Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

2 Το Τμήμα

3 Το Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας ανήκει στη Σχολή Επιστημών Υγείας Δέχτηκε τους πρώτους προπτυχιακούς φοιτητές το 2000 Μοναδικό Τμήμα στην Ελλάδα Μοναδικό Τμήμα στην Ελλάδα  Καθιστά αδύνατη τη μεταφορά προηγούμενης εμπειρίας από Τμήματα του εσωτερικού Συνύπαρξη με Τμήματα Ιατρικής, Κτηνιατρικής, ΓεωπονίαςΣυνύπαρξη με Τμήματα Ιατρικής, Κτηνιατρικής, Γεωπονίας Περιοχή με εντατική Αγροτική Παραγωγή και πλούσια ΒιοποικιλότηταΠεριοχή με εντατική Αγροτική Παραγωγή και πλούσια Βιοποικιλότητα

4 40,2% άρρενες 59,8% θήλεις 70,5% είναι ενεργοί, 29,5% επί πτυχίω 13,8% λιμνάζοντες 7,2% είναι ανενεργοί Κατάσταση φοιτητών ΕνεργοίΕπί πτυχίωΛιμνάζοντες Ανενεργοί ,5 29,5 13,8 7,2 400 Προπτυχιακοί (70 εισακτέοι/έτος) 90 Μεταπτυχιακοί φοιτητές 90 Μεταπτυχιακοί φοιτητές 26 Υποψήφιοι Διδάκτορες 26 Υποψήφιοι Διδάκτορες Στο Τμήμα σήμερα φοιτούν

5 Οι Χώροι του Τμήματος

6 Το Τμήμα στεγάζεται σε δύο κτίρια Οι Χώροι του Τμήματος  Ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές  Περιορισμένες ψηφιακές και ηλεκτρονικές υποδομές

7 Στελέχωση του Τμήματος

8 Κατανομή Προσωπικού - Σχέση αριθμού ΔΕΠ με το υπόλοιπο στελεχιακό δυναμικό ΔΕΠ Διδάσκοντες επί συμβάσει Τεχνικό προσωπικό Διοικητικό προσωπικό Στελέχωση του Τμήματος

9 Σήμερα στο Τμήμα υπηρετούν 20 μέλη ΔΕΠ -Τρεις Καθηγητές, -Τέσσερις Αναπληρωτές Καθηγητές, -Πέντε Επίκουροι Καθηγητές και -Οκτώ Λέκτορες Στελέχωση του Τμήματος Εκκρεμεί ο διορισμός ενός μέλους ΔΕΠ (Λέκτορα) Επαρκές Διοικητικό προσωπικό Ανεπαρκές Τεχνικό προσωπικό Τουλάχιστον άλλες 5 θέσεις ΕΠ

10 Οι σπουδές είναι οργανωμένες σε οκτώ εξάμηνα Κάθε εξάμηνο διαρκεί 17 εβδομάδες (14 διδασκαλίας + 3 εξετάσεων) Τα περισσότερα μαθήματα περιλαμβάνουν εργαστηριακές ή φροντιστηριακές ασκήσεις, με υποχρεωτική παρακολούθηση Για την απόκτηση Πτυχίου απαιτούνται 4 έτη φοίτησης και   Επιτυχής εξέταση σε 43 μαθήματα ή 240 μονάδες ECTS   ολοκλήρωση πειραματικής διπλωματικής εργασίας   πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Δεν υπάρχουν κατευθύνσεις στο ΤμήμαΔεν υπάρχουν κατευθύνσεις στο Τμήμα Ξένη γλώσσα Αγγλικά υποχρεωτικήΞένη γλώσσα Αγγλικά υποχρεωτική Δεν εφαρμόζεται σύστημα προαπαιτούμενων μαθημάτωνΔεν εφαρμόζεται σύστημα προαπαιτούμενων μαθημάτων

11 ΠΠΣ που ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στους στόχους που έχει θέσει το Τμήμα ΠΠΣ που ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στους στόχους που έχει θέσει το Τμήμα Συνεχής αξιολόγηση όλων των παραμέτρων του ΠΠΣ, (ερωτηματολόγια, διαδικασίες της ΓΣ) Συνεχής αξιολόγηση όλων των παραμέτρων του ΠΠΣ, (ερωτηματολόγια, διαδικασίες της ΓΣ) Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών  Δυσκολία επιλογής συγγράμματος (δεν ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις του μαθήματος)  Φθίνουσα ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού, (υποχρηματοδότηση)  Απουσία εξειδικευμένων φροντιστηρίων ανά μάθημα (έλλειψη χώρων, ανεπάρκεια διδασκόντων)  Μικρή προσέλκυση ξένων φοιτητών (7 Erasmus)  Μείωση του αριθμού των Υποχρεωτικών. Αντικατάσταση με επιλεγόμενα Ισχυρά σημεία Αδύνατα σημεία

12 Μεταπτυχιακές Σπουδές

13 Δύο Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) Α. Βιοτεχνολογία - Ποιότητα διατροφής & περιβάλλοντος Β. Εφαρμογές Μοριακής Βιολογίας - Μοριακή Γενετική – Διαγνωστικοί Δείκτες Διαγνωστικοί Δείκτες Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών (ΠΔΣ) Μεταπτυχιακές Σπουδές

14 Αυτοχρηματοδότηση του ΠΜΣ Αυτοχρηματοδότηση του ΠΜΣ Έμφαση στις πρακτικές εφαρμογές Έμφαση στις πρακτικές εφαρμογές Διαφάνεια στην εξεταστική διαδικασία Διαφάνεια στην εξεταστική διαδικασία Διαφάνεια στην επιλογή Μεταπτυχιακών διατριβών Διαφάνεια στην επιλογή Μεταπτυχιακών διατριβών Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών  Ανύπαρκτη διεθνής απήχηση του ΠΜΣ  Περιορισμένη συμμετοχή επιστημόνων του εξωτερικού  Έλλειψη χορηγών και εξωτερικής χρηματοδότησης Ισχυρά σημεία Αδύνατα σημεία ΠΜΣ που εντάσσονται στο γενικότερο σχεδιασμό ΠΜΣ που εντάσσονται στο γενικότερο σχεδιασμό Πραγματεύονται θέματα εφαρμογών της Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας Πραγματεύονται θέματα εφαρμογών της Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας

15 Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών (ΠΔΣ)

16 Κατανομή δημοσιεύσεων και συνεδρίων υπ. διδακτόρων Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών

17 Συνεχής προσέλκυση υποψήφιων διδακτόρων Συνεχής προσέλκυση υποψήφιων διδακτόρων  Περιορισμένη διεθνής απήχηση του ΠΔΔ Συνεχής και αξιόπιστη παρακολούθηση των ΔΔ Συνεχής και αξιόπιστη παρακολούθηση των ΔΔ Υψηλής ποιότητας διδακτορικές διατριβές Υψηλής ποιότητας διδακτορικές διατριβές  Έλλειψη εξειδικευμένου ερευνητικού εξοπλισμού Η θεματολογία αντλείται από προβλήματα της παραγωγής και ανάπτυξης Η θεματολογία αντλείται από προβλήματα της παραγωγής και ανάπτυξης

18 Διδακτικό Έργο

19 Διαλέξεις θεωρίας,Διαλέξεις θεωρίας, Εργαστηριακές ασκήσεις,Εργαστηριακές ασκήσεις, Παρουσιάσεις και ανάλυση βιβλιογραφίαςΠαρουσιάσεις και ανάλυση βιβλιογραφίας Διδακτικές μέθοδοι Τις διαλέξεις και τις σημειώσεις των διδασκόντων Επιστημονικά άρθρα επισκόπησηςΕπιστημονικά άρθρα επισκόπησης Ειδικές ιστοσελίδες τις οποίες συστήνουν οι διδάσκοντεςΕιδικές ιστοσελίδες τις οποίες συστήνουν οι διδάσκοντες Ηλεκτρονική βιβλιογραφίαΗλεκτρονική βιβλιογραφία Εντατική χρήση Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας Εντατική χρήση Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας Η επικαιροποίηση του περιεχομένου των μαθημάτων πραγματοποιείται με

20 Αξιολόγηση Μαθημάτων - Ικανότητα Διδασκόντων Μέσος όρος 8,4 και 75% των μαθημάτων πάνω από Μ.Ο. Μέσος όρος 8,4 και 75% των μαθημάτων πάνω από Μ.Ο. Εισαγωγή ηλεκτρονικής αξιολόγησης Εισαγωγή ηλεκτρονικής αξιολόγησης Αναλογία διδασκόντων/διδασκομένων 1/9Αναλογία διδασκόντων/διδασκομένων 1/9 Αναλογία ΔΕΠ/διδασκομένων 1/14Αναλογία ΔΕΠ/διδασκομένων 1/14 Αναλογία στα εργαστήρια 1/7Αναλογία στα εργαστήρια 1/7

21 Συμμετοχή όλων των μελών ΔΕΠ στα ΠΠΣ και ΠΜΣ του Τμήματος Συμμετοχή όλων των μελών ΔΕΠ στα ΠΠΣ και ΠΜΣ του Τμήματος Συνεχής αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Συνεχής αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Θετική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Θετική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Συνέπεια των διδασκόντων ως προς την τήρηση των ΠΣ Συνέπεια των διδασκόντων ως προς την τήρηση των ΠΣ Επικαιροποίηση των διδακτικών μεθόδων Επικαιροποίηση των διδακτικών μεθόδων Παραγωγή έντυπου και ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού. Παραγωγή έντυπου και ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού. Επάρκεια βασικού εξοπλισμού για την εκπαίδευση Επάρκεια βασικού εξοπλισμού για την εκπαίδευση Εκμετάλλευση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Εκμετάλλευση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Σύνδεση διδασκαλίας με την έρευνα Σύνδεση διδασκαλίας με την έρευνα Ικανοποιητική ιστοσελίδα και επίπεδο παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών προς φοιτητές και τρίτους. Ικανοποιητική ιστοσελίδα και επίπεδο παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών προς φοιτητές και τρίτους. Έγκυρη και έγκαιρη δημοσιοποίηση των ΠΠΣ και ΠΜΣ Έγκυρη και έγκαιρη δημοσιοποίηση των ΠΠΣ και ΠΜΣ Διδακτικό Έργο

22  Έλλειψη μελών ΔΕΠ με αποτέλεσμα τον μεγάλο φόρτο εργασίας (15 ώρες μέσος εβδομαδιαίος φόρτος, 200 ώρες/εξάμηνο) (15 ώρες μέσος εβδομαδιαίος φόρτος, 200 ώρες/εξάμηνο)  Ανεπαρκείς και ακατάλληλες κτιριακές υποδομές για την εκπαιδευτική διαδικασία  Αδυναμία απόκτησης εξειδικευμένου ακριβού εξοπλισμού  Έλλειψη προσωπικού για τεχνική και ερευνητική υποστήριξη  Καθυστερήσεις στην ίδρυση εργαστηρίων και στην ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής φυσιογνωμίας του Τμήματος Διδακτικό Έργο

23 Έρευνα

24 Αποτίμηση Ερευνητικής Δραστηριότητας Δημοσιευμένα άρθρα σε σύγκριση με την αύξηση των μελών ΔΕΠ Σύνολο Δημοσιεύσεις Αριθμός Μελών ΔΕΠ Μέσος I.F. = 2,98

25 Συγκριτική Αποτίμηση Ερευνητικής Δραστηριότητας Σύγκριση των δημοσιεύσεων μεταξύ τριών συναφών Τμημάτων Βιολογίας Αθηνών Βιολογίας ΑΠΘ Βιολογίας Πατρών Βιολογίας Κρήτης ΓΜΒ Θράκης ΒΕΤ Ιωαννίνων ΤΒΒ Θεσσαλίας Αρ. Δημοσιεύσεων πενταετίας / Αρ. μελών ΔΕΠ Σύγκριση 5ετίας μεταξύ των Επτά Συναφών Τμημάτων

26 Χρηματοδοτήσεις € 1η Διεύρυνση € 2η Διεύρυνση € ΕΤΠΑ € Αναλώσιμα Εργαστηρίων € Δημόσιες Επενδύσεις € (Λειτουργικά έξοδα, τελευταία 5 χρόνια) € Σύνολο Κρατικής Χρηματοδότησης € από 54 εθνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα € από τα δύο ΠΜΣ € Σύνολο ιδίας Χρηματοδότησης Κρατική Χρηματοδότηση Ιδία Χρηματοδότηση

27 Αποτίμηση Ερευνητικής Δραστηριότητας Υψηλού επιπέδου και γενικής αναγνώρισης μέλη ΔΕΠ Υψηλού επιπέδου και γενικής αναγνώρισης μέλη ΔΕΠ Σημαντικό δημοσιευμένο έργο με διεθνή αναγνώριση Σημαντικό δημοσιευμένο έργο με διεθνή αναγνώριση Σχέσεις με σημαντικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού Σχέσεις με σημαντικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού  Αδυναμία προσέλκυσης μεταδιδακτορικών ερευνητών Συνεχής ανοδική πορεία και καταξίωση Συνεχής ανοδική πορεία και καταξίωση Ικανοποιητικός αριθμός ερευνητικών προγραμμάτων Ικανοποιητικός αριθμός ερευνητικών προγραμμάτων

28 Πτυχίο και μετά

29 Κατανομή βαθμολογίας πτυχίου (%) Πτυχίο Έχουν ήδη αποφοιτήσει 247 Βιοχημικοί-Βιοτεχνολόγοι (~41 φοιτητές/έτος) 112 Μεταπτυχιακοί Έχουν απονεμηθεί 19 Διδακτορικά Διπλώματα 9,7 εξάμηνα η μέση διάρκεια σπουδών9,7 εξάμηνα η μέση διάρκεια σπουδών 7,34 ο μέσος βαθμός πτυχίου7,34 ο μέσος βαθμός πτυχίου

30 14% 16% 10% 19% 34% 7% Φροντιστήρια - μαθήματα Έρευνα - Εκπαίδευση Νοσοκομεία - Κλινικές Φαρμακευτικές εταιρείες Διαγνωστικά εργαστήρια Άλλο Κατανομή Αποφοίτων στην εργασία Σημαντική η καταγραφή για τον καλύτερο συντονισμό των ΠΠΣ και ΠΜΣ

31 Στόχοι και Πρόγραμμα Δράσης

32 Εξασφάλιση πόρων για την κατασκευή ιδιόκτητου κτιρίουΕξασφάλιση πόρων για την κατασκευή ιδιόκτητου κτιρίου Χάραξη ερευνητικής στρατηγικής με σκοπό την κατάκτηση της αριστείας σε συγκεκριμένους τομείςΧάραξη ερευνητικής στρατηγικής με σκοπό την κατάκτηση της αριστείας σε συγκεκριμένους τομείς Βελτίωση των ερευνητικών εκροών με διεθνείς δημοσιεύσεις και παρουσία σε διεθνή συνέδριαΒελτίωση των ερευνητικών εκροών με διεθνείς δημοσιεύσεις και παρουσία σε διεθνή συνέδρια Ανάπτυξη ή/και βελτίωση της παροχής υπηρεσιώνΑνάπτυξη ή/και βελτίωση της παροχής υπηρεσιών Στόχοι

33 Οι πόροι του ΕΣΠΑ Οι πόροι του ΕΣΠΑ Οι ευρωπαϊκοί πόροι για την έρευνα Οι ευρωπαϊκοί πόροι για την έρευνα Η δυνατότητα προσέλκυσης νέων και με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα μελών ΔΕΠ που βρίσκονται τώρα στο εξωτερικό Η δυνατότητα προσέλκυσης νέων και με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα μελών ΔΕΠ που βρίσκονται τώρα στο εξωτερικό  Υπερβολική εξάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας και οι υπερβολικές καθυστερήσεις στις θέσεις ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ  Χαμηλές αμοιβές, έλλειψη επιβράβευσης της ποιότητας, συνολική υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και φυγή επιστημόνων στο εξωτερικό  Υποβάθμιση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων  Έλλειψη κεντρικής στρατηγικής για την ανάπτυξη βιο- οικονομίας βασισμένης σε καινοτόμα γνώση  Έλλειψη οράματος από τον επιχειρηματικό κόσμο και υποβάθμιση της σημασίας της έρευνας στην ανάπτυξη Ευκαιρίες Απειλές

34 Σας ευχαριστώ

35 Strengths: -The presence of some experienced and highly productive mid-career and senior faculty, and of a small number of promising lecturers. -The motivation, enthusiasm and commitment of all faculty members to teaching. -The unique nature of many of the research themes that strive to respond to the needs of the mostly agricultural region served by the university. -Some of the research programs have the potential to achieve international stature. -The two postgraduate programs produce graduates with skills relevant to the development of the bioeconomy in Greece, in addition to helping finance a considerable part of the Department activities.

36 Weaknesses: -The totally substandard and unacceptable building infrastructure. -The chronic underfunding, largely due to state negligence and outside of the control of the Department leadership. -An effective freeze in the recruiting of new faculty. Creative ways to recruit based on competitive funding from international sources is a solution that should be seriously looked at.

37 Opportunities: -Potential collaboration with the medical school researchers to take advantage of clinical material for more translation- oriented research. Such efforts need to be encouraged by the University administration. -Potential for broader scientific collaborations that will permit successful applications for funding from international (European and other) sources, to by-pass the current paucity of funding within Greece. Faculty members should intensify their efforts to obtain such funding. -Attracting foreign students to the post-graduate program, which will require the development of courses in English.

38 Threats: -The ability of most junior faculty members to assume future leadership is a grave concern. Promotion to the higher echelons should be very judicious and selective. -Failure to secure funding for a new building, which may result in severe limitation of teaching and research activity as the current premises deteriorate. -Failure to increase faculty size as a result of the hiring freeze and other funding constraints. - The likelihood that those few faculty members with great potential might consider leaving for better positions given the difficulties and problems in Larissa, as outlined in other sections. This is of dual concern, as there is a freeze in new hires and when such new hires are permitted they require a very lengthy procedure.


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google