Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Πώς» οργανώνουμε ένα εκπαιδευτικό project «συστημικά» Θέμα: Η Πόλη μας στον καιρό της κρίσης Ντίνα Σχίζα Απρίλιος 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Πώς» οργανώνουμε ένα εκπαιδευτικό project «συστημικά» Θέμα: Η Πόλη μας στον καιρό της κρίσης Ντίνα Σχίζα Απρίλιος 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Πώς» οργανώνουμε ένα εκπαιδευτικό project «συστημικά» Θέμα: Η Πόλη μας στον καιρό της κρίσης Ντίνα Σχίζα Απρίλιος 2013

2 Η συστημική οργάνωση  συμβαδίζει με την κοινωνικά κριτική σκέψη ή τον κριτικό στοχασμό πάνω στις πράξεις μας  επηρεάζει τον τρόπο προσέγγισης του θέματος, τον τρόπο σχεδίασης του παιδαγωγικού γεγονότος, το είδος των παιδαγωγικών εργαλείων που αξιοποιούμε

3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΪΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ: ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ 1. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ 4. ΚΡΙΤΙΚΗ-ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, «ΟΙ ΑΛΛΟΙ», ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ 3. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΌ ΤΟ ΘΕΜΑ 2. ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ

4 2. ΤΟ «ΣΥΣΤΗΜΙΚΟ» ΜΟΝΤΕΛΟ 2. ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ: ΤΟ «ΣΥΣΤΗΜΙΚΟ» ΜΟΝΤΕΛΟ

5 3. 3. ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ: ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΪΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 1. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ 3. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΌ ΤΟ ΘΕΜΑ 2. ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ 4. ΚΡΙΤΙΚΗ-ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, «ΟΙ ΑΛΛΟΙ», ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ

6 Υλικό Χαρτόνι Χρώματα ΠΙΝΑΚΑΣ Η/Υ ΟΘΟΝΗ ΠΡΟΒΟΛΕΑΣ Υλικό Χαρτόνι Χρώματα Υλικό Χαρτόνι Χρώματα

7  δεν μιλούμε για τη γνώση αλλά για την γνωσιακή ή παρατηρησιακή διαδικασία  δεν αναλύουμε την πραγματικότητα σε φυσική και κοινωνική αλλά σε συστήματα-παρατηρητές, συνειδησιακά (Φυσικά Πρόσωπα) και κοινωνικά (Νομικά Πρόσωπα)  δεν χαρακτηρίζουμε τον κόσμο μας ως «αντικειμενικό», αφού ό,τι και αν λέγεται γι’ αυτόν, «λέγεται από έναν Παρατηρητή»  πραγματευόμαστε τον κόσμο μας ως κοινωνικο-πολιτικό και πολιτισμικό δημιούργημα  επιλέγουμε επίπεδα ανάλυσης στη βάση του «ποιος» αποφασίζει και αποφαίνεται για τα κοινωνικά δρώμενα  οικοδομούμε τη συνεργατικότητα – δημοκρατικότητα ως προϋπόθεση ενός συνολικού μετασχηματισμού της κοινωνίας Τρεις αρνήσεις και ισάριθμες καταφάσεις

8 ΑΛΛΑΓΕΣ (ΜΕΙΩΣΕΙΣ) ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΗΛ. ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΕΙΔΗ ΕΝΔΥΣΗΣ, ΥΠΟΔΗΣΗΣ ΧΑΡΤΖΗΛΙΚΙ 1. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ Σκεφτείτε και γράψτε πάνω στο Χαρτόνι Εργασίας της ομάδας σας «ποιες αλλαγές» έχουν κάνει οι οικογένειές σας για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση. Συγκεντρώστε τα σε έναν ενιαίο πίνακα, στο κέντρο του Χαρτονιού και παρουσιάστε το Χαρτόνι Εργασίας στην ολομέλεια. Παρακολουθήστε προσεχτικά τις παρουσιάσεις των άλλων ομάδων και πάρτε ιδέες. ΧΑΡΤΟΝΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΛΥΚΑ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΛΛΑΤΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΗΛ. ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΧΑΡΤΖΗΛΙΚΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ

9 ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 250 $ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΣΑΣ, ΤΑ ΔΩΜΑΤΙΑ, ΤΑ ΕΠΙΠΛΑ, ΤΑ ΣΚΕΥΗ, ΤΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΑΓΑΘΑ ……… ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΤΑ ΕΠΙΠΛΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΠΑΛΙΕΣ ΚΟΥΒΕΡΤΕΣ, ΕΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙ ΚΟΥΖΙΝΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΡΕΚΛΑ ΠΕΤΑΞΤΕ ΠΕΤΑΞΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΡΟΥΧΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΔΥΟ ΠΑΛΙΑ ΦΟΡΕΜΑΤΑ, ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ, ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΑΡΧΗΓΟ» ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΔΕΙΑΣΤΕ ΑΔΕΙΑΣΤΕ ΤΑ ΝΤΟΥΛΑΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΓΗΤΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΑΚΟΥΛΑ ΑΛΕΥΡΙ, ΛΙΓΗ ΖΑΧΑΡΗ, ΑΛΑΤΙ, ΛΙΓΕΣ ΠΑΤΑΤΕΣ, ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ ΚΑΙ ΞΕΡΑ ΦΑΣΟΛΙΑ ΓΚΕΜΙΣΤΕ ΓΚΕΜΙΣΤΕ ΤΟ ΜΠΑΝΙΟ, ΚΟΨΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑΓΚΑ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΤΕ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΤΕ ΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ 20 KM ΜΑΚΡΥΑ ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ ΜΙΑ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΕΤΑΞΤΕ ΠΕΤΑΞΤΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΤΙΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ, ΤΑ ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ. ΚΡΑΤΗΣΤΕ 5 $ ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΔΩΣΤΕ ΔΩΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 12 ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ. ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΤΟ 1/3 ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ, ΤΟ 1/10 ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ (ΑΓΟΡΑ ΣΠΟΡΩΝ) ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ 664 * ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 664 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ 3085 * ΚΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 3085 $ 1,1 % * ΑΥΞΗΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ/ΧΡΟΝΟ 1,1 % 97 % * ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΙ 97 % 3030 * ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΕ ΘΕΡΜΙΔΕΣ/ΗΜΕΡΑ * ΟΡΙΟ ΖΩΗΣ 71 ΧΡΟΝΙΑ 22 ΘΑΝΑΤΟΙ/1000 ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ * ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ 22 ΘΑΝΑΤΟΙ/1000 ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 5140 Kwh/ΑΤΟΜΟ * ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 5140 Kwh/ΑΤΟΜΟ 1850 * ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 1850 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ 230 $ * ΚΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 230 $ 2,6 % * ΑΥΞΗΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ/ΧΡΟΝΟ 2,6 % 40 % * ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΙ 40 % 2180 * ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΕ ΘΕΡΜΙΔΕΣ/ΗΜΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ * ΟΡΙΟ ΖΩΗΣ 52 ΧΡΟΝΙΑ 110 ΘΑΝΑΤΟΙ/1000 ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ * ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ 110 ΘΑΝΑΤΟΙ/1000 ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 220 Kwh/ΑΤΟΜΟ * ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 220 Kwh/ΑΤΟΜΟ ΟΙ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ

10 ΟΜΑΔΑ: «……….» …………………………………………………………………… …………………………………………………………………… …………………………………………………. θερμοσίφωνοθερμοσίφωνο ψυγείο πλυντήριο Θερμοσίφωνο ηλιακό κουζίνα ντουλάπα

11 ΧΑΡΤΟΝΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΦΕΡΕ Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΜΙΚΡΟΜΕΓΑΛΟΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΗΛ. ΡΕΥΜΑΤΟΣ, ΝΕΡΟΥ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ, ΥΠΟΔΗΣΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΤΖΗΛΙΚΙ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΟΥ, ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗ, ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΆΛΛΟ 1. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ (συνέχεια) Δείξτε τον πίνακα που φτιάξατε στους γονείς σας και ζητήστε τους να σας βοηθήσουν να τον εμπλουτίσετε με στοιχεία που αφορούν (α) σε μειώσεις μισθών και συντάξεων (αυτό θα το συζητήσετε με τους παππούδες και τις γιαγιάδες), (β) σε απολύσεις και στη μερική απασχόληση, (γ) σε ελάττωση παροχών υγείας, (δ) σε ελάττωση κοινωνικών επιδομάτων, κλπ. Με βάση τα νέα στοιχεία κάνετε τις απαιτούμενες προσαρμογές στον πίνακά σας, ώστε να αποτυπώνει ένα κεντρικό ερώτημα και να δίνει τη δυνατότητα σε κάποιους να το απαντήσουν. Παρουσιάστε τον εμπλουτισμένο πίνακα στην ολομέλεια. Δείτε τους πίνακες των άλλων ομάδων και φτιάξτε έναν νέο πίνακα που θα περιέχει όλα τα στοιχεία τους. Συμπληρώστε τον πίνακα αυτόν εσείς ή οργανώστε μια μικρή έρευνα μεταξύ των μαθητών του σχολείου σας.

12 Η ΠΟΛΗ 2. Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ Από το σπίτι στο σχολείο: σημειώστε πάνω στο σκαρίφημα της πόλης σας τις οικονομικές της δραστηριότητες: (α) καταστήματα καταναλωτικών αγαθών (ένδυσης-υπόδησης, οικιακών συσκευών), (β) καταστήματα ή τόπους πώλησης ειδών διατροφής (πολυκαταστήματα, λαϊκές αγορές, αρτοποιεία), (γ) καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ταβέρνες, ζαχαροπλαστεία, fast food) (δ) δημόσιες υπηρεσίες (σχολεία, νοσοκομεία, εφορίες, ταχυδρομεία, κ.α.), τράπεζες, εταιρίες, κ.α. (ε) βιοτεχνίες, βιομηχανίες, αγροτικές καλλιέργειες, κτηνοτροφικές μονάδες, ορνιθοτροφεία, ιχθυοτροφεία κ.α. Παρουσιάστε το Χαρτόνι Εργασίας στην ολομέλεια. Παρακολουθήστε προσεχτικά τις παρουσιάσεις των άλλων ομάδων και πάρτε ιδέες.

13 ΕΡΩΤΗΜΑ: ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΦΕΡΕ Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΜΙΚΡΟΜΕΓΑΛΟΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΙΩΣΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΦΟΒΟΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ……………………… …………………….. ……………………. ΆΛΛΟ ΧΑΡΤΟΝΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2. Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ (συνέχεια) Οργανώστε μια εργασία πεδίου για να μάθετε τις αλλαγές που έφερε η κρίση στους τομείς της παραγωγής που δραστηριοποιούνται στην πόλη σας. Κάνετε συνεντεύξεις με τους εργαζόμενους και στη συνέχεια (με βάση τα στοιχεία τους) ετοιμάστε ένα ερωτηματολόγιο σύμφωνα με το παράδειγμα που σας δίνουμε.

14 Η ΠΟΛΗ 2. Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ (συνέχεια) Από το σπίτι στο σχολείο: εντοπίστε τα κλειστά καταστήματα. Συζητήστε με τους εργαζόμενους στα γειτονικά καταστήματα, για να μάθετε «πότε» έκλεισαν, «τι είδους» καταστήματα ήταν και πόσοι άνθρωποι έμειναν άνεργοι. Σκεφτείτε, ότι έκλεισε ένα κατάστημα που πουλούσε ρούχα και ότι έχασε τη δουλειά της μια κυρία που είχε προβλήματα με τα δόντια της. Ως άνεργη, δεν μπορεί να συνεχίσει τη θεραπεία στον οδοντίατρο. Αν υποθέσουμε, ότι αυτός ο οδοντίατρος «έχασε» και άλλους τέτοιους «ασθενείς», θα κάνει λιγότερες παραγγελίες στον οδοντοτεχνίτη. Ο οδοντοτεχνίτης, με τη σειρά του, μπορεί να απολύσει κάποιον βοηθό του και να μην κάνει νέες παραγγελίες για μηχανήματα και υλικά. Επαναλάβετε αυτήν την ακολουθία των συλλογισμών με άλλα παραδείγματα και σημειώστε τις αλυσιδωτές επιπτώσεις στις οποίες οδήγησε το κλείσιμο του πρώτου καταστήματος πάνω Άνεργη Άνεργος Άνεργη Άνεργος Άνεργη Άνεργος

15 Η ΠΟΛΗ 2. Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΚΡΙΣΗ (συνέχεια) Από το σπίτι στο σχολείο: αφήστε τα ματιά σας να σταθεί πάνω στους συμπολίτες σας. Παρατηρήστε την εμφάνισή τους, το ύφος τους, την κατάστασή τους, το «τι κάνουν» ή «τι ζητούν από τους άλλους». Κάνετε το ίδιο στα καταστήματα, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στα νοσοκομεία, στις δημόσιες υπηρεσίες. Μας ενδιαφέρει να ακούσουμε τα σχόλιά σας και να μάθουμε τα συναισθήματα που σας γεννούν οι εικόνες των συμπολιτών σας εν καιρώ κρίσης. Διαβάστε το κείμενο της έρευνας που σας παρουσιάζουμε. Αν μπορείτε, κάνετε μια δική σας μικρή έρευνα ή φτιάξτε το σκαρίφημα της πόλης σας με πυρήνα τους ανθρώπους αποτυπωμένους σε δικά σας σκίτσα. Σε δείγμα 214 αστέγων, 64,8% είναι άστεγοι από τα τέλη του 2010, περίοδο που ταυτίζεται με την έναρξη της κρίσης. Το 89,7% έχει ελληνική υπηκοότητα, ενώ το 10,3% είναι αλλοδαποί. Το 63,8% κοιμάται μόνο σε υπαίθριο χώρο τον τελευταίο ένα χρόνο, το 10,5 % χρησιμοποιεί ως κατάλυμα αυτοκίνητο και το 14,3% έχει καταφύγει σε νοσοκομείο για να περάσει τη νύχτα τουλάχιστον μία φορά τον τελευταίο χρόνο. Κατά την εκτός στέγης διαβίωση, τo 1/3 έχει κακοποιηθεί τουλάχιστον μία φορά και το 44,1% έχει πέσει θύμα ληστείας. Ενώ, το 21,05% των άστεγων γυναικών έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά τουλάχιστον μία φορά. Οι μισοί άστεγοι ζουν με 0-20 ευρώ το μήνα. Το 58% δεν έχει καμία ασφάλιση υγείας. Το 18,1% έχει αποπειραθεί να αυτοκτονήσει τουλάχιστον μία φορά. Σημαντικότερες ανάγκες προσδιορίζουν: τη στέγαση (85,6%), την ιατρική περίθαλψη (83,1%), την εργασία (76,5%), τη φροντίδα υγιεινής (75%).

16 Η ΠΟΛΗ 3. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ Ελάτε, τώρα, να διερευνήσουμε τα βήματα ενός πολίτη, προκειμένου να πληροφορηθεί ό,τι έχει σχέση με τα εργασιακά και το εργατικό δυναμικό της χώρας. Επικοινωνήστε με τον Ο.Τ.Α. της πόλης σας και ρωτήστε αν υπάρχουν υπηρεσίες που σχετίζονται με τους εργαζόμενους και τους επιχειρηματίες (άδειες, προγράμματα εκπαίδευσης-κατάρτησης επιδόματα ανεργίας, έλεγχος συνθηκών εργασίας, κ.α.). Στη συνέχεια, επικοινωνήστε με την Περιφέρεια και θέστε τους τα ίδια ερωτήματα. Επιστρέψτε στα Χαρτόνια Εργασίας και κάνετε τις απαιτούμενες προσθήκες. Ο.Τ.Α. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

17 ΧΩΡΑ Η ΠΟΛΗ 3. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ (συνέχεια από τα τοπικά στα εθνικά) Μην ξεχάσετε, όμως, να διερευνήσετε και «ποια» κρατικά όργανα διαχειρίζονται την κρίση και μεριμνούν για τις συνέπειές της, στους εργαζόμενους και στα «εργασιακά». Μην ξεχνάτε, ότι εκτός από τα τοπικά, υπάρχουν τα εθνικά όργανα. ΥΠ. ΠΕΡ. ΥΠ. ΑΝ. ΥΠ. ΟΙΚ. ΥΠ. ΕΡΓ. ΧΑΡΤΟΝΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ι.Κ.Α. Ο.Γ.Α.. Ο.Α.Ε.Ε. Τ.Ε.Α.Δ.Υ. ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΧατζηδάκηςΒρούτσης

18 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ο.Α.Ε.Ε. (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ) Τ.Ε.Α.Δ.Υ. (ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ) Ο.Γ.Α. (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙ ΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ) Ι.Κ.Α. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΩΝ) Ο.Α.Ε.Ε. Τ.Α.Ε. (ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΜΠΟΡΩΝ) Τ.Ε.Β.Ε. (ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ) Τ.Σ.Α. (ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ) ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ Τ..Σ.Α.Υ. (ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ) (Τ..Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. (ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ) ΥΠ. ΠΕΡ. ΥΠ. ΑΝ. ΥΠ. ΜΕΤ. ΥΠ. ΓΕΩ. ΥΠ. ΕΡΓ. Ι.Κ.Α. Ο.Γ.Α.. Ο.Α.Ε.Ε. Τ.Ε.Α.Δ.Υ.

19 ΧΩΡΑ ΧΑΡΤΟΝΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επικοινωνήστε με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζόμενων και ρωτήστε για τις πρόσφατες αλλαγές στα εργασιακά και για το «πώς» θα διεκδικήσουν τα δικαιώματα των εργαζόμενων. Μην ξεχάσετε να ρωτήσετε, για κάποιες πιθανές αντιπαραθέσεις ανάμεσά τους. Γ.Σ.Ε.Ε. ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.ΔΕ.Δ.Υ. ΑΝΩΤΑΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΝΩΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΕΝ.Ο.Π.-Κ.Η.Ε. Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. Σ.Ε.Β. ΣΥΝΔΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ Ε.Σ.Ε.Ε. ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΕΝ.Ο.Π. Γ.Σ.Ε.Ε. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. Σ.Ε.Β. Ε.Σ.Ε.Ε. Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.

20 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΈΝΩΣΗ, ΚΟΣΜΟΣ ΧΩΡΑ ΥΠ. ΠΕΡ. ΥΠ. ΑΝ. ΥΠ. ΜΕΤ. ΥΠ. ΓΕΩ. ΥΠ. ΕΡΓ. Ε.Ε. Ο.Ο.Σ.Α. Δ.Ν.Τ. Ε.Κ.Τ. 3. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ (συνέχεια από τα εθνικά στα ευρωπαϊκά και παγκόσμια) Μην ξεχνάτε, ότι εκτός από τα εθνικά, υπάρχουν και τα ευρωπαϊκά και τα παγκόσμια όργανα. Παρουσιάστε το Χαρτόνι Εργασίας στην ολομέλεια. Παρακολουθήστε προσεχτικά τις παρουσιάσεις των άλλων ομάδων και πάρτε ιδέες. ΧΑΡΤΟΝΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑ Υπ. Οικ. Γερμανίας, Σόιμπλε Ε.Κ.Τ. Ντράγκι Ολάντ Όλι Ρεν, Επίτροπος

21

22 ΟΙ ΑΛΛΟΙ; 4. ΚΡΙΤΙΚΗ-ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ, ΟΙ «ΆΛΛΟΙ» ……………………. ………………………… ΕΜΕΙΣ;

23 ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ……………………….. …………………………… …………………………….. ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ Θα στείλουμε γράμματα Θα πάμε στο δημοτικό συμβούλιο Θα φτιάξουμε αφίσα ……………………………………… ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΆΛΛΟΥΣ θα μιλάμε γι’ αυτούς Θα γράφουμε στο περιοδικό μας Θα γράψουμε τραγούδια Θα φτιάξουμε αφίσα ………………………………………

24 Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (O.A.E.Δ.) Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού δραστηριοποιείται στους τομείς: Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού Tου Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Εργατικού Δυναμικού της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Εργατικού Δυναμικού Tης προώθησης της Απασχόλησης (Γραφεία Εργασίας, Γραφεία Ενημέρωσης Ανέργων & Επιχειρήσεων) Tης χορήγησης παροχών Ασφάλισης στους δικαιούχους (επιδομάτων ανεργίας, στράτευσης, οικογενειακών επιδομάτων, κλπ.) Της ομαλής ενσωμάτωσης ή επανένταξης Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων του πληθυσμού (άτομα με ειδικές ανάγκες, απεξαρτημένοι, αποφυλακισμένοι κλπ.) στην Αγορά Εργασίας Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.) Ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας είναι ο κύριος φορέας στήριξης της κοινωνικής κατοικίας στην Ελλάδα. Αποτελεί όργανο άσκησης κοινωνικής στεγαστικής πολιτικής και ταυτόχρονα τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό φορέα κατοικίας. Oι οικισμοί οργανωμένης δόμησης που σχεδιάζει και οικοδομεί ο OΕΚ σε όλη την ελληνική επικράτεια αντιπροσωπεύουν το 95% της συνολικής ετήσιας οικοδομικής δραστηριότητας του δημόσιου τομέα Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) Ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας είναι ο αρχαιότερος οργανισμός της χώρας. Παρέχει ψυχαγωγικές, πολιτιστικές και επιμορφωτικές παροχές στους δικαιούχους του και παράλληλα ενισχύει αποφασιστικά το συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας Οργανισμός Εργατικής Εστίας ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥΛΙΚΟ

25 Παρατηρητήριο Απασχόλησης - Ερευνητική Πληροφορική Α.Ε. (Π.Α.Ε.Π.) Με το Νόμο 2874/2000, άρθρο 20, το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας συγχωνεύτηκε με το Εθνικό Παρατηρητήριο Απασχόλησης. Ο νέος φορέας Π.Α.Ε.Π. Α.Ε. ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2002 και καλύπτει ένα ευρύτατο φάσμα δράσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται ερευνητικό και μελετητικό έργο για την αγορά εργασίας, ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος, το οποίο εξυπηρετεί το σύνολο των λειτουργιών του Ο.Α.Ε.Δ. και των θυγατρικών του, παρακολούθηση των εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων και προοπτικών στους τομείς της αγοράς εργασίας, εξέλιξη των επαγγελμάτων και διάγνωση των αναγκών της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης. Η εταιρεία αναπτύσσει ερευνητικό και μελετητικό έργο για την αγορά εργασίας, καθώς και παρέχει υπηρεσίες πληροφορικής και τεχνικής υποστήριξης προς τον Ο.Α.Ε.Δ. και τις εταιρείες Επαγγελματικής Κατάρτισης και Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού Α.Ε. Για την εκπλήρωση του σκοπού της η εταιρεία αναπτύσσει δράσεις σε τρεις βασικούς τομείς: τον τομέα του σχεδιασμού και της εφαρμογής ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων, τον τομέα της έρευνας και μελέτης των δεδομένων της αγοράς εργασίας καθώς και τον τομέα παρακολούθησης και αξιολόγησης ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης. Οι παραπάνω δράσεις υποστηρίζονται στη λειτουργία τους από την διεύθυνση οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών.Π.Α.Ε.Π. Α.Ε. Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Το Εθνικό Κέντρο Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και Συνοδευτικών Υπηρεσιών ιδρύθηκε το 1997 και βασικός σκοπός του Κέντρου είναι η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού Εθνικού Συστήματος Πιστοποίησης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) και Συνοδευτικών Υποστηρικτικών Υπηρεσιών (Σ.Υ.Υ.), το οποίο είναι εναρμονισμένο και συνδεδεμένο με το σύστημα αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, και θα οδηγεί σε αναγνώριση και κατοχύρωση ειδικοτήτων της παρεχόμενης επαγγελματικής κατάρτισης τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρωπαϊκή αγορά εργασίας......Εθνικό Κέντρο Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και Συνοδευτικών Υπηρεσιών ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥΛΙΚΟ

26 Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Κ.Ε.Π.) Το Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ν.Π.Ι.Δ.) ιδρύθηκε το 1997 με το Ν και λειτουργεί απο το 2000 με το Π.Δ. 232/ΦΕΚ 179/ Εποπτεύεται από το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στο Δ.Σ. συμμετέχουν και εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων. Το ΕΚΕΠ αποτελεί φορέα πληροφόρησης,συντονισμού, υποστήριξης, πιστοποίησης και ενδυνάμωσης της δράσης όσων προσφέρουν υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού στην Ελλάδα. Ως επιτελικό όργανο της Πολιτείας αποσκοπεί στην εναρμόνιση της εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τις απαιτήσεις εργοδοτών και εργαζομένων. Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το ΕΚΕΠ έχει οριστεί ως το Εθνικό Κέντρο Πληροφόρησης για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και έχει ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο - Euroguidance. Το Δίκτυο αυτό στοχεύει στην επικοινωνία, στην παραγωγή και διάχυση ποιοτικής πληροφόρησης για τον επαγγελματικό προσανατολισμό μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. Διεύθυνση: Παρασίου 1, Αθήνα 10440, τηλ , Fax , Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού Ολυμπιακό Χωριό 2004 Α.Ε. Η εταιρία ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ 2004 Α.Ε. ιδρύθηκε με τον Νόμο 2819/2000 (ΦΕΚ 84Α΄/ ). Είναι μονομέτοχος Α.Ε., θυγατρική του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.), με Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο και υπάγεται στο Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Διαθέτει έμπειρο και εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό με υψηλού επιπέδου τεχνικές γνώσεις στον μελετητικό και κατασκευαστικό τομέα. Στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ 2004 Α.Ε. απασχολούνται σήμερα 80 εργαζόμενοι.ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ 2004 Α.Ε. Η εταιρία ιδρύθηκε με σκοπό να αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή και διαχείριση του Ολυμπιακού Χωριού καθώς και: πρώτον, τη φιλοξενία των μελών των αθλητικών αποστολών που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2004 δεύτερον, τη μετα-Ολυμπιακή του αξιοποίηση προς όφελος των δικαιούχων του Ο.Ε.Κ. Με επίβλεψη και ευθύνη της ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ 2004 Α.Ε. κατασκευάστηκαν συγκροτήματα πρότυπων κατοικιών και το σύνολο της έκτασης του Ολυμπιακού Χωριού διαμορφώθηκε σε τρεις ζώνες: τη Ζώνη Κατοικίας, τη Ζώνη Πολεοδομικού Κέντρου και τη Ζώνη Πρασίνου. Σήμερα, το Ολυμπιακό Χωριό αποτελεί ένα νέο πολεοδομικό συγκρότημα, με πλήρεις και άρτιες υποδομές για τις στεγαστικές και κοινωνικές ανάγκες πολιτών. ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥΛΙΚΟ

27 Καλό Πάσχα


Κατέβασμα ppt "«Πώς» οργανώνουμε ένα εκπαιδευτικό project «συστημικά» Θέμα: Η Πόλη μας στον καιρό της κρίσης Ντίνα Σχίζα Απρίλιος 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google