Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΛΛΑ – ΠΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΣΑΜΟΥ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΛΛΑ – ΠΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΣΑΜΟΥ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΕΛΛΑ – ΠΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΣΑΜΟΥ

2 Είναι η διαδικασία που απαντά στο ερώτημα ποιό τρόπο θα ακολουθήσω ( μέθοδο ) για να φθάσω από την αρχή που είναι διαθέσιμες πηγές στο τέλος, που είναι ο σκοπός – στόχοι, κάνοντας εκείνη την επιλογή η οποία θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα.  Εκτίμηση αναγκών  Συγκεκριμένος σκοπός  Καθορισμένοι στόχοι  Επιλογή μεθόδων  Αξιολόγηση του αποτελέσματος

3  Οι αναγνωρισμένες ανάγκες  Οι διαθέσιμοι άνθρωποι ( μαθητές )  Η υποδομή  Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του προγράμματος

4 1.ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΧΗ  Τι γνωρίζουν ή τι πιστεύουν ότι γνωρίζουν οι μαθητές για το θέμα  Τι γλώσσα χρησιμοποιούν για να εξηγήσουν αυτά που γνωρίζουν

5 2. ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗ  Τι έχουν να μάθουν οι μαθητές για το θέμα, από ποιες πηγές το έμαθαν  Σε ποιο βαθμό το έχουν κατανοήσει  Τι πληροφορίες θα δοθούν σε αυτή την ηλικία  Σε ποιες πηγές θα πρέπει να ανατρέξουν  Ποιους στόχους θα επιδιώξω να πραγματοποιήσω 3. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

6  Διεπιστημονική θεώρηση  Βιωματική προσέγγιση  Ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας  Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία  Ανάπτυξη του δημοκρατικού διαλόγου και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης

7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το θέμα Γνωριμία κι επικοινωνία των μελών της ομάδας Συμβόλαιο – Κανόνες της ομάδας Εντοπισμός των υποθεμάτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές Εντοπισμός των γνώσεων, στάσεων και αξιών των μαθητών Διαμόρφωση παιδαγωγικής προσέγγισης

8  Προγραμματισμός των δραστηριοτήτων που θα υλοποιηθούν  Χωρισμός ( τυχαία ή μη ) των μαθητών σε υποομάδες  Ατομικές – ομαδικές εργασίες  Έρευνα πεδίου  Βιβλιογραφική έρευνα  Διαλέξεις ( μόνο όταν χρειάζεται )  Video, slides  Συζητήσεις – επίλυση προβλημάτων αρχικά σε μικρές ομάδες και στη συνέχεια στη μεγάλη ομάδα

9  Δημιουργική έκφραση με ζωγραφική, πηλό, φωτογραφίες, παζλ, κολάζ, φωτογραφίες..  Επικοινωνία με ειδικούς  Επικοινωνία με γονείς  Δράσεις σε φανταστικό επίπεδο ( τι θα έκανες αν….)  Δράσεις σε κοινωνικό επίπεδο ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

10  Υγιεινή Διατροφή  Μεσογειακή Δίαιτα  Τα φρούτα στη διατροφή μας  Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα  Σιτάρι-αλεύρι-ψωμί  Το κρέας στη διατροφή μας  Υγιεινό και θρεπτικό πρωινό  Ομάδες τροφών  Το νερό και η συμβολή του στη ζωή του ανθρώπου  Ο βιταμινούλης και τα θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες)  Απλά μαθήματα αντισεισμικής προστασίας  Κυκλοφοριακή Αγωγή  Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

11  Οι δρόμοι γύρω από το σχολείο μου  Ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης  Παίζοντας στο δρόμο-ατυχήματα  Ελιά-ελαιόλαδο και υγεία  Το μέλι στη διατροφή μας  Στοματική υγεία  Φυσική άσκηση και υγεία  Πως ξοδεύω το Ευρώ μου  Η υγεία στην τάξη μου  Διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών μικρών τάξεων.  Αντιμετώπιση φόβου

12  Η σχέση μου με τους συμμαθητές μου  Γνωρίζω τον εαυτό μου  Ο κήπος με τις 11 γάτες  Το παιχνίδι παράγοντας ψυχικής –σωματικής και πνευματικής ανάπτυξης του παιδιού  Παιχνίδια παιδιών (εκπαιδευτικό πακέτο διαπροσωπικών σχέσεων)  Δεξιότητες για παιδιά Δημοτικού σχολείου (Διαπροσωπικές σχέσεις)  Δυναμική της ομάδας  Σεισμοί –Αντισεισμική προστασία  Πρώτες Βοήθειες

13  Ατυχήματα (στο δρόμο, στο σπίτι, στο σχολείο)  Η τηλεόραση και οι επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου  Οι εμβολιασμοί  Δημιουργική αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου  Τρόφιμα και κατανάλωση  Προστασία του μικρού καταναλωτή  Το Ευρώ στη ζωή μας  Διατροφικές συνήθειες της περιοχής μας  Παραδοσιακές συνταγές και γεύσεις

14  Αμπέλι-σταφύλι-κρασί  Η επίδραση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην υγεία  Το παιχνίδι στη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού  Η επίδραση της Διαφήμισης στη διατροφή μας  Προστασία του καταναλωτή  Αγωγή Καταναλωτή  Το πλαστικό χρήμα και οι κίνδυνοι από την χρήση του  Τρόφιμα και κατανάλωση

15  Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου  Φυσική άσκηση και υγεία  Ρατσισμός-Ξενοφοβία  Μεταλλαγμένα προϊόντα  Φυτοφάρμακα και επιπτώσεις στην υγεία  Ο εθελοντισμός σαν στάση ζωής  Η τηλεόραση και οι επιπτώσεις στην υγεία του παιδιού  Κάπνισμα, ο θανάσιμος φίλος  Αλκοόλ και υγεία  Σεξουαλική αγωγή

16  Η σχέση μου με τους άλλους  Ο Κ.Ο.Κ στη ζωή μας  Διαφυλικές σχέσεις  Το κόκκινο ποτάμι της ζωής – αιμοδοσία  Ψυχική υγεία-Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων  Εγώ, ένας ξεχωριστός άνθρωπος  Η διαφορά είναι δικαίωμα  Αυτοεκτίμηση η μαγική λέξη  Η Διατροφή μέσα στη λαϊκή παράδοση  Ο δρόμος προς την εφηβεία- Σεξουαλική Αγωγή  Οικογένεια – οι σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της  Ατυχήματα στον υδάτινο χώρο – Παιδικά ατυχήματα στη θάλασσα

17  Τα δικαιώματα του παιδιού σε ένα καθαρό φυσικό περιβάλλον  Τα δικαιώματα του πολίτη σε μία καθαρή πόλη  Τα δικαιώματα μας σε πράσινες γωνιές της πόλης  Τα δικαιώματα για παιχνίδι στο δημόσιο χώρο  Τα δικαιώματα του παιδιού να ζει σε ένα ασφαλές περιβάλλον  Τα δικαιώματα του παιδιού να μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον που του εξασφαλίζει υγιή σωματική και ψυχική ανάπτυξη  Το δικαίωμα των πεζών στην πόλη  Το δικαίωμα των ποδηλατών στην πόλη

18  Φτώχεια και περιβάλλον  Κοινωνικές διακρίσεις  Βία στο περιβάλλον της πόλης  Προκαταλήψεις  Κοινωνικός αποκλεισμός  Πολυεθνικές και πολυπολιτισμικές κοινωνίες  Κοινωνική Ευθύνη  Εκπαιδευτική πολιτική και ανθρώπινα δικαιώματα  Το δικαίωμα όλων στην ανάπτυξη  Το δικαίωμα όλων για ένα καθαρό και υγιές περιβάλλον

19  Ίσες ευκαιρίες  Δικαιοσύνη και δικαιώματα για όλους  Οικονομικοί και περιβαλλοντικοί μετανάστες  Διαπροσωπικές σχέσεις  Επικοινωνία και αλληλοκατανόηση  Αξίες και κανόνες για μια καλύτερη ζωή  Περιβαλλοντική υποβάθμιση και ποιότητα ζωής στον κόσμο μας  Οικονομία, ανάπτυξη και περιβάλλον  Διαχείριση φυσικών πόρων στις αναπτυγμένες κοινωνίες και στον Τρίτο κόσμο  Ανθρώπινη φτώχεια

20  Υπερκατανάλωση και τρίτος κόσμος  Σεβασμός στον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον  Βιοκαύσιμα και ανθρώπινα δικαιώματα  Διατροφική κρίση και ανθρώπινα δικαιώματα  Κλιματικές αλλαγές και ανθρώπινα δικαιώματα  Ενέργεια και Ανθρώπινα δικαιώματα  Οικολογία και ανθρώπινα δικαιώματα Οικολογική κρίση και παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων  Παιδεία και ανθρώπινα δικαιώματα

21  Ενημερωμένος πολίτης - Ακτιβιστικές δράσεις  Οι 4 εποχές  Τα ζώα  Το ηλιακό σύστημα – Οι πλανήτες  Τα φυτά της περιοχής μου  Τα είδη προς εξαφάνιση

22 Η θεματολογία των πολιτιστικών προγραμμάτων εκτείνεται σε ένα ευρύτατο φάσμα τομέων πολιτισμού και τεχνών (χορού, θεάτρου, μουσικής, εικαστικών τεχνών, κλπ.) όπως:  Μουσικό / χορευτικό εργαστήριο: συγκρότηση χορωδίας ή ομάδας χορού. Μια τέτοια δραστηριότητα, για να συνιστά πρόγραμμα, προϋποθέτει πρακτική και θεωρητική προσέγγιση του θέματος (π.χ. παραδοσιακοί χοροί μιας συγκεκριμένης περιοχής και διερεύνηση των ιστορικών, κοινωνικών, οικονομικών παραγόντων που επηρεάζουν την εξέλιξή του ή αφιέρωμα στην συγκεκριμένη φορεσιά, κόσμημα, κ.ά.).

23  Εικαστικό εργαστήριο: πρακτική και θεωρητική προσέγγιση μιας συγκεκριμένης μορφής τέχνης (κεραμικής, ψηφιδωτού, αγιογραφίας, κ.λπ.), μελέτη κινημάτων και τεχνοτροπιών, συγκρότηση ομάδας αισθητικής παρέμβασης στον χώρο του σχολείου κλπ.  Λογοτεχνικό εργαστήριο: μελέτη λογοτεχνικών ρευμάτων, δημιουργών, έργων καθώς και δημιουργική γραφή.  Δημιουργία ντοκιμαντέρ με θέματα όπως πορτραίτα προσωπικοτήτων, θέματα της τοπικής κοινωνίας ή της καθημερινής ζωής κλπ.

24  Μαθητικός τύπος: έκδοση εφημερίδας ή περιοδικού σε έντυπη ή και ηλεκτρονική μορφή. Η δραστηριότητα αυτή, για να συνιστά πρόγραμμα, προϋποθέτει συγκεκριμένη συντακτική ομάδα μαθητών, η οποία θα έχει την ευθύνη της συγκέντρωσης, επιλογής, σύνταξης και παρουσίασης της ύλης. Ένα μαθητικό έντυπο, ανάλογα με τον χαρακτήρα του, παρακολουθεί την επικαιρότητα, τα τοπικά και παγκόσμια γεγονότα, περιλαμβάνει συνεντεύξεις, ανταποκρίσεις, παρουσιάσεις, ανακοινώσεις, κ.ά. Δεν αποτελούν πρόγραμμα τεύχη που συγκεντρώνουν τις συνθετικές εργασίες των μαθητών κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς ή παρουσιάζουν απλώς τις δραστηριότητες της σχολικής μονάδας.

25  Θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς και τοπικής ιστορίας και μυθολογίας (π.χ. αρχιτεκτονική κληρονομιά μιας περιοχής, «υιοθεσία» μνημείων), θέματα κοινωνικά (π.χ. ρατσισμός, πρόσφυγες) με προσέγγιση μέσω των διαφόρων μορφών τέχνης (π.χ. πολιτιστικά στοιχεία των μεταναστών και προσφύγων, όπως τραγούδια, χοροί, έθιμα), θέματα λαογραφικά (π.χ. ήθη, παραδόσεις, παιχνίδια) κ.ά.  Κινηματογραφική Λέσχη: γνωριμία με την τέχνη και την τεχνική του κινηματογράφου μέσα από τις προβολές ταινιών, αφιερώματα σε σκηνοθέτες, πρακτική άσκηση δημιουργίας κινηματογραφικού ή διαφημιστικού σποτ κ.λπ.

26  Θεατρικό εργαστήριο: ανάπτυξη παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών, προετοιμασία παράστασης θεατρικού έργου επωνύμου συγγραφέα, δημιουργία πρωτότυπης παράστασης των μαθητών, θεατρικό αναλόγιο, κ.ά.  Λέσχη φωτογραφίας: γνωριμία με την τέχνη και τεχνική της φωτογραφίας, πρακτική άσκηση με αφορμή συγκεκριμένο θέμα και στόχο τον συνδυασμό θεωρίας και πράξης.  Άλλα καινοτόμα πολιτιστικά προγράμματα.

27 …. ότι είναι το ιδανικό πρόσωπο να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για να μάθει ο μαθητής του…..ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


Κατέβασμα ppt "ΠΕΛΛΑ – ΠΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΣΑΜΟΥ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google