Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενδοσχολική βία Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση 1 ο ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τσιφτελίδου Θεοδώρα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενδοσχολική βία Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση 1 ο ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τσιφτελίδου Θεοδώρα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενδοσχολική βία Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση 1 ο ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τσιφτελίδου Θεοδώρα

2 Στόχοι του προγράμματος Διερεύνηση των διαστάσεων του προβλήματος στο σχολικό μας χώρο Ανάδειξη του προβλήματος Ενημέρωση μαθητών, καθηγητών, γονιών Αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς

3 Μέσα επίτευξης των στόχων 1.Ερωτηματολόγιο 2.Βιωματικές συναντήσεις 3.Εικαστικά (έργα, προθήκες) 4.Θέατρο 5.Ημερίδα 6.Επισκέψεις 7.Πανηγύρι

4 1α. Ερωτηματολόγιο- Αποτελέσματα υπήρξαν μάρτυρες επιθέσεων (λεκτικών ή σωματικών) μέσα στο σχολείο 83,9% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από συμμαθητές/τριες 68,8% ενόχλησαν λεκτικά συμμαθητή/τρια 60,4% κατέστρεψαν αντικείμενα σχολικού εξοπλισμού 56,0% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από καθηγητή/τρια 54,8% δέχτηκαν σωματική επίθεση 33,3% Δείγμα 100 μαθητών της Β’ τάξης του σχολείου μας

5 1β. Ερωτηματολόγιο- Αποτελέσματα Ποιοι λόγοι οδηγούν στη βίαιη συμπεριφορά; το ίδιο το άτομο 24,7% οικογένεια 21,3% πολυπαραγοντικό φαινόμενο 16,9% σχολείο (μεγάλη ηλικία καθηγητών, πίεση, ανία …) 11,2% εφηβεία 10,1% κοινωνία 4,5%

6 1γ. Ερωτηματολόγιο-αποτελέσματα Πώς πιστεύετε ότι θα αντιμετωπιζόταν καλύτερα το φαινόμενο της βίας; δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί26,8% με αλλαγές στο σχολείο (λειτουργία, καθηγητές, σύμβουλοι) 19,5% με τη βοήθεια ειδικού13,4% με ιδιαίτερη προσοχή στις οικογενειακές σχέσεις 11,0% με ευθύνη του ίδιου του ατόμου11,0% με αυστηρότερες ποινές9,8%

7 2α. Βιωματικές συναντήσεις Μορφή Κύκλος 13 βιωματικών συναντήσεων Ομάδα 24 μαθητών (θύτες και θύματα στο σχολικό χώρο) Την ομάδα διηύθυνε η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος με τη βοήθεια εκπαιδευτικού υλικού από το κέντρο πρόληψης «Ελπίδα» Στόχοι να αναζητηθούν: οι μορφές της βίας τα αίτια της βίαιης συμπεριφοράς μέσα από βιώματα και εμπειρίες

8 2β. Βιωματικές συναντήσεις Αποτελέσματα Γνώση (μορφές βίας), ενημέρωση Έκφραση απωθημένων συναισθημάτων Ανάδειξη διαφωνιών και συγκρούσεων Βαθιά γνωριμία του άγνωστου διπλανού και του εαυτού μας Δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων Αλλαγή σκέψης και συμπεριφοράς Μέσα Ζωγραφική, κολάζ, θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμοί, χορός, τραγούδι, συζήτηση

9 3. Εικαστικά Προετοιμασία – κίνητρο – ερέθισμα Προβολή εικόνων διαφόρων μορφών βίας (συναισθηματικής, σωματικής, λεκτικής κ.ά.) Σχολιασμός – προβληματισμός Δημιουργία ζωγραφικού έργου Κατάλογος έργων

10 Γυναίκες χωρίς φωνή (Μαραντίδου Μαρία, Λιούρα Ιωάννα) Βία χωρίς σύνορα (Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Λεκτική βία (Παπαντωνίου Άγγελος) Η Υδρόγειος της βίας ( Νεστορή Αναστασία, Παπαδόπουλος Γιάννης-Ρένος) Εξοικείωση με τη βία (Φλώρος Θεοφάνης) Χέρια που προστατεύουν (Νίνου Σοφία, Μόγια Μαρία) Εκφοβισμός στο σχολείο (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία) Περιστέρι ειρήνης (Τσιλιγγούδη Ουρανία, Ψωμά Ευαγγελία-Μαρία) Το δάκρυ (Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι (Παπαθανασίου Βασίλης) Βία στο σπίτι (Μαραντίδου Μαρία) Ειρήνη (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία) Μίλα, μη φοβάσαι (Μαραντίδου Μαρία)

11 4. Θέατρο γράφτηκαν και δραματοποιήθηκαν από τους μαθητές σχετικά με τη βία διάλογοι μονόλογοι

12 5. Ημερίδα Οι έφηβοι πρέπει να λένε ΟΧΙ στη βία παρουσιάσεις – ανακοινώσεις: από τους υπευθύνους του προγράμματος από ψυχολόγους του κέντρου «Ελπίδα» από κοινωνική λειτουργό («Χαμόγελο του παιδιού») από τον αρμόδιο του τμήματος ανηλίκων της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.

13 6. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη Φεβρουαρίου 2010 Επίσκεψη και παρουσίαση του προγράμματός μας στο 1ο ΓΕΛ Ξάνθης (όπου φοιτούν αρκετοί μουσουλμάνοι μαθητές) Στόχοι: δημιουργία φιλικών σχέσεων με τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης μέσα από την κοινή εκπαιδευτική εμπειρία ενός προγράμματος επίτευξη συνοχής ανάμεσα στους μαθητές των υποομάδων του προγράμματος συμμετοχή σε παράλληλες δραστηριότητες με επισκέψεις: - στον υδροβιότοπο στη λίμνη Βιστωνίδα - στην πόλη της Ξάνθης και το Λαογραφικό της Μουσείο - στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων

14 7. Το πανηγύρι Γιορτή για τη χαρά της ζωής συναυλία θεατρικά δρώμενα χορός

15 οι μαθητές και οι καθηγητές του 1ου ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ Σας ευχαριστούν για τη φιλοξενία !!!


Κατέβασμα ppt "Ενδοσχολική βία Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση 1 ο ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τσιφτελίδου Θεοδώρα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google