Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ESchoolLib Ψηφιοποίηση εφήμερου υλικού και εφαρμογή του e-pyxis στη Βιβλιοθήκη του Κολλεγίου Αλεξάνδρα Παπάζογλου και Φωτεινή Αραβανή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ESchoolLib Ψηφιοποίηση εφήμερου υλικού και εφαρμογή του e-pyxis στη Βιβλιοθήκη του Κολλεγίου Αλεξάνδρα Παπάζογλου και Φωτεινή Αραβανή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 eSchoolLib Ψηφιοποίηση εφήμερου υλικού και εφαρμογή του e-pyxis στη Βιβλιοθήκη του Κολλεγίου Αλεξάνδρα Παπάζογλου και Φωτεινή Αραβανή

2 eSchoolLib eSchooLlib Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό εργαλείο (on-line distance learning tool) Εργαλείο για τη ψηφιακή διαχείριση του εφήμερου υλικού (έντυπα, αποκόμματα από εφημερίδες και περιοδικά, εγχειρίδια κ.λ.π.) των βιβλιοθηκών

3 eSchoolLib Στόχοι Ψηφιακή Βιβλιοθήκη εφήμερου υλικού Ανάπτυξη εργαλείων για τη ψηφιακή διαχείριση του εφήμερου υλικού Δυνατότητα εξ αποστάσεως τροφοδοσίας Διαμόρφωση προσωπικής βάσης δεδομένων Ανάπτυξη εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού εργαλείου

4 eSchoolLib Η ανάγκη της Βιβλιοθήκης Αρχείο Φυλλαδίων (vertical file) Άρθρα εφημερίδων, περιοδικών σε φακέλους με θεματική ευρετηρίαση αλλά υλικό ευάλωτο στη χρήση και το δανεισμό

5 eSchoolLib Οι φάκελοι τοποθετούνται αλφαβητικά σύμφωνα με τη θεματική επικεφαλίδα στο πλάι

6 eSchoolLib Κατηγορίες Εφήμερου Υλικού Εισιτήρια λεωφορείου Κατάλογοι Αφίσες / Πόστερ Άρθρα Κάρτες Προσκλήσεις Μενού Περίπου 150 κατηγορίες !

7 eSchoolLib Η ιστορία της Βιβλιοθήκης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση WIN Wireless Internet Network, Το Κολλέγιο και η Bιβλιοθήκη συμμετείχαν ως μέλη ομάδας χρηστών σε εφαρμογή Η-εκπαίδευσης. Ανάπτυξη πλατφόρμας κυψελοειδούς ασύρματης επικοινωνίας. Το πρόγραμμα σχεδίασε και προσέφερε υψηλής ταχύτητας πρόσβαση στο Διαδίκτυο και ειδικές υπηρεσίες χρηστών, μεταξύ των οποίων Η- εκπαίδευση (e-learning) και Η-εμπόριο (e-commerce). Wireless Internet Network Action Line: Mobile and personal communications and systems, including satellite-related systems and services - Terrestrial wireless systems and networks Funded under 5th FWP (Fifth Framework Programme) Web site: et.gr (IST ) et.gr

8 eSchoolLib Η ιστορία της Βιβλιοθήκης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση Research & Information Skills Class

9 eSchoolLib Σενάρια «έλλειπα κύριε εδώ και μια εβδομάδα γι’ αυτό σας έφερα την εργασία σήμερα…!» «α, είχαμε εκδρομή σήμερα;...ε, δεν το θυμόμουνα...» «γράφετε πιο αργά στον πίνακα, δεν προλαβαίνουμε κύριε...»

10 eSchoolLib Πυραμίδα

11 eSchoolLib Πρότυπα Επεξεργασίας Υλικού Θεματική ευρετηρίαση –Eurovoc Μεταδεδομένα –Dublin Core Θεματολογία Βάσης: Περιβάλλον Κοινωνικά Θέματα Επικοινωνία και Μόρφωση Επιστήμες Πολιτιστικός Τομέας και Θρησκεία Διεθνείς Οργανισμοί

12 eSchoolLib Eurovoc

13 eSchoolLib Μεταδεδομένα 10 πεδία σύμφωνα με το Dublin Core Metadata Schema Αριθμός Εισαγωγής Τίτλος Δημιουργός Εκδότης Ημερομηνία Έκδοσης Θέμα / Λέξεις Κλειδιά Περιεχομενα/Σημειώσεις Τύπος Υλικού Μορφή Υλικού Ηλ. Τοποθεσία

14 eSchoolLib Στόχοι: Καθορισμός –αναγκών των χρηστών σε σχέση με το εφήμερο υλικό – μη εφήμερου υλικού που πρέπει να περιληφθεί στο σύστημα – αναγκών σχετικών με την προσωπική παραμετροποίηση του εργαλείου –του υλικού που πρέπει να περιλαμβάνεται στην προσωπική παραμετροποίηση του εργαλείου Φάση 1.2: Ανάλυση απαιτήσεων χρηστών και βελτίωση υπηρεσίας Έρευνα για την ανάλυση απαιτήσεων χρηστών

15 eSchoolLib Ανάλυση Αναγκών Χρηστών 3 ομάδες χρηστών 3 επίπεδα πρόσβασης: –Μαθητές –Καθηγητές –Βιβλιοθηκονόμοι (administrators) Eντοπισμός των πληροφοριακών αναγκών των χρηστών της Βιβλιοθήκης Aξιολόγηση των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης, ΔείγμαΜαθητές Γυμνασίου Μαθητές Λυκείου ΚαθηγητέςΒιβλιοθη- κονόμοι Σύνολο 145 Στόχος:ο εκσυγχρονισμός των προσφερόμενων υπηρεσιών με την κατάλληλη διαμόρφωση του e-pyxis

16 eSchoolLib Δείγμα ερωτηματολογίου μαθητών

17 eSchoolLib ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κατοχή Υπολογιστή24/24100% Σύνδεση Internet22/2491,6% Χρήση Η/Υ για παιχνίδια21/2487,5% Χρήση Η/Υ για Internet18/2475% Αγαπημένη μηχανή αναζήτησης; Google 18/2475% Ξεκινώ εργασία από το Διαδίκτυο 19/2479,2% Ξεκινώ εργασία από τον κατάλογο Βιβλιοθήκης 6/2425% Διαβάζουν εφημερίδες περιοδικά 22/2491,6% Θα ήθελαν on-line επικοινωνία με τον καθηγητή για σχολικά ζητήματα 22/2491,6%

18 eSchoolLib Κατοχή Υπολογιστή28/28100% Σύνδεση Internet25/2889,2% Χρήση Η/Υ για παιχνίδια19/2867,8% Χρήση Η/Υ για Internet18/2281,8% Αγαπημένη μηχανή αναζήτησης: Google 22/2878,5% Ξεκινώ εργασία από το Διαδίκτυο18/2281,8% Ξεκινώ εργασία από τον κατάλογο Βιβλιοθήκης 8/2828,5% Διαβάζουν εφημερίδες περιοδικά26/2892,8% Θα ήθελαν on-line επικοινωνία με τον καθηγητή για σχολικά ζητήματα 25/2889,2% Συγκεντρωτικός Πίνακας Ά Λυκείου Συγκεντρωτικός Πίνακας A Λυκείου

19 eSchoolLib Κατοχή Υπολογιστή15/15100% Σύνδεση Internet15/15100% Χρήση Η/Υ για εργασίες14/1593,3% Χρήση Η/Υ για Internet14/1593,3% Χρήση ηλεκτρονικών πηγών ως βιβλιογραφία στη διδασκαλία 12/1580% Ζήτηση της χρήσης ηλεκτρονικών πηγών από τους μαθητές ως βιβλιογραφία σε εργασίες 15/15100% Ζήτηση της χρήσης εφήμερου υλικού από τους μαθητές ως βιβλιογραφία σε εργασίες 15/15100% Ανάρτηση σημειώσεων σε τοπικό δίκτυο 13/1586,6% Τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου μαθητών και επιδόσεων τους 14/1593,3% Συγκεντρωτικός Πίνακας Εκπαιδευτικών

20 eSchoolLib Συμπεράσματα από την ανάλυση χρηστών για το εξ αποστάσεως εργαλείο Υπηρεσίες eSchoolLib: Σε επίπεδο μαθητή Πίνακας Ανακοινώσεων Agenda Εκδηλώσεων Σημειώσεις Μαθήματος Forums Links Εργασίες Μαθητών Βαθμοί Μαθητών Ασκήσεις Διαγωνίσματα Διαγωνίσματα-Εργασίες παλαιότερων ετών Κατάλογος Μαθητών Σε επίπεδο καθηγητή: (όλα τα παραπάνω +) Αρχείο μαθητών Βιβλίο Ύλης Βάση Δεδομένων Ψηφιακού Εφήμερου Υλικού

21 eSchoolLib Συμπεράσματα για την Ψηφιακή Βάση Καθορισμός των αναγκών των χρηστών σε σχέση με το εφήμερο υλικό Οι χρήστες χρειάζονται ένα εργαλείο που θα τους βοηθάει να οργανώνουν και να αναζητούν το εφήμερο υλικό full text και on-line. Οι χρήστες χρειάζονται ένα εργαλείο που θα τους βοηθάει να οργανώνουν και να αναζητούν το οπτικό-ακουστικό και το ψηφιακό (γεννημένο ψηφιακά-born digital) υλικό Καθορισμός μη εφήμερου υλικού που πρέπει να περιληφθεί στο σύστημα Καθορισμός αναγκών σχετικών με την προσωπική παραμετροποίηση του εργαλείου Οι χρήστες χρειάζονται ένα εργαλείο με το οποίο θα μπορούν να ανανεώνουν και να εμπλουτίζουν τη βάση του e pyxis on-line από το τερματικό τους, καθώς και να δημιουργεί ένα user profile ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις προηγούμενες αναζητήσεις των χρηστών (Με την προϋπόθεση ότι το εργαλείο θα είναι ασφαλές και οι κωδικοί πρόσβασης θα είναι σχετικοί με το επίπεδο πρόσβασης του κάθε χρήστη) Καθορισμός σύνδεσης της υπηρεσίας με την διδακτέα ύλη και την τάξη Οι θεματικές κατηγορίες που θα περιλαμβάνονται στο e-pyxis θα είναι σχετικές με τη διδακτέα ύλη κάθε τάξης καθώς και με τα προσωπικά ενδιαφέροντα που προέκυψαν από την ανάλυση των χρηστών.

22 eSchoolLib Image Gallery Επιλογή μη εφήμερου υλικού

23 eSchoolLib Αξιολόγηση Μαθήματα: –Αγγλικά Α’ Λυκείου –Ψυχολογία Α’ Λυκείου –Αγγλικά Α’ Γυμνασίου Βιβλιοθηκονόμοι Καθηγητές Μαθητές Υψηλά ποσοστά ικανοποίησης


Κατέβασμα ppt "ESchoolLib Ψηφιοποίηση εφήμερου υλικού και εφαρμογή του e-pyxis στη Βιβλιοθήκη του Κολλεγίου Αλεξάνδρα Παπάζογλου και Φωτεινή Αραβανή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google