Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ Ι.Μ. Φραντζεσκάκης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ Ι.Μ. Φραντζεσκάκης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ Ι.Μ. Φραντζεσκάκης Ομότιμος Καθηγητής Ε.Μ. Πολυτεχνείου ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» Αθήνα, 8-10 Νοεμβρίου 2006 ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. Λεωφ. Κηφισίας 16, Μαρούσι, Τηλ , Fax: , ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

2 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ. Η ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ 1.1Απαιτούμενος Χώρος 1.2Επίδραση στην Ομαλή Λειτουργία του Συστήματος Μεταφορών 1.3Ισορροπία Ζήτησης και Προσφοράς 1.4Σχέση με Πολεοδομικό Σχεδιασμό. Αποκέντρωση 1.5Σχέση με Δημόσιες Συγκοινωνίες. Χώροι Μετεπιβίβασης ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 2

3 2.1Κύρια Αίτια Κυκλοφοριακού Προβλήματος 2.2Σημαντικά Προβλήματα: Ανεπαρκής Προσφορά –Ανεπαρκείς Χώροι Εκτός Οδού –Έλλειψη Συστηματικού Ελέγχου Στάθμευσης στην Οδό Αδικαιολόγητα Αυξημένη Ζήτηση –Υπέρμετρη Χρήση Επιβατικών Ι.Χ. που Συνεχώς Αυξάνεται Ανεπαρκής Σχεδιασμός, Ελλιπείς Μελέτες και Εφαρμογές Έλλειψη Συστηματικής Αστυνόμευσης ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 3 2. Η ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

4 2.3Υπάρχουν οι Προϋποθέσεις για Άμεση Βελτίωση Χρηματοδότηση, Συμβάσεις Παραχώρησης Νομοθεσία (Πίνακας 1) Φορείς: ΕΥΔΕΚ, Δήμοι, Νομαρχίες, Περιφέρειες, ΚΕΔ, ΤΑΧΔΙΚ κλπ. (Ανάγκη Συντονισμού και Αποσαφήνισης Αρμοδιοτήτων) Εκπαίδευση Έρευνα ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 4

5 Πίνακας 1: ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (1 από 2) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 5 Αριθμός/ΈτοςΑντικείμενοΦΕΚ Τροποποιήσεις Α. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ Ν. 960/79Περί επιβολής υποχρεώσεων προς δημιουργίαν χώρων σταθμεύσεων αυτοκινήτων δια την εξυπηρέτησην των κτιρίων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων 194Α/ Ν.1221/81,(ΦΕΚ 292Α/ ) Ν.1892/90,(ΦΕΚ 101Α/ ) Ν.2052/92,(ΦΕΚ 94Α/5.6.92) Ν. 3010/02(ΦΕΚ 91 Α / ) Π.Δ./3.8.87Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των ΠΔ 697/79 και ΠΔ 1339/81 749Δ/ ΠΔ 111/04,(ΦΕΚ76Α/5.3.04) ΠΔ/ ,(ΦΕΚ253Δ/8.5.89) Π.Δ.230/93Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών 94Α/ Καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από το ΠΔ 111/04 Π.Δ. 350/96Ρύθμιση υποχρεώσεων εξασφαλίσεων χώρων στάθμευσης σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών 230Α/ Παύει να ισχύει για το ηπειρωτικό τμήμα της Περιφ. Αττικής (ΠΔ 111/04) Π.Δ. 111/04Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στο ηπειρωτικό τμήμα της Περιφ. Αττικής. Κατάργηση του ΠΔ 230 (ΦΕΚ 94/Α/93) 76Α/ Εγκ /14341/ 105/ Χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων για κτίρια εκτός σχεδίου και σε περιοχή με πληθυσμό κάτω των 2000 κατοίκων Εγκ /35/ Υποχρεώσεις εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων στο ηπειρωτικό τμήμα της Αττικής

6 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 6 Πίνακας 1: ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (2 από 2) Β. ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Π.Δ. 455/76Περί όρων και προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων και εγκαταστάσεως εντός αυτών Πλυντηρίων-Λιπαντηρίων, αντλιών καυσίμων ως και προϋποθέσεων χορηγήσεως των απαιτούμενων αδειών 169Α/5.7.76ΠΔ 249/78, (ΦΕΚ 54Α/ ) ΠΔ 379/80, (ΦΕΚ 105Α/ ) ΠΔ 316/86, (ΦΕΚ139Α/ ) ΠΔ 326/91, (ΦΕΚ117Α/ ) Αποφ /6127Όροι και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία σταθμών αυτοκινήτων με χρησιμοποίηση μηχανικών μέσων αποθήκευσης οχημάτων 736Β/ Αποφ /7722Προδιαγραφές για την κατασκευή σταθμών αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια (30 ή λιγότερες θέσεις) 167Δ/ Αποφ /2138Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση συστημάτων ανίχνευσης και ελέγχου μονοξειδίου του άνθρακα σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, μέσου/μεγάλου μεγέθους. 1102Β/ Αποφ //04Έγκριση πολεοδομικών σταθεροτύπων και ανώτατα όρια πυκνοτήτων, που εφαρμόζονται κατά την εκπόνηση ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ και πολεοδομικών μελετών. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ/6.2 Εσωτερικοί Χώροι Στάθμευσης. 6.3 Στάθμευση παρά την οδό. 6.4 Στάθμευση σε υπαίθριους εκτεταμένους χώρους. 6.5 Λεωφορεία και Φορτηγά 285/Δ/ Εγκ /29/ Μηχανικοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων Εγκ. 4828/7/ Καθορισμός υπόγειων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων σε κοινόχρηστους χώρους και χώρους κοινής ωφέλειας Γ. ΣΤΑΘΜΟΙ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ Ν. 3010/02, ΑΡΘΡΟ 9 Σταθμοί Μετεπιβίβασης (ΣΜ) και χώροι Στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του Μετρό 91 A/ N. 3164/03 (ΦΕΚ 176Α/2.7.03)

7 3.ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ – ΟΡΙΣΜΟΙ – ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ 3.1Ταξινόμηση Χώρων Στάθμευσης (Σχήμα 1) 3.2Ορισμοί – Συμβολισμοί (Ορισμοί 30 Βασικών Μεγεθών και Αντίστοιχοι Συμβολισμοί στο Κείμενο) 3.3Τύποι Συσχετισμού και Υπολογισμού Βασικών Μεγεθών και Δεικτών (στο Κείμενο) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 7

8 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 8 ΧΡΗΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΘΕΣΗ, ΜΟΡΦΗ, ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΙΔΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩ Ν ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΕΚΤΟΣ ΟΔΟΥ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΜΙΚΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΟΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΟΙ α. Υπέργειοι β. Υπόγειοι ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΕΛΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΗΝΟΣ ΩΡΩΝ ΜΟΝΟΡΟΦΟΙ ΠΟΛΥΟΡΟΦΟΙ ΜΕ ΡΑΜΠΕΣ ΜΕ ΚΕΚΛΙΜΕΝΑ ΔΑΠΕΔΑ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ι.Χ. ΤΑΞΙ ΦΟΡΤΗΓΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΟΥΛΜΑΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ Σχήμα 1: ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Πηγή: (1), σελ. 25

9 4.ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ 4.1Παράγοντες που Επιδρούν στα Χαρακτηριστικά και τις Ανάγκες Στάθμευσης Εναλλακτικοί Τρόποι Μετακίνησης Πληθυσμιακά Χαρακτηριστικά, Ιδιοκτησία Αυτοκινήτων, Πυκνότητα Δόμησης Τρόπος Ζωής (Ωράριο Εργασίας, Τρόπος και Ώρες Διασκέδασης, κλπ.) Χρήσεις Γης και Κτιρίων Χαρακτηριστικά και Ποιότητα Εξυπηρέτησης Χώρων Στάθμευσης (Θέση, Προσπελασιμότητα, Χωρητικότητα, Τέλη Στάθμευσης, Λειτουργία) Ύπαρξη και Εφαρμογή Κανόνων. Αστυνόμευση ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 9

10 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» Κεντρικές Περιοχές Ανεπαρκής Συνολική Προσφορά και Ελλιπής Αστυνόμευση Οδηγούν σε Μεγάλο Αριθμό Παράνομων Σταθμεύσεων (π.χ. Θεσ/νίκη, Πίνακας 2) Τα Χαρακτηριστικά Διαφέρουν Ανάλογα με τους Παράγοντες που Αναφέρθηκαν Παραπάνω (π.χ. Επτά Ελληνικές Πόλεις Μεσαίου Μεγέθους Στάθμευσης στην Οδό, Πίνακας 3) Μικρές Διαφορές Επιτρέπουν τη Χρησιμοποίηση Μέσων Τυπικών Τιμών όπου δεν έχουν Γίνει Ανάλογες Έρευνες 4.3Μεμονωμένες Χρήσεις Γης Σημαντικές Διαφορές Μεταξύ Διαφόρων Χρήσεων Γης αλλά και για την Ίδια Χρήση Γης (π.χ. Υπεραγορές, Πίνακας 4)

11 Πίνακας 2: ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΝΟΜΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΝΑ ΕΙΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Πηγή: 8 Κεντρική Περιοχή *Ζώνη 1 Κεντρικής Περιοχής ** Είδος ΣτάθμευσηςΑριθμός% % θέσεωνΑ ή ΒΣυνόλουθέσεωνΑ ή ΒΣυνόλου Α. Στην οδό 1. Χωρίς περιορισμό Εκ περιτροπής (μονοί ή ζυγοί μήνες) Κάρτα Ειδικές θέσεις Παρκόμετρα Παράνομα σε διασταυρώσεις Λοιπά παράνομα Διπλοσταθμευμένα Σύνολο στην οδό (Α) Β. Εκτός οδού 1. Στεγασμένοι Υπαίθριοι Σύνολο εκτός οδού (Β) ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ * Μεταξύ των οδών Νίκης-Κουντουριώτου-Δάνωνος-Καλού-Δραγουμάνου-Αγ. Δημητρίου-Ηφαιστίωνος-Ολυμπιάδος-Εθνικής Αμύνης-Αγγελάκη- Γερμανού ** Μεταξύ των οδών Νίκης-Ελ. Βενιζέλου-Εγνατίας-Αγγελάκη-Γεραμανού ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 11

12 Πίνακας 3: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΠΤΑ ΔΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Περίοδος Ερευνών 7:00-21:00) Πηγή: 5, σελ. 236 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 12 * Συστηματική μείωση νόμιμων θέσεων παρά το κράσπεδο λόγω πρόσφατης εκτεταμένης πεζοδρόμησης της κεντρικής περιοχής της πόλης. Ανοχή παράνομης στάθμευσης.

13 Πίνακας 4: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΕ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Πηγή: 4ε ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 13

14 4.4Σταθμοί Αυτοκινήτων: Χαρακτηριστικά Στάθμευσης Ανάλογα με τις Κυρίως Εξυπηρετούμενες Χρήσεις Γης Ομαδοποίηση σε Τρεις Τυπικές Κατηγορίες (Πίνακας 5) –Κυρίως Επισκέπτες. Εμπορικές Περιοχές και Περιοχές Γραφείων. Μικρή Μέση Διάρκεια Στάθμευσης. Μεγάλο Ποσοστό Βραχυχρόνιας Στάθμευσης –Περιοχές Κατοικίας. Μεγάλη Μέση Διάρκεια Στάθμευσης. Μεγάλο Ποσοστό Μακροχρόνιας Στάθμευσης –Επισκέπτες αλλά και Σημαντικό Ποσοστό Εργαζομένων. Τιμές Μεταξύ των Άλλων Δύο Κατηγοριών 4.5Εκτίμηση Ελάχιστων Αναγκών και Μέγιστης Δυνατής Προσφοράς Θέσεων Στάθμευσης Ελάχιστες Ανάγκες (Πίνακας 6) Μέγιστη Δυνατή Προσφορά. Περιορισμός από Διαθέσιμη Κυκλοφοριακή Ικανότητα ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 14

15 Πίνακας 5: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ 25 ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Πηγή: 4ε ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 15

16 Πίνακας 6: ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 16

17 5.ΑΠΟΓΡΑΦΕΣ, ΕΡΕΥΝΕΣ & ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 5.1Απογραφές Προσφοράς Στάθμευσης Χώροι Στάθμευσης Εκτός Οδού. Έντυπο (Σχήμα 2) Στάθμευση στην Οδό. Έντυπο (Σχήμα 3) Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Απογραφών 5.2Έρευνες Χαρακτηριστικών Καταγραφή Πινακίδων από Παρατηρητές Χρήση Αυτόματων Μηχανημάτων PDA Παρουσίαση Αποτελεσμάτων, Ερευνών Χαρακτηριστικών α.Στην Οδό (Σχήματα 4, 5) β.Εκτός Οδού (Σχήμα 6) 5.3Βάσεις Δεδομένων. Χρήση G.I.S. ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 17

18 Σχήμα 2: ΕΝΤΥΠΟ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΟΔΟΥ Πηγή: (10) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 18

19 Σχήμα 3: ΕΝΤΥΠΟ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ Πηγή: (10) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 19

20 Σχήμα 4:ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΝΑ ΕΙΔΟΣ Περιοχή Πλατείας Κολωνακίου Πηγή: (10) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 20

21 Σχήμα 5: ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ Περιοχή Πλατείας Κολωνακίου Πηγή: (10) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 21

22 Σχήμα 6: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΔΟΥ ΜΕΝΑΝΔΡΟΥ 54 (1 η Ομάδα), 8 Μαίου 1990 Πηγή: (1) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 22

23 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 23 6.ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ 6.1Βασικές Διατάξεις Οχημάτων 6.2Διαστάσεις Οχημάτων, Θέσεων Στάθμευσης, Διαδρόμων 6.3Πολυώροφοι Σταθμοί Αυτοκινήτων Σταθμοί με Ράμπες (Ευθείες, Κυκλικές) (Σχήματα 7, 8) Σταθμοί με Κεκλιμένα Δάπεδα (Σχήματα 9, 10, 11) Σταθμοί με Μηχανικά Μέσα 6.4Σταθμοί Λεωφορείων Τυπικές Διατάξεις (Σχήμα 12). Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα

24 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 24 Σχήμα 7: ΣΥΝΔΕΣΗ ΟΡΟΦΩΝ ΣΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕ ΡΑΜΠΕΣ Πηγή: (1) α. Ευθείες Ράμπες β. Ελικοειδείς Ράμπες

25 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 25 Σχήμα 8: ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ. ΑΘΗΝΑ. ΣΥΝΔΕΣΗ ΟΡΟΦΩΝ ΜΕ ΡΑΜΠΕΣ. ΚΑΤΟΨΗ Β’ ΥΠΟΓΕΙΟΥ Πηγή: (1)

26 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 26 Σχήμα 9: ΣΥΝΔΕΣΗ ΟΡΟΦΩΝ ΣΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕ ΚΕΚΛΙΜΕΝΑ ΔΑΠΕΔΑ Πηγή: (1)

27 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 27 Σχήμα 10: ΥΠΕΡΓΕΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΔΟΥ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗ, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ. ΗΜΙΟΡΟΦΟΙ ΚΑΙ ΡΑΜΠΑ ΤΑΧΕΙΑΣ ΕΞΟΔΟΥ. ΚΑΤΟΨΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ Πηγή: (1)

28 Σχήμα 11: ΥΠΕΡΓΕΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΔΟΥ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗ, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ. ΗΜΙΟΡΟΦΟΙ ΜΕ ΡΑΜΠΑ ΤΑΧΕΙΑΣ ΕΞΟΔΟΥ. ΤΟΜΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΤΟΣ Πηγή: (1) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 28

29 Σχήμα 12: ΤΥΠΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ Πηγή: (11) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 29

30 7.ΟΙ ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΗΣ (Ι) 7.1Διαχείριση Θέσεων Στάθμευσης Στην Οδό α.Ελεγχόμενη Στάθμευση. Ισόρροπη Κατανομή σε: Κατοίκους (Προτεραιότητα) Επισκέπτες Εργαζόμενους (Μείωση με Ευνόιση Χρήσης ΜΜΜ και Ομαδική Χρήση Ι.Χ.) β.Αστυνόμευση Παράνομης Στάθμευσης Εκπόνηση και Συστηματική Εφαρμογή Προγράμματος Επιλεκτικής Αστυνόμευσης Ενημέρωση Κοινού Αποκλεισμός Διαγραφής Προστίμων Διασφάλιση Είσπραξης Προστίμων ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 30

31 7.ΟΙ ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΗΣ (ΙΙ) 7.2Δημιουργία Επιλεγμένων Χώρων Στάθμευσης Εκτός Οδού α.Κέντρα Πόλεων και Δήμων Ανταποδοτικοί Παραχώρηση Ολική ή Μερική Αυτοχρηματοδότηση β.Πυκνοκατοικημένες Περιοχές Κατοικίας Μη Ανταποδοτικοί Χρηματοδότηση Κυρίως από Δημόσιο γ.Χώροι Μετεπιβίβασης Ελκυστικά ή Μηδενικά Τέλη Μη Ανταποδοτικοί Χρηματοδότηση Κυρίως από Δημόσιο δ.Προσεκτική Επιλογή Θέσεων ε.Μελέτες Κυκλοφοριακών και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 31

32 8.ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ 8.1Γενικά Ορισμός: Ύπαρξη Κανόνων Λειτουργίας και Έλεγχος Τήρησής τους Ανάγκη: Όπου η Προσφορά είναι Μικρότερη της Ζήτησης Κατά Περιόδους Στόχοι: α. Καλύτερη Εκμετάλλευση Θέσεων β.Εξασφάλιση Κατοίκων γ.Προτεραιότητα σε Επισκέπτες δ.Αποθάρρυνση Μακροχρόνιας Στάθμευσης (Εργαζόμενοι) Εργαλεία Επίτευξης Στόχων α. Κατηγορίες Θέσεων β.Χρήση από Συγκεκριμένες Ομάδες Χρηστών γ.Τιμολόγιο δ.Περιορισμοί Διάρκειας ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 32

33 8.2Χωροθέτηση Ανά Είδος Θέσεις Κατοίκων α. Καθορισμός Ζωνών Κατοίκων β. Υπολογισμός Αναγκών:- Αποτελέσματα Απογραφής Κατοίκων - Νυκτερινές Μετρήσεις - Αιτήσεις για Κάρτα Κατοίκων γ. Ποσοστό Κάλυψης Αναγκών Λοιπές Θέσεις: Έρευνες Χαρακτηριστικών Στάθμευσης. Διάρκεια. Χρονική Κατανομή Θέσεις Επισκεπτών. Περιορισμοί Διάρκειας Θέσεις Μακροχρόνιας Στάθμευσης 8.3Τέλη Στάθμευσης α.Μηνιαία για Θέσεις Κατοίκων β.Με την Ώρα για Θέσεις Επισκεπτών. Μειωμένα για Κατοίκους (Θέσεις για Κατοίκους Συνήθως Λιγότερες από Αυτοκίνητα) γ.Δωρεάν για 15’ άρα και Ανοχή Υπέρβασης 15’ ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 33

34 8.4Πρόστιμα α.Ανάλογα με Παράβαση, Σύμφωνα με Κ.Ο.Κ. β.Μειωμένα Πρόστιμα για Μη Συστηματικούς Παραβάτες 8.5Συστήματα Ελέγχου που Χρησιμοποιούνται Κυρίως Σήμερα (Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα) Κάρτα (Ξύσιμο, Διάτρηση, Επισήμανση) Παρκόμετρα πολλών θέσεων ή Μηχανές Πληρωμής (Pay & Display) Ηλεκτρονική Κάρτα (Μιας ή πολλαπλών χρήσεων) Κινητή Τηλεφωνία (Εφαρμογή στο Δήμο Αθήνας) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 34

35 8.6Αστυνόμευση Αναγκαία Προϋπόθεση Επιτυχίας Ελεγχόμενη Στάθμευση (Θέση, Διάρκεια) Παράνομη. Απαγορεύσεις ΚΟΚ α.Με Σήμανση β.Χωρίς Σήμανση (π.χ. Γωνίες Ο.Τ.) Επέκταση Πεζοδρομίων σε Γωνίες Ο.Τ. Στάθμευση Δικύκλων Φορητοί Εκδότες Κλήσεων (PDA) Φορέας (Δημοτική Αστυνομία, Τροχαία, Άμεση Δράση, Αστυνομικό Τμήμα, Τουριστική Αστυνομία, Λιμενικό Σώμα) Αφαίρεση Πινακίδων Μεταφορά Αυτοκινήτου με Γερανό Τροχοσφυκτήρες (Clamps) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 35

36 8.7Διαχείριση Κλήσεων Μεταφορά Παραστατικών σε Δικαιούχο Δήμο Αρχειοθέτηση Εύρεση Στοιχείων Παραβατών Αποστολή Ειδοποιήσεων Είσπραξη Προστίμων Καταχώρηση Εισπράξεων-Απαλλαγών σε Αρχεία Ομαδοποίηση Οφειλών και Προώθηση Είσπραξης Μέσω ΔΟΥ (Εφόσον το Σύνολο Υπερβαίνει τα 300 €) Αναποτελεσματική Διαχείριση από Μικρούς Δήμους. Κίνδυνος Παραγραφής κατά Νόμο Έχει Εξετασθεί και η Είσπραξη μαζί με τα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 36

37 8.8Εφαρμογή στο Δήμο της Αθήνας (Σχήματα 13, 14) Α’ Φάση (Κολωνάκι, Κέντρο, Ιστορικό Τρίγωνο, Ψυρρή, Πλάκα, Ρηγίλλης) Πληθυσμός: Θέσεις Στάθμευσης:Κάτοικοι2.500 Επισκέπτες Ειδικές Καταργούμενες Παράνομες Θέσεις Λειτουργία και Τιμολόγηση –Ώρες Λειτουργίας: Δευτ. – Παρασκευή9:00 – 21:00 –Σάββατο 9:00 – 16:00 –Μέγιστη Διάρκεια Στάθμευσης 3 ώρες –Τιμολόγιο:€ 0.50 ανά μισή ώρα για τις πρώτες 2 ώρες € 4.00 για την τρίτη ώρα –Κάτοικοι:€ για πρώτο έτος εφαρμογής ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 37

38 Σχήμα 13:ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΑΡΤΟΥ Α’ ΦΑΣΕΩΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Πηγή: (10) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 38

39 Σχήμα 14: ΧΑΡΤΗΣ Α’ ΦΑΣΕΩΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ Πηγή: (10) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 39

40 9.ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 9.1Γενικά Οι Σταθμοί Αυτοκινήτων ως Πόλοι Γένεσης Μετακινήσεων αλλά και ως Παράγοντες Βελτίωσης των Κυκλοφοριακών και Περιβαλλοντικών Συνθηκών Παράγοντες Μείωσης της Πρόσθετης Κυκλοφορίας από Νέους Σταθμούς α.Απομάκρυνση Παράνομης Στάθμευσης β.Μείωση Διαδρομών Αναζήτησης Θέσης γ.Χρήστες που Στάθμευαν ήδη στην Περιοχή Ευκαιρία Μικροβελτιώσεων και Διαχειριστικών Κυκλοφοριακών Μέτρων στην Περιοχή Ενημέρωση Κοινού για Αποφυγή Αντιδράσεων (Κολωνάκι, Κυψέλη) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 40

41 9.2Μελέτες Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων α.Αναγκαιότητα Π.Δ. 326/91 «Τροποποίηση Π.Δ. 455/76» Σταθμοί άνω των 200 Θέσεων β.Περιεχόμενο: -Εκτίμηση Φόρτων Εισόδου/Εξόδου και Χρονικής Διακύμανσης -Καταμερισμός στο Δίκτυο της Περιοχής -Διερεύνηση Φόρτων Λοιπής Κυκλοφορίας. Χρονική Διακύμανση -Καθορισμός Κρίσιμων Περιόδων (Μέγιστη Συνολική Κυκλοφορία) -Εξέταση τυχόν Μειώσεων ή Αυξήσεων Κυκλοφοριακής Ικανότητας (Απαγόρευση Παράνομης Στάθμευσης, Διαμορφώσεις, Σηματοδότηση) -Έλεγχος Επάρκειας Κρίσιμων Κόμβων -Προτάσεις για Ικανοποιητική Εξυπηρέτηση Κυκλοφορίας μετά τη Λειτουργία του Σταθμού ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 41

42 9.3Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων 9.4Τεχνικοοικονομικές Μελέτες Μέθοδοι Μελέτης-Κατασκευής-Λειτουργίας α.Σύμβαση Παραχώρησης Βάσει Προμελέτης Υπηρεσίας β.Μελέτη από Υπηρεσία, Κατασκευή με Εργολαβία -Λειτουργία από Δήμο, Δημ. Επιχείρηση κλπ. - Ανάθεση Λειτουργίας σε Ιδιώτη Τιμολόγηση α.Ευνόιση Βραχυχρόνιας Στάθμευσης β.Αποθάρρυνση Μακροχρόνιας Στάθμευσης γ.Σημερινή Λανθασμένη Πολιτική ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 42

43 Οικονομική Απόδοση IRR –Συντελεστής Εσωτερικής Απόδοσης IRR ΣΡ i /(1+r) i = 0 r = IRR (επί ιδίων κεφαλαίων) Ρ i = Ετήσιες Καθαρές Ροές για Κάθε Χρόνο: –Κόστος Κατασκευής –Έσοδα –Δαπάνες Λειτουργίας Εξέταση Σεναρίων –Ανάλυση Ευαισθησίας Διάρκειας Παραχώρησης (Σχήμα 15) –Μεταβολή IRR Ανάλογα με Επιδότηση (Σχήμα 16) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 43

44 Σχήμα 15:ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ 1.5 Πηγή: (12) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 44 Σχήμα 16: ΜΕΤΑΒΟΛΗ IRR30 ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ 1.5 Πηγή: (12)

45 9.5Καθοριστικός Φόρτος Κυκλοφοριακοί Φόρτοι Εισόδου/Εξόδου και Χρονική Διακύμανση Μέγιστοι Φόρτοι. Συντελεστής Καθοριστικού Φόρτου α. Ελληνικοί Κανονισμοί (Π.Δ. 326/91). Πίνακας 7 β. Γερμανικοί Κανονισμοί (Α bis Z). Πίνακας 8 γ. Ελληνική Εμπειρία. Πίνακας 5 Περιορισμένη Κάλυψη των Ελληνικών Κανονισμών Δυνατότητα Χρησιμοποίησης Λεπτομερέστερων Τεκμηριωμένων Συντελεστών Κ α.Στοιχεία από Υφιστάμενες Έρευνες ΕΜΠ β.Μετρήσεις σε Ανάλογους Σταθμούς σε Λειτουργία ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 45

46 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 46 Πίνακας 7: ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ (Κ) ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ ΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΛΛΑΔΑ) Πηγή: (Π.Δ. 396/91)

47 8 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 47 Πίνακας 8: ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ (Κ) ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ ΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΓΕΡΜΑΝΙΑ) Πηγή: (9)

48 9.6Λειτουργία Τρόπος Μετακίνησης α. Από Οδηγούς (Μεγάλοι Σταθμοί-Μείωση Κόστους Λειτουργίας) β. Από Υπαλλήλους (Μικροί Σταθμοί, Οικονομία Χώρου) γ. Με Μηχανικά Μέσα (Οικονομία Χώρου Στάθμευσης, Αύξηση Χώρου Αναμονής) Διαδικασίες Είσπραξης Τελών α. Έκδοση Αποδεικτικού Στάθμευσης β. Διαπίστωση Πέρατος Στάθμευσης. Υπολογισμός Τέλους γ. Είσπραξη Τέλους δ. Έλεγχος Κατά την Έξοδο Μέθοδοι Είσπραξης α.Είσπραξη Κατά την Είσοδο (Σταθερό Τέλος) β.Έκδοση Δελτίου Κατά την Είσοδο (Χειρόγραφο 200/ώρα, Αυτόματο 400/ώρα) γ.Είσπραξη στην Έξοδο (200/ώρα) δ.Είσπραξη πριν από την Παραλαβή (Ταμείο ή Μηχάνημα) ε.Αυτόματος Έλεγχος στην Έξοδο και Άνοιγμα Δρύφακτου (400/ώρα) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 48

49 9.7Κυκλοφοριακή Ικανότητα Κρίσιμες Κυκλοφοριακές Ικανότητες στην Είσοδο-Έξοδο. Συνήθως 400/λωρίδα με: α. Αυτόματη Έκδοση Δελτίου στην Είσοδο β. Πληρωμή Πριν από Παραλαβή γ. Αυτόματος Έλεγχος στην Έξοδο Ράμπες C=1850 (1-100/r 3 ) (Σχήμα 17) α. Για Ευθείες ή Μεγάλες Ακτίνες 1850/ώρα β. Για Μικρές Ακτίνες-Διαδρομές Μειώνεται περί τα 400/ώρα Διάδρομοι: Δεν Δημιουργούν Προβλήματα Υπό Συνήθεις Συνθήκες Λειτουργίας Χώροι Αναμονής α. Κρίσιμοι στην Είσοδο, Ιδιαίτερη από Κύριες Οδούς β. Διαγράμματα Απαιτούμενων Θέσεων: - Αυτοεξυπηρέτηση: Βάσει Σχέσης Απόδοσης εγκατάστασης διεκπεραίωσης προς ρυθμό άφιξης (Σχήμα 18) - Με υπαλλήλους: Βάσει σχέσης λόγου ρυθμού αποθήκευσης προς ρυθμό άφιξης (από 0.9 έως 1.10) προς ρυθμό άφιξης (Σχήμα 19) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 49

50 Σχήμα 17: ΡΟΗ ΚΟΡΕΣΜΟΥ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΑ ΚΑΜΠΥΛΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Πηγή: (13) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 50

51 Σχήμα 18: ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ Πηγή: (9) ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 51

52 ΕΚΔΔΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ» ΑΘΗΝΑ 8-10/11/2006 Ι.Μ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ «ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ» 52 Σχήμα 19: ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑΘΜΟΥ ΟΠΟΥ Η ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ Πηγή: (14)


Κατέβασμα ppt "ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΜΕΛΕΤΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ Ι.Μ. Φραντζεσκάκης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google