Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αποτύπωση και ερμηνεία των εκπαιδευτικών δεικτών στη Δυτική Μακεδονία με βάση τις στατιστικές απογραφές της εκπαίδευσης (1926-2010 ) ΜΠΕΤΣΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αποτύπωση και ερμηνεία των εκπαιδευτικών δεικτών στη Δυτική Μακεδονία με βάση τις στατιστικές απογραφές της εκπαίδευσης (1926-2010 ) ΜΠΕΤΣΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αποτύπωση και ερμηνεία των εκπαιδευτικών δεικτών στη Δυτική Μακεδονία με βάση τις στατιστικές απογραφές της εκπαίδευσης (1926-2010 ) ΜΠΕΤΣΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΠΔΜ ΜΑΥΡΟΣΚΟΥΦΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΘ

2 Σκοπός και Μεθοδολογία της Έρευνας Σκοπός της έρευνας Άξονες διερεύνησης Οι πολυμεθολογικές προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα

3 Μορφωτικό Επίπεδο

4 Μορφωτικό επίπεδο πολιτών Δυτική Μακεδονία και σύνολο Χώρας 19201920 Μορφωτικό επίπεδοΔυτική Μακεδονία Σύνολο Χώρας % Δυτική Μακεδονία % Σύνολο Χώρας Εγγράμματοι (γνωρίζοντες γραφήν και ανάγνωσιν) 70954193884631,6448,43 Αγράμματοι & μη δηλώσαντες παίδευσιν 153306206499868,3651,57 19281928 Εγγράμματοι (γνωρίζοντες γραφήν και ανάγνωσιν) 117259289005253,6959,01 Αγράμματοι & μη δηλώσαντες παίδευσιν 101126200125446,3140,09 19511951 Εγγράμματοι (γνωρίζοντες γραφήν και ανάγνωσιν) 202550511854168,9867,05 Αγράμματοι & μη δηλώσαντες παίδευσιν 91086251426031,0232,95 19611961 Εγγράμματοι (γνωρίζοντες γραφήν και ανάγνωσιν) 244100566810083,7782, 29 Αγράμματοι & μη δηλώσαντες παίδευσιν 47300122000016,2317,71

5 1928 Ποσοστιαία απόδοση της γλωσσικής συμπεριφοράς των κατοίκων Ελληνική Αγγλική Αθιγγανική Αλβανική Αρμενική Βουλγαρική Ισπανική Ιταλική Κουτσοβλαχική Μακεδονοσλαυική Ρωσσική Τουρκική Πομακική Λοιπαί ΞέναιΓλώσσαι ΣύνολονΞενογλώσσων Σύνολο Ελλάδος92,830,030,080,30,540,27 1,0 20,050,321,320,063,080,17,17 Μακεδονία82,520,020,240,080,840 4,1 90,050,955,720,145,090,16 17,4 8 Κοζάνη91,760000,080 0,0 200,831,990,025,290,018,24 Φλώρινα65,230,020,010,270,040 0,7 701,47 30,6 80,051,430,03 34,7 7

6 1951 Ποσοστιαία απόδοση της γλωσσικής συμπεριφοράς των κατοίκων Ελληνική Αγγλική Αθιγγανική Αλβανική Αρμενική Κουτσοβλαχική Σλαβική Ρωσσική Τουρκική Πομακική Λοιπαί ΞέναιΓλώσσαι ΣύνολονΞενογλώσσων Σύνολο Ελλάδος97,670,010,050,10,050,14 1,5 50,230,062,33 Μακεδονία97,890,010,10,050,030,17 0,6 1 1,0 8 0,062,11 Κοζάνη98,870,000,010,05 0,0 9 0,9 80,011,13 Φλώρινα91,150,010,150,13 8,1 2 0,4 30,018,85 Καστοριά98,030,000,040,000,15 0,9 2 0,8 10,051,97

7 Μορφωτικό επίπεδο (απογραφές 1991-2001) Δυτική Μακεδονία Απογραφή 1991 Σύγκριση με Μ.Ο. Χώρας Απογραφή 2001 Σύγκριση με Μ.Ο. Χώρας 1. Αγράμματοι (μη γνωρίζοντες γραφή και ανάγνωση) 10,6%0,7%5,2%-0,1% 2. Δεν τελείωσαν το Δημοτικό αλλά γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση 20,2%4,8%16,4%4,2% 3. Άρρενες Απόφοιτοι Στοιχειώδους Εκπαιδεύσεως 35,4%7,0%27,5%5,9% 4. Απόφοιτοι Μέσης εκπαίδευσης 25,0%-8,9%34,2%-3,8% 5. Πτυχιούχοι Ανωτέρων Σχολών0,5%-0,5%4,2%-1,9% 6. Πτυχιούχοι ΤΕΙ (ΚΑΤΕ ΚΑΤΕΕ) 1,9%-0,1%3,7%-0,3% 7. Πτυχιούχοι Ανωτάτων Σχολών6,3%-2,7%8,4%-3,3% 8. Με Μεταπτυχιακό - Διδακτορικό 0,1%-0,5%0,3%-0,9%

8 Μορφωτικό επίπεδο κατά Νομό (απογραφές 1991-2001) Προβολικό επίπεδο 1*2

9 Συμμετοχή στην Εκπαίδευση

10 ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ Μαθητές δημοτικών σχολείων 19651970197519801985199019952000 ΓΡΕΒΕΝΩΝ66665608476233082855234617161564 ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ57235655565356485100488337583215 ΚΟΖΑΝΗΣ1994918234171701539014717139561120610135 ΦΛΩΡΙΝΑΣ81157310629751794724444736202911 ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ4045336807338822952527396256322030017825 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ965782948097933581899526889648834688679288641368

11 ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ

12

13 Ποσοστιαία Κατανομή μαθητικής διαρροής στα Γυμνάσια Δυτ. Μακεδονίας, Ελλάδας

14 ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ (ΓΕΝΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ 2000-01)

15 ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ (ΓΕΝΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ 2000-01)

16 Σχολική Επίδοση

17 Σχολική Επίδοση μαθητών Λυκείου

18 Επίδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις Φθίνουσα ταξινόμηση ποσοστού επιτυχόντων μαθητών Λυκείων ανά νομό στις πανελλήνιες εξετάσεις (σχ. έτος 2000-2001) ΝΟΜΟΣΥΠΟΦΗΦΙΟΙΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕ Σ ΑΠΟΤΥΧΟΝΤΕ Σ % ΕΠΙΤΥΧΟΝ % ΑΠΟΤΥΧ 1ΚΟΖΑΝΗΣ1211103917285,8014,20 7ΦΛΩΡΙΝΑΣ3633016282,9217,08 8ΓΡΕΒΕΝΩΝ1391152482,7317,27 31ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ4573599878,5621.44 ΣΥΝΟΛΟ78687631421554580,2419,76 Πηγή: Κατωπόδης 2003

19 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

20 ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ - ΠΡΟΒΟΛΕΣ Θεαματική αύξηση μορφωτικού επιπέδου Γλωσσικός εξελληνισμός Κυρίαρχη η αποφοίτηση από ΤΕΣ, ΤΕΛ ή Ανώτερες σχολές Εντυπωσιακή μείωση του αριθμού των μαθητών της δημοτικής εκπαίδευσης, σε σχέση με το 1965 Υψηλή αναλογία μαθητών ανά 1000 κατοίκους, αν και με φθίνουσα τάση Μικρή μαθητική διαρροή σε όλες τις βαθμίδες Αξιοσημείωτες επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις Οι επιδόσεις των Νομών Κοζάνης και Γρεβενών, η υστέρηση του Νομού Καστοριάς

21 Η εκπαιδευτική ανάπτυξη και οι «δείκτες κοινωνικής ανάπτυξης» Σχετίστηκε η ανάπτυξη της εκπαίδευσης με την καλυτέρευση των δεικτών κοινωνικής ανάπτυξης;

22

23

24

25 Δηλωθέν εισόδημα ανά κάτοικο 1982199020002010 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ7264636170015478418872,154 ΓΡΕΒΕΝΩΝ2178313969810620007333,107 ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ5588723678710005406415,939 ΚΟΖΑΝΗΣ6793234561614631839158,747 ΦΛΩΡΙΝΑΣ3437420993011016037181,471

26 Δείκτης (Ποσοστό) Ανεργίας Άνεργοι (% εργατικού δυναμικού) 199120012011 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ8,086111,12317,7 ΓΡΕΒΕΝΩΝ11,466113,718624,1 ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ12,108523,649624,3 ΚΟΖΑΝΗΣ12,892715,00321,6 ΦΛΩΡΙΝΑΣ11,954413,220526,8

27 Το πτυχίο διαβατήριο εσωτερικής μετανάστευσης … …εφόσον δε γίνεται αντιληπτή η δομική σύνδεση κοινωνικής–οικονομικής και εκπαιδευτικής ανάπτυξης

28 “Όταν σχεδιάζεις για ένα χρόνο, να σπέρνεις σιτάρι. Όταν σχεδιάζεις για μια δεκαετία, να φυτεύεις δέντρα. Όταν σχεδιάζεις για μια ζωή, να εκπαιδεύεις ανθρώπους”


Κατέβασμα ppt "Αποτύπωση και ερμηνεία των εκπαιδευτικών δεικτών στη Δυτική Μακεδονία με βάση τις στατιστικές απογραφές της εκπαίδευσης (1926-2010 ) ΜΠΕΤΣΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google