Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ ΚΑΛΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΟΔΑΣ!

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ ΚΑΛΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΟΔΑΣ!"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ ΚΑΛΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΟΔΑΣ!
Πριν από εσένα το ‘’φορούσε’’ κάποιος άλλος!!!

2 Τότε… φουστάνια , σήμερα… πανωφόρι
Τότε… φουστάνια , σήμερα… πανωφόρι .Όχι και μεγάλες οι στιλιστικές διαφορές μας με τους ανθρώπους των σπηλαίων , σωστά;

3 Γούνα: 1. το πλούσιο και απαλό τρίχωμα μερικών ζώων 2
Γούνα: 1.το πλούσιο και απαλό τρίχωμα μερικών ζώων 2.ρούχο από γούνα ζώου, γουναρικό Γουνοποιία Η Καστοριά είναι ένα από τα σημαντικότερα σε παγκόσμιο επίπεδο, κέντρα παραγωγής, επεξεργασίας και διάθεσης γούνας. Το εμπόριο της γούνας αποτελεί τη βασικότερη πηγή εσόδων για τους κατοίκους της περιοχής, αφού εκτός της λίμνης, η έλλειψη εδάφους για καλλιέργεια δεν έδινε άλλες διεξόδους για δουλειά. Η τέχνη της κατασκευής γουναρικών αναπτύχθηκε από τους Βυζαντινούς χρόνους, πιθανόν όταν οι πρώτοι Καστοριανοί τεχνίτες μαθήτευσαν στην Κωνσταντινούπολη. Το 18ο 17ο αι συντεχνία Καστοριανών γουναράδων της Κων|πολης βρίσκεται στην ακμή της και πολλά από τα μέρη της κατέχουν θέση με μεγάλο κύρος και επιρροή. Λέγεται ότι η γουναρική ήλθε στην Καστοριά από την Αχρίδα στης αρχές της Τουρκοκρατίας. Αγόραζαν δέρματα ζώων που βρίσκονταν στην τουρκική αγορά, τα έφερναν στην Καστοριά κι ύστερα από το σχετικά «ξεσάρκισμα» τα έκοβαν στα μέρη τους και τα δούλευαν. Γούνα ραμμένη στο χέρι. 1857

4 Γουνοποιία Στην τουρκοκρατία η ζήτηση για γούνες ήταν μεγάλη, γιατί οι Τούρκοι αγαπούσαν τα γούνινα πολυτελή ρούχα, αλλά και γιατί οι στολές των αξιωματικών είχαν γούνινα κομμάτια. Ακόμη για το πλήθος των χαρεμιών της το γουναρικό ήταν το σπουδαιότερο δείγμα κοινωνικής πολιτικής και πολιτιστικής ανωτερότητας. Τα πρώτα χρόνια χρησιμοποιούσαν δέρματα από ολόκληρα ζώα, αργότερα όμως το 18ο αιώνα παρουσιάστηκε έλλειψη ζώων οπότε οι Καστοριανοί γουναράδες έφτιαχναν θαυμάσια ρούχα από αποκόμματα. Το κέντρο εμπορίας της γούνας ήταν η Λειψία όπου μια φορά κάθε χρόνο, κάθε Κυριακή του Θωμά, οι έμποροι προμηθεύονταν τα δέρματα για να τα επεξεργαστούν. Οι Καστοριανοί απέκτησαν μεγάλη φήμη για την τέχνη τους, ανοίχτηκαν σε αγορές έξω από τα  όρια τής οθωμανικής αυτοκρατορίας και δημιούργησαν αντιπροσωπείες στην Ευρώπη και τη Ρωσία. Αυτή η ανάπτυξη και η αίσθηση του εμπορίου των ειδών παραγωγής της είχε σαν αποτέλεσμα από το 19ο αι ένας σημαντικός αριθμός κατοίκων της περιοχής  να ταξιδέψουν σ' όλο τον κόσμο και να δημιουργήσουν είναι πλήθος από οικονομικά ακμάζουσες παροικίες. Σήμερα  σ' όλες σχεδόν τις μεγαλουπόλεις  του κόσμου  όπως τη Ν. Υόρκη, το Παρίσι, το Μόναχο, τη Λειψία και αλλού υπάρχουν Καστοριανοί που τροφοδοτούν την παγκόσμια αγορά με πανέμορφα δείγματα της Καστοριάς τέχνης και τεχνικής. Η επεξεργασία  τις γούνας γίνεται με τον ίδιο παραδοσιακό τρόπο εδώ και πεντακόσια χρόνια. Τα δέρματα προέρχονται από μικρά ζώα που εκτρέφονται εντός και εκτός της Ελλάδας. Το ταίριασμα των κομματιών και το ράψιμο απαιτούν εξειδίκευση ,πολλή υπομονή και προσοχή. Η πρώτη μηχανή γουναρικής  ήρθε από την Αμερική στα Την έφερε ο Ναούμ Σαμαράς  καστοριανός γουνέμπορος.

5 Η ‘ΤΕΧΝΗ’ ΤΗΣ ΓΟΥΝΑΣ Η επεξεργασία γουναρικών εξεταζόμενη κατακόρυφα περιλαμβάνει την εκτροφή γουνοφόρων ζώων σε ειδικά διαμορφωμένες φάρμες, την παραλαβή των δερμάτων τους και τη δέψη αυτών μαζί με το τριχωτό μέρος τους, την βαφή ή μη του τριχώματος, τη συρραφή των δερμάτων αυτών και την εμπορία τους προς τους τελικούς καταναλωτές μέσω χονδρεμπόρων και καταστηματαρχών στο εσωτερικό και το εξωτερικό. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΛΕΤΕΡ (120 x 230) ΑΠΟ ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ 1.Επιλογή- διαλογή ειδών των αποκομμάτων. 2. Κόψιμο- καθάρισμα του υλικού. 3.Χρωμάτισμα (διαδικασία διαλογής των καθαρών αποκομμάτων με βάση το χρώμα τους). 4. Ραφή των αποκομμάτων. 5. Σταμάτωμα (τέντωμα) στις προδιαγραφές του πλέτερ. 6. Τελικό κοντρόλ και σιδέρωμα με ατμό. 7. Προσωρινή αποθήκευση μέχρι τη στιγμή της εξαγωγής.

6 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΓΟΥΝΟΔΕΡΜΑΤΑ
1. Παραλαβή των δεψασμένων δερμάτων γουνοφόρων ζώων. 2. Σολταρισμα δερμάτων (ταξινόμηση ανά 25 τεμ. με βάση κοινά χαρακτηριστικά: γένος-μέγεθος-χρωματισμός). 3. Άνοιγμα και τέντωμα -στέγνωμα των δερμάτων. 4. Μιτσάρισμα (διαδικασία καθαρισμού των δερμάτων από κεφάλι, πόδια, ουρά και συνδυασμού των δερμάτων στη βάση κυρίως του χρωματισμού, του μήκους κλπ). 5. Κοπή των δερμάτων σε λεπτές λωρίδες (ξέσυρμα). 6. Ράψιμο των λωρίδων και σχηματισμός του γουναρικού. 7. Σταμάτωμα (τέντωμα) στις προδιαγραφές του μοντέλου. 8. Πικίρισμα (τοποθέτηση εσωτερικής φόδρας). 9. Μοντάρισμα του μοντέλου. 10. Κλείσιμο και έλεγχος του παλτό. 11. Τελικό φοδράρισμα του παλτό. 12. Τελικό κοντρόλ και σιδέρωμα με ατμό. 13. Προσωρινή αποθήκευση μέχρι τη στιγμή της εξαγωγής. Πηγή: Κέντρο Ελληνικής Γούνας

7 Οι συγγενείς των θυμάτων άλλα λένε…
Κάποιοι τη θεωρούν ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορούν να κάνουν στην εκλεκτή της καρδιάς τους. Μια καλοραμμένη γούνα ξεπερνά την ικανοποίηση της ανθρώπινης αυταρέσκειας, εμπλέκεται στις εκβιαστικές μεθόδους της ρωσικής μαφίας με ξυλοδαρμούς και μαχαιρώματα για την προσέλευση πελατών, προσπερνά τις δηλώσεις του Βλαντίμιρ Πούτιν -«Εκείνο που ποτέ δεν κατάλαβα είναι γιατί αγοράζουμε τόσο πολλές γούνες από εσάς»- και καταλήγει στον ίδιο φρικτό δρόμο: αυτόν που οδηγεί στο «Γκουαντάναμο» των ζώων... Μια από τις μεγαλύτερες οργανώσεις του κόσμου, η Peta, έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια καμπάνιες κατά της γούνας. Περισσότερα από 30 εκατομμύρια ζώα (λύγκες, αλεπούδες, βιζόν, μινκ, ρακούν, κογιότ, σκίουροι, μαύρες αρκούδες,κουνέλια και άλλα θηλαστικά) θυσιάζονται στο βωμό της ανθρώπινης κοκεταρίας για να γίνουν γούνινα παλτό ή ακόμη και μικρές γούνινες πιο... εύπεπτες λεπτομέρειες, όπως τα φινιρίσματα σε τσάντες, γάντια, μπότες, μπουφάν, ακόμη και σε μπρελόκ, όλα όσα συντηρούν την αιματοβαμμένη βιομηχανία βασανισμού και βαρβαρότητας. Υπάρχουν καταγγελίες ότι τα περισσότερα από αυτά εκτρέφονται κάτω από φρικτές συνθήκες, εγκλωβισμένα σε συρμάτινα κλουβιά και εκτεθειμένα σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπου στο τέλος τα περιμένει ένα φρικτός θάνατος που περιλαμβάνει μεθόδους όπως ηλεκτροπληξία στον πρωκτό, κρέμασμα, κτυπήματα στο κεφάλι και εισπνοή τοξικού αερίου για να μη καταστραφεί η γούνα τους. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι μέθοδοι αυτοί δεν είναι άμεσα θανατηφόροι και μερικά ζώα έχουν τις αισθήσεις τους όταν τα γδέρνουν. Αρκεί να αναλογιστεί κάποιος ότι σε αυτό το «Γκουαντάναμο», τα ζώα δεν έχουν καν το δικαίωμα ενός ελεύθερου θανάτου. Οι επίγειες παγίδες, που ανάγκαζαν τα ζώα να αυτοακρωτηριάζονται -υπέρτατος αυτοεξευτελισμός- για να πεθάνουν τελικά ελεύθερα, αντικαταστάθηκαν με παγίδες ανυψωτικές. Και φυσικά αυτό δεν έγινε για τα ζώα!

8 Δεν έχουν όλα τα θύματα πλούσιο τρίχωμα… Γίνονται ,όμως, ‘ωραία , δωδεκάποντα …
Και η κτηνωδία συνεχίζεται με πληρωμένους δολοφόνους φτωχούς Ασιάτες και Αφρικανούς ,ηθικούς αυτουργούς πρωτοκλασάτα ονόματα της παγκόσμιας μόδας και θύματα φίδια ,κροκόδειλους και άλλα ερπετά ,που θυσιάζονται στον βωμό της ωραιοπάθειας και όλα αυτά για ένα μικρό κομμάτι δέρμα ,το οποίο η φύση τόσο αριστοτεχνικά δημιούργησε.

9 Υπάρχει πάντα και η άλλη λύση!
Πολλοί σχεδιαστές μόδας υιοθετούν, πλέον, μια πιο οικολογική στάση απέναντι στη διαχρονική ανάγκη των γυναικών να ντυθούν με το ‘ρούχο’ που η φύση έδωσε σε κάποιους άλλους ! Η βαμμένη με αίμα γούνα των γουνοφόρων ζώων αλλά και το δέρμα πολλών άλλων αντικαθίστανται πλέον από συνθετικά προϊόντα χωρίς χρειαστεί να διαταραχθεί το οικοσύστημα από την κατακρεούργηση αθώων πλασμάτων . Το θέμα της συνθετικής γούνας ,βέβαια, είναι αμφιλεγόμενο καθώς πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί οικολογική εφόσον η πρώτη ύλη της είναι το πετρέλαιο . Δεν έχουν ,φυσικά, άδικο . Αν σκεφτούμε ,όμως, τα συμφέροντα και τα κέρδη που έχει η βιομηχανία της γουνοποιίας , δεν φαντάζουν και τόσο παράλογες οι αντιδράσεις των γουνοποιών . Ας ελπίσουμε ,τουλάχιστον, ότι η ποιότητα της τεχνητής γούνας θα εξελιχθεί και οι αντιδράσεις θα σταματήσουν.

10 Για τους πιο σκληρούς… Δεν είναι άδικο;
Για τους πιο σκληρούς… Δεν είναι άδικο;


Κατέβασμα ppt "ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ ΚΑΛΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΟΔΑΣ!"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google