Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρώτη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών για τα Ν. Α. Π. Πρόγραμμα συνάντησης : 1. Διάφορα 2. Παρουσίαση Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων 3. Παρουσίαση : Η Γεωγραφία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρώτη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών για τα Ν. Α. Π. Πρόγραμμα συνάντησης : 1. Διάφορα 2. Παρουσίαση Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων 3. Παρουσίαση : Η Γεωγραφία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρώτη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών για τα Ν. Α. Π. Πρόγραμμα συνάντησης : 1. Διάφορα 2. Παρουσίαση Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων 3. Παρουσίαση : Η Γεωγραφία σήμερα Πρόγραμμα συνάντησης : 1. Διάφορα 2. Παρουσίαση Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων 3. Παρουσίαση : Η Γεωγραφία σήμερα 1

2 Διάφορα Πρόγραμμα παγκυπρίων συναντήσεων Λευκωσία : Α Β Γ Λευκωσία : Α Β Γ Λεμεσός / Πάφος : Α Β Γ Λεμεσός / Πάφος : Α Β Γ Λάρνακα / ελεύθερη Αμμόχωστος : Α Β Γ Λάρνακα / ελεύθερη Αμμόχωστος : Α Β Γ Για τη 2 η συνάντηση οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί: Να επιλέξουν κεφαλαίο και να δημιουργήσουν κατ’ επιλογή: 1. Φύλλο εργασίας 2. Χάρτη 3. Ασκήσεις ( εξαιρούνται οι ασκήσεις βιβλίου) 4. Επιπρόσθετο υλικό 5. Νέα προσέγγιση ή μέθοδο (εισήγηση) 6. Προτάσεις για μικρομελέτες (projects). 2

3 Παρουσίαση Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 3

4 Δομή Προγράμματος Σπουδών Θεματικές Περιοχές Στόχοι και Δείκτες Επιτυχίας Διδακτική Μεθοδολογία Αξιολόγηση 4

5 Δομή Προγράμματος Σπουδών α. Ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες να μπορούν αποκτήσουν ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων γύρω από τα ακόλουθα : Πού; - α. Απόλυτη και β. Σχετική θέση Τόπος– Πώς και Πού είναι; Μορφολογία, Κλίμα, Χλωρίδα, Πανίδα και τα Ανθρωπογενή χαρακτηριστικά. Παραδείγματα τόπων Αλληλοεπίδραση κατοίκων (ανθρώπου) με το περιβάλλον Κίνηση: Προϊόντων, ανθρώπων και ιδεών. Περιφέρεια: Βασική μονάδα μελέτης της γεωγραφίας 5

6 β. Καλλιέργεια αξιών, υιοθέτηση στάσεων και επίδειξη συμπεριφορών, που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες να διαμορφώσουν αξίες - στάσεις - συμπεριφορές που να ενθαρρύνουν και να προωθούν : Τη διεθνή διάσταση και την παγκόσμια προοπτική των λαών σε όλα τα επίπεδα. Η Τουρκία έχει στρατηγική θέση. Πώς αναβάθμισε, ακόμα περισσότερο, αυτή τη θέση της τα τελευταία χρόνια ; Λέξεις κλειδιά: γεωγραφική θέση, αγωγοί πετρελαίου, επενδύσεις, πολιτικές συμμαχίες, ενταξιακές συνομιλίες με Ε.Ε. Παρακολούθησε τις νυχτερινές ειδήσεις στην τηλεόραση, βρες άρθρα από εφημερίδες που να αναφέρονται στην Τουρκία. Τι παρατηρείς ; Είναι η Τουρκία συχνά στο προσκήνιο διεθνών εξελίξεων ; 6

7 Την κατανόηση και το σεβασμό για όλους τους λαούς, τους πολιτισμούς, τις αξίες και τον τρόπο ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών ιδιαιτεροτήτων. Υ π άρχουν λαοί π ου π ρόσφεραν π άρα π ολλά στην ε π ιστήμη και τον π ολιτισμό. Μή π ως γνωρίζετε τι π ρόσφεραν οι Άραβες στην ε π ιστήμη και την π αγκόσμια π ολιτιστική κληρονομιά ; Κάνετε μία έρευνα στο διαδίκτυο και γράψετε, σε συντομία, τα α π οτελέσματα της έρευνάς σας στο τετράδιό σας. 7

8 Μικρή μελέτη: Κόϊ – δίχρωμο ή πολύχρωμο ψάρι γλυκού νερού που βρίσκουμε σε τεχνητές λίμνες ιαπωνικών κήπων. Θρύλοι και παραδόσεις λαών: Ιαπωνία Το Κόϊ είναι το σύμβολο της επιμονής, υπομονής και θάρρους: γνωρίσματα του άριστου πολεμιστή για την Ιαπωνική παράδοση. Ήταν το σύμβολο των Σαμουράι. Το Κόϊ κολυμπά αντίθετα στο ρεύμα του ποταμού μέχρι να φτάσει στις πηγές ψηλά στα βουνά. Όποιο ψάρι καταφέρει να φτάσει εκεί με επιμονή, υπομονή, θάρρος και πειθαρχία στο στόχο μεταμορφώνεται σε Δράκο – το ισχυρότατο σύμβολο δύναμης για τους Ιάπωνες. Το Κόι είναι δημοφιλές σαν σύμβολο για τατουάζ 8

9 Την ετοιμότητα να χρησιμοποιούν τη γεωγραφική γνώση και τις ικανότητες κατάλληλα και υπεύθυνα στην ιδιωτική, επαγγελματική και τη δημόσια ζωή. Εισαγωγή στη Γεωγραφία Πού χρησιμεύει η γεωγραφική γνώση ; Σε ποια επαγγέλματα είναι χρήσιμη και απαραίτητη ; Ανάφερε μερικά από αυτά και γράψε λόγους για τους οποίους η γεωγραφική γνώση είναι αναγκαία. Επαγγέλματα: εργολάβος οικοδομών, μεταφορέας, οικονομολόγος, πολεοδόμος, γεωπόνος, γεωργός, τουριστικός πράκτορας, ξεναγός, ξενοδοχοϋπάλληλος, έμπορος, μετεωρολόγος, τηλεπικοινωνιακός κ.ά. 9

10 Το σεβασμό των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων για ισότητα με έμφαση στην ισότητα μεταξύ των κοινωνικών φύλων, δηλαδή των ανδρών και των γυναικών. Πόσες γυναίκες βουλευτές έχουν εκλεγεί στην π αρούσα Κυ π ριακή Βουλή και π όσες στο Ευρω π αϊκό Κοινοβούλιο ; Ανάφερε τα ονόματά τους. Κάνε μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο και γράψε ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για μία α π ό αυτές. Στοιχεία π ρος συζήτηση :  Κυ π ριακή βουλή : 4 γυναίκες σε σύνολο 56 βουλευτών =7% Ψηλότερο π οσοστό στη Σουηδία (47%), Φιλανδία (42%) και χαμηλότερο Μάλτα (9%) και Κύ π ρος (7%). Ο μέσος όρος της Ε. Ε. στα εθνικά κοινοβούλια είναι π ερί π ου 30%.  Στο ευρω π αϊκό κοινοβούλιο το π οσοστό των γυναικών φτάνει το 33% των ευρωβουλευτών, το ίδιο και για την Κύ π ρο. Πόσες γυναίκες βουλευτές έχουν εκλεγεί στην π αρούσα Κυ π ριακή Βουλή και π όσες στο Ευρω π αϊκό Κοινοβούλιο ; Ανάφερε τα ονόματά τους. Κάνε μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο και γράψε ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για μία α π ό αυτές. Στοιχεία π ρος συζήτηση :  Κυ π ριακή βουλή : 4 γυναίκες σε σύνολο 56 βουλευτών =7% Ψηλότερο π οσοστό στη Σουηδία (47%), Φιλανδία (42%) και χαμηλότερο Μάλτα (9%) και Κύ π ρος (7%). Ο μέσος όρος της Ε. Ε. στα εθνικά κοινοβούλια είναι π ερί π ου 30%.  Στο ευρω π αϊκό κοινοβούλιο το π οσοστό των γυναικών φτάνει το 33% των ευρωβουλευτών, το ίδιο και για την Κύ π ρο. 10

11 γ. Καλλιέργεια ιδιοτήτων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων που απαιτούνται από την κοινωνία του 21 ου αι. – ικανότητες κλειδιά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναπτύξουν : Την απαραίτητη κριτική και αφαιρετική σκέψη έτσι ώστε να απλοποιούν, να αντιλαμβάνονται και να ερμηνεύουν το χώρο, να αναπαριστούν και να ερμηνεύουν τα στοιχεία του και να επικοινωνούν χωρικά με βάση προεπιλεγμένους σκοπούς. Οι μαθητές να χρησιμοποιούν γεωγραφικά μοντέλα για να ερμηνεύουν τόσο το χώρο, όσο και τις γεωγραφικές έννοιες. 11

12 Αυλή σχολείου / τό π ος συγκέντρωσης Βόρεια : εργαστήριο Τέχνης Δυτικά : εργαστήρια Φυσικής ΝΔ : γή π εδα Νότια : Αίθουσες διδασκαλίας / εργαστήρια ΝΑ : αίθουσες διδασκαλίας Ανατολικά : Αίθουσες διδασκαλίας και αιθ. Μουσικής ΒΑ : Αίθουσες διδασκαλίας και αιθ. Μουσικής ΒΔ : Γραμματεία / Διευθύντρια Γεωγραφική έννοια: Προσανατολισμός Ζητήστε από τους μαθητές να φτιάξουν παρόμοιες παραστάσεις, π.χ. η γειτονιά μου κ.ά. Χρήση πυξίδας για σωστό προσανατολισμό 12

13 Γεωγραφικό μοντέλο : Γεωργία - εισροές γεωργία έδαφος, υψόμετρο Μέγεθος έκτασης, Μηχανήματα / εξο π λισμός Ανθρώ π ινο δυναμικό Λι π άσματα / φυτοφάρμακα ε π ενδύσεις Κλιματικές συνθήκες 13

14 Να εφαρμόζουν μεθόδους, να διερευνούν διάφορα θέματα, να ερμηνεύουν στοιχεία από διάφορες πηγές και να συνθέτουν δημιουργικά. Κατ ’ αυτόν τον τρόπο μια σύγχρονη γεωγραφική εκπαίδευση συμβάλλει στη γενικότερη Παιδεία. Να αναζητούν λύσεις για τοπικά, περιφερειακά και διεθνή προβλήματα. Επίκαιρα θέματα : Περιβαλλοντικά προβλήματα, οικονομικές ειδήσεις και προβλήματα οικονομίας, φυσικές καταστροφές, ανθρωπογενείς καταστροφές του φυσικού περιβάλλοντος, κ. ά. Πού κατατάσσω την είδηση που έμαθα και ποιες λύσεις προτείνω. 14

15 Η συμβολή της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών ( ΤΠΕ ) στο μάθημα της Γεωγραφίας Η σχολική Γεωγραφία, από την ίδια της τη φύση, απαιτεί τη χρήση πολλών και διαφορετικών εποπτικών μέσων, από τον κλασικό-παραδοσιακό χάρτη μέχρι τον Η/Υ. Κατά τη μαθησιακή διαδικασία θα ήταν πολύ ωφέλιμη η χρήση χαρτών και εικόνων από το διαδίκτυο, έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να μπορούν να αναλύουν δορυφορικές εικόνες. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν εκπαιδευτικούς ψηφιακούς δίσκους με γεωγραφικό περιεχόμενο, κατάλληλες βιντεοταινίες ή και να παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης. 15

16 Πραγματική εικόνα της κάλυψης της επιφάνειας της γης από βλάστηση. Σύγκριση δορυφορικής εικόνας και φυσικού χάρτη. 16

17 Δορυφορικές εικόνες Σύγκριση θεματικού χάρτη με δορυφορική εικόνα: Ανάπτυξη οδικών δικτύων συγκοινωνίας και μεταφορών και χρήση ενέργειας. 17

18 Σύγκριση χάρτη και δορυφορικής εικόνας: Α. σύνθεση δορυφορικών εικόνων που δείχνουν τη νυχτερινή εικόνα της γης, τα φώτα από τις κατοικημένες περιοχές. Β. θεματικός χάρτης πυκνότητας πληθυσμού. Η εικόνα Α. μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλά θέματα: χρήση/πηγές ενέργειας, γεωμορφολογία και κλίμα – πώς εξηγούνται οι κενές από φώτα περιοχές 18

19 Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Α΄ Τάξη - Πλανήτης Γη Η Γη στο διάστημα Προσδιορισμός της γεωγραφικής θέσης (GPS) και η σημασία της. Ο Γεωγραφικός χάρτης Η Γη (Μια συνοπτική εικόνα του πλανήτη) Ταξιδεύω στον Κόσμο Μέσα από διάφορα θέματα που καλύπτουν την οικονομία, πληθυσμό, περιβαλλοντικές πτυχές, προβλήματα ανάπτυξης, δίνεται η ευκαιρία να αναφερθούν μια σειρά χωρών από όλες τις ηπείρους (εκτός της ευρωπαϊκής). Η Κύπρος στην Ανατολική Μεσόγειο 19

20 Η Γη στο διάστημα Το ηλιακό μας σύστημα: συγκριτικά μεγέθη Ήλιος Δίας ΚρόνοςΟυρανόςΠοσειδώνας Γη Ερμής Άρης Αφροδίτη 20

21 Προσδιορισμός της γεωγραφικής θέσης (GPS) και η σημασία της. Γεωγραφικές συντεταγμένες Β Ν ΑΔ 21

22 Ήπειροι : Ασία, Αφρική, Β. και Ν. Αμερική, Ωκεανία, Ευρώπη, Ανταρκτική Στόχος Α΄ τάξης: Οι μαθητές/τριες: Να χειρίζονται τους χάρτες ως πηγή πληροφοριών και ως εργαλείο καλλιέργειας βασικών δεξιοτήτων του χώρου (προσανατολισμός, μέτρηση απόστασης, συντεταγμένες). Πού:α. Απόλυτη θέση (γεωγραφικές συντεταγμένες) β. Σχετική θέση (θάλασσες και ωκεανοί, ήπειροι, γεωμορφολογικά στοιχεία). 22

23 Ο Γεωγραφικός χάρτης Ακολούθησε τις οδηγίες για να βρεις πού έκρυψε το θησαυρό ο Κοκκινογένης ο πειρατής. Α. Γράψε πάνω στην Πυξίδα του χάρτη τα σημεία του Ορίζοντα. Β. Οι γεωγρ. συντεταγμένες δείχνουν πού βρίσκονται αυτά τα νησιά. Σημείωσε τη θέση τους με κόκκινο χρώμα πάνω στον Παγκόσμιο χάρτη. Γ. Από το το νησί Λανάι, προχώρα 50 μίλια νότια, μετά 75 μίλια ανατολικά και από εκεί πρέπει να χαράξεις πορεία (χρησιμοποιώντας τα σημεία του ορίζοντα) μέχρι το λιμάνι του Κάπτεν Κουκ. Πόσα ακόμα μίλια πρέπει να ταξιδέψεις ; 25 μίλια ΒΔ του Κάπτεν Κουκ είναι ο θησαυρός! Σημείωσε την πορεία που ακολούθησες με πράσινο χρώμα. Β Β Β ΔΔΔ 25 χλμ 23

24 Σχετική θέση 1. Τα 4 μεγαλύτερα νησιά της Ιαπωνίας είναι : α β γ δ Να γράψετε τις θάλασσες που βρέχουν την Ιαπωνία. Α Β Γ Να γράψετε τα ονόματα των χωρών που βρίσκονται κοντά στην Ιαπωνία

25 Mε τη βοήθεια του Άτλαντά σας στις σελ. 60, 61 και 131, να γράψετε τις πέντε (5) πιο πυκνοκατοικημένες χώρες της Ασίας. Mε τη βοήθεια του Άτλαντά σας στις σελ. 60, 61 και129, να γράψετε έξι (6)πετρελαιοπαραγωγούς χώρες που ανήκουν στην Ασία. 25

26 Στόχοι Α΄ τάξης: Οι μαθητές/τριες: Να κατανέμουν στο χώρο τα μεγάλα οικοσυστήματα της γης και να ερμηνεύουν τον αντίκτυπο της δράσης του ανθρώπου στο περιβάλλον του. Να εμπλουτίζουν τις γεωγραφικές τους γνώσεις μέσα από διάφορα κείμενα, άρθρα, δοκίμια, Η/Υ, άτλαντες, φιλμάκια και βιβλία. Τόπος– πώς είναι; Μορφολογία, Κλίμα, Χλωρίδα και Πανίδα και τα Ανθρωπογενή χαρακτηριστικά Αλληλοεπίδραση κατοίκων (ανθρώπου) με το περιβάλλον 26

27 Χλωρίδα και Πανίδα: Τα φύλλα εργασίας που αναφέρονται σε ηπείρους να έχουν μέρος τους αφιερωμένο στη βιοποικιλότητα της περιοχής Θηλαστικά της Ασίας που κινδυνεύουν με εξαφάνιση – Από ποιόν ; 27

28 Ερημοποίηση και ακραία καιρικά φαινόμενα 28

29 Α. Με τη βοήθεια σύγχρονου λεξικού της Ελληνικής γλώσσας να βρεις τη σημασία των ακόλουθων λέξεων : γκέτο, τατουάζ, ρα π- μουσική. Μή π ως « φοράς » σύμβολα, ακούς, ντύνεσαι γκέτο ; Β. « Φοράς γεωγραφία !» Κάνε μια καταγραφή των χωρών α π ό τις ο π οίες π ροέρχονται τα ρούχα π ου φοράς και σημείωσέ τες στον π αγκόσμιο χάρτη. Τι π αρατήρησες ; Φίρμες Vs χώρες π αραγωγής. ( Παγκοσμιο π οίηση - Με τη βοήθεια σύγχρονου λεξικού της Ελληνικής γλώσσας να βρεις τη σημασία της λέξης ). Γ. Ποιός είναι, κατά τη γνώμη σας, ο π εριβαλλοντικός μετανάστης ; Υ π άρχει τάση αύξησης αυτών των μεταναστών και γιατί ; Παραδείγματα ερωτήσεων : αξιοποίηση των βιωμάτων και των εμπειριών των μαθητών, διαθεματική προσέγγιση 29

30 Α. Έχεις τα γενέθλια σου και θα καλέσεις τους συμμαθητές σου, αλλά δεν ξέρουν π ού είναι το σ π ίτι σου. Ζωγράφισε σε Α 4 ένα χάρτη της γειτονιάς ό π ου είναι το σ π ίτι σου. Να συμ π εριλάβεις και ένα υ π όμνημα στο χάρτη τον ο π οίο θα δώσεις στους συμμαθητές σου. Β. Ποιες δυσκολίες, κατά τη γνώμη σου, συναντά ένα π αιδί μεταναστών σε μία ξένη χώρα ; Πρέ π ει ένας μετανάστης να ξεχνά τις π αραδόσεις, τα έθιμα και την ιστορία της χώρας α π ό την ο π οία π ροέρχεται και να υιοθετεί αυτά της χώρας π ου τον φιλοξενεί ; Τι έκαναν οι Κύ π ριοι π ου ζουν σε άλλες χώρες ; Γ. Περίγραψε μια μακρινή διαδρομή π ου έκανες. Το το π ίο, η φύση, η βλάστηση, η θερμοκρασία, τα κτίρια, οι δρόμοι άλλαξαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής σου ; Παραδείγματα ερωτήσεων : αξιοποίηση του στοιχείου της παρατήρησης και της άντλησης στοιχείων από το άμεσο γεωγραφικό περιβάλλον, διασύνδεσης της αποκτηθείσας γνώσης με γεγονότα και φαινόμενα της καθημερινής ζωής και πρακτικής. 30

31 Κίνηση: Προϊόντων, ανθρώπων και ιδεών. Στόχοι Α΄ τάξης: Οι μαθητές/τριες:  Να αποκτήσουν κριτική στάση απέναντι σε θέματα που επηρεάζουν τη καθημερινή ζωή στις διάφορες περιοχές του κόσμου  Να γνωρίσουν μέσα από θεματική προσέγγιση πτυχές της οικονομίας διαφόρων χωρών του κόσμου  Να αναλύουν τις σχέσεις της Κύπρου με επιλεγμένες χώρες του κόσμου  Να ανακαλούν ανθρωπογενείς και φυσικές αιτίες μετανάστευσης 31

32 Ποιοι παράγοντες βοηθούν στην ανάπτυξη της βιομηχανίας μιας χώρας ; α β γ δ ε Ποιά από τα πιο πάνω διαθέτει η Ιαπωνία; Σε ποιές ενέργειες έχει προβεί η Ιαπωνία για να στηρίξει την οικονομία και τη βιομηχανία της; α Εισαγωγές: β. βιομηχανικές ζώνες: γ. Πόλεις-λιμάνια δ. θερμοηλεκτρικοί σταθμοί ε. εξειδικευμένο προσωπικό (γράψετε τον ορισμό-τι είναι;) Φύλλο εργασίας – Ευρώπη Ποιοι ποδοσφαιριστές θεωρούνται κοινοτικοί και ποιοι όχι; Αναφέρετε 6 κοινοτικούς παίκτες κυπριακών ομάδων, τις χώρες από τις οποίες προέρχονται και τις πρωτεύουσες αυτών των χωρών. Χρωματίστε (με διαφορετικά χρώματα) τις χώρες αυτές στον πιο κάτω χάρτη: 32

33 Α. Με τη βοήθεια σύγχρονου λεξικού της Ελληνικής γλώσσας να βρείτε τη σημασία των ακόλουθων λέξεων : Μετανάστης, π ρόσφυγας, π ολιτικός π ρόσφυγας – αιτητής π ολιτικού ασύλου, οικονομικός μετανάστης. Β. Ποια η διαφορά μεταξύ π ρόσφυγα και π ολιτικού π ρόσφυγα ; Γ. Έχετε συγγενείς π ου έχουν μεταναστεύσει, π ου ζουν και εργάζονται σε άλλες χώρες ; Σε π οιες και γιατί ; Σημειώστε τις χώρες αυτές στον π αγκόσμιο χάρτη. Παραδείγματα ερωτήσεων : διαθεματική προσέγγιση, διασύνδεση με γεγονότα και φαινόμενα της καθημερινής ζωής και πρακτικής. 33

34 Β΄ τάξη ( Γ΄ τάξη ): Ευρώπη Χαρτογραφία και εφαρμογές των ΤΠΕ στη χαρτογραφία Γεωλογία της Ευρώπης ( σύντομη) Φυσική Γεωγραφία (το φυσικό περιβάλλον - η έννοια του τοπίου - παραδείγματα) Ανθρωπογεωγραφία Η Οικονομία της ευρωπαϊκής ηπείρου. Βασικοί δείχτες της οικονομίας Θέματα, χώρες, οικονομία Ειδικές σχέσεις της Κύπρου: Αναφορές στις εμπορικές και τουριστικές σχέσεις της χώρας με άλλες χώρες: Το εμπόριο μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας Το τουριστικό ρεύμα από τη Ρωσία Ευρωπαϊκή Ένωση: όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οικονομική πολιτική Οικολογικά- περιβαλλοντικά προβλήματα 34

35 Γ΄ τάξη ( Β΄ τάξη ): Γεωγραφία της Κύπρου Γεωγραφική θέση-αριθμητικά στοιχεία Γένεση της Κύπρου (Γεωλογική εξέλιξη της Κύπρου) Φυσική Γεωγραφία (Φυσικοί πόροι – Πηγές ενέργειας, Ο ρόλος της θάλασσας – Η Μεσόγειος, Οικοσυστήματα) Ανθρωπογεωγραφία (Διαπολιτισμικότητα, Οι κατεχόμενες περιοχές, Ισότητα των Φύλων και η σχέση της με την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και τη δημοκρατία, Η οικονομία της Κύπρου, Ευρωπαϊκή Ένωση και Κύπρος, Οι εμπορικές σχέσεις Ε.Ε. – Κύπρου Περιβαλλοντική Γεωγραφία και Αειφορική διαχείριση Ειδικές σχέσεις Κύπρου με συγκεκριμένες χώρες (Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία κλπ). 35

36 Στόχοι και Δείκτες Επιτυχίας στο Γυμνάσιο 36

37 Ταξινομία του Bloom ΓΝΩΣΗ Ποιες χώρες της Ευρώπης ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ; ΑΝΑΛΥΣΗ Αφού μελετήσετε το γεωμορφολογικό χάρτη της Ευρώπης να εξηγήσετε γιατί οι περισσότερες χώρες της ανέπτυξαν τη ναυσιπλοΐα και έγιναν ναυτικές δυνάμεις. ΕΦΑΡΜΟΓΗ Αφού μελετήσετε τα κλιματογράμματα διαφόρων πόλεων της Ευρώπης που σας δίνονται να ονομάσετε το είδος κλίματος που επικρατεί στην περιοχή που βρίσκονται. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ Με ποιο τρόπο το θερμό ρεύμα του Ατλαντικού επηρεάζει το Ωκεάνιο κλίμα ; ΣΥΝΘΕΣΗ Σε ποια πλεονεκτήματα οφείλεται η ανάπτυξη και το κτίσιμο πολλών Ευρωπαϊκών πόλεων πάνω σε ποταμούς και παραλιακές περιοχές; ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Με ποιους τρόπους, κατά τη γνώμη σας, οι κλιματικές αλλαγές θα επηρεάσουν την Κύπρο ; 37

38 Διδακτική μεθοδολογία μαθητοκεντρικά παιδαγωγικά πρότυπα, εφαρμογή των αρχών της συνεργατικής μάθησης, χρησιμοποίηση στο έπακρο της ενεργητικής διαδικασίας μάθησης αξιοποίηση των βιωμάτων και των εμπειριών των μαθητών, χρήση όσο το δυνατόν περισσότερων διδακτικών μέσων προς υποστήριξη του γεωγραφικού σκέπτεσθαι και την αξιοποίηση του στοιχείου της γνώσης, αξιοποίηση του στοιχείου της παρατήρησης και της άντλησης στοιχείων από το άμεσο γεωγραφικό περιβάλλον, προσπάθεια διασύνδεσης της αποκτηθείσας γνώσης με γεγονότα και φαινόμενα της καθημερινής ζωής και πρακτικής, δυνατότητα μεταφοράς εφαρμογής της αποκτηθείσας γνώσης και πρακτικής σε άλλους γνωστικούς χώρους και τη χρήση της διαθεματικής προσέγγισης για την άντληση πληροφοριών ( και ) από άλλους γνωστικούς χώρους. 38

39 Αξιολόγηση Ι Α. Διαπίστωση του βαθμού επίτευξης αφενός των στόχων της ενότητας της ημέρας, αλλά και εάν οι μαθητές είναι σε θέση να εφαρμόζουν κριτικά και επιλεκτικά την γνώση και τις αντίστοιχες πρακτικές και τεχνικές Β. Διαπίστωση υλοποίησης των στόχων και στους τρεις τομείς ( γνωστικό, ψυχοκινητικό, συναισθηματικό ), έτσι ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της εξέλιξης των μαθητών. Γ. Η χρήση της διαγνωστικής και προοδευτικά της τελικής αξιολόγησης - σε τακτά χρονικά διαστήματα, με συγκεκριμένα κριτήρια, εξυπηρετεί την αξιόπιστη μέτρηση της επίτευξης των προκαθορισμένων στόχων σε κάθε επίπεδο. Δ. Αξιολογείται επίσης η διδακτική μεθοδολογία ώστε να επέρχονται οι κατάλληλες βελτιωτικές κινήσεις για την επίτευξη των βέλτιστων μαθησιακών αποτελεσμάτων 39

40  Α. Με βάση τον Κανονισμό 24 (2) των περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Κανονισμών του 1990 έως 2010 «Οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να εξετάζουν τους μαθητές γραπτά μια τουλάχιστο φορά το τετράμηνο». Ως εκ τούτου, καθορίζεται το ελάχιστο των υποχρεώσεων των καθηγητών σε σχέση με την γραπτή εξέταση των μαθητών ανά τετράμηνο.  Β. H εφαρμογή των Τετραμήνων παρέχει την ευχέρεια στους εκπαιδευτικούς για εισαγωγή νέων ανατροφοδοτικών μορφών συνεχούς και δημιουργικής αξιολόγησης πέρα από τα τυποποιημένα διαγωνίσματα, οι οποίες θα ανταποκρίνονται σε αξιολόγηση διαφορετικών δεξιοτήτων, ικανοτήτων και γνώσεων των μαθητών π.χ. παρουσιάσεις, διαθεματικές εργασίες, projects, παραγωγή έντυπου, ηλεκτρονικού ή και άλλου υλικού κλπ.  Γ. A ναμένεται όπως δοθεί έμφαση στην αξιολόγηση των μαθητών με νέες μορφές αξιολόγησης και να περιοριστεί στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η γραπτή εξέταση, ώστε να απαλλαγούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές από τον αχρείαστο φόρτο που δημιουργούν. Αξιολόγηση ΙΙ 40

41 Ευχαριστώ, για την προσοχή σας 41


Κατέβασμα ppt "Πρώτη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών για τα Ν. Α. Π. Πρόγραμμα συνάντησης : 1. Διάφορα 2. Παρουσίαση Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων 3. Παρουσίαση : Η Γεωγραφία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google