Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δαμιανός (Δάνος) Παπαδόπουλος Διπλ. Industrial Designer.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δαμιανός (Δάνος) Παπαδόπουλος Διπλ. Industrial Designer."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δαμιανός (Δάνος) Παπαδόπουλος Διπλ. Industrial Designer

2 Wings of Design Walkuerenallee Wuppertal Germany fon fax

3

4

5 Eιδικότητα Καταναλωτικά προϊόντα (consumer- goods) Κεφαλαιουχικά προϊόντα (capital-goods) Στρατηγική (design-strategy)

6 Προσωπική αρχή Τρόπος σχεδίασης: Ελάχιστη επέμβαση Γιατί; Σε ένα κόσμο πλημμυρισμένο από ερεθίσματα αναλαμβάνουν οι designers να δημιουργήσουν το αντίδοτο.Τις νησίδες ηρεμίας και αρμονίας. Ο τρόπος : Σχεδιασμός επί της ουσίας των πραγμάτων. Μείωση της φόρμας στο ελάχιστο. Ταυτότητα των αντικειμένων. Τίποτε άλλο.

7 Προσωπική θέση: Η παράλειψη είναι τόσο σημαντική, όσο και η πρόσθεση όγκου. Ο όγκος σχεδιάζεται με αφετηρία τη γνώση και τον ανάλογο σεβασμό προς το κενό. Ρόδα ποδηλάτου.Στόχος: Μείωση βάρους. Design: Το κενό ανάμεσα στις ακτίνες.

8 Θέμα Industrial-design Βιομηχανική σχεδίαση Σχεδίαση προϊόντων και συστημάτων

9 design Design και εταιρίες Exhibition-design Multimedia-design Interior-design Exterior-design Product-design Graphic-design Strategic-design

10 Exhibition-design

11

12

13

14

15

16 DESIGN Concepts Public-design (δημόσιος χώρος) Transportration-design Packaging-design (συσκευασία) Consumer and capital-goods design Communication-design design σήμερα = ρευστά σύνορα

17 Packaging-design

18

19

20

21

22 Public-design

23

24

25 Transportation-design

26

27

28

29 ΚατασκευήΠαραγωγή Αισθητική Κλασικό design = Υλοποιημένο design. Product- Design Εργονομία

30 Consumer-goods Καταναλωτικά προϊοντα Xρηστικά προϊοντα

31

32

33

34

35

36 Capital-goods Κεφαλαιουχικά προϊόντα

37

38

39

40

41 Interaction-design

42 Νεότερο design =Άϋλο design Interaction Διενεργώ = Επικοινωνώ Interface- design Virtual Reality Εικονική Πραγματικότητα Real Virtuality Πραγματική Εικονικότητα E-World

43 Interaction Software design Λόγος Τυπογραφία Ήχος Εικόνα Σχήμα Χρώμα Εργονομία της Δισδιάστατη

44 Network e-design Navigation πλοήγηση Interdiscipline Διακλαδικότητα Digital surfaces ψηφιακή επιφάνεια Internet διαδίκτυο Multimedia πολυμέσα Computer Aided Design 3D-CAD Modeling,Prototyping Rendering, CD-ROM Animation, Web-design Graphic-design. Design-Informatic-Tecnology Expert ?

45 Με το Interface/Interaction Design διαμορφώνουν τα νέα μέσα με ένα ειδικό τρόπο το βιομηχανικό σχεδιασμό. Αυτό αφορά ιδιαίτερα τον συνδυασμό της software με την hardware, δηλαδή την δισδιάστατη επιφάνεια χειρισμού και το τρισδιάστατο περίβλημα. Παραδειγματικά εκφράζεται στο design των συσκευών τηλεπικοινωνιών (κινητό τηλέφωνο).

46

47

48 Σφυγμόμετρο-πιεσόμετρο

49

50 Internet-shopping

51

52

53

54

55 Εγκυκλοπαίδεια

56

57 Πρόγραμμα προπόνησης

58

59 Software for interactive product presentation

60

61 Software platform for imaging systems in medical engineering

62

63 Οδηγίες χρήσης προϊόντος

64

65 Strategic-design

66 Επίκαιρο design = Αόρατο design Στρατηγικό design (strategic-design). Είναι περισσότερο θεωρητικό design. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση που σπρώχνει τους designers προς το κέντρο της ανάπτυξης προϊόντων. Αναλαμβάνουν εργασίες επικοινωνιακής μορφής, όπως το Corporate-Design που είναι μέρος του Branding. Μιλάμε δηλαδή για τον πυρήνα της μάρκας(brand).

67 μάρκα στρατηγική ανάλυση design επικοινωνία

68 Αναλύσεις μάρκας. 1) Μάρκα ( ιστορία, φυμη, στρατηγική, κλπ.= status quo ). 2) Απευθυνόμενο κοινό ( χρηστικό, αγοραστικό ). = targetgroup. 3) Ανταγωνιστές ( ποίοι είναι, και με ποία μορφή εμφανίζονται στην αγορά ). 4) Τάσεις αγοράς = trends ( αναγνώριση, διαφοροποίηση προς τους ανταγωνιστές ).

69

70 Εδώ υπάρχουν σημεία τομής του design με κλασικά θέματα του marketing και της οικονομίας, ειδικά στον τομέα της κουλτούρας της κάθε εταιρίας και του απευθυνόμενου κοινού. Ο ρόλος του designer είναι να εξηγήσει και να παρουσιάσει τις στρατηγικές του design με κατανοητό και λογικό τρόπο, και μάλιστα γραπτά και με ανάλογες εικόνες. Στο στρατηγικό design ανήκει εκτός από τον χώρο του corporate-design και η σκηνοθεσία εκθέσεων (events) ο σχεδιασμός των εκθεσιακών χώρων, οι δημόσιες σχέσεις (PR) και μαζί με αλλά το καθιερωμένο πια design-consulting ( ο designer-σύμβουλος ).

71 Στυλ φωτογράφησης ανθρώπων

72 Στυλ φωτογράφησης περιβάλλοντος.

73 Στυλ φωτογράφησης προϊόντων

74 Η στρατηγική της μάρκας (Branding) εκφράζεται με το design. Το design κινείται μέσα σε ένα καθορισμένο αισθητικό πλαίσιο, το οποίο είναι η βάση για μια σταθερή και κατάλληλη παρουσίαση της μάρκας. Στην στρατηγική είναι καταγραμμένα όλα τα σημαντικά χαρακτηριστικά της μάρκας. Με εικόνες σαν παραδείγματα και με λόγια, καθορίζονται το στυλ σχεδιασμού, η γλώσσα της φόρμας, τα υλικά, η υφή των επιφανειών, η το φάσμα του χρωματισμού, κλπ. Η στρατηγική περιέχει όλες τις υποχρεωτικές οδηγίες για όλη την διαδικασία του design.

75 Τα βασικά χρώματα.

76 Απεικονισμός καταναλωτών

77 Απεικονισμός τεχνίτη

78

79

80

81

82

83

84

85

86 Τί είναι product (industrial) design;

87 Ο κόσμος των αντικειμένων. Τα αντικείμενα υπάρχουν, αλλά δεν θα ήταν όπως είναι αν κάποιοι δεν τα είχαν φανταστεί έτσι όπως τα βλέπουμε. Σπάνια μας είναι συνειδητό, ότι τα πάντα που μας περιβάλλουν στην καθημερινή μας ζωή, όπως η καρέκλα ή το τραπέζι και το φλιτζάνι που χρησιμοποιούμε για το πρωινό μας, η στάση, το λεωφορείο που πάμε για την δουλεία μας η το σχολείο, το μολυβί η το τηλέφωνο, το έπιπλο γραφείου εκεί που δουλεύουμε, τα φανάρια, τα φώτα της πόλης που μας οδηγούν το βράδυ πίσω στο σπίτι μας, τα μαχαίρια, τα πιρούνια, η οδοντόβουρτσα και τελικά το κρεβάτι, τα έχει σχεδιάσει ένα άτομο η μια ομάδα (team) και τα έχει δώσει μια συγκεκριμένη μορφή, αυτήν ακριβώς που κάθε μέρα βλέπουμε.

88 Η επινόηση αυτών των αντικειμένων δεν είναι τόσο απλη όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Δεν είναι ένα σκιτσάκι σε μία χαρτοπετσέτα, αλλά πρώτα απ`όλα ο εντοπισμός μιας ανάγκης και στην συνέχεια η εύρεση λύσης για την κάλυψη αυτής. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες μπορεί να είναι πολλές και ριζικά διαφορετικές. Μια λειτουργική ανάγκη είναι να κόψουμε μια φέτα ψωμί. Μια αισθητική ανάγκη είναι ο καλλωπισμός του σώματός μας. Μια ψυχολογική ανάγκη μπορεί να είναι η μουσική στο σπίτι. Η πιο συνηθισμένη ανάγκη όμως είναι η πίεση του κατασκευαστή να προσφέρει το προϊόν του στην αγορά σε λογική τιμή. Όλες αυτές τις ανάγκες και πολλές άλλες λαμβάνει ο designer υπ` όψη του, προτού καν ξεκινήσει να σκεφτεί το αντικείμενο που θα σχεδιάσει.

89

90

91

92

93 Δεν αρκεί απλά τα εξαρτήματα ενός αντικειμένου να ταιριάζουν και να εφάπτονται.Ο designer είναι ο μεσολαβητής των ονείρων των πόθων και των φόβων μας. Αυτός (αυτή) πρέπει να βρει και να δημιουργήσει τα ανάλογα σύμβολα για μας και για τις ανάγκες μας. Όλοι μας προσδιορίζουμε την ταυτότητα μας, ατομική και συλλογική, πρώτα απ` όλα μέσω των αντικειμένων που μας περιβάλλουν. Designers έχουν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αριθμό περιορισμών στην δουλεία τους, και ειδικά σήμερα που τα αντικείμενα είναι σχεδόν πάντα μαζικής παραγωγής (π.χ. εφαρμογή στην κατασκευή, η οι απαιτήσεις του marketing και του εμπορίου). Πρέπει να γνωρίζουμε τις δυνατότητες και τα όρια της παραγωγής και των υλικών, για να τα εκμεταλλευτούμε ανάλογα, και να καταλαβαίνουμε τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

94 Designers έχουν και μια πολιτιστική ευθύνη, επειδή είναι δημιουργοί του άμεσου αντικειμενικού περιβάλλοντος που ζούμε. Απαιτείται λοιπόν να έχουν οράματα του αύριο, δηλαδή της μορφής του μέλλοντος και της επιρροής της στην ζωή μας. Η ιστορία του design είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα. Είναι αδύνατον να σχεδιάσουμε για την βιομηχανία χωρίς να σκεφτούμε τί συνέπειες θα έχει αυτό για την κοινωνία.

95 To Design είναι ο καταλύτης μεταξύ ΑΝΘΡΩΠΟΥ και (Behaviour-design) Συμπεριφορά Παράδοση Καταγωγή Νόμοι και κανόνες Ψυχική κατάσταση ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (Μηχανή) (Mechanical-design) Λειτουργία (function) Κατασκευή (construction) Παραγωγή (production) 1) Ανθρωποκεντρική τοποθέτηση (πχ. Λεον. Ντα Βιντσι)


Κατέβασμα ppt "Δαμιανός (Δάνος) Παπαδόπουλος Διπλ. Industrial Designer."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google