Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σεμινάρια Χημείας 2014-2015 03-09 Σεπτεμβρίου 2014 1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 Επικοινωνία με την.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σεμινάρια Χημείας 2014-2015 03-09 Σεπτεμβρίου 2014 1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 Επικοινωνία με την."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σεμινάρια Χημείας Σεπτεμβρίου ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 Επικοινωνία με την Επιθεώρηση  Τηλ.: , , ,  Fax: 

2 Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική Χρονιά! Επιθεωρητής Χημείας: π. Δημήτριος Μαππούρας Λειτουργός Π.Ι και Α.Π: Αναστασία Καραμιχάλη, Β.Δ Σύμβουλος Χημείας, ανάγκες εργαστηρίου και Α.Π: Άντρη Δημητρίου 2ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

3 3 Επ΄ευκαιρία της αφυπηρέτησης της επιθεωρήτριάς μας, Γιούλας Νεοφύτου, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για την προσφορά της στον κλάδο και να της ευχηθούμε υγεία, οικογενειακή ευτυχία και ότι καλύτερο στο νέο στάδιο της ζωής της.

4 Διαδικαστικά Παρουσιολόγια Παρουσιολόγια Ατομικό δελτίο καθηγητή Ατομικό δελτίο καθηγητή Παραλαβή CD Παραλαβή CD 4ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

5 Θέματα σεμιναρίου 1. Στόχοι της χρονιάς 2. Παραγωγή νέου υλικού στο πλαίσιο των Εκσυγχρονισμένων Αναλυτικών Πρ. Χημείας 3. Προγραμματισμοί, Διδακτική και Αξιολόγηση στη Χημεία Γυμνασίου-Λυκείου 4. Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των μαθητών με έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες (PISA 2015) 5. Ενημέρωση για τον κλάδο-Διάφορα 5ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

6 Στόχοι σχολικής χρονιάς ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ6

7 Στόχοι σχολικής χρονιάς Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. 1ος στόχος: Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας. 2ος στόχος: Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας. Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία 3ος στόχος: Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ7

8 1: Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων Ζητούμενο της κοινωνίας Ζητούμενο της κοινωνίας, αφού τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν αντιπροσωπεύουν τις επενδύσεις της Πολιτείας στην Εκπαίδευση. Σε αυτή τη διαπίστωση οδηγούν και διεθνείς έρευνες στις οποίες έλαβε μέρος η Κύπρος, καθώς και τα αποτελέσματα εσωτερικών εξετάσεων, όπως οι Παγκύπριες Εξετάσεις. Αναλυτικά Προγράμματα Αλλαγές που έγιναν και γίνονται στα Αναλυτικά Προγράμματα. Διευθύνσεις Η ανάλυση της στόχευσης αυτής θα πρέπει να γίνει από τις Διευθύνσεις, έτσι ώστε να καθοριστούν, ανάμεσα σε άλλα, σε ποιο μάθημα / ποια μαθήματα θα επιδιωχθεί, με ποιες μεθόδους, με ποια εργαλεία κτλ. δείκτες επάρκειας Καθορισμός ενιαίας γλώσσας ως προς τους δείκτες επάρκειας που θα αφορούν στα διάφορα μαθήματα. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ8

9 2: Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας Το 2015 έχει καθιερωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως «Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης». προστασία του περιβάλλοντος ποιότητας ζωής Έμφαση στην ευρύτερη έννοια της αειφόρου ανάπτυξης, ως παράγοντα για την προστασία του περιβάλλοντος και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μαθητών μας και της κοινωνίας. Τα σχολεία ως παράδειγμα Τα σχολεία ως παράδειγμα στη βάση των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης. Δράσεις που αναμένεται να ληφθούν από τα σχολεία, με επίκεντρο τους μαθητές είναι οι ακόλουθες: – Αειφόρος διαχείριση των πόρων – Αειφόρος διαχείριση των πόρων (Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση). – Πράσινοι σχολικοί χώροι – Πράσινοι σχολικοί χώροι (δημιουργία και συντήρηση σχολικών κήπων, βιολογικών λαχανόκηπων, κλπ). υγιεινής διατροφής – Προώθηση της υγιεινής διατροφής. – Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη – Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ9

10 3: Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία Γνωριμία με την ιστορία της πατρίδας μας Γνωριμία με την ιστορία της πατρίδας μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. διαχρονικούς αγώνες των κατοίκων της Κύπρου για Ελευθερία Ανασκόπηση στους διαχρονικούς αγώνες των κατοίκων της Κύπρου για Ελευθερία – είτε αυτοί εκδηλώνονταν μόνο στο πλαίσιο του νησιού μας, π.χ. Επανάσταση Ονήσιλου 499 π.Χ. Οκτωβριανά 1931 Αγώνας ΕΟΚΑ Τουρκική Εισβολή 1974 – είτε στο πλαίσιο των αγώνων ολοκλήρου του Ελληνισμού, π.χ. Επανάσταση 1821 – 9η Ιουλίου Βαλκανικοί Πόλεμοι – είτε και ευρύτερα, π.χ. Συμμετοχή στον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο 60 χρόνων από την έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης, το 2015, 60 χρόνων από την έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ , μπορεί να δοθεί έμφαση στη γνωριμία με τα γεγονότα και με τη στάση ζωής που τήρησαν οι αγωνιστές –ιδιαίτερα η νέα γενιά– δίνοντας ό,τι πολυτιμότερο είχαν για την απελευθέρωση της πατρίδας μας. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ10

11 Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Χημείας ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ11

12 Σχολική χρονιά :  Συνεχίστηκε, στα 4 γυμνάσια με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, η εφαρμογή του αναθεωρημένου διδακτικού υλικού στη Β’ τάξη και εφαρμόστηκε για πρώτη χρονιά νέο διδακτικό υλικό στη Γ’ τάξη.  Ετοιμάστηκε διδακτικό υλικό (φύλλα εργασίας) για το 45’ μάθημα (1 διδ. περ.) στη Β’ και στη Γ’ τάξη, προσαρμοσμένο στη φιλοσοφία των εκσυγχρονισμένων ΑΠ.  Ετοιμάστηκε ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου για το διδακτικό υλικό 45’ μάθημα. Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ12

13 Σχολική χρονιά :  Έγινε δοκιμαστική εφαρμογή του διδακτικού υλικού με αναλήψεις διδασκαλίας σε 45’ μάθημα στη Β’ και στη Γ’ τάξη.  Διοργανώθηκε, από το ΠΙ, προαιρετικό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Εργαστηριακές δραστηριότητες σε μακροκλίμακα και μικροκλίμακα στο μάθημα της Χημείας των τάξεων Β’ και Γ’ Γυμνασίου, σύμφωνα με το ΝΑΠ».  Δόθηκε ανατροφοδότηση και έγιναν εισηγήσεις από τους διδάσκοντες προς την ομάδα εργασίας για βελτίωση του διδακτικού υλικού. Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ13

14 Σχολική χρονιά :  Το 80’ (2 διδ. περ.) μάθημα Χημείας (Β΄ και Γ΄ τάξη) στα 4 γυμνάσια με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, θα συνεχίσει και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Υπενθυμίζεται ότι: (για τα 4 γυμνάσια)  Δεν θα εκδοθεί σε έντυπη μορφή αναθεωρημένο Τετράδιο Εργασιών για τη Β’ τάξη αλλά θα χρησιμοποιηθούν τα βιβλία της πρώτης έκδοσης.  Ως εκ τούτου, πριν από το κάθε μάθημα, να γίνεται έλεγχος για τυχόν διαφοροποιήσεις στο συγκεκριμένο φύλλο εργασίας από το CD που σας δόθηκε πέρυσι και να ενημερώνονται οι μαθητές. Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ14

15 Σχολική χρονιά : Το διδακτικό υλικό που έχει ετοιμαστεί (45’ μάθημα):  θα εφαρμοστεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά  έχει εκδοθεί σε έντυπη μορφή: «Χημεία Τετράδιο Εργασιών Β’ Γυμνασίου» και «Χημεία Τετράδιο Εργασιών Γ’ Γυμνασίου» και θα παραδοθούν σε όλα τα γυμνάσια (πλην των 4) για να δοθούν στους μαθητές  περιλαμβάνεται στο CD που παραλάβατε σήμερα  είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ (Μέση Εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, Χημεία, διδακτικό υλικό) Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ15

16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ16

17 Σχολική χρονιά : Επισημαίνεται ότι: Τα εγχειρίδια «Οδηγός του Εκπαιδευτικού» (45’ και 80’ μάθημα) δεν θα εκδοθούν σε έντυπη μορφή:  Είναι αναρτημένα στη ιστοσελίδα του ΥΠΠ: ΥΠΠ (Μέση Εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, Χημεία, αναλυτικά προγράμματα)  Περιλαμβάνονται στα CD Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ17

18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ18

19 Σχολική χρονιά : Tο CD που παραλάβατε σήμερα, περιλαμβάνει όλο το προσαρμοσμένο διδακτικό υλικό για 45’ μάθημα:  Τα φύλλα εργασίας της Β’ τάξης  Τα φύλλα εργασίας της Γ’ τάξης  Τον Οδηγό του Εκπαιδευτικού Χημείας Β’ και Γ’ τάξης  Προγραμματισμοί: Β’ και Γ’ Γυμνασίου Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ19

20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ20

21 Σχολική χρονιά : Επισημαίνεται επίσης ότι:  Πρόσβαση σε συνοδευτικό υλικό το οποίο αναφέρεται στα φύλλα εργασίας, όπως φιλμάκια ή προσομοιώσεις από το διαδίκτυο το οποίο εμπίπτει σε πνευματικά δικαιώματα, θα γίνεται μέσω των συνδέσμων που ήδη έχετε παραλάβει κατά την περσινή χρονιά. Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ21

22 Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά : Προγραμματίζονται:  Βιωματικό εργαστήριο, σε δίκτυα σχολείων, για τροποποίηση φύλλου εργασίας από το νέο διδακτικό υλικό της Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου από δομημένη διερεύνηση σε καθοδηγούμενη και ανοικτή.  Βιωματικό εργαστήριο για την επιμόρφωση των καθηγητών Χημείας Λυκείων και Τεχνικών Σχολών για τις Αρχές των Εκσυγχρονισμένων ΑΠ και την εφαρμογή τους. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ22

23 Εκσυγχρονισμένα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική χρονιά : H ομάδα εργασίας θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του διδακτικού υλικού σε όλα τα γυμνάσια με στόχο:  Την ανατροφοδότηση για σκοπούς αξιολόγησης / βελτίωσης του διδακτικού υλικού  Τη στήριξη των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα, εκεί και όπου χρειάζεται ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ23

24 Επικοινωνία με την ομάδα εργασίας των ΑΠ Τασούλα Καραμιχάλη Τηλ , Άντρη Δημητρίου Τηλ , ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ24

25 Προγραμματισμοί Διδακτική και Αξιολόγηση στη Χημεία Γυμνασίου-Λυκείου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

26 Β΄και Γ΄ Γυμνασίου (45’ μάθημα):  Ο προγραμματισμός της ύλης και το διδακτικό υλικό που θα εφαρμοστεί έχουν ήδη επεξηγηθεί. Στα 4 Γυμνάσια όπου ακολουθείται το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα καθώς και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου τα Αναλυτικά Προγράμματα παραμένουν τα ίδια. Στα 4 Γυμνάσια όπου ακολουθείται το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα καθώς και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου τα Αναλυτικά Προγράμματα παραμένουν τα ίδια. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

27 Για τη Γ΄ Ενιαίου Λυκείου η διδακτέα ύλη θα περιλαμβάνεται στον οδηγό των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 και παραμένει η ίδια. Το υποστηρικτικό υλικό για τη Γ΄ Λυκείου παραμένει το ίδιο αλλά να γίνεται επιλογή ερωτήσεων που αναφέρονται στην ύλη του Α.Π. 27ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

28 Τα σχολικά βιβλία (βιβλίο μαθητή και εργαστηριακά) παραμένουν τα ίδια για όλες τις τάξεις. Τα βιβλία της Α’ τάξης Λυκείου (από Ελλάδα) χρησιμοποιούνται και για τη Β’ τάξη κατεύθυνσης. Οι μαθητές που θα επιλέξουν τη Χημεία πρέπει να ενημερωθούν από την αρχή, για να τα φυλάξουν. Να γίνει επίσης υπενθύμιση στο τέλος της χρονιάς. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Θα σταλεί στα σχολεία για να δοθεί στους μαθητές, σε έντυπη μορφή, το κεφ.3 «Οξέα-Βάσεις-Άλατα-Οξείδια» από το βιβλίο «Xημεία A΄ Eνιαίου Λυκείου» της έκδοσης 2007 το οποίο δεν υπάρχει στις νεότερες εκδόσεις των βιβλίων που έρχονται από την Ελλάδα. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

30 Αν υπάρχουν Παρατηρήσεις - Εισηγήσεις για βελτίωση του προγραμματισμού να σταλούν προς την επιθεώρηση από τους συντονιστές του κάθε σχολείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Υπενθυμίζεται ότι: ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

31 Ακολουθείται η σειρά των κεφαλαίων, όπως αναφέρεται στις εισηγήσεις για τον ετήσιο προγραμματισμό και στα Α.Π. (με εξαίρεση τις αλλαγές που έχουν γίνει από την επιθεώρηση σε προηγούμενα χρόνια). Και ΟΧΙ η σειρά του βιβλίου. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Υπενθυμίζεται ότι: Για τη διδασκαλία ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

32 ΔΕΝ θέτουμε στόχους άλλους από αυτούς που αναφέρονται στο Α.Π. έστω και αν αυτοί αναφέρονται στο βιβλίο. Υπενθυμίζεται ότι: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ όσον αφορά στους στόχους του μαθήματος ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

33  Το μάθημα της Χημείας να είναι ενδιαφέρον για τους μαθητές κατά το μέγιστο δυνατό βαθμό (επισκέψεις, ομιλητές…. )  Ενθαρρύνεται η χρήση ποικιλίας μέσων και υλικών, για να απευθυνόμαστε στην πολλαπλή νοημοσύνη όλων των μαθητών. Δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν οι ίδιοι στα πειράματα και όπου είναι δυνατόν να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Υπενθυμίζεται ότι: Στόχος είναι ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

34 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ34  Να αποκτήσουν οι μαθητές μας: Τις απαραίτητες γνώσεις Τις δεξιότητες/ ικανότητες κλειδιά Τις στάσεις και συμπεριφορές που θα τους είναι απαραίτητες για τις μετέπειτα σπουδές τους καθώς και στην καθημερινή ζωή τους ως ενεργοί πολίτες. Τελικός Στόχος είναι

35 Τα διαγωνίσματα γίνονται στο μάθημα της ημέρας ή σε ΜΙΑ ενότητα. Να μη γίνονται διαγωνίσματα σε 2 ή περισσότερες ενότητες. Τα διαγωνίσματα πρέπει να είναι διαβαθμισμένα. Να περιέχουν πρώτα απλές ερωτήσεις και σταδιακά να αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας τους. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Διαγωνίσματα ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

36 Η εκφώνηση των ερωτήσεων στα διαγωνίσματα να είναι σαφής και επιστημονικά ορθή. Η κατανομή των μονάδων στα διαγωνίσματα και στις τελικές εξετάσεις να είναι ανάλογη με το χρόνο διδασκαλίας. Η χαμηλότερη υποδιαίρεση να είναι 0,25 μονάδες. Ερωτήσεις τύπου πολλαπλής επιλογής καλύτερα να αποφεύγονται (εκτός και αν θα ζητείται δικαιολόγηση της απάντησης). ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

37 Διαγωνίσματα ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Προτείνονται για το Γυμνάσιο και την Α΄ Λυκείου: Για το Α΄ Τετράμηνο – Το πρώτο διαγνωστικό δοκίμιο να είναι (προειδοποιημένο) στο μάθημα της ημέρας Βαρύτητα 25% – Το δεύτερο διαγνωστικό δοκίμιο να είναι (προειδοποιημένο) σε μια ενότητα Βαρύτητα 25% Για το Β΄ Τετράμηνο – Το τρίτο διαγνωστικό δοκίμιο να είναι σε μία ολόκληρη ενότητα Βαρύτητα 50% ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

38 ΛΑΘΗ / ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΔΟΚΙΜΙΑ «Όποιος δεν έκανε ποτέ λάθος, δεν έχει δοκιμάσει ποτέ κάτι καινούργιο.» Αλβέρτος Αϊνστάιν ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ38

39 1. Να γράψετε τη χημική εξίσωση που περιγράφει την αντίδραση της εξουδετέρωσης. (μον. 1) _____________ + ______________ > ______________ _____________ + ______________ > _______________ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ39 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

40 2. Να γράψετε τη χημική εξίσωση που περιγράφει το σχηματισμό του μαγειρικού αλατιού. (ΝαCl). (4x0.5μον.) …………… + ……………  ………… + ………… ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ40

41 3. Να συμπληρώσετε τις πιο κάτω αντιδράσεις, μετατρέποντας τες σε εξισώσεις, βάζοντας συντελεστές εκεί όπου χρειάζεται: (μον. 2)  K + O 2  K 2 O  Ca(OH) 2 + H 3 PO 4  Ca 3 (PO 4 ) 2 + H 2 O ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ41

42 4. Να ισοσταθμίσετε τις πιο κάτω χημικές αντιδράσεις βάζοντας συντελεστές όπου χρειάζεται. (4x0.5μον.) Ca(OH) 2 + H 3 PO 4  Ca 3 (PO 4 ) 2 + H 2 O Mg + H 3 PO 4  Mg 3 (PO 4 ) 2 + H 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ42

43 5. Να συμπληρώσετε την πιο κάτω χημική εξίσωση: (μον. 1) Na + H 2 O  ….……….. (Ουσία Α) ( αέριο Χ) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ43

44 6. Να χαρακτηρίσετε ως ομογενές (Ο) η ως ετερογενές (Ε) καθένα από τα παρακάτω μείγματα.: Νερό και χαλίκια Κρασί Λαδόξιδο ………………. Χορτόσουπα Nερό της βρύσης ………………… (2μον.) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ44

45 ΣτοιχείοΑτομικός αριθμός Μαζικός αριθμός ΠρωτόνιαΝετρόνιαΗλεκτρόνιαΗλεκτρονική δομή ΜgΜg 12 Ca Ο 8 2/6 Κ Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα: (5 μον.) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ45

46 8. Δώστε τον ορισμό των πιο κάτω: i. Μόριο είναι ………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………… ii. Μαζικός αριθμός είναι ………………………………………………………………………………… (2 μον.) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ46

47 10. Να δώσετε τον ορισμό του ατομικού αριθμού Να δώσετε τον ορισμό τoυ μαζικού αριθμού. Κατιόντα είναι Τι είναι ο ομοιοπολικός δεσμός ; ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ47

48 9. Κομματάκι ταινίας μαγνησίου προστίθεται σε δοκιμαστικό σωλήνα που περιέχει αραιό διάλυμα υδροχλωρικού οξέος. (α) Να γράψετε τις παρατηρήσεις σας. (1 μον.) (β) Να ονομάσετε το αέριο που εκλύεται κατά την πιο πάνω χημική αντίδραση (1 μον.) (γ) Με ποιο τρόπο ανιχνεύεται το πιο πάνω αέριο; (1 μον.) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ48

49 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ CODEΜΑΘΗΜΑΣΥΝ. ΥΠΟΨΠΟΣ.ΑΠΟΥΣ.ΠΟΣ. ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΠΕΡΣΙΝΟΣ Μ.Ο ΑΠ. Μ.Ο0,00-4,995,00-9,99 10,00- 14,99 15,00- 18,49 18, ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ,00%2152,45%9, ,52-0,03820,36%31,42%35,73%12,23%0,26% 4ΙΣΤΟΡΙΑ118613,50%151,27%9, ,80,20521,26%38,43%29,12%10,33%0,85% 5ΛΑΤΙΝΙΚΑ130,15%00,00%15, ,833,1470,00% 23,08%53,85%23,08% 6ΑΓΓΛΙΚΑ174319,84%341,95%15, ,360,1380,70%5,50%26,97%54,30%12,52% 15 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ96811,02%111,14%13, ,38-0,3487,52%18,18%29,57%34,69%10,03% 19ΧΗΜΕΙΑ6817,79%30,44% 12, ,090,223 12,19 % 19,53 % 30,40 % 28,34 % 9,54% 21ΒΙΟΛΟΓΙΑ183320,87%231,26%10,071787,812,26227,07%22,32%22,60%21,05%6,96% 24ΠΟΛ.ΟΙΚΟΝ.89210,15%131,46%11, ,130,92521,50%20,48%24,57%26,05%7,39% 25Λογιστική7198,18%00,00%14, ,390,7848,21%12,10%23,64%33,38%22,67% 37ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ315435,90%280,89%9, ,55-0,75717,72%30,74%38,48%12,32%0,74% 38ΦΥΣΙΚΗ192221,88%170,88%10, ,74-0,40717,01%25,93%37,48%18,48%1,10% 43ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Κ.Κ463852,79%1202,59%10,879259,90,97922,02%19,19%26,91%24,88%6,99% 36ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛ.3824,35%51,31%10, ,190,23614,06%26,53%45,89%13,00%0,53% ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ49

50 Μάθημα επιλογής Χημείας Β΄ Λυκείου Αριθμός μαθητών: 1298 Μάθημα επιλογής Χημείας Γ΄ Λυκείου Αριθμός μαθητών: 861 Μάθημα εξεταζόμενο Χημείας Γ΄Λυκείου Αριθμός μαθητών: 681 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ50

51 PISA 2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ51

52 Κύρια Έρευνα PISA 2015 Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Εξεταστική Περίοδος 2 Μαρτίου – 24 Απριλίου 2015  Στην έρευνα θα κληθούν να συμμετάσχουν όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης με επιλέξιμους μαθητές (15χρονοι).  Το δείγμα αναμένεται να ξεπεράσει τους 6000 μαθητές.  Όλες οι διαδικασίες της έρευνας θα γίνουν ηλεκτρονικά. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ52

53 Κύρια Έρευνα PISA 2015 Δράσεις ενημέρωσης – Ενημερωτικές συναντήσεις Νοέμβριος 2014 – ενημέρωση Διευθυντών Δεκέμβριος 2014 – ενημέρωση Συντονιστών Σχολείων Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2015 – Ενημέρωση καθηγητών Πληροφορικής – Υλικό προώθησης της έρευνας PISA 2015 Αφίσες, τρίπτυχα, ιστοσελίδα, επιστολή προς τους γονείς – Προώθηση αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού της έρευνας (ιστοσελίδα) Εθνικό Κέντρο PISA 2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ53

54 Εισηγήσεις Να εδραιωθεί η ιδέα ότι η συμμετοχή στην έρευνα αποτελεί υποχρέωση των σχολείων αλλά και των μαθητών. Καταρτισμός ομάδας συντονισμού PISA από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε κάθε σχολική μονάδα. Υπεύθυνος ΒΔ για κάθε Ειδικότητα; Έγκαιρος προγραμματισμός για αξιοποίηση του αποδεσμευμένου υλικού. Εθνικό Κέντρο PISA 2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ54

55 PISA 2015 Αξιοποίηση αποδεσμευμένου υλικού PISA – Αποδεσμευμένο υλικό του Προγράμματος PISA (δείγματα ασκήσεων), βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου PISA (σύνδεσμος “Δείγματα ασκήσεων/Sample items”)http://www.pi.ac.cy/keea/pisa2015/ – Θα πρέπει να γίνει σωστή αξιοποίησή του από τους καθηγητές των εμπλεκόμενων ειδικοτήτων, αφού είναι σημαντική η εξοικείωση των μαθητών με τη φύση των ασκήσεων που θα κληθούν να λύσουν στην εξέταση. – Συντονιστική Ομάδα για το Πρόγραμμα PISA Κ. Λούης - ΠΛΕ Α. Παπαστυλιανού - Φυσική π. Δ. Μαππούρας - Βιολογία/Χημεία Σ. Θεοφίλου - Μαθηματικά Ε. Λοΐζου-Τρεμετουσιώτη και Γ. Κούμα - Φιλολογικά Μαθήματα Κ. Γεωργίου - Τεχνική Εκπαίδευση ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ55

56 Θέματα φυσικών επιστημών Ιστοσελίδα: / Θέματα φυσικών επιστημών / Όξινη βροχή Πόσιμο νερό Όζον Zύμη για ψωμί Zύμη για ψωμί Καταλυτικός μετατροπέας Κίνδυνος για την υγεία; ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ56

57 Διαδικασία αξιοποίησης αποδεσμευμένου υλικού Αρχή του κάθε μήνα Παράδοση από τον κάθε εκπαιδευτικό σε όλους τους μαθητές μίας άσκησης από το αποδεσμευμένο υλικό της PISA. Ο αρχαιότερος αναλαμβάνει να αποστείλει, την κοινή άσκηση που δόθηκε στο σχολείο του, στο της Επιθεώρησης και επιβλέπει τη διαδικασία. Μέσα του κάθε μήνα Οι μαθητές επιστρέφουν λυμένη την άσκηση. Η συμμετοχή του μαθητή αποτελεί θετική αξιολόγηση για το μάθημα. Τέλος του κάθε μήνα με σχόλια Ο εκπαιδευτικός επιστρέφει διορθωμένη – με σχόλια, την άσκηση σε κάθε μαθητή. Ο εκπαιδευτικός παραδίδει στους μαθητές μια νέα κοινή άσκηση από το αποδεσμευμένο υλικό. Η διαδικασία αυτή θα διαρκέσει από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάρτιο. Οι ασκήσεις αυτές δεν είναι κατ’ ανάγκη μέρος της διδακτέας ύλης του μαθήματος.

58 Ασφάλεια στο εργαστήριο Χημείας 58ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

59 ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ  Εγχειρίδια ασφάλειας  Φάκελος σε κάθε εργαστήριο με Δελτία δεδομένων ασφάλειας σε έντυπη μορφή.  Έντυπο διαδικασίας άμεσης ανταπόκρισης  Σχεδιάγραμμα εκκένωσης του χώρου σύμφωνα με το γενικό σχέδιο άμεσης δράσης του κάθε σχολείου.  Αφίσα με Εικονογράμματα Κινδύνου 59ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

60 έλεγχος Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να γίνει έλεγχος των:  Πυροσβεστήρων  Εγκαταστάσεων υγραερίου  Κουτιού πρώτων βοηθειών και του φαρμακευτικού υλικού (σε συνεργασία με τις σχολιατρικές υπηρεσίες).  Συστήματος εξαερισμού της αίθουσας του εργαστηρίου και του παρασκευαστηρίου. 60ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

61 Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να γίνει έλεγχος της:  Απαγωγού Εστίας: παροχές υγραερίου και νερού, απορροφητήρας, κινητό πλαίσιο  Ηλεκτρικής Εγκατάστασης  Εξόδου Κινδύνου Γενικά της οργάνωσης του εργαστηρίου και του παρασκευαστηρίου (έλεγχος δοχείων φύλαξης νατρίου κ.ά.). Ενημέρωση για την ασφάλεια του εργαστηρίου στην ιστοσελίδα: εκπαιδευτικό υλικό- σεμινάρια επιθεωρητή Χημείας (Φεβρουάριος 2014) 61ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

62 Μπορείτε να στείλετε κατάλογο με αντιδραστήρια, που τυχόν υπάρχουν σε περίσσεια στο σχολείο σας. Έκτακτες Ανάγκες εργαστηρίου που προκύπτουν μπορείτε να ζητήσετε στην πιο κάτω ηλεκτρονική Άντρη Δημητρίου Τηλ. Επικοινωνίας: , Αντιδραστήρια ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

63 Ενημέρωση ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ63

64 To Π.Ι. οργανώνει προαιρετικά σεμινάρια στη Λευκωσία και Λεμεσό με θέμα: «Η αξιολόγηση του μαθητή στο μάθημα της Χημείας» 64ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

65 MASCIL Project M athematics and sci ence for l ife ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ65

66 Το πρόγραμμα MaSciL To πρόγραμμα MaSciL στοχεύει στην προώθηση μιας διερευνητικής προσέγγισης στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, η οποία παρέχει συνδέσεις με το χώρο της εργασίας. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ66

67 Δράσεις MaSciL Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα Διερευνητικής Μάθησης και διασύνδεσης της διδασκαλίας με το χώρο της εργασίας στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες. Διά ζώσης και εξ΄ αποστάσεως επιμόρφωση. Εφαρμογή δραστηριοτήτων με μαθητές στην τάξη. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ67

68 Συμμετοχή στο MaSciL Η συμμετοχή σας στο Πρόγραμμα μπορεί να αφορά σε: Επιμόρφωση (διά ζώσης ή εξ’ αποστάσεως ή υβριδικό μοντέλο, π.χ. συμμετοχή σε 1-2 συναντήσεις και παρακολούθηση online άλλων συναντήσεων) Εφαρμογή δραστηριοτήτων με μαθητές στην τάξη. Συγγραφή δραστηριοτήτων, οι οποίες θα παρουσιαστούν και θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος (το υλικό αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του κάθε συγγραφέα και όχι του Προγράμματος) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ68

69 Παραδείγματα δραστηριοτήτων Μπορείτε να δείτε ενδεικτικό εκπαιδευτικό υλικό και διδακτικές προσεγγίσεις: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ69

70 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ70

71 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ71 Chimeia_exoudeterosi_MASCIL.pdf

72 Προγραμματίζονται επιμορφωτικά σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν:  στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο  στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας  μέσω διαδικτύου Όσοι ενδιαφέρεστε, μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή από τώρα (χωρίς δέσμευση) Επιμόρφωση ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ72

73 ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΥΧΗΚΑ ΣΥΧΗΚΑ 73ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

74 74ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! – Καλή Χρονιά!


Κατέβασμα ppt "Σεμινάρια Χημείας 2014-2015 03-09 Σεπτεμβρίου 2014 1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΧΗΜΕΙΑΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 Επικοινωνία με την."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google