Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙ ΠΕΤΩ» Μαθητική ομάδα της ΣΤ΄τάξης Παιδαγωγική Ομάδα: Ράικος Σταύρος – Καραχούς Αχμέτ Σχολική χρονιά 2013-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙ ΠΕΤΩ» Μαθητική ομάδα της ΣΤ΄τάξης Παιδαγωγική Ομάδα: Ράικος Σταύρος – Καραχούς Αχμέτ Σχολική χρονιά 2013-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙ ΠΕΤΩ» Μαθητική ομάδα της ΣΤ΄τάξης Παιδαγωγική Ομάδα: Ράικος Σταύρος – Καραχούς Αχμέτ Σχολική χρονιά Διάρκεια Προγράμματος :Ιανουάριος - Μάιος

2

3  Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης προβληματίστηκαν, ερεύνησαν και ανακάλυψαν τους τρόπους διαχείρισης απορριμμάτων των σύγχρονων αλλά και των παλαιότερων κοινωνιών. Συζήτησαν για τη σημασία της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, εργάστηκαν μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Κατανεμημένοι σε μικρές ομάδες συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες σχετικές με θέματα ανακύκλωσης, παρατήρησαν υλικά και συσκευασίες, εξοικειώθηκαν με κανόνες και διαδικασίες, ανακάλυψαν μεθόδους, αποφάσισαν και πρότειναν λύσεις μέσα από στόχους που τους ανατέθηκαν, ενώ με εργαλείο τα χέρια τους και άχρηστα υλικά που τους προσφέρθηκαν δημιούργησαν χρήσιμα αντικείμενα.

4  Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώχθηκαν οι παρακάτω στόχοι:  Οι μαθητές/τριες  Να γνωρίσουν τους τρόπους διαχείρισης απορριμμάτων που χρησιμοποιούν οι πολίτες και η οργανωμένη πολιτεία.   να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής παλιότερα, όπου η επαναχρησιμοποίηση και εξοικονόμηση υλικών καθημερινής χρήσης ήταν καθιερωμένη πρακτική.  να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης και πως αυτή συνδέεται με την προστασία του περιβάλλοντος.  να αναγνωρίζουν ποια προϊόντα ανακυκλώνονται και να τα ξαναχρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.  να γίνουν ευαίσθητοι σχετικά με την ανακύκλωση υλικών και να ευαισθητοποιήσουν και τις οικογένειες τους. 

5  Ξεκινήσαμε με μια προγραμματισμένη επίσκεψη στο χώρο του ποταμού Κομψάτου όπου είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί εκεί, λόγω της ασύδοτης ρήψης σκουπιδιών από συμπολίτες μας κατά μήκος της κοίτης και της όχθης του ποταμού. 

6  Η εικόνα αυτή ευαισθητοποίησε τα παιδιά που με ένα γράμμα θέλησαν να ενημερώσουν αλλά και να παραπονεθούν στο Δήμαρχο της πόλης μας.  Έτσι ξεκίνησε ο προβληματισμός και η συζήτηση διερεύνηση των θεμάτων που προέκυψαν.  - από πού βρίσκονται τόσα σκουπίδια  - από τι υλικά είναι φτιαγμένα  - ποιος είναι ο κύκλος ζωής των υλικών  - τι γίνονται αφού πεταχτούν  - πώς θα μπορούσαμε να έχουμε λιγότερα σκουπίδια  - τι μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί

7  Χωριστήκαμε σε ομάδες με τα θέματα που θεωρήθηκαν ως σημαντικότερα για έρευνα-προβληματισμό. Οι 4 ομάδες ασχολήθηκαν με :  - Διαχείριση απορριμμάτων  - Αιτίες του προβλήματος – συνέπειες  - Λύσεις που προτείνονται  - Ανακύκλωση  Οι ομάδες παρουσίασαν τις εργασίες τους στις υπόλοιπες μετά το τέλος της επεξεργασίας του θέματος που ανέλαβαν. Η παρουσίαση έγινε στο τμήμα ξεχωριστά με τρόπο που η κάθε ομάδα επέλεξε.

8  Έγινε αρχικά μια καταγραφή των απορριμμάτων μιας οικογένειας σε ένα Σαββατοκύριακο. Στη συνέχεια έγινε καταγραφή σκουπιδιών που υπήρχαν στους δρόμους του χωριού μας.  Μαζεύτηκαν τα στοιχεία και έγινε η επεξεργασία τους (καταγραφή, ομαδοποίηση, ποσοστό και γράφημα). Για το τέλος του προγράμματος προγραμματίστηκε η ίδια διαδικασία ως αξιολόγηση του προγράμματος.

9  Σε συνεργασία με τους υπεύθυνους του ΚΠΕ Βιστωνίδας οργανώθηκε ημερίδα στο χώρο του σχολείου μας με θέμα «την διαχείριση των σκουπιδιών».  Μέσα από τη μελέτη, από ειδικά ερωτηματολόγια τα παιδιά με ομαδική εργασία αντιλήφθηκαν, διατύπωσαν προβλήματα που δημιουργούνται από την αλόγιστη και μη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων, διαπίστωσαν και ανέφεραν τα πλεονεκτήματα της χρήσης των κάδων, ευαισθητοποιήθηκαν στο να μην πετάνε σκουπίδια οπουδήποτε, πρότειναν τρόπους μείωσης απορριμμάτων, συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες και προγραμμάτισαν δράσεις.

10  7. Με σκοπό να δούμε τι γίνονται, όταν πεταχτούν θάψαμε στον κήπο του σχολείου μας διάφορα υλικά όπως γυαλί, χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, μαρούλι, μήλο, ψωμί, μπαταρία.  Μετά από δύο μήνες παρατηρήσαμε αφού τα ξεθάψαμε ποια από αυτά διατηρήθηκαν και ποια έλιωσαν. Φυσικά δε βρήκαμε ψωμί, μαρούλι ή μήλο ενώ όλα τα άλλα ήταν αναλλοίωτα.  Από φυλλάδιο της HELMEPA ενημερωθήκαμε και για το χρόνο που χρειάζονται όλα αυτά τα υλικά να αποσυντεθούν αν βρεθούν στη θάλασσα

11  Στο πλαίσιο του προγράμματος, κατασκευάσαμε κούκλες και μουσικά όργανα με απλά υλικά, διαβάσαμε ιστορίες με σχετικά θέματα, γράψαμε ενημερωτικά κείμενα, πήραμε συνεντεύξεις και θέσαμε τους δικούς μας προβληματισμούς στον Δήμαρχο της περιοχής μας σε συνάντηση που είχαμε μαζί του, φτιάξαμε και αναρτήσαμε πινακίδες στο χωριό με θέμα το περιβάλλον, κάναμε ακροστιχίδες, σταυρόλεξα, παίξαμε, γελάσαμε, τραγουδήσαμε. 

12  Τέλος δημιουργήθηκαν  α) αφίσες για την γειτονιά με θέμα : Συμμετέχω στην ανακύκλωση - υλικά που ανακυκλώνονται  και  β) φυλλάδιο – πίνακας (πλαστικοποιημένο για το σπίτι κάθε οικογένειας) με δέκα τρόπους για μείωση των οικιακών απορριμμάτων.

13  Γράφω ένα γράμμα στο Δήμαρχο της πόλης μου για το πρόβλημα των σκουπιδιών, που παρατηρήσαμε κατά την επίσκεψη μας στον ποταμό «Κομψάτο».   ……………………………………………………………………..  ………………………………………………………………………  ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………….

14  1.Είσαι ένα παιδί που ζει στην αρχαία Ελλάδα, καταγράφεις   Τι έφαγες σήμερα………………………………………………   Πώς ήταν συσκευασμένο το φαγητό σου………………   Τι ρούχα φόρεσες………………………………………………   Με τι έπαιξες……………………………………………………..   Τι σκουπίδια πέταξες………………………………………….   ………………………………………………………………………..

15  2. Είσαι ένα παιδί που ζει στο 2014 και καταγράφεις   Τι έφαγες σήμερα………………………………………………   Πώς ήταν συσκευασμένο το φαγητό σου………………   Τι ρούχα φόρεσες………………………………………………   Με τι έπαιξες……………………………………………………..   Τι σκουπίδια πέταξες………………………………………….  ………………………………………………………………………..

16  Καταγράφω τα σκουπίδια που πετάξαμε στο σπίτι μας.  Ημερομηνία……………………………………………………………   …………………………………………………………………………………………………………………………   …………………………………………………………………………………………………………………………   …………………………………………………………………………………………………………………………   ………………………………………………………………………………………………………………………… 

17  Η αξιολόγηση του προγράμματος γινόταν σε όλη τη διάρκεια υλοποίησής του   α) μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών στις διάφορες δραστηριότητες   β) με ερωτήσεις για το γνωστικό τομέα και μέσα από τα παιχνίδια λέξεων   γ) με έρευνα των ποσοτήτων των απορριμμάτων του Σαββατοκύριακου πριν και μετά το τέλος του προγράμματος

18  Εδώ χωρίζω τα σκουπίδια σε κατηγορίες   ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΑ   …………………………….. ……………………………………………………   …………………………….. ……………………………………………………   …………………………….. ……………………………………………………   ……………………………. ……………………………………………………   …………………………….. …………………………………………………..   ……………………………… …………………………………………………..   ……………………………… …………………………………………………..   ……………………………… ………………………………………………….   ……………………………… …………………………………………………..   ……………………………… …………………………………………………… 

19  Σκέψου Θετικά και Δράσε Πρακτικά (σημειώνω όπου συμφωνώ)   προτιμώ και αγοράζω προϊόντα με λιγότερα υλικά συσκευασίας, γιατί δημιουργούν και λιγότερα σκουπίδια.   προτιμώ προϊόντα με υλικά συσκευασίας που είναι περισσότερο «φιλικά» προς το περιβάλλον, γιατί έτσι συμβάλλω στην προστασία του περιβάλλοντος.   αποφεύγω τις πλαστικές συσκευασίες και προτιμώ συσκευασίες που ανακυκλώνονται.   προτιμώ εναλλακτικές λύσεις, όταν έχω να επιλέξω πλαστικά με χάρτινα.   όσα σκουπίδια είναι ανακυκλώσιμα τα διαχωρίζω και τα ρίχνω στους κατάλληλους κάδους σκουπιδιών για ανακύκλωση.   ελαττώνω τα υπολείμματα των τροφών, γιατί επιβαρύνουν κατά πολύ τον όγκο των σκουπιδιών και είναι εστίες μικροβίων και ρύπανσης. 

20  Χρησιμοποιώ μόνο υλικά που βιο-αποικοδομούνται.   Γυαλί και αλουμίνιο είναι χρήσιμες πρώτες ύλες που βγήκαν από τη γη.   Χαρτί = Δένδρα που μας δίδουν οξυγόνο.   Προωθώ & συμμετέχω στην ανακύκλωση.   Παράγω λιγότερα σκουπίδια.   Χρησιμοποιώ ξανά & ξανά τα υλικά..   Τα χαλασμένα σκεύη μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά, δηλαδή για άλλη χρήση.   Αγοράζουμε μόνο όσα τρόφιμα χρειαζόμαστε & έτσι περιορίζουμε την ποσότητα εκείνων που πετιούνται.   Τα περιττά πράγματα που αγοράζουμε συνήθως τα πετάμε ευκολότερα.   Δεν αφήνω σκουπίδια οπουδήποτε.   Λιγότερα σκουπίδια = Καθαρότερο περιβάλλον = Καλύτερη ποιότητα ζωής

21   Γράφω ένα γράμμα στο Δήμαρχο της περιοχής μου για το πρόβλημα των σκουπιδιών, που παρατηρήσαμε κατά την επίσκεψη μας στον ποταμό Κομψάτο.  Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε.  Επισκεφθήκαμε το σκουπιδότοπο του Κομψάτου λίγο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Είδαμε την κακή εμφάνιση του ωραίου μας ποταμού που διασχίζει το χωριό μας. Υπήρχαν πολλά σκουπίδια που θα μπορούσαν να είχαν πάει στην ανακύκλωση, αυτό μας προβλημάτισε πολύ. Θα θέλαμε να βάλετε μια ομάδα να μαζέψει όλα τα σκουπίδια και να ανακυκλώσετε τα ανακυκλώσιμα είδη. Δίπλα από τον Κομψάτο πρέπει να κάνετε ένα κέντρο αναψυχής, ώστε μικροί και μεγάλοι να περνούν όμορφα την ώρα τους. Επίσης, πρέπει να φυτέψετε δέντρα για ομορφιά και οξυγόνο. Περιμένουμε να ακούσετε τα αιτήματά μας ώστε στο μέλλον τα παιδιά να μπορούν να χαίρονται το ποτάμι μας με οποιοδήποτε τρόπο.   Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.  Τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του Μ/κού Σχολείου Εχίνου

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙ ΠΕΤΩ» Μαθητική ομάδα της ΣΤ΄τάξης Παιδαγωγική Ομάδα: Ράικος Σταύρος – Καραχούς Αχμέτ Σχολική χρονιά 2013-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google