Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Η αυτοδιοίκηση, η κρίση και η ψευδής αντίθεση «ανάπτυξη» ή περιβάλλον σήμερα Ηλίας Γιαννίρης Περιφερειακός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Η αυτοδιοίκηση, η κρίση και η ψευδής αντίθεση «ανάπτυξη» ή περιβάλλον σήμερα Ηλίας Γιαννίρης Περιφερειακός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Η αυτοδιοίκηση, η κρίση και η ψευδής αντίθεση «ανάπτυξη» ή περιβάλλον σήμερα Ηλίας Γιαννίρης Περιφερειακός Σύμβουλος Βορείου Αιγαίου με το συνδυασμό «Οικολογικός Άνεμος Βορείου Αίγαίου

2 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Η αντίθεση «ανάπτυξη» ή περιβάλλον δεν είναι παρά ένα ενεργό μεταπολεμικό δίλημμα που υποχωρεί στην κοινωνική αντίληψη, ιδιαίτερα μετά το 1990, με την συνειδητοποίηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων σε όλα τα επίπεδα, μέχρι το παγκόσμιο. Εκείνη την περίοδο ευρύτατα κοινωνικά στρώματα συνειδητοποίησαν τα αδιέξοδα της μεταπολεμικής «ανάπτυξης». Στη Βόρεια Ευρώπη οι Πράσινοι άρθρωσαν συνολική κριτική στο μεταπολεμικό μοντέλο και συγκρότησαν το όραμα για ένα άλλο τύπο κοινωνίας, ανοίγοντας το δρόμο για την πολιτική οικολογία.

3 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Στην Ελλάδα, αυτό το δίλημμα είναι ιδιαίτερα ενεργό και διαχρονικό στις πολιτικές των κομμάτων εξουσίας, με ιδιαίτερες συστηματικές εμφανίσεις μετά το Τα σημαντικά διαρθρωτικά προβλήματα, οι αναπτυξιακές στρεβλώσεις της Ελλάδας και η καθυστερημένη εμφάνιση και ενδυνάμωση της πολιτικής οικολογίας… έχουν οδηγήσει στην εκδήλωση μιας ιδιότυπης κρίσης.

4 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Oρισμένα ώριμα χωρικά αιτήματα ως απάντηση των στρεβλώσεων: Σχέδιο για κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης και παροχή πολεοδομημένης γης, σε σύντομο χρόνο, ανάλογα με τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι με σκοπό την κερδοσκοπία της γης. Μεθοδευμένη άρση των επιπτώσεων της υπάρχουσας εκτός σχεδίου δόμησης. Δημιουργία κτηματολογίου ως τεχνικού-αναπτυξιακού εργαλείου, συνδεδεμένου με τις χρήσεις γης και όχι ως εισπρακτικού μηχανισμού, όπως γίνεται σήμερα. Σύνταξη χωροταξικών και πολεοδομικών σχεδίων για όλη τη χώρα ώστε να ρυθμιστούν οι χρήσεις γης. Σήμερα, διαμορφώνονται αντιθέσεις μεταξύ χρήσεων γης που συχνά ακυρώνουν πολλά επενδυμένα κεφάλαια.

5 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Σήμερα έχουμε την εξής εικόνα: Αντίθεση μεταξύ πολιτικών λόγων και τελικών έργων που σχετίζονται με το δημοκρατικό προγραμματισμό και την εφαρμογή του. Σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο η εκάστοτε κυβέρνηση αναγκάζεται να υιοθετεί τις ευρωπαϊκές εξελίξεις, νομοθεσία και κατευθύνσεις. Μια διοικητική πράξη (νόμος, διάταγμα) μπορεί τελικά να εφαρμοστεί ή να μην εφαρμοστεί. Παραδείγματα: 1. Ο Νόμος 1650/86 για την προστασία του περιβάλλοντος. (ΦΕΚ 160/Α/ ). Ποτέ δεν προχώρησε στην υλοποίηση του Εθνικού Φορέα Περιβάλλοντος. 2. Οι φορείς διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών.

6 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Το κοινοτικό δίκαιο και η μεταφορά του Παυλοπούλου-2007

7 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 διάσταση μεταξύ λόγων και έργων στριφνή και δυσεφάρμοστη νομοθεσία… Αλλά και … απουσία προγραμματισμού και προσαρμοσμένων ολοκληρωμένων μελετών για την πορεία μιας περιοχής, ως εξειδίκευση των κεντρικών πολιτικών. [συνειδητή πολιτική επιλογή όλων των επιπέδων διοίκησης]. Συνήθως οι κεντρικοί διοικητικοί μηχανισμοί σε ορισμένα τμήματα της δημόσιας διοίκησης είναι δεκτικοί στην υποστήριξη των νέων φιλοπεριβαλλοντικών νομοθετημάτων και συχνά συγκρούονται με την κεντρική πολιτική ηγεσία όταν η τελευταία [καθοδηγούμενη από τα συμφέροντα της διαπλοκής] επιδιώκει την επιλεκτική καταστρατήγηση της εφαρμογής ίδιας της νομοθεσίας.

8 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Σήμερα όμως έχουμε περάσει σε ένα άλλο επίπεδο που μόνο με λαίλαπα μπορεί να συγκριθεί, και που έχει ως συνιστώσες τα παρακάτω: Το μνημόνιο, το μεσοπρόθεσμο , το Ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Το πράσινο Ταμείο και η «εξαφάνιση» του. Εισπρακτικοί μηχανισμοί με αφορμή τα αυθαίρετα, τους ημιυπαίθριους χώρους, τις ακτές, τα δάση, τις προστατευόμενες περιοχές, την πολιτιστική κληρονομιά. Τα αγαθά σε εκποίηση: Ο αέρας, το νερό, ο ήλιος, η ενέργεια, οι ορυκτοί πόροι.

9 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ένα τέτοιο παράδειγμα υπάρχει σε μια πρόσφατη παρέμβαση των ΟΠ: «ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟ ΓΥΨΟ: ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΒΡΩΣΗ Η αντιμετώπιση της προστασίας του περιβάλλοντος ως παράγοντα ανασταλτικό της «ανάπτυξης»-με την έννοια της άμεσης και με οποιοδήποτε κόστος είσπραξης εσόδων-από την παρούσα πολιτική ηγεσία είναι προφανής.»

10 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Οι κεντρικές πολιτικές συνηγορούν, σήμερα, στην ιδιωτικοποίηση δημόσιων αγαθών, υπηρεσιών και έργων- υποδομών σε μαζική κλίμακα. Σήμερα, δεν υπάρχει περιοχή στην Ελλάδα, όσο απομακρυσμένη και να είναι, που να μην υφίσταται κάποια μορφή ιδιωτικοποίησης στο χώρο της, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, νερά (ΕΥΔΑΠ-Νήσων), εκτάσεις του δημοσίου, νησιά που ανήκουν στην ΚΕΔ, περιουσία πρώην ΕΟΤ. Παράλληλα, σημαντικές εκτάσεις δεσμεύονται για μεγάλες αιολικές εγκαταστάσεις, για ιχθυοκαλλιέργειες, για σύνθετες τουριστικές επενδύσεις, γήπεδα γκολφ κλπ. Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς να υπόκεινται σε κάποιας μορφής μακροχρόνιο χωροταξικό ή πολεοδομικό σχεδιασμό

11 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Η επίκληση του δημοσίου συμφέροντος από την κεντρική πολιτική εξουσία για την υλοποίηση αυτής της κατεύθυνσης οριζόντιων μέτρων από τη μια και ιδιωτικοποίησης για αύξηση των εσόδων έχει εξελιχθεί στην επίκληση της ύπαρξης της ίδιας της χώρας και της εθνικής της υπόστασης. Αποτελεί σημαντικό ιδεολογικό πολιορκητικό κριό για την κεντρική διοίκηση και την αυτοδιοίκηση. Η ασχεδίαστη οικονομική-επιχειρηματική επίθεση που προσδοκά οφέλη του τύπου «κάνουμε ντού και ότι κερδίσουμε» είναι γενικευμένη. Και στην προ του 2010 περίοδο υπήρχαν αυτές οι πολιτικές. Σήμερα όμως είναι ακόμη περισσότερο κυρίαρχες γιατί στο παιχνίδι μπαίνουν όλο και περισσότερο ευρωπαίοι και διεθνείς παίκτες.

12 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ας μην ξεχνάμε ότι στο τοπικό επίπεδο που δρουν οι πράσινοι αυτοδιοικητικοί, η πίεση στο διοικητικό μηχανισμό είναι αφόρητη και προσωποποιείται, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ζητήματα υπαλληλίας, τρομοκρατίας, αδράνειας ή ενσωμάτωσης στο τοπικό σύστημα της διαπλοκής. Όλα αυτά συνθέτουν μια περίπλοκη κατάσταση που οφείλουν να αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα, αλλά και οι ενεργοί πολίτες. Μάλιστα, στους πράσινους αυτοδιοικητικούς πέφτει ένα ιδιαίτερο βάρος. Οι κοινωνικές δυνάμεις όμως εκδηλώνουν σημεία σύγχυσης, ορίων αντοχής, κόπωσης και παραίτησης. Έτσι, η προστασία περιβάλλοντος σε συνθήκες οικονομικής κρίσης εξαρτάται από όσους αντέχουν ακόμη και από τις οργανωμένες δυνάμεις της πολιτικής και της οικολογίας.

13 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Θα πρέπει να επιχειρηθεί η ενεργοποίηση των κοινωνικών δυνάμεων σε άλλες βάσεις. Από τους πράσινους αυτοδιοικητικούς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό αν θα περάσει η άμβλυνση των περιβαλλοντικών αντιστάσεων, αλλά και αν θα τεθούν νέοι όροι για περιβαλλοντική δράση. Η ανάγκη για νέους όρους περιβαλλοντικής δράσης είναι απαραίτητοι. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη δράση των μέχρι σήμερα κινηματικών πολιτικών δυνάμεων, ιδιαίτερα της αριστεράς, δείχνουν ότι απαιτείται νέα ποιότητα, κυρίως σε επίπεδο θέσεων. Κινήματα απλής αντίστασης και άρνησης δεν αποτελούν πια επαρκή βάση. Φτάνουμε στο σημείο, ακόμη και αριστερές τοπικές δυνάμεις ερωτοτροπούν με λαϊκίστικο τρόπο με τους πολίτες, ελπίζοντας σε περισσότερους ψηφοφόρους.

14 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Το παράδειγμα του ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου, όπου ο περιφ. Σύμβουλος Βασ. Τεντόμας πρωτοστάτησε στη διεκδίκηση να νομιμοποιούνται τα αυθαίρετα και σε παραδοσιακούς οικισμούς της Λέσβου (όπως αυτά σε προστατευόμενες περιοχές και σε δάση). Τελικά… κέρδισε! Βρήκε την ανταπόκριση του υφυπουργού ΠΕΚΑ κ. Σιφουνάκη (βουλευτή Λέσβου), με αποτέλεσμα να περάσει σχετική διάταξη για όλη της Ελλάδα. Έτσι, τα έσοδα για το Πράσινο Ταμείο θα είναι περισσότερα, τα οποία, όπως είναι γνωστό, κατά 95% πηγαίνουν για τους τόκους των δανείων της μνημονιακής πολιτικής και μόνο το 5% για το περιβάλλον. Αυτή η πολιτική Τεντόμα, την οποία υποστήριξε και το ΚΚΕ, εμάς μας βρήκε αντίθετους.

15 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Άλλο παράδειγμα αποτελεί η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Β. Αιγαίου να «νομιμοποιήσει» τη φετινή λειτουργία όλων των ελαιοτριβείων που θα καταθέσουν αιτήσεις για να πάρουν άδεια λειτουργίας ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν κατάλληλη διαχείριση αποβλήτων. Αυτή η απόφαση πάρθηκε παρ’ ότι υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση στη Σάμο για τα απόβλητα των ελαιουργείων. Σε αυτή την απόφαση ήμασταν οι μόνοι που καταψηφίσαμε, και μάλιστα δεχτήκαμε επίθεση από το ΠΑΣΟΚ ότι είμαστε «επαγγελματίες» της οικολογίας και δεν αφουγκραζόμαστε τον πολίτη και τα προβλήματά του.

16 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Σήμερα, δεν επαρκούν οι κοινωνικές δυνάμεις που να μπορούν να εξισορροπούν τα διάφορα μικρά και μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Μάλιστα, πολλά τοπικά κινήματα χρησιμοποιούν φιλοπεριβαλλοντικά επιχειρήματα για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό αντίστασης. Για να μην είμαστε άδικοι, σε αρκετές περιπτώσεις τοπικών κοινωνικών αντιστάσεων επιτυγχάνεται και μια παράλληλη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, η οποία όμως είναι κυρίως μερική: Για τα δικαιώματα των ζώων, για την ανακύκλωση, για την υπερβόσκηση, για την καθαριότητα. Αυτό όμως που δεν επιτυγχάνεται είναι ο στόχος που λέει το σύνθημα «αλλάζουμε τον κόσμο-αλλάζουμε και εμείς». Χρειάζεται μια ιδιαίτερη προσπάθεια των ενεργών κοινωνικών δυνάμεων.

17 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Στόχοι: η ανοχή να μετατραπεί σε συμμετοχή για αποτροπή των περιβαλλοντικών εγκλημάτων κάθε μεγέθους και είδους να ουδετεροποιηθεί η συνενοχή απέναντι στα περιβαλλοντικά εγκλήματα να εξισορροπηθεί και εξορθολογιστεί η επίθεση των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων. Χρειάζεται μια νέα κοινωνική χειραφέτηση, μια συνολική επανεξέταση των αξιών και του τρόπου ζωής. Σε αυτές τις νέες συνθήκες της κρίσης αποκτούν ένα ιδιαίτερο ρόλο τα πράσινα αυτοδιοικητικά σχήματα. Αύριο, που θα υπάρχει και πολιτική εκπροσώπηση στο Κοινοβούλιο, η δουλειά τους θα είναι ευκολότερη. Σήμερα όμως, η ευρύτερη κοινωνία παρακολουθεί με προσοχή κάθε ανακοίνωση και δράση τους, προσοχή αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους τους.

18 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Όσο κατεβαίνουμε σε διοικητικό επίπεδο τόσο και συναντάμε συχνότερα στην πράξη, ιδιαίτερα από την αυτοδιοίκηση, να προωθούνται έργα χωρίς σχεδιασμό και με περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η ίδια η τοπική κοινωνία εμφανίζει αντιφατικές συμπεριφορές. Έχει ιδιαίτερη σημασία για τους πράσινους αυτοδιοικητικούς να χειρίζονται τα τοπικά περιβαλλοντικά θέματα με προσοχή και όχι άκριτα, εξετάζοντάς τα κυρίως στην ολότητά τους και όχι αποσπασματικά, αλλά και διερευνώντας ενδεχόμενους ιδιοτελείς σκοπούς.

19 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Είναι προφανές ότι η υποστήριξή τους από τον πολιτικό φορέα των ΟΠ είναι κρίσιμη. Αυτή η υποστήριξη δεν είναι μόνο οικονομική ή τεχνική, αλλά κυρίως υποστήριξη για τη διαμόρφωση άποψης και διατύπωση θέσης σε τοπικό επίπεδο. Εξ’ ίσου προφανές όμως είναι ότι οι ΟΠ σε κεντρικό επίπεδο έχουν πολλά να κερδίσουν από την τοπική πολιτική ωρίμανση. Ας μην ξεχνάμε ποτέ ότι παράλληλα με τις τοπικές κινήσεις πολιτών υπάρχουν και οι ΜΚΟ. Η επίθεση που δέχτηκαν τον τελευταίο χρόνο σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις τους (επίθεση που μεγεθύνθηκε από την επίθεση και από το ΚΚΕ) σχετίζεται και με το θέμα που συζητάμε σήμερα.

20 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Στο όραμα των Οικολόγων Πράσινων είναι και η ενδυνάμωση της διακυβέρνησης (governance) απέναντι στα σκληρά συστήματα του κυβερνητισμού (government). [Βλέπε: Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, Ευρωπαϊκή Διακυβέρνηση- Μια λευκή βίβλος, COM (2001), 428, τελικό, Βρυξέλλες ] Σε αυτή την επιδίωξη οι ΜΚΟ και εν γένει η κοινωνία των ενεργών πολιτών έχει τον πρώτο ρόλο. Τα συμβούλια διαβούλευσης δεν είναι παρά τέτοιοι μηχανισμοί υποστήριξης της κατεύθυνσης governance και θα πρέπει να τους υποστηρίζουμε σθεναρά. Οι πράσινοι αυτοδιοικητικοί μπορούν να συμβάλουν σημαντικά για αποτελεσματική συμβολή των ΜΚΟ για θέματα περιβάλλοντος στην Περιφέρεια

21 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Πρέπει να υπογραμμιστεί η αναγκαιότητα της διαμόρφωσης ενός τοπικού δικτύου πολιτών που είναι κοντά μας. Αυτοί θα είναι οι κρίσιμοι ενδιάμεσοι μεταξύ της κοινωνίας και των αιρετών. Βασική επιδίωξη θα πρέπει να είναι η συστηματική συνέχιση της επαφής που καλλιεργείται με τους φορείς και τις κινήσεις πολιτών που μας προσεγγίζουν και με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Το να προτείνουμε και να ενθαρρύνουμε π.χ. τη διοργάνωση μιας θεματικής εκδήλωσης μαζί τους είναι πολύ θετική συνέχεια. Από τους πράσινους αυτοδιοικητικούς εξαρτάται σήμερα σε μεγάλο βαθμό ο συντονισμένος και συλλογικός τρόπος ώστε να αξιοποιείται όλο και περισσότερο η δυνατότητα ενεργοποίησης εσωτερικών διαδικασιών τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και στην τοπική διοίκηση και να έρχονται στο προσκήνιο οι πραγματικές διαστάσεις των περιβαλλοντικών βλαβών και άλλων τοπικών προβλημάτων (π.χ. περίπτωση Κουρουπητού-Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων).

22 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ένα παράδειγμα κεντρικής δράσης που προκύπτει από τοπικό προβληματισμό: Η δακοκτονία Προτείνω το εξής για τους ΟΠ και το Πράσινο Ινστιτούτο: Να επεξεργαστούμε (οι ΟΠ μαζί με τους αυτοδιοικητικούς) τα ποσά που δαπανώνται για δακοκτονία με ψεκασμούς και να τα συγκρίνουμε με το κόστος που θα είχε η δακοκτονία με δακοπαγίδες. Από τις πρώτες συγκριτικές εκτιμήσεις, συμφέρει και οικονομικά η δακοκτονία με δακοπαγίδες. Ο στόχος μας θα είναι να αποδείξουμε ότι: Με τις περικοπές κονδυλίων η δακοκτονία με ψεκασμούς είναι πλημμελής και αναποτελεσματική Ο μόνος που ωφελείται είναι η χημική βιομηχανία Με την καταπολέμηση με δακοπαγίδες θα ανέβει κατακόρυφα η ποιότητα του λαδιού Όλη η Ελλάδα μπορεί να έχει βιολογική ελαιοκαλλιέργεια. Είναι προφανής η καινοτομία της μικρής αυτής έρευνας σε εθνικό και μεσογειακό επίπεδο. Αν πειστούμε εμείς και το προβάλουμε σε τοπικό, εθνικό, και ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε η προσφορά μας θα είναι ουσιαστική.

23 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Πιστεύω ότι με τέτοιο τρόπο πρέπει να σκεφτόμαστε και να κινούμαστε. Να δρούμε, να σκεφτόμαστε, και να συνδέουμε το μερικό με το γενικό και αντίστροφα. Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ 3 & 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Η αυτοδιοίκηση, η κρίση και η ψευδής αντίθεση «ανάπτυξη» ή περιβάλλον σήμερα Ηλίας Γιαννίρης Περιφερειακός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google