Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου 3 0 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 11-14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 Εισηγήτρια:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου 3 0 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 11-14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 Εισηγήτρια:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου 3 0 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 Εισηγήτρια: Ασημίνα Μαυροειδή Φιλόλογος – Ειδική Εκπαιδευτικός

2  δυσκολίες των μαθητών και αντιστοίχιση αυτών με ακαδημαϊκές δοκιμασίες.  αναφορά στη μεταξύ τους πυροδοτική σχέση  απαραίτητοι γνωστικοί τομείς για ένα πλήρες εκπαιδευτικό υλικό αποκατάστασης  αρχές μεθοδολογίας αποκατάστασης  εφαρμογή στο εκπαιδευτικό υλικό αποκατάστασης  δείγμα υλικού αποκατάστασης  σχέση προγράμματος αποκατάστασης – προσαρμογής ακαδημαϊκής ύλης  δείγμα προσαρμογής ακαδημαϊκής ύλης  συμπεράσματα ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ Ασημίνα Μαυροειδή 2

3 ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ. ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΔΟΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ

4  ανάγνωση πολυσύλλαβων λέξεων μακροσκελούς κειμένου ανάγνωση σύνθετων νοηματικά κειμένων της Ιστορίας, Βιολογίας, Πολιτικής Αγωγής  επίγνωση της μορφολογίας κατανόηση λεξικών τύπων βάσει γραμματικών σημασιών. π.χ. «κατακτούν» αντί κατακτήθηκαν επεξεργασία ενός ονοματικού – ρηματικού τύπου στο γραμματικό σύστημα. ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (1) Ασημίνα Μαυροειδή 4

5  επίγνωση της σημασιολογίας κατανόηση – δήλωση σημασίας τεράστιου αριθμού λέξεων. π.χ. συντεταγμένης, πολιτειακή οργάνωση, πολιτισμός.  επίγνωση της φωνολογίας με λέξεις με παρόμοια φωνοτακτική δομή  λανθασμένη ανάκληση – απόδοση όρων π.χ. «εκστρατεία» αντί εξέγερση, «όραση» αντί όαση, «ανασύνθεση » αντί φωτοσύνθεση ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (2) Ασημίνα Μαυροειδή 5

6  κατανόηση σύνθετων συντακτικών σχημάτων της επιφανειακής δομής κειμένων. κατανόηση τύπου γενικής υποκειμενικής π.χ. «η παρέμβαση των γνώσεων της επιστήμης στο κοσμικό γίγνεσθαι». κατανόηση ορισμών της φυσικής και των μαθηματικών π.χ. «το πηλίκο του ημιτόνου της γωνίας πρόσπτωσης προς το συνημίτονο….» ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (3) Ασημίνα Μαυροειδή 6

7  αναγνωστική κατανόηση της βαθείας Δομής του κειμένου  π.χ. Για τι μας μιλάει αυτό το κείμενο;  εφαρμογή στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης από το είδος – δομή του κειμένου  κατανόηση κειμένου  αφηγηματικό (Ιλιάδα)  πραγματολογικό (Πολιτική αγωγή)  επιχειρηματολογικό (Δοκίμιο) ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (4) Ασημίνα Μαυροειδή 7

8  πρόσληψη – έκφραση επαγωγικών πληροφοριών  κατανόηση – γλωσσική έκφραση των αιτιών, αποτελεσμάτων, συνεπειών. π.χ. Αίτια – Αποτελέσματα Περσικών Πολέμων Αίτια – Αποτελέσματα φαινομένου του θερμοκηπίου Αίτια – Αποτελέσματα ανεργίας ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (5) Ασημίνα Μαυροειδή 8

9  γλωσσική έκφραση του αφαιρετικού συλλογισμού  νοηματική πύκνωση κι απαλοιφή (περίληψη)  μετατροπή των γλωσσικών πληροφοριών σε συμβολικό λόγο κι αντίστροφα (Ε=m*c 2 )  εξαγωγή πλαγιοτίτλων  λήψη σημειώσεων ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (6) Ασημίνα Μαυροειδή 9

10  σειροθέτηση – τήρηση της αλληλουχίας  τοποθέτηση στη σειρά γεγονότων αφηγηματικών μακροσκελών κειμένων (Οδύσσεια)  κατανόηση αφηγηματικών τεχνικών (προοικονομία)  απόδοση οποιασδήποτε μορφής αλγοριθμικής διαδικασίας. ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (7) Ασημίνα Μαυροειδή 10

11  παραγωγή γραπτού λόγου  συγγραφή επικοινωνιακών - λειτουργικών κειμένων  μέτρηση – αντίληψη ημερολογιακού – ιστορικού χρόνου  τοποθέτηση – χρονικό συσχετισμό γεγονότων στον γραμμικό χωροχρονικό άξονα του ιστορικού χρόνου  οργάνωση του «προσωπικού» χρόνου  βίωμα Άχρονου Χρόνου σε σχολικά προγράμματα αυστηρών χρονικών ορίων ΑΝΤΙΣΤΟIΧΙΣΗ (8) Ασημίνα Μαυροειδή 11

12 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

13  ανάγνωση  σύνθετες λέξεις  προτάσεις  κείμενα  αναγνωστική κατανόηση κειμένων  αφηγηματικά  πραγματολογικά  επιχειρηματολογικά  επίγνωση της μορφολογίας ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (1) Ασημίνα Μαυροειδή 13

14  παραγωγή προφορικού λόγου  προφορική απόδοση κειμένων  συζητητικός διάλογος  αιτιολογημένη κρίση  προφορική ανάπτυξη θεμάτων έκθεσης  παραγωγή γραπτού λόγου  γραπτή απόδοση κειμένων  γραπτή ανάπτυξη θεμάτων έκθεσης  ανάπτυξη λεξιλογίου ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (2) Ασημίνα Μαυροειδή 14

15  σημασιολογική επεξεργασία  λέξεων - κειμένων  λέξεων νοηματικών κατηγοριών  σημασιολογικά – πραγματολογικά μοντέλα υποδειγματικής χρήσης αυτών  χρήση υποτακτικής σύνταξης στον κειμενικό λόγο  γλωσσική πρόσληψη – έκφραση επαγωγικών πληροφοριών ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (3) Ασημίνα Μαυροειδή 15

16  πρόσληψη – έκφραση επιχειρημάτων σε επαγωγικούς – παραγωγικούς συλλογισμούς  εξάσκηση στη λήψη σημειώσεων  συμμετοχική – προσωπική – δημιουργική αναζήτηση ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (4) Ασημίνα Μαυροειδή 16

17 ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

18  αποκατάσταση μέσα από τη διαδικασία μάθησης  παιδαγωγικό υλικό  χρήση ποικίλων μορφών προφορικού – γραπτού λόγου  παραγωγή – πρόσληψη γλωσσικών πληροφοριών μέσα από προφορικά –γραπτά κείμενα ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (1) Ασημίνα Μαυροειδή 18

19  ιεράρχηση γνωστικών τομέων αποκατάστασης  ανάγνωση  αναγνωστική κατανόηση  παραγωγή προφορικού – γραπτού λόγου  υποστηρικτική κατευθυντική μέθοδος διδασκαλίας  υποστηρικτικές μέθοδοι παρέμβασης  γραφικές παραστάσεις  σκελετοί ερωτήσεων  διαγράμματα ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (2) Ασημίνα Μαυροειδή 19

20  μοντελοποιημένη μέθοδος προσέγγισης  επεξεργασία του μοντέλου δομής κάθε είδους συλλογισμού – κειμενικού λόγου. ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (3) Ασημίνα Μαυροειδή 20

21 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

22  υλικό θεματικών ενοτήτων  δείγμα από εκπαιδευτικό υλικό Β’ Γυμνασίου τίτλος: «Αγάπη - Φιλία»  διάγραμμα γλωσσικής απόδοσης αιτίου – αποτελέσματος  διάγραμμα γεγονότων ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Ασημίνα Μαυροειδή 22

23  θεματική ενότητα: «Αγάπη - Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου)  κείμενα σε κάθετη γραφή  λεξιλόγιο κειμένων (σημασία – χρήση)  πλαγιότιτλοι νοηματικών ενοτήτων  ερωτήσεις κατανόησης  διάγραμμα μελέτης κειμένου  δοκιμασίες προφορικού λόγου  λεξιλόγιο ενότητας (σημασία – χρήση) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ» Ασημίνα Μαυροειδή 23

24 … Τι είναι όμως η πραγματική φιλία; Είναι ο στενός και θερμός δεσμός δύο ή περισσοτέρων προσώπων, που στηρίζεται στην αμοιβαία ανιδιοτελή αγάπη και εκτίμηση … ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Ασημίνα Μαυροειδή 24 Κείμενο: «H Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) (απόσπασμα) Τίτλος Νοηματικής Ενότητας: Τι είναι η φιλία

25 … είναι ο πολύτιμος και σταθερός δεσμός που ενώνει ενάρετους ανθρώπους, στην καταγωγή ξένους ή συγγενείς. … ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Ασημίνα Μαυροειδή 25 Κείμενο: «H Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) (απόσπασμα - συνέχεια ) Τίτλος Νοηματικής Ενότητας Η φιλία

26  …  Τι είναι η φιλία, σύμφωνα με το συγγραφέα;  … ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» Ασημίνα Μαυροειδή 26 Ερωτήσεις κατανόησης: «H Φιλία» (απόσπασμα)

27  αμοιβαίος = αυτός που προέρχεται από δύο πόλους και από τους δύο.  π.χ. αμοιβαία αγάπη, αμοιβαίος έρωτας  ανιδιοτελής = αυτός που κάνει κάτι χωρίς να περιμένει κάποιο όφελος από την πράξη του.  π.χ. ανιδιοτελής φίλος ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ » Ασημίνα Μαυροειδή 27 Λεξιλόγιο κειμένου: «H Φιλία» (απόσπασμα)

28  ανιδιοτέλεια = η αρετή τού να κάνει κάποιος κάτι χωρίς να έχει κέρδος  π.χ. Ο φιλάνθρωπος προσφέρει με ανιδιοτέλεια  η αρετή = μια έννοια αφηρημένη, που δεν την βλέπουμε, αλλά που δηλώνει το πολύ μεγάλο καλό που έχει κάποιος ή κάτι.  π.χ. η αρετή της τιμιότητας, η αρετή της δικαιοσύνης ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ» Ασημίνα Μαυροειδή 28 Λεξιλόγιο κειμένου: «H Φιλία» (απόσπασμα)

29  διαβάζω τον τίτλο του κειμένου και τον καταλαβαίνω  διαβάζω τον τίτλο της νοηματικής ενότητας (κύρια ιδέα), τον καταλαβαίνω και τον θυμάμαι  διαβάζω και προσπαθώ να καταλάβω την ενότητα  σκέφτομαι αυτό που καταλαβαίνω και θυμάμαι το πολύ ΔΥΟ πληροφορίες από κάθε παράγραφο ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (1) Ασημίνα Μαυροειδή 29

30  κοιτάω τις λέξεις στο λεξιλόγιο  ξαναδιαβάζω την ενότητα και ελέγχω αν την καταλαβαίνω καλά  γράφω τις υπογραμμισμένες λέξεις που πρέπει να συγκρατήσω  απαντώ στις ερωτήσεις και λέω το νόημα της ενότητας ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2) Ασημίνα Μαυροειδή 30

31  Τι μπορεί να είναι ένας φίλος  ειλικρινής, ανειλικρινής  έμπιστος  αφοσιωμένος  σταθερός, ασταθής  ψεύτης  καχύποπτος  γενναιόδωρος ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ» Ασημίνα Μαυροειδή 31 Λεξιλόγιο διαθεματικής ενότητας: «H Φιλία - Αγάπη»

32  Ο ……………….. φίλος δεν λέει ποτέ ψέματα  Ο ……………….. φίλος ολοένα υποψιάζεται το φίλο του  Ο ……………….. φίλος προσφέρει τα συναισθήματα του ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΡΗΣΗΣ» Ασημίνα Μαυροειδή 32 Δοκιμασία σημασιολογικού μοντέλου χρήσης

33  πώς λέγεται ο φίλος που δείχνει πίστη και αφοσίωση  πώς λέγεται ο φίλος που λέει την αλήθεια ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑ» Ασημίνα Μαυροειδή 33 Δοκιμασία ονοματοθεσίας

34  Ψάξτε και βρείτε στίχους από ποιήματα, τραγούδια, ταινίες που εκφράζουν την αγάπη που νιώθει ένας άνθρωπος για το φίλο του  Συζήτησε με τον παιδαγωγό σου πώς νιώθει κάποιος για το φίλο του και πως φαίνεται αυτό μέσα από τις πράξεις του ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ» Ασημίνα Μαυροειδή 34 Δοκιμασία παραγωγής προφορικού λόγου (συζητητικού)

35  Τι είναι η φιλία;  Είναι σημαντική για τη ζωή του ανθρώπου;  Εσύ έχεις φίλους; Ποιόν/αν ξεχωρίζεις;  Πότε και πως άρχισε η φιλία σας;  Πώς είναι ο/η φίλος/η σου εξωτερικά;  (ύψος, πάχος, μαλλιά, μάτια, γυαλιά, ρούχα) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» Ασημίνα Μαυροειδή 35 Θέμα έκθεσης: «Ο/Η καλύτερος μου φίλος/φίλη»

36  Ποια προτερήματα διακρίνεις σε αυτόν/αυτήν;  καλοσύνη, ευγένεια, γενναιοδωρία, ηρεμία, συντροφικότητα, αυθορμητισμός, ειλικρίνεια  Ποιά ελαττώματα θεωρείς ότι έχει;  εγωισμό, αγένεια, οξυθυμία, τσιγκουνιά, δυσπιστία, καχυποψία, ανειλικρίνεια, υποκρισία  … ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ « ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» Ασημίνα Μαυροειδή 36 Θέμα έκθεσης: «Ο/Η καλύτερος μου φίλος/φίλη»

37 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ - ΓΕΓΟΝΟΣ Ασημίνα Μαυροειδή 37 Γεγονός Παρατηρούμε ή πληροφορούμαστε για ένα γεγονός και αναζητούμε τα αίτια και τα αποτελέσματα ΓΕΓΟΝΟΣ Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η μόλυνση της ατμόσφαιρας Η ατμοσφαιρική ρύπανση

38 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ – ΑΙΤΙΑ Ασημίνα Μαυροειδή 38 Αιτία αιτία είναι αυτό που ΓΕΓΟΝΟΣ προκαλεί το γεγονός είναι πριν το γεγονός βοηθά το γεγονός να συμβεί ΑΙΤΙΑ ΠΡΙΝ

39 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ– ΑΙΤΙΑ Ασημίνα Μαυροειδή 39 Αιτία Η αιτία του γεγονότος είναι ότι + ονοματική φράση + ρηματική φράση όνομα (από ονοματοποίηση της ενέργειας) Η αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ότι τα αυτοκίνητα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακος Η αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος στον αέρα

40 ΣΧΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ

41  αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση αποκατάστασης  συντελεί στη βελτίωση των δυσκολιών!  μετουσιώνει τη δυσκολία σε κίνητρο ενδιαφέροντος ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ Ασημίνα Μαυροειδή 41

42  απλοποίηση συντακτικών σχημάτων  π.χ. γενική υποκειμενική με χρήση ρηματικών τύπων  απλοποίηση λεξιλογικών σχημάτων  π.χ. χρήση συνώνυμων ή επεξηγηματικών όρων  παράλληλη χρήση όρων με την αντίστοιχη επεξήγηση  π.χ. μεταρρύθμιση (αλλαγή) ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (1) Ασημίνα Μαυροειδή 42

43  απαίτηση χρήσης συγκεκριμένου αριθμού λεξιλογικών τύπων  π.χ. ο πολιτισμός αναπτύχθηκε  χωροχρονική τοποθέτηση με οπτικά μέσα  δυνατότητα ηχητικής αναπαραγωγής του κειμένου  π.χ. mp3 ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (2) Ασημίνα Μαυροειδή 43

44 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

45  η αποκατάσταση είναι αναγκαία και επιβεβλημένη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου  προσαρμογή ακαδημαϊκής ύλης ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ασημίνα Μαυροειδή 45


Κατέβασμα ppt "Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου 3 0 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 11-14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 Εισηγήτρια:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google