Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου
30 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου Εισηγήτρια: Ασημίνα Μαυροειδή Φιλόλογος – Ειδική Εκπαιδευτικός

2 ΕισαγωγΗ Περιεχομενο ΕισΗγησηΣ
ΕισαγωγΗ Περιεχομενο ΕισΗγησηΣ δυσκολίες των μαθητών και αντιστοίχιση αυτών με ακαδημαϊκές δοκιμασίες. αναφορά στη μεταξύ τους πυροδοτική σχέση απαραίτητοι γνωστικοί τομείς για ένα πλήρες εκπαιδευτικό υλικό αποκατάστασης αρχές μεθοδολογίας αποκατάστασης εφαρμογή στο εκπαιδευτικό υλικό αποκατάστασης δείγμα υλικού αποκατάστασης σχέση προγράμματος αποκατάστασης – προσαρμογής ακαδημαϊκής ύλης δείγμα προσαρμογής ακαδημαϊκής ύλης συμπεράσματα Ασημίνα Μαυροειδή

3 ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ και ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΥΤΩΝ με ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ και ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΥΤΩΝ με ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ. ΑΝΑΦΟΡΑ στη ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΔΟΤΙΚΗ σχεση

4 ΑντιστοIχιση (1) ανάγνωση πολυσύλλαβων λέξεων μακροσκελούς κειμένου
ανάγνωση σύνθετων νοηματικά κειμένων της Ιστορίας, Βιολογίας, Πολιτικής Αγωγής επίγνωση της μορφολογίας κατανόηση λεξικών τύπων βάσει γραμματικών σημασιών. π.χ. «κατακτούν» αντί κατακτήθηκαν επεξεργασία ενός ονοματικού – ρηματικού τύπου στο γραμματικό σύστημα. Ασημίνα Μαυροειδή

5 ΑντιστοIχιση (2) επίγνωση της σημασιολογίας
κατανόηση – δήλωση σημασίας τεράστιου αριθμού λέξεων. π.χ. συντεταγμένης, πολιτειακή οργάνωση, πολιτισμός. επίγνωση της φωνολογίας με λέξεις με παρόμοια φωνοτακτική δομή λανθασμένη ανάκληση – απόδοση όρων π.χ. «εκστρατεία» αντί εξέγερση, «όραση» αντί όαση, «ανασύνθεση » αντί φωτοσύνθεση Ασημίνα Μαυροειδή

6 ΑντιστοIχιση (3) κατανόηση σύνθετων συντακτικών σχημάτων της επιφανειακής δομής κειμένων. κατανόηση τύπου γενικής υποκειμενικής π.χ. «η παρέμβαση των γνώσεων της επιστήμης στο κοσμικό γίγνεσθαι». κατανόηση ορισμών της φυσικής και των μαθηματικών π.χ. «το πηλίκο του ημιτόνου της γωνίας πρόσπτωσης προς το συνημίτονο….» Ασημίνα Μαυροειδή

7 ΑντιστοIχιση (4) αναγνωστική κατανόηση της βαθείας Δομής του κειμένου
π.χ. Για τι μας μιλάει αυτό το κείμενο; εφαρμογή στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης από το είδος – δομή του κειμένου κατανόηση κειμένου αφηγηματικό (Ιλιάδα) πραγματολογικό (Πολιτική αγωγή) επιχειρηματολογικό (Δοκίμιο) Ασημίνα Μαυροειδή

8 ΑντιστοIχιση (5) πρόσληψη – έκφραση επαγωγικών πληροφοριών
κατανόηση – γλωσσική έκφραση των αιτιών, αποτελεσμάτων, συνεπειών. π.χ. Αίτια – Αποτελέσματα Περσικών Πολέμων Αίτια – Αποτελέσματα φαινομένου του θερμοκηπίου Αίτια – Αποτελέσματα ανεργίας Ασημίνα Μαυροειδή

9 ΑντιστοIχιση (6) γλωσσική έκφραση του αφαιρετικού συλλογισμού
νοηματική πύκνωση κι απαλοιφή (περίληψη) μετατροπή των γλωσσικών πληροφοριών σε συμβολικό λόγο κι αντίστροφα (Ε=m*c2) εξαγωγή πλαγιοτίτλων λήψη σημειώσεων Ασημίνα Μαυροειδή

10 ΑντιστοIχιση (7) σειροθέτηση – τήρηση της αλληλουχίας
τοποθέτηση στη σειρά γεγονότων αφηγηματικών μακροσκελών κειμένων (Οδύσσεια) κατανόηση αφηγηματικών τεχνικών (προοικονομία) απόδοση οποιασδήποτε μορφής αλγοριθμικής διαδικασίας. Ασημίνα Μαυροειδή

11 ΑντιστοIχιση (8) παραγωγή γραπτού λόγου
συγγραφή επικοινωνιακών - λειτουργικών κειμένων μέτρηση – αντίληψη ημερολογιακού – ιστορικού χρόνου τοποθέτηση – χρονικό συσχετισμό γεγονότων στον γραμμικό χωροχρονικό άξονα του ιστορικού χρόνου οργάνωση του «προσωπικού» χρόνου βίωμα Άχρονου Χρόνου σε σχολικά προγράμματα αυστηρών χρονικών ορίων Ασημίνα Μαυροειδή

12 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

13 ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (1)
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (1) ανάγνωση σύνθετες λέξεις προτάσεις κείμενα αναγνωστική κατανόηση κειμένων αφηγηματικά πραγματολογικά επιχειρηματολογικά επίγνωση της μορφολογίας Ασημίνα Μαυροειδή

14 ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (2)
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (2) παραγωγή προφορικού λόγου προφορική απόδοση κειμένων συζητητικός διάλογος αιτιολογημένη κρίση προφορική ανάπτυξη θεμάτων έκθεσης παραγωγή γραπτού λόγου γραπτή απόδοση κειμένων γραπτή ανάπτυξη θεμάτων έκθεσης ανάπτυξη λεξιλογίου Ασημίνα Μαυροειδή

15 ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (3)
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (3) σημασιολογική επεξεργασία λέξεων - κειμένων λέξεων νοηματικών κατηγοριών σημασιολογικά – πραγματολογικά μοντέλα υποδειγματικής χρήσης αυτών χρήση υποτακτικής σύνταξης στον κειμενικό λόγο γλωσσική πρόσληψη – έκφραση επαγωγικών πληροφοριών Ασημίνα Μαυροειδή

16 ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (4)
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (4) πρόσληψη – έκφραση επιχειρημάτων σε επαγωγικούς – παραγωγικούς συλλογισμούς εξάσκηση στη λήψη σημειώσεων συμμετοχική – προσωπική – δημιουργική αναζήτηση Ασημίνα Μαυροειδή

17 ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

18 Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (1)
Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (1) αποκατάσταση μέσα από τη διαδικασία μάθησης παιδαγωγικό υλικό χρήση ποικίλων μορφών προφορικού – γραπτού λόγου παραγωγή – πρόσληψη γλωσσικών πληροφοριών μέσα από προφορικά –γραπτά κείμενα Ασημίνα Μαυροειδή

19 Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (2)
Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (2) ιεράρχηση γνωστικών τομέων αποκατάστασης ανάγνωση αναγνωστική κατανόηση παραγωγή προφορικού – γραπτού λόγου υποστηρικτική κατευθυντική μέθοδος διδασκαλίας υποστηρικτικές μέθοδοι παρέμβασης γραφικές παραστάσεις σκελετοί ερωτήσεων διαγράμματα Ασημίνα Μαυροειδή

20 Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (3)
Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (3) μοντελοποιημένη μέθοδος προσέγγισης επεξεργασία του μοντέλου δομής κάθε είδους συλλογισμού – κειμενικού λόγου. Ασημίνα Μαυροειδή

21 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

22 Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
υλικό θεματικών ενοτήτων δείγμα από εκπαιδευτικό υλικό Β’ Γυμνασίου τίτλος: «Αγάπη - Φιλία» διάγραμμα γλωσσικής απόδοσης αιτίου – αποτελέσματος διάγραμμα γεγονότων Ασημίνα Μαυροειδή

23 Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ»
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ» θεματική ενότητα: «Αγάπη - Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) κείμενα σε κάθετη γραφή λεξιλόγιο κειμένων (σημασία – χρήση) πλαγιότιτλοι νοηματικών ενοτήτων ερωτήσεις κατανόησης διάγραμμα μελέτης κειμένου δοκιμασίες προφορικού λόγου λεξιλόγιο ενότητας (σημασία – χρήση) Ασημίνα Μαυροειδή

24 Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ»
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Κείμενο: «H Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) (απόσπασμα) … Τι είναι όμως η πραγματική φιλία; Είναι ο στενός και θερμός δεσμός δύο ή περισσοτέρων προσώπων, που στηρίζεται στην αμοιβαία ανιδιοτελή αγάπη και εκτίμηση … Τίτλος Νοηματικής Ενότητας: Τι είναι η φιλία Ασημίνα Μαυροειδή

25 Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ»
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Κείμενο: «H Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) (απόσπασμα - συνέχεια) … είναι ο πολύτιμος και σταθερός δεσμός που ενώνει ενάρετους ανθρώπους, στην καταγωγή ξένους ή συγγενείς. … Τίτλος Νοηματικής Ενότητας Η φιλία Ασημίνα Μαυροειδή

26 Τι είναι η φιλία, σύμφωνα με το συγγραφέα;
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» Ερωτήσεις κατανόησης: «H Φιλία» (απόσπασμα) Τι είναι η φιλία, σύμφωνα με το συγγραφέα; Ασημίνα Μαυροειδή

27 αμοιβαίος = αυτός που προέρχεται από δύο πόλους και από τους δύο.
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ » Λεξιλόγιο κειμένου: «H Φιλία» (απόσπασμα) αμοιβαίος = αυτός που προέρχεται από δύο πόλους και από τους δύο. π.χ. αμοιβαία αγάπη, αμοιβαίος έρωτας ανιδιοτελής = αυτός που κάνει κάτι χωρίς να περιμένει κάποιο όφελος από την πράξη του. π.χ. ανιδιοτελής φίλος Ασημίνα Μαυροειδή

28 ανιδιοτέλεια = η αρετή τού να κάνει κάποιος κάτι χωρίς να έχει κέρδος
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ» Λεξιλόγιο κειμένου: «H Φιλία» (απόσπασμα) ανιδιοτέλεια = η αρετή τού να κάνει κάποιος κάτι χωρίς να έχει κέρδος π.χ. Ο φιλάνθρωπος προσφέρει με ανιδιοτέλεια η αρετή = μια έννοια αφηρημένη, που δεν την βλέπουμε, αλλά που δηλώνει το πολύ μεγάλο καλό που έχει κάποιος ή κάτι. π.χ. η αρετή της τιμιότητας, η αρετή της δικαιοσύνης Ασημίνα Μαυροειδή

29 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗσ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (1)
διαβάζω τον τίτλο του κειμένου και τον καταλαβαίνω διαβάζω τον τίτλο της νοηματικής ενότητας (κύρια ιδέα), τον καταλαβαίνω και τον θυμάμαι διαβάζω και προσπαθώ να καταλάβω την ενότητα σκέφτομαι αυτό που καταλαβαίνω και θυμάμαι το πολύ ΔΥΟ πληροφορίες από κάθε παράγραφο Ασημίνα Μαυροειδή

30 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗσ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
κοιτάω τις λέξεις στο λεξιλόγιο ξαναδιαβάζω την ενότητα και ελέγχω αν την καταλαβαίνω καλά γράφω τις υπογραμμισμένες λέξεις που πρέπει να συγκρατήσω απαντώ στις ερωτήσεις και λέω το νόημα της ενότητας Ασημίνα Μαυροειδή

31 Τι μπορεί να είναι ένας φίλος
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ» Λεξιλόγιο διαθεματικής ενότητας: «H Φιλία - Αγάπη» Τι μπορεί να είναι ένας φίλος ειλικρινής , ανειλικρινής έμπιστος αφοσιωμένος σταθερός , ασταθής ψεύτης καχύποπτος γενναιόδωρος Ασημίνα Μαυροειδή

32 Ο ……………….. φίλος δεν λέει ποτέ ψέματα
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΡΗΣΗσ» Δοκιμασία σημασιολογικού μοντέλου χρήσης Ο ……………….. φίλος δεν λέει ποτέ ψέματα Ο ……………….. φίλος ολοένα υποψιάζεται το φίλο του Ο ……………….. φίλος προσφέρει τα συναισθήματα του Ασημίνα Μαυροειδή

33 Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑ»
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑ» Δοκιμασία ονοματοθεσίας πώς λέγεται ο φίλος που δείχνει πίστη και αφοσίωση πώς λέγεται ο φίλος που λέει την αλήθεια Ασημίνα Μαυροειδή

34 Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ»
Δοκιμασία παραγωγής προφορικού λόγου (συζητητικού) Ψάξτε και βρείτε στίχους από ποιήματα, τραγούδια, ταινίες που εκφράζουν την αγάπη που νιώθει ένας άνθρωπος για το φίλο του Συζήτησε με τον παιδαγωγό σου πώς νιώθει κάποιος για το φίλο του και πως φαίνεται αυτό μέσα από τις πράξεις του Ασημίνα Μαυροειδή

35 Είναι σημαντική για τη ζωή του ανθρώπου;
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» Θέμα έκθεσης: «Ο/Η καλύτερος μου φίλος/φίλη» Τι είναι η φιλία; Είναι σημαντική για τη ζωή του ανθρώπου; Εσύ έχεις φίλους; Ποιόν/αν ξεχωρίζεις; Πότε και πως άρχισε η φιλία σας; Πώς είναι ο/η φίλος/η σου εξωτερικά; (ύψος, πάχος, μαλλιά, μάτια, γυαλιά, ρούχα) Ασημίνα Μαυροειδή

36 Ποια προτερήματα διακρίνεις σε αυτόν/αυτήν;
Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» Θέμα έκθεσης: «Ο/Η καλύτερος μου φίλος/φίλη» Ποια προτερήματα διακρίνεις σε αυτόν/αυτήν; καλοσύνη, ευγένεια, γενναιοδωρία, ηρεμία, συντροφικότητα, αυθορμητισμός, ειλικρίνεια Ποιά ελαττώματα θεωρείς ότι έχει; εγωισμό, αγένεια, οξυθυμία, τσιγκουνιά, δυσπιστία, καχυποψία, ανειλικρίνεια, υποκρισία Ασημίνα Μαυροειδή

37 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ - ΓεγονΟΣ
Γεγονός Παρατηρούμε ή πληροφορούμαστε για ένα γεγονός και αναζητούμε τα αίτια και τα αποτελέσματα Η ατμοσφαιρική ρύπανση ΓΕΓΟΝΟΣ Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η μόλυνση της ατμόσφαιρας Ασημίνα Μαυροειδή

38 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ – ΑΙΤΙΑ
Αιτία προκαλεί το γεγονός αιτία είναι αυτό που είναι πριν το γεγονός βοηθά το γεγονός να συμβεί ΠΡΙΝ ΑΙΤΙΑ ΓΕΓΟΝΟΣ Ασημίνα Μαυροειδή

39 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ– ΑΙΤΙΑ
Αιτία ότι + ονοματική φράση + ρηματική φράση Η αιτία του γεγονότος είναι όνομα (από ονοματοποίηση της ενέργειας) Η αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ότι τα αυτοκίνητα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακος Η αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος στον αέρα Ασημίνα Μαυροειδή

40 ΣΧΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ

41 ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση αποκατάστασης συντελεί στη βελτίωση των δυσκολιών! μετουσιώνει τη δυσκολία σε κίνητρο ενδιαφέροντος Ασημίνα Μαυροειδή

42 ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (1)
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (1) απλοποίηση συντακτικών σχημάτων π.χ. γενική υποκειμενική με χρήση ρηματικών τύπων απλοποίηση λεξιλογικών σχημάτων π.χ. χρήση συνώνυμων ή επεξηγηματικών όρων παράλληλη χρήση όρων με την αντίστοιχη επεξήγηση π.χ. μεταρρύθμιση (αλλαγή) Ασημίνα Μαυροειδή

43 ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (2)
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (2) απαίτηση χρήσης συγκεκριμένου αριθμού λεξιλογικών τύπων π.χ. ο πολιτισμός αναπτύχθηκε χωροχρονική τοποθέτηση με οπτικά μέσα δυνατότητα ηχητικής αναπαραγωγής του κειμένου π.χ. mp3 Ασημίνα Μαυροειδή

44 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

45 προσαρμογή ακαδημαϊκής ύλης
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ η αποκατάσταση είναι αναγκαία και επιβεβλημένη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου προσαρμογή ακαδημαϊκής ύλης Ασημίνα Μαυροειδή


Κατέβασμα ppt "Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google