Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

TEΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΤΡΑΣ 20 χρόνια ERASMUS: Η Αποτίμηση και Γοητεία μιας Εξελικτικής Πορείας 1987/8 - 2007/8.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "TEΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΤΡΑΣ 20 χρόνια ERASMUS: Η Αποτίμηση και Γοητεία μιας Εξελικτικής Πορείας 1987/8 - 2007/8."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 TEΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΤΡΑΣ 20 χρόνια ERASMUS: Η Αποτίμηση και Γοητεία μιας Εξελικτικής Πορείας 1987/ /8

2 Στόχος. Αύξηση της Κινητικότητας Δ-Δ σε όλη την Ευρώπη με τη Δημιουργία Πανεπιστημιακών δικτύων, την χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης σε μέλη Ε.Π. και τώρα Δ.Π. και Ε.Τ.Π και κυρίως σε φοιτητές, για πραγματοποίηση μέρους των σπουδών τους σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα άλλου κράτους της Ευρώπης, με την προϋπόθεση της αλληλο-αναγνώρισης των σπουδών που ο φοιτητής/τρια ακολουθεί.

3 1987 / 2007 ERASMUS 20

4 Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ Β. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΠΑΤΡΩΝ ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΟ ERASMUS Γ. ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ Δ. ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΣΧΗΜΑΤΑ Ε. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤ. ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

5 1.Το ΤΕΙ της Πάτρας, αμέσως από το έτος 1988, μετά την ψήφιση του προγράμματος ERASMUS, τον Μάιο του 1987, ξεκίνησε να δραστηριοποιείται αναπτύσσοντας μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική πολιτική με Ευρωπαϊκή συνιστώσα. 2. Το μικρό περιφερειακό – άγνωστο ΤΕΙ Πάτρας ξεκίνησε πρώτο μεταξύ των πρώτων από τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας, από τη Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών το 1988.

6 Συμμετείχε από την αρχή σε 4 I.C.Ps (Δ.Π.Σ.): 1.Informatics 2.Business Studies and I.T. 3.Engineering and I.T. ( συντ. Τ.Ε.Ι. Πάτρας) 4.Public Health- Health and Safety με Πανεπιστήμια άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και το Ε.Μ.Π. Τα 2 Δ.Π.Σ. συντονίζονται από το ΤΕΙ Πάτρας. Ιδού τα πρώτα Δ.Π.Σ. με το ΤΕΙ Πάτρας από τα πρώτα

7

8

9 /8, οι πρώτοι υπότροφοι ERASMUS από το ΤΕΙ Πάτρας για συνέχιση των σπουδών σε Πανεπιστήμια στη Μ.Β.με πλήρη αναγνώριση των σπουδών τους στο Τ.Ε.Ι., καθώς και για M.Sc. Το πρώτο M.Sc. σε πτυχιούχο ΤΕΙ απονέμεται με τη βοήθεια των αρχών του ERASMUS, το 1989.

10 4.Ομαδικές αποστολές με μέλη Ε.Π. από διάφορα Τμήματα και το Τμήμα Ξένων Γλωσσών σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού για ανάπτυξη συνεργασιών. 5. Σε πολλά μέλη Ε.Π., αλλά και Δ.Π. και Ε.Τ.Π. χορηγείται υποτροφία ERASMUS για το εξωτερικό.

11 Είναι το πρώτο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που μαζί με το Ε.Μ.Π. συμμετέχουν στην πρώτη ομάδα των 167 Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων που εφαρμόζουν την πολιτική Ακαδημαϊκής Αναγνώρισης (E.C.T.S.). Ο Διευθυντής της ΣΤΕ, τότε, (1988) ήταν μέλος της Επιτροπής. Αυτές οι 2 ενέργειες αποτελούν σημαντικούς πυλώνες μεταμόρφωσης του ΤΕΙ Πάτρας, μέσω του ERASMUS, σε Ευρωπαϊκού επιπέδου Ίδρυμα.

12 Είναι ιδρυτικό μέλος του ΤΕΧΤ Consortium (ίδρυση 1988), ενός ομίλου Πανεπιστημίων από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, ανταλλαγών φοιτητών και διδασκόντων κλπ. ΤΕΧΤ: Trans. European Exchange and Transfer

13 6. Τον Φεβρουάριο του 1990 (ιδρυτικό συνέδριο του EURASHE) το ΤΕΙ Πάτρας γίνεται ιδρυτικό μέλος της EURASHE που μαζί με την Liaison Committee των Πανεπιστημίων εκπροσωπούν όλη την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ευρώπη. Όλα αυτά: ERASMUS και η δια-συνδεδεμένες με αυτό δραστηριότητες –ενέργειες θέτουν το ΤΕΙ Πάτρας στον Ευρωπαϊκό Χάρτη… αλλάζουν τη Ζωή όλων μας.

14 Είναι Τιμή και Γοητεία για όλους μας που συμμετείχαμε και συμμετείχε η πλειοψηφία της κοινότητας του ΤΕΙ, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στην εξελικτική πορεία του ERASMUS.

15 ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ

16 Μετά την αδιαμφισβήτητη επιτυχία που στέφθηκαν τα πρωτοποριακά αυτά βήματα στο ERASMUS, αρχίζει η ραγδαία συμμετοχή των μελών της κοινότητας του ΤΕΙ σ’ αυτό. Ακολούθησαν και οι άλλες Σχολές και τα Τμήματα του ΤΕΙ.

17 Μέχρι και το Ακαδ. έτος 1996/7, οπότε και συνεχίσθηκε η χρηματοδότηση της λειτουργίας των ICPs, διαπιστώνεται αύξηση των συνεργασιών με τα ξένα Α.Ε.Ι., καθώς και αύξηση του αριθμού των εταίρων.

18 Πίνακας Ι Έτος Συντονισμός ICPs Συμμετοχή σε ICPs ΣΥΝΟΛΟ ICPs*

19 Πίνακας ΙΙ ICPs: Διαχρονική συμμετοχή του ΤΕΙ Πάτρας ανά Σχολή και ανά δραστηριότητα, ήτοι: (SM) Κινητικότητα σπουδαστών, (TS) διδακτικού προσωπικού, ( CD) κοινά προγράμματα σπουδών και (IP) εντατικά προγράμματα

20 ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΧΟΛΕΣ Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ Συντονιστής Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ Εταίρος ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΠΑΝ/ΚΑ ΕΚΠ/ΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ SMTSCDSMTSCDIP ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ ΣΤΕ ΣΔΟ ΣΕΥΠ

21 Ας σημειωθεί ότι δεν σταμάτησε η λειτουργία κανενός ICP το οποίο συντόνιζε το ΤΕΙ Πάτρας καθ’ όλη τη χρονική περίοδο ( ) που εξετάζουμε.

22 ΧΡΟΝ/ΓΙΑΣΤΕΣΔΟΣΕΥΠ ΣΥΝΟ ΛΟ Σύνολο Ενεργών ICPs Συνολικός αριθμός ICPs ΣΥΝΟΛΟ ECTS: Τμ. Μηχ ΣΥΝΟΛΟ Πίνακας ΙII : Μετακινηθέντες σπουδαστές ανά Σχολή κατά τα πρώτα 8 έτη

23 Μετακινηθέντες Σπουδαστές ERASMUS κατά την περίοδο ( Χειμερινό Εξ/νο) + 10 Εαρινό

24 Η πολιτική αυτή που στηρίχθηκε στον αυθορμητισμό και ενθουσιασμό των μελών του Ε.Π. και Δ.Π. συνεχίστηκε μέχρι το Τα αποτελέσματα κεφαλαιοποιούνται, και γίνεται προσπάθεια οι αρχές του ERASMUS να θεσμοποιηθούν και το ΤΕΙ Πάτρας μαζί με όλα τα άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα διακηρύσσει την Ευρωπαϊκή του Πολιτική και την εντάσσει στην γενικότερη πολιτική και Αποστολή του.

25 Ιδού απόσπασμα αυτής της Διακήρυξης που το 1996 υπέγραψε, ο τότε Πρόεδρος του ΤΕΙ Πάτρας. Η Ευρωπαϊκή πολιτική για το Τ.Ε.Ι. Πάτρας SOCRATES 1996 EUROPEAN POLICY STATEMENT The TEI of Patra a medium size, regional Η.Ε.Ι. normally, would be one of the so many institutes without any eminent features…. However, due to a highly demanding European Policy (EP) which TEI of Patras steadily follows, it’s recognized as a pilot Higher Education Institute in Europe, at least concerning Education, Training and RTD activities. What are the essentials of this E.P. followed by the T.E.I. of Patra? To take initiatives to establish or join European Educational structures/bodies: - EURASHE, founded in Patra in1990, -the TEXT Consortium in Wolverhampton (UK), where TEI of Patra was co-founder, SEFI, EFQM, COHEHRE -ECTS networks, etc.

26 - To take initiatives to start up European projects e.g. ‘Liaising Higher Education Institutes and courses to the Socio-Economic and Industrial Needs (supported by DG XII, 1993) or to set up a Euro-Network on Quality Assessment -The TEI of Patra co-ordinates such networks, most of the above in European and Euro- Mediterranean dimension-

27 - It participates in 35 ICPs and co-ordinates 7 of them. -It takes the initiative to co-ordinate a large network on LEONARDO Da Vinci programme to exchange students in EU placing them at graduate or post graduate level in Enterprises /Industries to get a high level training

28 -Participates in TEMPUS/TACIS; one distinguished contribution was to support Albania to establish its newest University in Vlora -Promotes student exchanges at graduate and post graduate level : to get dual degree (Agreements with the university of Derby, South Bank, Caledonian Glasgow, F.H. Trier etc).

29 to follow without obstacles MSc courses. This is a great break-through for the TEIs in Greece. That was achieved through the policy of ECTS implementation.

30 To attract foreign students runs a Policy to offer subsidized food and transport to students coming through ERASMUS. Also, offers grants for subsidized accommodation

31 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΌΠΩΣ ΚΑΤΕΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ERASMUS

32 1. It should be underlined that this EP policy overcame the monolithic views of the Greek Educational Policy which did not permit TEI graduates to follow directly, after their TEI degree, postgraduate courses in Greece.

33 2.A very important decision to implement a European Policy for student exchanges is the students Grant Fund which tops up SOCRATES grants. These Funds are saved through services offered by TEI of Patra. Specifically, a 15% of the budget is attributed to this student Grant Fund.

34 3. The EP policy followed by the TEI of Patra helps to transfer experience on ECTS, Quality Assessment and Accreditation to other non-European countries such as the Central & Eastern European countries, the Balkan, and Mediterranean Region.

35 4. Thus, TEI of Patra organizes Conferences, Workshops and sets up expert groups European Education issues. 5. Publishes bulletins on Euro-Educational policy to explain Quality Assessment, Credit Transfer, Accreditation, Academic, Recognition Patterns, Professional Recognition, General Directive 89/48 etc.

36 6. Through all these, modularization of courses and flexibility patterns in Higher Education courses and in the Management of Higher Education is achieved.

37 7. Το ΤΕΙ έφθασε να συνεργάζεται με 85 Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ευρώπης σε ανταλλαγές σπουδαστών. 8. Τα πρώτα 8 χρόνια είχε αποστείλει 184 σπουδαστές και είχε φιλοξενήσει 150 φοιτητές για ένα εξάμηνο μέχρι και ένα έτος.

38 9. Στη συνέχεια εμφανίζεται μια στασιμότητα τόσο στην μετακίνηση και μετεκπαίδευση Ε.Π. και φοιτητών, όσο και στις συνεργασίες για ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων, νέο περιεχόμενο σπουδών και αντικειμένων εκπαίδευσης. 10. Από το 1998 μέχρι το 2007 ο αριθμός των εταίρων του ΤΕΙ στην Ευρώπη κυμαίνεται περί τους 70.

39 TO ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΚΤΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ

40 1.Ήδη ξεκινάμε μια νέα πολιτική από το έτος αυτό 2007/8 που συμπίπτει με τα 20-χρονά του. Αυξάνεται ο αριθμός των φοιτητών ERASMUS, οι εταίροι, καθώς και νέες δράσεις όπως το πρόγραμμα EILC και το Θερινό Σχολείο.

41 2. Στο ΤΕΙ απενεμήθη ο Διευρημένος Χάρτης των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, (E.U.C.) 3. Η νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική του ΤΕΙ Πάτρας, όπως εμφανίζεται σήμερα στο Διαδίκτυο, είναι η ακόλουθη:

42 Mission & Strategy of the T.E.I. of Patra in a European scope ERASMUS POLICY STATEMENT

43 The Mission of the TEI of Patra is to serve the Socio-Economic development and Culture within a scope of a European policy, through: a)High Quality Education and Training. b)Bilateral and Multilateral projects based on the EU programs.

44 It is commited to: 1)Establish/Join Thematic Networks to exchange experience towards European Added Value 2)Take initiatives within the EU programs without any prejudice to sex, origin, religion or other physical obstacles 3)Promote the principles of the BOLOGNA DECLARATION

45  Aποδείξαμε ότι,  το ΤΕΙ Πάτρας ανέπτυξε ευθύς εξ αρχής μιαν ολοκληρωμένη και ειδικά σχεδιασμένη Ευρωπαϊκή πολιτική, όπου το ERASMUS – SOCRATES, το COMMET, το Leonardo Da Vinci, το TEMPUS κ.α. αποτέλεσαν οχήματα για να φθάσει στον Στόχο του που ήταν :

46 Nα αναγνωρισθεί ως ένα Πιλοτικό Πανεπιστημιακό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στην Ευρώπη, μεγιστοποιώντας το όφελος του ευρύτερου Κοινωνικο-οικονομικού του χώρου. Το Όραμα αυτό δεν αρκεί να ξεθωριαστεί

47  Πήρε πρωτοβουλίες για ίδρυση φορέων: TEXT, EURASHE, COHEHRE  Έγινε μέλος στους οργανισμούς SEFI, EFQM.  (συν)ιδρύει νέα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Συνεργασιών Μεταφοράς Τεχνολογίας και Ανάπτυξης.

48  Συμμετέχει ως συντονιστής ή εταίρος σε όλα τα προγράμματα εκπαίδευσης: ERASMUS, LdV, TEMPUS, αλλά και Έρευνας FP5, FP6.  Προωθεί την Κινητικότητα των σπουδαστών και όλου του Προσωπικού και την ενισχύει και οικονομικά.

49  Ενθαρρύνει καινοτόμα σχέδια για CATS, ECTS, για διπλά πτυχία, για συνέχιση σπουδών σε M.Sc και PhD συνεργαζόμενο σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα.  Δημοσιεύει μελέτες που φιλοξενούνται σε παγκοσμίου φήμης περιοδικά, αλλά και σε κείμενα – εκδόσεις της Ε.C. και του ΟΟΣΑ.

50  Οργανώνει Διεθνή Συνέδρια  Οργανώνει Διεθνή Ευρωπαϊκά που τα παρακολουθούν και συμμετέχουν κάθε έτος δεκάδες ξένοι φοιτητές, καθηγητές και επαγγελματίες.

51 Αναπτύσσει στα πλαίσια του ERASMUS καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό, ( CD, EM, CDA) δηλ. προγράμματα σπουδών προπτυχιακά και σε επίπεδο Μ.Sc. (δυστυχώς το ΤΕΙ δεν τα προωθεί)

52 Οργανώνει το μοναδικό για τη χώρα Ευρωπαϊκό Θερινό Σχολείο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με τεράστια απήχηση διεθνώς, και αυτό χάριν στο ERASMUS- SOCRATES Συνεχίζει τις προσπάθειες και προχωρεί...

53 Επιπτώσεις

54 Άμεσες Σπουδαστές Mετακινήθηκαν από το σπουδαστές σε διάφορα Πανεπιστήμια της Ευρώπης και έλαβαν μέσω E.C.T.S. B.Sc, B.Eng., M.Eng., M.Sc και συνέχισαν για PhD. ΟΝΟΜΑΤΑ ? !!!

55 Ιδού οι φιλοξενούμενοί μας, οι προσκεκλημένοι μας.  Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική πορεία Αξιοπρεπέστατη.  Μερικοί έγιναν μέλη ΔΕΠ ξένων Πανεπιστημίων, άλλοι Διευθυντικά Στελέχη Επιχειρήσεων, ερευνητές κλπ.  Προσωπική Ζωή  Κοινωνική Αναγνώριση  Το Μέλλον...

56 Έμμεσες:

57 Συνεισφορά στην ανάπτυξη του Κοινωνικού, Οικονομικού και Παραγωγικού κύκλου της περιοχής τους. Συνεισφορά σε Υψηλής Ποιότητας Ανθρώπινο Δυναμικό.  Το 1997 αναγνωρίζεται από το ΔΙΚΑΤΣΑ παρ`όλες τις τότε αντιρρήσεις το πρώτο M.Sc που απενεμήθη σε σπουδαστή μας το 1988/89.

58 Στα μέλη Ε.Π., Ε.Τ.Π. και Δ.Π. 1.Γνωριμία με άλλα ΑΕΙ και συνεργασία με συναδέλφους τους σε θέματα σύγχρονης Τεχνολογίας. Ειδικότερα: α. συμμετοχή σε νέα προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης β. συμμετοχή σε αναπτυξιακά, ερευνητικά σχέδια

59 γ. (συν)-ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού δ. κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες ε. συμμετοχή σε νέες εκπαιδευτικές ομάδες και χώρους στ. προσωπική εξέλιξη ως Διδάσκοντες ή Επίτ. Καθηγητές σε ξένα Πανεπιστήμια.

60 ζ. Κατάρτιση στην επικοινωνία, στις Ξένες Γλώσσες και σε Διοικητικά θέμα μιας μεγάλης ομάδος Δ.Π. στο St. Andrews στη Σκωτία. 2.Συμμετείχαν μέσω ERASMUS σε διεθνείς συναντήσεις, σε Συνέδρια, επισκέφθηκαν ξένα Πανεπιστήμια και ενημερώθηκαν σχετικά. Μερικοί τοποθετούνται σε Εργαστήρια ξένων Πανεπιστημίων για μετεκπαίδευση.

61 Στα Τμήματα 1.Έχει ενεργά μέλη Ε.Π. σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και σε σύγχρονα θέματα 2.Ανάπτυξη συνεργασιών: νέα σύγχρονα προγράμματα, μέθοδοι και εργαστήρια, αμφίδρομη κινητικότητα σε όλα τα επίπεδα..

62 3. Το Τμήμα εμφανίζεται στον εκπαιδευτικό, επιστημονικό χώρο της Ευρώπης μέσω των σπουδαστών του, των M.Sc, των συνεργασιών και 4. της Αξιολόγησης (βλ. Τμήμα Ηλεκτρολογίας).

63 Αποτελέσματα που αφορούν την Ποιότητα της Εκπαίδευσης Μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας  Ανάπτυξη και Χρήση νέου Εκπαιδευτικού, Εργαστηριακού υλικού  Aνάπτυξη και χρήση νέων εργαλείων Διδασκαλίας και Μάθησης

64  Παροχή Εκπαίδευσης Ποιότητας μέσω των μετεκπαιδευθέντων μελών του και των νέων υτεχνολογιών  Επισκέπτες Καθηγητές από το εξωτερικό, αύξηση ενδιαφέροντος, σφυρηλάτηση συνεργασιών  Αίγλη του Τμήματος. Το Τμήμα έχει Ευρωπαϊκό Βιογραφικό που φέρνει πόρους και αναγνώριση

65 Στο Τ.Ε.Ι. 1.Υψηλή θέση στο Χάρτη της Ευρώπης. Υπαρξιακό ζήτημα 2.Επιτυχία στο Ρόλο του: α. παροχή σύγχρονης εκπαίδευσης β. ικανοποίηση των εταίρων και κυρίως των ονείρων των φοιτητών του και των προσδοκιών του Συνόλου

66 γ. συνεισφορά στην Ανάπτυξη, Καινοτομία με παραγωγή Γνώσης βλ. Magna Charta Universitatum δ. κατάρτιση και ενημέρωση πτυχιούχων, επαγγελματιών, αρχών με Θερινά Σχολεία, Συνέδρια, Ημερίδες και την Δια Βίου Εκπαίδευση.

67 ΕΠΙΛΟΓΟΣ

68 Όλα αυτά ξεκίνησαν και πορεύονται μέσω του ERASMUS, SOCRATES και τώρα LLP. To TEI εμφανίζεται στο Διαδίκτυο με εκδόσεις, μελέτες, προγράμματα προηγμένης εκπαίδευσης και τεχνολογίας

69 Η πολιτική που περιγράφηκε, αν είχε συνεχισθεί με την ταχύτητα των πρώτων ετών, το ΤΕΙ Πάτρας θα ήταν το Πρώτο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στην Ελλάδα και με φιλοδοξία στην Ευρώπη.

70 To ERASMUS έκανε την Ανατροπή στην Κατεστημένη αντίληψη για το Δυναμικό των Τ.Ε.Ι. και των σπουδαστών του, πολύ πριν το ΔΙΚΑΤΣΑ, (1997) και το ΕΠΕΑΕΚ (2001) που μαζί με το ΥΠΕΠΘ αργότερα, αναγνωρίζουν το Δικαίωμα και την ικανότητα των ΤΕΙ στα μεταπτυχιακά.

71 Ήταν ο συνδυασμός του ERASMUS με τα προγράμματα COMETT και LEONARDO Da VINCI που έδωσε την ευκαιρία σε δεκάδες σπουδαστές μας να γευθούν μια ολοκληρωμένη περίοδο μετεκπαίδευσης στο Εξωτερικό και να ακολουθούν τώρα μια λαμπρή ακόμα και διεθνή σταδιοδρομία.

72 Βέβαια, η Χρηματοδότηση των δράσεων του ERASMUS είναι φτωχή σε σύγκριση με αυτές του ΕΠΕΑΕΚ. Ωστόσο, η Ακαδημαϊκή Προστιθέμενη Αξία και η συνεισφορά στην ικανοποίηση των προσδοκιών των νέων και των γονέων τους είναι σημαντική.

73 Πρέπει να κατορθώσουμε να επιτύχουμε ένα σχεδιασμό τέτοιο μεταξύ ERASMUS, L.L.P. και ΕΠΕΑΕΚ που να οικοδομείται η Συμπληρωματικότητα και Προσθετικότητα που οι ενέργειες αυτές οφείλουν να έχουν για το μέγιστο όφελος όλων όσων είναι οι αποδέκτες και οι λειτουργοί της Εκπαίδευσης.

74 Το ERASMUS πρέπει να Θεσμοποιηθεί εθνικά και να δίνεται η ευκαιρία σε όλους να μετακινηθούν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους σε ένα άλλο Πανεπιστήμιο του Εξωτερικού μαζί με την Πρακτική Άσκηση που μόλις από αυτό τον χρόνο ακολουθώντας την πολιτική που ανέλυσα θα εφαρμόσουμε.

75 Σε αυτά τα πλαίσια η κεφαλαιοποίηση των αποτελεσμάτων του ERASMUS και των λοιπών Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων είναι το Α και το Ω για να βγούμε έξω από την εγκλωβισμένη θέση μας.

76 Αλλά το ERASMUS είναι και το βλέπετε κκ συνάδελφοι, φίλες και φίλοι αυτό που μας Κρατάει ΝΕΟΥΣ και βλέπουμε με αισιοδοξία το ΜΕΛΛΟΝ. Σας Ευχαριστώ όλους και ιδιαίτερα εκείνους που δούλεψαν όλα τα χρόνια μαζί για την ανατροπή στην Εκπαίδευση και τον Ένα Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ευρώπη

77 …και Σας Καλώ όλους να ενταχθείτε στην προσπάθεια να σφυρηλατήσουμε την Ευρωπαϊκή συνιστώσα στο έργο μας στο ΤΕΙ για να μπορούμε με υπερηφάνεια να λογοδοτήσουμε στις επόμενες γενεές.


Κατέβασμα ppt "TEΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΤΡΑΣ 20 χρόνια ERASMUS: Η Αποτίμηση και Γοητεία μιας Εξελικτικής Πορείας 1987/8 - 2007/8."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google