Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Θέμα: «Η βιομηχανική κληρονομιά της περιοχής μας» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ζορμπάς Θωμάς (Δάσκαλος) Τζουνής Μιχάλης (Δάσκαλος)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Θέμα: «Η βιομηχανική κληρονομιά της περιοχής μας» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ζορμπάς Θωμάς (Δάσκαλος) Τζουνής Μιχάλης (Δάσκαλος)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Θέμα: «Η βιομηχανική κληρονομιά της περιοχής μας» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ζορμπάς Θωμάς (Δάσκαλος) Τζουνής Μιχάλης (Δάσκαλος) Μερτζανίδου Ιωάννα (Καθ. Φυσικής Αγωγής) Τσακίρδαη Ελπίδα (Καθ. Αγγλικής Γλώσσας) Δημοτικό σχολείο Σκοτούσσης Σερρών Σχολικό έτος

2 Συμβόλαιο συνεργασίας

3 Επεξεργασία του θέματος  Τι είναι Βιομηχανική κληρονομιά;  Γιατί θεωρείται σημαντική;

4  Η βιομηχανική κληρονομιά είναι τα κατάλοιπα του βιομηχανικού πολιτισμού που έχουν  ιστορική,  τεχνολογική,  κοινωνική,  αρχιτεκτονική ή  επιστημονική αξία.

5 Αυτά τα κατάλοιπα αποτελούνται από : Αυτά τα κατάλοιπα αποτελούνται από :  κτίρια και μηχανήματα,  εργαστήρια, μύλους και εργοστάσια, μεταλλεία,  χώρους μεταποίησης και διύλισης,  χώρους φύλαξης και αποθήκευσης,  τόπους όπου παράγεται, μεταφέρεται και χρησιμοποιείται ενέργεια,  μεταφορές με όλη την υποδομή τους, καθώς και  χώρους που χρησιμοποιούνταν για κοινωνικές δραστηριότητες σχετικές με τη βιομηχανία, όπως η στέγαση, η θρησκευτική λατρεία και η εκπαίδευση.

6 Ιστορικό βιομηχανικό απόθεμα  Συγκεντρώσαμε κάθε πληροφορία, υλική και άυλη, που μπορεί να ανασυστήσει το βιομηχανικό παρελθόν της περιοχής μας.  Εξετάσαμε κάθε είδους πηγή που μπορεί να μαρτυρήσει γι’ αυτήν, όπως:

7 Ιστορικό βιομηχανικό απόθεμα  το βιομηχανικό τοπίο και τα αρχιτεκτονήματα (από τα περισσότερο απλοϊκά χρηστικά κτίσματα έως τα πλέον οργανωμένα και εκλεπτυσμένα)  τα καταγεγραμμένα μνημεία και τα τεκμήρια  ο εργαλειακός και μηχανολογικός εξοπλισμός  τα προϊόντα παραγωγής  οι γραπτές πηγές και οι προφορικές μαρτυρίες των συγγενών μας

8 Τι είναι το TICCIH;  Η Διεθνής Επιτροπή για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς (The International Committee for the Conservation of Industrial Heritage) είναι ένας διεθνής μη κυβερνητικός οργανισμός, ο οποίος ιδρύθηκε τον Μάιο του 1973, στην ιστορική περιοχή των ορυχείων Ironbridge της Μεγάλης Βρετανίας. Μέλη του είναι ενώσεις και πρόσωπα από όλον τον κόσμο.

9  Το TICCIH συνεργάζεται με το ICOMOS (Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων) και την UNESCO για την προστασία των καταλοίπων της βιομηχανίας σε όλο τον πλανήτη.  Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων μεταλλουργίες, κλωστοϋφαντουργίες, βυρσο- δεψεία, ορυχεία, ατμόμυλοι, σιδηροδρομικά δίκτυα, γέφυρες και ενεργειακοί σταθμοί, ναυπηγεία, φάροι αλλά και εργατικοί οικισμοί ή λιμενικές εγκαταστάσεις.  Μια τέτοια περίπτωση είναι και η παλιά γέφυρα Στάρι Μόσταρ

10 Η παλιά γέφυρα Στάρι Μόσταρ

11 και οι πύργοι Τάρα και Χαλεμπίγια  Τον 16ο αιώνα ο σουλτάνος Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Χαϊρουντίν την κατασκευή μιας νέας γέφυρας η οποία τελείωσε εννέα χρόνια αργότερα. Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Χαϊρουντίν ποτέ δεν είδε τη γέφυρα τελειωμένη καθώς το έσκασε λίγο πριν από τα εγκαίνια, αφού ο Σουλτάνος τον είχε απειλήσει ότι θα του πάρει το κεφάλι έτσι και δεν σταθεί η καμάρα.

12 Η παλιά γέφυρα Στάρι Μόσταρ και οι πύργοι Τάρα και Χαλεμπίγια  Το ύψος της καμάρας από το ποτάμι είναι 20 μέτρα και το μήκος της γέφυρας 29 μέτρα. Επιπλέον, πάνω στη γέφυρα σμιλεύθηκαν δύο κανάλια ώστε να φεύγουν τα νερά της βροχής. Το χρώμα της καμάρας αλλάζει ανάλογα με το φως και την ώρα της ημέρας.  Η γέφυρα πήρε πολλά ονόματα, όπως «Η γέφυρα του Σουλτάνου», «Η Νέα», «Η Μεγάλη», και καταστράφηκε από βομβαρδισμούς στις 9 Νοεμβρίου του 1993, κατά τον πόλεμο της Βοσνίας/Ερζεγοβίνης.  Μετά τον πόλεμο μια ομάδα δημιουργήθηκε για να ξαναχτιστεί η γέφυρα, σε συνεργασία με το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και την UNESCO, ενώ ποτέ άλλοτε δεν είχε γίνει αναστήλωση του οθωμανικού μνημείου.

13 Η παλιά γέφυρα Στάρι Μόσταρ και οι πύργοι Τάρα και Χαλεμπίγια  Λέγεται ότι στα εγκαίνια της γέφυρας το 1566 έγιναν λαμπροί εορτασμοί που περιελάμβαναν και βουτηχτές που πηδούσαν στα νερά του ποταμού από διάφορα σημεία της γέφυρας. Η παράδοση αυτή συνεχίζεται ως σήμερα και είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά «σπορ» στο μικρό Μόσταρ, κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού φεστιβάλ.  Δύο πύργοι χτίστηκαν σε κάθε πλευρά της γέφυρας : ο πύργος Χαλεμπίγια και ο πύργος Τάρα που σήμερα στεγάζει το Μουσείο της Παλιάς Γέφυρας. Ο πύργος Χαλεμπίγια χρησιμοποιήθηκε ως στρατώνας και παρατηρητήριο στις πολεμίστρες και στο υπόγειο είχε φυλακή, ενώ ο πύργος Τάρα που οικοδομήθηκε κατά τον 17ο αιώνα ήταν η αποθήκη πυρομαχικών.

14 Το Ελληνικό Τμήμα του TICCIH  Στην Ελλάδα, το Ελληνικό Τμήμα του TICCIH, δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του Από την ίδρυση του μέχρι σήμερα, προώθησε σε συνεργασία με κρατικούς και επιστημονικούς φορείς, σημαντικά έργα διάσωσης και ανάδειξης των μνημείων της βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας. Σήμερα, η υπόθεση της προστασίας των μνημείων έχει εισέλθει σε μία δύσκολη εποχή κατά την οποία ο πολιτισμός δεν αξιολογείται ως δημόσιο αγαθό αλλά βάσει της εμπορικότητάς του.  Το Ελληνικό Τμήμα του TICCIH, αξιοποιώντας την 14χρονη εμπειρία του και τη συνεργασία του με το Διεθνές TICCIH και το ΙCOMOS συνεχίζει να συμβάλλει με τις παρεμβάσεις του στην ευαισθητοποίηση όλων μας για την προστασία και την ανάδειξη της Βιομηχανικής Κληρονομιάς, ως πολιτιστικού αγαθού στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

15 Προς χρήση και όφελος του σήμερα και του αύριο.  Οι πρώτες περίοδοι της ανθρώπινης ιστορίας ορίζονται από τις αρχαιολογικές μαρτυρίες για τις θεμελιώδεις αλλαγές των τρόπων με τους οποίους οι άνθρωποι κατασκεύαζαν αντικείμενα και η σημασία της διατήρησης και της μελέτης των μαρτυριών για αυτές τις αλλαγές είναι οικουμενικά αποδεκτή.  Από τον Μεσαίωνα, οι καινοτομίες της Ευρώπης στη χρήση της ενέργειας και στο εμπόριο και τις συναλλαγές οδήγησαν σε μια αλλαγή, προς το τέλος του 18ου αιώνα, τόσο ριζική όσο και εκείνη μεταξύ της Νεολιθικής και της Χάλκινης Εποχής, με εξελίξεις στις κοινωνικές, τεχνικές και οικονομικές συνθήκες της μεταποίησης, αρκετά γρήγορες και ρηξικέλευθες ώστε να αποκληθεί επανάσταση. Η Βιομηχανική Επανάσταση ήταν η απαρχή ενός ιστορικού φαινομένου που επηρέασε ένα τεράστιο τμήμα του ανθρώπινου πληθυσμού καθώς και όλες τις άλλες μορφές ζωής του πλανήτη μας και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

16 Προς χρήση και όφελος του σήμερα και του αύριο.  Τα υλικά κατάλοιπα αυτών των ριζικών αλλαγών έχουν παγκόσμια ανθρώπινη αξία και η σπουδαιότητα της μελέτης και της διατήρησης αυτών των καταλοίπων πρέπει να αναγνωρισθεί.  Τα κτίρια και οι κατασκευές που δημιουργήθηκαν για βιομηχανικές δραστηριότητες, οι διαδικασίες και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν μέσα στις κατασκευές αυτές και οι πόλεις και τα τοπία στα οποία βρίσκονται, μαζί με όλες τις άλλες υλικές και άυλες εκδηλώσεις τους, έχουν θεμελιώδη σημασία. Πρέπει να μελετηθούν, η ιστορία τους να διδάσκεται, το νόημα και η σημασία τους πρέπει να προάγεται και να καθίσταται σαφής σε όλους και πρέπει να εντοπιστούν τα πιο σημαντικά και χαρακτηριστικά παραδείγματα, να προστατευτούν και να διατηρηθούν προς χρήση και όφελος του σήμερα και του αύριο..

17 Βιομηχανικοί χώροι της περιοχής μας  Εργοστάσιο ρυζιού και ντομάτας Χατζηαθανασιάδη (Σκοτούσσα)  Παλιός σιδηροδρομικός σταθμός Σκοτούσσης Σερρών

18 Επίσκεψη βιομηχανικών τόπων  Χωρίσαμε τους μαθητές σε ομάδες  Τους δώσαμε το χάρτη διαδρομής  Προχωρήσαμε στο χωριό όλοι μαζί για να εντοπίσουμε στο χάρτη τη θέση του εργοστασίου Χατζηαθανασιάδη και τον εγκαταλελειμμένο σταθμό των τρένων

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37 Τα γραφεία του εργοστασίου Το εσωτερικό Η κεντρική είσοδος

38

39

40

41

42

43 Ότι έχει απομείνει σήμερα (Οκτώβρης 2012)

44

45 Ο σταθμός των τρένων

46

47

48

49

50

51 Ιστορικά στοιχεία για το εργοστάσιο Χατζηαθανασιάδη  Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, όταν οι τρεις υιοί του Απόστολου Χατζηαθανασιάδη, ικανού επιχειρηματία των Σερρών, συνεταιρίζονται ιδρύοντας εταιρία με σκοπό αρχικά την επεξεργασία και την εμπορία του ρυζιού.  Έτσι, το 1952 κατασκευάζεται ο μικρός ορυζόμυλος στη Σκοτούσσα Σερρών που μετατρέπεται σιγά – σιγά σε σύγχρονο συγκρότημα ορυζομύλων ώστε η απόδοσή του να φθάνει τους 80 τόνους επεξεργασίας την ημέρα.  Έτσι, το 1952 κατασκευάζεται ο μικρός ορυζόμυλος στη Σκοτούσσα Σερρών που μετατρέπεται σιγά – σιγά σε σύγχρονο συγκρότημα ορυζομύλων ώστε η απόδοσή του να φθάνει τους 80 τόνους επεξεργασίας την ημέρα. (Λαμαρίνα Σταματία)

52 Ιστορικά στοιχεία για το εργοστάσιο Χατζηαθανασιάδη  Το 1970 οι αδελφοί Χατζηαθανασιάδη επεκτείνουν τη μονάδα αυτή και παράγουν ρύζι τύπου PARBOILED.  Το ρύζι αυτό που εισαγόταν από την Αμερική με την γνωστή ονομασία Μπάρμπα Μπεν απαλλάσσει τη χώρα από εκατομμύρια δολάρια που δαπανούσε μέχρι τότε για την εισαγωγή του. Δίνει δε την αφορμή για μεγάλη κατανάλωση ρυζιού σε χαμηλότερη τιμή. (Λαμαρίνα Σταματία)

53 Εργοστάσιο επεξεργασίας ρυζιού «ΜΑΓΕΙΡΟΣ» Συγκρότημα ορυζόμυλων ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ Επίσκεψη φοιτητών του Πολυτεχνείου τον Μάιο του 1974

54 Μετά από σημαντική μελέτη των δυνατοτήτων της περιοχής οι αδελφοί Χατζηαθανασιάδη πρωτοστατούν στην ανάπτυξη της τοματοκαλλιέργιας στο Νομό Σερρών. Μετά από σημαντική μελέτη των δυνατοτήτων της περιοχής οι αδελφοί Χατζηαθανασιάδη πρωτοστατούν στην ανάπτυξη της τοματοκαλλιέργιας στο Νομό Σερρών. Μέχρι τότε η παραγωγή της βιομηχανικής τομάτας περιοριζόταν κυρίως στις νοτιότερες περιοχές της Ελλάδας. Μέχρι τότε η παραγωγή της βιομηχανικής τομάτας περιοριζόταν κυρίως στις νοτιότερες περιοχές της Ελλάδας. Έτσι, το 1969 κατασκευάζεται εργοστάσιο επεξεργασίας βιομηχανικής τομάτας και με τις συνεχείς επενδύσεις που ακολούθησαν η δυναμικότητά του ξεπέρασε τους 2000 τόνους επεξεργασίας τομάτας ημερησίως. Έτσι, το 1969 κατασκευάζεται εργοστάσιο επεξεργασίας βιομηχανικής τομάτας και με τις συνεχείς επενδύσεις που ακολούθησαν η δυναμικότητά του ξεπέρασε τους 2000 τόνους επεξεργασίας τομάτας ημερησίως.

55 Πλυντήριο-μεταφορέας διαλογής ντομάτας Ασηπτική συσκευασία τοματοπολτού Συμπυκνωτής ντομάτας

56  Τα εργοστάσια Χατζηαθανασιάδη στη Σκοτούσα, με κύριο αντικείμενο την επεξεργασία και τυποποίηση ρυζιού και τομάτας έγιναν αιτία να μετατραπούν στρέμματα της μέχρι τότε άγονης Σερραϊκής γης, γνωστά στους ντόπιους ως "αμμούδες" σε πηγή εισοδήματος και πλέον αγροτών. Συσκευαστική μηχανή ρυζιού Νέες εγκαταστάσεις ρυζιού Νέες εγκαταστάσεις ρυζιού (κώνοι)

57  Όλα τα παραγόμενα προϊόντα στο συγκρότημα εργοστασίων στη Σκοτούσα Σερρών κυκλοφόρησαν με το σήμα «Μάγειρος» και αφού δαπανήθηκαν πολλά χρήματα σε διαφημίσεις, ο «Μάγειρος» με το σκούφο έγινε γνωστός απ’ άκρη σ’ άκρη στην Ελλάδα και κυριάρχησε στις προτιμήσεις των καταναλωτών για πολλές δεκαετίες.

58  Στην Ελλάδα λοιπόν του 1950 που το ρύζι πωλείτο χύμα σε τσουβάλια, για πρώτη φορά κυκλοφόρησε συσκευασμένο και με επώνυμο. Χάρισε έτσι στο ρύζι το επώνυμο Μάγειρος και βάπτισε τις ποικιλίες του με τα ονόματα ΚΑΡΟΛΙΝΑ, ΝΥΧΑΚΙ και ΓΛΑΣΕ. Ήταν τόσο ευρεία η αποδοχή και η επικράτηση των ρυζιών ΚΑΡΟΛΙΝΑ, ΝΥΧΑΚΙ και ΓΛΑΣΕ, αφού το ρύζι είχε ταυτιστεί με το όνομα Μάγειρος, που από τότε για δεκαετίες, μέχρι σήμερα όλα τα άλλα ρύζια με αυτά τα ονόματα κυκλοφορούν τις ποικιλίες τους.

59  Κατά την δεκαετία του 1980 δυστυχώς ανακόπτεται η δυναμική πορεία των προϊόντων Μάγειρος. Οικογενειακές διαμάχες και άλλες οικονομικές συγκυρίες, έπληξαν την αναπτυξιακή διαδρομή των προϊόντων, οδήγησαν στην συρρίκνωση και άφησαν χώρο στους ανταγωνιστές.

60  Στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, η εταιρία κάτω από το βάρος της ιστορίας του ονόματος Μάγειρος καλείται να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις συγκεντρωτικές τάσεις που επικρατούν στο λιανεμπόριο, τις νέες διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών και τις δυνατότητες της διαδικτυακής πληροφόρησης, αναμορφώνει και προσαρμόζει τη στρατηγική της στα νέα δεδομένα.

61  Έτσι, πέρα του ρυζιού, των οσπρίων και των προϊόντων τομάτας, κυκλοφορούν και άλλα προϊόντα με το σήμα «Μάγειρος» όπως ζυμαρικά, σάλτσες, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού … και όλα αυτά προσφέρουν στον καταναλωτή την αυθεντική «σπιτική γεύση».

62 Η πολιτική της εταιρίας σήμερα που κυκλοφορεί αυτά τα προϊόντα, είναι να προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα της ελληνικής γης που χρησιμοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες της εποχής αλλά παρασκευάζονται με παραδοσιακές συνταγές με τη σφραγίδα «Μάγειρος».

63 Ο κ. Αλέκος Σοφιανίδης, παππούς της μαθήτριάς μας Σοφιανίδου Σόφης την ώρα φόρτωσης του εμπορεύματος

64 Ο Σιδηροδρομικός σταθμός της Σκοτούσσας

65  Ο Σιδηροδρομικός σταθμός της Σκοτούσσας ιδρύθηκε το έτος 1895 επί Τουρκοκρατίας. Η ευρύτερη περιοχή της Σκοτούσσας την περίοδο εκείνη υπαγόταν στη δικαιοδοσία του Ιζέτ Μπέη. Τα πρώτα χρονιά λειτουργίας του η λέξη “σταθμός” χρησιμοποιούνταν κατ' ευφημισμό καθώς ήταν απλώς μία στάση με μια μόνο γραμμή που άκουγε στο όνομα “Πρόσνικ”. (Αστρεινίδου Θεοφανία-Σοφιανίδου Σόφη)

66  Το 1926, και ενώ πρόεδρος του χωριού ήταν ο Δημήτριος Χατζηπανταζής γίνονται οι πρώτες προσπάθειες εκσυγχρονισμού του σταθμού της Σκοτούσσης. Με το πέρασμα του χρόνου ο σταθμός της Σκοτούσσης ανάγεται σε σημαντικότατο σιδηροδρομικό κόμβο. (Αστρεινίδου Θεοφανία-Σοφιανίδου Σόφη)

67  Κατά τη διάρκεια του Β' παγκόσμιου πολέμου, δε σταμάτησε τη λειτουργία του και μάλιστα προσέφερε χρήσιμες υπηρεσίες στον αγώνα για απελευθέρωση, καθώς αποτελούσε τόπο φόρτωσης πολεμικού υλικού (πολεμοφοδίων, πυρομαχικών).  Κάηκε το 1946, στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Ανοικοδομήθηκε όμως και ξαναλειτούργησε το 1949, έπειτα από ενέργειες του τότε κοινοτικού συμβουλίου, με πρόεδρο τον Αριστείδη Καντή. (Αστρεινίδου Θεοφανία-Σοφιανίδου Σόφη)

68  Ο σταθμός αποτελείται από το γραφείο κινήσεως του σταθμάρχη, την αίθουσα αναμονής των επιβατών, μία αποθήκη όπου τοποθετούνται τα εμπορεύματα της άφιξης και των αποστολών και διάφοροι άλλοι βοηθητικοί χώροι.  Έχει βραβευθεί από τον ΟΣΕ, σαν ένας από τους πιο όμορφους στην Ελλάδα (Αστρεινίδου Θεοφανία-Σοφιανίδου Σόφη)

69

70

71 Ο Σταθμός σήμερα

72

73 Περιγράφω το εγκαταλειμμένο εργοστάσιο  Εγκαταλειμμένο,  βρώμικο,  σκοτεινό,  αρκετά επικίνδυνο,  εντυπωσιακό,  μελαγχολικό,  τεράστιο,  παλιό,  κατεστραμμένο,  με σπασμένα τζάμια,  με τοίχους φθαρμένους,  με μηχανήματα σκουριασμένα και σκονισμένα,  με οροφή μισογκρεμισμένη και  παντού κυριαρχεί το γκρι

74 Περιγράφω τον εγκαταλειμμένο σταθμό  Παλιός,  Καλοδιατηρημένος,  Βρώμικος,  Επικίνδυνος,  Σκοτεινός,  Ψηλός αλλά μικρός,  Πολύ όμορφος από έξω,  Εγκαταλειμμένος,  Εντυπωσιακός,  Δακρύβρεχτος.

75 Τι θα κάναμε αν είχαμε στην κατοχή μας ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο  «…Θα το καθάριζα, θα το έβαφα και θα το έκανα ένα ωραιότατο Μουσείο όπου υπάλληλοι θα έδιναν πληροφορίες στους επισκέπτες για τα προϊόντα που παρήγαγε» (Χατ ζ ηαγγέλου Χρυσούλα)

76 Τι θα κάναμε αν είχαμε στην κατοχή μας ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο  «…Με κάποιες μετατροπές θα ήθελα να το κάνω πιο σύγχρονο και παραγωγικό για να ξαναλειτουργήσει και να παράγει και νέα προϊόντα. Έτσι θα έδινα δουλειά σε κόσμο και θα ήταν όλοι ευχαριστημένοι» (Παπαδοπούλου Ελισάβετ, Δέβρας Χρήστος, Τ αχματζίδης Γιάννης)

77 Τι θα κάναμε αν είχαμε στην κατοχή μας ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο  «…Θα ήθελα να γινόταν ένα Μουσείο Τεχνολογίας. Μέσα σε αυτό να εκθέταμε μηχανήματα παλαιότερων αλλά και σύγχρονων εποχών. Να τα ταξινομούσαμε με βάση τη χρονολογία που κατασκευάστηκαν. Ο επισκέπτης να είχε την ευκαιρία να πάρει πληροφορίες για το πώς λειτουργούσαν τα μηχανήματα παλαιότερα και πως εξελίχθηκαν με το πέρασμα του χρόνου αλλά και πως μπορούν να γίνουν στο μέλλον» (Παγκάλου Φ αί δρα)

78 Τι θα κάναμε αν είχαμε στην κατοχή μας έναν εγκαταλειμμένο σταθμό τρένων:  «…Θα μπορούσαμε να τον κάνουμε πολιτιστικό κέντρο που κατά καιρούς θα φιλοξενούσε διάφορες εκθέσεις ζωγραφικής ή λαογραφίας. Επίσης θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε το χώρο, γονείς και παιδιά, για να διοργανώνουμε μπαζάρ που θα πουλούσαμε τα δημιουργήματά μας όπως κάρτες, χειροτεχνίες αλλά και παραδοσιακά προϊόντα όπως μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού και ζυμαρικά, για φιλανθρωπικούς σκοπούς» (Παγκάλου Φαίδρα)

79 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  Βιβλίο της ομάδας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του γυμνασίου Σκοτούσσης ( ).  Αρχείο φωτογραφιών του Πολιτιστικού- Μορφωτικού Συλλόγου Σκοτουσσαίων.  Αρχείο φωτογραφιών του Σιδηροδρομικού Σταθμού.  Αρχείο φωτογραφιών του Βασίλη Νικολάου.  Ιστοσελίδα του Κ.Π.Ε. Νάουσας


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Θέμα: «Η βιομηχανική κληρονομιά της περιοχής μας» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ζορμπάς Θωμάς (Δάσκαλος) Τζουνής Μιχάλης (Δάσκαλος)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google