Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ & ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Γ (Γ1 & Γ2): Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Σεπτέμβριος 2013 Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ & ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Γ (Γ1 & Γ2): Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Σεπτέμβριος 2013 Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ & ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Γ (Γ1 & Γ2): Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Σεπτέμβριος 2013 Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ

2 Οι εξετάσεις για πιστοποίηση επιπέδου Γ2  Με διαβαθμισμένη εξέταση επιπέδου Γ, συνολικής διάρκειας 5 ωρών:  Το γραπτό μέρος της εξέτασης διαρκεί 4 ώρες και 30 λεπτά  Το προφορικό μέρος της εξέτασης διαρκεί 30 λεπτά  Για πρώτη φορά διενεργούνται εξετάσεις επιπέδου Γ την επερχόμενη εξεταστική περίοδο  Οι εξετάσεις αυτής της περιόδου θα διεξαχθούν Νοέμβρη 2013  Η περίοδος εγγραφών: 1 μήνας (αρχές Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη) 2

3 Οι εξετάσεις ΚΠΓ: η οικονομική λύση  Η διπλή εξέταση στοιχίζει 100 ευρώ  Στις εξετάσεις των άλλων συστημάτων (για διεθνή και όχι για το ελληνικό κοινό) πληρώνεις το διπλάσιο ποσό για κάθε μια εξέταση  Η πρόταση της ΚΕΕ του ΚΠΓ, την οποία υιοθέτησε το Υπουργείο Παιδείας ήταν για το οικονομικό όφελος του Έλληνα πολίτη  Κάθε διαβαθμισμένη εξέταση περιλαμβάνει δοκιμασίες και ερωτήματα και για τα δύο επίπεδα (A1+A2, B1+B2 and C1+C2)  Οι υποψήφιοι έχουν διπλές πιθανότητες να πιστοποιηθούν στο ένα ή στο άλλο επίπεδο –ανάλογα με την απόδοσή τους στα items και των 2 επιπέδων! 3

4 Η διαβαθμισμένη εξέταση Γ  Όπως οι εξετάσεις για την πιστοποίηση των επιπέδων Α και Β, η εξέταση επιπέδου Γ εξετάζει:  Ενότητα 1: Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση  Ενότητα 2: Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διαμεσολάβηση  Ενότητα 3: Κατανόηση προφορικού λόγου  Ενότητα 4: Παραγωγή προφορικού λόγου και διαμεσολάβηση 4

5 Προδιαγραφές (1)  Η Ενότητα 1 διαρκεί 120 λεπτά και περιλαμβάνει:  50 items κλειστού τύπου (multiple choice, multiple match, etc.)  20 σύντομες απαντήσεις (συμπλήρωση λέξης ή φράσης)  Η Ενότητα 2 διαρκεί 120 λεπτά και περιλαμβάνει:  2 δοκιμασίες ελεύθερης παραγωγής γραπτού λόγου  Η Ενότητα 3 διαρκεί 30 λεπτά και περιλαμβάνει:  20 items κλειστού τύπου (multiple choice)  10 σύντομες απαντήσεις (συμπλήρωση λέξης ή φράσης)  Η Ενότητα 4 διαρκεί 30 λεπτά και περιλαμβάνει:  3 δοκιμασίες ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου 5

6 Προδιαγραφές (2)  Στην Ενότητα 1 τα κείμενα είναι έκτασης λέξεις  Στην Ενότητα 2:  Τα 2 παρεχόμενα κείμενα είναι μέχρι 600 χαρακτήρες  Τα 2 παραγόμενα κείμενα είναι λέξεις  Στην Ενότητα 3 και Ενότητα 4 δεν είναι δυνατόν να οριστεί ο αριθμός λέξεων ή χαρακτήρων 6

7 7

8 Ενότητα 1 Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

9 Κείμενα: Μεγαλύτερη έκταση Πιο σύνθετα (θεματική, γλώσσα) Μεγαλύτερη ποικιλία (κείμενα αφαιρετικού ή σύνθετου ύφους γραφής) Εξειδικευμένα κείμενα (κατανόηση και γλωσσική επίγνωση) Ερωτήματα κατανόησης γραπτού λόγου: πληροφορίες ρητά ή υπαινικτικά διατυπωμένες 9

10 10

11 11 Ερωτήματα γλωσσικής επίγνωσης: πιο σύνθετα (γλωσσικές λειτουργίες, νοητικές διεργασίες, περιεχόμενο) σημασιολογικές αποχρώσεις (να κάνει διαφοροποιήσεις και να αποκλείσει την αμφισημία)

12 12

13 13

14 Ενότητα 2 Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση

15 Δραστηριότητες και… προκλήσεις για τον υποψήφιο 1)Διάδραση: παραγωγή λόγου που προϋποθέτει την κατανόηση ξενόγλωσσου κειμένου 2)Διαμεσολάβηση: οι υποψήφιοι καλούνται να διαβάσουν ένα ελληνικό κείμενο και να χρησιμοποιήσουν (σχεδόν) όλες τις πληροφορίες για να γράψουν ένα δικό τους στην ξένη γλώσσα 15

16 Write your own letter to the editor (about 300 words), in response to the open letter below, arguing against the writers’ position and in favour of public education. Sign as Jessie Harley, NOT with your real name 16

17 Using information from the text below, write a blog entry (350 words), discrediting each of the five myths about genetic engineering. 17

18 Γενικά χαρακτηριστικά  1 δoκιμασία για 2 επίπεδα  1 σχάρα αξιολόγησης για κάθε δραστηριότητα  Παρεχόμενα κείμενα: -Ποικιλία θεματικών -Ποικιλία κειμενικών τύπων (λ.χ. άρθρο περιοδικού, φυλλάδιο, κριτική κινηματογράφου) -Σύνθετα και εκτενή -Με εξειδικευμένο λεξιλόγιο  Παραγόμενα κείμενα: σύνθετα κείμενα διαφόρων κειμενικών τύπων 18

19 Ειδικά για την δραστηριότητα διαμεσολάβησης… 1)Περιορίζεται η επιλογή πληροφορίας/ νοημάτων 2)Απαιτείται η χρήση μεγαλύτερης ποικιλίας στρατηγικών διαμεσολάβησης για την επεξεργασία πληροφοριών και τη μετάδοση συγκεκριμένων νοημάτων (από τη μια γλώσσα στην άλλη) ή για την συνοπτική παρουσίαση του κύριου νοήματος 19

20 Ενότητα 3 Κατανόηση Προφορικού Λόγου

21 Γενικά χαρακτηριστικά προφορικών κειμένων Αυθεντικός / φυσικός λόγος Ποικιλία προφορών Εξειδικευμένη θεματολογία (επιστημονικά - ακαδημαϊκά κείμενα) Πιο σύνθετη γλώσσα – εξειδικευμένο λεξιλόγιο Μεγαλύτερα σε έκταση / διάρκεια κείμενα Επιλογή θεματικών κοινωνικού ενδιαφέροντος με σκοπό τη γενικότερη ευαισθητοποίηση των υποψηφίων (backwash effect) Τα κείμενα Γ2 επιπέδου ακούγονται μόνο 1 φορά. 21

22 Τύποι ερωτημάτων: πολλαπλής επιλογής και συμπλήρωσης (σύντομες απαντήσεις) που ελέγχουν συνολική κατανόηση ολοκληρωμένων νοημάτων (global listening) κατανόηση νοημάτων που υπονοούνται (inference items) 22

23 23

24 Ενότητα 4 Παραγωγή Προφορικού Λόγου και Προφορική Διαμεσολάβηση

25 25 Δοκιμασίες και … προκλήσεις για τον υποψήφιο  Δοκιμασία 1: Θέση/Αντίθεση (Debate)  Δοκιμασία 2: Εξήγηση/υποστήριξη άποψης  Δοκιμασία 3: Διαμεσολάβηση

26 26 Δοκιμασία 1: Θέση/Αντίθεση (Debate) Οι υποψήφιοι καλούνται να πάρουν μια θέση/στάση (θετική ή αρνητική) πάνω σε ένα κοινωνικό ζήτημα. Συγκεκριμένα, καλούνται:  αρχικά, να υποστηρίξουν τη θέση χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που δίνονται μέσα από μια κάρτα-ερέθισμα (role card), και  στη συνέχεια να υποστηρίξουν, να εξηγήσουν και να επιχειρηματολογήσουν σε σχέση με μια θέση/κατάσταση που τους δίνεται, η οποία σχετίζεται με την ίδια θεματική.

27 27 Δοκιμασία 1 – ένα παράδειγμα  Candidate A (Card 1)  Social networks have a positive influence on individuals. Support this opinion, using the cues in CARD 1 below. Then explain how one could use social networking or just the internet for educational purposes, in the school context.  Candidate B (Card 2)  Social networks have a negative influence on individuals. Support this opinion, using the cues in CARD 4 below. Then explain how social networking has changed human relationships. CARD 1 YES easier communication all over the world more business opportunities helps us find old acquaintances CARD 2 NO fosters a superficial sense of friendship danger of being harassed possibility of being “cyber-stalked”

28 28 Δοκιμασία 2: Εξήγηση/υποστήριξη άποψης Οι υποψήφιοι καλούνται να σχολιάσουν/«ερμηνεύσουν κριτικά» ένα πολυτροπικό κείμενο, λ.χ., γελοιογραφίες, κόμικς, ανέκδοτα, διαφημίσεις, λογοτεχνικά κείμενα, κτλ., και να εκφράσουν τη γνώμη τους σχετικά με αυτά που βλέπουν. Συγκεκριμένα, καλούνται:  αρχικά να σχολιάσουν, να ερμηνεύσουν αυτό που βλέπουν, και  στη συνέχεια να εκφράσουν τη γνώμη τους σχετικά με την κατάσταση, το θέμα, κτλ., που πραγματεύεται το πολυτροπικό κείμενο.

29 Δοκιμασία 2 – ένα παράδειγμα Focus on one of the two comics below and explain what you think is funny about it. Then tell us whether you find it offensive or not, and justify your opinion 29

30 30 Δοκιμασία 3: Διαμεσολάβηση Οι υποψήφιοι καλούνται να διαβάσουν ένα ελληνικό κείμενο και με βάση τις πληροφορίες που περιέχει τους ζητείται:  αρχικά να συνοψίσουν το περιεχόμενο του κειμένου ή ένα μέρος του, και  στη συνέχεια, να μεταφέρουν συγκεκριμένες πληροφορίες από το κείμενο, σχεδόν αυτούσιες στην Αγγλική γλώσσα.

31 Δοκιμασία 3 – ένα παράδειγμα Read Text 1 and tell us in English what it promotes. Then, on the basis of the same text, tell us exactly what the “Synergy Project” offers to potential clients ο μέρος ερωτήματος 2ο2ο 1 ο μέρος ερωτήματος

32 32 Γενικά χαρακτηριστικά  Οι δοκιμασίες: - εξετάζουν και τα δύο επίπεδα - έχουν ερώτημα με δύο σκέλη, ένα για το κάθε επίπεδο - τα ερωτήματα του Γ2, είναι μεγαλύτερης δυσκολίας από του Γ1, και απαιτούν από τους υποψήφιους να παράγουν με ευχέρεια γραμματικά ορθό και επικοινωνιακά αποτελεσματικό λόγο.  Πολυτροπικά κείμενα από αυθεντικές πηγές: γελοιογραφίες, κόμικς, ανέκδοτα, διαφημίσεις, λογοτεχνικά κείμενα  Κείμενα διαμεσολάβησης: - σύνθετα και εκτενή Ελληνικά κείμενα - από αυθεντικές πηγές (λ.χ., άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, διαδίκτυο, κτλ.) - θεματικές που απαιτούν τη χρήση εξειδικευμένου λεξιλογίου

33 Διαβαθμισμένη Εξέταση Επιπέδου Γ: Η δική μας ταυτότητα

34 34 1  ΔΙΑφοροποίηση  ΔΙΑ βάθμιση  ΔΙΑ μεσολάβηση Α) Καμία άλλη εξέταση στην Ελληνική αγορά δεν προσφέρει τη δυνατότητα πιστοποίησης – μέσω μιας διαβαθμισμένης και διαφοροποιημένης εξέτασης (graded & intergraded) – τόσο στα χαμηλότερα όσο και στα 2 υψηλότερα επίπεδα γλωσσομάθειας σύμφωνα με το Κ.Ε.Π.Α., βοηθώντας έτσι τους υποψηφίους να κερδίσουν χρόνο και χρήμα. Β) Είναι το μόνο εξεταστικό σύστημα που ζητάει από τους υποψηφίους να διαμεσολαβήσουν πληροφορίες (mediation)

35 35  Η εξέταση του ΚΠΓ είναι φτιαγμένη ειδικά για τον/την υποψήφιο που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα σε αντίθεση με άλλες εξετάσεις που απευθύνονται σε ένα μωσαϊκό υποψηφίων ανά τον κόσμο.  Η εξέταση του ΚΠΓ είναι αποτέλεσμα μιας εξειδικευμένης προσπάθειας ανταπόκρισης στις ανάγκες πιστοποίησης ενός συγκεκριμένου κοινού. 2

36 36 3 Σύνδεση με την Εκπαίδευση: μέσα από τις προδιαγραφές των εξετάσεων του ΚΠΓ που συμβαδίζουν απόλυτα με την φιλοσοφία που διέπει το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) της υποχρεωτικής εκπαίδευσης

37 37 4 Οι εξετάσεις του ΚΠΓ δεν κινούνται με γνώμονα το οικονομικό κέρδος (non-profit driven), καθώς αποτελούν προϊόν αλλά και υπηρεσία που το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προσφέρει στους πολίτες.

38 38 5  Οι θεματικές, η ιδεολογία αλλά και ο τρόπος απεικόνισης και ερμηνείας του κόσμου (world construal and representation) στις εξετάσεις ΚΠΓ διαφέρει από τις συνήθεις στερεοτυπικές απεικονίσεις που εντοπίζονται σε άλλα εξεταστικά συστήματα.  Το ΚΠΓ καλλιεργεί έτσι μια ωφέλιμη backwash effect τόσο στη διδασκαλία όσο και στον ίδιο τον υποψήφιο. (βλ. Μπαλούρδη, 2012)

39 39 Οι εξετάσεις του ΚΠΓ στηρίζονται σε μια ποικιλία κειμένων και κειμενικών ειδών και η κατανόηση τους δε βασίζεται μόνο στη γλώσσα που περιέχουν αλλά και στην πολυτροπικότητά τους και το γενικότερο στήσιμο παρουσίασης και οπτικοποίησης του κειμένου (genre variety & multimodality). 6

40 40 7 Αντιμετωπίζει τη γλωσσική επίγνωση των υποψηφίων ως αλληλένδετη και άρρηκτα συνδεδεμένη με την ικανότητα κατανόησης κειμένων και δεν τη διαφοροποιεί δημιουργώντας μια διαφορετική ενότητα.

41 41 8 Το ΚΠΓ στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει μεγαλύτερη διαβαθμολογική αξιοπιστία (inter-rater reliability): α) χρησιμοποιεί πάντα 2 αξιολογητές για την εξέταση παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου (oral examiners και script raters αντίστοιχα). β) ορίζει σε ομάδα εμπειρογνωμόνων τον έλεγχο και την καθοδήγηση των αξιολογητών καθ’ όλη τη διαδικασία της αξιολόγησης.

42 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ & ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Γ (Γ1 & Γ2): Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Σεπτέμβριος 2013 Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google