Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ουδέτερα Δίκτυα Ανοιχτής Πρόσβασης αναγκαιότητα, αρχιτεκτονική, & προβλήματα εφαρμογής Εν όψει της υλοποίησης ευρυζωνικών δικτύων πρόσβασης σε Δήμους της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ουδέτερα Δίκτυα Ανοιχτής Πρόσβασης αναγκαιότητα, αρχιτεκτονική, & προβλήματα εφαρμογής Εν όψει της υλοποίησης ευρυζωνικών δικτύων πρόσβασης σε Δήμους της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ουδέτερα Δίκτυα Ανοιχτής Πρόσβασης αναγκαιότητα, αρχιτεκτονική, & προβλήματα εφαρμογής Εν όψει της υλοποίησης ευρυζωνικών δικτύων πρόσβασης σε Δήμους της Ελλάδας Σκοπούλης, NOC/Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

2 Μια παρεξήγηση με τον τίτλο… ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ? ΟΧΙ

3 Και για να μη μακρηγορούμε… Μια καλή αναφορά: Open Architecture as communication policy

4 με περιεχόμενο…

5 Αλλά ας γυρίσουμε στο παρελθόν λίγα (?) χρόνια πριν…

6 1884…

7 Ένας αιώνας τηλεφωνία

8 1884 …1980 Ηλεκτρομηχανολογικά Switches Transistor Chips Ψηφιοποίηση Μικροτεχνολογία Digital Telephone Switches Digital Computers Digital Communications…

9 1970’s… Packet Switching TCP/IP … Γέννηση Internet Personal Computers

10 1980’s…1990’s Massive Personal Computer Market Massive digitization Industry Convergence Έκρηξη του Internet Σπάσιμο της ΑΤ&Τ Cable Operators CLECS, ISPs, Ethernet, Hubs, Switches, Routers Ωρίμανση οπτικών τεχνολογιών Great Expectations… Big Bubble …

11 Γιατί το Internet πέτυχε? The end-to-end principle e2e

12 Externalities Όλα βρίσκονται στα άκρα του Δικτύου…

13 Η αλλιώς στην κορυφή του σιλό

14 Αφ’ εαυτού το δίκτυο [κορμού] δεν έχει αξία …

15 1982: προτάσεις To Information Technology Advisory Panel’ (ITAP) συμβουλεύει τη Βρετανική Κυβέρνηση ότι πρέπει να επιχειρήσει μια τεχνολογική επανάσταση, αντίστοιχη της βιομηχανικής, δραστηριοποιούμενη στην νομοθέτηση διαδικασιών για ενίσχυση επενδύσεων για την ανάπτυξη: Νέων, τοπικών, διαδραστικών, ευρυζωνικών (δηλαδή 2 Mbit/sec) δικτύων ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ικανών να μεταφέρουν τηλεφωνία, video και νέες υπηρεσίες δεδομένων Των αντίστοιχων τεχνολογιών για μεταγωγή και δρομολόγηση. 1984: θετικές αντιδράσεις Telecommunications Act 1984 Cable and Broadcasting Act 1984

16 …1984 στα άκρα του δικτύου

17 1988 Ουδέτερη Πρόσβαση Πρώτη επίσημη πρόταση για ουδέτερη τοπική πρόσβαση και διαχωρισμό μεταξύ «διανομής» και «υπηρεσιών λιανικής». White Paper Sir Bryan Carsberg (the first DG of Oftel) Broadcasting in the 1990s: Competition, Choice and Quality”..…the Government sees advantage in separating delivery from retailing as far as possible, so that local monopoly at the level of delivery does not preclude the development of competition in the retailing of services

18 1997 «Αγωγοί» και «περιεχόμενο» Ο καθηγητής George Gilder, (http://www.gildertech.com) στο μνημειώδες έργο του, “Telecosm – How Infinite Bandwidth will Revolutionize Our World”, θέτει μία σειρά από «κανόνες» της νέας κατάστασης πραγμάτων, ένας από τους οποίους αναφέρει: “… Ο κανόνας αυτός εμφανίζεται ως εντολή για διαχωρισμό μεταξύ «περιεχομένου» και «αγωγού». Όσο το λιγότερο «περιεχόμενο» ανήκει στο δίκτυο, τόσο περισσότερο κυκλοφορεί. Αν είσαι μια εταιρία «περιεχομένου» θέλεις αυτό να κυκλοφορεί σε όλα τα δίκτυα. Αν είσαι μια εταιρία «αγωγών» θέλεις να μεταφέρεις το «περιεχόμενο» όλων, όχι μόνο το δικό σου. Εταιρίες που παραβιάζουν αυτό τον κανόνα αποκόπτονται και καταδικάζονται σε εξαφάνιση…”

19 1997 The stupid network Ο David Isenberg, (www.isen.com ), senior research manager στα AT&T Technical Labs δημοσιεύει το άρθρο του “The Rise of the Stupid Network” (Computer Telephony, August 1997) όπου καταλήγει: “… Το «έξυπνο» δίκτυο αντικαθίσταται από το «χαζό» δίκτυο με τίποτε παραπάνω από τη δυνατότητα «μεταφοράς» στο εσωτερικό του, και «έξυπνα» ελεγχόμενα από το χρήστη άκρα, ο σχεδιασμός του οποίου βασίζεται στην ύπαρξη αφθονίας και όχι έλλειψης. Και η μεταφορά καθορίζεται από τα ίδια τα μεταφερόμενα δεδομένα και όχι από τις ειδικές «υποθέσεις» πάνω στις οποίες βασίστηκε ο σχεδιασμός του. Η AT&T ζητά άμεσα την παραίτησή του (αναμενόμενο!).

20 2000+…

21 COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES 28/7/2003 GUIDELINES ON CRITERIA AND MODALITIES OF IMPLEMENTATION OF STRUCTURAL FUNDS IN SUPPORT OF ELECTRONIC COMMUNICATIONS … Open access Τα σχέδια που θα χρηματοδοτούνται θα πρέπει να είναι συνεπή και σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών καθώς και με τους κανόνες του ανταγωνισμού (περί κρατικών ενισχύσεων και antitrust). Η συμμόρφωση με τους εν λόγω κανόνες αποτελεί κριτήριο επιλεξιμότητας της χρηματοδότησης, η οποία πρέπει σε κάθε περίπτωση να συνάδει με την υποχρέωση για καθαρή ανοικτή πρόσβαση. Συγκεκριμένα η χρηματοδότηση πρέπει να περιορίζεται, μόνο σε υποδομές (π.χ. εγκαταστάσεις οπτικών καλωδίων, αγωγών, σωληνώσεων, πυλώνων κλπ) και εξοπλισμό που είναι ανοικτά σε κάθε τηλεπικοινωνιακό φορέα και πάροχο υπηρεσιών. … Neutral Operator Ο διαχειριστής της υποδομής θα υπόκειται στην υποχρέωση να διατηρεί το χαρακτήρα της υποδομής, ως μιας εγκατάστασης ανοικτής σε όλους τους φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικά δίκτυα και υπηρεσίες, χωρίς διακρίσεις.

22 2003 Το νέο υπό διαμόρφωση γενικό μοντέλο… «Ανοικτότητα» (Openness), Ουδετερότητα, Κοινή χρήση Υποδομών Διαχωρισμός μεταξύ Υπηρεσιών και Υποδομών

23 Open and Neutral Net © National TeleCable Limited 2004

24 Οι υποδομές της πρ Mbps 1000 Mbps N X 1000 Mbps Από ποιόν, σε ποιόν, γιατί, πώς, με τι κόστος, με τι εξοπλισμό, με τι «κέρδος», με τι προοπτικές ?

25 Τα εμπλεκόμενα μέρη 1. «Ιδιοκτήτες» Φυσικής Δικτυακής Υποδομής 2. Πάροχοι εφαρμογών και υπηρεσιών 3. Συνδρομητές (3 οφθαλμοφανή)

26 Οι Ιδιοκτήτες υποδομών BACKBONE owner: Περιφερειακά ή Εθνικά Δίκτυα (RAN, MAN) –Αύξηση των πελατών. –Χρήση διαθέσιμου bandwidth –Απόσβεση επενδύσεων –Κερδοφορία μακρινού ορίζοντα CITY NETWORK owner: Δήμοs (Municipality) ιδιοκτήτης της Δικτυακής Υποδομής Πόλης –Ικανοποίηση αναγκών πολιτών, πλήθος Υπηρεσιών, τιμολογιακή πολιτική –Θετικά έμμεσα αποτελέσματα στην ανάπτυξη - ευημερία –Προγραμματισμός και Επέκταση υποδομών με ελεγχόμενο και ορθολογιστικό τρόπο. –Ενασχόληση μόνο με πράγματα που μπορεί να κάνει καλά PROPERTY owner: Εταιρία ή φορέας ή ιδιώτης ιδιοκτήτης ακινήτων με εγκατεστημένες Δικτυακές Υποδομές εντός της ιδιοκτησίας (Εκπαιδευτικό ίδρυμα, Business Park, συγκρότημα κατοικιών η καταστημάτων) –Ελευθερία επιλογής υπηρεσιών για τους «ενοίκους» –Περιορισμός υποδομών και δαπανών για διανομή των υπηρεσιών εντός της «ιδιοκτησίας»

27 Πάροχοι (ISP, ASP,…) Προβλήματα με την παρούσα κατάσταση: –Μικρή διαθεσιμότητα δικτυακών υποδομών –Κόστος χρήσης υπαρχόντων δικτύων –Αδυναμία επέκτασης της πελατειακής βάσης χωρίς γιγαντιαίες επενδύσεις. –Έλλειψη οικονομίας κλίμακας (ιδίως στην περιφέρεια) –Δυσμενές ή αναποτελεσματικό ρυθμιστικό πλαίσιο Πολλοί πάροχοι αναγκάζονται να προβούν σε εκτεταμένες επενδύσεις για ελάχιστους πελάτες (με παθητικό) χωρίς όμως να στηρίζονται (και χωρίς να έχουν εμπειρία) σε μοντέλα κερδοφορίας μακρινού ορίζοντα (long-term profitability) και χωρίς να υπάρχει καμία βεβαιότητα για το αύριο. Αντίστροφα, νέοι ιδιοκτήτες εκτεταμένων υποδομών υπεισέρχονται στην παροχή υπηρεσιών, ροκανίζοντας τη βάση των ISP/ASP και συγχρόνως περιορίζοντας τις δυνατότητες και αξία των υποδομών τις οποίες κατέχουν

28 Οι συνδρομητές Στα υπάρχοντα μοντέλα ο συνδρομητής είναι «κλειδωμένος» στην υπηρεσία που παρέχεται από τον ιδιοκτήτη της υποδομής. Δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής Το κόστος είναι υψηλό Ο συνδρομητής δεν μπορεί να γίνει πάροχος

29 Τα εμπλεκόμενα μέρη 1. «Ιδιοκτήτες» Φυσικής Δικτυακής Υποδομής 2. Πάροχοι εφαρμογών και υπηρεσιών 3. Συνδρομητές + 4. Ουδέτερος «Διαχειριστής» (3 οφθαλμοφανή + 1 επιπλέον)

30 Οι στόχοι Πολλοί πάροχοι υπηρεσιών/εφαρμογών Επιλογή παρόχων από χρήστη Dig one, One wire, Triple Play Ουδέτερη διαχείριση Χαμηλό CAPEX Χαμηλό OPEX Πολλαπλασιασμός αξίας Βιωσιμότητα για όλα τα μέρη Συνεργατική (συμβιωτική) λογική Μερισμός εσόδων

31 Το προτεινόμενο μοντέλο

32 Ο ουδέτερος διαχειριστής Είναι απαραίτητος για: Να δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των δικτυακών υποδομών (σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο) να αυξήσουν την αξία και τη βιωσιμότητά τους μέσα σε λογικά οικονομικά πλαίσια. Να μειώσει τις ανάγκες για μεγάλες αρχικές επενδύσεις των παρόχων υπηρεσιών και συγχρόνως να αυξήσει σημαντικά την διαθεσιμότητα οικονομικά προσιτών υπηρεσιών προς τους συνδρομητές. Να έχει την υπευθυνότητα για την τήρηση και εξέλιξη ενός σχήματος μερισμού εσόδων (revenue-sharing) μεταξύ των συμμετεχόντων μερών, και την συνεχή προσαρμογή των δυνατοτήτων του δικτύου σε συμφωνία με τις αναπτυσσόμενες ανάγκες. Να δρα γενικώς ως μία διαχειριστική οντότητα η οποία εγγυάται την αξιόπιστη, και προσαρμοζόμενη στις συνεχείς απαιτήσεις, λειτουργία των «σκληρών» και «μαλακών» διεπαφών με τις υποδομές και τα συνεργαζόμενα μέρη (ιδιοκτήτες δικτύων, παρόχους και συνδρομητές) αντίστοιχα.

33 Ιδιοκτήτες υποδομών -> Στο προτεινόμενο μοντέλο, οι ιδιοκτήτες υποδομών εστιάζονται στην παροχή φυσικής σύνδεσης προς τον τελικό χρήστη και στην επέκταση των υποδομών. Τα αναγκαία έσοδα για την συνεχή επέκταση της υποδομής προκύπτουν από ένα καλά αρθρωμένο μοντέλο μερισμού εσόδων (revenue-sharing)

34 Πάροχοι -> Στο προτεινόμενο μοντέλο, οι πάροχοι μπορούν να εστιάζονται στην παροχή προσιτών, οικονομικά αποδοτικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών χωρίς να τους απασχολούν οι υποδομές και το συνεπαγόμενο μεγάλο αρχικό κόστος ανάπτυξής τους.

35 Συνδρομητές -> Με το προτεινόμενο μοντέλο, δεν υπάρχει σχέση μεταξύ ιδιοκτήτη υποδομής και προσφερόμενων υπηρεσιών. Ο τελικός χρήστης μπορεί να επιλέξει από πλειάδα υπηρεσιών στη βάση ποιότητας και κόστους. Καινοτόμοι χρήστες μπορεί να γίνουν πάροχοι

36 Προσδοκίες Στην πράξη μπορεί να υπάρξει ποικιλία στην υλοποίηση παρόμοιων μοντέλων αλλά η βάση πρέπει να παραμείνει αναλλοίωτη: –Ο ιδιοκτήτης του δικτύου θα φροντίζει για τη φυσική διασύνδεση και θα έχει το απαραίτητο έσοδο για να το κάνει. –Ο πάροχος υπηρεσιών θα παρέχει υπηρεσίες με μειωμένο κόστος και συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση. –Ο neutral operator θα είναι η «ενοποιητική» οντότητα και θα έχει τα απαραίτητα έσοδα για κάλυψη OPEX/CAPEX. –Ο συνδρομητής θα είναι κερδισμένος λόγω της ευρείας ποικιλίας υπηρεσιών που προσφέρονται στη βάση κόστους και ποιότητας. –Όλοι επιθυμούν την επιτυχία των υπολοίπων μερών άρα στρέφουν τον τροχό προς την ίδια κατεύθυνση

37 Γενικές Απαιτήσεις Εύκολη ενσωμάτωση παρόχων υπηρεσιών Άμεση παροχή υπηρεσίας μέσω εγγραφής συνδρομητή χωρίς άλλη διαμεσολάβηση Ευλύγιστο σχήμα για IP Addressing Πολλαπλές υπηρεσίες από διαφορετικούς παρόχους στον ίδιο συνδρομητή Διαμόρφωση απλών σχημάτων διμερούς εμπιστοσύνης Συνεργασία με συστήματα OSS/BSS

38 Σοβαρές Παράμετροι Κόστος (υποδομή/Ο&Μ+ΟSS-BSS = 1/7!!!) Οικονομία κλίμακας (Περιφερειακές δράσεις??) Πολιτική Βούληση (προέχει η ευαισθητοποίηση και κατανόηση) Αντιδράσεις από συμφέροντα που διακυβεύονται Τεχνολογία Τεχνογνωσία Συστηματική Υποστήριξη καινοτομίας Ρυθμιστικό πλαίσιο

39 Παράδειγμα (Layer3)

40 Τεχνικές Προκλήσεις Τεχνική Διαχείριση Μαζική ανάπτυξη, διάρθρωση και διανομή υπηρεσιών σε μεγάλη κλίμακα Ευέλικτοι τρόπος διευθυνσιοδότησης ανάλογα με τις απαιτήσεις private, public, provider scope κλπ Ασφάλεια Δυνατότητα εγγραφής σε παρεχόμενες υπηρεσίες ασφαλείας Βασική Προστασία από κακόβουλες επιθέσεις και κατάχρηση π.χ –Από τον Ουδέτερο Διαχειριστή ARP Cache Flooding ARP Spoofing Multicast Head Of Line blocking and service disruption MAC address cloning IP Address cloning Layer 2 security holes –Από τον πάροχο Ανάλογα με το SLA (Point of Differentiation) Διαχείριση Bandwidth Από τον Ουδέτερο Διαχειριστή στους ISPs (σε συμφωνία με τα SLAs) Quality of Service Broadcast-Multicast distribution O&M

41 Πόσο έτοιμοι είμαστε? Πολιτεία …? Δήμοι …? Χρήστες … ? Infrastructure Builders …? Equipment Vendors …?

42 Ερωτήσεις ?


Κατέβασμα ppt "Ουδέτερα Δίκτυα Ανοιχτής Πρόσβασης αναγκαιότητα, αρχιτεκτονική, & προβλήματα εφαρμογής Εν όψει της υλοποίησης ευρυζωνικών δικτύων πρόσβασης σε Δήμους της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google