Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισήγηση : Kώστα Θεοφανίδη, Προέδρου ΠΣΣΑΜΕΕ Ημερίδα για την Ασφάλεια στις Οδικές Μεταφορές Διοργάνωση : I.O.AΣ Πάνος Μυλωνάς, Αθήνα 18.09.08 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισήγηση : Kώστα Θεοφανίδη, Προέδρου ΠΣΣΑΜΕΕ Ημερίδα για την Ασφάλεια στις Οδικές Μεταφορές Διοργάνωση : I.O.AΣ Πάνος Μυλωνάς, Αθήνα 18.09.08 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισήγηση : Kώστα Θεοφανίδη, Προέδρου ΠΣΣΑΜΕΕ Ημερίδα για την Ασφάλεια στις Οδικές Μεταφορές Διοργάνωση : I.O.AΣ Πάνος Μυλωνάς, Αθήνα 18.09.08 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ και

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. Τρόποι ευαισθητοποίησης στην οδική ασφάλεια 2. Η ασφάλεια : κόστος, επένδυση η αξία ; 3. Η επίδραση της Ασφάλειας στην Επιχειρηματικότητα 4.Οι Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για την προώθηση της οδικής ασφάλειας 5. CASE STUDY – ολιστική προσέγγιση 6.Επίλογοs

3 Προσεγγίσεις της ασφάλειας ΑΣΦΑΛΕΙΑ Νοητική προσέγγιση Ειναι σωστό ! Συναισθηματική προσέγγιση Ειναι ηθικό ! Επιχειρηματική προσέγγιση Ειναι οικονομικό !

4 Η κρατούσα αντίληψη και η νέα θεώρηση για την ασφάλεια Η ασφάλεια ειναι Κόστος Η ασφάλεια ειναι Επένδυση Η ασφάλεια ειναι Αξία

5 Γιατί πρέπει να ενδιαφέρει η ασφάλεια τον επιχειρηματία ? Α. Κόστος ατυχήματος Β. Κερδοφορία Γ. Αξία επιχείρησης

6 Ατύχημα Α. Το κόστος του ατυχήματος Αποζημιώσεις Μείωση πωλήσεων Αντίδραση Κοινού Μείωση Κερδοφορίας Πτώση Μετοχής Ανάκληση αδείας....the END

7 Διεθνές ιστορικό ατυχημάτων κατά την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων ΈτοςΧώραΑτύχημαΝεκροί 1997ΒραζιλίαΣύγκρουση Βυτιοφόρου με φορτηγό μεταφοράς Νιτρικής Αμμωνίας 17 1998ΠακιστάνΣύγκρουση Βυτιοφόρου με Λεωφορείο60 1998ΤουρκίαΣύγκρουση Βυτιοφόρου με Λεωφορείο28 1999ΚίναΈκρηξη φορτηγού μεταφοράς εκρηκτικών (καψύλλια)14 2000ΝιγηρίαΣύγκρουση Βυτιοφόρου με σταθμευμένα αυτοκίνητα100 2002ΟυγκάνταΣύγκρουση Βυτιοφόρου με Λεωφορείο70 2004ΙράνΣύγκρουση βυτιοφόρου με σταθμευμένο λεωφορείο80 2004ΙράνΕκτροχιασμός τρένου με επικίνδυνα εμπορεύματα300 2005ΚίναΔιαρροή χλωρίου29 1999ΕλλάδαΚαμένα Βούρλα: Έκρηξη Βυτιοφόρου με προπάνιο5

8 Αν και η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι ανυπολόγιστη, σε μελέτες έχει εκτιμηθεί η οικονομική επίπτωση των απωλειών ως εξής : ▪ θάνατος 2.000.000 € ▪ Τραυματισμός 200.000 € Όμως και ένα απλό ατύχημα με απλές ζημιές, όταν εμπλέκονται οχήματα ΕΕ, έχει υψηλό κόστος που οφείλεται σε : ▪ υλικές ζημίες ▪ δαπάνες περισυλλογής και αποκατάστασης κυκλοφορίας ▪ έμμεσες δαπάνες λόγω καθυστερήσεων και συμφόρησης στο εθνικό δίκτυο. Το κόστος του ατυχήματος

9 Β. Η κερδοφορία της επιχείρησης Ζήτηση (εταιρική εικόνα) Τιμή, περιθώριο κέρδους (brand) Παραγωγικότητα (ηθικό εργαζομένων) Ποιότητα Έξοδα Αποζημιώσεις …και πως σχετίζεται με την έμφαση που η επιχείρηση δίνει στην ασφάλεια : ? Το ασφαλές όχημα και το Σύστημα υποστήριξης της ασφάλειας έχει κόστος (εξοπλισμός, εκπαίδευση, ΟΛΠ) αλλά δημιουργεί και οικονομίες στο λειτουργικό κόστος.

10 Γ. Η Αξία της επιχείρησης Market value Book value Πως εξηγείται η διαφορά ;;

11 Γ. Η αξία της επιχείρησης Knowledge Capital Human Capital Social Capital Market value Book value Πως εξηγείται η διαφορά ;; Μεταξύ άλλων : (ΝΟΗΤΙΚΟ) (ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ) (ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ)

12 Ασφάλεια και Ανθρώπινο κεφάλαιο Human Capital Σε επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ασφάλειας : ▪ Προσελκύονται οι καλύτεροι εργαζόμενοι (Best place to work) ▪ Αναπτύσσονται δεσμοί επιχείρησης – εργαζόμενων (Loyalty) ▪ H παρακίνηση ειναι υψηλή (motivation) ▪ Οι εργαζόμενοι λειτουργούν σαν πρεσβευτές της στην αγορά ▪ Δεξιότητες ▪ Γνώση ▪ Εμπειρία

13 Ασφάλεια και Κοινωνικό κεφάλαιο Social Capital Επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ασφάλειας : ▪ Προσελκύουν συνειδητοποιημένους πελάτες (*) ▪ Προσελκύουν σοβαρούς επενδυτές ▪ Προσελκύουν τους ικανότερους partners ▪ Έχουν την εκτίμηση των οργανώσεων καταναλωτών και πολιτών της χώρας τους και του διαδικτύου ▪ Προσελκύουν όλους που θέλουν να ειναι μέλη μιας κοινότητας που σέβεται την ανθρώπινη ζωή. (*) Στις USA : 86% των καταναλωτών θα αγόραζαν προϊόντα που συνδέονται με ενα κοινωνικό ζήτημα Αξία από τις σχέσεις. ΟΦΕΛΗ : ▪Πληροφόρηση ▪Επιρροή ▪Αλληλεγγύη

14 Σφαίρες επιρροής της Επιχείρησης για την οδική ασφάλεια Προσωπικό Communities, Μέτοχοι Partners Προμηθευτές Μεταφορείς Η επιχείρηση μόνη της έχει πολύ μεγάλο πεδίο επιρροής για την προώθηση της ασφάλειας. Επιχείρηση NPOs Πελάτες

15 Σφαίρες επιρροής για την οδική ασφάλεια Προσωπικό Communities, Επιχείρηση Μέτοχοι Partners Προμηθευτές Μεταφορείς Η επιχείρηση μόνη της έχει πολύ μεγάλο πεδίο επιρροής για την προώθηση της ασφάλειας. Επιχείρηση NPOs Πελάτες Το δυναμικό αυτό γίνεται ασύλληπτα μεγάλο όταν δράσουν από κοινού περισσότερες επιχειρήσεις

16 Mgmt Trans portation Sales Procur ement DRIVERS -Physical condition (Age, medical checks,working hours,..) - Know-how (training, experience, lessons learned, reporting near misses/accidents, …) - Behaviours (mobile, belt,fatigue, moral/psychology, competitions, rewards, disciplinary codes TRANSPORT ORGANISATION - Organisations - Business plan – Vision - Trainer - Safety advisor - SLAs/response times/delivery times - Discharge time CUSTOMERS - Physical condition (Age, maintenance, Inspections, …) - Checks “SAFEPASS” - Fit for purpose/selection criteria - Safety equipment - GPS-telematics VEHICLES - Scheduling criteria - Safe scheduling - Working hours - Routing - Pre-known trips - Fair trip allocation - Waiting times SCHEDULERS TRANSP. MGMT - Accident investigation, trend analysis - Audits - Drivers/trucks entry criteria - Safety leadership forums - Performance studies - Contract mgmt PROCUREMENT - Cost/quality benchmark - Procurement policy - Transport profitability analysis - Contracts - Realistic drivers remuneration ΣΥΣΤΗΜΑ OΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ-ολιστική προσέγγιση

17 Στόχοι των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια -Μεγάλες οι ευθύνες αλλά και οι δυνατότητες των επιχειρήσεων να προωθήσουν την Οδική ασφάλεια. Ειδικά οι επιχειρήσεις leaders των κλάδων. -Στην Ελλάδα είμαστε πίσω ακόμη -Λιγότερος βερμπαλισμός, περισσότερα έργα -Η ασφάλεια δεν είναι αριθμοί, ειναι παρέμβαση.… -Η κάθε επιχείρηση να βελτιώσει τον χώρο ευθύνης της με πρακτικές δράσεις, να μην αρκείται μόνο σε δράσεις ενημέρωσης του κοινού - Οι επιχειρήσεις πρέπει να υιοθετήσουν κουλτούρα βασισμένη στις αρχές : ● Όλα τα Ατυχήματα μπορούν να Προβλεφθούν ● Η Ασφάλεια ειναι Διοικητική Ευθύνη ● Επαρκής Ασφάλεια ειναι η Βασική Συνθήκη Εργασίας.

18 Διότι είναι ηθικό, είναι ανθρώπινο δικαίωμα : Είναι ανθρώπινο δικαίωμα του εργαζόμενου και του πολίτη να εργάζεται και να ζει σε ασφαλές περιβάλλον εργασίας και η δέσμευση μας να παρέχουμε τέτοιο περιβάλλον πηγάζει από το ενδιαφέρον μας για τον άνθρωπο. Διότι είναι επιχειρηματικά σωστό : Το κόστος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων μειώνεται όταν αυτές γίνονται με ασφάλεια. Το ενδιαφέρον της επιχείρησης για την ασφάλεια των εργαζομένων της και των πολιτών, δημιουργεί Ανθρώπινο και Κοινωνικό Κεφάλαιο που την στηρίζει στην ανάπτυξη και μακροχρόνια κερδοφορία. Συμπέρασμα : Γιατί ενδιαφερόμαστε για την Ασφάλεια;; Η επιτυχής επιχείρηση του μέλλοντος θα ειναι η ηθική επιχείρηση, και μια ηθική επιχείρηση πρέπει να ειναι πρωτίστως ασφαλής.


Κατέβασμα ppt "Εισήγηση : Kώστα Θεοφανίδη, Προέδρου ΠΣΣΑΜΕΕ Ημερίδα για την Ασφάλεια στις Οδικές Μεταφορές Διοργάνωση : I.O.AΣ Πάνος Μυλωνάς, Αθήνα 18.09.08 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google