Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία

2 Αγορές εξ αποστάσεως σημαίνει την σύγχρονη μορφή εμπορικών συναλλαγών μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή, η οποία πραγματοποιείται μέσω τηλεφώνου, ταχυδρομείου και internet, χωρίς “face to face” επαφή μεταξύ των συναλλασσομένων.

3 Το 51% των ευρωπαϊκών καταναλωτών χρησιμοποιεί μια από τις μεθόδους εξ αποστάσεως αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών. Πρώτο το internet με 37% (ένας στους δύο ευρωπαίους έχουν σύνδεση για on line αγορές). Δεύτερο το ταχυδρομείο με 21% και τέλος με 13% προτιμούν την τηλεφωνική αγορά αγαθών και προϊόντων.

4 Το 73% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί την παραδοσιακή μέθοδο πώλησης προϊόντων με την φυσική παρουσία πελάτη. Όμως το 72% χρησιμοποιεί τουλάχιστον μια από τις μεθόδους εξ αποστάσεως πώλησης. Το internet επιλέγουν το 53%, την χρήση τηλεφώνου το 43% και το 26% άλλες μεθόδους πώλησης.

5 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ελαχιστοποίηση κόστους λειτουργίας των προμηθευτών. Αύξηση του μεγέθους του καταναλωτικού κοινού στο οποίο απευθύνονται τα προϊόντα. Διευκόλυνση της εμπορικής προώθησης των αγαθών. Οι συναλλαγές πραγματοποιούνται εκμηδενίζοντας χρόνο και αποστάσεις. Εμπλουτισμός των αγοραστικών επιλογών του καταναλωτή. Μείωση κόστους των αγορών. Διεύρυνση του ανταγωνισμού. Ταχύτητα συναλλαγών.

6 ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Έλλειψη εμπιστοσύνης από την μεριά του καταναλωτή. Άγνοια των επιχειρήσεων για τις νομικές τους υποχρεώσεις. Περιπλοκότητα των εμπορικών συναλλαγών. Ανελέητος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων. Χειραγώγηση και κατεύθυνση, με αθέμιτο τρόπο, των επιθυμιών των καταναλωτών. Κανείς δεν γνωρίζει την πραγματική ταυτότητα του πωλητή αλλά και του αγοραστή. Εικονική σχέση μεταξύ των συναλλασσομένων, τυπικά και ουσιαστικά. Δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για την διάπραξη απάτης και από τα δύο μέρη της συναλλαγής. Επιτρέπεται με τρομερή ευκολία η πρόσβαση ΑΝΗΛΙΚΩΝ στον κόσμο των αγορών. Περιορίζεται το αποκλειστικό δικαίωμα των ΕΝΗΛΙΚΩΝ αγοραπωλησιών. Ανακριβείς περιγραφές των προϊόντων τα οποία απευθύνονται σε ανήλικους (π.χ. ουσίες επιβλαβείς και απαγορευμένες). Αθέμιτη απόκτηση από τρίτους οικονομικών στοιχείων. Αποτελεί μέσο παραπλάνησης και εκμετάλλευσης των καταναλωτών.

7 ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ν. 2251/1994 ν. 14/2000 ν. 156/2004 ν. 3587/2007 Οδηγία 97/7/ΕΚ Οδηγία 2005/29/ΕΚ Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Κέντρα Καταναλωτών σε χώρες κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

8 ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Κατέχουμε την 23 η θέση στην Ευρώπη στην αγορά εξ αποστάσεως αγαθών (με ποσοστό 20 %). Το 43% θεωρούμε ότι σέβονται τα δικαιώματα μας. Το 20,3% των ελληνικών ξενοδοχείων χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες αυτές. Το 55,5 % χρησιμοποιεί το internet για την διακίνηση των προϊόντων του. Αυτοκίνητα,καλλυντικά και κοσμήματα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων, με 16 % και 10,4 % αντίστοιχα.

9 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ν. 2251/ _1994_final_3587_2007.pdf ν. 14/2000 ν. 156/2004 ν. 3587/ Οδηγία 97/7/ΕΚ Οδηγία 2005/29/ΕΚ


Κατέβασμα ppt "Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google