Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία «Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Φιλοσοφικό υπόβαθρο – Σχεδιασμός-

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία «Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Φιλοσοφικό υπόβαθρο – Σχεδιασμός-"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία «Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Φιλοσοφικό υπόβαθρο – Σχεδιασμός- Πρακτική» Λιάνα Παπαδοπούλου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

2 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία « Πολλοί οικονομολόγοι και όχι λίγοι κοινωνιολόγοι και ιστορικοί της εκπαίδευσης έχουν ένα περίεργο τρόπο θεώρησης των σχολείων. Θεωρούν το θεσμό της εκπαίδευσης σαν ένα «μαύρο» κουτί. Μετρούν την παροχή – inputs προτού οι μαθητές μπουν στο σχολείο και στη συνέχεια μετρούν την απόδοση –outputs. Το τι συμβαίνει πραγματικά μέσα στο «μαύρο» κουτί, το τι και πως αυτό διδάσκεται, η συγκεκριμένη εμπειρία παιδιών και δασκάλων, είναι μη σημαντικό». Apple, M. (1979) Ideology and Curriculum p.p.59

3 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Ερέθισμα Αισθητηριακή μνήμη Προσλαμβάνουσες παραστάσεις Αποβάλλει ή συνθέτει εμπειρίες Χώρος πρόσληψης ερεθισμάτων σε σχέση με το θέμα 2-4΄΄ Προσοχή Αντίληψη Με βοηθά να αναγνωρίζω πληροφορίες Υπεύθυνη για το επόμενο στάδιο επανάληψη εμβάθυνση κωδικοποίηση Βραχυπρόθεσμη μνήμη Μακροπρόθεσμη μνήμη ιδιοθύελλα Συνειδητό Συνειδητές πληροφορίες Νοηματοδότηση εννοιών Το κουτί πληροφοριών Η ουσία του, να επικοινωνεί με τη βραχυπρόθεσμη Άτυπη συστηματοποίηση Κωδικοποίηση- επανάληψη Γνώσεις/ έννοιες/ σημασιολογικά δίκτυα Χάννω ότι δεν εποικοδομώ στην επανάληψη Κωδικοποίηση: η σημαντικότερη λειτουργία. Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ: πρότυπο ιδεολογικής σύλληψης για τη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή: ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ Μ ΟΝΤΕΛΟ Ε ΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ - Πηγή: Κουτσελίνη, Ι. Μ. (2006)

4 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Προστιθέμενη Παιδαγωγική Αξία: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ΤΗΣ Ε.Δ.Ε. O ενεργά σκεπτόμενος πολίτης Περιοχή υλοποίησης: Τα ΤΠΕ Διαθεματικότητα Διεπιστημονικότητα ΘΕΤΙΚΕΣ Επιστήμες ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΤΟΠΙΚΟ Κεντρομόλο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ Φυγόκεντρο Κ ΥΠΡΙΑΚΟ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Σ ΥΣΤΗΜΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΤΟΠΙΚΟ Ε.Δ.Ε

5 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία ΑΝΤΙΚΡΟΥΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ: « Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν διάφορα είδη διδακτικού υλικού κατά το 90-95% του διδακτικού χρόνου». Eden 1984: 283, Καψάλης & Χαραλάμπους 1996:114Eden 1984: 283, Καψάλης & Χαραλάμπους 1996:114 VS «Το 70% των δραστηριοτήτων στην τάξη γίνεται με βάση συγκεκριμένο διδακτικό εγχειρίδιο». Weiss 1988: 329, Καψάλης & Χαραλάμπους 1996:114 Weiss 1988: 329, Καψάλης & Χαραλάμπους 1996:114

6 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία ΜΕΡΟΣ 1 Ο – Φιλοσοφικό Πλαίσιο Η φιλοσοφία που διέπει το παιδαγωγικό πλαίσιο συγκρότησης/ επεξεργασίας της Διδακτικής Ενότητας που παρουσιάζω: Δ.Ε. 20η : «Η Πληροφορική και τα Μέσα Ενημέρωσης των Πολιτών (Μ.Ε.Π)», Ο.Χ.Α., Τάξη Γ΄ Λυκείου ΜΕΡΟΣ 1 Ο – Φιλοσοφικό Πλαίσιο Η φιλοσοφία που διέπει το παιδαγωγικό πλαίσιο συγκρότησης/ επεξεργασίας της Διδακτικής Ενότητας που παρουσιάζω: Δ.Ε. 20η : «Η Πληροφορική και τα Μέσα Ενημέρωσης των Πολιτών (Μ.Ε.Π)», Ο.Χ.Α., Τάξη Γ΄ Λυκείου Το είδος του Αναλυτικού Προγράμματος και το Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Λογική βάση: Οι καταβολές του Αναλυτικού είναι ιδεολογικές. «Το Αναλυτικό Πρόγραμμα δεν είναι βιβλίο αναφοράς στόχων, οδηγιών και περιεχομένων, είναι κατεξοχήν και πρωτίστως Κείμενο παιδαγωγικό με πολιτική, ιδεολογική και κοινωνιολογική βάση». «Το Αναλυτικό Πρόγραμμα δεν είναι βιβλίο αναφοράς στόχων, οδηγιών και περιεχομένων, είναι κατεξοχήν και πρωτίστως Κείμενο παιδαγωγικό με πολιτική, ιδεολογική και κοινωνιολογική βάση». (Κουτσελίνη 2001:7). (Κουτσελίνη 2001:7).

7 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία 1.1. Η επιλογή της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας: Η προστιθέμενη αξία (Value added) της επιλογής με βάση τα Στάδια Ανάπτυξης των μαθητών. ΒΑΣΗ: ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Η προστιθέμενη αξία (Value added) της επιλογής με βάση τα Στάδια Ανάπτυξης των μαθητών. ΒΑΣΗ: ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Η συγκεκριμένη ηλικία γνωσιολογικά και εμπειρικά βασίζεται λειτουργώντας μιμητικά ή διαδραστικά, στο τεχνολογικά δομημένο κοινωνικό συγκείμενο στο οποίο αναπτύσσεται. Το συγκείμενο αυτό επιδρά πολύ πιο αποτελεσματικά από την «τυπική» εκπαίδευση που για τον έφηβο είναι μια μορφή εξουσίας διατήρησης στερεοτύπων (θετικών και αρνητικών). (Συναισθηματική Ανάπτυξη) Συνεπώς, όταν το θέμα είναι εξακτινωμένο στη ζωντανή καθημερινότητα πολυπρισματικά, για το μαθητή αποτελεί πρόκληση, όταν μάλιστα σ’ αυτό εμπλέκονται τα καθημερινά προσωπικά του βιώματα και μπαίνουν στο μικροσκόπιο της κριτικής του τα πρότυπά του (η κριτική δεν ασκείται από άλλους- θύραθεν- αλλά από τον ίδιο) (Γνωστική και Συναισθηματική Ανάπτυξη) Η συγκεκριμένη ηλικία γνωσιολογικά και εμπειρικά βασίζεται λειτουργώντας μιμητικά ή διαδραστικά, στο τεχνολογικά δομημένο κοινωνικό συγκείμενο στο οποίο αναπτύσσεται. Το συγκείμενο αυτό επιδρά πολύ πιο αποτελεσματικά από την «τυπική» εκπαίδευση που για τον έφηβο είναι μια μορφή εξουσίας διατήρησης στερεοτύπων (θετικών και αρνητικών). (Συναισθηματική Ανάπτυξη) Συνεπώς, όταν το θέμα είναι εξακτινωμένο στη ζωντανή καθημερινότητα πολυπρισματικά, για το μαθητή αποτελεί πρόκληση, όταν μάλιστα σ’ αυτό εμπλέκονται τα καθημερινά προσωπικά του βιώματα και μπαίνουν στο μικροσκόπιο της κριτικής του τα πρότυπά του (η κριτική δεν ασκείται από άλλους- θύραθεν- αλλά από τον ίδιο) (Γνωστική και Συναισθηματική Ανάπτυξη) Απευθυνόμαστε σε μια ηλικία: Απευθυνόμαστε σε μια ηλικία: α) Με αυξημένο ψυχολογικά το συναίσθημα της ανάγκης για αναγνώριση και απονομή κοινωνικής δικαιοσύνης (Ψυχολογική Ανάπτυξη) α) Με αυξημένο ψυχολογικά το συναίσθημα της ανάγκης για αναγνώριση και απονομή κοινωνικής δικαιοσύνης (Ψυχολογική Ανάπτυξη) β) Με αφαιρετική σκέψη και ενδυναμωμένη (έστω άτυπα) κριτική ικανότητα, φτάνει αυτήν να τη στρατολογήσουμε και να την προκαλέσουμε αυξητικά. Ας μην ξεχνάμε και τη δύναμη της εικόνας ως την αναμενόμενη ψυχολογική λειτουργία επηρεασμού, που προβάλλεται από τα Μ.Μ.Ε. (Νοητική Ανάπτυξη) β) Με αφαιρετική σκέψη και ενδυναμωμένη (έστω άτυπα) κριτική ικανότητα, φτάνει αυτήν να τη στρατολογήσουμε και να την προκαλέσουμε αυξητικά. Ας μην ξεχνάμε και τη δύναμη της εικόνας ως την αναμενόμενη ψυχολογική λειτουργία επηρεασμού, που προβάλλεται από τα Μ.Μ.Ε. (Νοητική Ανάπτυξη)

8 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΓΝΩΣΗ/ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ BLOOM’S TAXONOMY (1956) Οι βασικές δεξιότητες της σκέψης, εμπεριέχουν κατά κύριο λόγο την αναπαραγωγή της γνώσης, ενώ οι πιο σύνθετες περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα, την αμφισβήτηση δεδομένων ή συνηθισμένων πρακτικών, την κριτική ιδεών αλλά και τη δημιουργία νέων (δημιουργική σκέψη). Η παραγωγή της νέας γνώσης βοηθά στη βελτίωση της ποιότητας της σκέψης, όπου η κριτική παράμετρος αποτελεί ένα από τα θεμέλια.

9 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Η προστιθέμενη αξία της επιλογής με βάση τη Γνωστική Ανάπτυξη των παιδιών: Η δύναμη της Μεταγνώσης σε τάξη Μεικτής Ικανότητας [Πολλαπλή Νοημοσύνη] Η προστιθέμενη αξία της επιλογής με βάση τη Γνωστική Ανάπτυξη των παιδιών: Η δύναμη της Μεταγνώσης σε τάξη Μεικτής Ικανότητας [Πολλαπλή Νοημοσύνη] Η επιλογή μου βασίζεται στη δυναμική του B.D.A. Lesson Structure (Vacca & Vacca: 2004). Tο μάθημα δομείται στη βάση της προϋπάρχουσας γνώσης- τι γνωρίζει για το θέμα το παιδί από πριν (Before) Προϋπάρχουσα, της νεοαποκτηθείσας, τι μαθαίνει τώρα για το θέμα (During) Πυρηνική τι θα κρατήσει για τη συνέχεια Αξίες+ Στάσεις- ως Μεταγνώση (After) Μετασχηματιστική Η δομή αυτή είναι γνωστή διεθνώς στο χώρο της Ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων και συγγραφής Διδακτικών Εγχειριδίων, με στόχο την παραγωγή/ προαγωγή της Μεταγνώσης ως προστιθέμενης αξίας Παιδαγωγικό Κριτήριο.

10 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Για τη δομή του B.D.A. Lesson Structure έχουν ληφθεί υπόψη παράλληλα και τα ακόλουθα κριτήρια: Φιλοσοφικά κριτήρια: Διασύνδεση του συγκεκριμένου υπό διερεύνηση θέματος με την κοινωνική καθημερινότητα: Διασύνδεση του συγκεκριμένου υπό διερεύνηση θέματος με την κοινωνική καθημερινότητα: Επαγωγή, Στρουκτουραλισμός και Εμπειρισμός Επαγωγή, Στρουκτουραλισμός και Εμπειρισμός ( Lincoln 1994, Μπονίδης 2004, Κυριαζή 2004) Κοινωνιολογικά και Ψυχολογικά κριτήρια: Κοινωνιολογικά και Ψυχολογικά κριτήρια: Συσχετισμός σχολείου (μικροεπίπεδο) και κοινωνίας (μακροεπίπεδο) σε σχέση με την πληροφόρηση που αφορά στη: θέση του προσώπου στη κοινωνία, διατήρηση της αξιοπρέπειας του προσώπου, στη ψυχολογία του τηλεθεατή, στη ψυχολογία και μυθοπλασία, στη ψυχολογία της σαπουνόπερας με κοινωνιολογικές προεκτάσεις, κ.α. Συσχετισμός σχολείου (μικροεπίπεδο) και κοινωνίας (μακροεπίπεδο) σε σχέση με την πληροφόρηση που αφορά στη: θέση του προσώπου στη κοινωνία, διατήρηση της αξιοπρέπειας του προσώπου, στη ψυχολογία του τηλεθεατή, στη ψυχολογία και μυθοπλασία, στη ψυχολογία της σαπουνόπερας με κοινωνιολογικές προεκτάσεις, κ.α. Η αποτελεσματικότητα της εμπλοκής με το συγκεκριμένο προβληματισμό ως κριτική διαδικασία προάγει στάσεις και εδραιώνει συμπεριφορές. Η αποτελεσματικότητα της εμπλοκής με το συγκεκριμένο προβληματισμό ως κριτική διαδικασία προάγει στάσεις και εδραιώνει συμπεριφορές.

11 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Επιστημονικά, πολιτιστικά, πολιτικά κριτήρια: Επιστημονικά, πολιτιστικά, πολιτικά κριτήρια: Η επιστημοσύνη στο συγκεκριμένο τομέα/ συνεπαγωγές/ τα τρέχοντα προβλήματα: πολιτική/ πολιτική φιλοσοφία/ οικονομικές συνεπαγωγές /διαφήμιση και οικονομία/ διαφήμιση και πληροφόρηση/ διαφήμιση και προπαγάνδα/ η μικροπολιτική της διαφήμισης/ πολιτισμός και τηλεόραση/ τηλεθέαση και ποιότητα/ προγράμματα και επικρατούσα πολιτική ιδεολογία/ μικροπολιτικές παρεμβάσεις/ τηλεόραση και διατήρηση της επιστημονικότητας της πληροφορίας/ πλουραλισμός πηγών και ταυτοποίηση αυθεντικότητας της πληροφορίας. Η επιστημοσύνη στο συγκεκριμένο τομέα/ συνεπαγωγές/ τα τρέχοντα προβλήματα: πολιτική/ πολιτική φιλοσοφία/ οικονομικές συνεπαγωγές /διαφήμιση και οικονομία/ διαφήμιση και πληροφόρηση/ διαφήμιση και προπαγάνδα/ η μικροπολιτική της διαφήμισης/ πολιτισμός και τηλεόραση/ τηλεθέαση και ποιότητα/ προγράμματα και επικρατούσα πολιτική ιδεολογία/ μικροπολιτικές παρεμβάσεις/ τηλεόραση και διατήρηση της επιστημονικότητας της πληροφορίας/ πλουραλισμός πηγών και ταυτοποίηση αυθεντικότητας της πληροφορίας. Τεχνολογικά κριτήρια: εμπλοκή Η.Υ. ως το μέσο για τη διευκόλυνση της επεξεργασίας της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας. Τεχνολογικά κριτήρια: εμπλοκή Η.Υ. ως το μέσο για τη διευκόλυνση της επεξεργασίας της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας. Οικονομικά κριτήρια: Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες μιας αληθινής τάξης όπου ο Η. Υ. δεν παρέχεται ανά μαθητή σε ειδική αίθουσα, οι δραστηριότητες που εισηγούμαι είναι ομαδικές. Οικονομικά κριτήρια: Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες μιας αληθινής τάξης όπου ο Η. Υ. δεν παρέχεται ανά μαθητή σε ειδική αίθουσα, οι δραστηριότητες που εισηγούμαι είναι ομαδικές.

12 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία 2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ: Καθοδηγούμενη – Διερευνητική – φύλλα εργασίας και χρήση του διδακτικού εγχειριδίου (1η περίοδος). Καθοδηγούμενη – Διερευνητική – φύλλα εργασίας και χρήση του διδακτικού εγχειριδίου (1η περίοδος). Ομαδική- Συνεργατική – Διερευνητική στη βάση της λύσης προβλήματος (2η περίοδο). Ομαδική- Συνεργατική – Διερευνητική στη βάση της λύσης προβλήματος (2η περίοδο). Η ομαδικότητα εξυπηρετεί το Παιδαγωγικό και το Οικονομικό κριτήριο. Μιλάμε για συνθήκες αληθινής κυπριακής σχολικής τάξης, όπου η φιλοσοφία «ένας υπολογιστής ανά μαθητή» βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια υλοποίησης (πιλοτικά στη Δημοτική). Από την άλλη ο υπολογιστής είναι μέσο διάδρασης και ποτέ δεν υποκαθιστά τη δυναμική της ψυχολογίας της ομάδας. Η Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση δίνει έμφαση στο μετασχηματισμό (transformation) και όχι στη συμπλήρωση απλά ατομικών δραστηριοτήτων. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής γίνεται ζωντανό αντικείμενο και όργανο επικοινωνιακής διάδρασης, με στόχο την ανατροφοδότηση μεταξύ των χρηστών. Η δημιουργική σκέψη, η διάδραση, η ενσυναίσθηση και η αξιοποίηση των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης των παιδιών, είτε ερευνάμε επιστημονικό είτε ανθρωπιστικό πεδίο μαθημάτων του Αναλυτικού είναι το ζητούμενο. Συνεπώς, εκτός από τις ειδικές αίθουσες ηλεκτρονικών υπολογιστών που σχετικά δύσκολα παραδίδονται σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (ας μη ξεχνάμε ότι ο/ η συνάδελφος των υπολογιστών έχει προσωπική ευθύνη για την αίθουσα) υπάρχουν οι αίθουσες Γλωσσών που φιλοξενούν μικρό αριθμό υπολογιστών. Οι αίθουσες αυτές είναι θεωρητικά προσβάσιμες κατόπιν συνεννόησης. Η ομαδικότητα εξυπηρετεί το Παιδαγωγικό και το Οικονομικό κριτήριο. Μιλάμε για συνθήκες αληθινής κυπριακής σχολικής τάξης, όπου η φιλοσοφία «ένας υπολογιστής ανά μαθητή» βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια υλοποίησης (πιλοτικά στη Δημοτική). Από την άλλη ο υπολογιστής είναι μέσο διάδρασης και ποτέ δεν υποκαθιστά τη δυναμική της ψυχολογίας της ομάδας. Η Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση δίνει έμφαση στο μετασχηματισμό (transformation) και όχι στη συμπλήρωση απλά ατομικών δραστηριοτήτων. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής γίνεται ζωντανό αντικείμενο και όργανο επικοινωνιακής διάδρασης, με στόχο την ανατροφοδότηση μεταξύ των χρηστών. Η δημιουργική σκέψη, η διάδραση, η ενσυναίσθηση και η αξιοποίηση των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης των παιδιών, είτε ερευνάμε επιστημονικό είτε ανθρωπιστικό πεδίο μαθημάτων του Αναλυτικού είναι το ζητούμενο. Συνεπώς, εκτός από τις ειδικές αίθουσες ηλεκτρονικών υπολογιστών που σχετικά δύσκολα παραδίδονται σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (ας μη ξεχνάμε ότι ο/ η συνάδελφος των υπολογιστών έχει προσωπική ευθύνη για την αίθουσα) υπάρχουν οι αίθουσες Γλωσσών που φιλοξενούν μικρό αριθμό υπολογιστών. Οι αίθουσες αυτές είναι θεωρητικά προσβάσιμες κατόπιν συνεννόησης.

13 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία 3. ΣΤΑΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Αφορά στο 2 ο σαραντάλεπτο και συνοδεύεται από έντυπο υλικό ομαδικών διερευνητικών εργασιών και μελετών περιπτώσεων. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για φύλλο καταγραφής και συμπλήρωσης στοιχείων από το διαδίκτυο ως … «καινοτόμο υποκατάστατο» (?) του όποιου άλλου προσφερόμενου υλικού... ΟΜΑΔΑ Α΄: Δραστηριότητα 1η: Σας παρουσιάζουμε την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας : 3. ΣΤΑΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Αφορά στο 2 ο σαραντάλεπτο και συνοδεύεται από έντυπο υλικό ομαδικών διερευνητικών εργασιών και μελετών περιπτώσεων. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για φύλλο καταγραφής και συμπλήρωσης στοιχείων από το διαδίκτυο ως … «καινοτόμο υποκατάστατο» (?) του όποιου άλλου προσφερόμενου υλικού... ΟΜΑΔΑ Α΄: Δραστηριότητα 1η: Σας παρουσιάζουμε την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας : lΑπό την αρχική σελίδα πατήστε στον υπερσύνδεσμο «Μ.Μ.Ε.» Επιλέξτε στη συνέχεια τον υπερσύνδεσμο με θέμα: « Η ελευθερία του Τύπου και ο περί Τύπου Νόμος» που θα σας παραπέμψει στους υπερσυνδέσμους: υπερσυνδέσμους: «Επιτροπή και Κώδικας της Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας» «Η ελευθερία του Τύπου». «Η ελευθερία του Τύπου».

14 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Δραστηριότητα 2η: Από τον υπερσύνδεσμο «Μ.Μ.Ε.» κάντε «κλικ» στους υπερσυνδέσμους: «Έντυπα Μ.Μ.Ε.», «Ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε.», «Οn line M.M.E.».

15 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία ΟΜΑΔΑ Β΄: Σας παρουσιάζουμε την ιστοσελίδα της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου: :

16 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Κάντε τώρα «κλικ» στον υπερσύνδεσμο : «Έργο και δραστηριότητες»: Ο υπερσύνδεσμος «Έργο και δραστηριότητες» θα σας παραπέμψει σε δύο άλλους υπερσυνδέσμους :

17 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία 1. Στον υπερσύνδεσμο: «Χορήγηση αδειών και Κριτήρια Αξιολόγησης παραγωγών». 2. Στον υπερσύνδεσμο: «Παρακολούθηση Σταθμών ». Όπως βλέπετε εμφανίζονται πιο κάτω: 1. Στον υπερσύνδεσμο: «Χορήγηση αδειών και Κριτήρια Αξιολόγησης παραγωγών». 2. Στον υπερσύνδεσμο: «Παρακολούθηση Σταθμών ». Όπως βλέπετε εμφανίζονται πιο κάτω: Πληροφοριακά για το χρήστη, οι υπερσύνδεσμοι αυτοί, εκτός από το υπό διερεύνηση θέμα- δραστηριότητα- μας οδηγούν σε ενδιαφέροντα θέματα που επεξεργάζονται και άλλοι υπερσύνδεσμοι που εμφανίζονται και που αφορούν: Στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην προστασία του απόρρητου της ιδιωτικής ζωής. Στην ακρίβεια και αντικειμενικότητα που δεοντολογικά θα πρέπει να χαρακτηρίζει τα πολυμέσα. Στα είδη και στο περιεχόμενο των διαφημίσεων, την έννοια «καταλληλότητα», στη σήμανση εκπομπών/ ζώνες τηλεπροστασίας των παιδιών κ.α.

18 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία ΟΜΑΔΑ Γ΄: Η τρίτη ομάδα οδηγείται στην ιστοσελίδα του Γραφείου Τύπου της Ελλαδικής Αστυνομίας στο:

19 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Η ομάδα οδηγείται στον υπερσύνδεσμο με τίτλο: «Παιδιά και ΜΜΕ»:

20 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Ο υπερσύνδεσμος αυτός θα οδηγήσει στους ακόλουθους υπερσυνδέσμους που τα παιδιά καλούνται να περιηγηθούν (συλλέγοντας τις πληροφορίες που ζητούνται στα αντίστοιχα φύλλα εργασίας) με όλη την ομάδα: Ο υπερσύνδεσμος αυτός θα οδηγήσει στους ακόλουθους υπερσυνδέσμους που τα παιδιά καλούνται να περιηγηθούν (συλλέγοντας τις πληροφορίες που ζητούνται στα αντίστοιχα φύλλα εργασίας) με όλη την ομάδα: «Πρόγραμμα οπτικοαουστικής παιδείας για παιδιά και νέους» «Πρόγραμμα οπτικοαουστικής παιδείας για παιδιά και νέους» «Ασφαλής πρόσβαση στο διαδίκτυο και η προστασία ανηλίκων» και στο (εδώ θα επιλέξουν την ελληνική γλώσσα). «Ασφαλής πρόσβαση στο διαδίκτυο και η προστασία ανηλίκων» και στο (εδώ θα επιλέξουν την ελληνική γλώσσα). «Περισσότερα για ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο». «Περισσότερα για ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο». Παρουσιάζουμε τους δύο αρχικούς υπερσυνδέσμους που πληροφοριακά αναφέρουμε πως εμπεριέχουν υλικό κατάλληλα δομημένο για τάξεις μεικτής ικανότητας.

21 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Πληροφοριακά η SafeLine είναι μια Ανοικτή Γραμμή (Hot Line) που δέχεται καταγγελίες για δικτυακούς τόπους (websites) ή υπηρεσίες νέων (news groups) που βρήκατε στο Ίντερνετ και περιέχουν: Εικόνες κακομεταχείρισης των παιδιών, οπουδήποτε στον κόσμο. Εικόνες με ρατσιστικό και ξενοφοβικό περιεχόμενο που παραβαίνει την Ελληνική νομοθεσία αλλά και το όλο φάσμα του πλαισίου: «ανθρώπινα δικαιώματα».

22 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ : 1. Ανακοίνωση και καταγραφή συμπερασμάτων στον πίνακα από αντιπροσώπους των Ομάδων. 2. Τοποθετήσεις- κριτικές παρεμβάσεις επί των συμπερασμάτων από την ολομέλεια της τάξης. 3. Αξιολόγηση της συνεισφοράς του περιεχομένου της υπό διερεύνηση Δ.Ε. στη διαμόρφωση στάσεων ζωής - σύνδεση σχολείου με κοινωνική πραγματικότητα. Στρουκτουραλισμός και Εμπειρισμός στη βάση του “active citizenship”, «σκέψου παγκόσμια- δράσε τοπικά» ( International Commission on Education for the 21st century, the “Treasure Within Report”,1996).

23 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Εν κατακλείδι, «Η επιστήμη, αν και παράγωγο της εμπειρίας, «Η επιστήμη, αν και παράγωγο της εμπειρίας, συνδυάζει την εμπειρία με τη θεωρία, συνδυάζει την εμπειρία με τη θεωρία, όπως και τη θεωρία με την τέχνη. όπως και τη θεωρία με την τέχνη. Μπορεί η επιστήμη να είναι πρακτική. Μπορεί η επιστήμη να είναι πρακτική. Μπορεί να είναι και θεωρητική Μπορεί να είναι και θεωρητική αλλά και ποιητική». αλλά και ποιητική». Αριστοτέλους, Μετά τα φυσικά Ε1, 1025b 20

24 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Β ΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Βάμβουκας, Μ. (1998). Εισαγωγή στην Ψυχοπαιδαγωγική Έρευνα και Μεθοδολογία (5 ed.). Αθήνα: Γρηγόρης.. Cinnamond,J.H. and Zimper, N.L. (1990). Reflectivity as a function of community in R.T.Clift, W.R. Houston & M.C. Pugah (eds.). Encouraging Reflective Practice in Education: an analysis of issues and programs. N.Y. Teachers College Press. Γκότοβος, Θ. ( 1993). Η ποιοτική έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής. Επιστημονική Επετηρίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ΙΒ 199 International Commission on Education for the 21st century, the “Treasure Within Report”,1996 Καψάλης, Α. και Χαραλάμπους, Δ. (1995). Σχολικά Εγχειρίδια. Θεσμική εξέλιξη και σύγχρονη προβληματική. Αθήνα: Έκφραση. Κουτσελίνη, Ι.Μ. (2001). Ανάπτυξη Προγραμμάτων- Θεωρία – Έρευνα – Πράξη. Λυθροδόντας Press: Λευκωσία Κουτσελίνη, Ι.Μ. (2006). Η διαφοροποίηση Διδασκαλίας- Μάθησης σε τάξεις μεικτής ικανότητας. Τόμος Α΄ Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία. Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Κύπρου

25 Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία Κυριαζή, Ν. (2004). Η κοινωνιολογική έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Lincoln, D. (1994). Handbook of Qualitative Research. Sage Publications: U.S.A. Μπονίδης, Κ. (2004).Το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου ως αντικείμενο έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο. Παντίδης, Σ. και Πασιάς, Γ. (2003). Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση: Όψεις, Θεωρήσεις, Προβληματισμοί. Τόμος Α΄. Gutenberg: Αθήνα. Piajet, J. (1981). Ψυχολογία και Επιστημολογία. Για μια θεωρία της Γνώσης. Αθήνα: Υποδομή. Νικολοπούλου, Τ. (2007). Θέτοντας ερωτήσεις αναστοχασμού σε συνεχή βάση, ώστε να αποτελούν εργαλεία αδιάκοπης αξιολόγησης. Project zero, Harvard University Ιουλίου: Εισήγηση σε συνεδρία. Υ.Π.Π. (2007). Ετήσια Έκθεση Λευκωσία 2008


Κατέβασμα ppt "Λιάνα Παπαδοπούλου, Μ.Α. Αναλυτικά και Διδασκαλία «Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Φιλοσοφικό υπόβαθρο – Σχεδιασμός-"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google