Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Αγαπώ το σώμα μου-Τρέφομαι σωστά Σχολικό έτος 2012-2013 42 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Αγαπώ το σώμα μου-Τρέφομαι σωστά Σχολικό έτος 2012-2013 42 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Αγαπώ το σώμα μου-Τρέφομαι σωστά Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Πετροπούλου Σοφία Συνεργαζόμενοι: Διαμαντοπούλου Δήμητρα ΠΕ06 Τάξη: Β Τμήμα:Β2

3 Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και εργάζονταν με αυτό τον τρόπο κατά την διάρκεια του προγράμματος. Σε κάθε ομάδα είχε οριστεί ένας εκπρόσωπος, ο οποίος παρουσίαζε κάθε φορά τα αποτελέσματα –συμπεράσματα της ομάδας. Μετά από λίγο καιρό και ενώ οι ομάδες εργάζονταν αρμονικά, αναδείχτηκαν κάποια ιδιαίτερα ταλέντα μέσα σε κάθε ομάδα (όπως ζωγραφικής, παραγωγής ιστορίας- ποιήματος, δραματοποίησης). Έτσι κάθε φορά οι ομάδες παρουσίαζαν με το δικό τους τρόπο το προϊόν της εργασίας τους.

4 Αφορμή επιλογής του συγκεκριμένου θέματος αποτέλεσε η παρατήρηση πως οι μαθητές μας έφερναν για κολατσιό -δεκατιανό τυποποιημένα προϊόντα (κρουασάν, σοκολάτες, πατατάκια, ντόνατς). Σπάνια βλέπαμε κάποιο παιδί να έχει μαζί του φρούτο και μερικές φορές τα παιδιά που είχαν το πετούσαν στο καλάθι των αχρήστων!! Επίσης αφορμή αποτέλεσε το γεγονός πως μέσα στην τάξη είχαμε υπέρβαρους μαθητές οι οποίοι μάλιστα παρουσίαζαν χαμηλό δείκτη αυτοεκτίμησης.

5 Η δράση μας στηρίχτηκε κυρίως στην βιωματική – επικοινωνιακή διδασκαλία δεδομένου πως σε αυτή την ηλικία τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσα από το βίωμα, τη δράση και την εμπειρία. Έτσι η υλοποίηση του προγράμματος έγινε με δραστηριότητες όπως ζωγραφική, κολάζ, δημιουργία ποιήματος-παραμυθιού, τραγούδι, θεατρική παράσταση, παρασκευή ψωμιού στο χώρο του σχολείου, παρασκευή υγιεινού δεκατιανού (με τη συμβολή των γονέων).

6 Αγγλικά Τα παιδιά έμαθαν τις έννοιες του υγιεινού- ανθυγιεινού φαγητού(healthy-junk food) Έμαθαν τα φρούτα και ένα αγγλικό τραγούδι με αυτά(The fruit song) ενώ ζωγράφισαν και τη δική τους φρουτοσαλάτα (Fruit salad) Έφτιαξαν τα δικά τους πιάτα με το υγιεινό πρωινό (My healthy breakfast) και έμαθαν ένα τραγούδι για την αξία του καθημερινού πρωινού (Τhe Breakfast song)

7 Δραστηριότητες Συζήτηση για τις ομάδες τροφίμων. Συγκέντρωση εικόνων και άλλων πληροφοριών για να γνωρίσουν τα παιδιά τις ομάδες τροφίμων και να τοποθετούν αυτά που τρώνε καθημερινά στην ομάδα που ανήκουν. Κατασκευή της πυραμίδας τροφίμων. Εβδομαδιαία καταγραφή του πρωινού γεύματος. Συζήτηση για τα διατροφικά λάθη στο πρωινό μας και το δεκατιανό. Ανάγνωση βιβλίων με θέμα την διατροφή. Εκτενής συζήτηση με θέμα: >.

8 Φύλλο εργασίας Μαθαίνουμε τις ομάδες τροφίμων και βρίσκουμε εικόνες από κάθε ομάδα για την κατασκευή κολάζ. Γαλακτοκομικά Φρούτα Λαχανικά Κρέας και ψάρια Ψωμί και δημητριακά Έλαια και λίπη

9 Φύλλο εργασίας Το πρωινό είναι το βασικότερο γεύμα. Μας δίνει ενέργεια μέχρι το μεσημέρι και μας βοηθάει να έχουμε όρεξη στο παιχνίδι και το σχολείο. Ένα σωστό πρωινό μπορεί να περιέχει: Φρέσκο γάλα, σκέτο ή με λίγο μέλι, για γερά κόκαλα. Το γάλα με κακάο δεν αφήνει όλο το ασβέστιο να απορροφηθεί από τα κόκαλα. Φρέσκο αβγό για περισσότερη δύναμη. Προϊόντα δημητριακών( μαύρο ψωμί, νιφάδες καλαμποκιού κ.ά) για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Φρούτα ή χυμό για δροσιά και γεύση. Για να απολαύσουμε το πρωινό μας πρέπει να ξυπνάμε νωρίτερα. Αξίζει τον κόπο. Για το κολατσιό προτιμάμε: Φρέσκο κουλούρι ή μαύρο ψωμί με τυρί και λαχανικά εποχής για να χορτάσουμε. Ξηροί καρποί, φρούτα, ξερά σύκα και δαμάσκηνα είναι ό,τι καλύτερο για τα κρύα πρωινά του χειμώνα. Γιαούρτι ή ρυζόγαλο, πλούσια σε ασβέστιο. Φρέσκα φρούτα και χυμούς για να ξεδιψάσουμε. Αποφεύγουμε: Τα αναψυκτικά διότι έχουν ζάχαρη, φουσκώνουν το στομάχι και δεν ξεδιψούν πραγματικά. Γαριδάκια, πατατάκια και μπισκότα επειδή δε μας χορταίνουν και περιέχουν πολύ αλάτι και ζάχαρη. Σοκολάτες, καραμέλες και γλυκά επειδή καταστρέφουν τα δόντια μας. Το μεσημεριανό φαγητό είναι το κύριο γεύμα της ημέρας. Κατά τη διάρκεια του γεύματος: Αποφεύγουμε να ανοίγουμε την τηλεόραση. Τρώμε αργά το φαγητό μας και μασάμε καλά τις τροφές μας. Προτιμάμε βραστά ή ψητά φαγητά και αποφεύγουμε τα τηγανιτά. Αποφεύγουμε να πίνουμε αναψυκτικά κατά τη διάρκεια του γεύματος.

10 Φύλλο εργασίας Αινίγματα Να βρεις τα φρούτα και τα λαχανικά που κρύβονται στα αινίγματα και να τα ζωγραφίσεις. Είναι πράσινο με ρίγες Είμαι πορτοκαλί μέσα κόκκινο φωτιά. και με μεγάλο κουκούτσι. Τρώγεται χωρίς τις φλούδες Με λεν και καϊσί. και κουκούτσια έχει πολλά. Ξέρεις αυτό τι θα πει; Τι είναι; Τι είναι; Είναι πράσινο ή μαύρο Από έξω σα γρασίδι φρούτο καλοκαιρινό. Από μέσα σαν βαμπάκι. Έχει σπόρους μικρούς μέσα Χοντρουλό σαν μα και όνομα μικρό. προσωπάκι και το λένε και απίδι. Τι είναι; Τι είναι; Κόκκινη και στρουμπουλή γευστική αλλά μικρή. Τρώγεται είτε ωμή ή γρανίτα δροσερή. Ποια είναι;

11 Φύλλο εργασίας Διάλεξε τροφές από τις παρακάτω τροφές και φτιάξε ένα πρωινό, ένα κολατσιό, ένα μεσημεριανό, και ένα βραδινό που θα προτιμούσες. Μην ξεχνάς πως κάθε γεύμα πρέπει να περιέχει τροφές από κάθε κατηγορία των τροφίμων που έμαθες. Μακαρόνια μήλο γιαούρτι Ψαρόσουπα γάλα κουνουπίδι σαλάτα Χορτόσουπα μέλι τυρί γραβιέρα Παστίτσιο ψάρια ψητά ξηροί καρποί Ντοματοσαλάτα ρύζι ψωμί Βραστό αβγό τυρί φέτα Πορτοκάλι κοτόπουλο φασολάδα Σαλάτα μαρούλι κορν φλέιξ ροδάκινα Πατατοσαλάτα κέικ χυμός φρούτων Μπιφτέκια σαλάτα λάχανο Πρωινό Κολατσιό Μεσημεριανό Βραδινό

12 Καταγράφω τι τρώω για πρωινό Δευτέρα: Τρίτη: Τετάρτη: Πέμπτη: Παρασκευή: Σάββατο: Κυριακή:

13 Μας επισκέφτηκε στο σχολείο διατροφολόγος και μίλησε με τα παιδιά για την καθημερινή τους διατροφή. Γεωπόνος που βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν τον τρόπο παραγωγής των λαχανικών, την σωστή εποχή κατανάλωσης κάθε λαχανικού και φρούτου και τις σωστές συνθήκες διατήρησης τους. Μας επισκέφτηκαν και μας έδειξαν πως παρασκευάζεσαι το ψωμί από το αλεύρι. Επισκεφτήκαμε εργοστάσιο γάλακτος και εργαστήριο ζαχαρωτών.

14 Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας στο σχολείο και στους γονείς μέσα από ένα θεατρικό με θέμα την αξία της σωστής διατροφής στην υγεία του σώματος και του στόματος. Εμπλέκοντας και το πρόγραμμα στοματικής υγιεινής που έχουμε αναλάβει. Επίσης με την οργάνωση υγιεινού δεκατιανού είχαμε στόχο να ευαισθητοποιήσουμε τους γονείς πάνω στο θέμα της διατροφής των παιδιών τους στο σχολείο και όχι μόνο εκεί.

15 Τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή τους στη θεατρική παράσταση. Πιστεύουμε πως και μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία τα παιδιά κατανόησαν την αξία της σωστής διατροφής για τη σωματική και πνευματική τους υγεία.

16 Τα παιδιά έγραψαν το μήνυμα : >,το οποίο τοιχοκολλήθηκε στην τάξη μας.Ακόμα δημιούργησαν και πολλά ποιηματάκια όπως αυτό: Τώρα πια ξέρω και προσέχω τι θα τρώω κάθε μέρα πρωινό,δεκατιανό. Φρουτάκια και λαχανικά όχι κρουασάν, ζαχαρωτά γαριδάκια και όλα αυτά τα ανθυγιεινά.

17 Σας παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες από τη δράση μας

18

19

20


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Αγαπώ το σώμα μου-Τρέφομαι σωστά Σχολικό έτος 2012-2013 42 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google