Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί και ως επιβάτες - διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης.» Σχολικό έτος 2012-2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί και ως επιβάτες - διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης.» Σχολικό έτος 2012-2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί και ως επιβάτες - διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης.» Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΤΡΩΝ

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μηνάς Λυριστής Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 3

3 Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία των Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας-Εurostat: «Κάθε χρόνο στη χώρα μας καταγράφονται ατυχήματα με θύματα παιδιά, ηλικίας έως 14 ετών και περισσότερα από 75 παιδιά έως 14 ετών αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Με τη διαρκή συνεργασία και την προσπάθεια όλων μας, είναι βέβαιο ότι θα περιοριστούν στο ελάχιστο τα ατυχήματα. Για να πετύχουμε αυτό το στόχο, δεν αρκεί μόνο η ευαισθησία μας. Είναι απαραίτητη η ενεργή, έμπρακτη συμμετοχή μας, ώστε να θωρακίσουμε με τον καλύτερο τρόπο τους πολίτες του αύριο. Αναμφισβήτητα απαιτείται η εξοικείωση των παιδιών μας στην κυκλοφορία, κάτι που αποτελεί βασική υποχρέωση όλων μας.»

4 Η τάξη μας

5 Ομάδες εργασίας 1 η ομάδα: «Οι φωτεινοί σηματοδότες» (Μεγαδούκα Γιώτα, Καλύβα Κατερίνα, Ντίμοβ Αντρέας) 2 η ομάδα: «Οι διαβάσεις» (Μαράγγος Βαγγέλης, Κουτσαντώνης Νίκος, Μπάνη Ρόμπυ) 3 η ομάδα: «Ζώνες ασφαλείας» (Κοτοπούλης Δημήτρης, Νάτση Εύη, Καζαντζή Αλεξάνδρα) 4 η ομάδα: «Οι ποδηλάτες» (Ευλιάτου Ρεγγίνα, Θεοδοσίου Καλλιόπη, Κοντοχρήστος Αποστόλης) 5 η ομάδα: «Οι πεζοί» (Μπελόμο Νικόλας, Μάρκος Μηνάς, Μουρελάτος Λεωνίδας, Γιαννοπούλου Φωτεινή)

6

7 Παρακολουθήσαμε πολλά videos από το ΥouTube με θέματα σχετικά με την οδική ασφάλεια, το πώς κινούμαστε στο δρόμο, πώς οδηγούμε το ποδήλατό μας, σχετικά με το τι φοράμε, όταν οδηγούμε ποδήλατο, με τη ζώνη ασφαλείας, τι πρέπει να κάνουμε, όταν είμαστε επιβάτες σε αυτοκίνητο, τα τροχαία δυστυχήματα κ.ά. Συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια. Κατασκευάσαμε κολλάζ από αποκόμματα εφημερίδων. Κατασκευάσαμε σήματα του ΚΟΚ. Αποστείλαμε επιστολή στους αρμόδιους με όλα όσα είχαμε καταγράψει (έλλειψη πεζοδρομίων, εμπόδια στα πεζοδρόμια, δυσδιάκριτες πινακίδες ή χαλασμένες). Προτείναμε λύσεις για τη γειτονιά μας. Αλλάξαμε την αρχή ή το τέλος μιας ιστορίας, φτιάξαμε παραμύθι σχετικό με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και το εικονογραφήσαμε, συμπληρώσαμε σταυρόλεξα, σωστό- λάθος, παίξαμε παιχνίδια. Κατασκευάσαμε φωτεινούς σηματοδότες, το Σταμάτη και το Γρηγόρη. Γράψαμε το Γλωσσάριο της Κυκλοφοριακής Αγωγής. Δημιουργήσαμε αφίσες με μηνύματα κυκλοφοριακής Αγωγής. Μοιράσαμε φυλλάδιο με οδηγίες προς τους γονείς.

8 Έχεις παρατηρήσει ποτέ τα σήματα που υπάρχουν στο δρόμο;

9 Για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία Για να πληροφορούν τους οδηγούς Για να προειδοποιούν τους οδηγούς Γιατί υπάρχουν σήματα στους δρόμους;

10 Απαγορευτικά Τα οδικά σήματα χωρίζονται σε 4 κατηγορίες ΥποχρεωτικάΠροειδοποιητικάΠληροφοριακά

11 Τα φώτα τροχαίας ΟΔΗΓΕ ΣΤΑΜΑΤΑ! ΟΔΗΓΕ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕ! ΟΔΗΓΕ ΞΕΚΙΝΑ! Τα φώτα τροχαίας ρυθμίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων

12 Διάβαση τύπου Ζέπρα Διάβαση πεζών Περιμένεις να σταματήσουν τα αυτοκίνητα και από τις δύο κατευθύνσεις! Αφού βεβαιωθείς ότι ο δρόμος είναι καθαρός, διασταυρώνεις με γοργό βήμα. Στέκεσαι πάνω στο πεζοδρόμιο!

13 Διάβαση τύπου Πέλικαν Στέκεσαι στην άκρη του δρόμου και πατάς το κουμπί! Περιμένεις, όπως και ο κόκκινος Σταμάτης, να σταματήσουν τα αυτοκίνητα. Όταν ανάψει ο πράσινος Γρηγόρης διασταυρώνεις με γοργό βήμα. Ρυθμίζεται με φώτα τροχαίας.

14 Όταν δεν υπάρχει διάβαση πεζών ΣΚΕΨΟΥ : Βρες ένα ασφαλισμένο μέρος για να διασταυρώσεις, μακριά από διασταυρώσεις, μακριά από στροφές και σταθμευμένα αυτοκίνητα. ΣΤΑΜΑΤΑ : στο πεζοδρόμιο και όχι στην άκρη του δρόμου.

15 Όταν κυκλοφορείς στο δρόμο πρέπει πάντοτε να τηρείς τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Φέρεις και συ ευθύνη για την ασφάλειά σου! Είσαι πεζός υπεύθυνος και ευσυνείδητος. Φίλε, να θυμάσαι πως..

16

17 ΠΕΡΙΜΕΝE : μέχρι να είναι ασφαλές να διασταυρώσεις. ΠΕΡΝΑ: το δρόμο κάθετα και προσεκτικά με γοργό βήμα χωρίς να τρέχεις.

18 Ποδηλατώ με ασφάλεια

19 Ελέγχω γενικά το ποδήλατό μου: φρένα, ελαστικά, αλυσίδα/ καδένα, φώτα, αντανακλαστήρες

20 Προστατευτικά γάντια Επιγονατίδες Κράνος Προστατευτικά για τους αγκώνες Πατίνια καλά ασφαλισμένα και σε καλή κατάσταση Εξοπλισμός για ποδήλατο, πατίνια, σκούτερ, skateboard: Φωσφορούχο γιλέκο

21

22 Προτίθεμαι να στρίψω ή να μετακινηθώ προς τα δεξιά Προτίθεμαι να στρίψω ή να μετακινηθώ προς τα αριστερά Προτίθεμαι να πάω πιο σιγά ή να σταματήσω. Ιδιαίτερα χρήσιμο στις διαβάσεις πεζών. Σήματα με το χέρι

23 Προτίθεμαι να στρίψω ή να μετακινηθώ προς τα δεξιά Προτίθεμαι να στρίψω ή να μετακινηθώ προς τα αριστερά Προτίθεμαι να πάω πιο σιγά ή να σταματήσω Προτίθεμαι να πάω προς τα πίσω Σήματα από οδηγούς

24 O θεσμός του Σχολικού Τροχονόμου

25 Κατασκευή ομαδικών αφισών για τα τροχαία ατυχήματα

26

27 Παρουσίαση του βιβλίου «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» της Ελένης Πιτσιδοπούλου

28 Επίσκεψη σε γειτονική Σχολή οδηγών στις Ο ιδιοκτήτης της σχολής με μια σειρά προβολών διαφανειών και βίντεο αλλά και επεξηγήσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προσπάθησε και κατάφερε σε μεγάλο βαθμό να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον και να μας κάνει συμμέτοχους σε μια πράγματι αποδοτική συζήτηση. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις μας αφορούσαν στη στάση και συμπεριφορά μας ως επιβάτες, ως πεζοί αλλά και ως οδηγοί, αφού όλοι σχεδόν οι μαθητές κυκλοφορούν με τα ποδήλατά τους καθημερινά σε δρόμους ευρείας κυκλοφορίας στη γύρω περιοχή. Κλείνοντας την επίσκεψη, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από μηχανολογία και να παρατηρήσουμε τον τρόπο λειτουργίας και μετάδοσης της κίνησης του αυτοκινήτου.

29

30

31

32

33 Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει : Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος. Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά. Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας. Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας. Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας. Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος. Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα. Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη. Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα. Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ. Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς. Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

34 Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Πάνος Μυλωνάς» ( ) Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής με λεωφορείο του Δ. Πατρέων στις Εκεί οι εκπαιδευτές μάς ενημέρωσαν με βιωματικό τρόπο για θέματα κυκλοφοριακής αγωγής. Οι υπεύθυνοι του Πάρκου μάς μοίρασαν το έντυπο «Η Μαρία και ο Σπύρος στο δρόμο των σημάτων…» Περπατώ πάντα με τα σήματα του Κ.Ο.Κ.

35

36

37

38

39 Περπάτημα στους δρόμους γύρω από το σχολείο και καταγραφή προβλημάτων

40

41 Κύπρου & Δοϊράνης: μουντζουρωμένη πινακίδα

42 Παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω στη στροφή εμποδίζουν τα παιδιά να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια (οδός Λευκωσίας)

43 Χαλασμένο πεζοδρόμιο και αυτοκίνητα που έχουν εισέλθει αντίθετα στο δρόμο (οδός Πάφου)

44

45 Η είσοδος του Σχολείου μας ( , 08:07)

46 Η είσοδος του Σχολείου μας ( , 08:02)

47 Πεζόδρομος Κων/πόλεως

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59 Στατιστικοί Πίνακες και διαγράμματα. Φωτογραφίες από τροχαία ατυχήματα. Αναζητήσαμε τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων καθώς και συγκριτικούς πίνακες και διαγράμματα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75 ΕΛΣΤΑΤ: Oδικά Τροχαία Ατυχήματα, Σεπτέµβριος 2012

76 Εθνική Στατιστική Υπηρεσία

77

78

79

80

81 Το Τμήμα μας στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος Αγωγής Υγείας με θέμα «Οδική συμπεριφορά μαθητών» υποδέχτηκε στις στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την υπαστυνόμο της Τροχαίας Πατρών κ. Ελένη Καρατάσιου. Η υπαστυνόμος της Τροχαίας προβάλλοντας σχετικό βίντεο ενημέρωσε τους μαθητές για το πώς πρέπει να βαδίζουν με ασφάλεια στους δρόμους παρουσιάζοντάς τους απλούς κανόνες καθημερινής συμπεριφοράς προς αποφυγή των ατυχημάτων και τους συνέστησε να τους εφαρμόζουν. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης οι μαθητές έθεσαν ερωτήσεις, εξέφρασαν τις απορίες τους κι έλαβαν τις κατάλληλες απαντήσεις πάνω σε ζητήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής.

82

83 Επίσκεψη κινητής μονάδας του ΕΚΑΒ στο Σχολείο στις

84

85

86

87

88

89

90

91 Ο χειρούργος ιατρός του ΕΚΑΒ κ. Αμπατζίδης Ιορδάνης ενημερώνει τους μαθητές στην αίθουσα της Πληροφορικής

92

93

94

95

96

97

98

99 Υλοποίηση προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής του Ι.Ο.ΑΣ. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις στο χώρο του Σχολείου του υπεύθυνου κ. Γραμματικόπουλου Δ. του εκπαιδευτικού προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής του Ι. Ο. ΑΣ. για τους μαθητές της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια», που έχει σχεδιαστεί από έμπειρους παιδαγωγούς και ειδικούς συγκοινωνιολόγους. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε επάνω σε ειδικά σχεδιασμένο τάπητα (διαστάσεων 5Χ5) στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου με βιωματικό- διαδραστικό τρόπο. Η διάρκεια των παρεμβάσεων ήταν περίπου μίας ώρας. Η εκπαίδευση εστιάζει στους βασικούς κανόνες που πρέπει να τηρούν τα παιδιά και ανάλογα με την ηλικία και τις εκάστοτε ιδιαιτερότητες δίνεται έμφαση στο ζήτημα της ασφάλειας των παιδιών ως πεζοί, ως επιβάτες Ι.Χ., ως ποδηλάτες και ως χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, κάθε φορά αντίστοιχα για την κάθε περίπτωση.

100

101

102

103

104

105

106 Η παρουσίαση του προγράμματός μας και η διάχυση των αποτελεσμάτων του πραγματοποιήθηκε στους γονείς του τμήματος καθώς και στ ις Β΄ και Γ΄ τάξεις του Σχολείου μας την Πέμπτη με αφίσα, με παρουσίαση από τους μαθητές, με προβολή του παραγόμενου υλικού, καθώς και με μουσικοκινητική παρουσίαση στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου. Επίσης έγινε παρουσίαση του προγράμματος και στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα στις εκδηλώσεις λήξης στις

107

108

109

110

111

112 Έχουμε την πεποίθηση ότι οι μαθητές μας ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα κυκλοφοριακής Αγωγής και διαμόρφωσαν στάσεις και συμπεριφορές που θεωρούμε ότι θα τους βοηθήσουν τώρα αλλά και στο μέλλον να συμπεριφέρονται ως υπεύθυνοι πολίτες (πεζοί ή οδηγοί).

113 Οι εντυπώσεις των μαθητών μας

114

115

116

117 Κάτι ξεχωριστό κατά την άποψή μας, που προέκυψε από την υλοποίηση του προγράμματος (ποίημα, παροιμία, κάποιο μήνυμα, αφίσα, …) με το οποίο θα θέλαμε να κλείσουμε την παρουσίαση του προγράμματός μας.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί και ως επιβάτες - διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης.» Σχολικό έτος 2012-2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google