Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Όλοι για την ομάδα και η ομάδα για όλους!» Σχολικό έτος 2012- 2013 1/θέσιο Δ.Σ. Κέρτεζης Καλαβρύτων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Όλοι για την ομάδα και η ομάδα για όλους!» Σχολικό έτος 2012- 2013 1/θέσιο Δ.Σ. Κέρτεζης Καλαβρύτων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Όλοι για την ομάδα και η ομάδα για όλους!» Σχολικό έτος /θέσιο Δ.Σ. Κέρτεζης Καλαβρύτων

2 Οι ομάδες στις οποίες χωρίστηκαν οι μαθητές ήταν τρεις και το κριτήριο ήταν ηλικιακό. Δηλαδή, η Α΄και Β΄μαζί, η Γ΄και η Δ΄μαζί και το ίδιο η Ε΄και Στ΄. Οι ομάδες αυτές συνεργάζονται και στα μαθήματα βοηθώντας η μία την άλλη. Παρόλα αυτά υπήρχε ένας έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους ο οποίος διακρινόταν από την τάση των μεγαλύτερων να επιβληθούν στους ηλικιακά μικρότερους. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γκούτη Ελένη Τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ Να συστηθούμε:

3 Φωτογραφίες ομάδων Ο χώρος συνάντησηςΟι ομάδες Οι ανεξάρτητοι ! Οι χαρούμενοι!Οι αισιόδοξοι!

4 Το θέμα αυτό επιλέχτηκε από την υπεύθυνη του προγράμματος επειδή η ανομοιογένεια της σχολικής τάξης δημιουργούσε καθημερινά τριβές την ώρα του μαθήματος και του διαλείμματος. Να επισημανθεί ότι στο 1/θέσιο είναι αναγκασμένοι όλοι οι μαθητές όλων των ηλικιών να βρίσκουν μια δραστηριότητα για το διάλειμμα στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν όλοι, ο καθένας στο βαθμό που μπορεί. Όπως είναι επόμενο, αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά σε πολλές περιπτώσεις με αποτέλεσμα να αισθάνονται κάποια μικρότερα παιδιά αδικημένα και παραμελημένα. Το θέμα αυτό επιλέχτηκε από την υπεύθυνη του προγράμματος επειδή η ανομοιογένεια της σχολικής τάξης δημιουργούσε καθημερινά τριβές την ώρα του μαθήματος και του διαλείμματος. Να επισημανθεί ότι στο 1/θέσιο είναι αναγκασμένοι όλοι οι μαθητές όλων των ηλικιών να βρίσκουν μια δραστηριότητα για το διάλειμμα στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν όλοι, ο καθένας στο βαθμό που μπορεί. Όπως είναι επόμενο, αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά σε πολλές περιπτώσεις με αποτέλεσμα να αισθάνονται κάποια μικρότερα παιδιά αδικημένα και παραμελημένα. Στόχος του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν όλοι οι μαθητές ότι οι κανόνες αλληλοσεβασμού και συνεργασίας θα προσφέρουν ομαλή και ισορροπημένη σχολική ζωή.

5 Η δράση μας Οκτώβριος Ποιοι είμαστε; Τι ξεχωριστό έχει ο καθένας μας;  Μας επισκέφθηκε το Δ.Σ. Σκεπαστού, γνωριστήκαμε, γνώρισαν το χωριό μας και το σχολείο μας και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια στο προαύλιο.  Η επικοινωνία μας συνεχίστηκε και στη συνέχεια της χρονιάς. Μιλήσαμε στο Skype και οι μαθητές του Δ.Σ. Σκεπαστού μας έκαναν ερωτήσεις για τον τόπο μας και τα εθιμά μας.  Δραστηριότητες γνωριμίας και δεσίματος ομάδας.

6 Νοέμβριος Η ομάδα μου και το σχολείο μου Οι πρώτες «συνελεύσεις». Οι μαθητές λένε τη γνώμη τους και διατυπώνουν προτάσεις για ομαλή συμβίωση στα πλαίσια του σχολείου. Χρήση υλικού (προτεινόμενων δραστηριοτήτων) από το Κέντρο Έρευνας και εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών- Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης (Χρυσή Χατζηχρήστου). Οι μαθητές συνεργάζονται. Δουλεύουν όλοι μαζί για να φτιάξουν ένα νόστιμο γλύκισμα!

7  Η πρώτη μας παρουσίαση βιβλίου. Οι μαθητές εκτίθενται μπροστά στους συμμαθητές τους. Σέβομαι τον συμμαθητή μου Δεκέμβριος Σέβομαι τους συμμαθητές μου Ζωρζ Σαρή, Τα στενά παπούτσια Ελένη Κατσαμά, Σαν τα χελιδόνια Δύο βιβλία που επιλέχτηκαν από τη «μεγάλη» ομάδα, μιλούν για συναισθήματα και διαφορετικότητα. Οι τρεις Σωματοφύλακες. Βιβλίο που επιλέχτηκε από μαθητή της ομάδας των «Αισιόδοξων». Συζητήθηκε το δέσιμο των πρωταγωνιστών και η πίστη για την ομάδα.

8 Ιανουάριος Τι είναι η γλώσσα του σώματος; Πώς δείχνουμε τι νιώθουμε και τι σκεφτόμαστε; Πώς καταλαβαίνουμε τι νιώθει ο άλλος; Η γλώσσα του σώματος  Ένας μαθητής δείχνει με το σώμα του ένα συναίσθημα και οι μαθητές καλούνται να το αναγνωρίσουν.

9 Συναισθήματα Φεβρουάριος Ευχάριστα Αγάπη Χαρά Ευτυχία Ενθουσιασμός Περηφάνεια Αισιοδοξία Δυσάρεστα Λύπη Μίσος Ζήλεια Οργή Φόβος Άγχος Πώς τα εκφράζουμε;  Δραστηριότητες αναγνώρισης και έκφρασης συναισθημάτων

10 Οι τέσσερις εποχές και τα συναισθήματα. Η θεματική των εποχών χρησιμοποιήθηκε αντί του θερμομέτρου των συναισθημάτων. Οι μαθητές χρωμάτισαν με ζεστά χρώματα τις εποχές και τους μήνες που νιώθουν θετικά συναισθήματα και με ψυχρά χρώματα τις εποχές και τους μήνες που νιώθουν αρνητικά συναισθήματα. Π.χ. Ο Σεπτέμβριος ζωγραφίστηκε από τους περισσότερους με ψυχρά χρώματα (μπλε, γαλάζιο, γκρι, πράσινο) επειδή τελειώνουν οι διακοπές τους και ξαναρχίζουν τα σχολεία. Κάποιοι μαθητές συνδύασαν να συναισθήματα και με τον καιρό (θερμά χρώματα την άνοιξη και το καλοκαίρι). «Ο παππούς ο Χρόνος»

11 Μάρτιος Τι είναι η σχολική βία; Πώς την αναγνωρίζουμε; Πώς την αντιμετωπίζουμε ; Σχολική βία- επίλυση συγκρούσεων  Ένας μαθητής, ψάχνοντας στο διαδίκτυο για τα ζώα, «έπεσε» κατά λάθος σε ένα βίντεο που έδειχνε πώς σφάζουν τις αγελάδες στα σφαγεία. Μόλις το είδε αυτό ο ίδιος καθώς και οι υπόλοιποι μαθητές, αντέδρασε βίαια μπροστά στο τρομακτικό θέαμα και το έκλεισε. Τα παιδιά φώναζαν και είπαν οτι ένιωσαν φρίκη. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε την αρχή μιας μεγάλης συζήτησης πάνω στο θέμα «Η βία φέρνει βία.» Μέσα από συζήτηση οι μαθητές των δύο μεγαλύτερων ομάδων ανακάλυψαν πως υπάρχει και στο δικό τους σχολείο μια μορφή σχολικής βίας...  Ανάγνωση αποσπασμάτων βιβλίων που πραγματεύονται ή περιέχουν τη σχολική βία. Π.χ. Ο μικρός Νικόλας, Μου έκλεψαν το όνομά μου.  Παρακολούθηση αποσπάσματος της ταινίας «Τα μπλε γυαλιά». re=player_embedded&v=afycaBavaaQ Τι πιστεύουμε ότι θα γίνει στη συνέχεια; Πώς θα θέλαμε να τελειώσει η ιστορία; re=player_embedded&v=afycaBavaaQ

12 Παρουσίαση Αποτελεσμάτων  Η ομάδα των «Ανεξάρτητων» γράφει στιχομυθίες με θέμα τη σχολική βία.  Όλοι οι μαθητές της τάξης ζωγραφίζουν αφίσα κατά της σχολικής βίας. Οι αφίσες κρεμώνται στον τοίχο της τάξης και αναρτώνται επίσης στο Ιστολόγιο του Δ.Σ. Κέρτεζης.  Δύο μαθήτριες της ομάδας των «Ανεξάρτητων» και μία της ομάδας των «Χαρούμενων» παρουσιάζουν στην υπόλοιπη τάξη κουκλοθέατρο με θέμα τη σχολική βία και τίτλο «Για όλα υπάρχει λύση.» Το κουκλοθέατρο αυτό θα παρουσιαστεί στην γιορτή λήξης του σχολικού έτους.

13 Αξιολόγηση Τι καταφέραμεΠού δυσκολευτήκαμε Να παραδεχτούμε την ύπαρξη κάποιων αρνητικών συναισθημάτων. Να ξεχωρίσουμε το ρόλο που έχουμε στο μάθημα από το ρόλο που έχουμε στις ομαδικές δραστηριότητες και στο προαύλιο. Να ξεπεράσουμε οι μεγαλύτεροι την εχθρικότητα προς τους μικρότερους («μας χαλάνε το παιχνίδι», «δεν ξέρουν, είναι μικρά») Γνωρίσαμε και αναγνωρίσαμε τα συναισθήματά μας. Νιώσαμε τη χρησιμότητα της ομάδας. Δουλέψαμε μαζί για ένα συγκεκριμένο στόχο. Βρήκαμε τρόπους να λύνουμε ειρηνικά τις διαφορές μας.

14 Παράρτημα Ενδεικτικές φωτογραφίες δραστηριοτήτων ομάδων. Σημείωση:Τα φύλλα δραστηριοτήτων που χρησιμοποιήθηκαν είναι από το «Κέντρο Έρευνας και εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών- Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης (Χρυσή Χατζηχρήστου)».

15 Ομαδικές δραστηριότητες Σκυταλοδρομία «Τρελοπατιτούρα» Ομαδική κατασκευή Κουκλοθέατρο με θέμα τη σχολική βία


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Όλοι για την ομάδα και η ομάδα για όλους!» Σχολικό έτος 2012- 2013 1/θέσιο Δ.Σ. Κέρτεζης Καλαβρύτων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google