Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Σκιαδας Νικος Αγγελακης Βαγγελης Δύο βιβλία Α ναπτυξη Εφαρμογων σε Προγραμματιστικο Περιβαλλον: Ένα μάθημα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Σκιαδας Νικος Αγγελακης Βαγγελης Δύο βιβλία Α ναπτυξη Εφαρμογων σε Προγραμματιστικο Περιβαλλον: Ένα μάθημα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Σκιαδας Νικος Αγγελακης Βαγγελης Δύο βιβλία Α ναπτυξη Εφαρμογων σε Προγραμματιστικο Περιβαλλον: Ένα μάθημα

3 Για να δουμε τι θα πουμε ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Πολλαπλο βιβλιο: φιλοσοφια του θεσμου ν.2525/97 Θεωρια vs Πραξη Το μαθημα “Αναπτυξη εφαρμογων σε προγραμματιστικο περιβαλλον” Το προγραμμα σπουδων Διδακτεα υλη Τα βιβλια Συγκριση Αποριες/συζητηση ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000

4 Πολλαπλο βιβλιο: απο ποτε και γιατι? ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Μεταρρυθμιση Αρσενη 1997 Σχεδιασμος: “ Οι εκπαιδευτικοι καθε σχολειου θα εχουν τη δυνατοτητα να επιλεξουν το βιβλιο που θα κρινουν οτι ταιριαζει περισσοτερο στις συνθηκες του εκπ/κου εργου τους.” Αιτιολογηση : “Παραγοντας μεσοπροθεσμης ποιοτικης αναβαθμισης της διδακτικης πραξης”

5 Πολλαπλο βιβλιο: παραγοντας αναβαθμισης? ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Δηλαδη? Δημιουργει νεα νοοτροπια, μακρυα απο την ιδεα διδασκαλιας-παρουσιασης περιεχομενων ενος βιβλιου Εισαγει νεα, συγχρονη επιστημονικα, αξιοπιστη και χρησιμη γνωση Συμβαλλει στο ενδιαφερον των μαθητων για τα βιβλια αρα για το μαθημα Βοηθα στην μαθησιακη ενεργοποιηση των παιδιων με ολοκληρωμενα διδακτικα πακετα (τριπλο βιβλιο & λογισμικο)...ελεγε ο Αρσενης το Δεκεμβριο του ‘97

6 Και τι λεει γι’αυτο ο περιφημος ν.2525? ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Αρθρο 7 παρ. 3:... Καθιερωνεται η εισαγωγη στα σχολεια περισσοτερων απο ενα διδακτικων βιβλιων για το μαθητη σε μαθηματα που αυτο κρινεται απαραιτητο. Στην περιπτωση αυτη τα βιβλια ειτε γραφονται απο ειδικες συγγραφικες ομαδες (...), ειτε προερχονται με επιλογη απο το ελευθερο εμποριο...

7 Πως γινεται η ολη διαδικασια? ( 1 ) ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Σε Δυο φάσεις: 1) Στην πρώτη περιπτωση (και στη δικη μας συγκεκριμενα) ξεκινάμε ως εξης: Το Παιδαγωγικο Ινστιτουτο: βγαζει προγραμμα σπουδων για το μαθημα προκυρησσει διαγωνισμο καλει τους υποψηφιους για ενημερωση, οπου τους δινει ενα ικανο standard για το βιβλιο μαζευει τα βιβλια των ομαδων και επιλλεγει το πολυ τρια τα οποια και τυπωνει

8 Πως γινεται η ολη διαδικασια? ( 2 ) ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 2) Τα βιβλια φτανουν στα σχολεια.. τα παιρνουν οι διδασκοντες καθηγητες τα μελετανε διεξοδικα καλειται ο συλογος καθηγητων να αποφασισει ποιο βιβλιο θα διδαχθει στο σχολειο με βαση την εισηγηση των διδασκοντων του μαθηματος η αποφαση κοινοποιειται στο γραφειο β’ βαθμιας, που αναλαμβανει να φερει στο σχολειο τα βιβλια απο το Π.Ι.

9 Καλη η θεωρια, αλλα... ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Τα βιβλια της “αναπτυξης εφαρμογων...” εφτασαν στα σχολεια τον Ιουνιο του ‘99 1) Οι ημερομηνιες ΠΙΕΖΑΝ (2 μολις εβδομαδες για αξιολογηση 9 βιβλιων απο τους καθηγητες!) 2) Ποιοι καθηγητες? Ωρομισθιοι, Αναπληρωτες Προβλημα σε αυτη την κλιμακα, ευτυχως μονο για τη σχολικη χρονια ‘

10 Προταση προβληματισμου ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Είναι αραγε η υλοποιηση του θεσμου του πολλαπλου βιβλιου πετυχημενη? Δηλαδη: Ο μαθητης και παλι βρισκεται με ενα εγχειριδιο, το οποιο ομως αντι να εχει επιλεγει απο το Υπουργειο εχει επιλεγει απο τον διδασκοντα του... Μηπως αυτη η εφαρμογη επαφιεται ιδιαιτερα στο φιλοτιμο και την πραγματικη γνωση του αντικειμενου που εχει ο διδασκοντας?

11 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000

12 Αναπτυξη εφαρμογων σε προγραμματιστικο περιβαλλον ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Διωρο υποχρεωτικο μαθημα Ενιαιου Λυκειου Τεχνολογικης Κατευθυνσης για τον κυκλο “Πληροφορικης και Υπηρεσιων” Στον κυκλο αυτο υπαρχουν ακομη τα μαθηματα: τεχνολογια υπολογιστικων συστηματων & λειτουργικα συστηματα πολυμεσα & δικτυα (επιλογης) εφαρμογες λογισμικου (επιλογης) Το μαθημα γινεται για πρωτη φορα το σχολ. ετος ‘ Εξεταζεται στις νεου τυπου Πανελληνιες Εξετασεις του 2000 με αρκετη επιτυχια Ειναι ενα απο τα πρωτα μαθηματα με πολλαπλο βιβλιο

13 Ποιος ειναι ο σκοπος του μαθηματος ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Συμφωνα με το Παιδαγωγικο Ινστιτουτο: “ Ο γενικoς σκοπoς του μαθηματος ειναι, να αναπτυξουν οι μαθητες αναλυτικη και συνθετικη σκεψη, να αποκτησουν ικανοτητες μεθοδολογικου χαρακτηρα και να μπορουν να επιλυουν απλα προβληματα σε προγραμματιστικο περιβαλλον. ” Για την επιτευξη του σκοπου αυτου τεθηκε ως στοχος η καλυψη των θεματικων αξονων που θα δουμε στη συνεχεια

14 Αξονες περιεχομενου ( 1/4 ) ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Ενότητα: “ Ανάλυση του προβλήματος” Περιεχόμενο: Καθορισμός και κατανόηση του προβλήματος Δομη προβληματος Καθορισμός απαιτήσεων Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 12

15 Αξονες περιεχομενου ( 2/4 ) ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Ενότητα: “ Σχεδιαση του αλγοριθμου” Περιεχόμενο: Προδιαγραφές σχεδιασμού Μεθοδολογίες σχεδιασμού Σύγχρονες τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων Αλγοριθμική γλώσσα Ανάπτυξη αλγορίθμου Έλεγχος αλγορίθμου Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 27

16 Αξονες περιεχομενου ( 3/4 ) ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Ενότητα: “ Υλοποιηση σε προγραμματιστικο περιβαλλον” Περιεχόμενο: Δομημένος προγραμματισμός Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Δομικά στοιχεία προγραμματισμού Σύγχρονα προγραμματιστικά εργαλεία Σχεδιασμός περιβάλλοντος διεπαφής Εκσφαλμάτωση προγράμματος Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 27

17 Αξονες περιεχομενου ( 4/4 ) ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Ενότητα: “Τ εκμηριωση αξιολογηση” Περιεχόμενο: Τεκμηρίωση του προγράμματος Αξιολόγηση της απόδοσης του προγράμματος Περιγραφή πιθανών εναλλακτικών λύσεων Δυνατότητες επέκτασης και όρια χρήσης Κυκλος ζωης λογισμικου Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 9

18 Απο θεωρια στα βιβλια! ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Αφου το περιεχομενο του μαθηματος ειχε καθοριστει πληρως εμενε πια η οργανωση του περιεχομενου στη μορφη ενος “εκπαιδευτικου πακετου” Αποφασιζεται για το μαθημα αυτο να υπαρξει πολλαπλο εγχειριδιο με τη μορφη: βιβλιο μαθητη - τετραδιο ασκησεων - βιβλιο καθηγητη Γινεται διαγωνισμος (μαλλον) και καταληγουμε σε δυο πακετα απο διαφορετικες συγγραφικες ομαδες....και οπως ηταν φυσικο ηταν και τα βιβλια αρκετα διαφορετικα!

19 Διαφορετικες συγγραφικες ομαδες... ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/ στο γαλαζοπρασινο 4 καθγητες τριτοβαθμιας 1 συμβουλος επιχειρησεων (!) 1 μηχανικος πληροφορικης και 1 καθηγητης ΠΕ19 (αλλα με PhD)...στο καφε 3 πληροφορικοι (1 με PhD) και 2 καθηγητες ΠΕ19...διαφορετικες προσεγγισεις:

20 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 το καφε μεγαλο σχημα λεπτο ιλλουστρασιον χαρτι ομοιομορφο σοβαρο υφος παρουσιασης το γαλαζοπρασινο κλασικη εμφανιση, με εντονο οπτικο χαρακτηρα σκιτσα & εικονες που παραπεμπουν στο γυμνασιο α. εμφανιση

21 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 το καφε προσπαθει να ειναι αμεσο στο μετρο του δυνατου χρησιμοποιει απλες διατυπωσεις καιεκφρασεις κατα το δυνατο ανεξαρτησια των ορισμων απο τα προηγουμενα εντονη η προσπαθεια να τραβηξει το μαθητη απο τις πρωτες σελιδες το γαλαζοπρασινο σοβαρη γλωσσα με αποτελεσμα να δειχνει αρκετα “επιστημονικο” αλλα να ειναι λιγοτερο student-friendly β. Υφος-Γλωσσα

22 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 το καφε σαφης διαχωρισμος στους θεματικους αξονες του προγραμματος σπουδων 4 ημι-αυτονομες ενοτητες καλη δομηση εσωτερικα στα κεφαλαια πυκνα σημειωμενα πλαισια με επεξηγησεις το γαλαζοπρασινο σειριακη παρουσιαση θεματων με τη δομη συνεχων κεφαλαιων γ. Παρουσιαση θεματων

23 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 το καφε εντονη προτιμιση σε μαθηματικα παραδειγματα προσπαθεια προσεγγισης του προβληματος και οχι “source code” το γαλαζοπρασινο Επιμελως επιλεγμενα παραδειγματα (ιδιαιτερα στο 1ο κεφ) που εχουν την ελαχιστη δυνατη σχεση με τον μαθητη Ατυχες παραδειγμα προβληματος ναρκωτικων Δομες δεδομενων ή Βασεις Δεδομενων??? δ. Παραδειγματα

24 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Η «ΓΛΩΣΣΑ» ειναι ενα κατασκευασμα που θυμιζει εντονοτατα pascal και χρησιμοποιειται ως εργαλειο μελετης αλγοριθμικων ζητηματων. το καφε προσκολλαται σε αυτην και δεν εμφανιζει πραγματικο κωδικα το γαλαζοπρασινο αντιθετα εμφανιζει πραγματικο κωδικα pascal και Basic πως λυθηκε η αμφισημια? “Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ» είτε σε Pascal είτε σε Basic είτε σε Turbo Pascal είτε σε Quick Basic.” ε. Η ψευδο-γλωσσα «ΓΛΩΣΣΑ»: Το μεγαλο μπαχαλο!

25 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 στο καφε ορισμος αναδρομικης διαδικασιας παραδειγματα ορισμος συνολου φυσικων αριθμων υπολογισμος παραγωντικου (αν. & επ.) Fibonacci (αν. & επ.) πυργοι του Ανοι (αν.) στο γαλαζοπρασινο περιγραφη της τεχνικης της αναδρομης παραδειγματα υπολογισμος παραγωντικου (αν. & επ.) υπολογισμος Μ.Κ.Δ. (αν. & επ.) Fibonacci (αν. & επ.) σχολιασμος για τη χρηση της αναδρομης Η εννοια της αναδρομης στα δυο βιβλια

26 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000 Πως τελικα προσαρμοστηκε η διδακτεα υλη πληρης διδασκαλια της πρωτης ενοτητας (αναλυση προβληματος) εξω οι δομες δεδομενων επιλογη λιγων, βασικων αλγοριθμων εξω τα interfaces και συγχρονα προγραμματιστικα εργαλεια η ενοτητα “τεκμηριωση & αξιολογηση” μπορει να γινει μεχρι και σε 2 διδακτικες ωρες!

27 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000


Κατέβασμα ppt "ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Σκιαδας Νικος Αγγελακης Βαγγελης Δύο βιβλία Α ναπτυξη Εφαρμογων σε Προγραμματιστικο Περιβαλλον: Ένα μάθημα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google