Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης
Σκιαδας Νικος Αγγελακης Βαγγελης Αναπτυξη Εφαρμογων σε Προγραμματιστικο Περιβαλλον: Δύο βιβλία Ένα μάθημα 30/10/2000

2 Για να δουμε τι θα πουμε Πολλαπλο βιβλιο:
φιλοσοφια του θεσμου ν.2525/97 Θεωρια vs Πραξη Το μαθημα “Αναπτυξη εφαρμογων σε προγραμματιστικο περιβαλλον” Το προγραμμα σπουδων Διδακτεα υλη Τα βιβλια Συγκριση Αποριες/συζητηση ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

3 Πολλαπλο βιβλιο: απο ποτε και γιατι?
Μεταρρυθμιση Αρσενη 1997 Σχεδιασμος: “Οι εκπαιδευτικοι καθε σχολειου θα εχουν τη δυνατοτητα να επιλεξουν το βιβλιο που θα κρινουν οτι ταιριαζει περισσοτερο στις συνθηκες του εκπ/κου εργου τους.” Αιτιολογηση: “Παραγοντας μεσοπροθεσμης ποιοτικης αναβαθμισης της διδακτικης πραξης” ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

4 Πολλαπλο βιβλιο: παραγοντας αναβαθμισης?
Δηλαδη? Δημιουργει νεα νοοτροπια, μακρυα απο την ιδεα διδασκαλιας-παρουσιασης περιεχομενων ενος βιβλιου Εισαγει νεα, συγχρονη επιστημονικα, αξιοπιστη και χρησιμη γνωση Συμβαλλει στο ενδιαφερον των μαθητων για τα βιβλια αρα για το μαθημα Βοηθα στην μαθησιακη ενεργοποιηση των παιδιων με ολοκληρωμενα διδακτικα πακετα (τριπλο βιβλιο & λογισμικο) ...ελεγε ο Αρσενης το Δεκεμβριο του ‘97 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

5 Και τι λεει γι’αυτο ο περιφημος ν.2525?
Αρθρο 7 παρ. 3: ... Καθιερωνεται η εισαγωγη στα σχολεια περισσοτερων απο ενα διδακτικων βιβλιων για το μαθητη σε μαθηματα που αυτο κρινεται απαραιτητο. Στην περιπτωση αυτη τα βιβλια ειτε γραφονται απο ειδικες συγγραφικες ομαδες (...), ειτε προερχονται με επιλογη απο το ελευθερο εμποριο... ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

6 Πως γινεται η ολη διαδικασια? (1)
Σε Δυο φάσεις: 1) Στην πρώτη περιπτωση (και στη δικη μας συγκεκριμενα) ξεκινάμε ως εξης: Το Παιδαγωγικο Ινστιτουτο: βγαζει προγραμμα σπουδων για το μαθημα προκυρησσει διαγωνισμο καλει τους υποψηφιους για ενημερωση, οπου τους δινει ενα ικανο standard για το βιβλιο μαζευει τα βιβλια των ομαδων και επιλλεγει το πολυ τρια τα οποια και τυπωνει ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

7 Πως γινεται η ολη διαδικασια? (2)
2) Τα βιβλια φτανουν στα σχολεια.. τα παιρνουν οι διδασκοντες καθηγητες τα μελετανε διεξοδικα καλειται ο συλογος καθηγητων να αποφασισει ποιο βιβλιο θα διδαχθει στο σχολειο με βαση την εισηγηση των διδασκοντων του μαθηματος η αποφαση κοινοποιειται στο γραφειο β’ βαθμιας, που αναλαμβανει να φερει στο σχολειο τα βιβλια απο το Π.Ι. ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

8 Καλη η θεωρια, αλλα... Τα βιβλια της “αναπτυξης εφαρμογων...” εφτασαν στα σχολεια τον Ιουνιο του ‘99 1) Οι ημερομηνιες ΠΙΕΖΑΝ (2 μολις εβδομαδες για αξιολογηση 9 βιβλιων απο τους καθηγητες!) 2) Ποιοι καθηγητες? Ωρομισθιοι, Αναπληρωτες Προβλημα σε αυτη την κλιμακα, ευτυχως μονο για τη σχολικη χρονια ‘ ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

9 Προταση προβληματισμου
Είναι αραγε η υλοποιηση του θεσμου του πολλαπλου βιβλιου πετυχημενη? Δηλαδη: Ο μαθητης και παλι βρισκεται με ενα εγχειριδιο, το οποιο ομως αντι να εχει επιλεγει απο το Υπουργειο εχει επιλεγει απο τον διδασκοντα του... Μηπως αυτη η εφαρμογη επαφιεται ιδιαιτερα στο φιλοτιμο και την πραγματικη γνωση του αντικειμενου που εχει ο διδασκοντας? ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

10 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος 30/10/2000

11 Αναπτυξη εφαρμογων σε προγραμματιστικο περιβαλλον
Διωρο υποχρεωτικο μαθημα Ενιαιου Λυκειου Τεχνολογικης Κατευθυνσης για τον κυκλο “Πληροφορικης και Υπηρεσιων” Στον κυκλο αυτο υπαρχουν ακομη τα μαθηματα: τεχνολογια υπολογιστικων συστηματων & λειτουργικα συστηματα πολυμεσα & δικτυα (επιλογης) εφαρμογες λογισμικου (επιλογης) Το μαθημα γινεται για πρωτη φορα το σχολ. ετος ‘ Εξεταζεται στις νεου τυπου Πανελληνιες Εξετασεις του 2000 με αρκετη επιτυχια Ειναι ενα απο τα πρωτα μαθηματα με πολλαπλο βιβλιο ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

12 Ποιος ειναι ο σκοπος του μαθηματος
Συμφωνα με το Παιδαγωγικο Ινστιτουτο: “Ο γενικoς σκοπoς του μαθηματος ειναι, να αναπτυξουν οι μαθητες αναλυτικη και συνθετικη σκεψη, να αποκτησουν ικανοτητες μεθοδολογικου χαρακτηρα και να μπορουν να επιλυουν απλα προβληματα σε προγραμματιστικο περιβαλλον.” Για την επιτευξη του σκοπου αυτου τεθηκε ως στοχος η καλυψη των θεματικων αξονων που θα δουμε στη συνεχεια ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

13 Αξονες περιεχομενου (1/4)
Ενότητα: “Ανάλυση του προβλήματος” Περιεχόμενο: Καθορισμός και κατανόηση του προβλήματος Δομη προβληματος Καθορισμός απαιτήσεων Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 12 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

14 Αξονες περιεχομενου (2/4)
Ενότητα: “Σχεδιαση του αλγοριθμου” Περιεχόμενο: Προδιαγραφές σχεδιασμού Μεθοδολογίες σχεδιασμού Σύγχρονες τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων Αλγοριθμική γλώσσα Ανάπτυξη αλγορίθμου Έλεγχος αλγορίθμου Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 27 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

15 Αξονες περιεχομενου (3/4)
Ενότητα: “Υλοποιηση σε προγραμματιστικο περιβαλλον” Περιεχόμενο: Δομημένος προγραμματισμός Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Δομικά στοιχεία προγραμματισμού Σύγχρονα προγραμματιστικά εργαλεία Σχεδιασμός περιβάλλοντος διεπαφής Εκσφαλμάτωση προγράμματος Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 27 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

16 Αξονες περιεχομενου (4/4)
Ενότητα: “Τεκμηριωση αξιολογηση” Περιεχόμενο: Τεκμηρίωση του προγράμματος Αξιολόγηση της απόδοσης του προγράμματος Περιγραφή πιθανών εναλλακτικών λύσεων Δυνατότητες επέκτασης και όρια χρήσης Κυκλος ζωης λογισμικου Προτεινομενες Διδακτικές ώρες: 9 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

17 Απο θεωρια στα βιβλια! Αφου το περιεχομενο του μαθηματος ειχε καθοριστει πληρως εμενε πια η οργανωση του περιεχομενου στη μορφη ενος “εκπαιδευτικου πακετου” Αποφασιζεται για το μαθημα αυτο να υπαρξει πολλαπλο εγχειριδιο με τη μορφη: βιβλιο μαθητη - τετραδιο ασκησεων - βιβλιο καθηγητη Γινεται διαγωνισμος (μαλλον) και καταληγουμε σε δυο πακετα απο διαφορετικες συγγραφικες ομαδες. ...και οπως ηταν φυσικο ηταν και τα βιβλια αρκετα διαφορετικα! ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

18 Διαφορετικες συγγραφικες ομαδες...
...στο γαλαζοπρασινο 4 καθγητες τριτοβαθμιας 1 συμβουλος επιχειρησεων (!) 1 μηχανικος πληροφορικης και 1 καθηγητης ΠΕ19 (αλλα με PhD) ...στο καφε 3 πληροφορικοι (1 με PhD) και 2 καθηγητες ΠΕ19 ...διαφορετικες προσεγγισεις: ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

19 α. εμφανιση το καφε το γαλαζοπρασινο μεγαλο σχημα
λεπτο ιλλουστρασιον χαρτι ομοιομορφο σοβαρο υφος παρουσιασης το γαλαζοπρασινο κλασικη εμφανιση, με εντονο οπτικο χαρακτηρα σκιτσα & εικονες που παραπεμπουν στο γυμνασιο ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

20 β. Υφος-Γλωσσα το καφε το γαλαζοπρασινο προσπαθει να ειναι αμεσο
στο μετρο του δυνατου χρησιμοποιει απλες διατυπωσεις και εκφρασεις κατα το δυνατο ανεξαρτησια των ορισμων απο τα προηγουμενα εντονη η προσπαθεια να τραβηξει το μαθητη απο τις πρωτες σελιδες το γαλαζοπρασινο σοβαρη γλωσσα με αποτελεσμα να δειχνει αρκετα “επιστημονικο” αλλα να ειναι λιγοτερο student-friendly ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

21 γ. Παρουσιαση θεματων το καφε το γαλαζοπρασινο
σαφης διαχωρισμος στους θεματικους αξονες του προγραμματος σπουδων 4 ημι-αυτονομες ενοτητες καλη δομηση εσωτερικα στα κεφαλαια πυκνα σημειωμενα πλαισια με επεξηγησεις το γαλαζοπρασινο σειριακη παρουσιαση θεματων με τη δομη συνεχων κεφαλαιων ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

22 δ. Παραδειγματα το καφε το γαλαζοπρασινο
εντονη προτιμιση σε μαθηματικα παραδειγματα προσπαθεια προσεγγισης του προβληματος και οχι “source code” το γαλαζοπρασινο Επιμελως επιλεγμενα παραδειγματα (ιδιαιτερα στο 1ο κεφ) που εχουν την ελαχιστη δυνατη σχεση με τον μαθητη Ατυχες παραδειγμα προβληματος ναρκωτικων Δομες δεδομενων ή Βασεις Δεδομενων??? ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

23 ε. Η ψευδο-γλωσσα «ΓΛΩΣΣΑ»: Το μεγαλο μπαχαλο!
ε. Η ψευδο-γλωσσα «ΓΛΩΣΣΑ»: Το μεγαλο μπαχαλο! Η «ΓΛΩΣΣΑ» ειναι ενα κατασκευασμα που θυμιζει εντονοτατα pascal και χρησιμοποιειται ως εργαλειο μελετης αλγοριθμικων ζητηματων. το καφε προσκολλαται σε αυτην και δεν εμφανιζει πραγματικο κωδικα το γαλαζοπρασινο αντιθετα εμφανιζει πραγματικο κωδικα pascal και Basic πως λυθηκε η αμφισημια? “Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ» είτε σε Pascal είτε σε Basic είτε σε Turbo Pascal είτε σε Quick Basic.” ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

24 Η εννοια της αναδρομης στα δυο βιβλια
στο καφε ορισμος αναδρομικης διαδικασιας παραδειγματα ορισμος συνολου φυσικων αριθμων υπολογισμος παραγωντικου (αν. & επ.) Fibonacci (αν. & επ.) πυργοι του Ανοι (αν.) στο γαλαζοπρασινο περιγραφη της τεχνικης της αναδρομης υπολογισμος Μ.Κ.Δ. (αν. & επ.) σχολιασμος για τη χρηση της αναδρομης ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

25 Πως τελικα προσαρμοστηκε η διδακτεα υλη
πληρης διδασκαλια της πρωτης ενοτητας (αναλυση προβληματος) εξω οι δομες δεδομενων επιλογη λιγων, βασικων αλγοριθμων εξω τα interfaces και συγχρονα προγραμματιστικα εργαλεια η ενοτητα “τεκμηριωση & αξιολογηση” μπορει να γινει μεχρι και σε 2 διδακτικες ωρες! ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000

26 ταιλλωσ ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000 ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης Αγγελακης Βαγγελης Σκιαδας Νικος /10/2000


Κατέβασμα ppt "ΗΥ-302: Διδακτικη της Πληροφορικης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google