Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

9.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 9 Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "9.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 9 Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 9.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 9 Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

2 9.2 © 2007 by Prentice Hall ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Ποια είναι τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου, των ψηφιακών αγορών και των ψηφιακών αγαθών  Πώς η τεχνολογία του Διαδικτύου άλλαξε τα επιχειρηματικά μοντέλα;  Ποιοι είναι οι διάφοροι τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου και πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο άλλαξε το λιανικό καταναλωτικό εμπόριο και τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων;

3 9.3 © 2007 by Prentice Hall ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (συνέχεια)  Ποιος είναι ο ρόλος του κινητού εμπορίου στην επιχειρηματική δραστηριότητα και ποιες είναι οι σημαντικότερες εφαρμογές κινητού εμπορίου;  Ποια είναι τα κυριότερα συστήματα πληρωμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

4 9.4 © 2007 by Prentice Hall Photobucket: Το Νέο Πρόσωπο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου  Πρόβλημα: Ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου που εξυπηρετεί την αναδυόμενη αγορά των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.  Λύσεις: Δημιουργία ενός απλού και εύχρηστου ιστότοπου αποθήκευσης φωτογραφιών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

5 9.5 © 2007 by Prentice Hall Photobucket: Το Νέο Πρόσωπο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου  Το Photobucket είναι πρωτοπόρο στην έννοια της σύνδεσης μέσων από από μια τοποθεσία Ιστού σε πολλούς άλλους ιστότοπους.  Παρουσιάζει επίσης τον ρόλο της τεχνολογίας πληροφοριών στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων.  Αυτό δείχνει τη σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας στη μείωση του κόστους αποθήκευσης φωτογραφιών και βίντεο στο δίκτυο. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

6 9.6 © 2007 by Prentice Hall Photobucket: Το Νέο Πρόσωπο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

7 9.7 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Το Η-Εμπόριο Σήμερα  Η-Εμπόριο: Χρήση του Διαδικτύου και του Ιστού για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – για ψηφιακά διενεργούμενες συναλλαγές  Ξεκίνησε το 1995 και αναπτύχθηκε εκθετικά· συνεχίζει να αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό 25%  Οι εταιρείες που επέζησαν από στο σπάσιμο της φούσκας των διαδικτυακών εταιρειών τώρα ευημερούν  Η επανάσταση του η-εμπορίου βρίσκεται ακόμη στα πρώτα στάδιά της

8 9.8 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-1 Τα έσοδα του λιανικού η-εμπορίου έχουν αυξηθεί εκθετικά από το 1995 και μόνο πρόσφατα «επιβραδύνθηκαν» σε ετήσιο ρυθμό αύξησης 25%, που και πάλι είναι πολύ υψηλός και που προβλέπεται να παραμείνει στο ίδιο ύψος έως και το Η Ανάπτυξη του Η-εμπορίου

9 9.9 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Πανταχού παρουσία Η τεχνολογία του Διαδικτύου/Ιστού είναι διαθέσιμη παντού: στη δουλειά, το σπίτι κ.λπ., και ανά πάσα στιγμή Αποτέλεσμα:  Η αγορά ξέφυγε από τους χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς της για να γίνει «εικονική αγορά»  Ενίσχυσε την ευκολία του πελάτη και μείωσε το κόστος αγορών

10 9.10 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Παγκόσμια εμβέλεια Η τεχνολογία διασχίζει τα εθνικά σύνορα σε όλο τον κόσμο Αποτέλεσμα:  Το εμπόριο ξεπερνάει τα πολιτισμικά και εθνικά σύνορα χωρίς εμπόδια και χωρίς αλλαγές  Το δυνητικό μέγεθος της αγοράς περιλαμβάνει δισεκατομμύρια καταναλωτών και εκατομμύρια επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο

11 9.11 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Οικουμενικά πρότυπα Ένα μοναδικό σύνολο τεχνολογικών προτύπων: τα πρότυπα του Διαδικτύου Αποτέλεσμα:  Διαφορετικά συστήματα υπολογιστών επικοινωνούν εύκολα μεταξύ τους  Μειωμένα κόστη εισόδου στην αγορά – δηλαδή οι δαπάνες των εμπόρων για να φέρουν τα προϊόντα τους στην αγορά  Μειωμένο κόστος αναζήτησης των καταναλωτών – δηλαδή η προσπάθεια που καταβάλουν για να βρουν τα κατάλληλα προϊόντα

12 9.12 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Πλούτος Υποστηρίζει βίντεο και μηνύματα ήχου και κειμένου Αποτέλεσμα:  Είναι δυνατή η μετάδοση πλούσιων μηνυμάτων με κείμενο, ήχο και βίντεο σε μεγάλους αριθμούς ανθρώπων ταυτόχρονα  Τα μηνύματα μάρκετινγκ βίντεο, ήχου και κειμένου μπορούν να ενοποιούνται σε ένα μόνο μήνυμα μάρκετινγκ και στην ίδια εμπειρία του καταναλωτή

13 9.13 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Αλληλεπιδραστικότητα Η τεχνολογία λειτουργεί αμφίδρομα με τον χρήστη Αποτέλεσμα:  Οι καταναλωτές εμπλέκονται σε διάλογο, ο οποίος προσαρμόζει δυναμικά την εμπειρία στο άτομο  Ο καταναλωτής γίνεται συμμέτοχος στη διαδικασία παράδοσης του προϊόντος στην αγορά

14 9.14 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Πυκνότητα πληροφοριών Μεγάλη αύξηση στην πυκνότητα πληροφοριών – η συνολική ποσότητα και ποιότητα πληροφοριών που είναι διαθέσιμες σε όλους τους συμμέτοχους της αγοράς Αποτέλεσμα:  Μεγαλύτερη διαφάνεια τιμών  Μεγαλύτερη διαφάνεια κόστους  Δίνει τη δυνατότητα στους εμπόρους να κάνουν διαφοροποίηση τιμών

15 9.15 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Εξατομίκευση/προσαρμογή Η τεχνολογία επιτρέπει την τροποποίηση των μηνυμάτων και των προϊόντων Αποτέλεσμα:  Μπορούν να στέλνονται εξατομικευμένα μηνύματα σε άτομα καθώς και σε ομάδες  Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μπορούν να προσαρμόζονται στις ατομικές προτιμήσεις

16 9.16 © 2007 by Prentice Hall Μοναδικά Χαρακτηριστικά της Τεχνολογίας του Η-εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Κοινωνική τεχνολογία Η τεχνολογία προωθεί τη δημιουργία περιεχομένου από τους χρήστες και την κοινωνική δικτύωση Αποτέλεσμα:  Νέα κοινωνικά και επιχειρηματικά μοντέλα στο Διαδίκτυο δίνουν στους χρήστε τη δυνατότητα δημιουργίας και διανομής περιεχομένου και υποστηρίζουν κοινωνικά δίκτυα

17 9.17 © 2007 by Prentice Hall Βασικές Έννοιες του Η-εμπορίου: Ψηφιακές Αγορές και Ψηφιακά Αγαθά σε μια Παγκόσμια Αγορά Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Οι ψηφιακές αγορές μειώνουν την πληροφοριακή ασυμμετρία Το κόστος αναζήτησης Το κόστος συναλλαγών Το κόστος τιμοκαταλόγου  Οι ψηφιακές αγορές δίνουν τη δυνατότητα Διαφοροποίησης τιμών Δυναμικής τιμολόγησης Απομεσολάβησης

18 9.18 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-2 Το τυπικό δίκτυο διανομής έχει αρκετά ενδιάμεσα στάδια, καθένα από τα οποία προσθέτει κόστος στην τελική τιμή ενός προϊόντος, όπως ενός πουλόβερ. Η αφαίρεση κάθε ενδιάμεσου σταδίου μειώνει το τελικό κόστος για τον καταναλωτή. Τα Οφέλη της Απομεσολάβησης για τον Καταναλωτή

19 9.19 © 2007 by Prentice Hall Βασικές Έννοιες του Η-εμπορίου: Ψηφιακές Αγορές και Ψηφιακά Αγαθά σε μια Παγκόσμια Αγορά Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Ψηφιακά αγαθά Αγαθά που μπορούν να παραδίδονται μέσω ψηφιακών δικτύων  π.χ. μουσικά κομμάτια, βίντεο, λογισμικό, εφημερίδες, βιβλία Το κόστος της παραγωγής της πρώτης μονάδας είναι το συνολικό σχεδόν κόστος του προϊόντος: το οριακό κόστος παραγωγής της 2ης μονάδας είναι περίπου μηδενικό Το κόστος παράδοσης μέσω Διαδικτύου είναι πολύ χαμηλό Το κόστος μάρκετινγκ παραμένει το ίδιο· η τιμολόγηση είναι εξαιρετικά μεταβλητή Οι κλάδοι με ψηφιακά αγαθά υφίστανται επαναστατικές αλλαγές (εκδότες, δισκογραφικές εταιρείες κ.λπ.)

20 9.20 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Αμιγώς διαδικτυακά μοντέλα: Βασίζονται αποκλειστικά στο Διαδίκτυο  Φυσικό και ηλεκτρονικό μοντέλο: Επέκταση της φυσικής επιχειρηματικής δραστηριότητας  Επικοινωνίες και κοινωνική δικτύωση Μερικά καινούργια επιχειρηματικά μοντέλα εκμεταλλεύονται τις πλούσιες δυνατότητες επικοινωνίας του Διαδικτύου  Τοποθεσίες κοινωνικής δικτύωσης  Κοινωνικές αγορές (Social shopping) Παρέχουν τρόπους σε εταιρικούς πελάτες να εστιάζουν σε πελάτες με διαφημιστικά πανό και αναδυόμενα διαφημιστικά μηνύματα

21 9.21 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Ψηφιακό περιεχόμενο, ψυχαγωγία και υπηρεσίες Η δυνατότητα προσφοράς ψηφιακών αγαθών και ψηφιακού περιεχομένου μέσω του Ιστού δημιούργησε νέες εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά έντυπα και ραδιοτηλεοπτικά μέσα  Ηλεκτρονικά παιχνίδια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, κινηματογραφικές ταινίες και τηλεόραση, κατέβασμα μουσικής και διαδικτυακές εκπομπές (podcasts) Πύλη Διαδικτύου: «Υπερ-ιστότοπος» που αποτελεί κεντρικό σημείο εισόδου προς μια τεράστια ποικιλία πόρων και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο Πρακτορεία περιεχομένου (online syndicators): Συλλέγουν περιεχόμενο από πολλές πηγές, το συσκευάζουν για διανομή και το μεταπωλούν σε τοποθεσίες Ιστού τρίτων

22 9.22 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Εικονικό κατάστημα: Πουλάει υλικά προϊόντα απευθείας σε καταναλωτές ή σε επιμέρους επιχειρήσεις  Διαμεσολαβητής πληροφοριών: Προσφέρει πληροφορίες για προϊόντα, τιμές και διαθεσιμότητα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις  Διαμεσολαβητής συναλλαγών: Εξοικονομεί χρόνο και χρήμα στους χρήστες με την επεξεργασία διαδικτυακών συναλλαγών πωλήσεων και εισπράττει αμοιβή για κάθε συναλλαγή

23 9.23 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Δικτυακή αγορά: Δημιουργεί ένα ψηφιακό περιβάλλον, όπου αγοραστές και πωλητές μπορούν να συναντώνται, να αναζητούν προϊόντα, να παρουσιάζουν προϊόντα και να ορίζουν τιμές γι’ αυτά  Πάροχος περιεχομένου: Παράγει έσοδα παρέχοντας ψηφιακό περιεχόμενο, όπως ειδήσεις, μουσική, φωτογραφίες ή βίντεο, μέσω του Ιστού

24 9.24 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Κοινωνικό δίκτυο: Προσφέρει ένα διαδικτυακό τόπο συνάντησης, όπου άνθρωποι με παρόμοια ενδιαφέροντα μπορούν να επικοινωνούν και να βρίσκουν χρήσιμες πληροφορίες  Διαδικτυακή πύλη: Αποτελεί αρχικό σημείο εισόδου στον Ιστό μαζί με ειδικευμένο περιεχόμενο και άλλες υπηρεσίες  Πάροχος υπηρεσιών: Προσφέρει υπηρεσίες εφαρμογών Ιστού 2.0, όπως κοινή χρήση φωτογραφιών, βίντεο και περιεχομένου που παράγεται από χρήστες

25 9.25 © 2007 by Prentice Hall Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί Μπορεί τοeBay να συνεχίσει να μεγαλώνει; Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί Μπορεί το eBay να συνεχίσει να μεγαλώνει;  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο του eBay και η επιχειρηματική του στρατηγική; Πόσο πετυχημένα στάθηκαν; Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει τώρα το eBay; Πώς προσπαθεί το eBay να λύσει αυτά τα προβλήματα; Είναι καλές αυτές οι λύσεις; Υπάρχουν μήπως άλλες λύσεις που θα έπρεπε να εξετάσει το eBay; Ποιοι ανθρώπινοι, οργανωσιακοί και τεχνικοί παράγοντες παίζουν ρόλο στην απόκριση του eBay στα προβλήματά του; Θα είναι μακροπρόθεσμα πετυχημένο το eBay; Ναι ή όχι και γιατί; Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

26 9.26 © 2007 by Prentice Hall Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Η γοητεία του MySpace  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης για τους Ανθρώπους και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Πώς ωφελούνται οι επιχειρήσεις από το MySpace; Πώς το MySpace ωφελεί τα μέλη του; Μήπως το MySpace δημιουργεί ηθικό δίλημμα; Ναι ή όχι και γιατί; Έχουν βάση οι αντιρρήσεις γονέων και σχολείων για το MySpace; Πρέπει να επιτρέπεται η λειτουργία ενός ιστότοπου όπως αυτός; Ναι ή όχι και γιατί; Υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει η διεύθυνση του MySpace για να γίνει ο ιστότοπος λιγότερο αμφιλεγόμενος; Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

27 9.27 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Η Toyota δημιούργησε προφίλ στο MySpace για το μοντέλο Yaris, προκειμένου να προσελκύσει την προσοχή νέων αγοραστών και να συγκεντρώσει δεδομένα μάρκετινγκ.

28 9.28 © 2007 by Prentice Hall Τύποι Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C)  Μεταξύ επιχειρήσεων (B2B)  Μεταξύ καταναλωτών (C2C)  Κινητό εμπόριο (m-commerce)

29 9.29 © 2007 by Prentice Hall Ανάπτυξη Σχέσεων με τον Πελάτη: Αλληλεπιδραστικό Μάρκετινγκ, Εξατομίκευση και Αυτοεξυπηρέτηση  Αλληλεπιδραστικό μάρκετινγκ και εξατομίκευση Οι τοποθεσίες Ιστού είναι πλούσια πηγή λεπτομερειών για τη συμπεριφορά, τις προτιμήσεις, και τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προσαρμογή προωθητικών ενεργειών, προϊόντων, υπηρεσιών και τιμών Εργαλεία παρακολούθησης συνδεσμοδιαδρομής (clickstream tracking tools): Συλλέγουν δεδομένα για τις δραστηριότητες των επισκεπτών σε τοποθεσίες Ιστού  Χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εξατομικευμένων ιστοσελίδων Συνεργατικό φιλτράρισμα (collaborative filtering): Συγκρίνει δεδομένα ενός πελάτη με εκείνα άλλων πελατών για να κάνει προτάσεις για προϊόντα Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

30 9.30 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-3 Οι τοποθεσίες Ιστού ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτουν εργαλεία για να παρακολουθούν κάθε βήμα ενός επισκέπτη σ’ ένα διαδικτυακό κατάστημα. Η προσεκτική εξέταση της συμπεριφοράς των πελατών σε μια τοποθεσία Ιστού που πωλεί γυναικεία ρούχα δείχνει τις πληροφορίες που θα μπορούσε να αντλήσει το κατάστημα σε κάθε βήμα και ποια μέτρα θα μπορούσε να πάρει για να αυξήσει τις πωλήσεις. Παρακολούθηση Επισκεπτών Τοποθεσίας Ιστού

31 9.31 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-4 Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν μοναδικές εξατομικευμένες ιστοσελίδες που παρουσιάζουν περιεχόμενο ή διαφημίσεις για προϊόντα ή υπηρεσίες σε επιμέρους χρήστες, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και δημιουργώντας πρόσθετη αξία. Εξατομίκευση Τοποθεσιών Ιστού

32 9.32 © 2007 by Prentice Hall Ανάπτυξη Σχέσεων με τον Πελάτη: Αλληλεπιδραστικό Μάρκετινγκ, Εξατομίκευση και Αυτοεξυπηρέτηση  Ιστολόγια Προσωπικές ιστοσελίδες που περιέχουν σειρές χρονολογικών εγγραφών του συγγραφέα τους και συνδέσμους προς συναφείς ιστοσελίδες Έχουν αυξανόμενη επίδραση σε πολιτική και ειδήσεις Εταιρικά ιστολόγια: Νέοι δίαυλοι επικοινωνίας με πελάτες, παρουσιάζουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες  Αυτοεξυπηρέτηση πελατών Τοποθεσίες Ιστού και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που απαντούν σε ερωτήματα πελατών ή δίνουν στους πελάτες πληροφορίες για προϊόντα Μειώνουν την ανάγκη για ανθρώπους ειδικούς στην υποστήριξη πελατών Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

33 9.33 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Διαδίκτυο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Το ιστολόγιο Baby Babble της Stonyfield Farms αποτελεί για την εταιρεία δίαυλο απευθείας επικοινωνίας με πελάτες που έχουν παιδιά μικρής ηλικίας και να ακούσει τις απόψεις τους.

34 9.34 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο μεταξύ Επιχειρήσεων: Νέες Αποτελεσματικότητες και Σχέσεις  Ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (EDI) Ανταλλαγή τυποποιημένων συναλλαγών μεταξύ υπολογιστών, όπως τιμολογίων ή εντολών αγοράς Οι σημαντικοί κλάδοι έχουν πρότυπα EDI που ορίζουν τη δομή και τα πεδία πληροφοριών ηλεκτρονικών εγγράφων για τον συγκεκριμένο κλάδο Όλο και περισσότερες εταιρείες εγκαταλείπουν τα ιδιωτικά δίκτυα και υιοθετούν το Διαδίκτυο για τη σύνδεση με άλλες επιχειρήσεις  π.χ. Προμήθεια: Οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα μέσω Διαδικτύου να βρουν προμηθευτές με καλύτερες τιμές, να αναζητήσουν καταλόγους προϊόντων προμηθευτών στο δίκτυο, να διαπραγματευτούν με αυτούς, να κάνουν παραγγελίες κ.λπ. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

35 9.35 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-5 Οι εταιρείες χρησιμοποιούν EDI για να αυτοματοποιήσουν συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων και συνεχή αναπλήρωση αποθεμάτων. Οι προμηθευτές μπορούν αυτόματα να στέλνουν δεδομένα για αγορές στις αγοράστριες επιχειρήσεις. Οι αγοράστριες επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν EDI για να ενημερώνουν με τις ανάγκες τους παραγωγής και αποθεμάτων και με δεδομένα πληρωμών τους προμηθευτές. Ηλεκτρονική Ανταλλαγή Δεδομένων (EDI)

36 9.36 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο μεταξύ Επιχειρήσεων: Νέες Αποτελεσματικότητες και Σχέσεις  Ιδιωτικά κλαδικά δίκτυα (ιδιωτικά ανταλλακτήρια) Οι μεγάλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εξωδίκτυα για να συνδέονται με προμηθευτές, διανομείς και άλλους βασικούς επιχειρηματικούς συνεργάτες τους Το δίκτυο ανήκει στον αγοραστή Επιτρέπει την από κοινού διενέργεια:  Σχεδιασμού και ανάπτυξης προϊόντων  Μάρκετινγκ  Προγραμματισμό παραγωγής και διαχείριση αποθεμάτων  Αδόμητες επικοινωνίες (γραφήματα και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

37 9.37 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-6 Το ιδιωτικό κλαδικό δίκτυο, που είναι επίσης γνωστό ως ιδιωτικό ανταλλακτήριο, συνδέει την επιχείρηση με τους προμηθευτές, τους διανομείς και άλλους βασικούς επιχειρηματικούς συνεργάτες της, με σκοπό την αποτελεσματική διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας και άλλες δραστηριότητες συνεργατικού εμπορίου. Ένα Ιδιωτικό Κλαδικό Δίκτυο

38 9.38 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο μεταξύ Επιχειρήσεων: Νέες Αποτελεσματικότητες και Σχέσεις  Δικτυακές αγορές (ηλεκτρονικοί κόμβοι) Ενιαία αγορά για πολλούς πωλητές και αγοραστές Ανήκουν σε έναν κλάδο ή σε ανεξάρτητο μεσάζοντα Παράγουν έσοδα από προμήθειες συναλλαγών και άλλες υπηρεσίες Οι τιμές ορίζονται με διαπραγματεύσεις, δημοπρασίες, αιτήσεις προσφορών, ή χρησιμοποιούνται σταθερές τιμές Μπορεί να εστιάζονται σε άμεσα ή έμμεσα αγαθά Μπορεί να εξυπηρετούν κατακόρυφες ή οριζόντιες αγορές Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

39 9.39 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-7 Οι δικτυακές αγορές είναι ηλεκτρονικές αγορές όπου πολλοί αγοραστές μπορούν να αγοράζουν από πολλούς πωλητές. Μια Δικτυακή Αγορά

40 9.40 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο μεταξύ Επιχειρήσεων: Νέες Αποτελεσματικότητες και Σχέσεις  Ανταλλακτήρια Δικτυακές αγορές που ανήκουν σε ανεξάρτητους τρίτους Συνδέουν χιλιάδες προμηθευτές και αγοραστές για άμεσες αγορές μετρητοίς Συνήθως εξυπηρετούν κατακόρυφες αγορές άμεσων αγαθών για ένα μόνο κλάδο (τροφίμων, ηλεκτρονικών) Αυξήθηκαν σε αριθμό στα πρώτα χρόνια του ηλεκτρονικού εμπορίου· πολλά πλέον χρεοκόπησαν  Ευνοούν τον ανταγωνισμό που ρίχνει τις τιμές χωρίς να προσφέρουν μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους αγοραστές ή υπηρεσίες που να αξίζουν τη μείωση των τιμών Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

41 9.41 © 2007 by Prentice Hall Υπηρεσίες και Εφαρμογές Κινητού Εμπορίου Κινητό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Αν και το κινητό εμπόριο αντιπροσωπεύει μικρό μέρος των συνολικών συναλλαγών η-εμπορίου, τα έσοδα αυξάνονται διαρκώς Θεσιπαγείς υπηρεσίες Τραπεζική και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες Ασύρματες διαφημίσεις Παιχνίδια και ψυχαγωγία

42 9.42 © 2007 by Prentice Hall Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά Εικόνα 9-8 Οι πωλήσεις κ-εμπορίου αποτελούν μικρό κλάσμα των συνολικών πωλήσεων του η-εμπορίου, αλλά το ποσοστό αυτό αυξάνεται σταθερά. (Τα στοιχεία για το αποτε- λούν εκτιμήσεις). Έσοδα του Παγκόσμιου Κ-εμπορίου, 2000–2009

43 9.43 © 2007 by Prentice Hall  Κινητά τηλέφωνα και κινητές συσκευές χειρός Περιορισμένα δεδομένα Μέγεθος οθόνης  Ασύρματες διαδικτυακές πύλες (κινητές πύλες Διαδικτύου) Παρουσιάζουν περιεχόμενο και υπηρεσίες βελτιστοποιημένες για κινητές συσκευές για να κατευθύνουν τους χρήστες σε πληροφορίες που είναι πιθανότερο να χρειάζονται Πρόσβαση σε Πληροφορίες από τον Ασύρματο Ιστό Κινητό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά

44 9.44 © 2007 by Prentice Hall Τύποι Συστημάτων Ηλεκτρονικών Πληρωμών Συστήματα Πληρωμών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Ηλεκτρονικό πορτοφόλι Αποθηκεύει πληροφορίες της πιστωτικής κάρτας και των στοιχείων αναγνώρισης του κατόχου του, και εισάγει αυτόματα το όνομα του αγοραστή, τον αριθμό της πιστωτικής κάρτας του, και πληροφορίες για την αποστολή των ειδών όταν καλείται να ολοκληρώσει μια αγορά  Συστήματα μικροπληρωμών: Αναπτύχθηκαν για αγορές αξίας κάτω των $10 Ψηφιακά συστήματα πληρωμών συσσωρευμένου υπολοίπου  Συσσωρεύουν ένα χρεωστικό υπόλοιπο που πληρώνεται περιοδικά μέσω της πιστωτική κάρτας ή του λογαριασμού τηλεφώνου

45 9.45 © 2007 by Prentice Hall Τύποι Συστημάτων Ηλεκτρονικών Πληρωμών Συστήματα Πληρωμών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Σύστημα πληρωμών αποθηκευμένης αξίας Επιτρέπουν τις πληρωμές μέσω δικτύου με βάση την αξία που έχει αποθηκευθεί σε δικτυακό ψηφιακό λογαριασμό Μπορεί να προσφέρονται από εμπόρους ή να είναι πληρωμές μεταξύ ομότιμων (PayPal)  Ψηφιακές επιταγές Επεκτείνουν τη λειτουργικότητα υπαρχόντων λογαριασμών όψεως σε πληρωμές μέσω δικτύου  Συστήματα ηλεκτρονικής παρουσίασης και πληρωμής λογαριασμών Πληρωμή μηνιαίων λογαριασμών με ηλεκτρονική μεταφορά κεφαλαίων ή με πιστωτικές κάρτες

46 9.46 © 2007 by Prentice Hall Ψηφιακά Συστήματα Πληρωμών για το Κ-εμπόριο Συστήματα Πληρωμών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 9: Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά  Τρία είδη συστημάτων κινητών πληρωμών χρησιμοποιούνται στην Ιαπωνία Συστήματα αποθηκευμένης αξίας που τροφοδοτούνται από πιστωτικές κάρτες ή τραπεζικούς λογαριασμούς Κινητές χρεωστικές κάρτες Κινητές πιστωτικές κάρτες  Στις ΗΠΑ, το κινητό τηλέφωνο δεν έχει ακόμη εξελιχθεί σε κινητό σύστημα πληρωμών


Κατέβασμα ppt "9.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 9 Η-Εμπόριο: Ψηφιακές Αγορές, Ψηφιακά Αγαθά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google