Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 1 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών Χρήστος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 1 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών Χρήστος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 1 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής, Παν. Πατρών Επιστημονικός Υπεύθυνος Ερευνητικής Μονάδας 6, ΕΑΙΤΥ URL:

2 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 2 Τι είναι Ευρυζωνικότητα; — Μία υποδομή για τον 21ο αιώνα με σημασία και επίδραση στην κοινωνία, στην ανάπτυξη και στην οικονομία αντίστοιχη του ηλεκτρισμού — Το προηγμένο, εφικτό και καινοτόμο από πολιτική, κοινωνική, οικονομική και τεχνολογική άποψη περιβάλλον, αποτελούμενο από: —την παροχή γρήγορων συνδέσεων στο Διαδίκτυο —την κατάλληλη δικτυακή υποδομή —την δυνατότητα του πολίτη να επιλέγει —το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο για την ενδυνάμωση της καινοτομίας και την προστασία του ανταγωνισμού

3 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 3 Η σημασία της Ευρυζωνικότητας — O Επίτροπος της FCC στην Αμερική, Michael Copps τον Αύγουστο του 2003 είχε αναφέρει: «Τα ευρυζωνικά δίκτυα θα είναι για τον 21 ο αιώνα τόσο κριτικής σημασίας όσο ήταν για τον 19 ο αιώνα οι δρόμοι, τα κανάλια και οι σιδηροδρομικές γραμμές και για τον 20 ο αιώνα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και τα ταχύτατα μέσα μαζικής μεταφοράς.» — O Δήμαρχος του Σαν Φραντζίσκο σε πρόσφατες δηλώσεις του τόνισε: «Όπως το φως και το νερό, η ευρυζωνικότητα πρέπει να γίνει μέρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»

4 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 4 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (1/2) — Στην Αμερική, μέχρι το 2010, το 62% των νοικοκυριών θα έχουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο το οποίο σημαίνει ότι ο αριθμός των γρήγορων συνδέσεων θα αγγίξουν τα 71 εκατομμύρια. (Forrester Research) — Σχεδόν τα μισά από τα νοικοκυριά στη Δυτική Ευρώπη, θα έχουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέχρι το Πρωτοπόροι Ολλανδία και οι Σκανδιναβικές χώρες.

5 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 5 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (2/2) — Η Νότια Κορέα καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των 30 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ, όσον αφορά στη διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών, που σ’ αυτή τη χώρα φτάνει το 25%. (World Broadband Statistics: Q1 2005) — Την ακολουθούν, σε μικρή απόσταση τρεις ευρωπαϊκές χώρες (Ολλανδία, Δανία και Ισλανδία), με τον Καναδά να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. (World Broadband Statistics: Q1 2005) — Η Τουρκία κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων κατά 150%, ενώ η Ταϊλάνδη κατά 23.8% με νέες γραμμές τον τελευταίο χρόνο. (World Broadband Statistics: Q1 2005)

6 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 6 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (1/2) — Η Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 25 χωρών, όσον αφορά την ανάπτυξη και διείσδυση ευρυζωνικών δικτύων και την παροχή «γρήγορου Internet» τεχνολογίας xDSL.

7 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 7 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα(2/2) — Διείσδυση στη χώρα μας 1,5% - Μέσος όρος EU 11,6% (Πηγή: ΚτΠ και ΕΕ) — Έρευνα του ΕΔΕΤ στη χώρα μας έδειξε πως η διείσδυση του Internet στα ελληνικά νοικοκυριά δεν είναι μεγαλύτερη από 20% — Η Ελλάδα υποχώρησε από την 34η θέση (την περίοδο ) στην 42η (την περίοδο ) στην κατάταξη με βάση το Δείκτη Ετοιμότητας Δικτυακών Τεχνολογιών (Networked Readiness Index-NRI) ενώ για το 2005 η Ελλάδα βρίσκεται στην 43η θέση μεταξύ 115 κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο.

8 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 8 Βασικές αιτίες που μας οδήγησαν στις τελευταίες θέσεις — Η χώρα αποτελεί σχετικά μικρή αγορά στον τομέα της πληροφορικής και των επικοινωνιών σε σχέση με της άλλες χώρες της ΕΕ. — Η αγορά τα προηγούμενα χρόνια ειδικότερα, παρουσίαζε αρκετές ιδιαιτερότητες που κύρια οφειλόταν στην έλλειψη ενός ανταγωνιστικού τηλεπικοινωνιακού νόμου. — Η χώρας μας λόγο της μορφολογίας της δεν επιτρέπει την εύκολη ανάπτυξη ευζωνικών δικτύων από άκρη σε άκρη. — Απουσία ευρυζωνικών υπηρεσιών οι οποίες θα μπορούσαν θεωρητικά να δημιουργήσουν τη ζήτηση ευρυζωνικων υπηρεσιών και να αναπτύξουν μια αγορά στον τομέα αυτό. — Χαμηλή διείσδυση του Internet η οποία τα τελευταία 2 χρόνια παρουσιάζει στασιμότητα — Το Internet χώρα μας αποτελεί ακριβό προϊόν. — Υπάρχει ένας πάροχος σε πλεονεκτική θέση — Δεν υπάρχει σύγκλιση φωνής και Internet

9 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 9 Η Κατάσταση στην Ελλάδα σε σχέση με τις Ευρυζωνικές Υποδομές — Η συντριπτική πλειοψηφία των ευρυζωνικών υποδομών στη χώρα μας ανήκουν στον ΟΤΕ — Οι εναλλακτικοί πάροχοι: —είτε αναγκάζονται να νοικιάσουν υποδομές από τον ΟΤΕ για να δημιουργήσουν με αυτό τον τρόπο συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά —είτε περιορίζονται στη δημιουργία νέων δικών τους υποδομών σε πολλή περιορισμένη έκταση αφενός και αφετέρου οι υποδομές αναπτύσσονται στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη).

10 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 10 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα (1/2) — Δημιουργία ανταγωνιστικών ευρυζωνικών δικτύων στην Ελληνική επικράτεια — Διασύνδεση μεγάλου μέρους των φορέων δημόσιας διοίκησης, υγείας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης — Αύξηση του ανταγωνισμού στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών με στόχο τη μείωση του κόστους — Τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις περιοχές κατασκευής των δικτύων

11 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 11 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα (2/2) — Δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών σε πολίτες μη ευνοημένων αστικών ή αγροτικών περιοχών — Κάλυψη των μακροπρόθεσμων τηλεπικοινωνιακών αναγκών σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας — Προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών — Έμμεση ενίσχυση της βιομηχανίας παραγωγής περιεχομένου, αφού η διάδοση της ευρυζωνικότητας αποτελεί ικανή συνθήκη για τη διάδοση νέων, προηγμένων ευρυζωνικών υπηρεσιών

12 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 12 Η Ευρυζωνικότητα δεν υπάρχει στο λόγο των πολιτικών — Τα ελληνικά πολιτικά κόμματα και η τοπική αυτοδιοίκηση δεν αναφέρουν – προωθούν την ευρυζωνικότητα και τα οφέλη της — Σε αντιδιαστολή με: —Παράδειγμα 1: Οι δήμαρχοι του Παρισιού και της Βιέννης ανακοινώνουν προγράμματα για «fiber to the home» σε χιλιάδες νοικοκυριά —Παράδειγμα 2: Στις τελευταίες εκλογές των ΗΠΑ η ευρυζωνικότητα ήταν μια ερώτηση στο debate Bush - Kerry

13 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 13 Είναι η Ευρυζωνικότητα Δημόσιο Αγαθό; — Οι πολιτικοί σε πολλές χώρες θεωρούν την ευρυζωνικότητα σαν ένα παράγοντα άνθισης της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας — Ο Δήμαρχος του Σαν Φρανσκίσκο παρομοίασε την ευρυζωνικότητα με το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό δηλώνοντας ότι «όπως το φώς και το ηλεκτρικό ρεύμα έτσι και η ευρυζωνικότητα είναι κοινωνικό αγαθό».

14 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 14 Επένδυση σε ανοιχτές ευρυζωνικές υποδομές — Ευρυζωνικά δίκτυα» παρέχουν δυνατότητα γρήγορων, ασφαλών και αξιόπιστων συνδέσεων στο διαδίκτυο στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού μίας περιοχής με ανταγωνιστικές τιμές. — Στους δήμους προσφέρουν δυνατότητες για την παροχή καλλίτερων υπηρεσιών προς τον πολίτη αλλά και πηγή εσόδων, δεδομένου ότι οι δήμοι μπορούν να συμμετέχουν στην κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση ευρυζωνικών υποδομών. — Η υλοποίηση των ευρυζωνικών δικτύων επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην λειτουργία κάθε τοπικής κοινωνίας και συμβάλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη αφού παρέχουν νέες δυνατότητες για υπηρεσίες υγείας, μάθησης, πολιτισμού, ψυχαγωγίας και επιχειρηματικότητας.

15 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 15 Σχέδιο στην Βαρκελώνη για να συνδέσει 386 δήμους με ένα κεντρικό δίκτυο 10 Gbps(1/3) Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό €488 εκατομμύρια και στοχεύει να ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των φορέων παροχής υπηρεσιών με την παροχή ίσης πρόσβασης σε χαμηλού κόστους ευρυζωνική υποδομή. — Η δράση συντονίζεται από την Κυβέρνηση της Καταλονίας και την Localret (μια κοινοπραξία 782 δήμων) και στοχεύει να συνδέσει σημαντικό αριθμό πόλεων σε όλη την επαρχία της Καταλονίας. Θα βασιστεί σε πολλαπλούς και συνδεδεμένους δακτυλίους οπτικούς ινών, ενώ η ομάδα που ηγείται της δράσης είναι σε επαφή με φορείς παροχής υπηρεσιών που θα χρησιμοποιήσουν, αρχικά, την υποδομή αυτή. — Η όλη δράση στηρίζεται σε ένα σχέδιο 25-έτους επένδυσης – απόσβεσης, με επιστροφή 8% ετησίως.

16 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 16 Σχέδιο στην Βαρκελώνη για να συνδέσει 386 δήμους με ένα κεντρικό δίκτυο 10 Gbps(2/3) — Η ιδέα είναι να προσφερθούν υπηρεσίες - υποδομές με έμφαση στις σκοτεινές ίνες (dark fiber) όπως και στην περίπτωση της Stokab στην Στοκχόλμη της Σουηδίας. — Υπολογίζεται ότι εργασίες εκσκαφής και η εγκατάσταση των οπτικών ινών θα κοστίσουν περίπου €200 εκατομμύρια και ο στόχος είναι να καταστεί ολόκληρο το δίκτυο, λειτουργικό, μέσα σε τέσσερα έτη. — Η Kαταλανική κυβέρνηση θεωρεί η δράση αυτή μπορεί να αποφύγει τις νομικές προκλήσεις, τις οποίες μερικά άλλα δημοτικά δίκτυα έχουν αντιμετωπίσει στην Ευρώπη, με το να προσφέρει μόνο χονδρικές υπηρεσίες

17 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 17 Σχέδιο στην Βαρκελώνη για να συνδέσει 386 δήμους με ένα κεντρικό δίκτυο 10 Gbps(3/3) — Παρόμοιες προσπάθειες εντοπίζονται στην Σουηδία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία. — Κρίσιμο σημείο αποτελεί ο ενιαίος και συντονισμένος έλεγχος, με τους δήμους, των δημοτικών οδών και δρόμων. —... και στους Δήμους της χώρας μας;

18 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 18 Κοινοτικά Δίκτυα οπτικών ινών – Πετυχημένα παραδείγματα — Σουηδία (Sollentuna, Hundiksvall,Stokab Στοκχόλμης) — Νέα Ζηλανδία (Wellington) — Ολλανδία (Αμστερνταμ) — Ισπανία (Βαρκελώνη) — Αμερική (Utopia Utah) — Γαλλία (Παρίσι) — Αυστρία (Βιέννη)

19 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 19 Στην ΠΔΕ: — 8 Δήμοι της Περιφέρειας έχουν εντάξει Τεχνικά Δελτία για την Πρόσκληση 93 — 21 Δήμοι της Περιφέρειας έχουν καταθέσει Τεχνικά Δελτία για την Πρόσκληση 105 — Προώθηση της Ευρυζωνικότητας μέσω χώρου επίδειξης ευρυζωνικών υπηρεσιών και δυνατοτήτων

20 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 20 Π 93 στην ΠΔΕ Πάτρα Πύργος Αμαλιάδα Ναύπακτος Αγρίνιο Μεσολόγγι Οινιάδες Αίγιο

21 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 21 Δίκτυα Οπτικών Ινών στην ΠΔΕ ΔήμοςΧιλιόμετρα ΌδευσηςΠροϋπολογισμός Πατρέων - Ρίου39, ,00 € Αιγίου6, ,00 € Πύργου8, ,90 € Αμαλιάδας5, ,00 € Αγρινίου17, ,00 € Ναυπάκτου5, ,00 € Οινιάδων3, ,40 € Μεσσολογίου11, ,80 € Σύνολο:97, ,10 €

22 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 22 Π 105 στην ΠΔΕ — Μεσσάτιδος, Φαρών — Ευπαλίου, Μόρβης — Πηνείας, Παραλίας — Διακοπτού, Σκιλλούντος — Θεστιέων — Γαστούνης, Καλαβρύτων — Βαρθολομιού, Τριταίας — Ανακτορίου, Ρίου — Βραχναίικων, Συμπολιτείας — Δύμης, Αμφιλοχίας — Νεαπόλεως, Λεχαινών

23 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 23 Κριτήρια Σχεδιασμού Ευρυζωνικών Υποδομών Ανοιχτή Πρόσβαση — Η δημιουργία των υποδομών θα πρέπει να ακολουθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών καθώς και τους κανόνες του ανταγωνισμού (περί κρατικών ενισχύσεων και antitrust). — Συγκεκριμένα η χρηματοδότηση πρέπει να περιορίζεται, μόνο σε υποδομές (π.χ. εγκαταστάσεις οπτικών καλωδίων, αγωγών, σωληνώσεων, πυλώνων κλπ) και εξοπλισμό που είναι ανοικτά σε κάθε τηλεπικοινωνιακό φορέα και πάροχο υπηρεσιών.

24 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 24 Κριτήρια Σχεδιασμού Ευρυζωνικών Υποδομών Ουδέτερη Διαχείριση — Να δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των δικτυακών υποδομών (σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο) να αυξήσουν την αξία και τη βιωσιμότητά τους μέσα σε λογικά οικονομικά πλαίσια. — Να μειώσει τις ανάγκες για μεγάλες αρχικές επενδύσεις των παρόχων υπηρεσιών και συγχρόνως να αυξήσει σημαντικά την διαθεσιμότητα οικονομικά προσιτών υπηρεσιών προς τους συνδρομητές. — Να έχει την υπευθυνότητα για την τήρηση και εξέλιξη ενός σχήματος μερισμού εσόδων (revenue-sharing) μεταξύ των συμμετεχόντων μερών, και την συνεχή προσαρμογή των δυνατοτήτων του δικτύου σε συμφωνία με τις αναπτυσσόμενες ανάγκες. — Να δρα γενικώς ως μία διαχειριστική οντότητα η οποία εγγυάται την αξιόπιστη, και προσαρμοζόμενη στις συνεχείς απαιτήσεις, λειτουργία των «σκληρών» και «μαλακών» διεπαφών με τις υποδομές και τα συνεργαζόμενα μέρη (ιδιοκτήτες δικτύων, παρόχους και συνδρομητές) αντίστοιχα.

25 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 25 Το ΜΑΝ της Πάτρας (1/3) — Η Πάτρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας — Πληθυσμός (2001): (Πάτρα) (Ρίο) — Έχει μεγάλη συγκέντρωση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ερευνητικών κέντρων, και φορέων εκπαίδευσης —2 ΑΕΙ, 1 ΑΤΕΙ, 6 Ερευνητικά Κέντρα — Έχει μεγάλη συγκέντρωση φορέων υγείας —4 Νοσοκομεία

26 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 26 Το ΜΑΝ της Πάτρας (2/3) — Αποτελεί το μεγαλύτερο εγκεκριμένο έργο στην Π93 — Τελικός δικαιούχος είναι ο Δήμος Πατρέων — Budget: 3Μ€ για 39km (εγκεκριμένη όδευση) — Μήκος όδευσης ~ 45km — Ο Δήμος Πατρέων και ο Δήμος Ρίου (Όμοροι Δήμοι) κατέβασαν κοινό ΤΔΕ/Υ

27 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 27 Το ΜΑΝ της Πάτρας (3/3) — Συνδεόμενα σημεία 207 (Εγκεκριμένα 217) —160 με ίνα και 47 ασυρματικά — Καλώδια οπτικών ινών: 165 km — Διαθέτει: —4 κύριους κόμβους —8 κόμβους διανομής —22 κόμβους πρόσβασης —9 βάσεις ασύρματης διασύνδεσης

28 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 28 Τηλεπικοινωνιακά τέλη της πόλης (1/2) — Μια αναλογιστική μελέτη του ΕΑΙΤΥ το 2002 για τα τηλεπικοινωνιακά τέλη (δίκτυα δεδομένων και τηλεφωνία) των φορέων στο Δήμο Πάτρας έδειξε ότι το ενδεικτικό κόστος που δαπανήθηκε από τους φορείς ανήλθαν στα 2,2 εκατ. ευρώ

29 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 29 Τηλεπικοινωνιακά τέλη της πόλης (2/2)

30 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 30 Το ΜΑΝ της Πάτρας

31 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 31 Συμπληρωματικές Ενέργειες — Δ ΚΠΣ — ΠΕΠ ΠΔΕ — Τεχνικά Προγράμματα ΟΤΑ — Συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα

32 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 32 Τι είναι τα Επιχειρηματικά Μοντέλα — Βιώσιμες λύσεις για την ανάπτυξη δικτύων ευρυζωνικών υποδομών — Σχέδια για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχημάτων με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση και βιωσιμότητα των ευρυζωνικών υποδομών

33 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 33 Βασικά επίπεδα ενός EM (1/2)

34 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 34 Προτεινόμενα ΕΜ (1/2) — Δημιουργία εταιρίας κοινής ωφέλειας σε επίπεδο δήμου — Δημιουργία εταιρίας κοινής ωφέλειας σε επίπεδο περιφέρειας — Δημιουργία εταιρίας κοινής ωφέλειας σε πανελλαδικό επίπεδο

35 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 35 Προτεινόμενα ΕΜ (2/2)

36 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 36 ΕΜ σε επίπεδο Δήμου — Η σχεδίαση πολλών δημοτικών δικτύων τα οποία ακολουθούν διαφορετικές τεχνικές λύσεις μπορεί να οδηγήσει (σε επίπεδο χώρας) στην δημιουργία πολλών νησίδων ευρυζωνικών δικτύων τα οποία δεν είναι εύκολα διασυνδέσιμα μεταξύ τους — Η δημιουργία δημοτικών δικτύων ίσως οδηγήσει σε οικονομική αποτυχία καθώς δεν διασφαλίζονται πάντα άμεσα οφέλη από την χρήση τους. — Έρευνες αναφέρουν ότι μια μεγάλη επένδυση σε παθητικό εξοπλισμό δικτύου μπορεί να χρειαστεί 5-7 χρόνια να αποφέρει κέρδη, αφότου ολοκληρωθεί η υλοποίηση ολόκληρου του δικτύου.

37 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 37 ΕΜ σε επίπεδο Περιφέρειας — Δυνατότητα καθορισμού ανώτατου ορίου τιμών λιανικής για τις παρεχόμενες υπηρεσίες — Προώθηση της χαμηλότερης ευρυζωνικής τιμολόγησης μέσω του αυξημένου ανταγωνισμού — Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι και πιθανότατα και άλλοι οργανισμοί (πχ τοπικές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις) μπορούν να παρέχουν νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας — Συνεργασία υψηλού επιπέδου με τον ιδιωτικό τομέα — Εξοικονόμηση πόρων για την περιφέρεια και τους παρόχους με την άθροιση της ζήτησης για συγκεκριμένες υπηρεσίες — Τέλος το προτεινόμενο μοντέλο παρουσιάζει παρόμοια μειονεκτήματα με το μοντέλο σε Επίπεδο Δήμων.

38 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 38 ΕΜ σε Πανελλαδικό επίπεδο — Η πανελλαδική επιχείρηση θα φροντίζει για την επέκταση της φυσικής υποδομής με έσοδα που θα προκύπτουν από την κοστοστρεφή διάθεση των υποδομών. — Οι πελάτες που θα αγοράζουν δικτυακούς πόρους από την δημόσια επιχείρηση. — Ο πάροχος υπηρεσιών θα παρέχει υπηρεσίες με μειωμένο κόστος και συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση. — Ο συνδρομητής θα είναι κερδισμένος λόγω της ευρείας ποικιλίας υπηρεσιών που προσφέρονται στη βάση κόστους και ποιότητας. — Όλοι επιθυμούν την επιτυχία των υπολοίπων μερών άρα στρέφουν τον τροχό προς την ίδια κατεύθυνση.

39 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 39 Συμπεράσματα — Η σωστή σχεδίαση του δικτύου, η χρήση τεχνολογιών αιχμής σε ότι αφορά την οπτική υποδομή αλλά και η πρόνοια για πλεονασματικότητα του παθητικού εξοπλισμού μπορούν να εξασφαλίσουν τη δημιουργία ενός σύγχρονου τηλεπικοινωνιακού δικτύου όπως οι σύγχρονοι καιροί απαιτούν. — Από την άλλη μεριά η βιωσιμότητα και η επεκτασιμότητα του δικτύου δεν εξαρτάται από τη σχεδίαση και την επιλογή των τεχνολογιών και του εξοπλισμού. Η δημιουργία/επιλογή του κατάλληλου επιχειρηματικού σχήματος/μοντέλου είναι αυτή η οποία θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα των υποδομών, την εμπορική τους εκμετάλλευση και την πιθανή επέκτασή τους.

40 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 40 Ευρυζωνικότητα - Επίλογος — Η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για την "Κοινωνία της Πληροφορίας" και τα Media, Viviane Reding, τον Ιούνιο 2005 είχε αναφέρει: «Στόχος μας είναι μέχρι το 2010, να είναι συνδεδεμένα τα μισά ευρωπαϊκά νοικοκυριά σε ευρυζωνικά δίκτυα με ταχύτητες τουλάχιστον 10 Megabit το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας έτσι την πρόσβαση σε πλούσιες μορφές επικοινωνίας όπως το video.»

41 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 41 Πληροφορίες Για περισσότερες πληροφορίες και υποστηρικτικό υλικό, επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του έργου «Προώθηση της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» — — Helpdesk:

42 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 42 Ευχαριστώ Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής, Παν. Πατρών Επιστημονικός Υπεύθυνος Ερευνητικής Μονάδας 6, ΕΑΙΤΥ


Κατέβασμα ppt "Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών-ΚΕΔΚΕ 5-6/5/2006, Κρήτη σελίδα 1 Στρατηγική ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών Χρήστος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google