Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1.Ειδικά για αποθήκευση και Διανομή στο οργανωμένο Retail - Κεντρικοποιημένο Περιβάλλον 2.Βασικές αρχές 3.Στάδια λειτουργίας - εξελίξεις προοπτικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1.Ειδικά για αποθήκευση και Διανομή στο οργανωμένο Retail - Κεντρικοποιημένο Περιβάλλον 2.Βασικές αρχές 3.Στάδια λειτουργίας - εξελίξεις προοπτικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1.Ειδικά για αποθήκευση και Διανομή στο οργανωμένο Retail - Κεντρικοποιημένο Περιβάλλον 2.Βασικές αρχές 3.Στάδια λειτουργίας - εξελίξεις προοπτικές

2 Βασικές Αρχές Λειτουργίας §Ποιότητα προϊόντων (έλεγχος - συντήρηση) §Ελαχιστοποίηση Χρόνου Αντίδρασης §Συνεχής Χρήση Παγίων (3 βάρδιες) §Καθοδήγηση από το Μηχανογραφικό Σύστημα- RF, eOrders, Tasks management §Μία στάση παράδοσης ανά δρομολόγιο §Backhauling

3 ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΤΟ STORAGE ΑΝΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟ ΡΑΦΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΣΤΟ PICKING ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΟΡΤΩΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗ

4 Using Radio Frequency Terminal (R.F.)  Παραλαβή παλετών  Eπιβεβαίωση πληροφοριών (κιβώτιο /παλέτα,Ημ/νία λήξης)  Ελεγχος Σύμβασης Ζωής  Scan Barcode προιόντος: Ελεγχος-Barcode, Επιβεβαίωση σωστού προιόντος  Ελεγχος ποσοτικός & ποιοτικός  Αυτοματοποίηση εκδοσης παραστατικών (Λογ. Διαφορές)

5 BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB BBBB TICKET ΑΔΕΙΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ Μεταφορά των παλετών από την παραλαβή σε αποθηκευτική θέση Put-Away Man

6 7      Επίπεδο Συλλογής Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο Πυραμίδα

7 Επίπεδο Picking Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4  13 2     ΑΝΕΒΑΣΜΑ Using Radio Frequency Terminal (R.F.) 4 Επιβεβαίωση για ανέβασμα στην σωστή θέση

8 Ανατροφοδοτεί την θέση βάση ημερομηνίας λήξης (First In First Out) Επίπεδο Picking Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3    Picking of Item C Exp. Date 28/12/01 Item C Exp. Date 31/12/01 Item C Exp. Date 30/12/01 Item C Exp. Date 29/12/01 Δημιουργεί αυτόματα ανατροφοδοσία για την θέση συλλογής Using Radio Frequency Terminal (R.F.)

9 ΦΟΡΤΩΣΗ Using Radio Frequency Terminal (R.F.)  Ελεγχος φόρτωσης Παλετών  Δυνατότητα καταγραφής κάθε παλέτας που φορτώνεται  Δίνει την εντολή να εκδόσει τα παραστατικά (Ε πιβεβαιώνει το φορτηγό και το καταστημα )  Μείωση Λαθών - Γρηγορότερα - Αυξηση παραγωγικότητας

10 Many in the Global Industry are Experimenting with RFID - Application Appears to be Different Between the European and US Companies Reusable CasesItem Assets Directive Collaborative Wal-Mart Carrefour Ahold Target Metro Woolworths Tesco Rewe Argos CVS/Pharmaceuticals Selfridges El Cortes Ingles Blockbuster M&S Partnership Strategy Level of RFID Application Observations:  European companies (red) tending toward application at the largest unit of measure  American companies (blue) tending toward application at the item level  M&S only company with true production-level implementation Observations:  European companies (red) tending toward application at the largest unit of measure  American companies (blue) tending toward application at the item level  M&S only company with true production-level implementation

11 Interest in RFID is Growing Throughout the Industry – However, Few have Demonstrated Commitment Through Functioning Pilots or Implementations Wal-Mart has set an aggressive requirement for its largest suppliers – Mandating RFID Use by January 2005  Annual business case over $8 billion  Narrowed scope to Texas  Several procedural and technology questions remain unanswered TESCO piloted RFID in a DC and two stores with cages and high- value items  Track and trace successful  Reduced shrink and improved inventory accuracy  Will next test with five key suppliers to validate readability Woolworths has successfully piloted RFID on rolling cages  Innovative use of passive and active technology  Validated business case – inventory accuracy, receiving productivity, increased sales & asset utilization METRO followed Wal-Mart with a more aggressive program  2003 – Launched Future Store concept  2004 – Wal-Mart style announcement with 10 DCs and 50 stores

12 Interest in RFID is Growing Throughout the Industry – However, Few have Demonstrated Commitment Through Functioning Pilots or Implementations Marks & Spenser uses RFID tags to track and manage 3.5 million reusable plastic trays.  83% reduction in data recording time  15% reduction in shrink  15% improvement in DC utilization  Lower lifecycle cost than bar codes Rewe is Piloting RFID to track brewing assets such as crates.  1 DC and three brewers  Goals include asset management, learning and food law compliance  One vendor using RFID to improve production and inventory management processes Target began a small pilot in February 2004 with one store and one DC  Objectives include proving business case and testing technology  Pilot is schedule to expand to five stores shortly  Expected to announce vendor requirements in late February 2003 Piloted item-level tagging in stores  Poor reading performance  Customers showed little interest  Improving pilot design for relaunch Carrefour completed an RFID business case but piloting and implementation is on-hold pending clarification in regulatory requirements

13 A Global Data Pool Connection Blueprint… Codigo (Argentina) SINFOS (Germany) CDB (Belgium) UDEX (U.K.) UCCnet Finet (Japan) Equadis (France) EAN.DAS (Netherlands) CABASnet (Columbia)1 ECCnet (Canada) Mercador (Brazil) EAN Sweden EANnet Australia Planet (Japan) EAN Korea Dilicom (France)

14 To Date (Global as of Dec 31 st ) NUMBER OF AUCTIONS4,165 TOTAL AUCTION VOLUME$7,527,028,181 TOTAL AUCTION SAVINGS* $1,251,164,237 AVERAGE AUCTION % SAVINGS 14.25% PERCENTAGE OF TOTAL MEMBERSHIP USING AUCTIONS 85 %


Κατέβασμα ppt "1.Ειδικά για αποθήκευση και Διανομή στο οργανωμένο Retail - Κεντρικοποιημένο Περιβάλλον 2.Βασικές αρχές 3.Στάδια λειτουργίας - εξελίξεις προοπτικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google