Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α2

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α2"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α2
ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΕ02 20 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

2 Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

3 Στα πλαίσια της εργασίας των μαθητών συντάξαμε ένα ερωτηματολόγιο
Στα πλαίσια της εργασίας των μαθητών συντάξαμε ένα ερωτηματολόγιο. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσουμε τη σχέση των παιδιών με το βιβλίο. Μελετήσαμε τα αποτελέσματα και οδηγηθήκαμε σε συμπεράσματα σχετικά με το ποσοστό των παιδιών που προτιμά το βιβλίο από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή. Επίσης η έρευνα κατέδειξε το ρόλο της οικογένειας στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, τις προτιμήσεις των παιδιών που διαβάζουν , τα κριτήρια επιλογής των βιβλίων και πολλά άλλα στοιχεία.

4

5 ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΟΥΝ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ: τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία με την αναζήτηση σχετικών με το βιβλίο, πληροφοριών, να συνειδητοποιήσουν την αξία του και την προσφορά του . Θα αντιληφθούν το ρόλο της εξέλιξης της τεχνολογίας σ΄ αυτό το θέμα. Τέλος με τις βιβλιοπαρουσιάσεις τους μπορούν να έρθουν σε επαφή με αρκετά βιβλία. Ίσως, έτσι, «δουν με άλλο μάτι» το βιβλίο και αρχίσουν τελικά να απολαμβάνουν την επαφή τους με τα βιβλία.

6 ΤΙ EINAI ΒΙΒΛΙΟ ? Χειρόγραφα ή τυπωμένα φύλλα χαρτιού ίδιου μεγέθους και σχήματος, τα οποία έχουν συρραφεί από τη μία πλευρά και καλύπτονται με εξώφυλλα. Συνήθως εκδίδονται σε πολλά αντίτυπα.

7

8 Η λέξη βιβλίο είναι υποκοριστικό της λέξης βίβλος ή βύβλος που σημαίνει πάπυρος. Η επινόηση της γραφής αποτέλεσε μεγάλο σταθμό για την εξέλιξη του πολιτισμού. Τα πρώτα υλικά γραφής ήταν φλοιοί δένδρων, πήλινες επιφάνειες αλειμμένες με κερί, φύλλα από χαλκό, λινά υφάσματα, πάπυρος, περγαμηνή και τελευταία το χαρτί, κυρίως από το 12ο αι. μ.Χ. Η επινόηση της τυπογραφίας από τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο το συντέλεσε στην αλματώδη διάδοση των βιβλίων. Το πρώτο βιβλίο που τυπώθηκε ήταν η Αγία Γραφή (1445). Το πρώτο ελληνικό βιβλίο τυπώθηκε στο Μιλάνο το 1476 και ήταν η «Γραμματική» του Λασκάρεως.

9

10 ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ?
Είναι μια ωραία ερώτηση! Η αλήθεια είναι ότι δεν πρέπει να διαβάζουμε βιβλία, αλλά είναι ωραίο να διαβάζουμε και μας βοηθά σε μερικά πράγματα. Αγωνία των γονιών και των δασκάλων είναι πώς θα κάνουν τα παιδιά να διαβάζουν βιβλία και η ερώτηση των παιδιών είναι γιατί "πρέπει" να διαβάζουν βιβλία! Κατανοητή η αγωνία, αλλά δεν είναι λογική και η ερώτηση των παιδιών;

11

12 ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ?
Δίνει «τροφή» στη φαντασία μας και μπορούμε να κάνουμε την πραγματικότητα πιο παραμυθένια και πιο ταξιδιάρικη! Τα ομορφότερα βιβλία είναι αυτά που μιλάνε για τα πιο τρελά και εξωπραγματικά πράγματα που δεν τα βάζει εύκολα η φαντασία του ανθρώπου!

13

14 2. Μπορούμε να μιλάμε πιο όμορφα και να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που μας άρεσαν όταν τις διαβάσαμε. Έτσι, ο λόγος μας δεν είναι βαρετός και στους άλλους αρέσει να ακούνε αυτό που έχουμε να πούμε, γιατί όχι μόνο ακούγεται ωραία, αλλά το καταλαβαίνουν και καλύτερα.

15

16 3. Μπορούμε να γράφουμε σωστά, γιατί βλέπουμε τις λέξεις και τις θυμόμαστε καλύτερα. Δεν είναι πιο εύκολο να βλέπουμε τις λέξεις που λένε αγαπημένοι μας ήρωες και να τις θυμόμαστε απ' το να πρέπει να τις μάθουμε απέξω για ορθογραφία στο σχολείο;

17

18 4. Γνωρίζουμε άλλους κόσμους, τις σκέψεις άλλων ανθρώπων και το πώς αντιδρούν άλλοι σε κάποιες καταστάσεις που μας δημιουργούν πρόβλημα. Έτσι, μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι, καλύτερα αδέλφια, καλύτεροι άνθρωποι! Είναι σαν να ταξιδεύουμε με τη σκέψη, όχι μόνο σε άλλους τόπους, αλλά και μέσα στο μυαλό άλλων ανθρώπων!

19

20 5. Μπορούμε να βρούμε εύκολα και γρήγορα απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουμε για το τι συμβαίνει γύρω μας. Δε συμφωνείτε ότι, το να ψάχνουμε μόνοι μας για απαντήσεις, μας βοηθά να μαθαίνουμε καλύτερα απ' το να μας βάζουν να μαθαίνουμε σελίδες επί σελίδων απ’ έξω στο σχολείο;

21

22 6. Προσφέρουν πολλές ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα
6. Προσφέρουν πολλές ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα! Από βιβλία μπορείς να μάθεις να μαγειρεύεις, να κάνεις χειροτεχνίες, να δεις σχέδια και ζωγραφιές, ακόμα και να γράψεις τη δική σου ιστορία ή το δικό σου ποίημα από μια έμπνευση που σου έδωσε μια άλλη ιστορία που διάβασες.

23

24 7. Είναι απλά τόσο απολαυστικό να κάθεσαι κάτω από τη σκιά ενός δέντρου, εκεί που σκάει το κύμα ή σε μια ζεστή γωνιά στο καθιστικό ή στο κρεβάτι σου και να διαβάζεις μια όμορφη ιστορία!

25

26 Στις μέρες μας, το βιβλίο φαίνεται να έχει παραμεριστεί αφού οι γενιές που μεγαλώνουν με τη γραμματική της εικόνας και τη λογική της τηλεόρασης, φαίνεται να μην το προτιμούν. Βέβαια σ’ αυτό μερίδιο ευθύνης έχει και το σχολείο, που έχει μετατρέψει το βιβλίο σε εργαλείο πίεσης για τα παιδιά, τα οποία το συνδέουν με την υποχρεωτική γνώση και έτσι το βρίσκουν απωθητικό. Βέβαια η αγάπη για το βιβλίο βρίσκεται και σε συνάρτηση με τα ερεθίσματα που έχει ένα παιδί στην οικογένεια του και κατά πόσο θα το εμπνεύσει από μικρό ν’ αγαπήσει τα βιβλία.

27

28 ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες σε ανάγνωση βιβλίων στην Ευρώπη επαληθεύοντας ότι έχουμε μετατραπεί σε έναν τηλεορασόπληκτο λαό. Το βιβλίο έχει μετατραπεί κι αυτό σε εμπόρευμα.

29

30 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ Το ηλεκτρονικό βιβλίο ("e-book") είναι ένα σύνολο πληροφοριών που εμφανίζονται σε ψηφιακή μορφή των οποίων το περιεχόμενο και η μορφή μοιάζουν στο έντυπο βιβλίο. Εντούτοις και παρά τις εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας της πληροφόρησης και την εμφάνιση του ηλεκτρονικού βιβλίου, δεν έχει παρατηρηθεί ακόμη ουσιαστική μείωση στους ρυθμούς έκδοσης και εμπορίας έντυπων βιβλίων.

31

32 Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
I. Το βιβλίο είναι ένα παράθυρο ανοιχτό, γιατί προσανατολίζει τη σκέψη σε νέους δρόμους. II. Το βιβλίο προσφέρει γνώσεις, πληροφορίες και η γνώση είναι δύναμη. III. Δίνει την βοήθεια του αρκεί για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ζωής.

33

34 IV. Καταπολεμά τις προλήψεις, την αμάθεια και την πνευματική στασιμότητα.
VI. Οδηγεί στην αυτογνωσία, γιατί κάθε γόνιμη ανάγνωση φέρνει στην επιφάνεια και μιαν άλλη πλευρά του χαρακτήρα της.

35

36 ΑΙΤΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΑΙΤΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ I. Ευθύνεται η οικογένεια. II. Ευθύνεται το εκπαιδευτικό σύστημα. III.Η ευθύνη των αξιών μιας κοινωνίας βασισμένης στο κέρδος και στην κατανάλωση. IV.Η αντιπνευματική παρέμβαση των Μ. Μ. Ε. και του Τύπου. V.Η κυριαρχία της εικόνας που εθίζει τους ανθρώπους σε ένα βιαστικό και επιπόλαιο τρόπο πρόσληψης των μηνυμάτων. VI.Ο έλληνας πιστεύει ότι τα στοιχεία που του δίνει ένα βιβλίο μπορεί να τα καλύψει η ανάγνωση της εφημερίδας.

37 ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Εκεί όπου καίγονται τα βιβλία, και άνθρωποι θα καούν σύντομα. Χάινριχ Χάινε Ένα βιβλίο είναι ένας κήπος που μπορείς να κουβαλήσεις στην τσέπη σου. Αραβική παροιμία

38 Βρίσκω την τηλεόραση πολύ εκπαιδευτική
Βρίσκω την τηλεόραση πολύ εκπαιδευτική. Κάθε φορά που κάποιος ανοίγει τη συσκευή, πηγαίνω στο άλλο δωμάτιο και διαβάζω ένα βιβλίο. Γκράουτσο Μαρξ Ένα βιβλίο είναι μία εκδοχή του κόσμου. Αν δεν σου αρέσει, αγνόησέ το· ή πρόσφερε την δικιά σου εκδοχή σε ανταπόδοση. Σαλμάν Ρουσντύ Ο άνθρωπος που δεν διαβάζει καλά βιβλία δεν κερδίζει τίποτα σε σύγκριση με αυτόν που δεν διαβάζει καθόλου. Μαρκ Τουαίην

39

40 Πάντα φανταζόμουνα ότι ο Παράδεισος θα είναι ένα είδος βιβλιοθήκης.
Χόρχε Λούις Μπόρχες Τα βιβλία είναι μια μοναδική, φορητή μαγεία. Στίβεν Κινγκ Το πρώτο πράγμα που θα κάνω, όταν έχω χρήματα, είναι να αγοράσω ελληνικά βιβλία και κατόπιν θα αγοράσω ρούχα. Έρασμος

41

42 Edmund Burke, 1729-1797, Βρετανός πολιτικός & φιλόσοφος
Το να διαβάζεις χωρίς να στοχάζεσαι είναι σαν να τρως χωρίς να χωνεύεις. Edmund Burke, , Βρετανός πολιτικός & φιλόσοφος Τα βιβλία που έχουμε ανάγκη είναι εκείνα που πέφτουν σαν το τσεκούρι στην παγωμένη θάλασσα της ψυχής μας. Franz Kafka, , Τσέχος συγγραφέας

43

44 Joseph Addison, 1672-1719, Άγγλος δοκιμιογράφος
Το διάβασμα είναι για το μυαλό ό,τι η γυμναστική είναι για το σώμα. Joseph Addison, , Άγγλος δοκιμιογράφος Το να διαβάζεις τα καλά βιβλία είναι σαν να συνδιαλέγεσαι με τους άριστους των περασμένων αιώνων. Καρτέσιος, , Γάλλος φιλόσοφος Διάβαζε για να ζήσεις. Gustave Flaubert, , Γάλλος συγγραφέας

45

46 Οι μαθητές του Α2 σε συνεργασία με την κα Αναγνώστου, συντάξαμε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με το βιβλίο. Μετά από συζήτηση με την καθηγήτριά μας σχετικά με το πλαίσιο της εργασίας μας και τους στόχους της, φτιάξαμε ερωτήσεις, που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με το βιβλίο και τα παιδιά. Γιάννης Γαβριηλίδης

47

48 ερωτηματολογιο σχετικα με το βιβλιο
1. Σου αρέσει να διαβάζεις λογοτεχνικά βιβλία; Α)καθόλου Β)λίγο Γ) πολύ Δ)πάρα πολύ 2.Πόσες ώρες βλέπεις τηλεόραση την ημέρα; Α)καμία Β) μία Γ) δύο Δ) περισσότερες από δύο 3.Πόσες ώρες ασχολείσαι με τον υπολογιστή ; Α)καμία Β) μία Γ) δύο Δ) περισσότερες από δύο 4.Από ποια ηλικία άρχισες να διαβάζεις βιβλία; Α) Β) Γ) αργότερα 5.Πόσα βιβλία διαβάζεις το χρόνο; Α) κανένα Β)ένα Γ) δύο Δ)περισσότερα

49

50 6.Σου διάβαζαν οι γονείς σου όταν ήσουν μικρός /μικρή;
Α) ποτέ Β) σπάνια Γ) συχνά 7.Τι είναι πιο διασκεδαστικό για σένα; Α) βιβλίο Β) τηλεόραση Γ) ηλεκτρονικό παιχνίδι Δ) παιχνίδι με φίλους 8.Ποιο είδος βιβλίου σου αρέσει περισσότερο; Α)περιπέτειας Β)μυστηρίου Γ)κοινωνικό Δ)ιστορικό Ε)ρομαντικό Ζ)άλλο 9.Σε αγχώνει ένα πολυσέλιδο βιβλίο; Α)Ναι Β)Όχι 10.Ποιο από τα παρακάτω σε επηρεάζει στην επιλογή του βιβλίου; Α) ο τίτλος Β) ο συγγραφέας Γ) το εξώφυλλο Δ) ο αριθμός σελίδων Ε )το είδος

51

52 11.Συνηθίζεις να κάνεις δώρο ένα βιβλίο; Α)ποτέ Β)λίγες φορές Γ)συχνά
11.Συνηθίζεις να κάνεις δώρο ένα βιβλίο; Α)ποτέ Β)λίγες φορές Γ)συχνά 12.Σου αρέσει να παίρνεις δώρο ένα βιβλίο; Α) καθόλου Β) λίγο Γ) πολύ 13.Πιστεύεις ότι οι σημερινοί Έλληνες στην πλειοψηφία τους αδιαφορούν για το βιβλίο; Α) Ναι Β )Όχι 14.Κατά τη γνώμη σας ποιο είναι σημαντικότερο αίτιο αδιαφορίας για το βιβλίο; Α) τα ηλεκτρονικά μέσα που αντικατέστησαν το βιβλίο Β) το σχολείο, το οποίο κάνει αντιπαθητικό το διάβασμα Γ) η έλλειψη ελεύθερου χρόνου; 15.Πιστεύεις ότι η αδιαφορία για το βιβλίο με το πέρασμα του χρόνου θα αυξηθεί; Α)Ναι Β)Όχι

53 ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟ Α2 ΤΜΗΜΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΤΩΝ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟTEΛΕΣΜΑΤΑ: 1. Σου αρέσει να διαβάζεις λογοτεχνικά βιβλία;

54

55 Οι απαντήσεις στην πρώτη ερώτηση «σου αρέσει να διαβάζεις λογοτεχνικά βιβλία» έδειξαν ότι τα κορίτσια διαβάζουν περισσότερο από τ’ αγόρια. Τα αγόρια απάντησαν ότι δε διαβάζουν καθόλου, 22%, και λίγο 66%, (σύνολο 88%) ενώ τα κορίτσια δε διαβάζουν καθόλου σε ποσοστό 9% και λίγο το 42%.Το 50% περίπου όμως διαβάζει πολύ ή πάρα πολύ, ένα πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα. Ζωή Μπαρλαγιάννη

56 2. Πόσες ώρες βλέπεις τηλεόραση την ημέρα;
2. Πόσες ώρες βλέπεις τηλεόραση την ημέρα;

57 Στο δεύτερο ερώτημα για το χρόνο που τα παιδιά αφιερώνουν στην τηλεόραση, δεν εντοπίζουμε μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα αγόρια και στα κορίτσια. Τα περισσότερα παιδιά βλέπουν παραπάνω από μία ώρα τηλεόραση την ημέρα. Άρα έχουν χρόνο για διάβασμα ενός λογοτεχνικού βιβλίου. Ζωή Μπαρλαγιάννη

58 3. Πόσες ώρες ασχολείσαι με τον υπολογιστή;
3. Πόσες ώρες ασχολείσαι με τον υπολογιστή;

59 Παναγιώτης Σαλματζίδης
Στην τρίτη ερώτηση «πόσες ώρες ασχολείσαι με τον υπολογιστή» δεν παρατηρούνται μεγάλες αποκλίσεις στα ποσοστά των απαντήσεων των ερωτηθέντων αγοριών και κοριτσιών. Το γεγονός ότι όλα τ’ αγόρια ασχολούνται με τον υπολογιστή δεν εκπλήσσει. Παναγιώτης Σαλματζίδης

60 Παναγιώτης Σαλματζίδης
Από τα κορίτσια μόνο το 5% δεν ασχολείται με υπολογιστή. Το 30% περίπου αγοριών και κοριτσιών ασχολούνται μία ώρα την ημέρα και το 70% περίπου κάθονται μπροστά στην οθόνη του δύο και περισσότερες ώρες την ημέρα. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι όλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας (με ελάχιστες εξαιρέσεις) χρησιμοποιούν υπολογιστή για διάφορους λόγους. Παναγιώτης Σαλματζίδης

61 4. Από ποια ηλικία άρχισες να διαβάζεις βιβλία;
4. Από ποια ηλικία άρχισες να διαβάζεις βιβλία;

62 Στην ερώτηση «από ποια ηλικία άρχισες να διαβάζεις λογοτεχνικά βιβλία» Βλέπουμε ότι τα μισά περίπου παιδιά ξεκίνησαν στην ηλικία 7-8 ετών. Το 36% των κοριτσιών ξεκίνησε το διάβασμα σε ηλικία 9-10 χρόνων και το 24% των αγοριών αντίστοιχα. Οι διαφορές δεν είναι σημαντικές και διαπιστώνουμε πως τα περισσότερα παιδιά ενδιαφέρθηκαν για τα βιβλία από νωρίς. Γιάννης Γαβριηλίδης

63 5. Πόσα βιβλία διαβάζεις το χρόνο;

64 Στο ερώτημα «πόσα βιβλία διαβάζεις το χρόνο» τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μικρό ποσοστό κοριτσιών, 11%, δεν διαβάζουν κανένα βιβλίο και 16% αντίστοιχα για τ΄ αγόρια. Ικανοποιητικό ποσοστό, 40%, για τ΄ αγόρια και 33% για τα κορίτσια διαβάζουν ένα βιβλίο. Και τέλος διαπιστώνουμε πως είναι μεγαλύτερο το ποσοστό των κοριτσιών που διαβάζει δύο ή περισσότερα βιβλία. Φράνκο Τουρουάνι

65 6. Σου διάβαζαν οι γονείς σου όταν ήσουν μικρός/μικρή;
6. Σου διάβαζαν οι γονείς σου όταν ήσουν μικρός/μικρή;

66 Στην ερώτηση «σου διάβαζαν οι γονείς σου όταν ήσουν μικρός /ή;» οι αποκλίσεις στις απαντήσεις δεν είναι μεγάλες. Παρατηρούμε ότι περίπου σε ποσοστό 50% οι γονείς διάβαζαν στα παιδία τους βιβλία ,λίγο περισσότερο των κοριτσιών και οι μισοί περίπου δε διάβαζαν καθόλου ή σπάνια. Μήπως γι’ αυτό πολλά παιδιά δεν αγαπούν το βιβλίο; Σοφία Τσακάλου

67 7. Τι είναι πιο διασκεδαστικό για εσένα;

68 Στο ερώτημα «τι είναι πιο διασκεδαστικό για σένα» τα περισσότερα παιδιά προτιμούν το παιχνίδι με φίλους-ομολογουμένως πολύ υγιής κατάσταση-.Επίσης μεγάλο ποσοστό (20% και 16% για αγόρια και κορίτσια αντίστοιχα) προτιμούν το ηλεκτρονικό παιχνίδι. Τέλος τα κορίτσια προτιμούν την τηλεόραση και ελάχιστο ποσοστό και για τα δύο φύλα,4%, προτιμά το βιβλίο….

69 8. Ποιό είδος βιβλίου σου αρέσει περισσότερο;
8. Ποιό είδος βιβλίου σου αρέσει περισσότερο;

70 Αναστασία Μπουρτζίδου – Αρετή Μόισα
Στο ερώτημα «ποιο είδος βιβλίου σας αρέσει περισσότερο» παρατηρούμε ότι τα κορίτσια με τ’ αγόρια έχουν μεγάλη διαφορά. Τα αγόρια προτιμούν τις περιπέτειες ,64%, ενώ τα κορίτσια σε 31%. Κοντά βρίσκονται τα ποσοστά τους για βιβλία μυστηρίου(18% και 25% για αγόρια και κορίτσια αντίστοιχα) ενώ κανένα αγόρι δεν επιλέγει βιβλίο με κοινωνικό ή ρομαντικό περιεχόμενο, κάτι που επιλέγουν τα κορίτσια( 13% και 16% αντίστοιχα). Αναστασία Μπουρτζίδου – Αρετή Μόισα

71 9. Σε αγχώνει ένα πολυσέλιδο βιβλίο;

72 10. Ποιό από τα παρακάτω σε επηρεάζει στην επιλογή του βιβλίου;
10. Ποιό από τα παρακάτω σε επηρεάζει στην επιλογή του βιβλίου;

73 Η επιλογή ενός βιβλίου (10ο ερώτημα) όσο κι αν φαίνεται απλή υπόθεση δεν είναι καθόλου εύκολη. Συμπεραίνουμε από τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο ότι το είδος και ο τίτλος ενός βιβλίου επηρεάζουν περισσότερο τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια. Αυτό που τραβάει το ενδιαφέρον όλων, είναι ο τίτλος. Όσον αφορά τον αριθμό σελίδων τα αγόρια δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα (26%) ενώ τα κορίτσια λιγότερο με 13%. Επίσης τα κορίτσια επηρεάζονται από το εξώφυλλο στην επιλογή τους κάτι που δεν εντοπίζουμε στ’ αγόρια. Σάρρας Νίκος.

74 11.Συνηθίζεις να κάνεις δώρο ένα βιβλίο;

75 12.Σου αρέσει να παίρνεις δώρο ένα βιβλίο;
12.Σου αρέσει να παίρνεις δώρο ένα βιβλίο;

76 Στην ερώτηση 11 «συνηθίζεις να κάνεις δώρο ένα βιβλίο» παρατηρούμε ότι τα κορίτσια είναι περισσότερο θετικά σε σχέση με τα αγόρια. Αυτό κατά τη γνώμη μου οφείλεται και στο χαρακτήρα αλλά και στο φύλο. Και στην ερώτηση 12 «σου αρέσει να παίρνεις δώρο ένα βιβλίο» τα κορίτσια είναι πιο θετικά από τ’ αγόρια. Αυτό πιθανόν οφείλεται τόσο στο φύλο όσο και στη σχέση κάθε παιδιού με το βιβλίο. Κατσαβουνίδου Ελένη

77 13. Πιστεύεις ότι οι σημερινοί Έλληνες αδιαφορούν στην πλειοψηφία τους για το βιβλίο;

78 Στο ερώτημα «πιστεύεις ότι οι σημερινοί Έλληνες στην πλειοψηφία τους αδιαφορούν για το βιβλίο;» παρατηρούμε ότι το 70% των αγοριών και το 78% των κοριτσιών απαντούν «ναι» άρα εντοπίζουν πρόβλημα στη σχέση των Ελλήνων με το βιβλίο.

79 14. Κατά τη γνώμη σου ποιό είναι το σημαντικότερο αίτιο αδιαφορίας για το βιβλίο;

80 Στην ερώτηση «ποιο είναι το σημαντικότερο αίτιο αδιαφορίας για το βιβλίο» τα περισσότερα παιδιά κατηγόρησαν τα ηλεκτρονικά μέσα, τα οποία αντικατέστησαν το βιβλίο. Ένα σημαντικό ποσοστό των κοριτσιών, 40%, θεωρεί υπεύθυνο το σχολείο, το οποίο κάνει αντιπαθητικό το διάβασμα. Τέλος, η έλλειψη ελεύθερου χρόνου παίζει σημαντικό ρόλο για την απόσταση μεταξύ παιδιών και βιβλίου.

81 15. Πιστεύεις ότι θα αυξηθεί η αδιαφορία για το βιβλίο με το πέρασμα του χρόνου;

82 Μπάκα Ελένη Μαρκέλλα Σωτηριάδου
Στο ερώτημα «πιστεύεις ότι η αδιαφορία για το βιβλίο στο πέρασμα του χρόνου θα αυξηθεί;» πολύ μεγάλο ποσοστό αγοριών (84%) και των κοριτσιών (67%) είναι απαισιόδοξα και πιστεύουν πως θα αυξηθεί η αδιαφορία. Προφανώς η υπερβολική ανάπτυξη της τεχνολογίας θα κάνει το θαύμα της…… Μπάκα Ελένη Μαρκέλλα Σωτηριάδου

83 ΣΑΛΜΑΤΖΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α2 ΤΟ POWERPOINT ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΑΛΜΑΤΖΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΡΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

84

85 Πηγές: Ελένη Γαρυφαλάκη Σύμβουλος Αγωγής & Εκπαίδευσης Ψυχολογία και Συμπεριφορά του Εφήβου

86 Τ Ε Λ Ο Σ


Κατέβασμα ppt "ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α2"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google