Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΟΜΑΔΑ KAHLUA MΕΛΗ: ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΑΜΠΑΖΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΑΜΠΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

2 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
«Οκτώβριος 1969, ερευνητικό ινστιτούτο του πανεπιστημίου του Stanford (Stanford Research Institute – SRI): Σε ένα μικρό δωμάτιο μια ομάδα ειδικών στους υπολογιστές στέκεται γύρω από την οθόνη ενός υπολογιστή. Την ίδια στιγμή, στην άλλη άκρη της πολιτείας, στο Πανεπιστήμιο UCLA του Los Angeles, σε ένα αντίστοιχο δωμάτιο υπάρχει ένα παρόμοιο σκηνικό. Όταν οι λέξεις που εμφανίστηκαν στην οθόνη του Los Angeles ήταν οι ίδιες με εκείνες στο Stanford, η πρώτη συνομιλία μεταξύ δύο υπολογιστών είχε επιτευχθεί και το ARPAnet είχε γεννηθεί.»

3 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ‘60, όταν ο οργανισμός ARPA (Advanced Research Projects Agency) στις ΗΠΑ, προσανατολισμένος σε ερευνητικά προγράμματα υψηλής τεχνολογίας, ξεκίνησε μια ερευνητική δραστηριότητα σχετικά με τα δίκτυα μεταγωγής δεδομένων, τα λεγόμενα Packet Switched Networks. Η τεχνική στα δίκτυα αυτής της υλοποίησης (η οποία σήμερα χρησιμοποιείται ευρύτατα) βασίζεται στον τεμαχισμό σε πακέτα των δεδομένων που πρόκειται να μεταφερθούν. Τα πακέτα αυτά δρομολογούνται από κόμβο σε κόμβο και συναρμολογούνται ξανά όταν φτάσουν στον προορισμό τους.

4 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Το 1962 ανατέθηκε στον Paul Baran της κρατικών συμφερόντων εταιρείας RAND να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε η αμερικανική πολεμική αεροπορία να διατηρήσει τον έλεγχο των πυραύλων και των βομβαρδιστικών της μετά από πυρηνική επίθεση.

5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η έρευνα για ένα αποκεντρωμένο – και άρα λιγότερο τρωτό - σύστημα διοίκησης καταλήγει στην πρόταση ενός δικτύου μεταγωγής πακέτων (packet switched network): κάθε μήνυμα θα χωρίζεται σε πακέτα τα οποία θα διαθέτουν ετικέτα με τον προορισμό τους, θα δρομολογούνται ανεξάρτητα από τον ένα υπολογιστή στον άλλον και θα συναρμολογούνται μετά τη συνολική παράδοση.  

6 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Έτσι, αν οποιαδήποτε σύνδεση του δικτύου καταστραφεί, τα δεδομένα θα μπορέσουν να σταλούν από άλλο μονοπάτι. Ο Baran ονόμασε την ιδέα του hot potato routing. Την εποχή εκείνη, ο Ψυχρός Πόλεμος ήταν μεγάλη απειλή για τις ΗΠΑ. Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα, σχετικά με τον τρόπο της επιτυχούς επικοινωνίας μεταξύ των αμερικάνικών αρχών, μετά από έναν ενδεχόμενο πυρηνικό πόλεμο.

7 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η Αμερική χρειαζόταν ένα δίκτυο διοίκησης κι ελέγχου που θα συνέδεε πόλεις, πολιτείες και στρατιωτικές βάσεις. Το πρόβλημα όμως ήταν ότι η τεχνική υποδομή ενός τέτοιου δικτύου θα ήταν πάντα τρωτή σε επίθεση, με τα κέντρα οργάνωσης του δικτύου να είναι ευάλωτα και ν’ αποτελούν προφανείς στρατιωτικούς στόχους. Η RAND κατέληξε σε μία πρωτοποριακή για εκείνη την εποχή λύση.

8 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Εκ κατασκευής, το δίκτυο δεν θα διέθετε κανένα κέντρο οργάνωσης αλλά ούτε κάποιον κεντρικό υπολογιστή (εξυπηρετητή-server). Ο κάθε κόμβος θα ήταν ίσος με τους υπόλοιπους, όσον αφορά στη δικαιοδοσία του να λαμβάνει και να στέλνει μηνύματα και θα ήταν αυτόνομος και ανεξάρτητος από όλους τους άλλους. Τα μηνύματα θ’ αποστέλλονταν σε μορφή πολλών πακέτων, με κάθε πακέτο να περιλαμβάνει την ηλεκτρονική διεύθυνση του αποστολέα και του παραλήπτη.

9 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Αυτά τα πακέτα πληροφοριών θα έπαιρναν το δρόμο τους μέσα στο δίκτυο και θα ταξίδευαν από κόμβο σε κόμβο. Ο δρόμος που ακολουθούν τα πακέτα θα μπορούσε να είναι διαφορετικός για το κάθε ένα από αυτά: Από τη στιγμή που δεν υπήρχαν χρονικοί περιορισμοί, σημασία είχε μόνο να φτάσει το πακέτο στον προορισμό του κι όχι ο τρόπος με τον οποίον θα έφτανε εκεί

10 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Θα μπορούσε δηλαδή το πρώτο μέρος ενός μηνύματος να περάσει από δέκα πολιτείες και το δεύτερο μέρος μόνον από δύο. Σε περίπτωση που το δεύτερο μέρος θα έφτανε νωρίτερα από το πρώτο, ένας μηχανισμός ανασχηματισμού στον κόμβο προορισμού θα αναλάμβανε την αναδιάταξη των πακέτων δεδομένων ώστε να τοποθετούνται πάντα στη σωστή σειρά. Εάν κάποιος κόμβος έβγαινε εκτός λειτουργίας, τότε τα πακέτα που τυχόν είχε προς μετάδοση θα έμεναν εκεί, μέχρι ν’ αποκατασταθεί η λειτουργία του.

11 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Εάν κάποιοι κόμβοι καταστρέφονταν, τότε τα πακέτα τους θα έμεναν σε κάποιους άλλους κόμβους που ίσως τύχαιναν καλύτερης μοίρας. Το δίκτυο θα χαρακτηρίζονταν από μια μορφή πλήρους αναρχίας, ακριβώς επειδή ο κάθε κόμβος θα ήταν ανεξάρτητος αφού δεν θα υπήρχε ούτε συντονιστικό όργανο αλλά ούτε κεντρική διαχείριση. Ακριβώς αυτός ο λόγος θα έκανε το δίκτυο ανθεκτικό σε οποιαδήποτε εχθρική επίθεση

12 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
 Το 1968, το Εθνικό Εργαστήριο Φυσικής στη Μ. Βρετανία δημιούργησε το πρώτο δοκιμαστικό δίκτυο. Σύντομα, η Αμερικανική  υπηρεσία DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) που κατόπιν ονομάστηκε ARPA, αποφάσισε τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου δικτύου, που τους κόμβους του θ’ αποτελούσαν οι υπερυπολογιστές (οι ισχυρότεροι υπολογιστές) της εποχής εκείνης.  

13 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Το φθινόπωρο του 1969,  ο πρώτος κόμβος τοποθετήθηκε στο UCLA (University of California at Los-Angeles) και μέχρι το Δεκέμβριο του 1969 οι κόμβοι έγιναν τέσσερις (στο πανεπιστήμιο Utah, στο πανεπιστήμιο California τηςSanta Barbara, στο UCLA)

14 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Το δίκτυο αυτό ονομάστηκε ARPAnet, προς τιμήν του στρατιωτικού χορηγού του. Οι τέσσερις αυτοί πανεπιστημιακοί υπερυπολογιστές μπορούσαν ν’ ανταλλάσσουν δεδομένα μέσω ειδικών τηλεπικοινωνιακών γραμμών υψηλής ταχύτητας και μπορούσαν να προγραμματιστούν από απόσταση μέσω άλλων απομακρυσμένων κόμβων. Έτσι, οι επιστήμονες και οι ερευνητές της εποχής εκείνης, μπορούσαν να μοιράζονται ο ένας τους υπολογιστές των άλλων.

15 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Οι χρήστες χρησιμοποιούσαν το δίκτυο κυρίως για ανταλλαγή προγραμμάτων, σημειώσεων, ερευνητικών εργασιών, νέων και κουτσομπολιών, καθώς οι λογαριασμοί τους (accounts) δηλ. ουσιαστικά ο χώρος στον σκληρό δίσκο της εποχής εκείνης που δεσμεύονταν αποκλειστικά γι’ αυτούς, ήταν προσβάσιμος από άλλους μέσω  .

16 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 αναπτύχθηκε το πρωτόκολλο επικοινωνίας TCP/IP, που αντικατέστησε το ΝCP (Network Control Protocol), αρχικό πρωτόκολλο του ARPAnet. Το TCP/IP έδινε μεγάλη σημασία στη δυνατότητα διασύνδεσης επί μέρους τοπικών δικτύων. Σύντομα το πρωτόκολλο αυτό έγινε το αποκλειστικό πρωτόκολλο επικοινωνίας του ARPAnet. Την ίδια χρονιά (1970) καταγράφηκε για πρώτη φορά η λέξη Internet.

17 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Τo 1974 εγκαινιάστηκε το telnet, η πρώτη εμπορική εκδοχή του ARPAnet Το Usenet ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιο Duke το 1979, βασιζόμενο πάνω στο πρωτόκολλο UUCP (Unix to Unix Copy Protocol). Μέσα στο δίκτυο αυτό δημιουργήθηκαν οι πρώτες «ομάδες συζήτησης», αρχικά μεταξύ χρηστών του λειτουργικού συστήματος UNIX.

18 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Το 1983 το ARPAnet χωρίσθηκε σε δύο κομμάτια, το στρατιωτικό ΜILNET με αυστηρά ελεγχόμενη πρόσβαση και στο ακαδημαϊκό ARPAnet με πρόσβαση από ένα ευρύτερο κοινό.

19 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Οι χρήστες του συστήματος αυτού αντάλλασσαν μηνύματα είτε για να επισημαίνουν λάθη και δυσκολίες τους σχετικά με το UNIX είτε για να αναζητούν τεχνική βοήθεια.

20 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Το 1990, ο Tim Berners Lee ανέπτυξε τη γλώσσα HTML, η οποία βασίζεται στο hypertext και σχεδίασε τον παγκόσμιο ιστό (World Wide Web) στο Ερευνητικό Κέντρο Φυσικής CERN, έξω από τη Γενεύη. Ο Berners Lee χάρισε στο δίκτυο τη σημερινή του μορφή και άνοιξε το δρόμο για τη μαζική παγκόσμια χρήση του. Η δύναμη του Web είναι ότι κάτω από έναν εύχρηστο τρόπο λειτουργίας ενοποιεί πολλά πρωτόκολλα και υπηρεσίες.

21 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Ο παγκόσμιος ιστός είναι σίγουρα η πιο διαδεδομένη υπηρεσία και το πιο δυνατό σημείο του διαδικτύου. Το Web είναι ένα σύστημα παράδοσης πληροφοριών το οποίο περιλαμβάνει διάφορους τύπους στοιχείων, όπως κείμενο, φωτογραφίες, πολυμέσα και συνδέσεις που παραπέμπουν σε άλλα κείμενα και γενικότερα πληροφορίες.

22 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Μετά την άρση του περιορισμού στην εμπορική χρήση του δικτύου, το 1991, η ανάπτυξη του Internet πραγματοποιήθηκε με εκθετικούς ρυθμούς. Ως τότε, το Internet ήταν περιορισμένο σε ερευνητική, εκπαιδευτική και κυβερνητική χρήση. Οι εμπορικές χρήσεις του Διαδικτύου απαγορεύονταν, εκτός αν εξυπηρετούσαν άμεσα τους στόχους της έρευνας και της εκπαίδευσης

23 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Το 1993 το CERN παρουσίασε το πλοηγητή σελίδων. To 1994 ο Mark Andreessen σχεδίασε ένα γραφικό εργαλείο για το World Wide Web, το Mosaic για τα X Windows. Αποτέλεσε το πιο πετυχημένο πρόγραμμα πλοήγησης του World Wide Web, κατοπινή εξέλιξη του οποίου αποτέλεσε ο Netscape..

24 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Και οι δύο έδιναν τη δυνατότητα ανταλλαγής σελίδων με γραφικές αναπαραστάσεις, κάτι που οδήγησε σε μια πραγματική έκρηξη στην ανάπτυξη και χρήση του διαδικτύου.

25 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ To 1994, στα 25α γενέθλια του ARPAnet, περισσότεροι από 3 εκατομμύρια διακομιστές ήταν συνδεδεμένοι. Δύο χρόνια αργότερα, το 1996, ο αριθμός των διακομιστών πλησίασε τα

26 ΧΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Το Internet εδώ και πολλά χρόνια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην επιστημονική κοινότητα κι έχει συμβάλει πάρα πολύ στην έρευνα και στη διαπροσωπική επικοινωνία. Ο ρυθμός ανάπτυξής του είναι πολύ εντυπωσιακός αφού ο αριθμός των κόμβων του (hosts) διπλασιάζεται κάθε χρόνο από το Έχει δε εκτιμηθεί ότι κάθε δέκα λεπτά ένα νέο δίκτυο συνδέεται στο διαδίκτυο ανά τον κόσμο! Η εκτίμηση αυτή δικαιολογεί άνετα την αύξηση του αριθμού των κόμβων από τον Ιούλιο του 1993 στα τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

27 ΧΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σύμφωνα με τα στοιχεία του European Information Technology Observatory ο μέσος ρυθμός αύξησης που παρουσιάζει το διαδίκτυο στην Ευρώπη μέχρι το 2000 ανέρχεται σε 37% ετησίως. Το σύνολο των Ευρωπαίων χρηστών από 12,5 εκατομμύρια το 1995 θα φτάσει τα 60 εκατομμύρια το έτος Το 1997 οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως υπολογίζονται σε 95,7 εκατομμύρια.

28 ΧΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ –ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
ΑΓΟΡΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ – ΕΜΠΟΡΙΟ ( E –COMMERCE ) ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ – ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ –ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ  (CHAT) ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

29 ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ορισμός Εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι η υποβοηθούμενη από τα μέσα επικοινωνίας εκπαίδευση (ταχυδρομείο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, κασέτες βίντεο, υπολογιστές, τηλεδιάσκεψη και άλλα) με μικρή ή καθόλου διαπροσωπική ή σε τάξη επαφή μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται και από την UNESCO, ενώ από το 1999 προστίθεται με την ίδια ακριβώς ερμηνεία στο λεξικό όρων του ΜeSH (Medical Subject Headings) της Εθνικής Ιατρικής Βιβλιοθήκης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

30 ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ένας άλλος ορισμός που μπορεί να βρεθεί στο διαδίκτυο αναφέρει ότι πρόκειται για ένα τομέα της εκπαίδευσης που αφορά την παιδαγωγική, την τεχνολογία και τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής δομής, που επιδιώκει την παροχή εκπαίδευσης, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας στο χώρο που αυτή λαμβάνει χώρα. Ο ορισμός αυτός αναφέρει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως ξεχωριστό κλάδο της εκπαίδευσης, κάτι που όμως δεν είναι μεθοδολογικά αποδεκτό.

31 ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Σήμερα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση υλοποιείται σχεδόν αποκλειστικά με την υποστήριξη του υπολογιστή, και πιο συγκεκριμένα σε διαδικτυακό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό, τείνει να είναι ταυτόσημη με τις έννοιες ηλεκτρονική μάθηση (e-learning), μάθηση υποβοηθούμενη από υπολογιστή (computer assisted learning), μάθηση μέσω διαδικτύου (online learning), διαδικτυακή εκπαίδευση (online education), εκπαίδευση βασισμένη στο διαδίκτυο (web-based education).

32 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΠΛΗΡΟΦΩΡΗΣΗ-ΔΙΑΦΗΜΗΣΕΙΣ
Η ενημέρωση μέσω διαδικτύου είναι ένα πολύ συνήθες γεγονός καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να πληροφορηθούν μέσω διαδικτύου πιστεύοντας ότι τα μαθαίνουν πολύ νωρίτερα από ότι θα τα δείξει η τηλεόραση. Μέσω διαδικτύου μπορείς να ενημερωθείς και για τα γεγονότα και εκτός Ελλάδας τα οποία πολλές φορές δεν παρουσιάζει η τηλεόραση.

33 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Η διαφήμιση μέσω του Internet έχει βοηθήσει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους καθημερινά καθώς μπορούν ν διαφημίσουν την επιχείρηση τους δωρεάν. Αυτό το επιτυγχάνουν με την δημιουργία ενός blog η μιας ιστοσελίδας όπου μπορούν να πληροφορήσουν τους ενδιαφερόμενους με έναν αναλυτικό τρόπο ώστε να τους προσεγγίσουν.

34 ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ Οι περισσότερο δημοφιλείς διαδικτυακές δραστηριότητες και υπηρεσίες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας μεταξύ Ευρωπαίων και Ελλήνων πολιτών είναι το «κατέβασμα» και η ακρόαση μουσικής (εκτός web ραδιοφώνου), η ακρόαση web ραδιοφώνου και/ή η παρακολούθηση web τηλεόρασης, καθώς και το «κατέβασμα» και η παρακολούθηση ταινιών ή video clips από αρχεία (εκτός web τηλεόρασης).

35 ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν «ανέβασμα» υλικού όπως είναι τα κείμενα, οι φωτογραφίες, τα video και η μουσική δεν είναι ακόμα εξίσου διαδεδομένες όσο οι προαναφερθείσες (που περιλαμβάνουν «κατέβασμα» υλικού).

36 ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ Σύμφωνα με τελευταίες μελέτες του πανεπιστήμιου του Harvard το 2009 το ποσοστό που χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο για chat ήταν μόλις στο 67% ενώ το 2011 είχε φτάσει στο 86%. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να γνωρίσουν άλλους ανθρώπους από όλο τον κόσμο μαθαίνοντας τον τρόπο ζωής τους και την κουλτούρα τους.

37 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ –ΛΗΨΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ) ΕΥΡΕΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ & ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ (GOOGLE –ALTAVISTA –IN.GR ) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ –ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΩΝ –ΘΕΜΑΤΩΝ

38 ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤYΟΥ
ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΛΟΓΙΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ – ΑΞΙΟΠΟΙΝΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ ΑΠΟ ΙΟΥΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

39 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αν και έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε την πληροφορία πολύ σημαντική, η υπερβολική πληροφόρηση μπορεί να μας δημιουργήσει προβλήματα στο να παίρνουμε αποφάσεις, στη μνήμη, στην ικανότητά μας να μαθαίνουμε, αλλά και στο να νιώθουμε καλά. Πρόκειται για το Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης από τις Πληροφορίες («Information Fatigue Syndrome»), έναν όρο που εισήγαγε ο ψυχολόγος David Lewis για να περιγράψει το πώς μπορεί να νιώθει κάποιος που εκτίθεται συνέχεια σε πληροφορίες.

40 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ας μην ξεχνάμε βέβαια και το αίσθημα της ματαιότητας, που μπορεί να οδηγήσει σε μελαγχολία ή και κατάθλιψη και το οποίο συχνά μας προκαλούν όλες αυτές οι αρνητικές πληροφορίες, αφού δεν είναι απίθανο να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε: «Δεν έχει νόημα να κάνω τίποτε, ούτε να προσπαθώ, αφού ούτως ή άλλως όλα γύρω μου θα καταστραφούν».

41 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο εγκέφαλος, όταν βομβαρδίζεται ασταμάτητα από πληροφορίες κουράζεται και τότε δημιουργείται πρόβλημα στη λήψη αποφάσεων, δυσκολία στη μνήμη και τη συγκέντρωση.

42 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Παράλληλα, ο μεγάλος όγκος αρνητικών πληροφοριών, μέσω του συνεχούς στρες στο οποίο μας υποβάλλει, μπορεί να επηρεάσει και την υγεία μας και να προκαλέσει ακόμα και υψηλή αρτηριακή πίεση, στομαχικά και γαστρεντερικά προβλήματα, πονοκεφάλους, μυϊκούς πόνους, εκνευρισμό, θυμό και προβλήματα στον ύπνο, τη μνήμη, τη συγκέντρωση και την όραση.

43 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Ένα βασικό πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσουμε όταν βομβαρδιζόμαστε από πληθώρα πληροφοριών – κυρίως όταν ψάχνουμε στο Διαδίκτυο – είναι ότι δυσκολευόμαστε να ξεχωρίσουμε τις έγκυρες, τις αξιόπιστες, τις πραγματικές.

44 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Αυτό συμβαίνει τόσο επειδή δεν υπάρχουν τα τεχνικά μέσα (π.χ. κάποιο πρόγραμμα στον υπολογιστή που θα μπορούσε να φιλτράρει τις αξιόπιστες πληροφορίες για εμάς), όσο και επειδή, λόγω έλλειψης σχετικής παιδείας, οι περισσότεροι δεν έχουμε ακόμα εκπαιδευτεί ώστε να γνωρίζουμε πώς να αναζητήσουμε ή να επιλέξουμε τις πλέον έγκυρες πληροφορίες.

45 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Επιπλέον, ακόμα κι αν αυτό μας φαίνεται κατ’ αρχάς δύσκολο, θα μας βοηθήσει πολύ να προσπαθήσουμε να αποφεύγουμε τις «τοξικές» πληροφορίες και κατ’ επέκταση τους «τοξικούς» ανθρώπους (που συνέχεια μιλάνε για προβλήματα, θανάτους, αρρώστιες…). Σημαντικό είναι, βέβαια, να προσπαθούμε κι εμείς να μη γινόμαστε «τοξικοί» ανακυκλώνοντας διάφορα δυσάρεστα νέα, αλλά να επικοινωνούμε κυρίως τα θετικά.

46 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Μάλιστα, υπάρχει μια νέα τάση που ονομάζεται ψυχολογία των θετικών συναισθημάτων, όπου αναφέρουμε και βιώνουμε μόνο τα θετικά μας συναισθήματα, καθώς θεωρείται ότι η αναμόχλευση των θετικών ή αντίστοιχα των αρνητικών συναισθημάτων αυξάνει την έντασή τους.

47 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Κλείνουμε την τηλεόραση, το Διαδίκτυο, το κινητό όταν νιώθουμε ότι έχουμε υπερπληροφορηθεί. Σταματάμε να διαβάζουμε συνεχώς ενημερωτικά s, newsletters κ.λπ.

48 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Παίρνουμε κατά καιρούς λίγες διακοπές από τη συνεχή ενημέρωση. Αποφασίζουμε εκ των προτέρων πόση ώρα θα αφιερώνουμε καθημερινά στην ενημέρωσή μας. Ενημερωνόμαστε και εκπαιδευόμαστε σχετικά με το πώς μπορούμε να ψάχνουμε στο Διαδίκτυο, ώστε να επιλέγουμε αξιόπιστες και έγκυρες πηγές.

49 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Επιβεβαιώνουμε τις πληροφορίες πριν τις πιστέψουμε και κυρίως πριν μας καταβάλουν. Αποφεύγουμε, όταν ψάχνουμε στο Διαδίκτυο, να μπαίνουμε σε links. Μένουμε μόνο στα όσα είχαμε αποφασίσει από την αρχή να ψάξουμε και να διαβάσουμε. Προσπαθούμε να μην ανακυκλώνουμε τις ίδιες πληροφορίες σε πολλούς ανθρώπους και μέσα (π.χ. μέσω τηλεφώνου, φαξ, κ.λπ.).

50 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άλλωστε, οι πληροφορίες πάντα -πριν ξεκινήσει η μεγάλη ανάπτυξη του Διαδικτύου- φιλτράρονταν (καλώς ή κακώς) από διάφορους φορείς πριν φτάσουν στο κοινό – από τους επιστήμονες, τους πολιτικούς, την εκκλησία… Η λύση, λοιπόν, είναι να αποφεύγουμε να ακούμε και να διαβάζουμε και φυσικά να πιστεύουμε όλα όσα παρουσιάζονται στην τηλεόραση ή δημοσιεύονται στο Διαδίκτυο. Επίσης, σημαντικό είναι να επιλέξουμε -με βάση την αξιοπιστία τους- 2 με 3 βασικές πηγές μέσω των οποίων θα πληροφορούμαστε.

51 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Ψάχνουμε να βρίσκουμε απτές, επιστημονικές αποδείξεις για τα όσα ακούμε και διαβάζουμε. Ακόμα κι όταν υπάρχουν επιβεβαιωμένες αρνητικές πληροφορίες, χρειάζεται να προσπαθήσουμε να τις αντιμετωπίσουμε με αισιοδοξία. Αν πράγματι μας αφορούν και μας προκαλούν κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα, τότε χρειάζεται να προσπαθήσουμε να το ορίσουμε, ώστε στη συνέχεια να μπορέσουμε να το λύσουμε.

52 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Δεν πρέπει όμως και δεν μπορούμε να προσπαθούμε να λύσουμε υποθετικά ένα πρόβλημα που δεν έχουμε ακόμα αντιμετωπίσει. Παλιά λέγανε «Ποτέ μην ανασκουμπώνεσαι πριν μπεις στο ποτάμι» και αυτό θα πρέπει να το εφαρμόζουμε κι εμείς. Πριν προκύψει το πρόβλημα, δεν γνωρίζουμε τις παραμέτρους του και προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε με τη φαντασία μας.

53 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ blogs; Τον τελευταίο καιρό πολύ κουβέντα γίνεται για τα blogs. Όρος που στα ελληνικά μπορεί να αποδωθεί ως ιστολόγιο. Πρόσφατα τα ανακάλυψαν και τα μέσα ενημέρωσης. Τι είναι όμως αυτά τα blog; Τα blog είναι ιστοχώροι ή ιστοσελίδες που ανανεώνονται τακτικά συνήθως σε καθημερινή βάση. Περιέχουν πληροφορίες σχετικές με ένα θέμα και συνήθως χρησιμοποιούνται σαν καθημερινά ημερολόγια από τους δημιουργούς τους. Ημερολόγια που αφορούν την προσωπική ζωή ή τα ενδιαφέροντα του εκδότη τους.

54 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ blogs; Τα blogs χρησιμοποιούνται ευρέως για την έκφραση πολιτικών απόψεων και για κοινωνικά σχόλια και τελευταία όταν οι εταιρείες ανακάλυψαν τη δυναμική των blogs, τα χρησιμοποιούν για να κρατούν ενημερωμένους τους ενδιαφερόμενους αλλά και για να δώσουν ένα βήμα έκφρασης στους εργαζόμενους ή στους συνεργάτες τους.

55 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ blogs; Στην πραγματικότητα τα blogs μπορούν να είναι οτιδήποτε θέλει ο εκδότης τους. Πραγματική μόδα τα έκανε το GOOGLE με την δωρεάν δυνατότητα που έδωσε να το κάνουν και άνθρωποι που δεν είχαν ιδέα από κατασκευή ιστοσελίδων, με την υπηρεσία blogger. Τα blog αποκτούν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα γιατί έχουν εμπλακεί στο παιχνίδι δημοσίων σχέσεων των παραδοσιακών μέσων επικοινωνίας.

56 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ blogs; Έτσι σύγχρονες εκδοχές της blogμανίας είναι τα βιβλία που έχουν εκδοθεί με το περιεχόμενο διαφόρων blog, το ότι συχνά πυκνά διάφορα έντυπα αναπαράγουν κείμενα από blog και ότι κάποιοι blogers έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα στα μέσα ενημέρωσης. Καινούργια μόδα είναι η αναδημοσίευση διάφορων επιλεγμένων Posts από blogs σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά.

57 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΔΥΚΤΙΩΣΗ
Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social networks) στοχεύουν στη δημιουργία on-line κοινοτήτων από ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και δραστηριότητες οπου έχουν γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλείς στις μέρες μας. Οι υπηρεσίες αυτές λειτουργούν κυρίως στο Διαδίκτυο και προσφέρουν πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας και διαδρασης στους εγγεγραμμένους χρήστες τους που συνήθως προϋποθέτουν τη δημιουργία προσωπικών προφίλ των χρηστών.

58 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΔΥΚΤΙΩΣΗ
Οι χρήστες των υπηρεσιών αυτών μπορούν να δημοσιοποιούν και να μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες με άλλες ομάδες χρηστών, όπως π.χ. θέματα σχετικά με τα χόμπι τους.

59 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΔΥΚΤΙΩΣΗ
Αναμφίβολα οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μία νέα μορφή επικοινωνίας, ιδιαιτέρως ανάμεσα στους νέους αλλά όχι μόνο. Ταυτόχρονα όμως, οι υπηρεσίες αυτές προσδίδουν και μια καινούργια διάσταση στην έννοια του “προσωπικού χώρου”, δημιουργώντας σοβαρές ανησυχίες για παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών τους, των οποίων τα προσωπικά δεδομένα δημοσιοποιούνται στο Διαδίκτυο με πρωτοφανή τρόπο και ποσότητα.

60 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΔΥΚΤΙΩΣΗ
Υπάρχουν πολλά προγράμματα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία έχουν μεγάλη ζήτηση και πολλά άτομα γίνονται μέλη. Παραδείγματα: facebook twitter myspace

61

62 FACEBOOK Facebook: είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίου, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.

63 FACEBOOK Το Facebook σήμερα έχει πάνω από 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντάς το έτσι στη λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web sites του πλανήτη (2ο μετά τοGoogle). Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του.

64 FACEBOOK Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους (κυρίως για παραβίαση προσωπικών δεδομένων), ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα.

65

66 TWITTER Το twitter είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που δημιουργήθηκε το 2007 και ξεπερνάει τους χρήστες παγκοσμίως με κύριο χαρακτηριστικό ότι δε δέχεται μηνύματα μεγαλύτερα των 140 χαρακτήρων. Αν σκεφτείτε να γραφτείτε θα πρέπει να ξέρετε ότι είναι τελείως διαφορετικό από το Facebook. 

67 TWITTER Οι πληροφορίες τρέχουν πολύ γρήγορα και οι συνδέσεις είναι χαλαρές. Δεν έχετε καμία υποχρέωση να απαντήσετε σε νέες ενημερώσεις αλλά μπορείτε εάν θέλετε. Μπορείτε να δημιουργήσετε νέες φιλίες κατά την διαδικασία αυτή.

68

69 MYSPACE Myspace είναι μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, η οποία ανήκει στην εταιρεία Specific Media LLC και στον ποπ σταρ Τζάστιν_Τίμπερλεϊκ. Το Myspace ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2003 και εδρεύει στο Μπέβερλι Χιλς, στην Καλιφόρνια. Τον Αύγουστο του 2011, το Myspace είχε 33,1 εκατομμύρια ξεχωριστούς επισκέπτες στις Η.Π.Α.

70 MYSPACE Το Myspace ιδρύθηκε το 2003 και εξαγοράστηκε από τη News Corporation τον Ιούλιο του 2005 έναντι $ 580 εκατομμυρίων. Από το 2005 μέχρι τις αρχές του 2008, το Myspace ήταν η μεγαλύτερη σε επισκεψιμότητα σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, και τον Ιούνιο του 2006 ξεπέρασε το Google ως η μεγαλύτερη σε επισκεψιμότητα ιστοσελίδα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τον Απρίλιο του 2008, το Myspace ξεπεράστηκε από το Facebook όσον αφορά τον αριθμό των μοναδικών επισκεπτών από όλο τον κόσμο, και τον αριθμό των μοναδικών επισκεπτών στις Η.Π.Α.

71 MYSPACE Τον Ιούνιο του 2009, το Myspace απασχολούσε περίπου εργαζόμενους. Από τότε στην εταιρεία υπήρξαν αρκετοί γύροι απολύσεων και τον Ιούνιο του 2011, το Myspace είχε μειώσει το προσωπικό του σε περίπου 200 εργαζόμενους. Στις 29 Ιουνίου 2011, το Myspace πωλήθηκε στην Specific Media και στον Justin Timberlake για περίπου 35 εκατομμύρια δολάρια.


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google