Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1.ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 2. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ : ΒΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΙ ΤΡΑΓΟΙ,ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ,ΣΧΟΛΙΚΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1.ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 2. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ : ΒΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΙ ΤΡΑΓΟΙ,ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ,ΣΧΟΛΙΚΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2

3 1.ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 2. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ : ΒΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΙ ΤΡΑΓΟΙ,ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ,ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ, ΜΗ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ) ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΑΝΑΓΚΗ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ

4 ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ

5  Αντιμετώπιση των ήδη γνωστών περιστατικών α) Συναντήσεις των θυμάτων με τους ειδικούς της «πυξίδας». β) Συναντήσεις των θυτών με καθηγητές με στόχο την οριοθέτηση τους  Εκπαίδευση εκπαιδευτικών  Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του συλλόγου Ευαισθητοποίηση των παιδιών α) έρευνα - ερωτηματολόγιο για να διερευνηθεί η έκταση του φαινομένου αλλά και έναυσμα για συζήτηση β) Αφίσες και έντυπο υλικό γ) Ευαισθητοποίηση των παιδιών της πρώτης τάξης δ) Ευαισθητοποίηση του δεκαπενταμελούς  Εκπαίδευση μαθητών διαμεσολαβητών – Σχολική Διαμεσολάβηση  Συμμετοχή σε δίκτυο σχολείων ενάντια στην σχολική βία

6 Στόχος Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών ώστε να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στις τάξεις Θεματολογία συναντήσεων Αναγνώριση περιστατικών βίας Διαχείριση συγκρούσεων Αποδοχή, ανεκτικότητα, διαφορετικότητα Έκφραση συναισθημάτων Ομαδικότητα, συνεργασία, δραστηριότητες Θετικά – εντυπώσεις καθηγητών Μέθοδος και δυνατότητα εύκολης μεταφοράς προσλαμβάνουσας γνώσης σε άλλο τομέα Εμβάθυνση και συνειδητοποίηση περιστατικών βίας που υποτιμώνται Αρνητικά – εντυπώσεις καθηγητών Περιορισμένος χρόνος

7 Στόχοι: αναγνώριση μορφών σχολικού εκφοβισμού (συναισθήματα, αίτια, αποτελέσματα, αντιμετώπιση) Θεματολογία συναντήσεων 1η συνάντηση: γνωριμία - σύνταξη συμβολαίου -καταιγισμός ιδεών σε σχέση με τη λέξη επιθετικότητα – εντυπώσεις από την συνάντηση 2η συνάντηση: σκέψεις προσδοκίες για τη συνάντηση-αναφορά περιστατικών ενδοσχολικής βίας - δραματοποίηση ενός περιστατικού -εντυπώσεις, απολογισμός της συνάντησης 3η – 4η συνάντηση: προσδοκίες, σκέψεις για τη συνάντηση- δραματοποίηση του ίδιου περιστατικού- συζήτηση για τα συναισθήματα, τις πιθανές αιτίες, το τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν οι εμπλεκόμενοι (θύτης – θύμα – κοινό) - Εντυπώσεις από την συνάντηση – κλείσιμο προγράμματος

8 Εντυπώσεις καθηγητών μέσω απαντήσεων Δυσκολία λειτουργίας της τάξης σαν ομάδα, σε πλαίσιο αντιαυταρχικό, συμμετοχικό, βιωματικό. Δυσκολία εξιστόρησης περιστατικών. Σημαντική η παρουσία 2 εκπαιδευτικών ανά τμήμα. Σοκαριστικές κάποιες πεποιθήσεις μαθητών. Προβλήματα λόγω περιορισμένου χρόνου. Θετική αποτίμηση. Επανάληψη στην αρχή κάθε χρονιάς. Εντυπώσεις μαθητών μέσω απαντήσεων Θετική αποτίμηση από την πλειοψηφία (γνώσεις – συζήτηση) Ανάγκη συνέχισης του προγράμματος Συζήτηση και διάλογος και για άλλα θέματα Άρνηση μιας μειοψηφίας να συμμετέχει ενεργά

9 Στόχοι: Ειρηνική Αντιμετώπιση σχολικών συγκρούσεων Εκπαίδευση μαθητών στην ενεργή ακρόαση, στον διάλογο, στην συνεργασία,στην ανεκτικότητα,στη διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων, στην αναζήτηση λύσεων Βελτίωση αισθήματος ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον Βήματα: Ενημέρωση καθηγητών/τριων για τον θεσμό Ενημέρωση μαθητών/τριων για τον θεσμό Επιλογή 1-2 μαθητών/τριων μετά από ψηφοφορία των συμμαθητών/τριων τους. Πρόβλεψη για ισάριθμη συμμετοχή κοριτσιών-αγοριών Αποστολή επιστολής ενημέρωσης και έγκρισης στους γονείς

10 Εκπαίδευση διαμεσολαβητών 10 δίωρες συναντήσεις. Μέθοδος: Βιωματική –συνεργατική (τεχνικές: δραματοποίηση, παιχνίδια ρόλων, συζήτηση, ανάπτυξη επιχειρημάτων, καταιγισμός ιδεών κτλ) θέματα – στόχοι : Γνωριμία – συμβόλαιο Μαθαίνω να ακούω Ενεργή ακρόαση Αναγνώριση συναισθημάτων Διαχείριση θύμου Ενδοσχολική βία – ανάλυση περιπτώσεων Αναζήτηση ειρηνικών λύσεων σε συγκρούσεις Τεχνικές διαμεσολάβησης - Ρόλος των διαμεσολαβητών.

11 Εφαρμογή διαμεσολάβησης Περιορισμένος χρόνος εφαρμογής 2 διαμεσολαβήσεις(6 μαθητές/τριες). Περιεχόμενο: πειράγματα (η πρώτη), φήμες και παρεξηγήσεις (η δεύτερη). Θετική σχετικά έκβαση. Αξιολόγηση προγράμματος μέσα από απαντήσεις μαθητών Έμαθαν πράγματα για τον εαυτό τους, που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσουν στην ζωή τους Ανάπτυξαν ικανότητες ακρόασης, διαλόγου, διαχείρισης συναισθημάτων, ενσυναίσθησης Τους άρεσαν οι συναντήσεις σαν διαδικασία και το συνεργατικό και δημοκρατικό κλίμα Έχουν τη διάθεση να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν και να προσφέρουν στους συμμαθητές τους ανάλογες εμπειρίες. Πιστεύουν ότι η εφαρμογή του θεσμού θα βελτιώσει το κλίμα του σχολείου

12 Αδυναμία μέτρησης αποτελεσμάτων αλλαγής στάσης μαθητών και καθηγητών Εντυπώσεις καθηγητών μέσω απαντήσεων Ένιωσαν συναδελφικότητα, αλληλεγγύη, συντροφικότητα Βελτιώθηκε η σχέση τους με τους μαθητές και με τους συναδέλφους Άλλαξε και η δική τους αντίληψη για το φαινόμενο Αισθάνθηκαν ότι «επιτέλους το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μιας παροχής μιας ξερής και ανούσιας γνώσης» Εντυπώσεις μαθητών μέσω απαντήσεων «Επιτέλους στο σχολείο συζητούν και αυτό πρέπει να γίνει και για άλλα θέματα» Έμαθαν για τη βία τον εκφοβισμό και τις τεχνικές αντιμετώπισης τους Έμαθαν για τον ίδιο τους τον εαυτό και αυτό τους βοηθά στη ζωή τους και εκτός σχολείου

13 Αρνητικά σημεία εντοπισμένα από καθηγητές και μαθητές –περιορισμένος χρόνος - καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος –δυσκολία δυνατότητας συντονισμού και εύρεσης κοινού χρόνου –δυσκολία να λειτουργήσει η τάξη σαν ομάδα που μαθαίνει με δημοκρατικές, συνεργατικές και βιωματικές μεθόδους, όντας μέσα στο σχολικό πλαίσιο που συνήθως λειτουργεί με αντίθετο τρόπο μέσα από το πρόγραμμα και το παραπρόγραμμά του Προτάσεις βελτίωσης –Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση διαμεσολαβητών στην αρχή της χρονιάς –Περισσότερη ενημέρωση και μεγαλύτερη διάχυση της εμπειρίας στο σύλλογο διδασκόντων και στο σύλλογο γονέων –Στήριξη θεσμού της διαμεσολάβησης και ενθάρρυνση μαθητών –Ειδικό κουτί ανώνυμης αναφοράς περιστατικών από μαθητές –Ευαισθητοποίηση και συμμετοχή στις δράσεις του δεκαπενταμελούς –Επιπλέον εκπαιδευτικές συναντήσεις για τους εκπαιδευτικούς Γνώση ότι το ίδιο το σχολείο πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία, στόχους, μεθόδους και αναλυτικά προγράμματα ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει την κουλτούρα της ειρήνης και όχι της βίας

14 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ A.S.A.P. (1996). A School-based Anti-Violence Program. (WWW) (Τελευταία Προσπέλαση: ). Department of Education and Health Mater Dei Counselling Center Dublin, Ireland, Στηρίζομαι στα πόδια μου. Εκπαιδευτικό Υλικό, Κέντρο Εκπαίδευσης για την Πρόληψη της Χρήσης Ναρκωτικών και την Προαγωγή της Υγείας (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ - Ο.ΚΑ.ΝΑ.), μτφρ. Ιωσηφίδης Θ., Αθήνα, Κέντρο Εκπαίδευσης για την Πρόληψη της Χρήσης Ναρκωτικών και την Προαγωγή της Υγείας, 1996 Focus Adolescent Services. Bullying: What Parents and Teachers Sholuld Know. (WWW) (Τελευταία Προσπέλαση: ). Goleman, D., (1998). Συναισθηματική νοημοσ ύνη. Αθήνα: Ελληνικά γράμματα. Olweus, D. (2009), «Εκφοβισμός και βία στο σχολείο – Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε», Αθήνα: Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Peermediation Post Primary School. (www) (Τελευταία Προσπέλαση: ).http://www.peermediation.org/ Yallom, I., (2006). Θεωρία και πράξη της ομαδικής ψυχοθεραπείας. Αθήνα : Άγρα. Αρτινοπούλου Αρτινοπούλου, B., (2010). Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ. Εκπαιδεύοντας τους μαθητές στη διαχείριση της βίας και του εκφοβισμού. Αθήνα: Νομική βιβλιοθήκη,.

15 Γιαννακούρα, Α., (2011). Σχολικός εκφοβισμός και σχολικό κλίμα στο γυμνάσιο. διπλωματική εργασία μεταπτυχιακου προγράμματος «Εκπαίδευση και Πολιτισμός. Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. (www) (Τελευταία Προσπέλαση: ).http://estia.hua.gr:8080/dspace/bitstream/ /1366/1/Giannakoura_Adamantia.pdf Γιαννάτου, Α. Η λειτουργία ομάδας «Ομότιμων Μεσολαβητών» στο 2 ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου. (www) Giannatou-Aspropirgos-omotimoi-mesolabites.doc Τελευταία Προσπέλαση: http://www.0-18.gr/downloads/Paroysiasi- Giannatou-Aspropirgos-omotimoi-mesolabites.doc Γιωτοπούλου Μαραγκοπούλου, Α., (2010). Ομαδική Βία και Επιθετικότητα στα Σχολεία. Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη. Κυριακίδου, Μ., Επιθετικότητα & εκφοβισμός στο σχολείο: Επιπτώσεις στην ψυχική υγεία κι ο ρόλος της πρόληψης (www) h ttp://www.pyxida.org.gr/news_det.asp?mid=5&news_cat_id=4&offset=10&news_id=253 (Τελευταία Προσπέλαση: ). Κωνσταντίνου, K.,Ψάλτη, A,. Προτάσεις εκπαιδευτικών σε ελληνικά σχολεία & διεθνή προγράμματα παρέμβασης Κωνσταντίνου, K.,Ψάλτη, A,. Προτάσεις εκπαιδευτικών σε ελληνικά σχολεία & διεθνή προγράμματα παρέμβασης (www) (Τελευταία Προσπέλαση: ). Ματσαγγούρας Η., (2006). Η σχολική Τάξη. Αθήνα: Γρηγόρη. Μπακιρτζής, Κ., (2002). Επικοινωνία και αγωγή. Αθήνα: Gutenberg.Gutenberg Παραδεισιώτη, Α., Τζιόγκουρος Χ., 2008, Η εκφοβιστική συμπεριφορά μεταξύ των μαθητών στο σχολείο. Ευρωπαϊκό Προγραμμα ΔαφνηΙΙ, Λευκωσία. (www) (Τελευταία Προσπέλαση: ).http://www.moec.gov.cy/edu_psychology/pdf/dafni_teachers.pdf Πετρόπουλος, Ν., Παπαστυλιανού Α., (2000). Επιθετικότητα στο σχολείο. Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση. Έκδοση: Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ρουμπέα, Γ. ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣΜΕΣΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ. (WWW) 18.gr/downloads/Paroysiasi-Roumpea-omotimoi-mesolabites.ppt/ (Προσπέλαση: ).http://www gr/downloads/Paroysiasi-Roumpea-omotimoi-mesolabites.ppt/ Τσικρικά, Όλγα, (2009). Το φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού. Διπλωματική εργασία Α.Π.Θ. (www) content/uploads/vivliothiki/ekpaidefsh/sxolikos-ekfovismos.pdf (Τελευταία Προσπέλαση: )http://www.kosmosxorispolemous.gr/wp- content/uploads/vivliothiki/ekpaidefsh/sxolikos-ekfovismos.pdf Χρυσαφίδης, Κ. (2000). Βιωματική – Επικοινωνιακή Διδασκαλία: η εισαγωγή της μεθόδου Project στο σχολείο. Gutenberg: Αθήνα. Ψάλτη Α. Ο εκφοβισμός στα ελληνικά σχολεία: Εκτιμήσεις Πανελλήνιας έρευνας για τη Δευτεροβάθμια ΕκπαίδευσηΨάλτη Α. Ο εκφοβισμός στα ελληνικά σχολεία: Εκτιμήσεις Πανελλήνιας έρευνας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (www) (Τελευταία Προσπέλαση: ). Ψάλτη, Αν., & Κωνσταντίνου, Κ. (2007). Το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η επίδραση του φύλου και της εθνο-πολιτισμικής προέλευσης. Ψυχολογία, 14 (4), Ψάλτη. Α. Εκφοβισμός στο Σχολείο: Περιγραφή του Φαινομένου & Παρουσίαση Ερευνητικών Δεδομένων από Ευρώπη & Ελλάδα Ψάλτη. Α. Εκφοβισμός στο Σχολείο: Περιγραφή του Φαινομένου & Παρουσίαση Ερευνητικών Δεδομένων από Ευρώπη & Ελλάδα. (www) (Τελευταία Προσπέλαση: ).


Κατέβασμα ppt "1.ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 2. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ : ΒΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΙ ΤΡΑΓΟΙ,ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ,ΣΧΟΛΙΚΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google