Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ» ΤΜΗΜΑ Β1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Υπεύθυνες εργασίας: Θεοδωρούδη Ελένη Βουλγαρούδη Παρασκευή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ» ΤΜΗΜΑ Β1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Υπεύθυνες εργασίας: Θεοδωρούδη Ελένη Βουλγαρούδη Παρασκευή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ» ΤΜΗΜΑ Β1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Υπεύθυνες εργασίας: Θεοδωρούδη Ελένη Βουλγαρούδη Παρασκευή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

2 Προστατεύω τον εαυτό μου… Προσέχω…. Φροντίζω…. Φροντίζω…. Ελέγχω.. Ελέγχω.. συμμετέχω…. συμμετέχω…. Γνωρίζω…. Γνωρίζω….Αγωνίζομαι…… συνεργάζομαι….. συνεργάζομαι….. διακρίνω….. διακρίνω….. Ονειρεύομαι….. Ελπίζω….. Ελπίζω….. ζω ζω

3 ΑΠΟΦΕΥΓΩ Ναρκωτικά Ναρκωτικά Αλκοόλ Αλκοόλ Τσιγάρο Τσιγάρο Συμμορίες Συμμορίες Internet Internet ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ Αθλητισμός Αθλητισμός Διατροφή Διατροφή Ενημέρωση Ενημέρωση Πολιτισμός Πολιτισμός

4 Τι είναι ο εθισμός; Στερητικό σύνδρομο Ανοχή

5 Καταστάσεις εξάρτησης Ανοχή Ανοχή Ψυχολογική εξάρτηση Ψυχολογική εξάρτηση Στερητικό σύνδρομο Στερητικό σύνδρομο Χρήση ουσίας ή υιοθέτηση συμπεριφοράς Χρήση ουσίας ή υιοθέτηση συμπεριφοράς Αποτυχία ελέγχου χρήσης Αποτυχία ελέγχου χρήσης Σπατάλη χρόνου Σπατάλη χρόνου Καταστροφικές συνέπειες Καταστροφικές συνέπειες Εξακολούθηση χρήσης Εξακολούθηση χρήσης

6

7 Πότε συμβαίνουν οι εξαρτήσεις; Κοινωνικές καταστάσεις Ψυχολογικές καταστάσεις

8 ΟΜΑΔΑ Α’ Αχελωνούδης Απόστολος – Ιατρού Ζαχαρίας  ΚΑΠΝΙΣΜΑ:  παρακαλώ σβήστε το τσιγάρο……

9 Επιπτώσεις του καπνίσματος

10 Το κάπνισμα είναι η σοβαρότερη αιτία καρκίνου των πνευμόνων  ο υγιής πνεύμονας ο πνεύμονας με καρκίνο

11 Κάπνισμα και κυκλοφορικό σύστημα  Αρτηρία μη καπνιστή αρτηρία καπνιστή

12

13 Το παθητικό κάπνισμα

14 ΟΤΑΝ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ….

15 ΟΜΑΔΑ Β’ (Θεοδώρου Αντώνης, Κεφαλά Μαγδαληνή, Λαφαζάνη Βενετία)  ΑΛΚΟΟΛ

16 Λόγοι κατανάλωσης αλκοόλ ΚΚΚΚοινωνικότητα (71%) ΓΓΓΓεύση (21%) ΑΑΑΑίσθημα χαλάρωσης (12%) ΕΕΕΕπειδή το κάνουν όλοι (6%) ΠΠΠΠροκαλεί μέθη (6%)

17 Βραχυπρόθεσμες συνέπειες  Αιμοφόρα αγγεία  Μνήμη  Ναυτία – εμετός  Αισθήσεις

18 Oι βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το αλκοόλ είναι :  αφυδάτωση  στομαχικές διαταραχές (γαστρίτιδα, αιμορραγίες, έλκη)  υψηλή αρτηριακή πίεση  έλλειψη βιταμινών  σεξουαλικές διαταραχές  εγκεφαλικές βλάβες  αρρώστιες των μυών  προβλήματα στο νευρικό σύστημα  ηπατικές βλάβες  καρκίνο στόματος, λάρυγγα και οισοφάγου  περισσότερες επιπλοκές στους διαβητικούς  Ο κατάλογος των διαταραχών που προκαλούνται από την κατάχρηση αλκοόλ είναι μακρύς αλλά δεν μπορούμε να τις αναφέρουμε όλες

19 Αλκοόλ και οδήγηση (συνέντευξη)

20 ΟΜΑΔΑ Γ’ – ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ. (Αργυράκη Χριστίνα – Ζώγα Αγγελική)

21 Προειδοποιητικά σημάδια:  Υπνηλία  Αλλαγή στην όρεξη  Μεταπτώσεις στη διάθεση  Μικρές ή μεγάλες Κόρες ματιών  Σύγχυση  Παράλογη συμπεριφορά  ρίγη

22 Αποτελέσματα από τη χρήση:  παραλύουν το κεντρικό νευρικό σύστημα..  προκαλούν ψυχική εξάρτηση  Αυξάνουν τον κίνδυνο μολύνσεων σε δέρμα, πνεύμονες εγκέφαλο ενδοκαρδίτιδα, ηπατίτιδα, aids  Προκαλούν ψυχώσεις και κατάθλιψη  Σχιζοφρένεια  Θάνατο από υπερβολική δόση  Μοναξιά  Απομόνωση  Αδυναμία εργασίας  Οικονομικά προβλήματα

23 Τα ναρκωτικά είναι το καταφύγιο των αδυνάτων και των νικημένων. Τα ναρκωτικά είναι το καταφύγιο των αδυνάτων και των νικημένων.

24 ΟΜΑΔΑ Δ’ (Ζαφειρίου Ιωάννης, Μασίνας Μανώλης)  Συμμορίες…  Κακές συναναστροφές..  Παραβατική συμπεριφορά ( συνέντευξη, βίντεο, σύνθεση τραγουδιού)

25 αποτελέσματα έρευνας του Εργαστηρίου Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Oι κακές συναναστροφές είναι ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί τους εφήβους σε παράνομες πράξεις.  ένας στους δέκα μαθητές Λυκείου δηλώνει μέλος συμμορίας, δηλαδή παρέας με παραβατική δράση.  Οι μισοί από αυτούς τους εφήβους έχουν ήδη διαπράξει αδικήματα ήπιας μορφής, όπως φθορά ιδιοκτησίας, κλοπή και διάρρηξη, ενώ οι άλλοι μισοί σοβαρά αδικήματα, όπως συμπλοκή σε καυγάδες με μαχαίρι ή άλλο αντικείμενο, πώληση ναρκωτικών ή κλοπιμαίων.  Το 40% αυτών των εφήβων έχουν χαμηλή σχολική επίδοση, που – σύμφωνα με τους ίδιους – οφείλεται στην κακή σχέση που διατηρούν με τους καθηγητές τους.  Το 60% αυτών των εφήβων δεν έχουν καλή σχέση με την οικογένειά τους, καθώς συγκρούονται με τους γονείς τους σχεδόν σε καθημερινή βάση.

26 Οι πιο συνηθισμένες δραστηριότητες παραβατικής συμπεριφοράς που έχουν καταγραφεί στα αστυνομικά δελτία είναι οι εξής:  Κακοποιήσεις άλλων ατόμων ανεξάρτητα από την ηλικία  Εκβιασμοί για την απόκρυψη μιας παράνομης πράξης ή για να αποσπάσουν χρήματα, κινητά τηλέφωνα κ.ά.  Κλοπές και ληστείες  Βανδαλισμοί  Φόνοι.

27 Συνέντευξη: η ομάδα μας συζήτησε με αστυνομικό για το θέμα των συμμοριών και της παραβατικής συμπεριφοράς ανηλίκων  Έχετε έρθει σε επαφή με κάποια συμμορία την ώρα τη δράσης; ασφαλώς…είναι κυρίως οργανωμένοι οπαδοί ποδοσφαιρικών ομάδων ή νεαρά άτομα που διαπράττουν φθορές και επιτίθενται σε αστυνομικές δυνάμεις  Η πλειοψηφία των συμμοριών ζητάει περισσότερα πράγματα από ένα πορτοφόλι; Οι συμμορίες προβαίνουν σε βαρύτερες και σοβαρότερες πράξεις, όπως διαρρήξεις, κλοπές, διακίνηση λαθρομεταναστών κ.λ.π.  Τι πιθανότητες έχει ένας πολίτης να βγει σώος από τέτοια επίθεση;.. Εξαρτάται από τους σκοπούς της συμμορίας  Τι μπορεί να κάνει ένας πολίτης για να προστατευτεί από μια συμμμορία; Εάν κάποιος πολίτης αντιληφθεί ότι αποτελεί στόχο κάποιας συμμορίας, να καταγγείλει το γεγονός και παράλληλα να πάρει μέτρα αυτοπροστασίας

28 Ομάδα Ε’ «κίνδυνοι στο διαδίκτυο» (Αγιάνογλου Παναγιώτα, Βουδαντάς Μιχάλης)  Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα παιδί στο Internet;

29 Ίντερνετ: ένας σύμμαχος στη γνώση και τη επικοινωνία:  Θαυμάσιο μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης  Επιμορφώνει και ψυχαγωγεί  Προσφέρει μοναδικές εμπειρίες  Είναι ένα μέσο το οποίο πρέπει να εξερευνήσουν οι νέοι της εποχής μας ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στον κόσμο της τεχνολογίας.

30 Όμως…  δεν χρησιμοποιείται πάντα για καλούς σκοπούς με αποτέλεσμα η παράνομη δραστηριότητα στο Ίντερνετ να έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις

31 Μερικές από τις πιο επιβλαβείς δραστηριότητες που συναντάμε σήμερα στο Ίντερνετ είναι οι παρακάτω  * Έκθεση υλικού παιδικής πορνογραφίας  * Έκθεση υβριστικού περιεχομένου για συγκεκριμένα άτομα ή κοινωνικές ομάδες  * Βίαια, ρατσιστική και τρομοκρατική θεματολογία  * Παράνομες on-line συναλλαγές (οικονομικό έγκλημα)  * Παράνομος ηλεκτρονικός τζόγος  * Αποστολή μηνυμάτων με ακατάλληλο περιεχόμενο, χωρίς να είναι πάντα γνωστά τα στοιχεία του αποστολέα  * Αποστολή ιών (computer viruses) με σκοπό την πρόκληση ζημιάς στους υπολογιστές των αποδεκτών  * Τηλεσυνομιλίες (chatrooms) με άτομα που εκμεταλλεύονται τις τεχνολογικές τους δεξιότητες για να αντλήσουν προσωπικά δεδομένα και να προβούν σε παράνομες δράσεις

32 Άλλες παράνομες δραστηριότητες:  * Προώθηση ναρκωτικών και παράνομων ουσιών ή φαρμάκων για την χρήση των οποίων απαιτείται ειδική άδεια  * Διακίνηση αρχείων με προσωπικά ευαίσθητα δεδομένα και η παραβίαση του ιδιωτικού απορρήτου  * Προώθηση σατανιστικών και παραθρησκευτικών οργανώσεων  * Διάδοση μηνυμάτων με σκοπό τον προσηλυτισμό και γενικά η προώθηση προπαγανδιστικού υλικού  * Παρότρυνση σε αυτοκαταστροφικές ενέργειες ... και δυστυχώς η λίστα είναι ανεξάντλητη.

33 Ψυχολογικά προβλήματα:  τα παιδιά μπορούν να εθιστούν στο Internet και να αποκτήσουν προβλήματα όσο αφορά την κοινωνικότητά τους με άλλους ανθρώπους είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι

34 Μαρτυρία… Η εφημερίδα “real news” δημοσίευσε, την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου,μαρτυρίες ατόμων που περνούσαν πολλές ώρες στον υπολογιστή τους. Μας εντυπωσίασε η συγκλονιστική μαρτυρία ενός 20χρονου «εθισμένου» στο ίντερνετ: «έχασα όλη μου την εφηβεία μπροστά σ’ ένα κομπιούτερ».

35 Τα αποτελέσματα του εθισμού όπως τα περιγράφει ο ίδιος ο 20χρονος …  « αντικοινωνική και αγενή συμπεριφορά»  Πάχαινα επικίνδυνα»  Δεν με ενδιέφερε κανένα άθλημα  Την κοπέλα μου την έβλεπα μόνο στο σχολείο  Πέρασα στα ΤΕΙ και δεν πήγα  Φοβόμουν να βρεθώ ανάμεσα σε ξένους  Ζούσα μέσα σε μια μιζέρια

36 Νους υγιής εν σώματι υγιεί

37 Ευεργεσίες της άθλησης Δυνατή καρδιά Δυνατή καρδιά Μείωση λίπους Μείωση λίπους Δυνατότεροι μύες Δυνατότεροι μύες Ανθεκτικότερα οστά Ανθεκτικότερα οστά

38 Η ιατρική και η γυμναστική είναι κλάδοι της ίδιας επιστήμης. Της επιστήμης της υγείας. Γαληνός

39 Οι αληθινοί αθλητές δεν εξαπατούν!

40 Ουσίες ντόπινγκ Στεροειδή αναβολικά Στεροειδή αναβολικά Αναλγητικά ναρκωτικά Αναλγητικά ναρκωτικά Ηρεμιστικά φάρμακα Ηρεμιστικά φάρμακα Διεγερτικά φάρμακα Διεγερτικά φάρμακα Διουρητικά φάρμακα Διουρητικά φάρμακα

41 Τρώμε για να ζούμε, δεν ζούμε για να τρώμε

42 Υδατάνθρακες Πρωτεΐνες Λίπη Βιταμίνες

43

44 Η ζωή είναι ένα παζλ. Ξέρεις να το συναρμολογείς; Η ζωή είναι ένα παζλ. Ξέρεις να το συναρμολογείς; Θα αρχίσεις με το περίγραμμα. Τα όρια δίνουν την αίσθηση της ασφάλειας και της τάξης Μην πας με την βία να ταιριάξεις ένα κομμάτι. Αν κάτι είναι να γίνει, τότε θα ταιριάξει φυσικά. Όταν ένα μέρος δεν προχωράει, πήγαινε σε ένα άλλο. Αλλά να επιστρέψεις οπωσδήποτε αργότερα. Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, διέκοψε. Όλα θα μοιάζουν διαφορετικά όταν γυρίσεις. Να κοιτάς την μεγάλη εικόνα. Όταν έχεις την προσοχή σου στραμμένη στα μικρά κομμάτια, απογοητεύεσαι. Μην φοβηθείς διαφορετικούς συνδυασμούς. Θα εκπλαγείς από μερικά ταιριάσματα. Η ποικιλία είναι το αλατοπίπερο της ζωής. Εκείνο που κάνει το παζλ ενδιαφέρον είναι τα διαφορετικά χρώματα και τα ξεχωριστά σχέδια. Η επιμονή ανταμείβει. Κάθε σημαντικό παζλ βγήκε σιγά σιγά, κομμάτι κομμάτι. Κάθε τι που αξίζει να γίνει, θέλει χρόνο και προσπάθεια. Ένα υπέροχο παζλ δεν μπορεί να γίνει βιαστικά. Οπωσδήποτε να γιορτάσεις την επιτυχία σου.. Και προπάντων καλή διασκέδαση!!


Κατέβασμα ppt "«ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ» ΤΜΗΜΑ Β1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Υπεύθυνες εργασίας: Θεοδωρούδη Ελένη Βουλγαρούδη Παρασκευή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google