Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ξεκινάμε την ανακύκλωση στο σχολείο μας» Ας γίνουμε όλοι ενεργοί πολίτες: ανακυκλώνοντας υλικά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ξεκινάμε την ανακύκλωση στο σχολείο μας» Ας γίνουμε όλοι ενεργοί πολίτες: ανακυκλώνοντας υλικά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ξεκινάμε την ανακύκλωση στο σχολείο μας» Ας γίνουμε όλοι ενεργοί πολίτες: ανακυκλώνοντας υλικά

2 Γυμνάσιο Μεγάλων Καλυβίων  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής  Η ομάδα Περιβαλλοντικής Αγωγής του σχολείου μας, μέσα από το πρόγραμμα της ανακύκλωσης, γνώρισε πόσο σημαντικό είναι για το περιβάλλον (φυσικό και αστικό) η επαναχρησιμοποίηση υλικών.

3 Οι τακτικές συναντήσεις της ομάδας, έδωσαν σε όλους μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε ότι…  Η ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και το οποίο στην μορφή που είναι δεν αποτελεί πλέον αγαθό για τον άνθρωπο. απορριμμάτων αγαθόαπορριμμάτων αγαθό

4 …να γνωρίσουμε την αξία της ανακύκλωσης υλικών. . Στην διαδικασία αυτή συνήθως τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα αγαθά.

5 Μάθαμε ότι..  Τα ανακυκλώσιμα υλικά, περιλαμβάνουν το γυαλί, το χαρτί, το αλουμίνιο και άλλα μέταλλα όπως ο χαλκός και ο σίδηρος, την άσφαλτο, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα πλαστικά. Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να ανακυκλώνονται όχι μόνον γιατί η τοποθέτηση τους σε χώρους ταφής απορριμμάτων επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και γιατί βλάπτει την υγεία μας. Τα βιοδιασπάσιμα απόβλητα, όπως τα υπολείμματα τροφίμων ή τα απόβλητα κήπων και καλλιεργειών, είναι επίσης ανακυκλώσιμα με τη βοήθεια μικροοργανισμών μέσω της λιπασματοποίησης (κομποστοποίησης) ή της αναερόβιας χώνευσης γυαλίχαρτίαλουμίνιο χαλκόςσίδηροςάσφαλτοπλαστικάβιοδιασπάσιμα λιπασματοποίησηςκομποστοποίησης αναερόβιας χώνευσηςγυαλίχαρτίαλουμίνιο χαλκόςσίδηροςάσφαλτοπλαστικάβιοδιασπάσιμα λιπασματοποίησηςκομποστοποίησης αναερόβιας χώνευσης

6 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ  Ανακυκλώσιμα Προϊόντα  Μεγάλες οικιακές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια κλπ.),  Μικροσυσκευές που διευκολύνουν τη ζωή (κλιματιστικά, φωτιστικά είδη, συσκευές τηλεπικοινωνίας κλπ.)  Προϊόντα εικόνας και ήχου  Εξοπλισμός πληροφορικής  Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εργαλεία και παιχνίδια  Ιατροτεχνολογικά προϊόντα ( +φάρμακα)  Όργανα παρακολούθησης και ελέγχου  Συσκευές αυτόματης διανομής  Ηλεκτρονικοί υπολογιστές  Καταλύτες εξάτμισης οχημάτων  Φαγητά (λίπασμα)  Χαρτί  Πλαστικό  Αλουμίνιο  Γυαλί  Ελαστικά Αυτοκινήτων  Μπαταρίες  Σακούλες

7 Είναισημαντικό να αρχίσουμε να σκεφτόμασ τε με όρους… ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

8 νάιλον θερμοκηπίου, συσκευασίες φυτοφαρμάκων

9 Για μπαταρίες συσκευών - απλές, αλκαλικές & επαναφορτιζόμενες η εταιρία ΑΦΗΣ έχει βάλει σε διάφορα σημεία ειδικά δοχεία συλλογής. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Για μπαταρίες μολύβδου (αυτοκινήτων, μηχανημάτων) – απευθυνόμαστε στα σημεία πώλησης ή συνεργεία αυτοκινήτων. Το Γυμνάσιό μας διαθέτει ένα από αυτά. Το Γυμνάσιό μας διαθέτει ένα από αυτά.

10  Όλα τα οργανικά απορρίμματα του σπιτιού  Πριονίδι  Κλαδιά  Φύλλα  Χόρτα  Στάχτη … μετατρέπονται σε πολύτιμο οργανικό λίπασμα για φυτά, λουλούδια, κήπους (κομπόστ). ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

11 Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις για να μειώσουμε τις πλαστικές σακούλες ψώνιων  σακούλες από βιοδιασπόμενο πλαστικό,  πάνινες σακούλες Μειώνω! Επαναχρησιμοποιώ! Ανακυκλώνω!

12 ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥΣ;

13 Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, με τη βοήθεια και των υπολοίπων μαθητών, ανακύκλωσε: ΧΑΡΤΙ Στην Ελλάδα υστερούμε ακόμη στην ανακύκλωση χαρτιού, αφού το χαρτί που καταλήγει στους μπλε κάδους αποτελεί το 35% περίπου του χαρτιού που πετάμε. Στην Ελλάδα υστερούμε ακόμη στην ανακύκλωση χαρτιού, αφού το χαρτί που καταλήγει στους μπλε κάδους αποτελεί το 35% περίπου του χαρτιού που πετάμε. «Σπιτική» ανακύκλωση χαρτιού. «Σπιτική» ανακύκλωση χαρτιού. Κόψτε τα χαρτιά που δεν χρειάζεστε σε λωρίδες και βάλτε τα να μουλιάσουν σε νερό. Αφού το απορροφήσουν, προσθέστε λίγο ακόμη, ώστε η στάθμη του να βρίσκεται λίγα εκατοστά πάνω από το χαρτί. Βάλτε το χαρτί με το νερό στο μπλέντερ και «χτυπήστε» σε μικρή ένταση, μέχρι το υγρό να γίνει γκρίζο. Φροντίστε το νερό να μην είναι πολύ λίγο για να μην προκληθεί βλάβη στο μπλέντερ. Στη συνέχεια, γεμίστε μια λεκάνη με νερό και προσθέστε δύο κουταλιές λευκής κόλλας. Βάλτε μέσα το πολτοποιημένο χαρτί και ανακατέψτε καλά. Βάλτε κάτω από το νερό ένα πλαίσιο φτιαγμένο από καλσόν, και στραγγίστε πάνω του το χαρτί, βγάζονάς το από τη λεκάνη σιγά-σιγά. Αφήστε το στον ήλιο να στεγνώσει εντελώς και το χαρτί σας είναι έτοιμο, ξαναγεννημένο από τις «ίνες» του. Κόψτε τα χαρτιά που δεν χρειάζεστε σε λωρίδες και βάλτε τα να μουλιάσουν σε νερό. Αφού το απορροφήσουν, προσθέστε λίγο ακόμη, ώστε η στάθμη του να βρίσκεται λίγα εκατοστά πάνω από το χαρτί. Βάλτε το χαρτί με το νερό στο μπλέντερ και «χτυπήστε» σε μικρή ένταση, μέχρι το υγρό να γίνει γκρίζο. Φροντίστε το νερό να μην είναι πολύ λίγο για να μην προκληθεί βλάβη στο μπλέντερ. Στη συνέχεια, γεμίστε μια λεκάνη με νερό και προσθέστε δύο κουταλιές λευκής κόλλας. Βάλτε μέσα το πολτοποιημένο χαρτί και ανακατέψτε καλά. Βάλτε κάτω από το νερό ένα πλαίσιο φτιαγμένο από καλσόν, και στραγγίστε πάνω του το χαρτί, βγάζονάς το από τη λεκάνη σιγά-σιγά. Αφήστε το στον ήλιο να στεγνώσει εντελώς και το χαρτί σας είναι έτοιμο, ξαναγεννημένο από τις «ίνες» του. Καλή ανακύκλωση! Καλή ανακύκλωση!

14 ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ  ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Τα χρησιμοποιημένα αλουμινένια κουτιά από αναψυκτικά, μπύρες κ.α. δεν είναι άχρηστα. Αντίθετα, με την ανακύκλωσή τους προσφέρουν χρήματα σε σας που τα μαζεύετε και τα δίνετε στους χώρους που έχουν δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται : α) η προστασία του περιβάλλοντος β) η εξοικονόμηση ενέργειας γ) ο περιορισμός της σπατάλης πρώτων υλών  Υπολογίζεται ότι το 1991 στην Ελλάδα καταναλώθηκαν 700 εκατομμύρια κουτιά αλουμινίου. Από αυτά, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου, το 25% ανακυκλώθηκε.

15 ΠΛΑΣΤΙΚΟ Τα πλαστικά είναι υλικά υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας, χαμηλής τιμής και πολύ πρακτικά και χρήσιμα για τη συσκευασία πολλών προϊόντων. Η εκτεταμένη όμως χρήση τους και η αργή αποδόμησή τους τα καθιστά ένα από τα βασικά συστατικά ρύπανσης του φυσικού περιβάλλοντος. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι πάνω από πουλιά βρίσκουν το θάνατο σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας των πλαστικών, ενώ ψάρια πεθαίνουν στη Μεσόγειο εξαιτίας των πλαστικών και άλλων μικροαντικειμένων που καταλήγουν στη θάλασσα. Η ανακύκλωση του πλαστικού γίνεται σήμερα σε ένα πολύ μικρό ποσοστό, σχεδόν ασήμαντο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανακύκλωση των πλαστικών είναι η ποικιλία των πλαστικών υλών και η δυσκολία στην αξιοποίησή τους, αν δεν προηγηθεί ένα δαπανηρό στάδιο διαχωρισμού.

16 ΓΥΑΛΙ  Το γυαλί το χρησιμοποιούμε συχνά στη ζωή μας σε διάφορες μορφές. Όταν βρεθεί όμως στη φύση δεν αποσυντίθεται γι' αυτό πρέπει να το ανακυκλώνουμε. Το γυαλί φτιάχνεται από άμμο από σόδα και μαρμαρόσκονη. Όλα αυτά ανακατεύονται σε μεγάλα σιλό και πηγαίνουν στον κλίβανο τήξης και γίνονται υαλόμαζα (γυαλί σε υγρή κατάσταση) σε θερμοκρασία 5.000ο ο C. Η υαλόμαζα πηγαίνει σε ειδικές μηχανές και μπαίνει σε καλούπια που δίνουν το σχήμα των δοχείων. Μια άλλη μηχανή φυσάει για να δημιουργήσει τον ωφέλιμο χώρο των δοχείων και το γυαλί ψύχεται. Έτσι παίρνουμε τα διάφορα γυάλινα δοχεία. Όλη αυτή η διαδικασία ελέγχεται από το κέντρο ηλεκτρονικού ελέγχου (από ηλεκτρονικούς υπολογιστές). Τα γυάλινα δοχεία ελέγχονται από εργάτες στη αρχή, για να δουν αν έχουν κάποια ατέλεια. Μετά τον έλεγχο των εργατών, πηγαίνουν σε ειδικές μηχανές οι οποίες ελέγχουν το στόμιο, το σχήμα και τη χωρητικότητά τους. Αν κάποια δοχεία έχουν ξεφύγει από το μάτι του ανθρώπου τα βγάζουν οι μηχανές. Αφού τελειώσουν οι έλεγχοι, τα βάζουν σε παλέτες, τα πακετάρουν και τα πηγαίνουν στα εργοστάσια εμφιάλωσης. Τα μπουκάλια που είναι ραγισμένα ή έχουν άλλη ατέλεια πηγαίνουν για ανακύκλωση.  Το γυαλί το χρησιμοποιούμε συχνά στη ζωή μας σε διάφορες μορφές. Όταν βρεθεί όμως στη φύση δεν αποσυντίθεται γι' αυτό πρέπει να το ανακυκλώνουμε. Το γυαλί φτιάχνεται από άμμο από σόδα και μαρμαρόσκονη. Όλα αυτά ανακατεύονται σε μεγάλα σιλό και πηγαίνουν στον κλίβανο τήξης και γίνονται υαλόμαζα (γυαλί σε υγρή κατάσταση) σε θερμοκρασία 5.000ο ο C. Η υαλόμαζα πηγαίνει σε ειδικές μηχανές και μπαίνει σε καλούπια που δίνουν το σχήμα των δοχείων. Μια άλλη μηχανή φυσάει για να δημιουργήσει τον ωφέλιμο χώρο των δοχείων και το γυαλί ψύχεται. Έτσι παίρνουμε τα διάφορα γυάλινα δοχεία. Όλη αυτή η διαδικασία ελέγχεται από το κέντρο ηλεκτρονικού ελέγχου (από ηλεκτρονικούς υπολογιστές). Τα γυάλινα δοχεία ελέγχονται από εργάτες στη αρχή, για να δουν αν έχουν κάποια ατέλεια. Μετά τον έλεγχο των εργατών, πηγαίνουν σε ειδικές μηχανές οι οποίες ελέγχουν το στόμιο, το σχήμα και τη χωρητικότητά τους. Αν κάποια δοχεία έχουν ξεφύγει από το μάτι του ανθρώπου τα βγάζουν οι μηχανές. Αφού τελειώσουν οι έλεγχοι, τα βάζουν σε παλέτες, τα πακετάρουν και τα πηγαίνουν στα εργοστάσια εμφιάλωσης. Τα μπουκάλια που είναι ραγισμένα ή έχουν άλλη ατέλεια πηγαίνουν για ανακύκλωση.

17 Μάθαμε τη σημασία της ανακύκλωσης : ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ  Μειώνονται τα απορρίμματα και τα προβλήματα διαχείρισής τους  Εξοικονομούνται ενέργεια και φυσικοί πόροι, που λαμβάνονται συνεχώς από τη φύση.  Μειώνεται η ρύπανση της ατμόσφαιρας, του εδάφους και των υπόγειων υδάτων (ελαφρύνεται, έτσι, η επιβάρυνση του περιβάλλοντος).  Επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη πτώση (ή μη αύξηση) των τιμών των προϊόντων, καθώς δεν απαιτείται εκ νέου παραγωγή πρώτης ύλης  Σώζεται η υγεία όλων των κατοίκων του πλανήτη και διασφαλίζεται το καλύτερο μέλλον των παιδιών.  Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας σε τομείς θετικών ενεργειών για την διάσωση του πλανήτη.  Δημιουργείται ευχάριστη αίσθηση και ικανοποίηση για τη συμμετοχή στην βελτίωση του περιβάλλοντος και των συνθηκών ζωής.

18 ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ  Ερωτηματολόγιο για την ανακύκλωση  Οι μαθητές και οι μαθήτριες της περιβαλλοντικής ομάδας «Ξεκινάμε την ανακύκλωση στο σχολείο μας»(τάξη Α΄Γυμνασίου Μεγάλων Καλυβίων) σχεδιάσαμε και μοιράζουμε το ερωτηματολόγιο αυτό, στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριες μας, για να δούμε τι γνωρίζουμε για την ανακύκλωση υλικών. Ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθειά σας.  Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου να γίνει ανώνυμα.  1. Αγόρι □ Κορίτσι □  2. Γνωρίζεις τι είναι η ανακύκλωση ; Ναι □ ΟΧΙ □  3.Αν γνωρίζεις. Οι γνώσεις σου για την ανακύκλωση είναι;  Επαρκείς □ Ικανοποιητικές □ Δεν γνωρίζω τίποτε □  4.Πετάτε στον κάδο ανακύκλωσης σκουπίδια καθαρά από υπολείμματα; ; Ναι □ ΟΧΙ □  5.. Ποια από τα παρακάτω κατά τη γνώμη σου είναι ανακυκλώσιμα υλικά ; (σημείωσε √ στο αντίστοιχο τετράγωνο)  □ Χαρτί □ Γυαλί □ Αλουμίνιο □ Ξύλο □ Πέτρα □ Μπαταρία □ Πλαστικό □ Ηλεκτρικές – ηλεκτρονικές συσκευές □ Μπαταρίες  6. Για ποιους από τους παρακάτω λόγους πιστεύεις ότι πρέπει να γίνεται ανακύκλωση; □ Για την προστασία του περιβάλλοντος □ Εξοικονόμηση ενέργειας □ Εξοικονόμηση κεφαλαίων □ Εξοικονόμηση φυσικών πόρων 7.Tι χρώμα έχουν οι κάδοι ανακύκλωσης; Πράσινο □ Μπλε □  8. Πιστεύεις ότι οι κάδοι ανακύκλωσης του δήμου μας είναι αρκετοί; Ναι □ Όχι □  9.Πόσο συχνά κάνεις ανακύκλωση; Αρκετά συχνά □ Σπάνια □ Καθόλου □  10. Εάν οι πλησιέστεροι στο σπίτι σας συμβατικοί κάδοι (πράσινοι και ασημί ) είναι γεμάτοι τι κάνετε;  10. Εάν οι πλησιέστεροι στο σπίτι σας συμβατικοί κάδοι (πράσινοι και ασημί ) είναι γεμάτοι τι κάνετε;  Α. Αφήνετε τα σκουπίδια στον δρόμο δίπλα από τον κάδο  Α. Αφήνετε τα σκουπίδια στον δρόμο δίπλα από τον κάδο  Β. Κρατάτε τα σκουπίδια και τα πηγαίνετε στον πλησιέστερο άδειο κάδο  Β. Κρατάτε τα σκουπίδια και τα πηγαίνετε στον πλησιέστερο άδειο κάδο  Γ. Πετάτε τα σκουπίδια στους κάδους ανακύκλωσης συσκευασιών (μπλε κάδοι)  Γ. Πετάτε τα σκουπίδια στους κάδους ανακύκλωσης συσκευασιών (μπλε κάδοι)  Δ. Άλλο  Δ. Άλλο  11. Μια μπαταρία οικιακής χρήσης μολύνει: 4κ.μ. νερού □ 14κ.μ. νερού □ 40κ.μ. νερού □ 400κ.μ. νερού □  12.Πόσα δέντρα σώζουμε για κάθε τόνο χαρτιού που ανακυκλώνουμε;  7 δέντρα □ 17 δέντρα □ 22 δέντρα □ 25 δέντρα □  13. Γράψε αν θέλεις τη δική σου πρόταση για να λειτουργήσει καλύτερα το σύστημα ανακύκλωσης στον τόπο μας.

19 ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

20 ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙ ΤΗΣ % ΟΤΙ:  Το 98% γνωρίζει τι είναι η ανακύκλωση.  Το 3 2 % έχει επαρκείς γνώσεις σχετικά με την ανακύκλωση, ενώ το 6 4 % ικανοποιητικές. ενώ το 6 4 % ικανοποιητικές.  Το 58 % πετ ά ει στον κάδο ανακύκλωσης σκουπίδια καθαρά από υπολείμματα.  Το 94 % γνωρίζει ότι οι κάδοι ανακύκλωσης έχουν μπλε χρώμα.  Το 62 % πιστεύει ότι οι κάδοι ανακύκλωσης δεν είναι αρκετοί στο δήμο μας  Το 14% δεν κάνουν καθόλου ανακύκλωση, ενώ το 42% κάνουν σπάνια ανακύκλωση. Οι προτάσεις των μαθητών σχετικά με την ανακύκλωση είναι: Οι προτάσεις των μαθητών σχετικά με την ανακύκλωση είναι:  Τοποθέτηση περισσότερων μπλε κάδων στο δήμο μας.  Ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς για την αξία της ανακύκλωσης.  Πιο συχνά δρομολόγια συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών και..  Μ εγαλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών, ώστε να ενημερώνονται και να δραστηριοποιούνται (να γίνουν δηλαδή ενεργοί πολίτες) σχετικά με την ανακύκλωση.

21 ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

22 ΕΠΙΣΚΕΥΤΗΚΑΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (Κ.Π.Ε.) ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ  Εκεί ενημερωθήκαμε για το τι είναι η ανακύκλωση και πως πρέπει να γίνεται σωστά η ανακύκλωση.  Είδαμε μια παρουσίαση για το πώς γίνεται η ανακύκλωση στα Κ.Δ.Α.Υ. (Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών).  Χωριστήκαμε σε ομάδες και πήραμε μέρος σε κάποιες βιωματικές δράσεις.

23

24 ΚΑΝΑΜΕ ΔΙΑΛΟΓΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

25 Ανακυκλω…γυρίσαμε!

26  Περπατήσαμε στο Μουζάκι για να βρούμε ΚΑΔΟΥΣ ΜΠΛΕ ή ΠΡΑΣΙΝΑΚΙ!  Παρατηρήσαμε και καταγράψαμε τα προβλήματα που εντοπίσαμε σχετικά με τη διάθεση των απορριμμάτων (π.χ. οι συσκευασίες δεν ήταν καθαρές και υπήρχαν ανακυκλώσιμα υλικά σε πράσινους κάδους).  Παρατηρήσαμε υλικά και αντικείμενα που βρίσκονταν στη διαδρομή μας και είχαν ήδη επαναχρησιμοποιηθεί (π.χ. ένας θερμοσίφωνας που έγινε ψησταριά) και…

27

28 Προτείναμε λύσεις και κάναμε τις προτάσεις μας

29 Φτιάξαμε το δικό μας κάδρο, από ανακυκλώσιμα υλικά και το τοποθετήσαμε στον τοίχο της τάξης μας

30 Μάθαμε για το ταξίδι του ανακυκλωμένου χαρτιού και ανακυκλώσαμε μόνοι μας το δικό μας χαρτί… …και είδαμε από κοντά από κοντά πώς γίνεται η κομποστοποίηση

31 ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΣΑΚΟΥΛΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΚΑΙ…

32 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΑΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

33 Α΄ΤΑΞΗ

34 ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΜΕ- ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΣΕ ΧΑΡΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ- ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΛΟΓΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

35 ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ

36 ΤΕΛΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ:   ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΑ15 ΜΕΡΕΣ

37 …ΚΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ: 23

38 Πολλές απ’ τις πλαστικές μας σακούλες καταλήγουν στις παραλίες μας και στη θάλασσα. Μολύνουν και σκοτώνουν τη θαλάσσια ζωή. … ε ναι, λοιπόν, υπάρχει πρόβλημα!

39 ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΥΛΙΚΩΝ Εμείς είμαστε η λύση του προβλήματος που έχουμε δημιουργήσει! Εμείς είμαστε η λύση του προβλήματος που έχουμε δημιουργήσει!

40 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΛΥΒΙΩΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΛΥΒΙΩΝ  1) Βέλτσος Κωνσταντίνος  2) Γερογιάννη Βασιλική  3) Γιαννούλα Αρετή  4) Καραλή Γεωργία  5) Κατσιούλας Ευθύμιος  6) Κουβελέτσος Θεόδωρος  7) Μαλιώρας Ηλίας  8) Μίχος Νικόλαος  9) Μπαζαγόρας Ελευθέριος  10)Ντίνα Στυλιανή  11)Παλιούρας Άγγελος  12)Πάντος Θεόδωρος  13)Παπαπαναγιώτου Κωνσταντίνος  14)Παπαπαναγιώτου Σοφία  15)Παπαπολυκάρπου Παρασκευή  16)Τίλη Νικολέττα  17)Φαλτάκας Βάιος  18)Χειράκης Αλέξανδρος  19)Χιώτη Κωνσταντίνα Υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος: Αργυρίου Μαρία-Χρυσάνθη με την συμμετοχή και συνεργασία της εκπαιδευτικού Πάλλα Γεωργίας.

41 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!


Κατέβασμα ppt "«Ξεκινάμε την ανακύκλωση στο σχολείο μας» Ας γίνουμε όλοι ενεργοί πολίτες: ανακυκλώνοντας υλικά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google