Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διάλεξη 6: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση μέσω Τηλεδιάσκεψης σε Περιβάλλον Δημοτικού Σχολείου 8.1.1 Περιγραφή προγράμματος 8.1.2 Στόχοι Προγράμματος 8.1.3 Το.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διάλεξη 6: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση μέσω Τηλεδιάσκεψης σε Περιβάλλον Δημοτικού Σχολείου 8.1.1 Περιγραφή προγράμματος 8.1.2 Στόχοι Προγράμματος 8.1.3 Το."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Διάλεξη 6: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση μέσω Τηλεδιάσκεψης σε Περιβάλλον Δημοτικού Σχολείου Περιγραφή προγράμματος Στόχοι Προγράμματος Το παιδαγωγικό μοντέλο Γενικές Αρχές Γενικές Αρχές Διδακτική μεθοδολογία – Βήματα υλοποίησης Διδακτική μεθοδολογία – Βήματα υλοποίησης Επιλογή μαθημάτων - διδακτικών ενοτήτων και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης Επιλογή μαθημάτων - διδακτικών ενοτήτων και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης Το μοντέλο επικοινωνίας Το μοντέλο επικοινωνίας Το μοντέλο του χωροταξικού σχεδιασμού Το μοντέλο του χωροταξικού σχεδιασμού Το τεχνολογικό μοντέλο υποστήριξης Το τεχνολογικό μοντέλο υποστήριξης Το μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης Το μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης

3 Στην ενότητα αυτή παρατίθεται η θεωρητική τεκμηρίωση του Προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2002 στα πλαίσια του οποίου υλοποιήθηκε η Διδασκαλία της Επιστήμης και των Μαθηματικών. ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 8.1 Το Θεωρητικό Υπόβαθρο του Προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ

4 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Περιγραφή προγράμματος  Το πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ αποτελεί τη λειτουργική επέκταση του προγράμματος ΟΙΚΑΔΕ. Πρόκειται για ένα ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο υλοποιεί την ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  Tη χρονική περίοδο εφαρμόστηκε στο μάθημα των Ελληνικών. ΟΙΚΑΔΕ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

5 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στόχοι προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Στόχοι προγράμματος  Μαθητές και δάσκαλοι να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες σύγχρονης μετάδοσης  Να εκπονηθεί παιδαγωγικό μοντέλο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε περιβάλλον δημοτικού σχολείου  Να εκπονηθεί μεθοδολογία αξιολόγησης όλων των φάσεων του Προγράμματος  Να δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό Στόχος μας: Η δημιουργία ενός Υβριδικού Μαθησιακού Περιβάλλοντος

6 * Σχολική χρονιά: (πιλοτική εφαρμογή) ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΙΘ΄ Δημοτικό Σχολείο – Λεμεσός * Ελένειον Δημοτικό Σχολείο – Λευκωσία *

7  Γενικές αρχές  Διδακτική μεθοδολογία  Μοντέλο επικοινωνίας  Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού  Τεχνολογικό μοντέλο  Μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης  Ολιστική αξιολόγηση  Διδακτικές ενότητες - Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Εκπόνηση Παιδαγωγικού Μοντέλου

8 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Παιδαγωγικό μοντέλο – Γενικές αρχές Οριοθέτηση υβριδικού μαθησιακού περιβάλλοντος. (Αναστασιάδης, 2000 & Clark, 2000) Αρχές Υλοποίησης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ADEC) Αρχές ανάπτυξης παιδαγωγικού μοντέλου (Instructional Model: Dick & Carey, 1990; Gustafson & Powell, 1991) Κοινωνικές Επιπτώσεις (Anastasiades, 2002; Eastmond, 1995; Mathiews B, 1992; Wiesenberg and Hutton, 1995; Dede,1996; Jonassen, 1995) Ολιστική Αξιολόγηση (Calder 1995 & Anastasiades 2001) Μεθοδολογία και βήματα υλοποίησης Social & Educational Informatics (Anastasiades, 2001)

9 Βασικές Αρχές Εκπαίδευσης από Απόσταση (ADEC) Clear Purpose Use of a variety of media ADEC Principles Support Interaction Communities of Interest The learner is actively engaged Knowledge-Based Learning Based on Hybrid Learning Environment American Distance Education Consortium

10 ΤΗΛΕΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΤΗΛΕ- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Διδακτική μεθοδολογία

11 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο επικοινωνίας Δάσκαλος Μαθητές Δάσκαλος Μαθητές Λευκωσία Λεμεσός ISDN Μοντέλο ‘Α’ του Πανεπιστήμιου του Maryland των Η.Π.Α (IDE, 1996).

12 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού ΟΘΟΝΗ Πίνακας Ενεργητικό Ακροατήριο Παθητικό Ακροατήριο Δάσκαλος/α Αναστασιάδης, 2001

13 Το τεχνολογικό μοντέλο ανά σχολική μονάδα υποστηρίζεται από:  3 ISDN γραμμές  1 γραμμή για διαδίκτυο  1 τηλεόραση  1 κάμερα τηλεδιάσκεψης  1 βίντεο  1 υπολογιστή και  1 τηλεφωνική συσκευή ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Τεχνολογικό μοντέλο

14  Επιτροπή Σχεδιασμού και Υλοποίησης  Επιτροπή Παρακολούθησης  Ερευνητική Ομάδα  Ομάδα Υποστήριξης  Τεχνολογική Ομάδα ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης

15  Μεθοδολογία Αξιολόγησης (Γιατί και Πως Αξιολογούμε) (Γιατί και Πως Αξιολογούμε)  Επίπεδα Αξιολόγησης (Ποιους και τι αξιολογούμε) (Ποιους και τι αξιολογούμε) ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αξιολόγηση Αξιολόγηση

16 Η πιο διαδεδομένη μέθοδος αξιολόγησης εξ αποστάσεως προγραμμάτων αναφέρεται στην ανώτατη εκπαίδευση και εισάγει ένα σύστημα αξιολόγησης τεσσάρων σημείων (Keegan και Rumble, 1982). Η αξιολόγηση επικεντρώνεται στα ποσοτικά δεδομένα του εκπαιδευτικού ιδρύματος που παρέχει προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στο κύρος που διαθέτει το εκπαιδευτικό ίδρυμα και τέλος στο σχετικό κόστος της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Επίσης, ένας σημαντικός αριθμός επιστημονικών εργασιών έχουν εστιάσει στο θέμα της αξιολόγησης προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Malone, Bobby κ.ά, 1998; Rowland, F., Rubbert, I., 2001; Henderson, D., 2001; Dasher-Alston κ.ά, 1998). Η μεθοδολογία του προγράμματος «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» υιοθετεί στοιχεία από το μοντέλο της ολιστικής αξιολόγησης (Calder, 1995). Η μεθοδολογία του προγράμματος «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» υιοθετεί στοιχεία από το μοντέλο της ολιστικής αξιολόγησης (Calder, 1995). Όμως, οι ιδιαιτερότητες ενός προγράμματος εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε δημοτικό σχολείο επιβάλλουν την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης μεθοδολογίας, η οποία θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις μιας τέτοιας προσπάθειας. Όμως, οι ιδιαιτερότητες ενός προγράμματος εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε δημοτικό σχολείο επιβάλλουν την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης μεθοδολογίας, η οποία θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις μιας τέτοιας προσπάθειας. ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μεθοδολογία Αξιολόγησης Μεθοδολογία Αξιολόγησης

17 Επίπεδα Αξιολόγησης (Ποιους και τι αξιολογούμε)  ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ  ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΠΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΡΧΙΚΗΣ (EXANTE) ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΗΣ (EXPOST) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

18 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βήματα αξιολόγησης Περιγραφή 1. Ο στόχος αξιολόγησης  Βελτίωση μέσων και μεθόδων και εργαλείων του μαθησιακού συστήματος. 2. Το αντικείμενο της αξιολόγησης (οριοθέτηση περιοχή αξιολόγησης).  Αξιολόγηση διδακτικής και παιδαγωγικής προσέγγισης  Καταγραφή και αξιολόγηση των ενδεχόμενων κοινωνικών επιπτώσεων 3. Το υποκείμενο της αξιολόγησης (ποιον αξιολογούμε)  Οι μαθητές  Οι δάσκαλοι  Το σχολείο  Ο τεχνολογικός εξοπλισμός και τα εκπ. Εργαλεία 4. Φορείς αξιολόγησης (ποιοι αξιολογούν)  Οι μαθητές  Οι δάσκαλοι  Η υποστηρικτική ομάδα  Η ερευνητική ομάδα 5. Ασφαλιστικές δικλείδες αξιολόγησης  Ανάπτυξη τεχνικών για την διασφάλιση της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων 6. Κριτήρια αξιολόγησης  Αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων μαθητών  Αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων δασκάλων  Αξιολόγηση Τεχνολογικού εξοπλισμού  Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας από την πλευρά των μαθητών  Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας από την πλευρά των δασκάλων  Αξιολόγηση κοινωνικής επίπτωσης από την πλευρά των μαθητών  Αξιολόγηση κοινωνικής επίπτωσης από την πλευρά των δασκάλων

19 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βήματα αξιολόγησης Περιγραφή 7. Χρονισμός αξιολόγησης  Προϋπολογιστικός (Exante)  Συνεχούς παρακολούθησης (On Going)  Απολογιστικός (Ex post) 8. Μέσα -Εργαλεία αξιολόγησης  Ερωτηματολόγια  Εκθέσεις – αναφορές  Ομαδικές συνεντεύξεις  Κλείδες Παρατήρησης  Βιντεσκόπηση 9. Συλλογή δεδομένων - Επεξεργασία- ανάλυση δεδομένων ανάλυση δεδομένων  Η συλλογή δεδομένων είναι άμεση και συνεχής  Λογιστικά Φύλλα – SPSS  Ποιοτική – ποσοτική ανάλυση 10. Παρουσίαση αποτελεσμάτων  Ομογενοποιημένοι Πίνακες  Δομημένες εκθέσεις-αναφορές  Προτάσεις για βελτιωτικές ενέργειες 11. Αξιοποίηση αποτελεσμάτων  Άμεση  Απολογιστική

20 Α: Προετοιμασία - Σχεδιασμός. Β: Υλοποίηση Δράσεων Γ, Δ, Ε: Ενέργειες αξιολόγησης, διάδοσης και ευαισθητοποίησης ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Διδακτικές ενότητες – Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης  Μάθημα: Ελληνικά  Ενότητες: «25η Μαρτίου 1821» και «1η Απριλίου », από το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου της Ε΄ και Στ΄ τάξης.  Χρονική περίοδος υλοποίησης: 1/1/ /12/2001

21 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Φορείς υλοποίησης Φορείς υλοποίησης Πανεπιστήμιο Κύπρου Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ

22

23

24

25

26

27

28


Κατέβασμα ppt "Διάλεξη 6: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση μέσω Τηλεδιάσκεψης σε Περιβάλλον Δημοτικού Σχολείου 8.1.1 Περιγραφή προγράμματος 8.1.2 Στόχοι Προγράμματος 8.1.3 Το."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google