Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΚ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 2 ο ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 1α : Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης 1 β : Διαχείριση της πολυμορφίας του Μαθητικού Δυναμικού ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΚ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 2 ο ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 1α : Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης 1 β : Διαχείριση της πολυμορφίας του Μαθητικού Δυναμικού ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2

3 ΠΕΚ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 2 ο ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 1α : Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης 1 β : Διαχείριση της πολυμορφίας του Μαθητικού Δυναμικού ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ εκπ/κός ΠΕ17 ΕΠΑΛ ΜΕΓ/ΛΗΣ

4 ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Α΄ Ενημέρωση σε λειτουργικά θέματα 1. Γνωριμία με τους συναδέλφους και τους χώρους 2. Ωράριο λειτουργίας - διαλείμματα 3. Ειδικότητες - τάξεις - δύναμη μαθητών 4. Αρχεία εγγράφων - φακέλων 5.Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου

5 Β΄ Ενημέρωση για καθήκοντα υποχρεώσεις - δικαιώματα 1. Θέματα Ιεραρχίας και Διοίκησης 2. Καθηκοντολόγιο του ΥΠΕΠΘ 4.Άδειες - ασθένεια - διευκολύνσεις 3.Εξωδιδακτικές εργασίες - αρμοδιότητες

6 Γ. Ενημέρωση σε διδακτικά Θέματα 1. Ανάθεση μαθημάτων ( α΄,β΄ ανάθεσης – αρχαιότητα ) 2. Κατανομή ωρών σε ημέρες και ώρες (το δυνατό ) 3. Ύλη αναλυτικού προγράμματος του ΥΠΕΠΘ 4. Προγραμματισμός ύλης διδασκαλίας ( εβδομ., μηνιαία) 5. Εποπτικά μέσα - υλικό εκπ/σης

7 ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ 1.Έγκαιρη είσοδος μαθητών ( επίπληξη –απουσία) 2. Γνωριμία των μαθητών -ορισμός θέσης (υπεύθ. τάξης ) 3.Γνωστοποίηση του μαθήματος που θα διδάξετε 4.Ενημέρωση για τον τρόπο διδασκαλίας –απαιτήσεις υποχρεώσεις μαθητών (βιβλία – τετράδια –επιμέλεια ) τρόπου αξιολόγησης 5.Διάλογος για παρατηρήσεις -προτάσεις μαθητών 6. Ρόλοι-συμφωνίες - παρεκκλίσεις - πειθαρχικά 7.Ξεκάθαρες θέσεις - σταθερή συμπεριφορά δασκάλου

8 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 1. Αδιαφορία – τεμπελιά – απόρριψη σχολείου - φοβία Α : ( κίνητρα τόνωσης ενδιαφέροντος – θετική ενίσχυση – οφέλη - οικογ. συμβολή ) 2. Ανησυχία -θόρυβος- εκμετάλλευση απειρίας δασκάλου Α: (προειδοποίηση – αρνητική ενίσχυση – χτύπημα χεριών – οχι φωνές – ατομική, ομαδική απειλή -τιμωρία ) 3. Αγένεια - προκλητική συμπεριφορά Α: ( ψυχραιμία – συστάσεις-προσέγγιση αναζήτησης αιτίων – οχι χειροδικία και βρισιές – κλήση κηδεμόνα ) 4. Αδιάβαστοι – απουσίες – χωρίς βιβλία τετράδια Α: ( έμφαση στην αξία γνώσης - συνέπειες - αποτυχίες - ευκαιρίες )

9 5. Δυσπροσαρμογή - υπερκινητικότητα Α: ( ειδικές τεχνικές, εγκεφαλική λειτουργία –– άστοχη η τιμωρία – ανάθεση εργασίας -εξωτερική βοήθεια, ψυχολόγου ) 6. Ανυπακοή - επιθετικότητα Α : ( ρεαλιστικές απαιτήσεις- δεύτερη ευκαιρία - αποφυγή σύγκρουσης οχι ταπεινωτική υποχώρηση - όχι ένταση βία - παραπομπή σε δντή) 7. Τάξη εκτός ελέγχου Α: ( χτύπημα στην έδρα – ονομαστικές εντολές που σίγουρα θα εφαρμοσθούν – αποχώρηση και κλήση δντή –μη αναζήτηση ενόχου - οχι κλονισμός της εξουσίας – απόκτιση σεβασμού )

10 ΤΕΧΝΙΚΕΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΛΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ 1. Έχετε αξιοπρεπή εμφάνιση και καλούς τρόπους Ε: ( σωστή ένδυση – καθαροί – ευγένεια- φιλικό πνεύμα – χαμόγελο – με χρήση λέξεων,παρακαλώ, ευχαριστώ,συγνώμη) 2. Είστε συνεπής, ακριβής και πρόθυμος Ε: ( τήρηση χρόνου- προσέλευση –έξοδος –ολοκλήρωση μαθήματος – εφαρμογή υποχρεώσεων – οχι φυγοπονία ) 3. Είστε καλά προετοιμασμένοι Ε: ( γνώση αντικειμένου- φωτοτυπίες - εποπτικά υλικά ) 4. Ξεκινήστε αμέσως το μάθημα Ε: ( όχι άγχος – αποφυγή άσχετων συζητήσεων – οχι χαλάρωση )

11 4. Επιμείνατε στη συμμετοχή όλων των μαθητών Ε: ( διάλογο –σωστές ερωτήσεις σε όλους - επιμονή –ενθάρυνση – συνεργασία σε ομάδες - έπαινος ) 5. Χρησιμοποιήστε την οπτική κ φωνητική επικοινωνία Ε: ( ανάλογο ύψος, χροιά φωνής – όχι μονόλογο –οχι μικρά ονόματα - σταθερό βλέμμα - αποστάσεις ) 6. Αποφύγετε τις συγκρίσεις - διακρίσεις Ε: ( αγάπη για όλους – ενδιαφέρον σε μειονεκτούντες και ΜΕΑ – οχι διχόνιες, μνησικακία – οχι κριτική κατηγορία δνσης, συναδέλφων ) 7. Βαθμολογείστε έγκαιρα και ανακοινώστε τη βαθμολογία Ε: ( αμεροληψία –συχνά σωστές εξετάσεις – αρχείο γραπτών –επιστοφή εργασιών – αιτιολόγηση βαθμού )

12 8. Τηρείτε τις θέσεις και υποσχέσεις σας Ε: ( ειλικρίνεια - σταθερότητα – αποφασιστικότητα - όχι ψέματα ) 9. Δώστε ευκαιρίες, αναθέστε καθήκοντα Ε: ( αναγνώριση δικαιωμάτων των μαθητών – εργασίες- εξωδιδακτικά προγράμματα – εκδηλώσεις - έμφαση σε αρχές, αξίες,ιδανικά ) 10. Επισημάνετε τα προβλήματα και δώστε λύσεις Ε: ( κοινωνικά – οικογενειακά –προσωπικότητας – συναισθηματικά – δείξτε αγάπη,κατανόηση,φιλία ) 11.Τελειώστε ευχάριστα το μάθημα Ε: ( τακτοποίηση αίθουσας –-οδηγίες –φιλικό αστείο – ευχές – έπαινος- αποχαιρετισμός )

13 ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Νομοθετικό πλαίσιο Ειδικής Αγωγής ΦΕΚ199/08 1. Προφορική εξέταση : τυφλοί – κινητική αναπηρία –δυσλεξία κλπ - αυτιστικοί 2. Γραπτά : Κωφοί –τραυλισμός - επιληψία Προβλεπόμενα δικαιολογητικά Α) αίτηση Β) πιστοποιητικό αναπηρίας Γ) γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ Ο τρόπος εξέτασης καθορίζεται για κάθε περίπτωση από τις κείμενες διατάξεις

14 ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Περιπτώσεις Νοητική στέρηση – ψυχικά, κοινωνικά προβλήματα – συναισθηματικές αναστολές – ασθενείς σε θεραπεία Αντιμετώπιση : Έγκαιρη διάγνωση – διδακτική υποστήριξη –διακριτική βοήθεια –συνεργασία με γονείς – κατανόηση -αγάπη ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : κατ΄οίκον και κατ΄ιδίαν διδαχθέντες Ανήκουν οι μαθητές με σοβαρές ή ανίατες χρόνιες παθήσεις


Κατέβασμα ppt "ΠΕΚ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 2 ο ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 1α : Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης 1 β : Διαχείριση της πολυμορφίας του Μαθητικού Δυναμικού ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google