Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Visual Turtle: Μιά “μοντέρνα” Logo. Γιώργος Βεριγάκης Νίκος Μπέρδος Αντώνης Χαζάπης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Visual Turtle: Μιά “μοντέρνα” Logo. Γιώργος Βεριγάκης Νίκος Μπέρδος Αντώνης Χαζάπης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Visual Turtle: Μιά “μοντέρνα” Logo. Γιώργος Βεριγάκης Νίκος Μπέρδος Αντώνης Χαζάπης

2 Διδακτική αξία: Γιατί να φτιάξουμε μια Visual Logo; Τι καινούριο προσθέτει η Visual Turtle; Η διδακτική αξία της Visual Turtle είναι ουσιαστικά ίδια με αυτήν της Logo – μιας γλώσσας που δημιουργήθηκε εξ’ αρχής για καθαρά διδακτικούς σκοπούς. Ισχύουν όλα τα επιχειρήματα περί εποπτικής μάθησης, κτλ.

3 Διδακτική αξία: Αυτό που γίνεται είναι ένας “εκσυγχρονισμός”. Μια γλώσσα πιο εύκολη και προσιτή στον απλό ή νέο χρήστη. Visual programming, WYSIWYG, κτλ. Αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων – αυτά που πλέον είναι standard. Ανεξαρτητοποίηση από τις ιδιοτροπίες μιας συγκεκριμένης υπολογιστικής πλατφόρμας. Με αποτέλεσμα να γίνεται η εκμάθηση πιο διασκεδαστική και παραγωγική.

4 Χρήση: Η Visual Turtle σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιηθεί από group ατόμων (σχολικές τάξεις), αλλά και από μεμονωμένους χρήστες. Ειδικά για τη χρήση από πολλά άτομα, φανταζόμαστε οτί μπορεί να γίνει εύκολα και με ελάχιστες ώρες διδασκαλίας, σε σχέση με άλλες γλώσσες προγραμματισμού. Η ευκολία στη χρήση είναι τέτοια που αναφέρεται σε άτομα κάθε ηλικίας που είναι ικανά να εκτελέσουν τις βασικές λειτουργίες με έναν υπολογιστή. Πρακτικά μπορούν να υλοποιηθούν ολόκληρα προγράμματα μόνο με τη χρήση του mouse.

5 Σκοποί: “Κληρονόμηση” της διδακτικής αξίας της Logo. Ευκολία στη χρήση. Εποπτικός προγραμματισμός. mousehelp system menus & toolboxes drag & drop properties editor turtle window

6 Υλοποίηση: Η υλοποίηση της Visual Turtle αποτελείται από: Το κυρίως πρόγραμμα. Ένα ολοκληρωμένο σύστημα βοηθείας, το οποίο θα μπορεί και να καλλείται ανα πάσα στιγμή μέσα από το πρόγραμμα. Περιέχει αναλυτικές περιγραφές όλων των λειτουργιών μαζί με παραδείγματα. Βιβλιοθήκες με έτοιμες συναρτήσεις και προγράμματα Logo.

7 Υλοποίηση: Τα τμήματα του προγράμματος έχουν ως εξής: Code generator Direct Input File and code window Interpreter Algorithm builder Turtle window Input Layer Output LayerComputations

8 Υλοποίηση: Input Layer: Direct Input  Παράθυρο εισαγωγής εντολών που εκτελούνται απ’ευθείας. File and code Input  Καρτέλες εισαγωγής κώδικα συναρτήσεων. Εδώ φαίνονται και τα αρχεία που έχει φορτώσει ο χρήστης. Εδώ γράφεται ο κώδικας που θέλουμε να σώσουμε ως αυτόνομο πρόγραμμα. Algorithm Builder  Κατασκευή διαγράμματος ροής του προγράμματος με τη βοήθεια ενός Toolbox και ενός Property Editor. Το διάγραμμα ροής γίνεται κώδικας από το κομμάτι Code generator.

9 Υλοποίηση: Πιό συγκεκριμένα για το τμήμα της εποπτικής κατασκευής αλγορίθμου: Σταδιακός σχηματισμός του αλγορίθμου, μέσα από κλασσικά σχήματα διαγραμμάτων ροης. Στο κενό ταμπλώ αρχικά υπάρχουν μόνο τα σύμβολα “start” και “end”. Νέα σύμβολα προστίθενται από το Toolbox. Το τελευταίο περιέχει εικονίδια για τις πιο βασικές και κλασσικές εντολές και λειτουργίες της Logo. Drag από το Toolbox, και drop πάνω σε μια κενή περιοχή του ταμπλώ ή πάνω σε μιά υπάρχουσα συνδετική γραμμή.

10 Υλοποίηση: Η κάθε εντολή – λειτουργία, αναπαρίσταται αυτόματα με το αντίστοιχο σχήμα πάνω στο ταμπλώ (ρόμβος για τις αποφάσεις, παραλ/μο για τις απλές εντολές, κτλ.). Κάνοντας κλικ πάνω σε ένα σύμβολο, εμφανίζονται οι παράμετροι της αντίστοιχης εντολης στο Property editor. Και αυτοί – όταν έιναι δυνατόν – μεταβάλλονται με το mouse και όχι με πληκτρολόγηση. Ειδικά κουμπιά “play”, “stop”, “pause”, “back”, “forward” και “slow” για πλήρη εποπτεία του αποτελέσματος.

11 Υλοποίηση: Computation: Ο Interpreter “καταλαβαίνει” μονο Logo. Όλες οι εντολές που θέλουμε να εκτελεστούν πρέπει να περάσουν υποχρεωτικά απο εδώ. Εδώ γίνεται ουσιαστικά όλος ο έλεγχος της εξόδου – χελώνας.

12 Υλοποίηση: Output Layer: Λόγω του γραφικού περιβάλλοντος έχουμε μεγαλύτερη ευελιξία για ένα πιο όμορφο, δημιουργικό και παραγωγικό αποτέλεσμα. Παραδείγμα: Η χελώνα δεν είναι πια μια στατική μαζα pixels, αλλά ένα animation. Όταν κινείται σε αργή κίνηση, περπατάει, σε γρήγορη τρέχει. Όταν θέλουμε να τυπώσουμε κάτι στην οθόνη, δεν εμφανίζεται απλά στο background, αλλά το “λέει” η χελώνα (“μπαλονάκια”, όπως στα comics).

13 Υλοποίηση: Μπορεί η χελώνα να ρωτήσει κατι. Μπορεί να σκεφτεί. Ο χρήστης μπορεί όχι απλά να “βάψει” το background με ένα χρώμα, αλλά να το καλύψει με διάφορες εικόνες. Τα πινέλα της χελώνας γίνονται πιο χοντρά, πιο λεπτά, αλλάζουν χρώμα και υφή. Η χελώνα μπορεί να “αντικατασταθεί” με οποιαδήποτε άλλο ζωάκι, ή πλάσμα... Μπορούν να συμμετάσχουν πολλές χελώνες.

14 Υλοποίηση: Πιό πολύπλοκες λειτουργίες: Μπορούν να “παγιδευτούν” πλήκτρα για τη δημιουργία πλήρως interactive προγραμμάτων. Ήχος και ομιλία. (Η χελώνα “τραγουδάει” ή μιλάει, ή έχουμε background μουσική.) Ακόμα πιο πολύπλοκες λειτουργίες: Output του προγράμματος σε Java, ή κάποια μορφή που να μπαίνει σε ιστιοσελίδα. Output του προγράμματος σε αυτόνομη μορφη. Απομακρυσμένος έλεγχος της χελώνας.

15 Βελτιώσεις - σκέψεις: Εκτός από τις προαναφερθείσες λειτουργίες, υπάρχουν και κάποιες σκέψεις για μελλοντικές προσθήκες στον κώδικα: Ιδιαίτερες εντολές χειρισμού της χελώνας, όπως άλματα, χρησημοποίση άλλων εργαλείων (εκτός του πινέλου), κτλ. Τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου στον οποίο κινείται η χελώνα. Extra χαρακτήρες. Themes. “Πακέτα” με έτοιμους χαρακτήρες και backgrounds. Βελτίωση των ηχητικών δυνατοτήτων. ‘Ενας ολοκληρωμένος πολυφωνικός Sound editor.


Κατέβασμα ppt "Visual Turtle: Μιά “μοντέρνα” Logo. Γιώργος Βεριγάκης Νίκος Μπέρδος Αντώνης Χαζάπης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google