Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η συνεισφορά των μικρομεσαίων υπαίθριων αθλητικών διοργανώσεων στην τοπική τουριστική ανάπτυξη Κ. Αλεξανδρής, PhD Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, ΤΕΦΑΑ Μέλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η συνεισφορά των μικρομεσαίων υπαίθριων αθλητικών διοργανώσεων στην τοπική τουριστική ανάπτυξη Κ. Αλεξανδρής, PhD Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, ΤΕΦΑΑ Μέλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η συνεισφορά των μικρομεσαίων υπαίθριων αθλητικών διοργανώσεων στην τοπική τουριστική ανάπτυξη Κ. Αλεξανδρής, PhD Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, ΤΕΦΑΑ Μέλος ΣΕΠ: ΕΑΠ (Διοίκηση Τουρισμού) Συνεργαζόμενο Μέλος ΔΕΠ: University of Illinois, USA

2 Ορισμοί Διακρίνονται σε:  Μεγάλες διεθνής διοργανώσεις (Mega Events) (π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες) (π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες)  Εθνικές διοργανώσεις (π.χ. Πανελλήνιο πρωτάθλημα beach volley) (π.χ. Πανελλήνιο πρωτάθλημα beach volley)  Τοπικές διοργανώσεις (υπαίθριες) (π.χ. Μαραθώνιος Ολύμπου) (π.χ. Μαραθώνιος Ολύμπου)

3 Ερωτήματα  Αθλητισμός και Τουρισμός  Αγορά στην Ελλάδα  Επιπτώσεις των Διοργανώσεων  Συνεισφορά στην Τοπική Τουριστική Ανάπτυξη  Στρατηγική Ανάπτυξης

4 Ελληνικός Τουρισμός  Ενίσχυση / Διαφοροποίηση του Μοντέλου Ήλιος και Θάλασσα  Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού  Επιμήκυνση της Τουριστικής Περιόδου  Ενίσχυση των «νεκρών περιόδων»  Διαφοροποίηση του Τουριστικού Προϊόντος  Αξιοποίηση Φυσικού Περιβάλλοντος

5 Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων 1. Οικονομικές  Οικονομικά οφέλη  Συνεισφορά στην Τοπική Τουριστική Ανάπτυξη  Προβολή της Περιοχής  Ανάπτυξη της Επωνυμίας Περιοχής / Προορισμού  Αύξηση Αναγνωρισιμότητας Περιοχής / Προορισμού  Δημόσιες Σχέσεις με Διεθνείς Φορείς

6 Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων 2. Κοινωνικές Εμπλοκή της τοπικής κοινωνίας στην διοργάνωσηΕμπλοκή της τοπικής κοινωνίας στην διοργάνωση Εισαγωγή νέων ιδεών Εισαγωγή νέων ιδεών Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Επαφές με ελληνικούς και διεθνείς φορείςΕπαφές με ελληνικούς και διεθνείς φορείς Αίσθημα «Περηφάνιας» Αίσθημα «Περηφάνιας»

7 Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων 3. Περιβαλλοντικές Παρεμβάσεις με έργα υπέρ του περιβάλλοντοςΠαρεμβάσεις με έργα υπέρ του περιβάλλοντος Ενημέρωση για το περιβάλλονΕνημέρωση για το περιβάλλον Ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβαλλοντολογικής εκπαίδευσηςΕυαισθητοποίηση σε θέματα περιβαλλοντολογικής εκπαίδευσης Προώθηση της αναψυχής στο περιβάλλονΠροώθηση της αναψυχής στο περιβάλλον

8 Ταξινόμηση Υπαίθριων αθλητικών events  Τρέξιμο (Ορεινό, Μαραθώνιοι κτλ.) (Ορεινό, Μαραθώνιοι κτλ.)  Ποδηλασία (ορεινή – κατάβασης κτλ.) (ορεινή – κατάβασης κτλ.)  Χιονοδρομικά events  Street sports

9 Διοργανώσεις Ορεινού Τρεξίματος Αγώνες Ορεινού τρεξίματοςΗμερομηνία ΥλοποίησηςΑριθμός συμμετεχόντων Oρεινός αγώνας Ξηρολίβαδου9/01/ Parnitha adventure cup30/01/ Χορτιάτης trail run6/03/ Κένταυρος Ημιμαραθώνιος13/03/ Άθλος Πάρνηθας27/03/ Taygetos Experience27/03/ Taygetos Challenge27/03/ Έαθλος27/03/ Ημιμαραθώνιος Πάικου3/04/ Μονοπάτι Παρνασσού10/04/ Sfendami mountain festival16/04/ Τσούρχλειος30/04/ Αγιωργίτικο Μονοπάτι30/04/ Άθλος Τζουμερκών1/05/ Kentavros Ultra trail8/05/ Paggaio trail race8/05/ Samaria run8/05/

10 Διοργανώσεις Ορεινού Τρεξίματος Alpamayo pro trail race 42k15/05/ Alpamayo pro trail race 25k15/05/ Ορεινός Αγώνας Κισάβου22/05/ Ziria cross Country race29/05/ Parnitha adventure cup4/06/ Water trail race5/06/ Drosopigi race11/06/ Evathos12/06/ Gerania Vertical kilometer12/06/ Olympus Marathon26/06/ Haidou trail party24/07/ Zagori mountain running24/07/ Νάματα (Σινιάτσικο)7/08/ Μονοπάτι Αρκάδων Ποιμένων11/09/ Ορειβατικός Μαραθώνιος Ολύμπου11/09/ Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης Ηρακλής25/09/ Μπουρίνος2/10/ Ορεινός ημιμαραθώνιος Δίρφης2/10/ αγώνες4.339

11 Συμμετέχοντες Αθλητισμός Αναψυχής Αθλητισμός Αναψυχής (Serious Leisure) (Serious Leisure) Ομοιογενές Κοινό Ομοιογενές Κοινό (Niche Market) (Niche Market) Μεσαία – Υψηλά Μεσαία – Υψηλά Κοινωνικό οικονομικά στρώματα Κοινωνικό οικονομικά στρώματα Ανάμειξη Ανάμειξη Αφοσίωση Αφοσίωση Ενημέρωση Ενημέρωση

12 Case Study Olympus Marathon

13 Περιοχή: Εθνικός Δρυμός του Ολύμπου Ημερομηνία υλοποίησης: Τελευταία Κυριακή κάθε Ιουνίου. Διαδρομή του αγώνα: Δίον - Ορλιάς, Πετρόγκρουγκα, Οροπέδιο, καταφύγιο Α΄, Πριόνια, Μοναστήρι, Λιτόχωρο) Mήκος: 44 χλμ. Συνολική υψομετρική διαφορά: 3.170μ. Όριο τερματισμού: 10 ώρες Ρεκόρ αγώνα:

14

15 Αριθμός συμμετεχόντων: 500, Μ.Ο. Ηλικίας : 40,5 Ποσοστό Ελληνικών / Ξένων συμμετοχών: 91/9 % Συμμετέχουσες Χώρες: 22 Αναλογία συμμετεχόντων/συνοδών: 1/2,1

16 Ξένες συμμετοχές Minimum διανυκτερεύσεων: 3 Minimum διανυκτερεύσεων: 3 Maximum διανυκτερεύσεων: 8 Maximum διανυκτερεύσεων: 8 Μ.Ο: 5 Μ.Ο: 5  35% ποσοστό επιστροφής από τον αγώνα του 2009  90% θετική από στόμα σε στόμα επικοινωνία  85% εκδήλωσαν την επιθυμία να επιστρέψουν στην περιοχή για διακοπές Μ.Ο € ανά ξένο συμμετέχοντα/με το συνοδό του Ενδεικτικό σύνολο: €

17 Έλληνες συμμετέχοντες Ποσοστό 20% με αυθημερόν άφιξη Ποσοστό 20% με αυθημερόν άφιξη Minimum διανυκτερεύσεων: 1 Minimum διανυκτερεύσεων: 1 Maximum διανυκτερεύσεων: 5 Maximum διανυκτερεύσεων: 5 Μ.Ο: 1,8 Μ.Ο: 1,8 Μ.Ο. 200 € ανά συμμετέχοντα/με το συνοδό του Ενδεικτικό σύνολο: €

18 Άμεσες Οικονομικές Επιπτώσεις  Ξένοι αθλητές και συνοδοί: ευρώ  Έλληνες αθλητές και συνοδοί: ευρώ Σύνολο: ευρώ

19 Άλλες Επιπτώσεις  Χορηγοί και Υποστηρικτές  Προβολή της Ευρύτερης Περιοχής  Σύνδεση με τον Όλυμπο

20 Άλλες Επιπτώσεις  Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση – Εθνικός Δρυμός  Καθαρισμός και συντήρηση των μονοπατιών  Συνεισφορά στην ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού στην περιοχή

21 Στρατηγικές Ανάπτυξης Καταγραφή Καταγραφή Εμπλοκή των Τοπικών Φορέων Εμπλοκή των Τοπικών Φορέων Ενίσχυση από τους Δήμους / Περιφέρειες Ενίσχυση από τους Δήμους / Περιφέρειες Σύνθετα τουριστικά προϊόντα Σύνθετα τουριστικά προϊόντα Επισκέπτες – Τουρίστες Επισκέπτες – Τουρίστες Εθνική Στρατηγική Εθνική Στρατηγική

22 Σας ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "Η συνεισφορά των μικρομεσαίων υπαίθριων αθλητικών διοργανώσεων στην τοπική τουριστική ανάπτυξη Κ. Αλεξανδρής, PhD Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, ΤΕΦΑΑ Μέλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google