Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 Ομιλητές: Αλβανόπουλος Γεώργιος, Σχολ. Σύμβουλος 4 ης Περ/ρειας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 Ομιλητές: Αλβανόπουλος Γεώργιος, Σχολ. Σύμβουλος 4 ης Περ/ρειας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 Ομιλητές: Αλβανόπουλος Γεώργιος, Σχολ. Σύμβουλος 4 ης Περ/ρειας Δημ. Εκπ/σης Καβάλας Αντωνιάδου Ναυσικά, Υποψήφια Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Δ.Π.Θ Θεοδωρούδη Παγώνα, Δ/ντρια 2 ου Δ.Σ. Ελευθερούπολης

2 ΑΞΟΝΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Γιατί το συγκεκριμένο θέμα; Διαδίκτυο : χρήσιμο εργαλείο ή κίνδυνος; Πότε και πώς χτυπάει το καμπανάκι της ανησυχίας; Οι γονείς οφείλουν … ή αλλιώς « Η γνώση είναι δύναμη»

3 Γιατί; Αν κάνετε σχέδια για ένα χρόνο, φυτέψτε ρύζι. Αν κάνετε σχέδια για δέκα χρόνια, φυτέψτε ένα δέντρο. Αν κάνετε σχέδια για μια ζωή, εκπαιδεύστε τα παιδιά σας. Κινέζικη παροιμία

4 Γιατί; Ιστορία 1η Ώρα Πριν από λίγο γύρισε από το σχολείο. Πρέπει να φάει και να διαβάσει αφού σε δύο ώρες έχει φροντιστήριο. Σε λιγάκι όμως, διότι τώρα πρέπει να ανοίξει τον υπολογιστή. Τον περιμένουν οι υπόλοιποι παίκτες στο τελευταίο online παιχνίδι που ανακάλυψε. Είναι κρίσιμη η φάση : είναι έτοιμος να κατατροπώσει τους αντιπάλους του, κερδίζοντας τους πύργους τους. Θα παίξει μισή ώρα και μετά θα κάνει όσα άλλα πρέπει. Ώρα Ποπό! Μόλις πήρε είδηση ότι έχασε το φροντιστήριο. Ευτυχώς που λείπουν οι γονείς του και δεν θα το καταλάβουν.Θα παίξει λίγο ακόμη και μετά θα κάνει όλα τα υπόλοιπα που πρέπει. Δεν έχει φάει κιόλας... Ώρα Μόλις μπήκαν οι γονείς του. Ωραία, θα τον βρουν στο δωμάτιό του και θα πιστέψουν ότι διαβάζει. Θα διαβάσει δηλαδή, αλλά όχι ακόμη, σε λίγο.Διότι τώρα το παιχνίδι βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Ώρα 9.00 το πρωί της επομένης. Πέρασε σχεδόν όλη τη νύχτα ξύπνιος επειδή κάποια στιγμή, και ενώ γινόταν ο χαμός στο παιχνίδι, «κράσαρε» ο υπολογιστής του. Δεν έφαγε, δεν διάβασε,σχεδόν δεν κοιμήθηκε αλλά κατάφερε να τον φτιάξει και να περάσει μια πολύ δύσκολη πίστα. Πριν από λίγο, όταν μπήκε μέσα στο δωμάτιό του έξαλλος ο πατέρας του για να του ζητήσει τον λόγο που έχασε την πρώτη ώρα στο σχολείο, εκείνος προσπάθησε να του εξηγήσει για το «κρασάρισμα» του..εργαλείου (απέκρυψε βέβαια τα υπόλοιπα για τις ατελείωτες ώρες διαδικτυακού παιχνιδιού). Ο πατέρας τον κοίταξε με το γνωστό ύφος «σε τι γλώσσα μου μιλάς;» και του είπε τη γνωστή φράση: «Στη μάνα σου το ΄ πες;». γλώσσα

5 Γιατί; Ιστορία 2η Η ΜΗΤΕΡΑ... ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ Εφηβικό πάρτι μέσω facebook προκάλεσε νύχτα χάους με την αστυνομία. Εκατοντάδες νεαροί εξαγριώθηκαν όταν έφτασαν στο σημείο περιπολικά και επιτέθηκαν με κάθε είδους αντικείμενα.

6 Ο 17χρονος Αγιάντ Φαντίλ μαζί με φίλους του από το Χόλαντ Παρκ, στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας, είχε οργανώσει στο παρελθόν και άλλα επιτυχημένα πάρτι, αλλά αυτό της Κυριακής ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Με αφορμή τα 16α γενέθλια της αδερφής του, όπως είχε ενημερώσει τους γείτονες, κάλεσε μέσω facebook περίπου 200 άτομα στην πίσω αυλή του σπιτιού, για μία γιορτή με μέτριας έντασης μουσική, από τις 7 ως τις 11 το βράδυ, όπως υποστήριζε. Η αρχική διάθεση των τριών διοργανωτών ήταν πάντως αρκετά... αμφισβητήσιμη, αν κρίνει κανείς από το όνομα του πάρτι, «Project HP», μία αναφορά στην ταινία «Project X» που παρουσιάζει ένα εφηβικό πάρτι που οδηγεί σε καταστάσεις εκτός ορίων. Η επιτυχία παλαιότερων πάρτι της ομάδας του Φαντίλ, σε κάθε περίπτωση, οδήγησε πολύ περισσότερους να δώσουν τα 5 ή 10 δολάρια του «εισιτηρίου» για να παραστούν και τελικά συγκεντρώθηκαν πάνω από 500 άτομα, δημιουργώντας ατμόσφαιρα κλαμπ στην γειτονιά.

7 «Είμαστε ευτυχείς που δεν τραυματίστηκαν αστυνομικοί», σχολίασε ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας, σχολιάζοντας με κάποια απορία ότι «δεν βρισκόμαστε σε εμπόλεμη ζώνη». Ο Φαντίλ πάντως, σχολιάζοντας τα συμβάντα στα ΜΜΕ της Αυστραλίας, δεν φάνηκε να αποθαρρύνεται. «Έμαθα το μάθημά μου, αλλά δεν πρόκειται να σταματήσω να οργανώνω πάρτι», είπε χωρίς δισταγμό, αν και προσέθεσε: «Αλλά σίγουρα όχι σε σπίτι». Πηγή: Εφημερίδα Έθνος, 14/10/2012 Όταν η αστυνομία αποφάσισε ότι πρέπει να παρέμβει, γύρω στις 9, ο κόσμος είχε ήδη καταναλώσει σημαντικές ποσότητες αλκοόλ - και το κακό δεν άργησε. Ομάδες νεαρών επιτέθηκαν στα περιπολικά, με αποτέλεσμα τουλάχιστον δύο να χρειαστούν γερανό για να απομακρυνθούν, ενώ άλλα δύο υπέστησαν σημαντικές φθορές. Η αστυνομία προχώρησε σε πολλές προσαγωγές και τρεις συλλήψεις.

8

9 Γιατί; Ιστορία 3 η … χωρίς λόγια!

10 Γιατί; Δημοσιεύματα όπως : Έκρηξη του παιδικού εθισμού στο Διαδίκτυο Έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και κατατάσσεται πλέον στη λίστα σοβαρών ψυχικών διαταραχών ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/10/2012, Εφημερίδα: ΤΟ ΒΗΜΑ Μικροί και μεγάλοι στη δίνη του εθισμού Οι επιστήμονες κατέθεσαν στην Αυστραλιανή Εταιρεία Ψυχολογίας μια έκθεση όπου υπογραμμίζουν συγκεκριμένα την αύξηση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσω Διαδικτύου και ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών.Αυστραλιανή Εταιρεία Ψυχολογίας

11 Υποστηρίζουν μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας λόγω της πτώσης του κόστους των διαδικτυακών συνδέσεων και της μεγάλης διαθεσιμότητάς τους, υπό μορφή δωρεάν Ίντερνετ σε δημόσιους χώρους, αλλά και λόγω της κατάκτησης της αγοράς από τα smartphones, πολλές χώρες χορεύουν πλέον τον χορό της «αιώνιας συνδεσιμότητας». Σύμφωνα με τον δρα Μάικ Κίριος,, η περαιτέρω μελέτη της συγκεκριμένης διαταραχής θα μπορούσε να επιτρέψει σε ειδικούς να διαγιγνώσκουν επιτυχώς την εξάρτηση των παιδιών στην τεχνολογία και να τους προσφέρουν εγκαίρως τη σωστή θεραπεία. «Στην περίπτωση των παιδιών, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν μια ξεκάθαρη αιτία. Αλλά σε γενικές γραμμές, η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα» εξηγεί. *

12

13 Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά στο Internet; (εργαλείο) Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Internet για: Πληροφόρηση και Ενημέρωση (Εφημερίδες, περιοδικά, κ.α.) Επικοινωνία με άλλους ( , chat rooms, Forum, blogs, κ.α.) Ψυχαγωγία. Παιχνίδια on line (όχι τζόγος Αγορές on line (;) Πρόσβαση στην γνώση και εκπαίδευση (Τράπεζες πληροφοριών, Βιβλία, Πανεπιστήμια κ.α.) Εμπορικές – Επαγγελματικές συναλλαγές.(;) Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση( e-learning: ακολουθούν 1+1 παραδείγματα

14 Δωρεάν μαθήματα σε εικονικό αμφιθέατρο Το Πανεπιστήμιο Αθηνών ανοίγεται στο Internet προσφέροντας αμφίδρομες διαλέξεις για όλους. «Ο κόσμος χρειάζεται στήριξη. Εμείς εκείνο που μπορούμε να του προσφέρουμε είναι γνώση...». Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μάνθος Σανταμούρης μιλάει με ενθουσιασμό, μιλάει αυθόρμητα και κυρίως... διά ζώσης. Σύντομα η εικόνα του, ενώ εξηγεί τις απόψεις του, δεν θα αποτελεί προνόμιο των φοιτητών που χωράει το αμφιθέατρο. Θα αποτελεί μια «διαδικτυακή» φιγούρα, έναν καθηγητή που θα διδάσκει μέσω Internet και - κυρίως - θα ενώνει τις επιστημονικές δυνάμεις ακαδημαϊκών από την Ελλάδα αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, σε μια σειρά ανοιχτών μαθημάτων.Internet ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Tο Βήμα 14/10/2012

15 Το Μουσείο της Ακρόπολης μπαίνει στο κινητό! Το πιο έξυπνο app της Ευρώπης θα είναι μια ψηφιακή περιήγηση στην αρχαία Αθήνα με... αρχαίους «ξεναγούς» Η «ευφυέστερη» ψηφιακή εφαρμογή της Ευρώπης για κινητά, που θα συνδυάζει ξενάγηση, Ιστορία, μυθολογία και διαδραστικότητα μέσα από το «πάντρεμα» των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ετοιμάζεται να δοκιμαστεί πιλοτικά τον Δεκέμβριο στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Σύμφωνα με την ερευνήτρια του τμήματος κυρία Ναταλία Μανωλά, πρόκειται για μια εφαρμογή που θα ξεναγεί τον επισκέπτη με τρόπο εξατομικευμένο και αμφίδρομο και σίγουρα όχι με την παραδοσιακή μέθοδο που χρησιμοποιούν τα μουσεία, δηλαδή με την πληροφόρηση έκθεμα προς έκθεμα.

16 Ρόλο ψηφιακού «ξεναγού» στο κινητό των επισκεπτών του Μουσείου της Ακρόπολης θα διαδραματίζουν καθημερινές, μυθολογικές, αλλά και πραγματικές μορφές της Αρχαιότητας, και μάλιστα ανάλογα με το προφίλ του κάθε χρήστη. «Η προσέγγιση θα είναι αφηγηματοκεντρική και όχι εκθεματοκεντρική».Οι ψηφιακοί «ξεναγοί» θα παρουσιάζουν στον επισκέπτη τον κόσμο της αρχαίας Αθήνας, θα τον συνοδεύουν στα εκθέματα και θα του παρέχουν πληροφορίες μέσα από ιστορίες. Η εφαρμογή θα έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται τις κινήσεις και τη συμπεριφορά του επισκέπτη μέσα στο μουσείο και να αναπροσαρμόζει τη ροή της αφήγησης αναλόγως, ενώ θα μπορεί να προσφέρει και εναλλακτική ξενάγηση. Έτσι, για παράδειγμα, μόλις η εφαρμογή καταλάβει ότι τη χρησιμοποιεί ένα παιδί, θα μπορεί να κάνει την περιήγηση με παιχνίδια, όπως το «Κυνήγι του θησαυρού». «Η εφαρμογή θα μπορεί να καταλάβει τι άνθρωπος είναι ο χρήστης και αν του αρέσει περισσότερο η γραμμική αφήγηση ή διαδραστικότητα». ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Το ΒΗΜΑ 14/10/2012

17

18 Τι μπορεί να αντιμετωπίσει ένα παιδί στο Internet; (Κίνδυνοι) Privacy: τα παιδιά μπορεί να εμπιστεύονται το Internet και να παρέχουν προσωπικές πληροφορίες χωρίς ενδοιασμούς. Ασφάλεια: όταν είναι online, τα παιδιά μπορεί να εκτίθενται σε ιούς (κακόβουλα προγράμματα που προκαλούν βλάβες σε υπολογιστικά συστήματα). Ανάρμοστο περιεχόμενο: τα παιδιά μπορεί να εκτεθούν σε υλικό που είναι ανάρμοστο και μπορεί να περιλαμβάνει πορνογραφία, διαφημιστικό υλικό, βία, εχθρότητα,cyber bulling και εξτρεμιστικές ομάδες. Online απάτες: απάτες που πραγματοποιούνται online όπως γίνονται και στον πραγματικό κόσμο, μόνο που οι απατεώνες συνήθως δεν ενδιαφέρονται για την ηλικία του ατόμου που εξαπατούν – ενδιαφέρονται μόνο για αυτά που θα αποκομίσουν.

19 …συνέχεια Identity theft: κάποιο άλλο άτομο μπορεί να κλέψει την ταυτότητα ενός παιδιού και να εκτελέσει παράνομες online δραστηριότητες. Ηλεκτρονικό έγκλημα τα παιδιά μπορεί να εμπλακούν σε παράνομες online ενέργειες. Συνήθως δεν γνωρίζουν τα νομικά, ηθικά και δεοντολογικά θέματα. Ψυχολογικά προβλήματα: τα παιδιά μπορούν να εθιστούν στο Internet και να αποκτήσουν προβλήματα όσο αφορά την κοινωνικότητά τους με άλλους ανθρώπους είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι

20 JMNBc

21 Πότε χτυπάει το καμπανάκι της ανησυχίας; Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού, άγχος, έμμονη σκέψη για το διαδίκτυο και όνειρα για το διαδίκτυο. Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσηςψυχοκινητική διέγερσηάγχος Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το διαδίκτυο (λογισμικά, σκληροί δίσκοι κ.λ.π) Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου σε κοινωνικό, οικογενειακό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Μειωμένη επίδοση στο σχολείο λόγω των πολλών ωρών που περνάει ο έφηβος στο διαδίκτυο. Σε προχωρημένες περιπτώσεις ο έφηβος δεν κοιμάται, παραμελεί την προσωπική του υγιεινή, μπορεί να σταματήσει ακόμα και το σχολείο. Ακόμη, απομονώνεται, από την οικογένεια και τους φίλους του, γίνεται επιθετικός, μπορεί να κλέβει χρήματα από του γονείς για να παίζει. Τέλος, φτάνει σε σημείο να μην τρώει ή και το αντίθετο( να παχαίνει πολύ).

22 Η γνώση είναι δύναμη…

23 Οι γονείς οφείλουν Να ενημερωθούν για το Διαδίκτυο Να δημιουργήσουν συμφωνία σε οικογενειακό επίπεδο* Να «συνοδεύουν» τα μικρότερα παιδιά όταν συνδέονται στο διαδίκτυο, ειδικά την πρώτη φορά Να διδάξουν τα παιδιά τους να μη δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες στο διαδίκτυο Να ενημερωθούν για τα τεχνολογικά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα για τον έλεγχο περιεχομένου

24 *Συμβόλαιο κανόνων συμπεριφοράς στο Ιnternet Υπόσχομαι: Να συζητήσω με τους γονείς μου για να μάθω τους κανόνες χρήσης του Internet, που περιλαμβάνουν τις τοποθεσίες που επιτρέπεται να επισκεφθώ, τι μπορώ να κάνω, πότε μπορώ να συνδεθώ στο Internet και για πόση ώρα μπορώ να παραμείνω συνδεδεμένος ( ___ λεπτά ή ___ ώρες).  Ποτέ να μην αποκαλύπτω προσωπικά δεδομένα, όπως η διεύθυνση του σπιτιού, ο αριθμός τηλεφώνου, η διεύθυνση εργασίας των γονέων μου ή ο αριθμός τηλεφώνου, αριθμοί πιστωτικών καρτών ή το όνομα του σχολείου μου, χωρίς την άδεια των γονέων μου.  Πάντα να ενημερώνω αμέσως τους γονείς μου εάν δω ή λάβω κάτι από το Internet που με ενοχλεί ή νοιώθω ότι με απειλεί. Σε αυτά συγκαταλέγονται μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τοποθεσίες Web ή ακόμη και κάτι στην τακτική αλληλογραφία με διαδικτυακούς φίλους  Ποτέ δεν θα συμφωνήσω να συναντήσω κάποιον που γνώρισα στο Internet, χωρίς την άδεια των γονέων μου  Ποτέ δεν θα στείλω φωτογραφίες του εαυτού μου ή άλλων μελών της οικογένειας σε άλλους μέσω του Internet ή με την τακτική αλληλογραφία, χωρίς την άδεια των γονέων μου.  Ποτέ δεν θα αποκαλύψω τους κωδικούς πρόσβασης στο Internet σε κανέναν (ούτε και στους καλύτερούς μου φίλους), παρά μόνο στους γονείς μου  Να μην κάνω τίποτα που μπορεί να προσβάλει ή να εξοργίσει άλλους ή είναι παράνομο  Ποτέ δεν θα κάνω λήψη, δεν θα εγκαταστήσω και δεν θα αντιγράψω οτιδήποτε από κάποιο δίσκο ή από το Internet χωρίς να πάρω άδεια  Ποτέ να μην κάνω κάτι στο Internet που κοστίζει χρήματα, χωρίς την άδεια των γονέων μου.  Να ενημερώσω τους γονείς μου για τα ονόματα σύνδεσης και συνομιλίας στο Internet, τα οποία γράφω παρακάτω:  _____________________  Όνομα (παιδιού) _______________________ Ημερομηνία ____________  Γονέας ή κηδεμόνας _______________________ Ημερομηνία ____________

25 Ένας οδηγός για μαμάδες και μπαμπάδες για παππούδες και γιαγιάδες!!! Σελίδα 17: Οδηγός για αγορά παιχνιδιών PEGI

26 Ακρωνύμια και emoticons: σελίδα 28 Σε αίθουσες ανοιχτής επικοινωνίας (τα λεγόμενα «chat rooms») ή στα ηλεκτρονικά μηνύματα γίνεται πολύ συχνά χρήση συντομεύσεων. Οι συντομεύσεις αυτές είναι κατά κύριο λόγο στην αγγλική γλώσσα. Ο παρακάτω πίνακας περιλαμβάνει μερικά από τα πιο συνηθισμένα ακρωνύμια, με στόχο να μπορείτε από εδώ και στο εξής να τα αναγνωρίζετε στις διαδικτυακές επικοινωνίες των παιδιών σας και όχι μόνο:

27

28 Τα θετικά και τα αρνητικά του Διαδικτύου

29 amazing mind reveals


Κατέβασμα ppt "2 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 Ομιλητές: Αλβανόπουλος Γεώργιος, Σχολ. Σύμβουλος 4 ης Περ/ρειας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google