Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενδοσχολική βία – σχολικός εκφοβισμός Ερευνητική εργασία – project Α΄ Λυκείου 3 ου ΓΕΛ Τρικάλων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενδοσχολική βία – σχολικός εκφοβισμός Ερευνητική εργασία – project Α΄ Λυκείου 3 ου ΓΕΛ Τρικάλων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενδοσχολική βία – σχολικός εκφοβισμός Ερευνητική εργασία – project Α΄ Λυκείου 3 ου ΓΕΛ Τρικάλων

2 Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός - bullying Είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

3 Ιδιαιτερότητες της επιθετικότητας Απρόκλητη, αδικαιολόγητη, άδικη, επαναλαμβανόμενη, ασκείται από ένα ισχυρότερο παιδί («δράστης») σε ένα ασθενέστερο («θύμα»), έχει στόχο να προκαλέσει φόβο, ανησυχία, ή πόνο, το ισχυρότερο παιδί αντλεί από αυτήν κάποιο όφελος (π.χ., ευχαρίστηση, κοινωνικό κύρος, απόκτημα), το ασθενέστερο παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Δεν είναι πείραγμα, γιατί δεν είναι αμοιβαίο, δεν γίνεται με παιγνιώδη και φιλικό τρόπο, δεν σταματά όταν ενοχλείται το παιδί. Δεν είναι ισότιμη σύγκρουση, είναι ασύμμετρη αλληλεπίδραση, είναι συστηματική κατάχρηση δύναμης. Εξ ορισμού, το παιδί χρειάζεται βοήθεια.

4 Μορφές σχολικού εκφοβισμού  λεκτική βία (προσβολή της προσωπικότητας, βρισιές, απειλές)  σωματική βία (σκούντημα, σπρώξιμο, ξυλοδαρμός, χτυπήματα στο πρόσωπο ή στο σώμα)  σεξουαλική βία(ενοχλητικές χειρονομίες)  ηλεκτρονική βία(μέσω sms ή )  Ψυχολογική βία (εκβιασμός, απομόνωση, αποκλεισμός από παρέες συμμαθητών)  Απώλεια, κλοπή ή καταστροφή προσωπικών αντικειμένων

5 Τα παιδιά – θύματα Βάσει διεθνών και ελληνικών ερευνητικών δεδομένων,  εμφανίζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση,  αδυναμία επίλυσης προβλημάτων,  είναι καταθλιπτικά  εμφανίζουν συναισθηματικές δυσκολίες, αίσθημα μοναξιάς,  ενώ οι χαμηλές σχολικές επιδόσεις και οι απουσίες κατά την φοίτηση είναι συχνά φαινόμενα. Τα παιδιά –θύματα εμφανίζουν στο μέλλον:  αδυναμία να αναλάβουν ευθύνες,  να επιδείξουν συνέπεια στον κοινωνικό τους ρόλο,  να συνάψουν διαπροσωπικές σχέσεις ή  να έχουν ομαλή σεξουαλική ζωή.

6 Παιδιά θύτες Τα παιδιά-θύτες, αυτά που ασκούν εκφοβισμό και βία σε άλλα, είναι συνήθως παιδιά: με χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ φαίνονται σίγουρα για τον εαυτό τους, ενεργητικά και υπερδραστήρια, επιθετικά, επιρρεπή σε παραβίαση κανόνων και σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, ικανά να ξεφεύγουν από δύσκολες καταστάσεις, δίχως ηθικούς ενδοιασμούς ή τύψεις για τις πράξεις τους.

7 Πιθανά σημάδια ότι ένα παιδί θυματοποιείται από τους συμμαθητές του Γίνεται επιθετικό, παράλογο, ανήσυχο. Εκφοβίζει ή θυματοποιεί άλλα παιδιά ή αδέλφια. Σταματά να τρώει. Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό ή το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο. Τρομάζει, φέρεται αμήχανα όταν λαμβάνει μήνυμα στο κινητό.

8 Πιθανά σημάδια ότι ένα παιδί θυματοποιείται από τους συμμαθητές του Κάνει απουσίες, κοπάνες Αρχίζει να τραυλίζει. Απειλεί με αυτοκτονία. Κλαίει πριν κοιμηθεί, έχει εφιάλτες Χάνει συνέχεια το κολατσιό του ή τα χρήματά του - επιστρέφει πεινασμένο

9 Του λείπουν πράγματα Φοβάται να περπατήσει μόνο στο σχολείο. Δεν θέλει να πάει σχολείο, ούτε να χρησιμοποιήσει το λεωφορείο Εκλιπαρεί να το πάνε σχολείο με το αμάξι Αλλάζει διαδρομή πηγαίνοντας προς το σχολείο Το πρωί νιώθει άρρωστο/δεν θέλει να πάει σχολείο. Πέφτει η σχολική του επίδοση. Επιστρέφει με σχισμένα ρούχα, κατεστραμμένα βιβλία. Ζητά ή κλέβει χρήματα (για να δώσει στο θύτη- εκβιαστή).

10 Οι οικονομικές ανισότητες, οι καινούριες μορφές ψυχαγωγίας των παιδιών, ο έκδηλος ρατσισμός, η έλλειψη του απαραίτητου χρόνου των γονέων και τα λάθος πρότυπα είναι κάποιες από τις αιτίες που ευνοούν παραβατικές συμπεριφορές των παιδιών. Που οφείλεται η έξαρση του κοινωνικού αυτού φαινομένου

11 Τρόποι –Προτάσεις αντιμετώπισης- Μέτρα κατά της σχολικής βίας Από τα ΜΜΕ Προσαρμογή των προγραμμάτων της τηλεόρασης στα ωράρια και τη ζωή των μαθητών Εκπαιδευτικά μορφωτικά ψυχαγωγικά προγράμματα Περιορισμός των έργων και σκηνών βίας Spots και σλόγκαν κατά της σχολικής βίας

12 Από φορείς όπως (επιστημονικούς, κοινωνικούς, ΟΤΑ κ.λπ) Ουσιαστική σχέση, παρέμβαση στη σχολική ζωή (διαλέξεις, συζητήσεις) Πρόσκληση των μαθητών στους χώρους επιστήμης, διοίκησης, έρευνας κτλ) Συμβολή στην «εκκαθάριση» των χώρων γύρω από το σχολείο από οποιαδήποτε «στέκια» που θα δημιουργούσαν προβλήματα.

13 Από το Υπουργείο Παιδείας Χωροθέτηση σχολείων και αρχιτεκτονική ενταγμένες στον κοινωνικό ιστό της περιοχής Προγράμματα εκπαίδευσης με ανοικτό ορίζοντα, σύγχρονα και ελκυστικά Φιλελευθεροποίηση της σχολικής ζωής

14 Από τη διεύθυνση του σχολείου Αποφυγή στιγματισμού, περιθωριοποίησης, απομόνωσης μαθητών Ώρες ψυχαγωγίας, εκδηλώσεις δημιουργίας, ενθάρρυνση πρωτοβουλιών

15 Από τους καθηγητές Όχι βαθμολογικό άγχος, όχι σχέση εξουσιαστή/εξουσιαζόμενου (διακρίσεις, ταπείνωση) Όχι τυπική διδασκαλία, αλλά μόρφωση, ζεστασιά, επικοινωνία Όχι ηθικολογία, αλλά στάση ζωής

16 Από τους γονείς Αποφυγή της ενδοοικογενειακής βίας Το δωμάτιο του μαθητή ως χώρος ελευθερίας και χαλάρωσης Η μελέτη στο σπίτι όχι ως καταναγκασμός αλλά ως αυτοπειθαρχία

17 Από τους πολιτιστικούς, πνευματικούς συλλόγους κ.λπ. Έκδοση ενημερωτικών (για τη βία στην Ιστορία, στον κόσμο, στην τέχνη) βιβλίων Επαφές με ομάδες μαθητών και οργάνωση καλλιτεχνικών/ ποιητικών βραδιών

18 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ σε 169 μαθητές Λυκείου

19 4. Έχεις δεχθεί επιθετική συμπεριφορά στο χώρο του σχολείου;

20 8. Αισθάνεσαι προστατευμένος στον χώρο του σχολείου;

21 9. Έχεις ασκήσει βία στο χώρο του σχολείου;

22 10. Έχεις καταγγείλει ποτέ επιθετική συμπεριφορά;

23 12. Έχεις δεχθεί επιθετική συμπεριφορά από:

24 13. Έχεις υποστεί κάποια μορφή βίας από τις παρακάτω;

25 14. Αν κάποια στιγμή τύχει να βρεθείς σ’ ένα περιστατικό ενδοσχολικής βίας, πώς πιστεύεις πως θα αντιδράσεις;

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43 24

44 23

45 22

46 21

47 20

48 19

49 18

50 17

51 16

52 15

53 14

54 13

55 12

56 11

57 10

58 9

59 8

60 7

61 6

62 5

63 4

64 3

65 2

66 1

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102

103


Κατέβασμα ppt "Ενδοσχολική βία – σχολικός εκφοβισμός Ερευνητική εργασία – project Α΄ Λυκείου 3 ου ΓΕΛ Τρικάλων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google