Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ 11ο Γ.Λ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΟΜΑΔΑ: ‘THE UNEXPECTED’ Καζάκη Μαρία Επιτροπάκης Σπύρος Καπαρουνάκη Μαρία Ζουμάκη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ 11ο Γ.Λ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΟΜΑΔΑ: ‘THE UNEXPECTED’ Καζάκη Μαρία Επιτροπάκης Σπύρος Καπαρουνάκη Μαρία Ζουμάκη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ 11ο Γ.Λ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΟΜΑΔΑ: ‘THE UNEXPECTED’ Καζάκη Μαρία Επιτροπάκης Σπύρος Καπαρουνάκη Μαρία Ζουμάκη Χρύσα Ζαχαράκη Μαρία Αγριμάκη Ανεζίνη Και Τσαχάκη Άρια

3 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ως πρόλογο θα θέλαμε να αναφέρουμε πως η εποχή που ο θρησκευτικός ρατσισμός θεωρείτο αγώνας ιερός και έντιμος τείνει και οφείλει να παρέλθει οριστικώς. Ο χάρτης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι σε θέση να ορίσει το ηθικό και το «θεάρεστο», απαλλάσσοντας την ανθρωπότητα από την αντίφαση της ρατσιστικής μισαλλοδοξίας που μετατρέπει τους οπαδούς ενός δόγματος σε θύτες και τους οπαδούς των άλλων δογμάτων σε θύματα, το οποίο είναι προφανώς άκρως αντιχριστιανικό.

4 Πιο ειδικά, αν και οι εποχές παρέρχονται η απάθεια μερικών αν όχι όλων των θρησκειών δεν έχει λάβει τέλος από ομάδες ανθρώπων που θεωρούν ανώτερη την θρησκεία που υποστηρίζουν. Επιπλέον θα μελετήσουμε συγκεκριμένα περιστατικά θρησκευτικού ρατσισμού για όλες τις θρησκείες, στην χώρα μας και ανά τον κόσμο.

5 Ο φανατισμός,είναι φαινόμενο παλιό, επικίνδυνο και με πλήθος αρνητικών συνεπειών. Παρατηρείται σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης ζωής,όπως στην πολιτική,στη θρησκεία, στον αθλητισμό. Σε αυτή την εργασία θα ασχοληθούμε με το φανατισμό στο θρησκευτικό τομέα.

6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ρατσισμός είναι να θεωρούμε κάποια άλλη ομάδα ανθρώπων ως κατώτερη ή ακόμη και άξια περιφρόνησης, λόγω φυλετικής ή εθνικής τους καταγωγής. Αιτία του ρατσισμού είναι συνήθως ένα μίγμα υπεροψίας και φόβου. Δηλαδή, από την μια πλευρά αισθανόμαστε ότι η δική μας φυλή είναι ανώτερη – πιο καλλιεργημένη πιο έξυπνη πιο πολιτισμένη κτλ –ενώ από την άλλη αισθανόμαστε ότι η άλλη φυλή με κάποιο τρόπο μας απειλεί: Έιτε στρατιωτικά είτε πολιτιστικά είτε ακόμα και σε επίπεδο εξεύρεσης εργασίας. Το αποτέλεσμα, μέσα μας, είναι να βλέπουμε μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων με εχθρότητα και προκατάληψη.

7 Ο ρατσισμός ενέχει πάντοτε το στοιχείο της διαστρεβλωμένης όρασης.Στους εαυτούς μας, βλέπουμε μόνο καλά, μόνο αρετές, μόνο μεγαλείο. Αν πάλι κατά σύμπτωση προσέξουμε κάποιο ελάττωμα εύκολα το δικαιολογούμε. Στην δε αντίπαλη φυλή βλέπουμε μόνο πάθη, μόνο πονηριά, μόνο μικρότητα. Αν κατά σύμπτωση προσέξουμε κάποια καλοσύνη, εύκολα τη ανάγουμε σε υστεροβουλία.

8 Ο κάθε λαός βρίσκει τα δικά του προσχήματα όταν θέλει να στραφεί προς τον ρατσισμό. Πιο ειδικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την ναζιστική Γερμανία η οποία είχε προφασιστεί την γενετική καθαρότητα. Η Αγγλία της αποικιοκρατίας προφασίστηκε την πολιτιστική ανωτερότητα. Εμείς εδώ στην Ελλάδα όταν έχουμε κρούσματα ρατσισμού, συνήθως αναζητούμε πρόσχημα στην εθνική μας καταγωγή, στην ελληνικότητα μας και στην ένδοξη ιστορία μας.

9 Είναι βέβαια αλήθεια ότι οι αρχαίοι πρόγονοί μας συνεισέφεραν πολλά στον πανανθρώπινο πολιτισμό, ίσως και περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο λαό της εποχής εκείνης. Το έκαναν όμως αυτό καλλιεργώντας την δημοκρατία και το σεβασμό προς την κάθε άνθρωπο, προς το ανθρώπινο πρόσωπο αυτό καθ’ εαυτό. Αν τώρα εμείς –εν ονόματι των αρχαίων- περιφρονούμε κάποιους εκ των συνανθρώπων μας, τότε το μόνο που κάνουμε είναι να φανερώνουμε ότι δεν είμαστε γνήσια παιδιά τους.

10 Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι ο κάθε άνθρωπος,ανεξάρτητα από την παιδεία που έλαβε και από τον πολιτισμό στον οποίο ανατράφηκε, έχει μέσα του την ίδια φλόγα της ανθρώπινης φύσης που έχουμε και εμείς: έχει δηλαδή την ικανότητα να αγαπά, να δημιουργεί,να ζει σε κοινωνία, να σκέπτεται, να χαίρεται, να θαυμάζει. Ίσως σε κάποια εξωτερικά ιδιώματα ή σε κάποιες συνήθειες να διαφέρει από εμάς, αλλά αυτό θα έπρεπε να ξυπνούσε το ενδιαφέρον μας μάλλον- πώς να γνωριστούμε καλύτερα – παρά τον φόβο, την κατάκριση, την περιφρόνηση.

11 ΠΛΑΙΣΙΟ-ΣΤΟΧΟΙ Στα πλαίσια του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας μας δόθηκε το θέμα του θρησκευτικού ρατσισμού για τον οποίο και θα αναφερθούμε. Στόχος μας είναι να καταλάβουμε και να αναλύσουμε τις απόψεις των μαθητών και όχι μόνο όσο αναφορά τους ανθρώπους από άλλη θρησκεία.

12 ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΗΣ:  Να μάθουν οι άνθρωποι να σέβονται τον συνάνθρωπό τους.  Να μάθουμε ότι είμαστε όλοι το ίδιο χωρίς να είναι κανείς κατώτερος ή ανώτερος από τους άλλους.  Δεχόμαστε τον άλλον άνθρωπο όπως ακριβώς είναι.  Συναντάμε κάποιον ή ακόμα και κάτι διαφορετικό και το δεχόμαστε όπως έχει.

13  Δεν προσπαθούμε να υποβιβάσουμε κάποιον επειδή είναι διαφορετικός από εμάς, γιατί διαφορετικοί είμαστε και εμείς σε αυτούς.  Είμαστε διαφορετικοί και αυτό είναι το πιο μοναδικό πράγμα πάνω στον άνθρωπο. Στόχος μας λοιπόν είναι να αποδεχόμαστε την διαφορετικότητα όπως πρέπει, με σεβασμό κατανόηση και πάνω από όλα ανθρωπιά.

14 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Αρχικά λάβαμε το θέμα και στην συνέχεια το χωρίσαμε σε υποερωτήματα, έτσι ώστε κάθε μέλος της ομάδας να ασχοληθεί με την ερώτησή του. Συντάξαμε ερωτηματολόγια τα οποία και μοιράσαμε στα τμήματα της Β’ Λυκείου. Ενενήντα αντίτυπα τυπώθηκαν με σκοπό την αποτύπωση της κοινής γνώμης.. Στην συνέχεια λάβαμε πίσω τα ερωτηματολόγια και μελετήσαμε τις απαντήσεις των μαθητών, επιπλέον τα χωρίσαμε με σκοπό να υπάρχει καλύτερη οργάνωση.

15 ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ

16

17 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Αν και ο αριθμός αγοριών κοριτσιών ήταν άνισος οι θρησκευτικές πεποιθήσεις των μαθητών είναι ίσες αφού το 100% αυτών είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι όλοι οι μαθητές στη ζωή τους είχαν είτε στενή είτε τυπική σχέση με κάποιον αλλόθρησκο.Αυτό φανερώνει το μεγάλο αριθμό αλλόθρησκων ανθρώπων στη χώρα μας.

18 Οι περισσότεροι άνθρωποι υποστηρίζουν ότι η πληροφόρηση τους εξ’ ολοκλήρου βασίζεται στα ΜΜΕ και πιο συγκεκριμένα στην τηλεόραση. Δευτερεύοντες πηγές πληροφόρησης είναι οι εφημερίδες και τα περιοδικά. Αμέσως μετά είναι οι οικογενειακές και οι προσωπικές σχέσεις. Επίσης υπάρχει ένα αξιοσημείωτο ποσοστό παιδιών τα οποία κάποια στιγμή στη ζωή τους φοιτούσαν στην ίδια τάξη με αλλόθρησκα παιδιά και οι σχέσεις τους ήταν αρκετά καλές. Σύμφωνα με το ερώτημα που τέθηκε στους μαθητές στο αν είχαν πρόβλημα με ανθρώπους από άλλη θρησκεία το μεγαλύτερο συντριπτικό μέρος απάντησε ‘ΝΑΙ’.

19 ΤΟ ‘ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ’ ρατσισμός και οι αντιλήψεις για βιολογική ή πολιτιστική κατωτερότητα κάποιων λαών και ανωτερότητα κάποιων άλλων, παλαιότερα δικαιολογούσαν την αποικιοκρατία της Δύσης, και καταπιεστικούς θεσμούς όπως αυτός της δουλείας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αργότερα, παρείχαν την ιδεολογική κάλυψη στην προσπάθεια των ναζί να επεκταθούν στις, σημαντικές γι’ αυτούς, περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης.

20 Σήμερα, οι μορφές του ρατσισμού είναι πιο σύγχρονες, όμως παραμένουν στην υπηρεσία των επιδιώξεων του αστισμού. Η ισλαμοφοβία έχει δικαιολογήσει στρατιωτικές επεμβάσεις της Δύσης σε χώρες της Μέσης Ανατολής με πλουτοπαραγωγικές πηγές. Σε συνδυασμό με τον σύγχρονο αντιμεταναστευτισμό, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει τις λαϊκές μάζες από τα πραγματικά αίτια της φτώχειας και της εξαθλίωσης. Οι νέες ρατσιστικές αντιλήψεις, προσπαθούν να στρέψουν τον εργαζόμενο λαό ενάντια στους μετανάστες, στους αλλόθρησκους, στους φτωχούς ξένους, αποκρύπτοντας πως τα πραγματικά αίτια της κοινωνικής και οικονομικής αδικίας και ανισότητας, είναι η δραστηριότητα και η απληστία του κεφαλαίου.

21 ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ Ή ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ? Ο ρατσισμός είναι αντίληψη τελείως αντίθετη με την χριστιανική πίστη. Ο Χριστιανισμός από την φύση του, πάντα ήταν ένα κίνημα που έδινε έμφαση στην διεθνιστική διάσταση της κοινωνίας. Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός είπε “ν’ αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου. Τον πλησίον σου, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής ή θρησκείας. Ο Χριστιανισμός ήρθε να βάλει τον άνθρωπο πάνω απ’ όλους αυτούς τους διαχωρισμούς. Και αυτό, ο Χριστός το δίδαξε και με τις πράξεις του, όταν προσέγγιζε Σαμαρείτες, Ρωμαίους, γυναίκες, χωρίς να κάνει διακρίσεις. Ο Παύλος, αργότερα διακήρυξε ξεκάθαρα πως εν Χριστώ “δεν υπάρχει πια Ιουδαίος ούτε Έλληνας”

22 Η αντίληψη της υπεράσπισης των ξένων, είναι φανερή στην Αγία Γραφή: “Ο Κύριος, ο Θεός σας… είναι εκείνος που… αγαπάει τον ξένο… Να αγαπάτε λοιπόν τους ξένους…” Μάλιστα, περιέχει αυστηρές σχετικές διακηρύξεις: “Καταραμένος όποιος διαστρεβλώνει το δίκιο του ξένου…”

23 Επίσης, ανάμεσα στους εργαζόμενους, δεν κάνει διάκριση σε ντόπιους και ξένους: “Μην εκμεταλλεύεσαι ποτέ τον μισθωτό, το δυστυχισμένο και το φτωχό συμπατριώτη σου ή τον ξένο που ζει σε μια από τις πόλεις της χώρας σου. Να του δίνεις κάθε μέρα το ημερομίσθιό του, πριν την δύση του ήλιου· γιατί είναι φτωχός και το έχει ανάγκη. Αλλιώς αυτός θα φωνάξει με αγανάκτηση εναντίον σου στον Κύριο, κι αυτό θα σου καταλογιστεί αμαρτία.”

24 Κι όμως, υπάρχουν χριστιανοί που ψηφίζουν κόμματα με ρατσιστικές ιδέες! Κι όμως, υπάρχουν ρατσιστικά κόμματα που δηλώνουν “ορθόδοξα

25 ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΦΑΝΕΡΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ 1) Η Κινεζική κυβέρνηση συνέλαβε και καταδίκασε σε δύο χρόνια καταναγκαστικά έργα Κινέζο ιερέα παράνομης προτεσταντικής εκκλησίας, για διοργάνωση παράνομων θρησκευτικών συγκεντρώσεων. Η ομάδα παρακολούθησης της προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων China Aid, ανακοίνωσε πως το κινεζικό κράτος καταδίκασε σε δύο χρόνια καταναγκαστικά έργα τον προτεστάντη πάστορα Σι Ενχάο, ο οποίος ήταν κρατούμενος από τις 21 Ιουνίου.

26 Η συλλήψεις και οι καταδίκες σε καταναγκαστικά έργα είναι μέρος της προσπάθειας της κινεζικής κυβέρνησης να καταστείλει την δημιουργία όλο και περισσότερων παράνομων εκκλησιών που εμφανίζονται παντού στη χώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Κίνα καταδίκες σε καταναγκαστικά έργα μέχρι δύο χρόνια μοιράζονται χωρίς κανονική δίκη κατά σύσταση της αστυνομίας. 2) Οι Χριστιανοί υπό διωγμό από τους μουσουλμάνους: Ιρανός πάστορας καταδικάστηκε σε θάνατο!

27 Η επιβολή της θανατικής ποινής για τον Ιρανό πάστορα, ο οποίος έχει καταδικαστεί για «αποστασία», έχει γίνει δεκτή και επιβεβαιωθεί από το Ιρανικό Ανώτατο Δικαστήριο. Ο πάστορας Youcef, κατέχει ηγετική θέση σε ένα δίκτυο κατ’οίκον εκκλησιών με την ονομασία "Εκκλησία του Ιράν", συνελήφθη και φυλακίστηκε τον Οκτώβριο του 2009 όταν διαμαρτυρήθηκε για την απόφαση της κυβέρνησης που απαιτούσε ο γιος του να μελετάει το Κοράνι.

28 Ο Youcef φυλακίστηκε αρχικά τον Δεκέμβριο του 2006, κατηγορούμενος για ‘αποστασία’ από το Ισλάμ και ευαγγελισμό μουσουλμάνων. Αφέθηκε ελεύθερος δύο εβδομάδες αργότερα, χωρίς να ειπωθεί τίποτα για τις κατηγορίες. Το 2009, Yousef ανακάλυψε μια πρόσφατη αλλαγή στην ιρανική εκπαιδευτική πολιτική που ανάγκαζε όλους τους μαθητές, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών του, να διαβάζουν από το Κοράνι. Μόλις ο Youcef έμαθε για αυτή την αλλαγή, πήγε στο σχολείο και διαμαρτυρήθηκαν, βασιζόμενος στο γεγονός ότι το ιρανικό σύνταγμα εγγυάται την ελευθερία άσκησης της θρησκείας.

29 Η διαμαρτυρία του καταγγέλθηκε στην αστυνομία, που τον συνέλαβε και τον οδήγησε ενώπιον δικαστηρίου στις 12 Οκτωβρίου 2009, με την κατηγορία της ‘διαμαρτυρίας’. Η κατηγορία αργότερα μετατράπηκε σε ‘αποστασία’ και ευαγγελισμό, οι ίδιες κατηγορίες με τις οποίες είχε αρχικά συλληφθεί το Κρατήθηκε σε μια φυλακή στην Lakan, ένα προάστιο τουRasht. Ο 32χρονος Nadarkhani γεννήθηκε σε μια μουσουλμανική οικογένεια, αλλά αποφάσισε να πιστέψει στο Χριστό σε ηλικία 19 ετών.

30 Όταν ανακρίθηκε, ο Nadarkhani προσφέρθηκε να γράψει την ομολογία του, δηλώνοντας ότι έφυγε από το Ισλάμ για τον Χριστιανισμό. Κατά τη διάρκεια της δίκης του, εντούτοις, κατέθεσε ότι πιέστηκε να κάνει αυτή τη δήλωση. "Δεν είμαι ένας αποστάτης... πριν από την ηλικία των 19 χρονών δεν είχα δεχθεί οποιαδήποτε θρησκεία," είπε ο Nadarkhani στη δίκη. "Ο Ανακριτής μου με έπεισε να σκεφτώ ότι ένα άτομο που γεννιέται από μουσουλμάνους γονείς, και δεν δέχεται άλλη θρησκεία έξω από το Ισλάμ πριν φτάσει σε ώριμη ηλικία - κατά την θρησκεία - είναι αυτόματα μουσουλμάνος."

31 Τον Σεπτέμβριο, το 11 ο Ποινικό Δικαστήριο Εφέσεων του Ιράν της επαρχίας Gilan δέχθηκε την ποινή του θανάτου για τον πάστορα Youcef επικυρώνοντας την καταδίκη του για αποστασία. Η εκτέλεση της θανατικής ποινής, ωστόσο, καθυστέρησε. Πολλοί πιστεύουν ότι η καθυστέρηση ήταν ένα μέσο για να πιεσθεί ο Nadarkhani, να αποκηρύξει την πίστη του στον Χριστό μέσα στη φυλακή. Με την καταδίκη τώρα να έχει γίνει δεκτή και να έχει επιβεβαιωθεί, είναι πιθανό ότι οι αρχές θα του ζητήσουν να αποκηρύξει την πίστη του και εφόσον αυτός αρνηθεί, θα τον εκτελέσουν, χωρίς προειδοποίηση - ένα τυπικό μοτίβο που ακολουθούν οι αρχές σε τέτοιες περιπτώσεις.

32 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΦΟΒΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ (2011) -Επίθεση φοιτητών στον Αρχιεπίσκοπο της Καθολικής Εκκλησίας του Βελγίου: -- Εμπρησμός στην είσοδο Εκκλησίας στην Ισπανία από ομάδα ακραίων φεμινιστριών:

33

34 ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ Με το θέμα των χριστιανικών διώξεων ασχολείται και το online περιοδικό και Καναδική εφημερίδα):) “Η άγνοια” είναι η παρωπίδα που φοριέται από τη Δύση, λέει ο Michael Horowitz, ένας Αμερικανοεβραίος ακτιβιστής που γράφει για τους διωγμούς κατά των χριστιανών παγκοσμίως. Η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τη μεταχείριση των χριστιανών σε παγκόσμιο επίπεδο “ενισχύεται από τις προκαταλήψεις και τις συμβατικές πεποιθήσεις που οδηγούν πολλούς στη Δύση να απορρίπτουν τους διωγμούς κατά των χριστιανών ως κάτι το απίθανο, το αναληθές και το αδύνατο”, είπε ο Horowitz Toronto στην εφημερίδα Star.

35 Επειδή ο Χριστιανισμός είναι καταγεγραμμένος ως η θρησκεία των πιο πλούσιων και ισχυρών κρατών του κόσμου – και έχει μια ιστορική καταγραφή της βαρβαρότητας που πάει μαζί – η σύγχρονη ελίτ είναι μαθημένη να σκέφτεται τους χριστιανούς ως τους διώκτες και όχι ως τα θύματα, λέει οHorowitz. «Υπάρχει ακόμη η νοοτροπία ότι ο Χριστιανισμός είναι λευκός, δυτικός και ευρωπαϊκός προσθέτει ο Paul Marshall του Ινστιτούτου Hudson στην Washington, DC, ο οποίος είπε στην εφημερίδα ότι το πρόσωπο του Χριστιανισμού έχει αλλάξει δραστικά από αυτό που ήταν κάποτε.

36 Σχεδόν όλες οι οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και κυβερνητικοί οργανισμοί της Δύσης που παρακολουθούν τα ην κατάσταση των Χριστιανών σε όλο τον κόσμο συμφωνούν: Μεταξύ 200 και 230 εκατομμύρια πιστοί αντιμετωπίζουν καθημερινά απειλές θανάτου, ξυλοδαρμούς, φυλακίσεις και βασανιστήρια, και επιπλέον 350 εκατομμύρια έως 400 εκατομμύρια βιώνουν διακρίσεις σε τομείς όπως η απασχόληση και η στέγαση. Μια συντηρητική εκτίμηση του αριθμού των χριστιανών που σκοτώνονται για την πίστη τους κάθε χρόνο είναι περίπου

37 Η οργάνωση ‘Pew Forum on Religion and Public Life’ ανέφερε κατά τη διάρκεια μιας διάσκεψης τον περασμένο μήνα σχετικά με τις διώξεις κατά των χριστιανών, ότι οι Χριστιανοί «παρενοχλούνται» από παράγοντες της κυβέρνησης σε 102 χώρες και από κοινωνικούς παράγοντες, όπως τον νόμο του όχλου, σε 101 χώρες. Η έκθεση, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δήλωσε: «Συνολικά, οι Χριστιανοί αντιμετωπίζουν κάποια μορφή παρενόχλησης στα δύο τρίτα όλων των χωρών», ή σε 133 έθνη.

38 Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο όρος “παρενόχληση” καλύπτει αυτοδικίες και τρομοκρατικές επιθέσεις κατά χριστιανών σε περισσότερες από δώδεκα μουσουλμανικέςχώρες. Γιατί λοιπόν, οι Χριστιανοί της Δύσης, οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν βασικές ελευθερίες στην άσκηση των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων, δεν βγαίνουν στους δρόμους και δεν ζητούν να αναληφθεί κάποια δράση;Είκοσι ένας νεκροί και ενενηνταεπτά τραυματίες την Πρωτοχρονιά από επίθεση ισλαμιστών κατά τη διάρκεια λειτουργίας σε Κοπτική εκκλησία της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο. Υπεύθυνοι για την επίθεση θεωρούνται αιγύπτιοι ισλαμιστές, παρακλάδι της Αλ-Κάιντα. Απειλές για παρόμοιες επιθέσεις έχουν γίνει για πενήντα κοπτικές εκκλησίες στην Αίγυπτο αλλά και σε άλλες χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία

39 Οι ορθόδοξοι χριστιανοί Κόπτες αποτελούν το πέντε με δέκα τοις εκατό του πληθυσμού της Αιγύπτου και διώκονται αιώνες τώρα με αποτέλεσμα τη συνεχή αριθμητική τους συρρίκνωση. Πολλοί εξισλαμίζονται για να γλυτώσουν από τους διωγμούς, τις διακρίσεις σε βάρους τους, τους αποκλεισμούς από το δημόσιο κ.ά. Ποιοί είναι όμως οι Κόπτες και τι σχέση έχουν με εμάς; Οι Κόπτες είναι αιγύπτιοι χριστιανοί και απετέλεσαν μία από τις πρώτες πληθυσμιακές ομάδες που ασπάστηκαν το χριστιανισμό στη Μέση Ανατολή. Η ονομασία τους προέρχεται από παράφραση της ελληνικής ονομασίας Αίγυπτος από τους Άραβες σε Qubt ή Qibt και τελικά Copt. Ήδη από το 60 μ.Χ. υπάρχει η Κοπτική εκκλησία στην Αίγυπτο.

40 Oι Κόπτες είχαν ενσωματώσει αρκετές από τις παραδόσεις της αρχαίας αιγυπτιακής θρησκείας, αλλά και στοιχεία της αρχαίας ελληνικής παράδοσης και γραμματείας, μιας και η Αίγυπτος είχε κατακτηθεί το 332 π.Χ. από τον Μέγα Αλέξανδρο και είχε έρθει σε επαφή με τις σχετικές διδασκαλίες. Η μετάβαση των Κοπτών στο Χριστιανισμό διευκολύνθηκε από το γεγονός ότι η πίστη σε μια μετά θάνατο ζωή, κεντρικό σημείο της χριστιανικής διδασκαλίας, υπήρξε και βασική πίστη της αρχαίας αιγυπτιακής θρησκείας. Παράλληλα, υπήρχαν και αρκετές άλλες ομοιότητες μεταξύ των δύο θρησκειών, όπως για παράδειγμα η πίστη των αρχαίων Αιγυπτίων στη διττή -θεού και ανθρώπου- φύση του Όσιρη, στο γεγονός της ανάστασης του, καθώς και στην ιερή τριάδα των θεών Όσιρη, Ίσιδας και Ώρου.

41 εξακολούθησε να τελεί υπό απαγόρευση μέχρι και το 313 μ.Χ., χρονολογία κατά την οποία ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος επέβαλε με νόμο την ανεξιθρησκία σε ολόκληρη την επικράτεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

42

43 Θα θυμούνται οι περισσότεροι, πιστεύω, τις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας ισλαμιστών σε διάφορες μουσουλμανικές και όχι μόνο χώρες με αφορμή γελοιογραφίες του Μωάμεθ που δημοσιεύτηκαν σε Ευρωπαϊκή εφημερίδα. Εντελώς πρόσφατα, με αφορμή και πάλι την καύση του Κορανίου από τον ιερέα Τέρι Τζόουνς στη Βόρεια Φλώριδα των ΗΠΑ, ξέσπασαν βίαιες διαδηλώσεις στο Αφγανιστάν με συνέπεια τον θάνατο 24 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων 7 ήσαν υπάλληλοι του ΟΗΕ. Επιπλέον, όπως πληροφορούμαστε [βλ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ], ο ιερέας όχι μόνο δέχτηκε περισσότερες από 300 απειλές για τη ζωή του, αλλά και επικηρύχτηκε με το ποσό των 2,4 εκατομμυρίων δολλαρίων!

44 Όπως σωστά επισημαίνει ο λιβανέζικης καταγωγής Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Μεσανατολικών Σπουδών του Αμερικανικού Πανεπιστημίου Τζον Χίπκινς, «ο φανατισμός δεν υπακούει σε καμία λογική». Και όσο περισσότερο απαίδευτος είναι κάποιος, τόσο περισσότερο ευάλωτος είναι στον φανατισμό. Και δυστυχώς, στην αρχή του 21ου αιώνα το μορφωτικό επίπεδο πολλών λαών εξακολουθεί ακόμη να βρίσκεται πολύ χαμηλά και ως εκ τούτου η «εκμετάλλευσή» τους από τους επιτήδειους είναι πολύ πιο εύκολη.

45 Η ανεξιθρησκεία, δηλαδή η ανεκτικότητα του ατόμου σε διαφορετικά θρησκευτικά δόγματα από το δικό του, που καθιερώθηκε με το διάταγμα του Μεδιολάνου το 313 μ.Χ. από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο και τον Λικίνιο, και το οποίο έδινε στους χριστιανούς, μετά από αιώνες διωγμών, αλλά και σε όλους γενικότερα «liberam potestatem sequendi religionem, quam quisque voluisset» (= την ελευθερία να ακολουθήσει ο καθένας όποια θρησκεία ήθελε), δυστυχώς ακόμα και στις μέρες μας δεν κατέστη δυνατόν να επιβληθεί σε πολλές, κυρίως μουσουλμανικές, χώρες.

46 Οι διωγμοί και οι παντοειδείς διακρίσεις σε βάρος των χριστιανικών πληθυσμών στις χώρες της Μέσης Ανατολής αλλά και αλλαχού είτε από φανατικούς ισλαμιστές είτε από το επίσημο κράτος, που συνήθως είναι είτε αυταρχικό είτε ισλαμικό-θεοκρατικό, συνεχίζονται με συνέπεια την ολοένα και μεγαλύτερη συρρίκωνση των χριστιανών σε αυτές τις χώρες. Αν έστω και μία παρόμοια με αυτές τις ειδεχθείς πράξεις εναντίον των χριστιανών και των χριστιανικών συμβόλων γινόταν σε βάρος των μουσουλμάνων σε κάποια χώρα της Ευρώπης ή της Αμερικής, είναι βέβαιο ότι θα ξεσηκώνονταν οι απανταχού ισλαμικοί πληθυσμοί εναντίον των χριστιανών και των χριστιανικών χωρών της Δύσεως.

47 Σε μια συνοπτική παρουσίαση του θέματος αυτού στο ΒΗΜΑ της 9ης Ιανουαρίου 2010 από την Ελισάβετ Παστρικού και την Ειρήνη Ψυχάρη, αντιλαμβάνεται κανείς τη δυσχερέστατη και τραγική θέση στην οποία βρίσκονται οι χριστιανικές μειονότητες στις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου.

48 Στην Αίγυπτο οι κόπτες χριστιανοί από το 20% μειώθηκαν στο 10%, ιδιαίτερα μετά την άνοδο στην εξουσία του εθνικιστή Νάσερ. Και, σύμφωνα με το Human Rights Watch, «οι κόπτες και οι μουσουλμάνοι που ασπάζονται τον χριστιανισμό αντιμετωπίζουν σοβαρές παραβιάσεις των πολιτικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους. Πέφτουν συχνά θύματα αυθαίρετων συλλήψεων και επιθέσεων μισαλλοδοξίας». Πιο πρόσφατο συμβάν η βομβιστικη επίθεση την Πρωτοχρονιά του 2011 σε κοπτικό ναό με πολλά θύματα.

49 Στη Συρία απαγορεύεται ρητά από το Σύνταγμα η εκλογή χριστιανού στο αξίωμα του Προέδρου. Στη Σαουδική Αραβία απαγορεύεται η δημόσια άσκηση της λατρείας, η κατοχή της Βίβλου ή ιερών εικόνων, η ύπαρξη ναών και η είσοδος ιερέων.

50 Στο Ισραήλ και τα κατεχόμενα εδάφη οι χριστιανοί, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι παλαιστινιακής καταγωγής, υφίστανται τη βία φανατικών υπερορθόδοξων εβραίων.

51 Στο θεοκρατικό Ιράν, αλλά και σε άλλες μουσουλμανικές χώρες το να αλλαξοπιστήσει ένας μουσουλμάνος και να γίνει χριστιανός θεωρείται έγκλημα καιτιμωρείται ακόμα και με θάνατο!

52 Και στο Ιράκ μετά την Αμερικανική επιχείρηση, οι διωγμοί των χριστιανών από την Αλ Κάιντα είναι συνεχείς, με πιο πρόσφατη τη βομβιστική επίθεση εναντίον χριστιανικού ναού με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.

53 Ακόμα και στη γειτονική Τουρκία παρόλα τα φαινομενικά ανοίγματα για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς και εντυπωσιασμού, γεγονότα όπως ο σφαγιασμός καθολικών ιερέων από φανατικούς ισλαμιστές, καθώς και το συνεχιζόμενο κλείσιμο της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, αλλά και η βεβήλωση και η καταστροφή των εκκλησιαστικών μνημείων στην κατεχόμενη από την Τουρκία βόρεια Κύπρο (πάνω από 500 εκκλησίες και μοναστήρια καταστράφηκαν, μετατράπηκαν σε τζαμιά, η χρησιμοποιούνται για άλλοτριους σκοπούς), είναι ενδεικτικά της μισαλλοδοξίας.

54 Οι συνέπειες, λόγω των οργανωμένων επίσημων ή ανεπίσημων διωγμών των χριστιανών, καθώς και των διακρίσεων σε βάρος των κοινωνικών, πολιτικών και ανθρωπιστικών δικαιωμάτων τους, είναι ο εξαναγκασμός σε φυγή και η κατά συνέπεια μείωση, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά το 50%, των χριστιανικών πληθυσμών της περιοχής. Πρόκειται σαφέστατα για παραβίαση του άρθρου 18 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σύμφωνα με το οποίο, «Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας.

55 Στο δικαίωμα αυτό περιλαμβάνεται η ελευθερία για την αλλαγή της θρησκείας ή πεποιθήσεων, όπως και η ελευθερία να εκδηλώνει κανείς τη θρησκεία του ή τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, μόνος ή μαζί με άλλους, δημόσια ή ιδιωτικά, με τη διδασκαλία, την άσκηση, τη λατρεία και με την τέλεση θρησκευτικών τελετών». Δεκαεπτά αιώνες μετά τη διακήρυξη της ανεξιθρησκείας το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα εξακολουθεί να καταστρατηγείται σε πολλές χώρες του κόσμου Η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θα πρέπει να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της πολιτικής των μεγάλων δυνάμεων, εάν αυτές ειλικρινά θέλουν να εμπεδωθεί η ειρήνη και η ασφάλεια στον αλληλοσυγκρουόμενο σημερινό κόσμο μας.

56 Προφανώς δεν έχουν φτάσει στο σημείο να βεβηλώνουν εκκλησίες, όπως συνέβη προσφάτως στο κέντρο της Αθήνας με την περίπτωση του κορανίου, όπως θυμάστε. Παραθέτουμε εικόνες που μας εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το κείμενο ήταν στα αγγλικά και το μεταφράσαμε. Απολαύστε...

57

58 Γιατί κάποιος θα σκεφτόταν ότι θα έπρεπε να είμαστε σε πόλεμο με αυτούς του καλούς και ειρηνικούς μουσουλμάνους; Αυτές οι φωτογραφίες τα λένε όλα…

59 Γυναίκες θύματα κοινωνικού και θρησκευτικού ρατσισμού Marwa El-Sherbini, 31 ετών, έφτασε στη Γερμανία πριν τρία χρόνια, συνοδεύοντας τον σύζυγό της Ali El-Sherbini, που ολοκλήρωνε τη διδακτορική του διατριβή στη φαρμακολογία, στο Ινστιτούτο Max Planck της Δρέσδης. Η Marwa ήταν φαρμακοποιός και μέλος της εθνικής ομάδας handball της Αιγύπτου. Τις σπουδές του συζύγου χρηματοδοτεί το Αιγυπτιακό κράτος, και η διατριβή επρόκειτο να υποστηριχτεί σε λίγους μήνες. Η μικρή οικογένεια επρόκειτο να επιστρέψει στην Αίγυπτο πριν το τέλος του χρόνου.

60 Η Μάρουα Αλ-Σερμπίνι.

61 Προετοιμαστείτε για τα χειρότερα και συνεχίστε στην περίληψη της ιστορίας αυτής, με κάποιες διορθώσεις επί του πρωτοτύπου: Ένα χρόνο πριν, η Marwa με την κλασική μαντήλα που φορούν οι μουσουλμάνες (και που αν δεν τη φορούν θεωρούνται από τους ομοθρήσκους τους πόρνες κτλ) πήγε το γιο της στην παιδική χαρά. Σε μια κούνια καθόταν ο 28χρονος Alex W., άνεργος Γερμανικής καταγωγής που επαναπατρίστηκε από τη Ρωσία. Η Marwa του ζήτησε να κατέβει από την κούνια, για να ανεβάσει το γιο της. Τότε αυτός την προσέβαλε : ισλαμίστρια, βρωμιάρα, πόρνη, τρομοκράτισσα, και της επιτέθηκε προσπαθώντας να της βγάλει την μαντήλα.

62 Εκείνη του έκανε μήνυση για ρατσιστική προσβολή και ρατσιστική βία. Ο Alex W. καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό, σε πρόστιμο 780 ευρώ. Η ποινή του κρίθηκε μικρή και ο εισαγγελέας άσκησε έφεση, με την προοπτική μιας ενδεχόμενης φυλάκισης. Πολύ περισσότερο, που ο Alex W. είπε στην απολογία του, πως δεν θα προσέβαλε ποτέ κάποιον, παρά μόνο άν ήταν ίσος του.Η υπόθεση έφτασε στο εφετείο της Δρέσδης, την Τετάρτη 1η Ιουλίου 2009, παρόντος του συζύγου της Ali El-Sherbini και του τρίχρονου πλέον παιδιού της. Την ώρα που κατέθετε η Marwa, έγκυος 3 μηνών στο δεύτερο παιδί τους, ο κατηγορούμενος της επετέθη με στιλέττο και της κατάφερε 18 πλήγματα, από τα οποία και υπέκυψε, μέσα στην αίθουσα του εφετείου.

63 Ο Ali, που έσπευσε σε βοήθειά της, δέχτηκε κι αυτός μια μαχαιριά, και ακόμα χειρότερα, οι αστυνομικοί που κλήθηκαν να βοηθήσουν (μέσω inerphone, γιατί δεν υπήρχαν αστυνομικοί μέσα στην αίθουσα), θεώρησαν ότι ο Ali ήταν ο επιτιθέμενος (αφού είχε αράβικη φάτσα) και τον πυροβόλησαν. Όταν συνήλθε από το κώμα σε νοσοκομείο της Δρέσδης, έμαθε ότι είχε χάσει τη γυναίκα του και το δεύτερο παιδί του… Το πρώτο παιδί το παρακολουθούσαν ψυχολόγοι. Ο εισαγγελέας είπε, πως επρόκειτο για μία πράξη ξενόφοβη ίσως, αλλά για μενονωμένο περιστατικό από ανισόρροπο δράστη.

64 Την Κυριακή 5 Ιουλίου, ήρθε η οικογένεια της Marwa να παραλάβει τη σορό της, για να την κηδέψει την Δευτέρα στην Αλεξάνδρεια. Την ίδια μέρα έδινε διαδήλωση στη Δρέσδη, διαδήλωση, που μεταξύ άλλων καταδίκαζε τη σιωπή των γερμανικών και ευρωπαϊκών μηδίων. «Ο δολοφόνος ήταν από τους ομογενείς που γύρισε στην “πατρίδα”, όμως και εκεί ήταν παρίας, άνεργος και θυμωμένος. Κάτι ξέρουν και οι έλληνες με τους ομογενείς τους και το πρόσφατο περιστατικό με τον αυτόχειρα δολοφόνο στο ρέντη. Στις συγκεκριμένες συνθήκες είτε ήταν εβραία είτε μαύρη, Ινδή, Πακιστανή είτε οτιδήποτε αναγνωρίσιμο από σύμβολα ή χρώμα θα τα άκουγε, δεν νομίζω ότι ήταν η μαντήλα ειδικά. Το ¨αίτημα” της Μαρβα πυροδότησε ποιός ξέρει τι οργή.

65 Την είπε λοιπόν τρομοκράτη και πουτάνα (για το μαντήλι και το φύλο υποθέτω). Τώρα στα κράτη της πρώην αν. γερμανίας είναι πλήθος τα περιστατικά βίας εναντίον ξένων. Εδώ να σκεφτούμε αν μια ξένη στη Αθήνα πήγαινε στην αστυνομία να καταγγείλει παρόμοια συμπεριφορά τι αντιμετώπιση θα είχε στην αστυνομία. Καί επίσης στην Γερμανία αν κανένας στραβοκοίταζε κανένα εβραίο επίσης. Εκεί το δικαστήριο του βάζει πρόστιμο 780€. Και μπροστά στο δικαστήριο της είπε “εσύ δεν έχεις δικαιωμα να ζεις εδώ”! Ο ίδιος κάνει έφεση και την χάνει, το δικαστήριο του βάζει τώρα πρόστιμο 2.800€!! Και τότε γίνεται το κακό, με την απόφαση, φαίνεται ότι τρελάθηκε με την απόφαση, η μουσουλμάνα τώρα, “μες το σπίτι μας” φαίνεται άλλωστε η λύσσα με τις 18 μαχαιριές.

66 Στην Γερμανία δεν υπάρχουν σε τέτοια δικαστήρια αστυνομίες μόνο σε σημαντικές περιπτώσεις. Τώρα μετά το γεγονός λένε να βάλουν αστυνομία. (Και μετά τον φόνο τον απρίλη μέσα στο δικαστήριο από έναν 60χρονο της ετεροθαλούς αδελφής του για κληρονομικά που μετά αυτοκτόνησε … Ασε που οι ομογενείς στην γερμανία (απο τη Ρωσσία και λοιπές τ. ανατολικές χώρες) δεν παίρνουν πλέον αυτόματα υπηκοότητα ενώ τα παιδια των ξένων με μακρόχρονη παραμονή που γεννιούνται εκει από το 2002 παίρνουν αυτόματα υπηκοότητα. (ήρθαν οι μαυροκεφαλοι να διώξουν τα ξανθά δηλαδή ένα πράμα)

67 Στη Σαξονία ειδικά όπου και η Δρέσδη, πρόσφατα ολόκληρη κωμόπολη κυνήγαγε 8 Ινδούς να τους λιντσάρει. … Ο αστυφύλακας που τελικά επενέβη και -φυσικά δεν θα βάραγε τον άριο- ήταν απέξω ως μάρτυρας σε επόμενη δίκη.»

68 Να σέβεσαι τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων

69 «Η ανεξιθρησκία αποτελεί γερό ακρογωνιαίο λίθο για την εδραίωση των ανθρώπινων σχέσεων. Όταν βλέπουμε τη σφαγή και τη δυστυχία που προκάλεσε η θρησκευτική μισαλλοδοξία σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του Ανθρώπου, ακόμα και στη σύγχρονη εποχή, μπορούμε να καταλάβουμε πως η μισαλλοδοξία λειτουργεί ενάντια στην επιβίωση. Ανεξιθρησκία δε σημαίνει πως δεν μπορεί κανείς να εκφράζει τις δικές του πεποιθήσεις. Σημαίνει, ωστόσο, πως όποτε επιδίωξε κανείς να υπονομεύσει ή να πολεμήσει τη θρησκευτική πίστη ή τις πεποιθήσεις του άλλου τα προβλήματα δεν άργησαν να ακολουθήσουν.

70 Οι φιλόσοφοι από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας φιλονικούσαν μεταξύ τους για τη φύση του Θεού, του Ανθρώπου και του σύμπαντος. Οι απόψεις των αυθεντιών έρχονται και παρέρχονται·αυτή τη στιγμή, οι φιλοσοφίες της «μηχανοκρατίας»1 και του «υλισμού»2 –που χρονολογούνται τόσο παλιά όσο η Αίγυπτος και η αρχαία Ελλάδα– είναι της μόδας: να επιχειρούν να υποστηρίξουν πως όλα είναι ύλη και παραβλέπουν, όσο καλοφτιαγμένες κι αν είναι οι εξηγήσεις τους για την εξέλιξη, πως δεν αποκλείουν την επίδραση άλλων παραγόντων, που πιθανά να χρησιμοποιούν στοιχεία όπως η εξέλιξη. Αυτές είναι σήμερα οι «επίσημες» φιλοσοφίες και διδάσκονται ακόμα και στα σχολεία.12

71 Έχουν τους δικούς τους φανατικούς οπαδούς, που επιτίθενται στις πεποιθήσεις και στις θρησκείες των άλλων και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μισαλλοδοξία κι έριδες. Αν όλα τα λαμπρότερα μυαλά από τον πέμπτο π.Χ. αιώνα ή πιο πριν δεν μπόρεσαν ποτέ να συμφωνήσουν στο θέμα της θρησκείας ή αντιθρησκείας, τότε αυτό το θέμα είναι ένα πεδίο μάχης ανάμεσα στους ανθρώπους από το οποίο θα έκανε καλά κανείς να απέχει. Από αυτήν τη θάλασσα διαμάχης, έχει αναδυθεί μια λαμπρή αρχή: το δικαίωμα να πιστεύει κανείς σ’ αυτό που επιλέγει.Η «πίστη» και η «πεποίθηση» δεν υπακούουν απαραίτητα στη λογική, αλλά ούτε και μπορούν να ονομαστούν παράλογες. Μπορεί να είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα.

72 Κάθε συμβουλή που θα μπορούσε ίσως να δώσει κανείς σ’ έναν άλλο σ’ αυτό το θέμα είναι ασφαλέστατη, όταν απλώς υποστηρίζει το δικαίωμα που έχει το άτομο να πιστεύει σ’ αυτό που επιλέγει. Είναι κανείς απόλυτα ελεύθερος να υποστηρίζει τις δικές του πεποιθήσεις με σκοπό να κερδίσει αποδοχή. Κινδυνεύει, όμως, όταν επιχειρεί να επιτεθεί στις πεποιθήσεις των άλλων, και πολύ περισσότερο όταν επιτίθεται κι επιχειρεί να τους βλάψει εξαιτίας των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων. Η ανθρωπότητα, από τη γένεση του είδους, έχει βρει μεγάλη παρηγοριά και χαρά στις αγκάλες των διαφόρων θρησκειών του. Ακόμα κι ο «μηχανοκράτης» κι ο «υλιστής» του σήμερα θυμίζουν κατά πολύ τους ιερείς του παλιού καιρού την ώρα που διακήρυτταν το δόγμα τους.

73 Οι άνθρωποι που δεν έχουν πίστη αποτελούν μια πολύ θλιβερή κατηγορία. Θα μπορούσε ακόμα και να τους δοθεί κάτι στο οποίο να πιστεύουν. Όμως, όταν έχουν θρησκευτικές πεποιθήσεις, σεβάσου τες.


Κατέβασμα ppt "Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ 11ο Γ.Λ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΟΜΑΔΑ: ‘THE UNEXPECTED’ Καζάκη Μαρία Επιτροπάκης Σπύρος Καπαρουνάκη Μαρία Ζουμάκη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google