Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητική Εργασία: «SEP4U ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ». ΜΑΘΗΤΕΣ Γρηγοροπούλου Πηνελόπη Ζησοπούλου Ελένη Κουτσαντάς Χρήστος Λαγοπούλου Μαρία Μοτσιοπούλου Κωνσαντίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητική Εργασία: «SEP4U ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ». ΜΑΘΗΤΕΣ Γρηγοροπούλου Πηνελόπη Ζησοπούλου Ελένη Κουτσαντάς Χρήστος Λαγοπούλου Μαρία Μοτσιοπούλου Κωνσαντίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητική Εργασία: «SEP4U ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ»

2 ΜΑΘΗΤΕΣ Γρηγοροπούλου Πηνελόπη Ζησοπούλου Ελένη Κουτσαντάς Χρήστος Λαγοπούλου Μαρία Μοτσιοπούλου Κωνσαντίνα Μπουλιμπάσης Δημήτρης Οικονόμου Γεώργιος Παπαευθυμίου Μαρία Σβαρνογιάννης Ιωάννης

3

4 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ -Η ανησυχία μας σχετικά με το μέλλον μας -Το ενδιαφέρον μας για αναζήτηση διεξόδων με βάση τις σημερινές εξελίξεις -Το ενδιαφέρον μας για νέα επαγγέλματα

5 Περιεχόμενο της εργασίας: Η εργασία αποτελείται από τις ενότητες 1.Τι είναι Σ.Ε.Π. 2.Γιατί χρειάζεται ο Επαγγελματικός προσανατολισμός; 3.Τι μας επηρεάζει όταν διαλέγουμε το επάγγελμά μας 4.Πως επηρεάζει το επάγγελμα τη ζωή μας 5.Ποιά είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος 6.Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

6 -Τι είναι Σ.Ε.Π.; -Γιατί χρειάζεται ο επαγγελματικός προσανατολισμός;

7 Τι μας επηρεάζει όταν διαλέγουμε το επάγγελμά μας;

8  Αποτελεί μια από τις δυσκολότερες αποφάσεις ειδικά για τα νέα άτομα.  Γίνεται ακόμη πιο δύσκολη μέσα στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε.  Nα θυμάστε δεν υπάρχει μόνο ένα επάγγελμα που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας και στα ενδιαφέροντά μας.

9  Αυτογνωσία  Αυτογνωσία για τον τύπο της προσωπικότητας, τα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις, τις κλίσεις, τα ταλέντα, τις επιδόσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες.  Προοπτικές των επαγγελμάτων  Προοπτικές των επαγγελμάτων των συνθηκών και αμοιβών εργασίας.  Οικογενειακά και οικονομικά  Οικογενειακά και οικονομικά δεδομένα.  Εκπαιδευτικά  Εκπαιδευτικά δεδομένα.  Τυχαίοι  Τυχαίοι παράγοντες.

10 Πώς επηρεάζει το επάγγελμα τη ζωή μας Ενότητα 3 η

11 Η εργασία μας, ο επαγγελματικός μας προσανατολισμός μπορεί να ταυτιστεί με: τον σχεδιασμό της ζωής μας τον σχεδιασμό της ζωής μας επηρεάζει την προσωπικότητά μας επηρεάζει την προσωπικότητά μας τον τρόπο που ζούμε στην καθημερινότητά μας τον τρόπο που ζούμε στην καθημερινότητά μας τις προσωπικές μας επιλογές τις προσωπικές μας επιλογές την οικογενειακή και κοινωνική μας ζωή την οικογενειακή και κοινωνική μας ζωή

12  Η Εργασία εξασφαλίζει την αποδοχή ενός ατόμου από τους γύρω του και ταυτόχρονα τη διαφορετικότητα.  Μέσα από την Εργασία ο άνθρωπος οδηγείται στην αυτοπραγμάτωσή του.

13  Μέσα από την Εργασία αναδεικνύονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός ατόμου, οι ικανότητες και οι δεξιότητες του.  Το άτομο εξελίσσεται.  Επιτυγχάνεται η κοινωνική αναγνώριση, η ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών και η σύναψη κοινωνικών σχέσεων.

14  Το άτομο αισθάνεται πως έχει χάσει τον έλεγχο της ζωής του.  Η αυτοπεποίθησή του καταρρακώνεται και βιώνει συναισθήματα που μπορούν να οδηγήσουν σε καταθλιπτικές συμπεριφορές όπως πικρία, θυμό και απογοήτευση.  Οι άνεργοι οδηγούνται στην απαισιοδοξία, στον μηδενισμό, στην παρανομία, στην εγκληματικότητα.

15  Η εργασία προσφέρει στον άνθρωπο την δυνατότητα να εξασφαλίσει όλα εκείνα τα αναγκαία στοιχεία που συμβάλουν στην ικανοποίηση των βιοτικών και κοινωνικών του αναγκών.  Η εργασία συντελεί στην πνευματική του ανάπτυξη  Η εργασία συντελεί στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας  Η εργασία φέρνει τους ανθρώπους σε επικοινωνία

16 Ενότητα 4 η

17 Υπάρχουν επαγγέλματα και δραστηριότητες που όχι μόνο αντέχουν στην κρίση, αλλά πάνε καλύτερα από ότι τα προηγούμενα χρόνια.

18 Λογιστές:Το επάγγελμα αυτό δεν «πεθαίνει» ποτέ και πολύ περισσότερο στην εποχή μας όπου οι λογιστές έχουν την τιμητική τους. Ασφάλεια:Επιχειρήσεις αλλά και φυσικά πρόσωπα δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις υπηρεσίες ασφάλειας Ασφάλεια:Επιχειρήσεις αλλά και φυσικά πρόσωπα δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις υπηρεσίες ασφάλειας.

19 Υπηρεσίες επισκευών Επαγγέλματα που συνδέονται με την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες.

20 Ο τουρισμός αποτελεί τον ισχυρότερο κλάδο της Ελληνικής οικονομίας Ο γεωργικός- πρωτογενής τομέας

21 Οι έρευνες δείχνουν ότι τα επαγγέλματα που θα Έχουν υψηλότερη ζήτηση, θα προκύψουν Λόγω της γήρανσης του πληθυσμού, της μεταβολής της λειτουργίας των επιχειρήσεων και της πράσινης ανάπτυξης.

22 Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας αναπτύσσονται διαρκώς. Τα «πράσινα επαγγέλματα», Τα «πράσινα επαγγέλματα», θεωρούνται επαγγέλματα του μέλλοντος. θεωρούνται επαγγέλματα του μέλλοντος.

23  Βιοτεχνολόγοι  Βιογενετιστές  Μηχανικοί ενεργειακών τεχνολογιών  Χημικοί μηχανικοί  Γενετικοί προγραμματιστές

24 Ποιά είναι η κοινωνική αξία της εργασίας; Ενότητα 5 η το εκπαιδευτικό μας σύστημα

25  Με βάση τις αρχές και αξίες που θεμελιώνονται στα ευρωπαϊκά συντάγματα και στις διεθνείς συνθήκες, πρέπει να αποτελεί το κύριο μέλημα της πολιτείας η εκπαίδευση των νέων  Η ευημερία των πολιτών θα πρέπει να αποτελεί τον κεντρικό στόχο κάθε πολιτικής εξουσίας

26

27 ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ (ΕΠΑ.Λ. – Σ.Ε.Κ.) ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Σ.Ε.Κ.) ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΑ Ι.Ε.Κ. ΠΤΥΧΙΟ Επιπέδου 3 ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΓΟΡΑΕΡΓΑΣΙΑΣΑΓΟΡΑΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ.) ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΑ Ι.Ε.Κ. ΔΙΠΛΩΜΑ Επιπέδου 4 (ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ) ΠΤΥΧΙΟ Επιπέδου 4 (ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ) ΠΤΥΧΙΟ Επιπέδου 2 ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟ Επιπέδου 3 (ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ)

28 Πρόσβαση από ΕΠΑ.Λ στα Α.Τ.Ε.Ι. από ΕΠΑ.Λ. μόνο σε Α.Τ.Ε.Ι. με 4 μαθήματα Πανελλαδικές ΕΠΑΛ

29 Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας δημιουργήθηκε από τους μαθητές ερωτηματολόγιο, με στόχο μέσα από τις απαντήσεις να προκύψουν συμπεράσματα, για τη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας, την ανεργία, τις ιδιαίτερες συνθήκες οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει ερωτήσεις και το δείγμα είναι μαθητές του σχολείου μας.

30  Οι νέοι πλήττονται από την ανεργία.  Όσοι εργάζονται αμοίβονται με πολύ χαμηλούς μισθούς.  Εργάζονται από πολύ μικρή ηλικία  Επιλέγουν επαγγέλματα με κριτήριο την οικονομική τους εξασφάλιση.  Δεν έχουν πολλές ευκαιρίες για επιμόρφωση πάνω στη δουλειά τους.  Πολλοί πιστεύουν ότι ο αγροτικός τομέας έχει μέλλον στην Ελλάδα  Ένα μεγάλο ποσοστό σκέφτεται να μεταναστεύσει.

31  Σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γ.Λ., Γ/Σ, ΕΠΑΛ,…)  Κέντρα Συμβουλευτικής και προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ)  Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων  ΚΕΣΥΠ Βέροιας Βελισαρίου 2 Τηλ

32 Ι.Ε.Κ. Ειδικότητες ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΙΕΚ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΕΚ ΙΔΡΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΔΙΕΚ) ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

33


Κατέβασμα ppt "Ερευνητική Εργασία: «SEP4U ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ». ΜΑΘΗΤΕΣ Γρηγοροπούλου Πηνελόπη Ζησοπούλου Ελένη Κουτσαντάς Χρήστος Λαγοπούλου Μαρία Μοτσιοπούλου Κωνσαντίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google