Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Πληροφορική στην υπηρεσία του Κράτους και της Κοινωνίας Τμήμα: Α2 1 ου ΕΠΑ.Λ. Βόλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Πληροφορική στην υπηρεσία του Κράτους και της Κοινωνίας Τμήμα: Α2 1 ου ΕΠΑ.Λ. Βόλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Πληροφορική στην υπηρεσία του Κράτους και της Κοινωνίας Τμήμα: Α2 1 ου ΕΠΑ.Λ. Βόλου

2 Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή ……. Τι είναι: Πληροφορική; Κράτος; Κοινωνία;

3 Πληροφορική είναι κάθε διαδικασία που επιδιώκει κάτι και προϋποθέτει, ωφελείται από, ή κατασκευάζει υπολογιστές. Έτσι η Πληροφορική συμπεριλαμβάνει την σχεδίαση και κατασκευή υλικού και λογισμικών συστημάτων για διάφορους σκοπούς όπως επεξεργασία, δόμηση και διαχείριση διαφόρων ειδών πληροφορίας, επιστημονικές σπουδές με χρήση υπολογιστών, βελτιστοποίηση νοημοσύνης σε υπολογιστές, κατασκευή και χρήση τηλεπικοινωνιών και πολυμέσων ψυχαγωγίας, εύρεση και συγκέντρωση πληροφορίας συγκεκριμένη προς κάποιο σκοπό.

4 Γρήγορη διεκπεραίωση των εργασιών μας: Τραπεζικές συναλλαγές (ΑΤΜ, Web Banking) Έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων Κρατήσεις Ξενοδοχείων Επικοινωνία μεταξύ των υπολογιστών και ανταλλαγή δεδομένων Άμεση επικοινωνία με μηνύματα, φωνή και βίντεο Επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Μεταφορά αρχείων (κείμενο, φωτογραφίες, κλπ) χωρίς τη χρήση δισκετών, CD ή μνήμες USB Διαμοιρασμός εξοπλισμού, προγραμμάτων και δεδομένων Κοινή χρήση εκτυπωτή Κοινή χρήση σκληρού δίσκου Εξοικονόμηση χρημάτων Εκμετάλλευση της υπολογιστικής ισχύος όλων των H/Y. Στις περιπτώσεις που χρειαζόμαστε μεγάλη υπολογιστική ισχύ (Ταχύτητα, Μνήμη) αντί να αγοράσουμε έναν νέο ισχυρό υπολογιστή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ισχύ όλων των υπολογιστών του δικτύου. Πλεονεκτήματα Πληροφορικής:

5 Μειονεκτήματα Πληροφορικής: 1.Ασφάλεια Η Ασφάλεια είναι μεγάλο μειονέκτημα της πληροφορικής ιδίως των υπολογιστών συνδεδεμένων στον παγκόσμιο ιστό (web). Η ασφάλεια του υπολογιστή του χρήστη είναι ελάχιστη όταν είναι συνδεδεμένος στο Internet και συνδεθεί σε διάφορα sites που απαιτούνται προσωπικές πληροφορίες. Κάποιος άγνωστος με ιδιαίτερη γνώση στους υπολογιστές μπορεί να μπει μέσα στον λογαριασμό ενός χρηστή και να κάνει ζημία στον λογαριασμό του (hacker). Και όχι μόνο σε online λογαριασμούς αλλά και στα προσωπικά αρχεία του χρηστή Οι τρόποι προστασίας συνεχεία αλλάζουν και συνήθως απαιτούν κάποιο χρηματικό πόσο σε ανταλλαγή. 2Ιοι 2.Ιοι Οι Ιοί είναι ένα τεράστιο μειονέκτημα της πληροφορικής καθώς ο χρηστής όταν είναι αρχάριος δεν ξέρει να προστατευτεί. Ωστόσο και προχωρημένος ο χρηστής να είναι ο κίνδυνος παραμένει μεγάλος καθώς καινούργιοι ιοί δημιουργούνται συνεχεία από τους πάντες. Όταν ένας υπολογιστής προσβληθεί από έναν ιό η κατάστασή του είναι δύσκολη και απαιτεί κάποιον ειδικό. Και το χειρότερο είναι ότι ο ιός θα μεταφερθεί στο δίκτυο και μερικές φορές χωρίς κάποιος να το θέλει μπορεί να στείλει ένα αρχείο το οποίο στην αρχή ήταν καθαρό αλλά μετά μπορεί να προσληφθεί από έναν ιό με αποτέλεσμα όταν κάποιος ανοίγει το αρχείο ο υπολογιστής του θα πάρει τον ιό επίσης.

6 Κράτος To κράτος είναι οργανωμένη πολιτική οντότητα που κατέχει καθορισμένη γεωγραφική περιοχή και αντιπροσωπεύει ένα πληθυσμό. Αυτά μπορεί να αντιστοιχούν σε εθνικά κράτη, υποεθνικά κράτη, ή πολυεθνικά κράτη. Ένα κράτος συνήθως περιλαμβάνει ένα σύνολο οργανισμών οι οποίοι έχουν τη δικαιοδοσία να φτιάχνουν τους κανόνες εκείνους οι οποίοι κυβερνούν τον πληθυσμό μίας κοινωνίας μέσα σε συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια. Το κράτος έχει κυβέρνηση, νόμους και αναγνωρισμένη κυριαρχία. Κράτος στα αρχαία Ελληνικά σήμαινε δύναμη. Είναι η πολιτική οργάνωση η πολιτική διοίκηση πολλών ανθρώπων που ζουν μαζί σ' έναν καθορισμένο τόπο. Κάθε κοινωνία, για να υπάρχει, έχει ανάγκη από ειρήνη και τάξη. Την ειρήνη αυτή και την τάξη την επιβάλλει μία εξουσία που έχει δύναμη πάνω στους ανθρώπους. Κράτος λοιπόν είναι αυτή η κοινωνία. Έτσι έχουμε το ελληνικό κράτος, το γερμανικό, το αγγλικό, το ρωσικό κ.ά. Κράτος επίσης σημαίνει και κυβέρνηση.

7 Με τον όρο κοινωνία εννοείται το σύνολο των ανθρώπων που συμβιώνουν σε κάποιον τόπο ή σε μία ιστορική περίοδο και έχει ευρεία (ανθρωπότητα) ή στενή εφαρμογή (ομάδες ανθρώπων στο χώρο και τον χρόνο) ως έννοια. Σε έναν εναλλακτικό ορισμό ως κοινωνία φέρεται η διαρκής στο χρόνο συνεργατική ομάδα, τα μέλη της οποίας ανέπτυξαν οργανωμένα πρότυπα σχέσεων μέσω της διαρκούς αλληλεπίδρασής τους Ο όρος κοινωνία (society) προέρχεται από τη λατινική λέξη Societas, η οποία με τη σειρά της προέρχεται από το ουσιαστικό socius που χρησιμοποιήθηκε για την περιγραφή μιας αλληλεπίδρασης μεταξύ των ανθρώπων που είναι φιλική, ή τουλάχιστον πολιτική. Οι ανθρώπινες κοινωνίες χαρακτηρίζονται από τις σχέσεις (κοινωνικές σχέσεις) μεταξύ ατόμων που μοιράζονται έναν κοινό πολιτισμό· μια δεδομένη κοινωνία μπορεί να περιγραφεί ως το άθροισμα των σχέσεων αυτών μεταξύ των ιδρυτικών μελών της.

8 Πηγές : exelixis4u.gr Παναγιώτης Μυλωνάς Μάριος Νγκουτσάι Κώστας Κουσιαρής Λάζαρος Μπαϊράμης Μαθητές:

9 Η επίδραση της Πληροφορικής στην Κοινωνία Πληροφορική: Η επιστήμη της πληροφόρησης. Σύνολο μεθόδων για τη συλλογή, διαλογή, απομνημόνευση, μετάδοση και χρησιμοποίηση πληροφοριών που επεξεργάζονται αυτόματα, με βοήθεια προγραμμάτων, σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από τους Έλληνες Για να μπορέσουμε να εκμεταλλευθούμε πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η Πληροφορική, θα πρέπει αυτή να αποκτήσει ρόλο στην ζωή κάθε Έλληνα πολίτη, ο οποίος θα εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες και θα τις κάνει μέρος της καθημερινότητας του. Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια συστηματική προσπάθεια τεχνολογικού εκσυγχρονισμού της Ελληνικής κοινωνίας, κυρίως μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) στο οποίο θα αναφερθούμε με περισσότερες λεπτομέρειες αργότερα. Η παρακολούθηση των εξελίξεων στον χώρο της πληροφορικής και η αξιοποίηση τους προς όφελος των πολιτών αποτελεί για την χώρα μας βασική προϋπόθεση για την επίτευξη οικονομικής ανάπτυξης και σύγκλισης με τις αναπτυγμένες χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο

10 Διείσδυση των νέων τεχνολογιών στις διάφορες ηλικίες

11 Κοινωνία της Πληροφορίας Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) δημιουργεί νέα δεδομένα και νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη, ευημερία και ποιότητα ζωής. Η ανάπτυξή της βασίζεται στη ραγδαία εξέλιξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Οι τεχνολογίες αυτές αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο για ανοιχτή και αποτελεσματική διακυβέρνηση και για την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών στον πολίτη, με ίσα δικαιώματα για όλους, χωρίς κοινωνικούς, οικονομικούς και ταξικούς διαχωρισμούς,. Παράλληλα δημιουργούν μία νέα οικονομία βασισμένη στη γνώση, και αναβαθμίζουν το ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού. Για να συμβεί αυτό, πρέπει οι σύγχρονοι πολίτες να εξοικειωθούν με το τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να ζήσουν. Οι τεχνολογίες πλέον τίθενται στην υπηρεσία του ανθρώπου, ο οποίος καλείται να αλλάξει τον συντηρητικό τρόπο σκέψης του και να θεωρήσει τα τεχνολογικά εργαλεία που του προσφέρει η ΚτΠ απαραίτητα μέσα για την κοινωνική του εξέλιξη. Ποιο συγκεκριμένα, ως μακροπρόθεσμοι στόχοι της ΚτΠ, θα μπορούσαν να οριστούν οι εξής:

12 Κοινωνία διαφάνειας και Δημοκρατίας: Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου δημοκρατικού κράτους, με τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, τη βελτίωση σχέσεων κράτους – πολιτών, καθώς και την ενδυνάμωση των δημοκρατικών θεσμών. Η ηλεκτρονική οργάνωση και ψηφιοποίηση του τεράστιου όγκου πληροφοριών που κατέχει η δημόσια κεντρική, περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση, δίνουν τη δυνατότητα για αποτελεσματική διοίκηση, περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες και μεγαλύτερη διαφάνεια και συμμετοχή των πολιτών στα κοινά Κοινωνία Ανάπτυξης: Στην ηλεκτρονική εποχή, ο οικονομικός ανταγωνισμός είναι βασισμένος στην τεχνολογία και τη γνώση. Η διάδοση των ΤΠΕ μεταμόρφωσε τις βιομηχανικές οικονομίες σε οικονομίες που στηρίζονται στην παραγωγή, διανομή και χρήση της γνώσης και πληροφορίας με νέες μεθόδους παραγωγής και τρόπους κατανάλωσης. Η διάχυση και η μορφή των νέων τεχνολογιών δημιουργεί ευκαιρίες ισότιμης συμμετοχής στην παγκόσμια αγορά και μικρότερων χωρών, όπως η Ελλάδα. Κοινωνία Εκπαίδευσης και Απασχόλησης: Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τη δομή της εργασίας, δημιουργώντας απαιτήσεις για νέες δεξιότητες και νέους τρόπους εργασίας, όπως η τηλε-εργασία. Η έμφαση για τις νέες γνώσεις και δεξιότητες δημιουργεί την ανάγκη για τη συνεχή και δια βίου εκπαίδευση και επιβάλλει αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και στο σύστημα κατάρτισης. Κύριος μοχλός αύξησης της παραγωγικότητας και του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης αποτελεί η αποδοτική κατανομή της νέας γνώσης που επιβάλλει η ΚτΠ. Η γρήγορη προσαρμογή στο νέο περιβάλλον αποτελεί πρωταρχικής σημασίας για την οικονομική απόδοση και ανταγωνιστικότητα.

13 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΧΡΗΣΕΙΣΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ (E– MAIL ADDRESS ) ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ –ΛΗΨΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ) ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ –ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΕΥΡΕΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ & ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΛΟΓΙΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΑΓΟΡΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ – ΕΜΠΟΡΙΟ ( E– COMMERCE ) ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ (GOOGLE –ALTAVISTA–IN.GR ) ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ – ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ –ΜΟΥΣΙΚΗΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ –ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ – ΑΞΙΟΠΟΙΝΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ (CHAT)ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΩΝ –ΘΕΜΑΤΩΝΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ ΑΠΟ ΙΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ – FORUM – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ( GUESTBOOK) ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ (WEBPAGES ) ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΕΞ ‘ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ( E– LEARNING ) ΕΥΚΟΛΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ (HTML –JAVA) ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΚΛΟΠΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ( E– GOVERNMENT ) ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ) ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ –ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (Κ.Ε.Π. – TAXISNET ) ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ –ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΑΠΡΟΣΩΠΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ - ΠΡΟΒΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ & ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

14 ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ Στην εποχή της πληροφορίας, τα παιδιά και οι έφηβοι αναπτύσουν την κοινωνικότητα τους σε ψηφιακούς κόσμους προσωπικών επαφών που ονομάζονται «Κοινωνικά Δίκτυα». Ο όρος «Κοινωνική Δικτύωση», μετάφραση του αγγλικού «Social Networking» αναφέρεται, πλέον, σε ψηφιακούς χώρους διαπροσωπικών επαφών που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς όχι μόνο στους μικρούς, αλλά και στους μεγάλους χρήστες του διαδικτύου. Οι δημοφιλέστεροι ιστοχώροι κοινωνικής δικτύωσης είναι το Facebook και το MySpace, ενώ υπάρχουν κοινωνικά δίκτυα για εξειδικευμένες λειτουργίες, π.χ. το Hi5 έφηβους, το Last.fm για φίλους της μουσικής, το LinkedIn για επαγγελματικές επαφές, κ.α. Τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν πολύ ενδιαφέρουσες υπηρεσίες σε όλους μας. Μέσα από αυτά μπορούμε να διατηρούμε επαφές με άτομα που δεν έχουμε τη δυνατότητα να τα βλέπουμε καθημερινά, να συζητάμε και να ανταλλάσσουμε απόψεις και υλικό με ανθρώπους κοινών ενδιαφερόντων, να προωθήσουμε τα ενδιαφέροντα ή το έργο μας, και πολλά άλλα. Αρκετοί μουσικοί, π.χ., διατηρούν τη δική τους γωνιά σε κοινωνικά δίκτυα, και κάποιοι από αυτούς έχουν καταφέρει να γίνουν γνωστοί αποκλειστικά και μόνο μέσα από δωρεάν υπηρεσίες στο διαδίκτυο. Τα παιδιά και, κυρίως, οι έφηβοι επιλέγουν τα κοινωνικά δίκτυα σαν χώρους επικοινωνίας με συνομηλίκους τους. Αρχικά συζητούν με συνομηλίκους τους που γνωρίζουν προσωπικά, αλλά σταδιακά «δικτυώνονται», γνωρίζοντας κι άλλους ανθρώπους που δεν έχουν συναντήσει ποτέ από κοντά. Αυτές οι δικτυακές παρέες παίζουν εξ ίσου σημαντικό ρόλο για τα παιδιά με τις υπόλοιπες παρέες τους. Οι φίλοι του διαδικτύου είναι πραγματικά πρόσωπα και μπορούν να γίνουν και πραγματικοί φίλοι. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους γονείς να κατανοήσουν τη σημασία του φαινομένου και να ενδιαφερθούν για τα κοινωνικά δίκτυα όσο ενδιαφέρονται και για τις υπόλοιπες κοινωνικές επαφές των παιδιών τους. Η αντιμετώπισή τους πρέπει να είναι θετικοί. Αν ενδιαφερθούν και ρωτήσουν το παιδί, χωρίς να γίνονται πιεστικοί, τότε εκείνο θα τους επιτρέψει να συμμετέχουν στον ψηφιακό κόσμο του. Οι γονείς δεν θα πρέπει να προβούν σε απαγορεύσεις ή αυστηρούς ελέγχους. Ας αφήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν μόνα τους τις κοινωνικές επαφές τους, αρκεί και οι γονείς να είναι ενήμεροι. Όπως και σε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με το διαδίκτυο και τα παιδιά, το πρόβλημα προλαμβάνεται όταν η σχέση γονιών-παιδιών είναι ομαλή και φυσιολογική, κι όταν οι γονείς ενδιαφέρονται για τις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών τους.

15 Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα η πληροφορική έχει βοηθήσει πολύ στην κοινωνία, στις υπηρεσίες αλλά και στην επικοινωνία των ανθρώπων (social networks). Μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οι άνθρωποι μπορούν και επικοινωνούν με άτομα από όλο τον κόσμο με πολύ γρήγορο και εύκολο τρόπο. Η πληροφορική βοηθά φυσικά στην αναζήτηση πληροφοριών και διευκολύνει την ζωή των πολιτών. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης στην ψυχαγωγία και διασκέδαση των ατόμων. Συνοψίζοντας η πληροφορική έχει διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντές μας καθώς μέσω του διαδικτύου ελέγχουμε τα πάντα! ΠΗΓΕΣ: CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CF%80%CE%BB %CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1% CF%82 Ε.Κ.Α.Β ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΕΒΕΛΙΝΑ ΛΕΟΝΤΑΡΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΕΡΟ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ

16 ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

17 Διανύουμε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της οικονομίας διεθνώς και είναι ιδιαιτέρα σημαντικό για μια χώρα να επιλέξει προσεκτικά κάθε ευκαιρία και να την αξιοποιήσει ώστε να έχει μακροχρόνια οφέλη στο μέλλον. Πρέπει να επενδύσουμε για την επόμενη γενιά. Η εκμετάλλευση της δυναμικής της ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας είναι ουσιαστική για βιώσιμη ανάκαμψη από την οικονομική κρίση και οι επιχειρήσεις πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών είναι φορείς δημιουργίας και στήριξης της οικονομίας. Η ψηφιακή οικονομία δημιουργεί ευκαιρίες υψηλών εσόδων σε όλους τους τομείς, βοηθά στην αειφόρο ανάπτυξη, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και το κράτος θα πρέπει να ενθαρρύνει την ανάπτυξη αυτή μέσα από συντονισμένες πολιτικές και πρακτικές.

18 Η νέα γενιά, τα άτομα ηλικίας 16 έως 24 ετών είναι οι πλέον συχνοί χρήστες του διαδικτύου. Αυτό σημαίνει ότι έχει δημιουργηθεί μια νέα γενιά που γνωρίζει το διαδίκτυο και είναι η γενιά των νέων που είναι έτοιμη να εφαρμόσει κάθε καινοτομία που έρχεται στο προσκήνιο. Αυτοί οι «ψηφιακά αναθρεμμένοι» μεγάλωσαν με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αποτελούν ένα πραγματικό δυναμικό για την οικονομία, αλλά είναι και μια γενιά έτοιμη να δεχτεί το νέο και να δημιουργήσει και η ίδια νέες τεχνολογίες συμβάλλοντας στην πρόοδο και την ανάπτυξη γενιά των νεαρών αυτών που η χρήση του διαδικτύου είναι η καθημερινότητά τους θα εισέλθει στην αγορά εργασίας και θα διαμορφώσει νέες τάσεις και νέα προϊόντα. Ένα απλό παράδειγμα είναι ότι οι νέοι μας δεν αγοράζουν τις παραδοσιακές εφημερίδες αλλά διαβάζουν τα νέα στο διαδίκτυο. Αυτό μαρτυρεί ότι τα παραδοσιακά επαγγέλματα πρέπει να αλλάξουν τις υπηρεσίες τους για την νέα γενιά. Η κυβέρνηση θα πρέπει να επενδύσει στην πληροφορική και στις νέες τεχνολογίες, διότι με τη βοήθειά τους μπορούμε να καταπολεμήσουμε προβλήματα όπως, για. παράδειγμα: φοροδιαφυγή, σπατάλη, αδιαφάνεια και γραφειοκρατία. Αφού με την βοήθεια της ηλεκτρονικής τεχνολογίας θα εξυπηρετείται ο πολίτης χωρίς περίπλοκες διαδικασίες και έτσι θα μπορεί εύκολα από το σπίτι του: να ζητήσει έγγραφα (πιστοποιητικό γέννησης, απολυτήριο σχολείου) να κατάθεση έγγραφα να πλήρωση λογαριασμούς να υποβάλει ή να κατάθεση τη φορολογική του δήλωση ή Φ.Π.Α. Αλλά και το κράτος ακόμη θα μπορεί να παρακολουθεί πολλούς καίριους τομείς της διακυβέρνησης και της οικονομίας του κράτους, όπως τα αποθέματα καυσίμων, τα φάρμακα και τις προμήθειες. Μπορεί επίσης να γίνεται ακόμα και παρακολούθηση του προϋπολογισμού του κράτους, ώστε να διασφαλίζεται η πιστή εφαρμογή τους.

19 Βασικά σημεία στρατηγικής που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη της οικονομίας είναι η αύξηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που προσφέρονται στον πολίτη και η ενίσχυση των επενδύσεων των επιχειρήσεων στην πληροφορική. παραδείγματος χάριν, η εισαγωγή της ηλεκτρονικής ταυτότητας και της ηλεκτρονικής υπογραφής, θα βοηθήσει τον πολίτη και τις επιχειρήσεις για να συναλλάσσεται με το δημόσιο στο διαδίκτυο εύκολα και γρήγορα. Η τεχνολογία θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε πολλά από τα προβλήματα της οικονομίας μας που συγκεντρώθηκαν κυρίως στη δημόσια διοίκηση και θα μειώσει το κόστος. Θα αυξήσει την παραγωγή και θα μας οδηγήσει σε μια νέα εποχή ανάπτυξης. Μέσω της τεχνολογίας και της τεχνολογικής αναβάθμισης μπορούμε να μετατρέψουμε τα κρίσιμα ζητήματα που προκύπτουν από την οικονομική κρίση σε σημαντικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας με την συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Η επένδυση στην γνώση και την αναβάθμιση της τεχνολογίας είναι ο πιο απλός, σύγχρονος και γρήγορος τρόπος ελέγχου της σπατάλης και καλύτερης διαχείρισης στον δημόσιο τομέα, αλλά παράλληλα είναι μέσο για δημιουργία και ανάπτυξη των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε την επανάσταση που έχει φέρει στην οικονομία η ηλεκτρονική γνώση και τόσο το κράτος όσο και οι επιχειρήσεις να επανασχεδιάσουν τις δραστηριότητές τους, ώστε να καταφέρουν να ξεφύγουν, όσο το δυνατό πιο γρήγορα, από την οικονομική κρίση και να προχωρήσουν μπροστά. Διαφορετικά η οικονομία δεν θα μπορέσει να αντέξει τον ανταγωνισμό στη διεθνή και ευρωπαϊκή κοινότητα και θα συνεχίσει να είναι δυστυχώς πίσω στην έρευνα και στην καινοτομία καθηλώνοντας έτσι την οικονομίας μας με χαμηλή παραγωγικότητα και μηδενικούς αριθμούς ανάπτυξης. Το ενθαρρυντικό είναι ότι, παρόλο ότι το κράτος υστερεί στην τεχνολογική αναβάθμιση των υπηρεσιών του, ο ιδιωτικός τομέας προπορεύεται σε μια προσπάθεια να εκσυγχρονισθεί και να είναι ανταγωνιστικός στη διεθνή αγορά.

20 Η επίδραση της Πληροφορικής στην καθημερινότητα των νέων την περίοδο της οικονομικής κρίσης Αδιαμφισβήτητο είναι το, δυστυχώς όχι πρωτοφανές για την χώρα μας, φαινόμενο της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει αδιακρίτως όλους τους τομείς της ζωής μας. Καθημερινά όλο και περισσότεροι είναι οι νέοι και όχι μόνο, οι οποίοι αγανακτούν από τις δυσβάσταχτες και καθόλου ανεκτές συνθήκες που επικρατούν και επηρεάζουν κατά κύριο λόγω την επαγγελματική και κατ’ επέκταση την οικονομική τους πορεία. Ωστόσο, μέσα σε αυτήν την αρνητική κατάσταση υπάρχουν και κάποιες διέξοδοι που τουλάχιστον ευνοούν το κομμάτι αυτό της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης. Η Πληροφορική και γενικότερα ο κλάδος αυτός, θα μπορούσαμε με ευκολία να πούμε ότι κατέχει τα πρωτεία στην ενασχόληση των νέων, κυρίως μιλώντας για την δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

21 ΟΜΑΔΑ: ΜΠΑΙΡΑΜΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΠΟΥΓΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

22 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΑ

23 Ακολουθούν παραδείγματα χρήσης της Πληροφορικής για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την καλύτερη οργάνωση του κράτους και της πολιτείας:

24 «Ψηφιακό κράτος» ο στόχος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης  Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να προκηρυχθεί το έργο της παροχής ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες, το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές του 2015, όπως ανακοίνωσε, μιλώντας πριν από λίγο στη συζήτηση του προϋπολογισμού, ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Μανούσος Βολουδάκης. Ο υφυπουργός, αναφερόμενος στις δράσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, είπε ότι τελικός στόχος είναι όλες σχεδόν οι υπηρεσίες του Κράτους να είναι διαθέσιμες στον πολίτη και ψηφιακά. «Αυτό σημαίνει να μην πληρώνονται πλέον συντάξεις σε νεκρούς και να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια», είπε ο κ. Βολουδάκης ο οποίος ανακοίνωσε ότι μέχρι την παράδοση του έργου παροχής ψηφιακών υπηρεσιών στους πολίτες, το κράτος δεν μπορεί να μένει με σταυρωμένα τα χέρια. Στο πλαίσιο αυτό, στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, γίνεται ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων και αυτή προχωρά και στα άλλα υπουργεία. Έως το τέλος του έτους θα πρέπει να υπάρχουν τα οργανογράμματα σε όλα τα υπουργεία και να υποστηρίζονται από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Στόχος είναι εξάλλου και η ηλεκτρονική συνεργασία μετά την αναδιοργάνωση των δομών του δημοσίου. Αναφερόμενος στην ταυτοποίηση των χρηστών και την ηλεκτρονική λειτουργική διασύνδεση των υπηρεσιών, ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είπε ότι «θα σέβεται απόλυτα τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών και θα προστατεύει από καταχρήσεις εξουσίας».

25 ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ  Πρόκειται για ένα σύστημα που επιτρέπει την παροχή κάποιων υπηρεσιών του Δήμου, μέσω του διαδικτύου. Προτεραιότητά μας η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση των πολιτών, μέσω της βελτίωσης και του εκσυγχρονισμού των Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου. Με αυτή την επικοινωνία, ο πολίτης απαλλάσσεται από την αυτοπρόσωπη παρουσία και την πολλαπλή μερικές φορές, μετάβαση σε διάφορα δημοτικά γραφεία, προκειμένου να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του Δήμου. Στην παρούσα φάση το σύστημα της "ηλεκτρονικής διακυβέρνησης", περιλαμβάνει τρεις λειτουργίες, που γίνονται ηλεκτρονικά: 1. Υποβολή παραπόνων και υποδείξεων, μέσω διαδικτύου 2. Έκδοση δώδεκα (12) βεβαιώσεων και πιστοποιητικών, μέσω διαδικτύου (προϋπόθεση : εγγραφή στην "περιοχή μελών" για υποβολή ηλεκτρονικών αίτήσεων) 3. Φωνητική Πύλη πληροφοριών

26 ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ Συστήματα Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Πολιτών  ΕΝΝΟΙΑ Μέσω του Προγράμματος ΕΝΝΟΙΑ, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για: Δημοτικότητα (Όχι Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας) Ληξιαρχική Πράξη Γάμου Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης-Βάπτισης Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου Πιστοποιητικό Γέννησης Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης Μπορούν επίσης να υποβάλουν παράπονα – διαμαρτυρίες για διάφορα θέματα όπως: Καθαριότητα - πράσινο Ηλεκτροφωτισμός - Φωτεινοί σηματοδότες Λακκούβες – πεζοδρόμια Κυκλοφοριακά θέματα κτλ Όλα γίνονται ηλεκτρονικά αφού οι πολίτες κάνουν εγγραφή στο σύστημα. Μπορούν στην συνέχεια να ελέγξουν την πορεία του αιτήματος που έχουν υποβάλει και θα τους αποστέλλονται τα έγγραφα που τυχόν ζήτησαν ταχυδρομικά. e-ΑΙΤΗΜΑΤΑ Υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων και ενημέρωσης με sms. Οι δυνατότητες που σας παρέχονται μέσω της υπηρεσίας είναι οι ακόλουθες: Υποβολή αιτημάτων μέσω Internet Υποβολή αιτημάτων μέσω sms (δείτε την ενότητα 'Οδηγίες SMS Υπηρεσιών') Ενημέρωση για την κατάσταση αιτημάτων μέσω Internet και SMS Υπηρεσία SMS INFO Η υπηρεσία sms info, αφορά την αποστολή χρήσιμων πληροφοριών στο κινητό σας μέσω sms, στέλνοντας ένα sms. Η πληροφορία αυτή περιλαμβάνει: Χρήσιμα Τηλέφωνα Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εκδηλώσεις Δήμου

27 KEΠ Ο δικτυακός τόπος των ΚΕΠ, έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί για την ηλεκτρονική πληροφόρηση και εξυπηρέτησή σας από το σπίτι και το γραφείο σας. Ο δικτυακός τόπος ενημερώνεται καθημερινά με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες που καλύπτουν όλο το εύρος του Δημόσιου Τομέα, καθιστώντας τον το σημείο αναφοράς σας στο Διαδίκτυο για τις συναλλαγές σ ας με τη Δημόσια Διοίκηση. Επιπρόσθετα, σας δίνει πλέον την δυνατότητα να υποβάλλετε ηλεκτρονικές αιτήσεις προς τα ΚΕΠ για μία σειρά Διοικητικών διαδικασιών, υλοποιώντας στην Ελλάδα το πιο ουσιαστικό βήμα προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

28 ΠΗΓΕΣ content&view=article&id=67&itemid=114 ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΡΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ ΝΙΚΟΣ ΤΑΣΟΣ ΛΙΜΠΑΝΤΙΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

29 Η Πληροφορική στην Παιδεία και τον πολιτισμό Σημαντική παράμετρος της πληροφορικής στην εκπαίδευση είναι η παραγωγή και χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού ως μαθησιακό εργαλείο. Είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί ένας κατάλογος με αξιολογημένα εκπαιδευτικά λογισμικά προς χρήση των εκπαιδευτικών και μακροπρόθεσμα να δημιουργηθούν βιβλιοθήκες εκπαιδευτικών λογισμικών στις σχολικές μονάδες Μια άλλη διάσταση που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες είναι η δυνατότητα επικοινωνίας και έκφρασης μέσα στον παγκόσμιο χώρο. Αυτό γίνεται μέσω της τηλεδιάσκεψης ή με τη δημιουργία ιστοσελίδων και εκπαιδευτικών κόμβων. Η προβολή των εργασιών των μαθητών στις σχολικές ιστοσελίδες αποτελεί ένα ισχυρότατο μαθησιακό κίνητρο. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν τις ιδέες τους ή να γίνουν αποδέκτες διαφορετικών απόψεων από άλλα παιδιά ενισχύοντας τις ανταλλαγές ιδεών

30 Η ραγδαία ανάπτυξη της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, παρέχουν ένα αξιόπιστο και άμεσο τρόπο επικοινωνίας που διευκολύνει σημαντικά την ανταλλαγή πληροφοριών πολιτιστικού περιεχομένου, δημιουργώντας ταυτόχρονα νέους τρόπους καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης, οι οποίοι θέτουν τη βάση για την ανοικοδόμηση της λεγόμενης >. Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερα λαμπρή πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, οι νέες τεχνολογίες παρέχουν την δυνατότητα καλύτερης διαχείρισης της, αξιοποιώντας και προβάλλοντας την με σύγχρονους και μοντέρνους τρόπους. Η ψηφιακή επανάσταση που χρησιμοποιεί σύγχρονα οπτοκοακουστικά μέσα προάγει και προβάλλει τον πολιτισμό, την ιστορία και τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου, διαθέτοντας σε ηλεκτρονική μορφή κάθε είδους πληροφορία. Η πληροφορική στις υπηρεσίες του πολιτισμού Μέσα από έργα ψηφιοποίησης και επιστημονικής τεκμηρίωσης του ελληνικού πολιτισμού, όπως π.χ. μουσειακών αντικειμένων, οπτικοακουστικών και άλλων αρχειακών τεκμηρίων τα οποία υλοποιούν οι διάφοροι πολιτιστικοί φορείς και οργανισμοί επιτυγχάνεται όχι μόνο η διάσωση του πολιτιστικού αποθέματος της χώρας, με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, αλλά επίσης η ανάδειξη και αξιοποίηση του πολιτιστικού υλικού, η ενημέρωση των πολιτών και η δημιουργία ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών σημαντικής προστιθέμενης αξίας καθώς και η γνωριμία με τις πλούσιες συλλογές που διαθέτουν ή διαχειρίζονται οι εν λόγω φορείς.

31 Υπηρεσίες εφαρμογής της πληροφορικής στον πολιτισμό: Συλλογή πολιτισμικού υλικού Η συλλογή πολιτισμικού υλικού αφορά διαδικασίες αναζήτησης και συγκέντρωσης των δεδομένων σχετικά με το πολιτιστικό περιεχόμενο του έργου από πολλαπλές διαθέσιμες πηγές και επιτόπια μελέτη. Ηλεκτρονική τεκμηρίωση υλικού Η τεκμηρίωση του πολιτιστικού υλικού εμπεριέχει πολλαπλές διεργασίες: από την οργάνωση του πληροφοριακού υλικού και την αξιολόγησή του, μέχρι την καθεαυτό τεκμηρίωσή του σε ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της πληροφορίας. Κατά την τεκμηρίωση γίνεται πλήρης καταγραφή του πολιτιστικού υλικού σύμφωνα με τα πρότυπα μεταδεδομένων που χαρακτηρίζουν κάθε κατηγορία πολιτιστικού τεκμηρίου. Ψηφιοποίηση και ψηφιακή επεξεργασία πολιτισμικού υλικού Η ψηφιοποίηση πολιτισμικού υλικού αναφέρεται τόσο σε ψηφιοποίηση συγκεκριμένων δεδομένων του πολιτιστικού περιεχομένου, όσο και σε πρωτογενή συλλογή του υλικού σε ψηφιακή μορφή. Η ψηφιοποίηση του υλικού και η επεξεργασία του τελείται σύμφωνα με τις εξειδικευμένες καλές πρακτικές ψηφιοποίησης πολιτιστικών τεκμηρίων.

32 Ανάπτυξη ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης πολιτισμικού υλικού Η ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης υλικού (Content Management System - CMS) αποτελεί ολιστική εφαρμογή διαχείρισης πληροφοριών ηλεκτρονικής μορφής για τα πολιτιστικά τεκμήρια. H δημιουργία συστημάτων CMS σχεδιάζεται είτε με βάση το υπάρχον τεχνολογικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο της εταιρίας, είτε με την ανάπτυξη εφαρμογών λογισμικού για την αντιμετώπιση εξειδικευμένων απαιτήσεων των έργων. Ανάδειξη πολιτισμικού υλικού με τη χρήση νέων τεχνολογιών Η ανάδειξη του πολιτιστικού υλικού φορέων και οργανισμών σχετίζεται με την ανάλυση και το σχεδιασμό εφαρμογών των νέων τεχνολογιών για την προβολή των πολιτιστικών τεκμηρίων. Σχεδιασμό και υλοποίηση διαδικτυακών τόπων (sites & portals), Δημιουργία πολυμεσικών τίτλων (CD- ROM & DVD-ROM), Ανάπτυξη εφαρμογών σε Information Kiosks.

33 Πηγές: Η πληροφορική στην εκπαίδευση, Ζαρίντας Αντώνιος BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF %82+%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE %BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82+%CE%BA%C E%B1%CE%B9+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%BF% CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%8E%CE%BD+ %CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD+%CF%80%CE%BF%CE%B B%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΡΟΥΤΣΟΥ ΡΟΝΑΛΝΤΟ ΚΟΛΑΡΓΙΑ ΑΡΙΟΛΑ ΜΠΕΝΓΚΟΥ


Κατέβασμα ppt "Η Πληροφορική στην υπηρεσία του Κράτους και της Κοινωνίας Τμήμα: Α2 1 ου ΕΠΑ.Λ. Βόλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google