Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης Αμφιθέατρο «Μάρκος Καραναστάσης» ΤΕΙ Κρήτης Ηράκλειο, 23 Ιουνίου 2014

2 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Εισαγωγικά στοιχεία Επιχειρηματικό μοντέλο Προσδιορίζοντας τα MOOC Οφέλη - Προκλήσεις Π ε ρ ί γ ρ α μ μ α

3 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Προσδιορίζοντας τα MOOC Οφέλη - Προκλήσεις Εισαγωγικά στοιχεία Εξελίξεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση Αυξανόμενη διείσδυση των ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή μας. MOOC: μη δοκιμασμένη μέθοδος παροχής μαθησιακού περιεχομένου (Littlejohn, 2013). Δεν διαθέτουμε ικανοποιητικά στοιχεία για το πώς οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν μέσω των MOOC.

4 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Προσδιορίζοντας τα MOOC Οφέλη - Προκλήσεις Τι είναι; Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC (1/3)

5 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Προσδιορίζοντας τα MOOC Οφέλη - Προκλήσεις Γενικά χαρακτηριστικά Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC (2/3) Xρήση βιντεοδιαλέξεων μέσω των οποίων ο εκπαιδευτής δίνει διάλεξη στους εκπαιδευόμενους. Keynote Παρουσιάσεις τύπου Flash ή Keynote στο πρότυπο των «mini-courses» που πρώτη εισήγαγε η Khan Academy το H αλληλεπίδραση σε 103 MOOC περιοριζόταν κατά μέσο όρο στην ανάρτηση ενός σχολίου στον πίνακα ανακοινώσεων εβδομαδιαίως (Kolowich, 2013). Μέθοδοι αξιολόγησης εκπαιδευομένων: - δημιουργίας κουΐζ πολλαπλών επιλογών - αξιολόγηση των εργασιών των χρηστών από τους λοιπούς χρήστες.

6 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Προσδιορίζοντας τα MOOC Οφέλη - Προκλήσεις Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC (3/3) Ανοικτή πρόσβαση ο καθένας μπορεί να συμμετέχει σ’ ένα ελεύθερο διαδικτυακό μάθημα. Επεκτασιμότητα τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα για να υποστηρίξουν έναν απεριόριστο αριθμό συμμετεχόντων ενθαρρύνοντας την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευομένων.

7 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις «Μια φορά και έναν καιρό ήταν … » Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση (1/2) Ο όρος MOOC αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 2008 από τον Dave Cormier προκειμένου να περιγράψει το μάθημα των Siemens και Downes με τίτλο: “Connectivism and Connective Knowledge”. Οκτώβριος 2013 Το 1 ο επιστημονικό περιοδικό: “MOOC Forum”

8 Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις Χρονολογική εξέλιξη Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση (2/2) Χρονολογική εξέλιξη του κινήματος της ανοικτής εκπαίδευσης και των MOOC

9 Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις cMOOC vs xMOOC Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι – Πρωτοβουλίες (1/3)

10 Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις Κάθε μέρα και ένα νέο MOOC Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι – Πρωτοβουλίες (2/3)

11 Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις Ας επιχειρήσουμε μία σύγκριση Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι – Πρωτοβουλίες (3/3) Σύγκριση χαρακτηριστικών πλατφόρμων παροχής MOOC (Yuan & Powell, 2013) : Διαθέσιμο χαρακτηριστικό X: Δεν αποτελεί χαρακτηριστικό X, : Χαρακτηριστικό εν μέρει διαθέσιμοΠρωτοβουλίεςΚερδοσκοπικές Ελεύθερη πρόσβαση Τέλος πιστοποίησης Παροχή εκπαιδευτικών πιστωτικών μονάδων edXedXedXedX X X Coursera X Udacity X Udemy X X P2PU X

12 Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις Ένα θολό τοπίο … Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Χρέωση για την παροχή πιστοποιητικών. Παροχή προστιθεμένων υπηρεσιών επί πληρωμή. Πώληση προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευομένων τους σε πιθανούς εργοδότες ή διαφημιστικές εταιρείες. Επί πληρωμή πρόσβαση σε ιδιωτικά φόρουμ συζητήσεων και κοινωνικά δίκτυα. Συνεργασία με εκδοτικούς οίκους για τη διάθεση ολόκληρου ή μέρους του ψηφιακού υλικού.

13 Ελκυστικά αλλά και απειλητικά Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη – Προκλήσεις (1/3) Ανάδυση αίσθησης δημοκρατικής και ελεύθερης πρόσβασης στην εκπαίδευση (Kop, 2011; Sonwalkar, 2013). Για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα η παροχή MOOC μπορεί να επεκτείνει διεθνώς τη φήμη τους. Αντικατάσταση της παραδοσιακής πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλίας. Μήπως δεν είναι εντελώς δωρεάν;

14  Από Massive Courses  Dropout Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη – Προκλήσεις (2/3) Πλειονότητα των συμμετεχόντων (80% - 90%) δεν είναι ενεργοί χρήστες (Rodriguez, 2012). Έλλειψη αξιόλογου γραπτού περιεχόμενου (Sonwalkar, 2013). Υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης. SPOC (Small, Private Online Courses (Littlefield, 2013). lurkers!

15 Ικανοποίηση και μόνο από την ύπαρξή τους Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη – Προκλήσεις (3/3) Δημιουργία κοινοτήτων μάθησης (Barber, 2013). Μεγαλύτερη πηγή ικανοποίησης από τη δυνατότητα απόκτησης πρόσβασης στο περιεχόμενο των μαθημάτων που προσφέρονται από έναν διάσημο πανεπιστήμιο (Karsenti, 2013). Ανησυχίες που σχετίζονται με προβλήματα λογοκλοπής και δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Περιορισμένη γεωγραφική κατανομή των χρηστών (Liyanagunawardena, Adams & Williams, 2013).

16 MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης & Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης Αμφιθέατρο «Μάρκος Καραναστάσης» ΤΕΙ Κρήτης Ηράκλειο, 23 Ιουνίου 2014


Κατέβασμα ppt "MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google