Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1. ΝΑΠ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας. Γενικοί άξονες όλων των αναλυτικών 2.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1. ΝΑΠ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας. Γενικοί άξονες όλων των αναλυτικών 2."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1

2 ΝΑΠ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας. Γενικοί άξονες όλων των αναλυτικών 2

3 Η εισαγωγή του ΝΑΠ στα Αρχαία Ελληνικά ( Γλώσσα και Γραμματεία) θα ξεκινήσει από αυτή τη σχολική χρονιά στην Α΄ Γυμνασίου. Θα εισαχθεί στις υπόλοιπες τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου σταδιακά. Η εισαγωγή του ΝΑΠ συναρτάται και εξαρτάται από την παραγωγή νέου εκπαιδευτικού υλικού. Εισαγωγή του ΝΑΠ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στα Σχολεία 3

4 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Α΄ Γυμνασίου) A΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΒ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Κείμενα διαλογικά, πλαστά, με εικονογράφηση (κωμικογραφήματα) με θέματα που προέρχονται από τη μυθολογία, τη λογοτεχνία, τον ιδιωτικό και δημόσιο βίο Φυσικός, προφορικός, επικοινωνιακός λόγος Αυτοτελή, ευσύνοπτα, πεζά κείμενα, γνήσια ή διασκευασμένα, κυρίως αφηγηματικού χαρακτήρα με πλούσια εικονογράφηση 4

5 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από το πρωτότυπο- Γλώσσα (Β΄ και Γ’ Γυμνασίου) 5

6 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία από Μετάφραση (Α’ Γυμνασίου - Α’ Λυκείου) 6

7 Κατανομή του διδακτικού χρόνου στα Αρχαία Ελληνικά Α΄ Γυμνασίου  2 διδακτικές περίοδοι για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από το πρωτότυπο  1 διδακτική περίοδος για την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από μετάφραση 7

8 Το βιβλίο της Α’ Γυμνασίου: Περιλαμβάνει για το Α΄ τετράμηνο: Εννέα ενότητες με κείμενα πλαστά, κωμικογραφήματα, με θέματα εμπνευσμένα από την αρχαιότητα 8

9 Το βιβλίο της Α’ Γυμνασίου: Περιλαμβάνει λεξιλογικά στοιχεία σε κάθε ενότητα και πίνακα λεξιλογίου στο τέλος του βιβλίου Παράδειγμα 9

10 Περιλαμβάνει τις απαραίτητες αρχαιογνωστικές πληροφορίες Το βιβλίο της Α’ Γυμνασίου: Παράδειγμα-Ενότητα 3: Πηνελόπη καὶ Ὀδυσσεύς 10

11 Το βιβλίο της Α΄ Γυμνασίου: Περιλαμβάνει ασκήσεις που υπηρετούν τους στόχους του ΝΑΠ (π.χ. δομολειτουργική προσέγγιση και διαχρονία της ελληνικής γλώσσας) Παράδειγμα Ενότητα 5: Θεῶν κρίσις 11

12 Για την Α΄ τάξη Γυμνασίου ετοιμάζεται: 12

13 Για την κατανόηση των κειμένων της Α΄ Γυμνασίου δίνεται έμφαση: στα εξωγλωσσικά και παραγλωσσικά στοιχεία (η εικονογράφηση του βιβλίου, επιτονισμός, τόνος φωνής) στο κείμενο ως νοηματική ενότητα στην πρότερη γνώση της Νέας Ελληνικής Γλώσσας στους πίνακες λεξιλογικών στοιχείων που υπάρχουν στο βιβλίο στη μαιευτική μέθοδο διδασκαλίας 13

14 Όπου ενδείκνυται, προτείνονται λέξεις ή εκφράσεις με αντίστοιχη λειτουργία στη Νέα Ελληνική με στόχο πρωτίστως την κατανόηση των γλωσσικών φαινομένων του πρωτοτύπου στο πλαίσιο της χρήσης τους. Αποφεύγεται οποιαδήποτε στοχευμένη μεταφραστική πρακτική Ποικιλία στον τρόπο διατύπωσης 14

15 Διδακτική Μεθοδολογία Αποφυγή στο στάδιο της εξοικείωσης και της αναγνώρισης γλωσσικών φαινομένων της διάκρισής τους σε Γραμματική και Συντακτικό. Αναγνώριση της λειτουργικής χρήσης των γλωσσικών στοιχείων. Ποικιλία τρόπων διατύπωσης Σύνδεση κειμενικού είδους με τα γλωσσικά στοιχεία. Αποφυγή στο στάδιο της εξοικείωσης και της αναγνώρισης γλωσσικών φαινομένων της διάκρισής τους σε Γραμματική και Συντακτικό. Αναγνώριση της λειτουργικής χρήσης των γλωσσικών στοιχείων. Ποικιλία τρόπων διατύπωσης Σύνδεση κειμενικού είδους με τα γλωσσικά στοιχεία. Α. Δομολειτουργική μέθοδος διδασκαλίας της γλώσσας (Γραμματική) 15

16 Διδακτική Μεθοδολογία Β. Κειμενοκεντρική Προσέγγιση Συνεξετάζουμε τη μορφή και το περιεχόμενο. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη δομή του κειμένου. Διαφοροποιούμε την προσέγγιση των κειμένων ανάλογα με το κειμενικό τους είδος. Προσεγγίζουμε το κείμενο ολιστικά. 16

17 Ολιστική προσέγγιση του κειμένου ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ Διδακτική Μεθοδολογία 17

18 Διδακτική Μεθοδολογία Απορρίπτεται η μονοτονία -Αναζητείται μεθοδολογικός πλουραλισμός -Αυτενέργεια, αυτόνομη μάθηση, δημιουργικές εργασίες (π.χ. δραματοποίηση, παράφραση σε ρεπορτάζ, είδηση, επιστολή, ερευνητικές εργασίες, ιστολόγια κλπ.) Γ. Ποικιλία μεθόδων, στρατηγικών διδασκαλίας, δραστηριοτήτων 18

19 ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από μετάφραση. Τι αλλάζει; Ομήρου Οδύσσεια Αλλαγές στο περιεχόμενο Μείωση της ύλης Εξακολουθεί να πλαισιώνεται από παράλληλα κείμενα Αλλαγή στη φιλοσοφία προσέγγισης των επών 19

20 Διδακτέα ύλη- Οδύσσεια Ραψωδίες - στίχοι Ραψωδία α΄ στ Ραψωδία ε΄ στ Ραψωδία ζ΄ στ Ραψωδία λ΄ στ , , Ραψωδία χ΄στ Ραψωδία ψ στ Ραψωδία ω στ

21 1.Να μελετήσουμε τα αρχαία κείμενα ως «λογοτεχνία» και όχι ως αφορμή για «αρχαιογνωσία». 2.Να δούμε τα αρχαία κείμενα με «αρχαίο» μάτι. 3.Να κατανοήσουμε την ετερότητα του αρχαιοελληνικού παρελθόντος και της αρχαίας λογοτεχνίας. 4.Να καλλιεργήσουμε τον κριτικό λογοτεχνικό και πολιτισμικό γραμματισμό των μαθητών δια μέσου της αρχαίας λογοτεχνίας. 5.Να εξηγήσουμε ότι η αρχαιότητα δεν διδάσκει- εμείς διδασκόμαστε από αυτήν. ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Αλλαγή στη φιλοσοφία προσέγγισης των επών 21

22 Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από Μετάφραση (Οδύσσεια) Δημιουργήθηκε καθοδηγητικό υλικό αποκλειστικά για το φιλόλογο. Το υλικό αυτό περιλαμβάνει: α. φιλολογική επεξεργασία των ενοτήτων προς διδασκαλία της Οδύσσειας β. διδακτικές προτάσεις- σενάρια προς διευκόλυνση της εφαρμογής των θεωρητικών αρχών γ. συγκεκριμένες διδακτικές προτάσεις για τη ραψωδία ε. ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ 22

23 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Συντρέχουσα Εναρμονισμένη με τη μέθοδο διδασκαλίας Διαγώνισμα Αυτοαξιολόγηση Δημιουργικές εργασίες 23

24 Εν κατακλείδι… Επιδιώκεται η αναβάθμιση του μαθήματος Εναρμόνιση Στόχων Μεθόδων διδασκαλίας Μεθόδων αξιολόγησης Διδακτικού υλικού 24

25 Υλικό για το ΝΑΠ Αρχαίων Ελληνικών υπάρχει στον ιστότοπο: www. nap.pi.ac.cy 25

26 Επιμόρφωση Επιθεωρητών, υποστηρικτών, συμβούλων (Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2010) Μάχιμων εκπαιδευτικών σε τρία σεμινάρια (Νοέμβριος Φεβρουάριος 2011) Σεμινάρια σε καθηγητές Γυμνασίων 21/1/2011 και 24/1/2011 Σεμινάρια Ιουνίου ( Ιουνίου 2011) για τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να διδάξουν στην Α΄ Γυμνασίου. 26

27 Πώς προχωράμε; Επισκέψεις από ΕΜΕ, συμβούλους, υποστηρικτές του ΝΑΠ στα σχολεία για ενημέρωση Οργάνωση από κάθε σχολείο δειγματικών διδασκαλιών Δημιουργία τράπεζας υλικού Προαιρετικά Σεμινάρια Π.Ι (πέντε συναντήσεις) Νοέμβριος- Δεκέμβριος 2011 Διοργάνωση σεμιναρίων για τα κείμενα του Β΄ τετραμήνου της Α΄ Γυμνασίου Διοργάνωση σεμιναρίων κατά το διήμερο επιμόρφωσης μεταξύ των δύο τετραμήνων Διοργάνωση σεμιναρίων για τα Αρχαία Ελληνικά της Β΄ Γυμνασίου 27

28 Ομάδα ΝΑΠ Αρχαίων Ελληνικών Επιμορφωτές Αντώνης Τσακμάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου Αντώνης Πετρίδης, Λέκτορας Ανοικτού Πανεπιστημίου Επιθεωρητές Φιλολογικών Μαθημάτων Λουκία Χατζημιχαήλ, Σύνδεσμος για τα Αρχαία Ελληνικά Πέτρος Πέτρου Λοΐζος Αναστασιάδης Γεωργία Κούμα Υποστηρικτές αναλυτικού προγράμματος Σταύρος Σταύρου, Πόπη Πούγιουρου, Φιλόλογοι Σύμβουλος φιλολογικών μαθημάτων: Έλενα Πηδιά 28


Κατέβασμα ppt "1. ΝΑΠ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας. Γενικοί άξονες όλων των αναλυτικών 2."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google