Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θ΄ΠΕΤΡΙΔΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Διευθύντρια: Άντρη Τσουπανή Σάββα Νηπιαγωγός: Άννα Δημητριάδου Νάνου Τμήμα Α5 Απρίλης – Μάης 2010.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θ΄ΠΕΤΡΙΔΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Διευθύντρια: Άντρη Τσουπανή Σάββα Νηπιαγωγός: Άννα Δημητριάδου Νάνου Τμήμα Α5 Απρίλης – Μάης 2010."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θ΄ΠΕΤΡΙΔΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Διευθύντρια: Άντρη Τσουπανή Σάββα Νηπιαγωγός: Άννα Δημητριάδου Νάνου Τμήμα Α5 Απρίλης – Μάης 2010

2 Αναζήτηση και διερεύνηση του θέματος Αποφάσισα να διαβάζω στα παιδιά, μια φορά την εβδομάδα, το «Μικρό Πρίγκιπα» του Αντουάν Σαιντ Εξιπερί, ένα από τα αγαπημένα μου παραμύθια, με στόχο να τους φέρω σε επαφή με τη λογοτεχνία και ένα παγκόσμιο παραμύθι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το παραμύθι και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αγωνία για να συλλέξουν περισσότερες πληροφορίες για τον ήρωα της ιστορίας και το τι ακολουθούσε στη συνέχεια. Τα παιδιά με παρέσυραν στο να διερευνήσω περισσότερο και να ψάξω να βρω πληροφορίες και υλικό στο διαδίκτυο. Τα παιδιά πρότειναν να κάνουμε ένα project για τον Μικρό Πρίγκιπα.

3 Τι ξέρω για τον Μικρό Πρίγκιπα; Ο Μικρός Πρίγκιπας ζούσε σε έναν μικρό πλανήτη, τον Β612(Θέμης) Συνάντησε έναν πιλότο στην έρημο. (Ιωάννα) Είχε ένα λουλούδι στον πλανήτη του (Σοράγια) Κάθε μέρα ξερίζωνε τα μπαομπάμ που είναι μεγάλα δέντρα για να μην του καταστρέψουν τον πλανήτη του. (Αντρέας Χ’Τοφής) Ταξίδευε με έναν κομήτη. (Εβίτα) Καμιά φορά ταξίδευε με τα πουλιά.(Έμιλυ) Εξημέρωσε και έκανε φίλη του μιαν αλεπού. (Κωνσταντίνος) Είχε τρία ηφαίστεια στον πλανήτη του.(Μάριος)

4 Τι θέλω να μάθω από το παραμύθι του Μικρού Πρίγκιπα; Περισσότερα πράγματα για τους ήρωες του παραμυθιού. (Θέμης) Για τον πιλότο του αεροπλάνου.(Νικολέττα) Για τους πλανήτες. (Αντρέας Χαραλάμπους) Να μάθουμε καινούργιες λέξεις. (Αντρέας Χ’Τοφής) Για τους κομήτες. (Ιωάννα) Περισσότερες πληροφορίες για τον Μικρό Πρίγκιπα.(Εβίτα) Να μάθουμε γράμματα. (Κωνσταντίνος) Για το συγγραφέα. (Μάριος) Ποιος γέννησε τον Μικρό Πρίγκιπα. (Κωνσταντίνος)

5

6 Σχεδιασμός Δράσης από τα παιδιά Από πού μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες Να ψάξουμε στο internet (Αντρέας Χ’) Να ρωτήσουμε τους γονείς μας (Έμιλυ) Να δούμε DVD (Χρήστος) Να ψάξουμε στην βιβλιοθήκη (Εβίτα) Να διαβάσουμε το βιβλίο (Κων/νος) Να διαβάσουμε εφημερίδες (Μύρω)

7 Προγραμματισμός νηπιαγωγού

8 Συναισθηματική Ισορροπία Γλώσσα Θεατρικό Παιχνίδι Τα παιδιά να αναζητήσουν, να αναλύσουν και να επξεργαστούν πληροφορίες μέσα από φανταστικό ταξίδι σε τέσσερις σταθμούς. Να συλλέξουν πληροφορίες και να τις ανακοινώσουν στην ομάδα. Να ανακαλέσουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν από τους σταθμούς και να βρούν σχέσεις. Να γίνει καταγραφή των πληροφοριών με πολλούς τρόπους. Δημιουγικότητα στη γλώσσα: Ροντάρι Να δημιουργήσουν αυτοσχέδια ιστορία με την ακροστοιχίδα «ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ» Αλφαβητισμός Παιχνίδι με τα άρθρα ο, η,το Λογοτεχνία Να έρθουν σε επαφή με λογοτεχνικό κείμενο. Να απολαύσουν την αισθητική των κειμένων. Κοινωνικές Σπουδές Κοινωνικό Περιεχόμενο Να γνωρίσουν το συγγραφέα Αντουάν Σαιντ Εξιπερί. Να γνωρίσουν τη χώρα καταγωγής του συγγραφέα μέσα από φωτογραφικό υλικό. Να αντιληφθούν ότι το παραμύθι του Μικρού Πρίγκιπα είναι ένα παγκόσμιο παραμύθι. Να γνωρίσουν τον πλανήτη Γη κατά την επίσκεψη του Earth Balloon στο σχολείο μας. Γνωστική Ανάπτυξη Προσωπική και Κοινωνική Συνειδητοποίηση Ταυτότητες Κοινωνική Γνώση Διαπλοκή με άλλα γνωστικά αντικείμενα Μουσική Ακρόαση μουσικών κομματιών σχετικών με το Μικρό Πρίγκιπα Διδασκαλία τραγουδιού «Η γη μας» του Μ. Λοϊζου. Ρυθμική επεξεργασία τραγουδιού με σώμα και κρουστά όργανα Παλμό τραγουδιού. Εικαστικές Τέχνες Να εκφραστούν εικαστικά με ποικιλία υλικών και να πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές. Μουσικής και κίνησης Κέντρα Μάθησης Τέχνης Διαπλοκή με άλλα γνωστικά ατικείμενα Βιβλιοθήκης Να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη με βιβλία του Μικρού Πρίγκιπα και βιβλία και παραμύθια σχετικά με τους πλανήτες Μαθηματικά Περιεχόμενο: Στατιστική, Γραφική Παράσταση Διαδικασία: Επικοινωνία, Καταγραφή Περιεχόμενο: Επίλυση προβλήματος Διαδικασίες : επικοινωνία, συλλογισμός, αναπαράσταση του προβλήματος, μέτρηση με μη συμβατικές μονάδες Κέντρα Μάθησης Αναγνώριση και κατανόηση συναισθημάτων Χαρά Λύπη Παρηγοριά Δημιουργικότητα Παραμύθι: Ο Μικρός Πρίγκιπας Αντουαν Σαιντ Εξιπερί Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Λυση προβλήματος Κριτική Σκέψη Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Παρακολούθηση σχετικών ταινιών και συλλογή πληροφοριών.

9 Υλοποίηση του προγράμματος μέσα από εξελικτικές δρστηριότητες

10 Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς Ετοιμάσαμε ερωτηματολόγιο με στόχο να κάνουμε έρευνα κατά πόσο οι γονείς γνωρίζουν το Μικρό Πρίγκιπα ναι όχι 1.Γνωρίζω το συγγραφέα του βιβλίου. 2.Έχω διαβάσει το βιβλίο 3.Έχω ακούσει για το βιβλίο 4.Έχω το βιβλίο στο σπίτι 5.Γνωρίζω την ιστορία του Μ.Π από DVD/TV/Θέατρο 6.Γνωρίζω την ιστορία του Μ.Π από το παιδί μου Θ΄ΠΕΤΡΙΔΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Τρίτη 20 Απριλίου 2010 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Αγαπητοί γονείς, Τα παιδιά και η νηπιαγωγός του Α5 επεξεργάζονται project με θέμα «Τι θέλω να μάθω για το Μικρό Πρίγκιπα». Θα ήταν χρήσιμο στη διαδικασία επεξεργασίας του project να μας απαντήσετε και να επιστρέψετε αύριο το πιο κάτω ερωτηματολόγιο. Θα παρακαλούσα όσοι γονείς έχουν υλικό σχετικό με τον «Μικρό Πρίγκιπα» θα ήταν χρήσιμο να το στείλουν με τα παιδιά στη τάξη. Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία

11 Περιεχόμενο: Στατιστική, Γραφική Παράσταση Διαδικασία: Επικοινωνία, Καταγραφή Τα παιδιά «διαβάζουν» το ερωτηματολόγιο, μετρούν τις ερωτήσεις και τους εξηγώ τη διαδικασία.

12 την επόμενη μέρα… … γίνεται καταγραφή των απαντήσεων στην κάθε ερώτηση.

13 Τα παιδιά σημειώνουν τα «Ναι» και τα «Όχι»

14 Αποτελέσματα της έρευνας 9 γονείς γνωρίζουν τον συγγραφέα. 10 γονείς έχουν διαβάσει το βιβλίο. 11 γονείς έχουν ακούσει για το βιβλίο. 5 γονείς έχουν το βιβλίο στο σπίτι. 4 γονείς γνωρίζουν την ιστορία από τη TV/DVD/Θέατρο 10 γονείς έχουν μάθει την ιστορία από το παιδί τους. 4 γονείς δεν γνωρίζουν τίποτα για τον Μικρό Πρίγκιπα.

15 Περιεχόμενο: Επίλυση προβλήματος Διαδικασίες : επικοινωνία, συλλογισμός, αναπαράσταση του προβλήματος, μέτρηση με μη συμβατικές μονάδες Τα παιδιά μου ζητούν κόλλες χαρτιού για να κάνουν μια ομαδική ζωγραφιά. Πόσες κόλλες θα χρειαστούμε για να χωρέσει η ζωγραφιά μας στο συγκεκριμένο τοίχο; Τα παιδιά προβληματίζονται και κάνουν υποθέσεις…. Αντρέας: Νομίζω θα χρειαστούμε 8 κόλλες. Ιωάννα: Νομίζω 6 κόλλες. Εβίτα: Νομίζω 7 κόλλες Προβληματίζω τα παιδιά σε σχέση με το μέγεθος του χαρτιού. Αποφασίζουν ότι θέλουν να χρησιμοποιήσουν το μεγάλο. Θέμης: Τότε θα χρειαστούμε λιγότερα χαρτιά. Νομίζω 5

16 Πρόβλημα: «Με ποιο τρόπο θα είμαστε σίγουροι ότι η ζωγραφιά μας χωράει στον συγκεκριμένο τοίχο της τάξης μας;» Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις… και προτείνουν να δοκιμάσουν … Καταλήγουν ότι χρειάζονται 5 κόλλες χαρτιού. Περιεχόμενο: Επίλυση προβλήματος Διαδικασίες : επικοινωνία, συλλογισμός, αναπαράσταση του προβλήματος, μέτρηση με μη συμβατικές μονάδες

17

18 Ο Μικρός Πρίγκιπας επισκέπτεται την τάξη μας. Τα παιδιά ταξιδεύουν με τον Μικρό Πρίγκιπα, αναζητούν, αναλύουν και επεξεργάζονται πληροφορίες.

19 «Θα πάμε ένα ταξίδι με τον κομήτη μου για να σας γνωρίσω τον κόσμο μου»

20 «Σε αυτό το ταξίδι η κάθε ομάδα θα κατεβεί στο δικό της σταθμό. Εκεί θα βρείτε πληροφορίες για μένα. Θα τις συζητήσετε και αργότερα θα τις ανακοινώσετε στους υπόλοιπους»

21

22 1 ος Σταθμός Πληροφοριών Είδαμε έναν χάρτη της Γαλλίας. (Εβίτα) Στη Γαλλία βρίσκεται ο πύργος του Άιφελ. (Θέμης) Πάνω στα λεφτά της Γαλλίας έχει τον πιλότο και τον Μικρό Πρίγκιπα. (Στέλλα) Έχουν γραμματόσημα που έχουν πάνω τον πιλότο και τον Μικρό Πρίγκιπα. (Χριστόφορος) Έχουν και φακέλους που στέλλουμε Τα παιδιά της κάθε ομάδας ανακοινώνουν στους υπόλοιπους τις πληροφορίες που συνέλεξαν. γράμματα που έχουν πάνω τον Μικρό Πρίγκιπα. (Εβίτα) Είδαμε τον χάρτη της Ευρώπης και τη σημαία της με τα αστεράκια. (Χριστόφορος) Είδαμε ένα άγαλμα του Μικρού Πρίγκιπα. (Θέμης) Η σημαία της Γαλλίας έχει μπλε, άσπρο και κόκκινο χρώμα. (Αντρέας Β.)

23 2 ος Σταθμός Πληροφοριών Είδαμε φωτογραφίες του πιλότου. (Αντρέας Χ.) Σε μια φωτογραφία νομίζω ότι είναι η μάμα και ο παπάς του Μικρού Πρίγκιπα. (Κωνσταντίνος) Το αεροπλάνο είναι παλιό γιατί έχει έλικα και δεν μοιάζει με τα αεροπλάνα που έχουμε τώρα. (Αντρέας Χ’Τοφής) Αυτός ο κύριος πέθανε γιατί οι φωτογραφίες είναι οι παλιές. (Κωνσταντίνος) Στις σελίδες μπορεί να γράφει πληροφορίες για τους πιλότους. (Ιωάννα) Τα παιδιά της κάθε ομάδας ανακοινώνουν στους υπόλοιπους τις πληροφορίες που συνέλεξαν.

24 3 ος Σταθμός Πληροφοριών Ο Μικρός Πρίγκιπας συνάντησε μια αλεπού και έγιναν φίλοι.(Σοράγια) Στον πλανήτη του είχε ένα λουλούδι και το πότιζε. (Μάρινα) Μια μέρα πήγε σε ένα βουνό στην έρημο και φώναζε: «Είμαι μόνος μου. Θέλω ένα φίλο» και άκουγε ξανά τη φωνή του γιατί δεν είχε κανέναν.(Αντρέας Χ’ Τοφής) Ο Μικρός Πρίγκιπας συνάντησε έναν πιλότο στην έρημο και έγιναν φίλοι. (Μάριος) Ταξίδεψε με τα πουλιά και πήγε σε μιαν έρημο. (Μύρω) Τα παιδιά της κάθε ομάδας ανακοινώνουν στους υπόλοιπους τις πληροφορίες που συνέλεξαν. Ο πιλότος όταν ήταν μικρός «εζωγράφισε» έναν βόα που «έφαε» έναν ελέφαντα και οι μεγάλοι του είπαν πως ήταν καπέλο. (Αλεξάνδρα)

25 4 ος Σταθμός Πληροφοριών Έχει πολλά βιβλία του Μικρού Πρίγκιπα. (Αντρέας Ζ.) Έχει πολλά εξώφυλλα του βιβλίου. (Έμιλυ) Τα γράμματα είναι διαφορετικά. (Κυριακή) Σε ένα εξώφυλλο τα γράμματα είναι κινέζικα. (Θέμης) Το διαβάζουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο. (Έμιλυ) Τα παιδιά της κάθε ομάδας ανακοινώνουν στους υπόλοιπους τις πληροφορίες που συνέλεξαν.

26 Την επόμενη μέρα ανακαλούν τις πληροφορίες που συνέλεξαν στο ταξίδι τους με το Μικρό Πρίγκιπα. Αργότερα τα παιδιά παρακολουθούν από το διαδίκτυο ταινία σχετική με τον συγγραφέα.

27 Η Γαλλία είναι στην Ευρώπη. Ο πιλότος ήταν από την Γαλλία γιατί «εβάλαν» τον πάνω στα λεφτά τους και στα γραμματόσημα. Στην Γαλλία αγαπούν πολύ τον συγγραφέα και τον Μικρό Πρίγκιπα. Οι Γάλλοι είναι περήφανοι για τον Μικρό Πρίγκιπα και του έκαναν άγαλμα. Ο πιλότος ήταν ο συγγραφέας. Ο συγγραφέας, που ήταν πιλότος, έζησε πριν πολλά χρόνια γιατί το αεροπλάνο του είναι μικρό και παλιό. Ο συγγραφέας «εγέννησε» τον Μικρό Πρίγκιπα μέσα στο μυαλό του. Το παραμύθι είχε τεράστια επιτυχία γιατί είναι πολύ ωραίο και το έγραψαν σε όλες τις γλώσσες. Σε όλο τον πλανήτη μας αγαπούν τον Μικρό Πρίγκιπα. Τα παιδιά καλούνται να βρουν τη σχέση που έχουν μεταξύ τους οι τέσσερις σταθμοί πληροφοριών.

28 Τα παιδιά στις ομάδες τους επεξεργάζονται και καταγράφουν τις πληροφορίες.

29 Καταγραφή των πληροφοριών που συνέλεξαν

30 Τα παιδιά βρίσκουν λέξεις της ακροστιχίδας ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ και τις χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν ένα παραμύθι με φαντασία και χιούμορ. Π πρίγκιπας, πλανήτες, πιλότος Ρ ρόδα, ροδάκινο, ρόδια Ι ινδιάνος, Ιωάννα, ιστορία Γ γάλα, γάιδαρος, Γη Κ Κύπρος, κομήτης, καπνός Ι ιστός, ιπποπόταμος, ιππότης Π πύραυλος, Ποσειδώνας, Πλούτωνας Α αστροναύτης, αστρονομία, αλεπού Σ Στέλλα, σπίτι, σκύλος

31 Μια νύχτα ένας αστροναύτης, ο κύριος Άρης, μαζί με τον σκύλο του, τον Πλούτωνα, αποφάσισαν να πάνε ένα ταξίδι στο διάστημα για να ανακαλύψουν τον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα, τον Β612. Άρχισαν να ετοιμάζουν τα πράγματα που έπρεπε να πάρουν μαζί τους. Πήραν μπουκάλες με νερό, οξυγόνο, ρόδια για να φάνε, τις διαστημικές στολές τους και έναν ιστό σημαίας για να τον καρφώσουν στον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα Ταξίδι στον πλανήτη Β612… Τηλεφώνησαν στην φίλη τους την Ιωάννα και την προσκάλεσαν να έρθει μαζί τους. Ντριν ντριν…. - Παρακαλώ ποιος είναι; - Είμαι ο Άρης και ετοιμάζουμε ένα ταξίδι στο διάστημα να βρούμε τον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα. Θέλεις να έρθεις μαζί μας; - Και βέβαια θέλω! - Να φέρεις μαζί σου μπουκάλες με νερό, οξυγόνο και τη διαστημική στολή σου. Μην φέρεις φαγητό θα πάρουμε ρόδια.

32 Κάποια στιγμή ο σκύλος άρχισε να γαβγίζει δυνατά γιατί εντόπισε τον μικρό πλανήτη. Είχε τρία ηφαίστεια και ένα όμορφο τριαντάφυλλο. Δεν μπορούσαν να προσγειώσουν τον πύραυλο τους γιατί ήταν πολύ μικρός. Αποφάσισαν να τον δέσουν με σχοινί και να τον πάρουν πιο κοντά στη Γη. Μπαίνουν στον πύραυλο και… …. Ο πύραυλος ξεκίνησε και έμοιαζε με κομήτη στον ουρανό. Βλέπουν τη Γη από ψηλά και είναι μικρή και στρογγυλή σαν μπάλα. Την χαιρετούν και προχωρούν στο διάστημα. Έψαξαν σε όλο το διάστημα αλλά δεν μπόρεσαν να βρουν τον πλανήτη Β612. Με μια σχοινένια σκάλα η Ιωάννα κατέβηκε και κάρφωσε τον ιστό και έδεσε ένα σημείωμα: «Εμείς σε φέραμε πιο κοντά στον αγαπημένο σου πλανήτη τη Γη»

33 Έτσι ο Μικρός Πρίγκιπας θα έβλεπε τη Γη από τον πλανήτη του και θα μπορούσε να έρχεται πιο συχνά. Γύρισαν χαρούμενοι στην Γη και έβλεπαν με τηλεσκόπιο τον μικρό πλανήτη Β612 και τον Μικρό Πρίγκιπα να καθαρίζει τα ηφαίστεια του. Η πινακίδα της «Γλώσσας και Δημιουργικότητας»

34 « Έτσι έμαθα το δεύτερο σημαντικό πράμα: Ότι ο πλανήτης απ’ όπου ερχόταν δεν ήταν πιο μεγάλος από ένα σπίτι. Αυτό βέβαια δεν με ξάφνιασε και πολύ. Ήξερα πως εκτός από τους μεγάλους πλανήτες, όπως η Γη, ο Δίας, ο Άρης, η Αφροδίτη, που τους έχουν δώσει όνομα, υπάρχουν και εκατοντάδες μικροί που, ακόμα και με τηλεσκόπιο, δύσκολα τους διακρίνεις. Όταν ένας αστρονόμος ανακαλύπτει έναν από αυτούς, του δίνει για όνομα έναν αριθμό. Έχω τους λόγους μου να πιστεύω πως ο πλανήτης απ΄ όπου ερχόταν ο Μικρός Πρίγκιπας ήταν ο αστεροειδής Β612 που τον είχε δει μία και μοναδική φορά με το τηλεσκόπιο ένας Τούρκος αστρονόμος το Ανάγνωση αποσπάσματος από το κεφάλαιο IV του Μικρού Πρίγκιπα.

35 Τα παιδιά, μετά την ανάγνωση του αποσπάσματος, δείχνουν έντονο ενδιαφέρον γύρω από τους πλανήτες. Διερευνώ τις υπάρχουσες γνώσεις τους. Τι γνωρίζετε για τους πλανήτες; Είναι μια χώρα που έχει γύρω γύρω θάλασσα, γυρίζει και είναι κύκλος. (Κων/νος) Οι πλανήτες είναι γύρω από τη γη.(Εβίτα) Οι πλανήτες είναι σαν τη γη μας. (Αντρέας Ζ.) Η γη μας είναι στρογγυλή και γυρνάει γύρω γύρω. (Ιωάννα) Ο πλανήτης είναι ένας κύκλος στο διάστημα και γυρίζει γύρω από τη γη και ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη. (Χριστόφορος) Οι πλανήτες είναι τα αστέρια που βλέπουμε τη νύκτα. (Αντρέας Χ’Τοφής) Πλανήτης είναι ένα πράγμα σε σχήμα σφαιρικό και γυρίζει στο διάστημα. Σε μερικούς πλανήτες είναι λίγο το νερό και σε άλλους όχι. (Θέμης) Ο Άρης είναι πλανήτης και είναι κόκκινος. Σε κάποιους πλανήτες δεν έχει οξυγόνο. (Αντρέας Χ’ Τοφής) Αν δεν έχει οξυγόνο δεν έχει ζωή. (Ιωάννα) Ο πλανήτης Άρης έχει βουναλάκια και κρατήρες. (Χριστόφορος)

36 Τι θέλετε να μάθετε για τους πλανήτες; Πόσοι πλανήτες υπάρχουν. (Έμιλυ) Γιατί γυρίζει ο ήλιος μαζί με τη γη. (Θέμης) Γιατί δεν πέφτουν οι πλανήτες κάτω; (Κωνσταντίνος) Γιατί όταν πάεις στο διάστημα και κρατάς το σάντουιτς σου φεύγει από το χέρι σου; (Αντρέας Χ’Τοφής) Η γη μας «πετά» μες στο διάστημα και γιατί δεν πέφτει. (Αντρέας Χ.) Έχει άλλους ανθρώπους στους πλανήτες; (Νικολέττα) Το φεγγάρι είναι πλανήτης; (Μύρω) Γιατί δεν έχει νερό στους άλλους πλανήτες; (Χρήστος) Μπορούμε να πάμε με ένα πύραυλο στους άλλους πλανήτες; (Μάριος) Από που να πάρουμε πληροφορίες για τους πλανήτες; Εξηγώ στα παιδιά ότι και εγώ δεν γνωρίζω αρκετά για τους πλανήτες και ότι πρέπει να βρούμε πληροφορίες. Από βιβλία. (Νικολέττα) Να ρωτήσουμε τους γονείς μας. (Στέλλα) Να δούμε ταινία στο internet. (Αντρέας Χ’ Τοφής) Να ρωτήσουμε έναν αστροναύτη. (Αντρέας Χ.)

37 Συλλογή πληροφοριών από το διαδίκτυο Παρακολούθηση από το διαδίκτυο ταινίας σχετικής με το ηλιακό μας σύστημα, τα μεγέθη και τα ονόματα των πλανητών, τη προσσελήνωση στο φεγγάρι και τους αστροναύτες.

38 Ο Χριστόφορος έφερε από το σπίτι του ένα μοντέλο του ηλιακού συστήματος. Μοντέλο με τη γη και το δορυφόρο της – το φεγγάρι. Τι έμαθα για τους πλανήτες; Έχει εννιά πλανήτες που γυρίζουν γύρω από τον ήλιο. (Αντρέας Χ’Τοφής) Ο ήλιος είναι πολύ μεγάλος – τεράστιος και έχει πολλή ζέστη. (Θέμης) Έχει πλανήτες πιο μικρούς από τη Γη. (Εβίτα) Η Γη είναι ο πιο όμορφος πλανήτης γιατί έχει νερό και οξυγόνο και δέντρα και λουλούδια και ζώα. (Ιωάννα) Οι αστροναύτες πήγαν στο φεγγάρι και φορούσαν ειδικές στολές και έβαλαν μια σημαία. (Χρήστος) Οι άλλοι πλανήτες δεν έχουν νερό και οξυγόνο. (Κωνσταντίνος) Ο Κρόνος έχει ένα δακτυλίδι γύρω του. (Δάφνη) Είναι πάρα πολύ μακρυά από τη γη και δεν μπορούμε να πάμε, αλλά αν πάμε θα πεθάνουμε γιατί δεν έχει οξυγόνο και νερό. (Έμιλυ)

39 Τα παιδιά, σαν μικροί αστρονόμοι, παρακολουθούν με «τηλεσκόπια» τους πλανήτες.

40

41 Τα παιδιά «παίζουν» με τα άρθρα ο,η,το Αφόρμηση : Φίλοι μου αγαπημένοι σας έχω μια έκπληξη σήμερα! Ταξίδευα με τον κομήτη μου, για να σας επισκεφθώ και συνάντησα μια φίλη σας που ταξίδευε κι αυτή πάνω σε μια σκούπα! Γνωριστήκαμε και μου είπε ότι σας πεθύμησε πολύ και πως σήμερα θα έρθει στην τάξη σας για να παίξετε παιχνίδια, «γραμματοπαιχνίδια»

42 Καλημέρα καλοί μου φίλοι! Σας πεθύμησα, ήρθα να σας δω και να παίξουμε με τα γράμματα. Τα παιδιά ενθουσιάζονται από τη γνώριμη φίλη τους και αναμένουν να παίξουν τα «γραμματοπαιχνίδια» που έφερε.

43 Η Γραμματομάγισσα δίνει οδηγίες για το παιχνίδι που ακολουθεί. Με τη βοήθεια του Μικρού Πρίγκιπα τα παιδιά παίρνουν από το πρώτο σακουλάκι εικόνες σχετικές με το παραμύθι.

44 Τα παιδιά ονομάζουν τις εικόνες και μετά παίρνουν από το δεύτερο σακουλάκι τις λέξεις που αντιστοιχούν στις εικόνες. Καλούνται να τις «διαβάσουν» και να τις αντιστοιχίσουν με τις εικόνες.

45 Στο τρίτο σακουλάκι υπάρχουν τα άρθρα: Τα παιδιά «διαβάζουν» τα άρθρα και προβληματίζονται για τη χρήση τους. Ένα παιδί αντιλαμβάνεται ότι αυτά μπαίνουν μπροστά από τις λέξεις και λέει ακόμα και παράδειγμα «η καρέκλα, το τραπέζι» Τα παιδιά τοποθετούν το σωστό άρθρο μπροστά από τις λέξεις και τις διαβάζουν.

46 Η Γραμματομάγισσα ζητά από τα παιδιά να πάρουν τις καρτέλες με τα ονόματα τους και να της τοποθετήσουν στο αντίστοιχο άρθρο. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται, μέσα από αυτή τη διαδικασία, ότι τα αγόρια έβαλαν τα ονόματα τους κάτω από το άρθρο ο και τα κορίτσια στο η. Με αυτό τον τρόπο καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το άρθρο η το χρησιμοποιούμε για τα αρσενικά και το η για τα θηλυκά. Για τα ουδέτερα χρησιμοποιούμε το άρθρο το. Τα παιδιά αναφέρουν σχετικές λέξεις: το λιοντάρι, το σπίτι, το παιδί κ.λπ

47 Τα παιδιά χωρίζονται στις ομάδες τους και καλούνται να αντιστοιχήσουν διάφορες λέξεις με το σωστό άρθρο.

48 Ο Μικρός Πρίγκιπας γνωρίζει τον πλανήτη Γη. Ο πλανήτης Γη στο σχολείο μας

49 Τραγουδάμε το τραγούδι «Η γη μας» Μαθαίνουμε για τις χώρες και τα ζώα που ζουν εκεί.

50 Ο πλανήτης Γη στο σχολείο μας Η κυρία Μαρία μπαίνει στην τάξη μας και τις μιλούμε για το project μας.

51 Τα παιδιά κάνουν ακρόαση του τραγουδιού «Η Γη μας» από το cd «Κάτω από ένα κουνουπίδι» του Μάνου Λοϊζου … και το επεξεργάζονται ρυθμικά με το σώμα….

52 …και τα κρουστά όργανα

53 Τα παιδιά αποδίδουν με χτυπήματα στα γόνατα, τον παλμό του τραγουδιού

54 Τα παιδιά αποδίδουν με κίνηση τον παλμό του τραγουδιού

55 Τα παιδιά σημειώνουν τον παλμό πάνω από τις λέξεις με σύμβολο

56 Ο Μικρός Πρίγκιπας είναι λυπημένος. Απόσπασμα από το βιβλίο – κεφάλαιο VII: «Αν κάποιος αγαπάει ένα λουλούδι μοναδικό στα εκατομμύρια, δισεκατομμύρια αστέρια, αυτό φτάνει για να είναι ευτυχισμένος όταν τα κοιτάζει. Σκέφτεται: « Το λουλούδι μου είναι κάπου εκεί…» Αν όμως το αρνί φάει το λουλούδι, γι’ αυτόν θα είναι σαν να σβήνουν ξαφνικά όλα τα αστέρια. Κι ούτε αυτό λοιπόν είναι σημαντικό; Δεν μπόρεσε να συνεχίσει. Ξέσπασε σε λυγμούς.» Ο Μικρός Πρίγκιπας είναι λυπημένος γιατί φοβάται ότι το αρνί θα του φάει το λουλούδι του. (Έμιλυ) Είναι λυπημένος γιατί αγαπά το λουλούδι του και δεν θέλει να το χάσει. (Θέμης) Είναι και θυμωμένος γιατί ο πιλότος δεν του μιλούσε ωραία και τον έκανε να νιώθει λύπη. (Αντρέας) Άμα χάσει το λουλούδι του δεν θα είναι χαρούμενος. (Εβίτα) Λυπήθηκε γιατί ο πιλότος του μίλησε άσχημα και δεν τον ένοιαζε που το αρνί θα του φάει το λουλούδι άμα το πάρει στον πλανήτη του. (Χριστόφορος)

57 Είμαι λυπημένος όταν… Τα παιδιά καλούνται να παίξουν ένα παιχνίδι με τον Μικρό Πρίγκιπα. Ο Μικρός Πρίγκιπας γυρίζει από χέρι σε χέρι και όταν η μουσική σταματήσει πρέπει να αναφέρουν κάτι που τους έκανε να νιώσουν λύπη.

58 Νοιώθω λύπη όταν… … τσακώνεται η μάμα μου με τον παπά μου. (Δάφνη) … αδελφός μου μού πήρε το παιχνίδι μου. (Μάριος) … η μάμα μου πήρε τον σκύλο μου. (Αντρέας Ζήνωνος) … μου δίνουν υποσχέσεις και μετά δεν τις κάνουν. (Αντρέας Χ’) … οι φίλοι μου μού λένε ψέματα και με κοροϊδεύουν (Κων/νος) … λείπει η μάμα μου. (Μύρω) … ο παπάς μου πάει ταξίδι. (Θέμης) … μου θυμώνει η μάμα μου. (Σοράγια) … όταν μου λένε να με πάρουν κάπου και μετά δεν με παίρνουν. (Αντρέας Χ.) … μου σπάζει ο αδελφός μου τα παιχνίδια μου. (Στέλλα) … έχασα την αγαπημένη μου κούκλα. (Ιωάννα)

59 Νοιώθω λύπη όταν…

60 Ο Μικρός Πρίγκιπας χρειάζεται παρηγοριά « Σε ένα αστέρι, σε ένα πλανήτη, το δικό μου, τη γη, υπήρχε ένας πρίγκιπας που χρειαζόταν παρηγοριά. Τον πήρα στην αγκαλιά μου. Τον νανούρισα. Του έλεγα : «Το λουλούδι που αγαπάς δεν κινδυνεύει… Θα ζωγραφίσω ένα φίμωτρο στο αρνί σου. Θα ζωγραφίσω μια πανοπλία για το λουλούδι σου. Θα…» Δεν ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να πω. Αισθανόμουν πολύ αδέξιος. Δεν ήξερα πώς να τον πλησιάσω, που να τον συναντήσω… Είναι μυστήρια η χώρα των δακρύων!» Απόσπασμα από το βιβλίο – κεφάλαιο VII:

61 Τα παιδιά ακούνε το τραγούδι «Μικρός Πρίγκιπας» του Μάριου Φραγκούλη, γίνονται ζευγάρια και υποδύονται ρόλους – Μικρός Πρίγκιπας/Πιλότος. Τα παιδιά ακούνε το τραγούδι «Μικρός Πρίγκιπας» του Μάριου Φραγκούλη

62

63 Παρηγοριά είναι… Λόγια της παρηγοριάς : «Δεν πειράζει» Χριστόφορος «Μην ανησυχείς» Αντρέας Β. «Αγκαλίτσα» Ιωάννα «Σ΄ αγαπώ!» Σοράγια «Φιλάκι» Έμιλυ «Μην κλαίς» Στέλλα … όταν ο φίλος μου μού είπε: «Μην ανησυχείς ο σκύλος σου θα γίνει καλά και θα παίζεις μαζί του» (Αντρέας Ζ.) … όταν μου πέσει το παγωτό μου και η μάμα μου μού λέει: « Δεν πειράζει θα σου πάρω άλλο» (Χριστόφορος) … όταν βλέπω κακό όνειρο και η μάμα μου μού λέει ένα τραγουδάκι να κοιμηθώ. (Σοράγια) …όταν ο αδελφός μου σπάζει τα παιχνίδια μου και κλαίω και ο παπάς μου με παίρνει αγκαλιά. (Έμιλυ) … όταν κλαίω και η μάμα μου μού δίνει φιλάκι. (Δάφνη)

64 Ακούσαμε το τραγούδι « Είχα ένα φίλο» της Μελίνα Κανά. Ο Μικρός Πρίγκιπας εξημερώνει την αλεπού Τότε εμφανίστηκε η αλεπού. - Καλημέρα, είπε αλεπού. - Καλημέρα, απάντησε ευγενικά ο Μικρός Πρίγκιπας και στράφηκε, μα δεν είδε τίποτε. - Εδώ είμαι, είπε η φωνή, κάτω απ΄ τη μηλιά. - Ποια είσαι; Είσαι πολύ όμορφη. - Είμαι μια αλεπού. - Έλα να παίξεις μαζί μου, της πρότεινε. - Δεν μπορώ να παίξω μαζί σου, είπε η αλεπού. Δεν είμαι εξημερωμένη. ……. - Τι πάει να πει «εξημερώνω»; Είναι κάτι που έχει ξεχαστεί από καιρό, είπε η αλεπού. Σημαίνει «δημιουργώ δεσμούς» Για μένα ακόμα δεν είσαι παρά ένα αγοράκι ολόιδιο μ’ άλλα εκατό χιλιάδες αγοράκια. Και δε σε χρειάζομαι. Κι ούτε εσύ με χρειάζεσαι. Για σένα δεν είμαι παρά μια αλεπού ίδια με εκατό χιλιάδες άλλες αλεπούδες. Αν όμως με εξημερώσεις, θα χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο. Θα είσαι για μένα μοναδικός στον κόσμο. Θα είμαι για σένα μοναδική στο κόσμο. Απόσπασμα από το βιβλίο – κεφάλαιο XXI:

65 Ο Μικρός Πρίγκιπας εξημερώνει την αλεπού. « Αν θέλεις ένα φίλο, εξημέρωσε με…» είπε η αλεπού στον Μικρό Πρίγκιπα. Τα παιδιά αναπαριστούν τον τρόπο με τον οποίο ο Μικρός Πρίγκιπας μπορεί να εξημερώσει την αλεπού.

66 Ο Μικρός Πρίγκιπας εξημερώνει την αλεπού. «...Χρειάζεται μεγάλη υπομονή. Θα έρχεσαι κάθε μέρα την ίδια ώρα. Αν ξέρω ότι θα έρχεσαι στις 4 η ώρα εγώ από τις τρεις θα αρχίσω να είμαι ευτυχισμένη. Στις τέσσερις θα κάθομαι σε αναμμένα κάρβουνα και θα ανησυχώ. Θα ανακαλύψω την αξία της ευτυχίας.... Θα αναγνωρίζω τα βήματα σου...

67 Φιλία είναι... …να σου δίνουν χαρά. (Ιωάννα) …να σου δίνουν παιχνίδια και δώρα. (Αλεξάνδρα) …να προσφέρεις χαρά και ευτυχία. (Θέμης) …να μην είσαι μόνος σου (Άντρέας Β.) …να έχεις κάποιον να παίζεις.(Δάφνη)... να σε αγαπούν και να τους αγαπάς. (Εβίτα)... να σε θέλουν να παίζεις μαζί τους. (Έμιλυ)... να έχεις παρέα, να μην παίζεις μόνος σου. (Κων/νος)

68 Εκφραζόμαστε εικαστικά και … … δημιουργούμε τους «πλανήτες» Χρησιμοποιούμε παλιές εφημερίδες και χαρτοταινία για να φτιάξουμε πλανήτες...

69 ... και τους βάφουμε με νερομπογιές.

70 Βάφουμε έτοιμες πολυστερίνες και φτιάχνουμε τη γη.

71 Με εφημερίδες και χαρτοταινία φτιάξαμε τον πλανήτη και τον βάψαμε. Ζωγραφίσαμε τον Μικρό Πρίγκιπα και φτιάξαμε το λουλούδι του.

72 … συνεργαζόμαστε και εικονογραφούμε το δικό μας παραμύθι Με χαρτάκια και άλλα υλικά φτιάχνουμε τον πύραυλο.

73 Ζωγραφίζουμε τους ήρωες της ιστορίας μας με παστέλ.

74 Κόβουμε τις φιγούρες που ζωγραφίσαμε.

75 Ζωγραφίζουμε τη γη.

76 Η πινακίδα της « Γλώσσας και Δημιουργικότητας»

77 Ζωγραφίζουμε μπλούζες Ζωγραφίζουμε με ειδικούς μαρκαδόρους για ύφασμα τις μπλούζες μας.

78 Ψηφιδωτό με χαρτάκια Με χρωματιστά χαρτιά από περιοδικά φτιάχνουμε ψηφιδωτό με θέμα τον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα.

79 Ψηφιδωτό με χαρτάκια

80 Δημιουργία ομοιώματος του Μικρού Πρίγκιπα Με εφημερίδες και χαρτοταινία φτιάξαμε το σώμα του και μετά το βάψαμε με νερομπογιές.

81 Δημιουργία ομοιώματος της αλεπούς Με την ίδια τεχνική φτιάξαμε το σώμα της και το βάψαμε.

82 Ζωγραφική στο καβαλέτο με νερομπογιές.

83 Ζωγραφική με παστέλ

84

85 Ζωγραφική με μικτή τεχνική Με χαρτάκια, παστέλ και χρωματιστά.

86 Ζωγραφική με μικτή τεχνική Εικονογραφούμε το παραμύθι μας με λαδοπαστέλ και το περνάμε από πάνω με αραιωμένη νερομπογιά.

87 Μετά την επίσκεψη του Earth Balloon Ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψη του Earth Balloon.

88 Ζωγραφίζουμε το μοντέλο της γης και της σελήνης.

89 Δημιουργία πινακίδας «Τι θέλω να μάθω;» Νερομπογιές, παστελ, χρώματα

90

91

92 «Διαβάζουμε» και γράφουμε λέξεις που έχουν σχέση με τον Μικρό Πρίγκιπα

93 «Μεγάλο μυστήριο η αλήθεια. Για σας που αγαπάτε όπως και εγώ τον Μικρό Πρίγκιπα τίποτα στο σύμπαν δεν είναι ίδιο αν κάπου, άγνωστο που, ένα αρνί που δε γνωρίζουμε, έφαγε ή δεν έφαγε ένα τριαντάφυλλο. Κοιτάξτε τον ουρανό. Αναρωτηθείτε: «Το αρνί έφαγε ή όχι το τριαντάφυλλο;» Και θα δείτε πως όλα αλλάζουν... Και κανένας μεγάλος δε θα καταλάβει ποτέ γιατί αυτό έχει τόσο πολλή σημασία.


Κατέβασμα ppt "Θ΄ΠΕΤΡΙΔΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Διευθύντρια: Άντρη Τσουπανή Σάββα Νηπιαγωγός: Άννα Δημητριάδου Νάνου Τμήμα Α5 Απρίλης – Μάης 2010."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google