Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

2 Οργάνωση Σεμιναρίου Καλωσόρισμα – Γενική ενημέρωση Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών - Πληροφορίες, Πορεία και Εξελίξεις. Αξιολόγηση του Μαθητή. Στόχοι Σχολικής Χρονιάς. Παγκύπριες Εξετάσεις.

3 Διδακτέα Ύλη Μαθηματικών 1.Διδακτέα Ύλη Μαθηματικών και Βιβλία Μαθηματικών Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου. ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ 2.Διδακτέα Ύλη Μαθηματικών και Βιβλία Μαθηματικών Τεχνικής Εκπαίδευσης. ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ

4 Πιλοτική Εφαρμογή Νέων Ωρολογίων Πιλοτική εφαρμογή σε ένα Γυμνάσιο κατά επαρχία Γυμνάσια Νήσου, Τσίρειο, Πετράκη Κυπριανού και Έμπας. Διδακτικές περίοδοι (Α=5, Β=4, Γ=4) των 40 λεπτών. Έχουμε ζητήσει και πήραμε διαβεβαιώσεις ΟΧΙ 80-λεπτα.

5 Εποπτικό Υλικό από την Αποθήκη του ΥΠΠ Ιστοσελίδα Αποθήκης ΥΠΠ – Εποπτικό Υλικό Μαθηματικών: katalogos_epoptikon_mathimatikon.pdf

6

7 Γεωμετρικά Στερεά και τα Αναπτύγματα τους Εποπτικά Μέσα Μαθηματικών στην Αποθήκη του ΥΠΠ

8 με μαγνήτες

9

10

11 Εποπτικά Μέσα Μαθηματικών στην Αποθήκη του ΥΠΠ

12

13 Σχολική Χρονιά Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου

14 Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σχολική Χρονιά Μαθηματικά Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου: Εκτεταμένη εισαγ. ΝΑΠ Μαθηματικών. Προγραμματισμός Ύλης. Νέα Βιβλία. Τέρμα στα βιβλιάρια. Επιμόρφωση – Σεμινάρια – Στήριξη (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) Καμιά αλλαγή στις περιόδους διδασκαλίας (4-3-4), εκτός των πιλοτικών σχολείων. 14

15 Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών Εφαρμογή στην Α΄ Γυμνασίου Εφαρμογή στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου Εφαρμογή στην Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου 15

16 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Ιστοσελίδα Εκπαιδευτικού Υλικού: Αναλυτικό Πρόγραμμα (Εκτενές + Συνοπτικό) Εκπαιδευτικό υλικό (Σημειώσεις+Εφαρμογίδια+Παρουσιάσεις) Ανακοινώσεις Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις Επιθεώρησης Μαθηματικών: 16

17 Προγραμματισμός Ύλης Μαθηματικά Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου: Ενδεικτικοί προγραμματισμοί ανηρτημένοι στην ιστοσελίδα «Εκπαιδευτικό Υλικό» του ΥΠΠ. 17

18 Ανατροφοδότηση Ετοιμασία νέου υλικού Δόθηκε ανατροφοδότηση με διάφορους τρόπους από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς που τα εφάρμοσαν: Έντυπα που συμπληρώνονταν στα Σεμινάρια Ενημέρωσης Έντυπα που συμπληρώθηκαν στο τέλος της σχολικής χρονιάς Προσωπική επικοινωνία Επισκέψεις στις σχολικές μονάδες σοβαρά άμεσα Λήφθηκαν σοβαρά και άμεσα υπόψη στην ετοιμασία και αναδιαμόρφωση του υλικού. 18

19 Τρόπος παρουσίασης του υλικού  Συγκεντρωμένο το υλικό κάθε τάξης σε δύο τεύχη  Έγχρωμη εκτύπωση του υλικού  Αναδιαμόρφωση της παρουσίασης του υλικού στο βιβλίο: Εξερευνήσεις – Διερευνήσεις Μαθαίνω Δραστηριότητες Δραστηριότητες Ενότητας Δραστηριότητες Εμπλουτισμού 19 σοβαρά άμεσα Λήφθηκαν σοβαρά και άμεσα υπόψη στην ετοιμασία και αναδιαμόρφωση του υλικού.

20  Απαντήσεις των Δραστηριοτήτων (θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο)  Δημιουργία και κυκλοφορία CD με συγκεντρωμένα όλα τα εφαρμογίδια και όλο το υλικό κάθε τάξης (1 cd για κάθε μαθητή και καθηγητή)  Ενδεικτικό Δοκίμιο Αξιολόγησης για κάθε τάξη  Υποστήριξη των συναδέλφων από την Ομάδα Υποστήριξης των ΝΑΠ, με καθορισμένες επισκέψεις στις σχολικές μονάδες. 20

21 ΒΙΒΛΙΑ Για καλύτερο προγραμματισμό της ύλης έχουν εκδοθεί βιβλία. Για κάθε τάξη του Γυμνασίου υπάρχει τόμος Α και τόμος Β. Ο τόμος Α για κάθε τάξη βρίσκεται ήδη τυπωμένος στα σχολεία. Ο τόμος Β αναμένεται να βρίσκεται στα σχολεία πολύ σύντομα. Όλοι οι τόμοι της Α΄ της Β΄ και ο πρώτος τόμος της Γ΄ τάξης είναι ήδη αναρτημένοι στο διαδίκτυο. 21

22 Α΄ Γυμνασίου 22

23  Επανάληψη από το Δημοτικό! Προτείνονται: 5 περίοδοι  Αξία θέσης ψηφίου – Στρογγυλοποίηση  Πράξεις Φυσικών, Δεκαδικών και Κλασματικών Αριθμών  Μέτρηση (Τριγώνου – Τετραγώνου – Ορθογωνίου – Παραλληλογράμμου) Έλεγχος και ανάκληση των προαπαιτούμενων γνώσεων για την ύλη του Γυμνασίου ΝΕΟ ΝΕΟ! Α΄ Γυμνασίου 23

24  Βασικές πρωταρχικές έννοιες Συνόλων Προτείνονται: 3 περίοδοι  Αριθμοί Προτείνονται: 14 περίοδοι  Έννοια της μεταβλητής, αλγεβρική παράσταση, ισότητα, ιδιότητες ισοτήτων, επίλυση εξίσωσης (με ιδιότητες ισοτήτων αλλά και με γνωστούς αλγόριθμους)  Δυνάμεις με έκθετη και βάση φυσικό αριθμό  Συστήματα Αρίθμησης Α΄ Γυμνασίου ΝΕΟ ΝΕΟ! ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ! 24

25  Διαιρετότητα Προτείνονται: 10 περίοδοι  Ακέραιοι – Ρητοί Αριθμοί Εξισώσεις Προτείνονται: 24 περίοδοι + ( 10 Δυνάμεις)  Ακέραιοι – Ρητοί ενοποιήθηκαν σε ένα κεφάλαιο  Γίνεται επέκταση στην επίλυση εξίσωσης στο σύνολο των Ρητών Αριθμών. ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ! Α΄ Γυμνασίου 25

26  Βασικές Γεωμετρικές Έννοιες Προτείνονται: 14 περίοδοι  Ενοποιηθήκαν κάποιες έννοιες,  Κατασκευάστηκαν και βελτιώθηκαν εφαρμογίδια  Δυνάμεις Ρητών Αριθμών Προτείνονται: 10 περίοδοι  Απλοποιήθηκαν οι δραστηριότητες και με ακέραιο εκθέτη ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ! ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ! Α΄ Γυμνασίου 26

27  Συναρτήσεις Προτείνονται: 6 περίοδοι  Παράλληλες ευθείες/Τρίγωνα/Συμμετρία Προτείνονται: 14 περίοδοι  Λόγοι - Αναλογίες Προτείνονται: 12 περίοδοι  Ιδιότητες των αναλογιών, ποσοστά και προβλήματα καταναλωτή  Στατιστική - Πιθανότητες Προτείνονται: 8 περίοδοι  Απλοποιήθηκαν έννοιες ( π.χ συνεχής – διακριτή μεταβλητή, ιστογράμματα) ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ! Α΄ Γυμνασίου ΝΕΟ! ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ! 27

28 Β΄ Γυμνασίου 28

29 Αναδιαμόρφωση της σειράς των ενοτήτων που θα διδαχθούν Σύνολα Αλγεβρικές Παραστάσεις – Ταυτότητες Εξισώσεις – Ανισώσεις Γεωμετρία Ι Πυθαγόρειο Θεώρημα – Πραγματικοί Αριθμοί Συναρτήσεις – Συστήματα Λόγοι – Αναλογίες Γεωμετρία ΙΙ: ( Τετράπλευρα – Κύκλος) Στατιστική – Πιθανότητες Τριγωνομετρία Β΄ Γυμνασίου 29

30  Επανάληψη από Α΄ Γυμνασίου Προτείνονται: 3 περίοδοι  Σύνολα Προτείνονται: 6 περίοδοι  Αλγεβρικές Παραστάσεις – Ταυτότητες Προτείνονται: 10 περίοδοι  Προστέθηκαν οι ταυτότητες  Εξισώσεις - Ανισώσεις Προτείνονται: 8 περίοδοι  Η επίλυση εξίσωσης μεταφέρθηκε στην Α΄  Προστέθηκαν οι ανισώσεις Β΄ Γυμνασίου 30

31  Γεωμετρία Ι Προτείνονται: 8 περίοδοι  Πυθαγόρειο Θεώρημα – Πραγματικοί Αριθμοί Προτείνονται: 10 περίοδοι  Συναρτήσεις – Συστήματα Προτείνονται: 12 περίοδοι  Λόγοι - Αναλογίες Προτείνονται: 12 περίοδοι  Προστέθηκαν τα ποσοστά, οι ιδιότητες των αναλογιών και τα προβλήματα του καταναλωτή Β΄ Γυμνασίου 31

32  Γεωμετρία ΙΙ ( Τετράπλευρα – Κύκλος) Προτείνονται: 12 περίοδοι  Στατιστική – Πιθανότητες Προτείνονται: 5 περίοδοι  Τριγωνομετρία Προτείνονται: 4 περίοδοι Β΄ Γυμνασίου 32

33 Γ΄ Γυμνασίου 33

34  Επανάληψη (4 π.)  Ιδιότητες Αναλογιών – Ποσοστά (5 π.)  Ανισώσεις – Απόλυτη Τιμή (6 π.)  Αλγεβρικές Παραστάσεις (32 π.)  Στατιστική - Πιθανότητες (5 π.)  Τριγωνομετρία (7 π.)  Γραμμικά Συστήματα - Ευθεία (6 π.)  Εξισώσεις (7 π.)  Συναρτήσεις (8 π.)  Γεωμετρία(28 π.)  Στερεομετρία (7 π.) Γ΄ Γυμνασίου ΝΕΟ ΝΕΟ! 34

35 Εξερεύνηση: Χαρακτηριστικά Δομής κάθε Ενότητας Μια δραστηριότητα μέσα από την οποία θα φαίνεται η ανάγκη της έννοιας που θα ακολουθήσει. 35

36 Διερεύνηση: Χαρακτηριστικά Δομής κάθε Ενότητας Δραστηριότητα μέσα από την οποία ο μαθητής διερευνά σχέσεις γύρω από την νέα έννοια. 36

37 Μαθαίνω Χαρακτηριστικά Δομής κάθε Ενότητας Η θεωρία γύρω από την έννοια την οποία μελετούμε. 37

38 Δραστηριότητες Χαρακτηριστικά Δομής κάθε Ενότητας Δραστηριότητες: Παραδείγματα και ασκήσεις με απλές εφαρμογές. Δραστηριότητες Εμπλουτισμού: Δραστηριότητες που στοχεύουν κυρίως τους χαρισματικούς μαθητές. 38

39 Τεχνολογία Δραστηριότητες με λογισμικά μαθηματικών που θα βοηθήσουν το μαθητή στην καλύτερη κατανόηση της έννοιας. Geogebra Cabri II Plus 39

40 Χρήση τεχνολογίας Όπου υπάρχει δυνατότητα εργαστηρίου να γίνονται οι προτεινόμενες δραστηριότητες-κατασκευές από τους μαθητές. Όταν δεν υπάρχει εργαστήριο να γίνεται χρήση του Η.Υ, που παραχωρήθηκε από την υπηρεσία και ενός βιντεο- προβολέα από το σχολείο, για την παρουσίαση έτοιμων εφαρμογιδίων. Η αίθουσα Μαθηματικών είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική, παραγωγική εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος στα Μαθηματικά. 40

41 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Οι εκπαιδευτικοί χωρίζονταν σε ομάδες των και γινόταν επιμόρφωση από την ομάδα υποστήριξης. Συναντήσεις κατά τάξη Επισκέψεις Επιθεωρητών και Ομάδας υποστήριξης σε όσα σχολεία το ζητήσουν. 41

42 Επιμόρφωση – Στήριξη για τα ΝΑΠ Μαθηματικών επιτόπου Υπό την ευθύνη του Π.Ι. Επιμόρφωση στα σχολεία (χωρίς απουσίες και χάσιμο διδακτικού χρόνου) Συνεχής επικοινωνία και ανατροφοδότηση για αντιμετώπιση δυσκολιών Δημιουργία δικτύων σχολείων – συνεργασία σχολείων – καθηγητών δειγματικές διδασκαλίες, μικροδιδασκαλίες, κοινοί σχεδιασμοί, σχέδια μαθήματος, ανταλλαγή γνώσεων, εμπειρίας και τεχνογνωσίας. 42

43 Επιμόρφωση – Στήριξη για τα ΝΑΠ Μαθηματικών Επιμόρφωση για όλους τους διδάσκοντες το μάθημα των Μαθηματικών στα Γυμνάσια (4 φορές ετήσια) Ενημέρωση δ/ντών με εισηγήσεις για καλύτερο προγραμματισμό της σχολικής μονάδας με στόχο πιο αποδοτική επιμόρφωση (πχ. κοινή κενή, ώρες στήριξης, ανταλλαγή περιόδων κλπ.) 43

44 Η επιμόρφωση θα γίνεται σε σχολική βάση. 2-3 γειτονικά σχολεία αποτελούν ένα δίκτυο. Το κάθε δίκτυο έχει τον εκπαιδευτή του. Συνολικά θα γίνουν 4 συναντήσεις κάθε δικτύου με τον εκπαιδευτή του. Κάθε συνάντηση θα γίνεται σε 2 διδακτικές περιόδους σε ένα από τα σχολεία. Άμεση επαφή μεταξύ των καθηγητών του δικτύου. Επιμόρφωση – Στήριξη για τα ΝΑΠ Μαθηματικών 44

45 Επιμόρφωση – Στήριξη για τα ΝΑΠ Μαθηματικών Η συνεργασία μεταξύ των σχολείων κάθε δικτύου μαζί με τον επιμορφωτή τους θα είναι συνεχής και δε θα περιορίζεται μόνο στις 4 ημέρες των επιμορφωτικών συναντήσεων. Εκείνες τις περιόδους θα μπορούν να πραγματοποιούν επιπρόσθετες επιμορφωτικές δραστηριότητες σε μεταξύ τους συνεργασία, (πχ παρουσιάσεις του νέου αναλυτικού, δειγματικές και μικρο- διδασκαλίες, κοινοί σχεδιασμοί και σχέδια μαθημάτων, ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και τεχνογνωσίας). 45


Κατέβασμα ppt "Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google