Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

2  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

3 Αριθμός ωρών που αφιερώθηκαν στο μάθημα από την αρχή του σχολικού έτους έως τέλος Φεβρουαρίου 2014Αριθμός Σχολείων , /59 = 44%

4 Αριθμός ωρών ανά μάθημα ΜάθημαΕλάχιστο ς Μέγιστο ς Μέσος όρος Προτεινόμε νες 1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ 142,2/2 2. Η ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗ ΓΗ4148,4/8 3. ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ2105,2/5 4. ΕΔΑΦΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ?? ?/17 5. ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ /7 6. ΔΑΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ 7. ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ /9 /6

5  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 1: Διαχείριση Φυσικών πόρων.  Ποιες από τις δράσεις του σχολείου σας υποστηρίζουν την αειφορία;

6  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 2:  Η Σχέση μας με τη Γη  Ανακύκλωση  Βιοποικιλότητα  Απειλούμενα είδη  Κατηγορίες φυσικών πόρων  Ζώα και φυτά υπό εξαφάνιση στον κόσμο  Ζώα και φυτά υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα  Φαινόμενο του θερμοκηπίου  Τρύπα του όζοντος  Ατμοσφαιρική ρύπανση  Τι είναι το ύψος της βροχής;

7  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 3:  Χλωρίδα και Πανίδα  Χλωρίδα και Πανίδα της Ελλάδας  Ενδημικά φυτά της Ελλάδας  Ενδημικά ζώα της Ελλάδας  Βότανα αρωματικά φυτά  Πλαγκτόν  Δάσος Δαδιάς  Ανεμότρατες – μηχανότρατες – γρι γρι  Σπογγαλιεία  Βυρσοδεψία  Υπερπληθυσμός – μία παγκόσμια απειλή

8  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 4:  Εδαφικοί Πόροι  Ορυκτά στην Ελλάδα  Ορυκτά στον κόσμο  Ορυκτά και πετρώματα  Εξόρυξη χρυσού  Επεξεργασία διαμαντιών  Οι γρανίτες και η χρήση τους

9  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 5:  Υδατικοί Πόροι  Λίμνες της Ελλάδας  Ρύπανση υδάτων  Η ρύπανση του Ασωπού ποταμού  Ποταμός Έλβας  Τρόποι καθαρισμού πετρελαιοκηλίδων στη θάλασσα  DDT

10  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 6:  Δασικοί Πόροι  Εθνικοί δρυμοί

11  Συνθετικές Εργασίες στο κεφ. 9  Μορφές Ενέργειας  Πετρέλαιο – φυσικό αέριο  Μορφές ενέργειας  Βιομάζα και βιοκαύσιμα  Ηλιακή ενέργεια και φωτοβολταϊκά συστήματα  Γεωθερμική ενέργεια στην Ελλάδα  Βιοκλιματική αρχιτεκτονική – προδιαγραφές βιοκλιματικού σπιτιού  Υδροηλεκτρική ενέργεια  Αιολική ενέργεια

12 ΝΟΜΟΙ ΝΟΜΟΙ ΝΟΜΟΙ ΝΟΜΟΙ

13 ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ ( ) Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις.  Άρθρο 3  Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών Γενικού Λυκείου  3. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.  Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

14  Άρθρο 11  Αξιολόγηση, προαγωγή και απόλυση Μαθητών  3. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε όλες τις Τάξεις του ΕΠΑ.Λ. διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα, γενικής παιδείας και τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας, της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού − Περιβάλλον Εργασίας − Ασφάλεια και Υγιεινή, σε θέματα που είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου.  Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας τα θέματα ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.  Στα υπόλοιπα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα τα θέματα τίθενται από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.  Σε κάθε περίπτωση τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

15  Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη της Φυσικής Α’ Λυκείου ορίζεται από την εγκύκλιο με αρ. πρωτ /Γ2/ της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης /Τμήμα Α’ και την ΥΑ με αρ. πρωτ /Γ2/  Η εξεταστέα ύλη στη Χημεία της Α’ Λυκείου ορίζεται από την εγκύκλιο με αρ. πρωτ /Γ2/ της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α’ Υ.ΠΑΙ.Θ. και την Υ.Α. με αρ. πρωτ /Γ2/  Η εξεταστέα ύλη στη Βιολογία της Α’ Λυκείου ορίζεται από την Υ.Α. με αρ. πρωτ /Γ2/

16 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Γενικής Παιδείας, Κατευθύνσεων και Επιλογής ΠΔ 60/ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 30631/Γ2/ ΘΕΜΑ 1 Αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της ύλης. ΘΕΜΑ 1 Αποτελείται από πέντε ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της ύλης. (Οι ερωτήσεις όλων των παραπάνω τύπων δεν πρέπει να αφήνουν το περιθώριο εναλλακτικών απαντήσεων και δεν πρέπει να είναι παραπλανητικές. Οι μονάδες κατανέμονται ισότιμα στις 5 ερωτήσεις.) ΙΕΠ

17 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Γενικής Παιδείας, Κατευθύνσεων και Επιλογής ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ 2 Αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των μαθητών και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος. ΘΕΜΑ 2 Αποτελείται από δύο ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και οι ικανότητες και δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος. Με τις ερωτήσεις μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναπτύξουν την απάντησή τους ή να απαντήσουν σε ένα ερώτημα κλειστού τύπου και να αιτιολογήσουν την απάντησή τους.

18 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Γενικής Παιδείας, Κατευθύνσεων και Επιλογής ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ 3 Αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα. ΘΕΜΑ 3 Αποτελείται από άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών και μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

19 ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Γενικής Παιδείας, Κατευθύνσεων και Επιλογής ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ 4 Αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό και η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα. ΘΕΜΑ 4 Αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

20  2. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.  Ειδικότερα, στο πρώτο θέμα κάθε μία ερώτηση βαθμολογείται με 5 μονάδες και στο δεύτερο θέμα η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με 12 μονάδες και η δεύτερη με 13 μονάδες.  Στο τρίτο και τέταρτο θέμα η κατανομή της βαθμολογίας στα επιμέρους ερωτήματα μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας και καθορίζεται στη διατύπωση των θεμάτων.  3. Το πρώτο και το τρίτο θέμα επιλέγονται από τους διδάσκοντες (ή τον διδάσκοντα) το μάθημα.  Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την τράπεζα θεμάτων.

21 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικής Παιδείας, Κατευθύνσεων και Επιλογής ΠΔ 60/ ΘΕΜΑ 1 και ΘΕΜΑ 2 Αποτελούνται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από το μαθητή βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων. ΘΕΜΑ 3 Αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κτλ) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων. ΘΕΜΑ 4 Αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

22 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 30631/Γ2/  ΘΕΜΑ 1  Περιλαμβάνει 5 ισόβαθμες ανεξάρτητες ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου, όπως: πολλαπλής επιλογής, σωστού-λάθους, διαζευκτικής απάντησης (από τις οποίες ο μαθητής επιλέγει όποια ή όποιες συνεχίζουν ορθά μια ημιτελή φράση) κ.ά.  Το θέμα αποσκοπεί στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της κατανόησης από τον μαθητή βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων από ένα ευρύ τμήμα της εξεταστέας ύλης.

23 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 30631/Γ2/  ΘΕΜΑ 2  Περιλαμβάνει 2 ερωτήσεις οι οποίες βαθμολογούνται με δώδεκα (12) και δεκατρείς (13) μονάδες αντίστοιχα. Οι ερωτήσεις αυτές μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους υποερωτήματα.  Το θέμα αποσκοπεί στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να ανακαλεί γνώσεις που έχει αποκτήσει γύρω από το εξεταζόμενο θέμα (βιολογική έννοια, διαδικασία ή φαινόμενο) και να τις εκθέτει ή/και να τεκμηριώνει τις απόψεις του με πληρότητα και σαφήνεια

24 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 30631/Γ2/  ΘΕΜΑ 3  Περιλαμβάνει 2 ερωτήσεις, οι οποίες βαθμολογούνται με δώδεκα (12) και δεκατρείς (13) μονάδες αντίστοιχα. Οι ερωτήσεις αυτές μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους υποερωτήματα. Κάθε μία από τις ερωτήσεις αυτές περιλαμβάνει μια απεικόνιση (εικόνα, διάγραμμα ροής, γραφική παράσταση κ.ά.) που μπορεί να αποδίδει μια βιολογική δομή, λειτουργία ή φαινόμενο. Η απεικόνιση συνοδεύεται από σχετικό επεξηγηματικό κείμενο.  Ο μαθητής καλείται να απαντήσει σε υποερωτήματα που μπορεί να αφορούν στη δομική και λειτουργική σχέση των μερών (αν πρόκειται για βιολογική δομή), στην έκβασή του ή/και στους παράγοντες που την επηρεάζουν (αν πρόκειται για λειτουργία ή βιολογικό φαινόμενο) κ.ά.  Το θέμα αποσκοπεί στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυσης, σύνθεσης κτλ.) που έχει αποκτήσει, προκειμένου να εντοπίζει, να αντλεί, να αξιολογεί και να επεξεργάζεται πληροφορίες και δεδομένα που του παρέχει η απεικόνιση και το επεξηγηματικό κείμενο που τη συνοδεύει, ώστε να εξάγει συμπεράσματα και να διατυπώνει πλήρεις, σαφείς και στοιχειοθετημένες απαντήσεις.

25 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 30631/Γ2/  ΘΕΜΑ 4  Περιλαμβάνει 2 ερωτήσεις, οι οποίες βαθμολογούνται με δώδεκα (12) και δεκατρείς (13) μονάδες αντίστοιχα. Οι ερωτήσεις αυτές μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους υποερωτήματα. Κάθε ερώτηση αποτελεί δοκιμασία στην οποία ο μαθητής καλείται είτε να διερευνήσει μια πραγματική ή υποθετική κατάσταση που περιγράφεται στην εκφώνηση (π.χ. την έκβαση μιας βιολογικής διαδικασίας) είτε να επιλύσει ένα πρόβλημα που άπτεται εφαρμογών της Βιολογίας στην καθημερινή ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, είτε να λύσει μια άσκηση εφαρμόζοντας την κατάλληλη μεθοδολογία και αξιοποιώντας βιολογικούς νόμους και θεωρίες.  Το θέμα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της ικανότητας του μαθητή να αξιοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις και δεξιότητες που έχει αποκτήσει από ποικίλες περιοχές της ύλης, προκειμένου να διερευνά και να ερμηνεύει καταστάσεις ή να επιλύει προβλήματα που σχετίζονται με τις εφαρμογές της Βιολογίας στην καθημερινή ζωή.

26 ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΠΔ 60/2006 ΘΕΜΑ 1 ΧΗΜΕΙΑΣ περιλαμβάνει ερωτήσεις οι οποίες στοχεύουν στον έλεγχο απόκτησης γνώσεων και της κατανόησης εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων. ΘΕΜΑ 2 ΧΗΜΕΙΑΣ αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί σε συνδυασμό γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους. ΘΕΜΑ 1 ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ περιλαμβάνει ερωτήσεις οι οποίες στοχεύουν στον έλεγχο απόκτησης γνώσεων και της κατανόησης εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων. ΘΕΜΑ 2 ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ Περιλαμβάνει ερωτήσεις, οι οποίες στοχεύουν στον έλεγχο της κριτικής ικανότητας του μαθητή και της δυνατότητάς του να χρησιμοποιεί γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησε για την επεξεργασία και αξιολόγηση δεδομένων ή την επίλυση άσκησης ή προβλήματος.

27  ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  Τα θέματα για τα μαθήματα επιλογής ορίζονται από τον διδάσκοντα- διδάσκοντες.

28 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ Στα μαθήματα των τάξεων του Λυκείου, στα οποία δεν έγινε προηγουμένως ειδική αναφορά, οι ερωτήσεις ταξινομούνται σε δύο κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία περιλαμβάνονται ερωτήσεις (όχι λιγότερες από δύο) που μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα και ελέγχουν την κατοχή της διδαχθείσας ύλης και την κατανόησή της και Για το μάθημα «Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων», η εξέταση περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων: α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφόρων τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους. Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται ερωτήσεις (όχι λιγότερες από δύο) που ελέγχουν τη συνθετική και κριτική ικανότητα του μαθητή και απαιτούν συνδυασμό γνώσεων. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% στην πρώτη ομάδα και κατά 50% στη δεύτερη. β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι μαθητές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία κατανομή καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς.

29  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ  ΠΔ 60/2006  Εξετάζεται με δύο ομάδες ερωτήσεων ελέγχου της κατανόησης και της ικανότητας κριτικής ανάλυσης των εννοιών των σχετικών γνωστικών αντικειμένων.  Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμιά από τις ομάδες αυτές.  Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς.

30 ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ:  ΥΠΑΙΘ Μαρούσι,  Αρ.Πρωτ.: /Γ7/  Θέμα: Διευθέτηση ωραρίου των καθηγητών κλάδου ΠΕ04, ΠΕ12.10, ΠΕ12.08 και όσων διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

31 ΑΠ 20947/ ΘΕΜΑ: Διευθέτηση ωραρίου εκπαιδευτικών ΠΕ04, ΠΕ12.10 και ΠΕ12.08 και όσων διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε σχολεία της Δ.Δ.Ε. Αν. Αττικής για το σχολικό έτος  Σχ. 1: το αριθμ. Πρωτ /Γ7/ έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα «Διευθέτηση ωραρίου εκπαιδευτικών ΠΕ04, ΠΕ12.10 και ΠΕ12.08 και όσων διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»  2. το αριθμ. πρωτ. 983/ έγγραφο/πρόταση του σχολικού Συμβούλου με θέμα «Διευθέτηση ωραρίου εκπαιδευτικών ΠΕ04, ΠΕ12.10 και ΠΕ12.08 και όσων διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»  Σύμφωνα με το σχετικό (1) εισηγούμεθα στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, ύστερα από συνεργασία με τον σχολικό Σύμβουλο (σχετικό 2) και τους Υπεύθυνους των Ε.Κ.Φ.Ε. ως προς τη διευθέτηση του ωραρίου εκπαιδευτικών ΠΕ04, ΠΕ12.10 και ΠΕ12.08 και όσων διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες, τα εξής:  Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες θα απαλλάσσονται των διδακτικών τους καθηκόντων από την 3η διδακτική ώρα και μετά  κάθε Τρίτη, οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων των δήμων: Λαυρεωτικής, Σαρωνικού, Βάρης – Βούλας - Βουλιαγμένης, Κρωπίας και Μαρκοπούλου Μεσογαίας. (πρώην 3ο Γραφείο Δ. Ε. Ανατολικής Αττικής).  κάθε Τετάρτη, οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων των δήμων: Ωρωπού, Διονύσου και Αχαρνών. (πρώην 2ο Γραφείο Δ. Ε. Ανατολικής Αττικής).  κάθε Πέμπτη, οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων των δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας – Πικερμίου, Παλλήνης, Παιανίας και Σπάτων – Αρτέμιδας. (πρώην 1ο Γραφείο Δ. Ε. Ανατολικής Αττικής).  Αυτή η διευθέτηση κρίνεται απαραίτητη για να διευκολύνονται οι καθηγητές ώστε να παρακολουθούν τις επιμορφωτικές συναντήσεις που διοργανώνουν τα ΕΚΦΕ και ο Σχολικός Σύμβουλος σχετικά με την πειραματική διδασκαλία, τις Ερευνητικές Εργασίες και την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων και τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.  Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.  Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Δ. Ε. ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ  Στέφανος Ν. Καπέλλας Οικονομολόγος

32 ΦΕΚ Μαρτίου 2014  ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 39  Αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, συμπλήρωση διατάξεων περί απουσιών των μαθητών Γυμνασίων, λήξη μαθημάτων στο Γυμνάσιο και λοιπές διατάξεις.

33 Άρθρο 1 Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο  1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε δύο ομάδες.  Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα μαθήματα:  1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία, Νεοελληνική Λογοτεχνία),  2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση),  3) Μαθηματικά,  4) Φυσική,  5) Χημεία,  6) Βιολογία,  7) Γεωγραφία,  8) Ιστορία,  9) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή,  10) Θρησκευτικά,  11) Αγγλικά,  12) Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά/Γερμανικά).

34  Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα:  1) Τεχνολογία − Πληροφορική,  2) Μουσική − Καλλιτεχνικά,  3) Φυσική Αγωγή,  4) Οικιακή Οικονομία,  5) Βιωματικές Δράσεις − Σχολική και Κοινωνική Ζωή (Σ.Κ.Ζ.)

35 Άρθρο 2 Διδακτικά αντικείμενα  1. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα − κλάδους:α) Γλωσσική Διδασκαλία και β) Νεοελληνική Λογοτεχνία.  2. Το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα − κλάδους: α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και β) Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.  3. Το διδακτικό/μαθησιακό πεδίο Πολιτισμός και Δραστηριότητες διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα − κλάδους: α) Μουσική και β) Καλλιτεχνικά.  4. Το διδακτικό/μαθησιακό πεδίο Τεχνολογία και Πληροφορική διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα − κλάδους: α) Τεχνολογία και β) Πληροφορική.  5. Κάθε διδακτικό αντικείμενο − κλάδος βαθμολογείται χωριστά. Ο τελικός βαθμός για κάθε μάθημα με διδακτικά αντικείμενα − κλάδους είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθμών των κλάδων του.

36 Άρθρο 3 Γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις  Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄, μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων, διεξάγονται γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 του π.δ/τος 409/1994 (Α΄ 226). Άρθρο 4 Εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Β'  1. Στα μαθήματα της Ομάδας Β' δεν διεξάγονται γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις. Στα μαθήματα της Ομάδας Β΄ ο βαθμός ετήσιας επίδοσης κάθε μαθητή υπολογίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 του π.δ/τος 409/1994 (Α΄ 226).  2. Σε περίπτωση που μαθητής απορρίπτεται στις Βιωματικές Δράσεις − Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες − Project της Ομάδας Β', ο διδάσκων εκπαιδευτικός, μετά την έκδοση των τελικών αποτελεσμάτων, ορίζει το θέμα της ατομικής συνθετικής εργασίας, την οποία ο μαθητής υποβάλλει προς αξιολόγηση στις παραπεμπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου

37 Άρθρο 10  Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ/τος 123/1987 (Α΄ 68) αντικαθίσταται ως εξής:  «Αναβαθμολόγηση γραπτών δοκιμίων μπορούν να ζητήσουν με αίτηση τους, συνοδευόμενη με το προβλεπόμενο κάθε φορά παράβολο και μέσα σε τρεις (03) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων, οι κηδεμόνες μαθητών Γυμνασίων ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, που προσέρχονται σε παραπεμπτικές, επαναληπτικές ή συμπληρωματικές εξετάσεις στις εκάστοτε εξεταστικές περιόδους και απορρίπτονται.»

38 Άρθρο 11 Τελικές διατάξεις  1. Η ισχύς των άρθρων 1, 2, 3, 4 και 6 του παρόντος αρχίζει από το σχολικό έτος 2013−2014 για την Α΄ τάξη Γυμνασίου, από το σχολικό έτος 2014−2015 για την Β΄ τάξη Γυμνασίου και από το σχολικό έτος 2015−2016 για την Γ΄ τάξη Γυμνασίου.

39 Άρθρο 5 Αξιολόγηση Φυσικής Α΄ τάξης Γυμνασίου  Για την εξέταση του μαθήματος της Φυσικής ισχύουν τα εξής:  Δίνονται στους μαθητές φύλλα αξιολόγησης, τα οποία συνθέτονται από τον εκπαιδευτικό με βάση τα γνωστά στους μαθητές φύλλα εργασίας του μαθήματος, έχουν την παρακάτω μορφή και περιλαμβάνουν τα εξής ζητούμενα:

40  Α ερώτημα:  Περιγραφή της σύνθεσης, της λειτουργίας και της εξέλιξης ενός πειράματος, το οποίο περιλαμβάνεται/εικονίζεται στα φύλλα εργασίας και έχει πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και περιγραφή του τρόπου βέλτιστης μέτρησης των φυσικών μεγεθών, τα οποία ενδεχομένως έχουν μετρηθεί στο πείραμα.  Β ερώτημα:  Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος Α.

41  Γ ερώτημα:  Αξιοποίηση τιμών μέτρησης, οι οποίες έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια ενός από τα προβλεπόμενα πειράματα στην τάξη και δίνονται σε πίνακα από τον εκπαιδευτικό για τη σύνθεση διαγράμματος (όπως αυτό το οποίο περιλαμβάνεται στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του μαθήματος).  Δ ερώτημα:  Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος Γ.

42  Ε έως Θ ερωτήματα:  Απάντηση σε δύο από πέντε ερωτήματα, τα οποία αφορούν σε εφαρμογές, γενικεύσεις ή ερμηνείες συμπερασμάτων από τα φύλλα εργασίας που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.  Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά στα τέσσερα πρώτα ερωτήματα (Α, Β, Γ, Δ) και επιλέγουν δύο από τα επόμενα πέντε ερωτήματα (Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ).  Τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα.

43 Θέματα στη Φυσική Β΄ και Γ΄ τάξης, στη Χημεία, στη Βιολογία, στη Γεωγραφία.  Οι μαθητές υποχρεούνται να απαντήσουν σε έξι (6) από 9 ερωτήσεις που να αναφέρονται σε διαφορετικά κατά το δυνατό κεφάλαια. Οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα. (ΠΔ508/ )  Μια ερώτηση μπορεί να αποτελείται από δύο ή περισσότερες υποερωτήσεις οι οποίες πρέπει να είναι νοηματικά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Οι υποερωτήσεις βαθμολογούνται ισότιμα. (Εγκύκλιος Γ2/2764/ /ΥΠΕΠΘ).  Το Π.Δ. δεν αποκλείει την ερώτηση εφαρμογής. Άρα είναι δυνατόν η ερώτηση να περιέχει ποσοτικά δεδομένα και υπολογισμούς. (Εγκύκλιος Γ2/2764/6-5-96/ΥΠΕΠΘ) και προτείνεται να είναι απλή εφαρμογή τύπου και σύμφωνη με κάποιο διδακτικό στόχο του ΑΠΣ.  Ερωτήσεις του τύπου: Τι γνωρίζετε …., Τι είναι……, ή που παραπέμπουν σε τίτλους παραγράφων του σχολικού βιβλίου να αποφεύγονται.

44 ΦΕΚ Π.Δ. 409 /22 Δεκεμβρίου 1994 Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου.  Αρθρο 2 Διαδικασία αξιολόγησης 1. Η αξιολόγηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Γυμνάσιο προκύπτει από:  α) την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική - μαθησιακή διαδικασία  β) τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ)  γ) τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες, …  δ) τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές, στο σχολείο ή στο σπίτι, στα πλαίσια της καθημερινής διδακτικής εργασίας  ε) τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες  ζ) τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου.

45 Ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες στο Γυμνάσιο  Οι ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες γίνονται χωρίς προειδοποίηση ανά μία κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση  Οι γραπτές ωριαίες δοκιμασίες γίνονται με την ευθύνη του διδάσκοντα, σε συνάρτηση με τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης.  Σχετικό πρόγραμμα κατατίθεται στο Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος σε συνεννόηση με τους οικείους διδάσκοντες συντονίζει τη διεξαγωγή των δοκιμασιών αυτών έτσι ώστε να αποφεύγεται η διενέργεια ωριαίων δοκιμασιών σε περισσότερα του ενός μαθήματα την ίδια μέρα.

46 ΦΕΚ 65 Π. Δ. 60 /30 Μαρτίου 2006 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.  ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΤΡΑΜΗΝΩΝ  Άρθρο 7 Προφορική βαθμολογία τετραμήνων 1. Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:  α. Tη συμμετοχή του στη διδακτική − μαθησιακή διαδικασία.  β. Tην επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα.  γ. Tην επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες.  δ. Tις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι ή το Σχολείο.  ε. Tο φάκελο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, όπου αυτός τηρείται.

47  Οι γραπτές εξετάσεις είναι  οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διάρκειας 5 έως 15 λεπτών, οι οποίες αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών. Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, οι οποίες διατυπώνονται από τον διδάσκοντα με βάση τα σχετικά παραδείγματα που περιέχονται στα σχολικά βιβλία και σύμφωνα με τις Οδηγίες του Π.Ι. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών αφήνεται στην κρίση του διδάσκοντος.  και η ωριαία γραπτή δοκιμασία

48  Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους πραγματοποιείται μία (1) μόνο ωριαία γραπτή δοκιμασία, στο Α΄ Τετράμηνο, η οποία καλύπτει περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνεται ύστερα από βραχείας διάρκειας προειδοποίηση των μαθητών.  Δεν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από μια (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος για το ίδιο τμήμα.  2. Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα η ωριαία γραπτή δοκιμασία μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ Τετράμηνο.

49 ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ 4703/ Θέμα: Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ)

50  Η Τράπεζα των Θεμάτων για κάθε μάθημα, θα περιλαμβάνει περισσότερα από 300 θέματα τα οποία θα δημοσιοποιηθούν όλα μια εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Τα θέματα θα ανέβουν τόσο στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ αλλά και στη Διεύθυνση Εκδόσεων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ)- Διόφαντος.  Οι καθηγητές θα έχουν περίπου μια εβδομάδα στη διάθεσή τους από τη στιγμή που θα δημοσιοποιηθούν όλα τα ερωτήματα που θα συμπεριληφθούν στη Τράπεζα Θεμάτων, προκειμένου να μπορέσουν να επιλέξουν το 50% των θεμάτων που θα βάλουν οι ίδιοι ώστε να μη συμπέσουν με αυτά που θα κληρωθούν.

51  Αν κατά το τρέχον σχολικό έτος δεν ολοκληρώθηκε η διδασκαλία της εξεταστέας ύλης κάποιου μαθήματος, για απόλυτα αιτιολογημένους λόγους, θα συνταχθεί σχετικό πρακτικό στο οποίο θα αναγράφονται οι λόγοι αυτοί.  Καταρτίζεται πρόγραμμα των εξετάσεων για όλα τα μαθήματα, λαμβάνοντας μέριμνα ώστε τα μαθήματα της Α΄ τάξης Λυκείου να εξετάζονται τη δεύτερη βάρδια, για τα σχολεία που λειτουργούν πρωί.  Το πρόγραμμα εξετάσεων θα σταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.

52  Την ημέρα των εξετάσεων κατά συγκεκριμένο μάθημα και λύκειο, ο Διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο για την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα myschool, θα κληρώνουν (δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα άλλα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας και των Αρχαίων Ελληνικών) με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων που θα εξετασθούν οι μαθητές στην εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος που θα ακολουθήσει.   Στη συνέχεια ο αρμόδιος καθηγητής του μαθήματος θα συμπληρώνει τα θέματα των εξετάσεων με αυτά που έχει επιλέξει ο ίδιος και θα τα δίνει στους μαθητές του.

53  Εξαιρετικά και μόνο για το διδακτικό έτος , σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι θέμα ή θέματα που κληρώθηκαν δεν είχαν διδαχθεί στο συγκεκριμένο σχολείο για απόλυτα αιτιολογημένους λόγους, είναι δυνατή και δεύτερη κλήρωση θεμάτων (με εξαίρεση τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας) υπό την προϋπόθεση ότι έχει συνταχθεί προηγουμένως σχετικό πρακτικό στο οποίο αναγράφονται οι λόγοι που δικαιολογούν τη δεύτερη αυτή κλήρωση.  Η αιτιολόγηση που περιλαμβάνεται στο πρακτικό συμπληρώνεται στο σχετικό πεδίο που θα υπάρχει στο σύστημα κληρώσεων κατά τη διαδικασία 2ης κλήρωσης.  Αντίγραφο του πρακτικού αυτού διαβιβάζεται αυθημερόν ηλεκτρονικά στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε.  Οι διδάσκοντες, στην περίπτωση και δεύτερης ως άνω κλήρωσης, έχουν τη δυνατότητα να δώσουν για εξέταση στους μαθητές τους τα θέματα της δεύτερης κλήρωσης ή ένα θέμα από την πρώτη και ένα από τη δεύτερη κλήρωση.

54  Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο οικείος Διευθυντής Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στο επίπεδο της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.  Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης για την οποία ενημερώνεται το I.E.Π. και ο Διόφαντος.  Στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου οι μαθητές λαμβάνουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων όπως και στις εξετάσεις Ιουνίου.

55


Κατέβασμα ppt "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google