Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχέδια μαθημάτων μουσικής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχέδια μαθημάτων μουσικής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχέδια μαθημάτων μουσικής
Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. μουσικολόγος

2 Διδασκαλία του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A
Διδασκαλία του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A. L. Oldham) Σκοπός του μαθήματος Γνωριμία με τη σύγχρονη μουσική Στοιχεία υφής, μηνύματα (γνωστικοί, ψυχοκινητικοί, παιδαγωγικοί στόχοι) Διάκριση ποιοτικής και εμπορευματικής μουσικής (κριτική σκέψη)

3 1) Ακρόαση του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A
1) Ακρόαση του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A. L. Oldham) Εκτέλεση 1 Εκτέλεση 2

4

5 Διδασκαλία μουσικών στοιχείων του τραγουδιού (γνωστικοί στόχοι)
Ρυθμός, οπλισμός, κλίμακα, χρονικές αξίες Εύρεση των φράσεων του τραγουδιού από τους μαθητές (διδασκαλία έννοιας «φράσης» {(4+4)+(2+2)+4} Σύγκριση με τα «μοτίβα» του Imagine) Κατανόηση του νοήματος του κειμένου και επισήμανση λέξεων και στίχων ιδιαίτερης σημασίας Συσχέτιση της μορφής των φράσεων με το νόημα του τραγουδιού

6 Ακρόαση για δεύτερη ή τρίτη φορά
και εφαρμογή της μεθοδολογίας της ακρόασης από το δάσκαλο Παρατηρήσεις για τη συνοδεία του πιάνου και για σημεία με αλλαγές στο χρώμα της φωνής Συσχέτιση των σημείων με το νόημα του κειμένου

7 2) Εκτέλεση 3) Δημιουργία
Ρυθμική συνοδεία από τους μαθητές με ταυτόχρονη απόδοση από το C.D. 3) Δημιουργία Εκτέλεση όσο είναι δυνατόν της παράλληλης μελωδίας σε συγκεκριμένα σημεία

8 Διδασκαλία επιπρόσθετων μουσικών στοιχείων
Εύρεση της μορφής του τραγουδιού (έννοια της στροφικής μορφής) Σύγκριση της μορφής με τα όργανα που συνοδεύουν. Με ποια μέσα ο συνθέτης δημιουργεί κορύφωση της μορφής; Συσχέτιση μορφής και συνοδείας

9 Στροφική μορφή Συνοδεία
It is the evening of the day; Α κιθάρα I sit and watch the children play. Smiling faces I can see, But not for me I sit and watch as tears go by. My riches can’t buy everything; Α έγχ., //.μελ. I want to hear children sing. All I hear is the sound of rain falling on the ground. (μόνο ορχ., μελ.παραλλαγή) It is the evening of the day; Α ισοκράτης Doin’ things used to do They think are new. I sit and watch as tears go by. μπους-φερμέ

10 Αξιολόγηση- Ερμηνεία (Κριτική σκέψη)
Ανάθεση εργασιών για: 1) Νοηματική σχέση κειμένου και μουσικής 2) Ποια είναι η ψυχοσύνθεση του συνθέτη στιχουργού και πώς διαφαίνεται μέσα από την αντιπαράθεση που κάνει με τα παιδιά 3) Με ποιες λέξεις σκιαγραφείται η εικόνα του ποιήματος (rain, evening) και κατά πόσο συνδέεται αυτή με τη διάθεση του στιχουργού; Ποια μουσικά στοιχεία συνδέονται με τα παραπάνω;

11 4) Για ποιο λόγο αισθάνεται έτσι ο συνθέτης
5) Ποιες ιδέες και συναισθήματα δημιουργούνται από την ακρόαση του τραγουδιού 6) Σύνδεση νοημάτων του τραγουδιού με κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο της εποχής του 7) Στοιχεία για το συγκρότημα των “Rolling Stones”

12 Συζήτηση διαλεκτικής μορφής με τους μαθητές για το τι μουσική ακούν
Συζήτηση διαλεκτικής μορφής με τους μαθητές για το τι μουσική ακούν Οι μαθητές περιγράφουν τη μουσική αυτή ως τα στοιχεία της, μελωδία, συνοδεία, μουσικά όργανα, ρυθμός, στίχοι-περιεχόμενο. Ποιο στοιχείο υπερισχύει Συσχέτιση με μηνύματα της εποχής και αντιλήψεις


Κατέβασμα ppt "Σχέδια μαθημάτων μουσικής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google