Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γιώργος Σεφέρης Υπεύθυνοι καθηγητές : Μαρία Χαβαριώτη (ΠΕ 04) Νίκος Κουτσούκος (ΠΕ 11)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γιώργος Σεφέρης Υπεύθυνοι καθηγητές : Μαρία Χαβαριώτη (ΠΕ 04) Νίκος Κουτσούκος (ΠΕ 11)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γιώργος Σεφέρης Υπεύθυνοι καθηγητές : Μαρία Χαβαριώτη (ΠΕ 04) Νίκος Κουτσούκος (ΠΕ 11)

2 ... που τέσσερις προσωπικότητες διακρίθηκαν και τιμήθηκαν με το Βραβείο Nobel

3 Ερευνητικές ομάδες  Γιώτα Παπακωνσταντίνου, Στέφανος Κατσαβριάς, Μάριος Καπετανάκης, Χρύσανθος Τσάιμος  Μπάμπης Αντωνόπουλος, Φωτεινή Καραγκιόζη, Ευφροσύνη Καρφή  Παναγιώτης Θωμόπουλος, Ανδριάνα Κόλλια, Μαρία Αλετρά, Ελευθερία Ζερζελίδου  Σωτηρία Μπουραντά, Ευαγγελία Φαρμάκη, Μαργαρίτα Χανδόλια, Γιώργος Τσάιμος

4 Η πορεία της έρευνας

5 Ορίσαμε την έννοια του στόχου μέσα από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους

6 Μελετήσαμε κατά ομάδες τη ζωή, το έργο και τη φιλοσοφία των τεσσάρων προσωπικοτήτων που έλαβαν βραβείο Νόμπελ μέσα από δευτερογενείς πηγές

7 Marie Curie (1867 – 1934)  Γεννήθηκε στη Βαρσοβία της Πολωνίας.  Σπούδασε μαθηματικά, χημεία και φυσική στη Σορβόννη.  Έγινε παγκοσμίως γνωστή για τις μελέτες της πάνω στο ράδιο και τη ραδιενέργεια.  Βραβεύθηκε με Νόμπελ Φυσικής και Νόμπελ Χημείας.

8 Albert Einstein (1879 – 1955)  Γεννήθηκε στη πόλη Ούλμ της Γερμανίας.  Σπούδασε Φυσική στη Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης στην Ελβετία.  Έγινε παγκοσμίως γνωστός με τη θεωρία της Σχετικότητας.  Βραβεύτηκε με το βραβείο Νόμπελ Φυσικής.

9 Γιώργος Σεφέρης (1900 – 1971)  Γεννήθηκε στη Σμύρνη.  Τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας.  Ενδεικτικά, μερικά έργα του : «Στροφή», «Στέρνα», «Μυθιστόρημα», «Ημερολόγιο του Καταστρώματος», «Κίρκη»

10 Οδυσσέας Ελύτης ( )  Το πραγματικό του όνομα ήταν Οδυσσέας Αλεπουδέλης.  Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης.  Τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.  Ενδεικτικά, μερικά έργα του : «Προσανατολισμοί», «Το Μονόγραμμα», «Τα Ρω του Έρωτα»

11 Μελετήσαμε το βραβείο Νόμπελ ως προς :  τη βιογραφία και τη φιλοσοφία του δημιουργού του, Alfred Nobel  τη φιλοσοφία και την ιστορία του θεσμού

12 Alfred Nobel ( )  Γεννήθηκε στη Στοκχόλμη.  Σπούδασε Χημικός Μηχανικός.  Ανακάλυψε τη νιτρογλυκερίνη.  Στη διαθήκη του όρισε να δίνεται ένα βραβείο σε ανθρώπους ή οργανισμούς που προωθούσαν τη παγκόσμια ειρήνη.

13 Μελετήσαμε τις θεωρίες κινήτρων της συμπεριφοράς

14  Είδαμε ότι η στοχοθεσία και η παρακίνηση καθορίζουν σε μεγάλο και διαφορετικό βαθμό την ανθρώπινη συμπεριφορά.  Επίσης εντοπίσαμε διαφορές και ομοιότητες τόσο στη ζωή, το έργο όσο και στη φιλοσοφία των τεσσάρων προσωπικοτήτων.  Αναπόφευκτα καταλήξαμε σε τρία ερευνητικά ερωτήματα. Το ερευνητικό πρόβλημα

15  Γιατί ασχολήθηκαν με το αντικείμενό τους ;  Που οφείλεται η βαθιά προσήλωση στο έργο τους ;  Πως επέδρασε το βραβείο Νόμπελ στην προσωπικότητά τους ; Ερευνητικά ερωτήματα

16 Μεθοδολογία  Ποιοτική έρευνα  Βολική δειγματοληψία πρωτογενών κειμένων  Ανάλυση περιεχομένου  Τυπολογική ανάλυση

17  Όλοι αγαπούσαν πολύ το αντικείμενο εργασίας με το οποίο ασχολήθηκαν.  Η προσήλωσή τους ήταν αποτέλεσμα της υψηλής εσωτερικής παρακίνησής.  Το βραβείο Nobel για όλους δεν ήταν ο στόχος αλλά η επιβράβευση της σκληρής δουλειάς και της ηθικής που έμεινε αναλλοίωτη εφόρου ζωής. Ευρήματα

18 Συμπεράσματα  Το αντικείμενο ενασχόλησης καθόριζε τη συμπεριφορά τους.  Ήταν τόσο έντονη η προσήλωση στις αρχές και το έργο τους ώστε κάποιοι παραμέρισαν ακόμα και την προσωπική τους ζωή.  Οι εξωτερικές αμοιβές και τα εμπόδια δεν τους αποσπούσαν από τις ουμανιστικές αξίες της κοινωνικής προσφοράς, της συνέπειας και της εργασίας.

19 Η ερευνητική εργασία ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία θεατρικού σεναρίου από εμάς τους ίδιους. Συρράψαμε πραγματικά σχόλια των τεσσάρων πάνω στην τέχνη, την επιστήμη, τον έρωτα, την ειρήνη. Ζωντανέψαμε το λόγο τους πάνω στη σκηνή. Με ένα μαγικό τρόπο η Μαρία Κιουρί, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, ο Γιώργος Σεφέρης και ο Οδυσσέας Ελύτης βρέθηκαν στο σαλόνι του κυρίου Νόμπελ να συνομιλούν για τις πραγματικές αξίες της ζωής.

20  Έτσι μιλώ για σένα και για μένα Επειδή σ ’ αγαπώ και στην αγάπη ξέρω Να μπαίνω σαν Πανσέληνος Από παντού [ Ελύτης ]  Δε μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα χτίσουμε έναν καλύτερο κόσμο χωρίς να βελτιώσουμε τα άτομα. Ο καθένας μας πρέπει να δουλέψει για τη δική του ολοκλήρωση. Το καθήκον μας είναι να προσφέρουμε τη βοήθειά μας εκεί που μπορούμε να φανούμε περισσότερο χρήσιμοι. [ Κιουρί ]  Κι εγώ έτσι αγαπώ την φυσική!!! Σαν θρησκευόμενος πιστός... σαν εραστής... Όπως ένας ερωτευμένος χωρίς τη σκέψη της αγαπημένης του είναι σαν να ζει σ ένα θλιβερό ανθρώπινο όχλο. Ενώ σαν είναι μαζί της νιώθει υπερήφανος και η αγάπη της τον κάνει ευτυχισμένο [Αϊνστάιν].  Ο άνθρωπος νιώθει πάντα την ανάγκη ν‘ ακούσει τούτη την ανθρώπινη ανάσα που ονομάζουμε ποίηση. Αυτή η φωνή που κινδυνεύει να σβήσει κάθε στιγμή από στέρηση αγάπης και ολοένα ξαναγεννιέται. Το βασίλειό της είναι στις καρδιές όλων των ανθρώπων. [Σεφέρης]

21 Δούλεψα πολύ στη ζωή μου. Αγαπούσα τη δουλειά μου. Χρόνια ολόκληρα σε πειράματα και δοκιμές για τη τελειοποίηση του δυναμίτη. Δεν άντεχα όμως να βλέπω να χρησιμοποιούν το δυναμίτη ολοένα και περισσότερο για πολεμικούς σκοπούς. Ήταν τότε που πρόσθεσα στη διαθήκη μου "...να δίνεται κάθε χρόνο ένα ποσό σε πρόσωπα που θα έκαναν το καλύτερο έργο στο πεδίο της Φυσικής, της Φυσιολογίας ή φαρμακευτικής, της Λογοτεχνίας και της Ειρήνης για την συναδέλφωση μεταξύ των εθνών, την κατάργηση ή την μείωση των εν ενεργεία στρατών και τη διατήρηση και τη προώθηση της ειρήνης..." [Άλφρεντ Νόμπελ]


Κατέβασμα ppt "Γιώργος Σεφέρης Υπεύθυνοι καθηγητές : Μαρία Χαβαριώτη (ΠΕ 04) Νίκος Κουτσούκος (ΠΕ 11)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google