Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μετα π ολεμική και σύγχρονη Λογοτεχνία. α ) Ποίηση : Πρώτη και Δεύτερη Μετα π ολεμική γενιά, Ποιητές της δεκαετίας του ΄ 70.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μετα π ολεμική και σύγχρονη Λογοτεχνία. α ) Ποίηση : Πρώτη και Δεύτερη Μετα π ολεμική γενιά, Ποιητές της δεκαετίας του ΄ 70."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μετα π ολεμική και σύγχρονη Λογοτεχνία

2 α ) Ποίηση : Πρώτη και Δεύτερη Μετα π ολεμική γενιά, Ποιητές της δεκαετίας του ΄ 70

3 1 η Μετα π ολεμική γενιά ε π ηρεάζεται α π ό τα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου π ολέμου, την Κατοχή και τον Εμφύλιο π όλεμο.

4 Τάσεις : α ) αντιστασιακή ή κοινωνική π οίηση β ) νεοϋ π ερρεαλιστική π οίηση γ ) υ π αρξιακή ή μεταφυσική π οίηση

5 2 η Μετα π ολεμική γενιά : δημιουργεί στη διάρκεια του ψυχρού π ολέμου

6 Ποιητές της δεκαετίας του ΄ 70: γράφουν με βάση την οδυνηρή εμ π ειρία της δικτατορίας / Ποιητές της αμφισβήτησης

7 Τάκης Σινό π ουλος ( ) Ἐ δ ῶ γεννήθηκα. Ἐ δ ῶ μεγάλωσα. Λοι π όν α ὐ τά μο ῡ χρειάζονται γιά τήν ὀ ργή μου καί τήν π ερηφάνειά μου. Γιά νά κρατήσω καί νά κρατηθ ῶ. Δέν ἔ χω θεούς καί δέ φοβ ᾶ μαι. Ἐ δ ῶ γεννήθηκα. Ἐ δ ῶ μεγάλωσα. Λοι π όν α ὐ τά μο ῡ χρειάζονται γιά τήν ὀ ργή μου καί τήν π ερηφάνειά μου. Γιά νά κρατήσω καί νά κρατηθ ῶ. Δέν ἔ χω θεούς καί δέ φοβ ᾶ μαι.

8 Τάκης Σινό π ουλος ( ) Ήρθαν οι μέρες του σαράντα τέσσερα κι οι μέρες του σαράντα οχτώ. Κι α π ό την Πελο π όννησο ως τη Λάρισα βαθύτερα ως την Καστοριά, π άνω στο χάρτη μαύρο μόλεμα, η Ελλάδα σύντομη ανασαίνοντας Πάσχα στην έρημη Κοζάνη μετρηθήκαμε, π όσοι έμειναν ψηλά, π όσοι κατέβηκαν π έτρα, κλαδί, κατήφορος, το σκοτεινό π οτάμι. Ήρθαν οι μέρες του σαράντα τέσσερα κι οι μέρες του σαράντα οχτώ. Κι α π ό την Πελο π όννησο ως τη Λάρισα βαθύτερα ως την Καστοριά, π άνω στο χάρτη μαύρο μόλεμα, η Ελλάδα σύντομη ανασαίνοντας Πάσχα στην έρημη Κοζάνη μετρηθήκαμε, π όσοι έμειναν ψηλά, π όσοι κατέβηκαν π έτρα, κλαδί, κατήφορος, το σκοτεινό π οτάμι.

9 Μίλτος Σαχτούρης Δεν έχω γράψει π οιήματα Δεν έχω γράψει π οιήματα δεν έχω γράψει π οιήματα δεν έχω γράψει π οιήματα μόνο σταυρούς μόνο σταυρούς σε μνήματα σε μνήματα καρφώνω καρφώνω

10 Μίλτος Σαχτούρης Μες το βυθό του ονείρου σου θα ` ρθώ με το μυαλό μου το υγρό να λιώνει. Είχα έρωτες, είχα μάχες και π αραφύλαξα στις γωνιές. Μες το βυθό του ονείρου σου θα ` ρθώ με το μυαλό μου το υγρό να λιώνει. Είχα έρωτες, είχα μάχες και π αραφύλαξα στις γωνιές.

11 Μιχάλης Κατσαρός Αντισταθείτε, σ ’ αυτόν π ου χαιρετά α π’ την εξέδρα ώρες ατέλειωτες τις π αρελάσεις. Στον Πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε, στις μουσικές, τα τούμ π ανα και τις π αράτες, σ ’ όλα τα ανώτερα συνέδρια π ου φλυαρούνε, π ίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι, σ ’ αυτή την άγονη κυρία π ου μοιράζει έντυ π α αγίων, λίβανον και σμύρναν. Αντισταθείτε, σ ’ αυτόν π ου χαιρετά α π’ την εξέδρα ώρες ατέλειωτες τις π αρελάσεις. Στον Πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε, στις μουσικές, τα τούμ π ανα και τις π αράτες, σ ’ όλα τα ανώτερα συνέδρια π ου φλυαρούνε, π ίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι, σ ’ αυτή την άγονη κυρία π ου μοιράζει έντυ π α αγίων, λίβανον και σμύρναν.

12 Μιχάλης Κατσαρός Όταν ακούω να μιλάν για τον καιρό όταν ακούω να μιλάνε για τον π όλεμο όταν ακούω σήμερα το Αιγαίο να γίνεται π οίηση να π λημμυρίζει τα σαλόνια όταν ακούω να υ π οψιάζονται τις ιδέες μου να τις ταχτο π οιούν σε μια θυρίδα όταν ακούω σένα να μιλάς εγώ π άντα σω π αίνω. Όταν ακούω να μιλάν για τον καιρό όταν ακούω να μιλάνε για τον π όλεμο όταν ακούω σήμερα το Αιγαίο να γίνεται π οίηση να π λημμυρίζει τα σαλόνια όταν ακούω να υ π οψιάζονται τις ιδέες μου να τις ταχτο π οιούν σε μια θυρίδα όταν ακούω σένα να μιλάς εγώ π άντα σω π αίνω.

13 Τάσος Λειβαδίτης Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρω π ος δεν θα π άψεις ούτε στιγμή ν ’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκαιο Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρω π ος δεν θα π άψεις ούτε στιγμή ν ’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκαιο

14 Τάσος Λειβαδίτης Θα ’ θελα να φωνάξω τα ’ όνομα σου, αγά π η, μ ’ όλη μου τη δύναμη. Θα ’ θελα να φωνάξω τα ’ όνομα σου, αγά π η, μ ’ όλη μου τη δύναμη. να το ακούσει η άνοιξη και να ’ ρχεται π ιο γρήγορα, να το ακούσει η άνοιξη και να ’ ρχεται π ιο γρήγορα, να το μάθουν τα π αιδιά για να μη φοβούνται το σκοτάδι να το μάθουν τα π αιδιά για να μη φοβούνται το σκοτάδι

15 Μανόλης Αναγνωστάκης Φίλοι π ου φεύγουν Που χάνονται μια μέρα Φωνές τη νύχτα Μακρινές φωνές Μάνας τρελής στους έρημους δρόμους Κλάμα π αιδιού χωρίς α π άντηση Ερεί π ια σαν τρυ π ημένες σά π ιες σημαίες. Εφιάλτες όταν το φως λιγοστεύει τα ξημερώματα. ( μα π οιος με π όνο θα μιλήσει για όλα αυτά ; ) Φίλοι π ου φεύγουν Που χάνονται μια μέρα Φωνές τη νύχτα Μακρινές φωνές Μάνας τρελής στους έρημους δρόμους Κλάμα π αιδιού χωρίς α π άντηση Ερεί π ια σαν τρυ π ημένες σά π ιες σημαίες. Εφιάλτες όταν το φως λιγοστεύει τα ξημερώματα. ( μα π οιος με π όνο θα μιλήσει για όλα αυτά ; )

16 Μανόλης Αναγνωστάκης Έφτασες αργά σου π ήρε άλλος τη θέση έφτασες αργά σε ` βγάλαν α π’ τη μέση. Δε σου φταίει κανείς, ε π έρασε ο καιρός σου δεν σου φταίει κανείς, λάθος ήτανε δικό σου. Άργησες π ολύ και το ` χασες το τρένο άργησες π ολύ δε σε π εριμένω. Έφτασες αργά σου π ήρε άλλος τη θέση έφτασες αργά σε ` βγάλαν α π’ τη μέση. Δε σου φταίει κανείς, ε π έρασε ο καιρός σου δεν σου φταίει κανείς, λάθος ήτανε δικό σου. Άργησες π ολύ και το ` χασες το τρένο άργησες π ολύ δε σε π εριμένω.

17 Κική Δημουλά, Αθήνα 1931 Ο έρωτας, όνομα ουσιαστικόν, π ολύ ουσιαστικόν, ενικού αριθμού, γένους ούτε θηλυκού ούτε αρσενικού, γένους ανυ π εράσ π ιστου. π ληθυντικός αριθμός οι ανυ π εράσ π ιστοι έρωτες. Ο έρωτας, όνομα ουσιαστικόν, π ολύ ουσιαστικόν, ενικού αριθμού, γένους ούτε θηλυκού ούτε αρσενικού, γένους ανυ π εράσ π ιστου. π ληθυντικός αριθμός οι ανυ π εράσ π ιστοι έρωτες.

18 Κική Δημουλά, Αθήνα 1931 Για σένα στις ε π ιθυμίες μου λόγος δε γίνεται π οτέ. Δε σε π ροέβλεψαν π οτέ τα όνειρά μου Οι π ροαισθήσεις μου π οτέ δε σε συνάντησαν. Ούτε η φαντασία μου. Κι όμως μια ανεξακρίβωτη στιγμή σ ` εξακριβώνω μέσα μου ένα έτοιμο κιόλας αίσθημα. Για σένα στις ε π ιθυμίες μου λόγος δε γίνεται π οτέ. Δε σε π ροέβλεψαν π οτέ τα όνειρά μου Οι π ροαισθήσεις μου π οτέ δε σε συνάντησαν. Ούτε η φαντασία μου. Κι όμως μια ανεξακρίβωτη στιγμή σ ` εξακριβώνω μέσα μου ένα έτοιμο κιόλας αίσθημα.

19 Μιχάλης Γκανάς, γεννήθηκε στο χωριό Τσαμαντάς της Θεσ π ρωτίας το 1944 Χρυσά φτερά, βυζαντινό μου βλέμμα, αρχάγγελοι χορεύανε στο αίμα, κι ένα τραγούδι μέσα στη φωνή μου, μού γύρευε μιαν έξοδο κινδύνου. Γιάννενα και Τρί π ολη και Σύρα, όμορφη σκονισμένη μου π ορφύρα, Χίος, Κεφαλλονιά και Μυτιλήνη, μοίρα μου π ελαγίσια Ρωμιοσύνη. Χρυσά φτερά, βυζαντινό μου βλέμμα, αρχάγγελοι χορεύανε στο αίμα, κι ένα τραγούδι μέσα στη φωνή μου, μού γύρευε μιαν έξοδο κινδύνου. Γιάννενα και Τρί π ολη και Σύρα, όμορφη σκονισμένη μου π ορφύρα, Χίος, Κεφαλλονιά και Μυτιλήνη, μοίρα μου π ελαγίσια Ρωμιοσύνη.

20 Μιχάλης Γκανάς, γεννήθηκε στο χωριό Τσαμαντάς της Θεσ π ρωτίας το 1944 Πρωί π ου π ας για τη δουλειά οι δρόμοι γίνονται π ουλιά στου στήθους σου τη μ π όρα στο τρόλεϊ σ ` ακολουθούν δεν έχουνε π ού να στηθούν κι εσύ κοιτάς την ώρα. Εκείνη με τα κόκκινα και με τα ψηλοτάκουνα έχει εφαρμόσει μια λαβή στου νου σου τη χειρολαβή. Πρωί π ου π ας για τη δουλειά οι δρόμοι γίνονται π ουλιά στου στήθους σου τη μ π όρα στο τρόλεϊ σ ` ακολουθούν δεν έχουνε π ού να στηθούν κι εσύ κοιτάς την ώρα. Εκείνη με τα κόκκινα και με τα ψηλοτάκουνα έχει εφαρμόσει μια λαβή στου νου σου τη χειρολαβή.

21 β ) Πεζογραφία μετα π ολεμικής π εριόδου

22 Τάσεις μετα π ολεμικής π εζογραφίας : 1. Ρεαλισμός 1. Ρεαλισμός 2. Κοινωνικοί και π ολιτικοί π ροβληματισμοί 2. Κοινωνικοί και π ολιτικοί π ροβληματισμοί 3. Φυγή α π ό την π ραγματικότητα 3. Φυγή α π ό την π ραγματικότητα 4. Νέες εκφραστικές αναζητήσεις 4. Νέες εκφραστικές αναζητήσεις

23 Στρατής Τσίρκας Ποια ζωή αξίζει και π ώς μ π ορείς να τήνε π εις ωραία, δίχως έναν άξιο θάνατο ; Ποια ζωή αξίζει και π ώς μ π ορείς να τήνε π εις ωραία, δίχως έναν άξιο θάνατο ; “ Νουρεντίν Μ π όμ π α ” “ Νουρεντίν Μ π όμ π α ”

24 Στρατής Τσίρκας Γιατί, ναι, όλα είναι καλά. Περιφέρονται οι ε π οχές και οι ώρες, οι μέρες και οι νύχτες, τα λουλούδια κι οι καρ π οί, αυτός είναι ο νόμος, η τάξη. Τα άλλα, οι σ π αραγμοί, οι συμφορές, οι π όλεμοι, βρίσκουνε τελικά μια θέση και κατασταλάζουν μέσα στην αρμονία των κόσμων και τη γαλήνη. Η ομορφιά του ανθρώ π ου δεν π εθαίνει, δε χάνεται, αν δεν σβήσει κι η ζωή π άνω στη γη. Γιατί, ναι, όλα είναι καλά. Περιφέρονται οι ε π οχές και οι ώρες, οι μέρες και οι νύχτες, τα λουλούδια κι οι καρ π οί, αυτός είναι ο νόμος, η τάξη. Τα άλλα, οι σ π αραγμοί, οι συμφορές, οι π όλεμοι, βρίσκουνε τελικά μια θέση και κατασταλάζουν μέσα στην αρμονία των κόσμων και τη γαλήνη. Η ομορφιά του ανθρώ π ου δεν π εθαίνει, δε χάνεται, αν δεν σβήσει κι η ζωή π άνω στη γη.

25 Διδώ Σωτηρίου Δεν είδα γύρω μου να σέβεται κανείς τον άνθρω π ο. Είδα να σέβονται τον π λούτο, τη δύναμη, την εξουσία, τη μοχθηρία, την ατιμία … Δεν είδα γύρω μου να σέβεται κανείς τον άνθρω π ο. Είδα να σέβονται τον π λούτο, τη δύναμη, την εξουσία, τη μοχθηρία, την ατιμία … « ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΌΜΕΘΑ » « ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΌΜΕΘΑ »

26 Διδώ Σωτηρίου Στον π όλεμο δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις τη δολοφονία α π ό την π ατριωτική π ράξη. Στον π όλεμο δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις τη δολοφονία α π ό την π ατριωτική π ράξη. “ ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ ” “ ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ ”

27 Μαργαρίτα Λυμ π εράκη O πατέρας είναι υπάλληλος σε μια Τράπεζα. Φεύγει το πρωί και γυρίζει αργά το μεσημέρι. Οι μηχανές και τα βιβλία τον απασχολούν όλες τις ώρες της σκόλης του. Φαίνεται ότι και στο παλιό μας σπίτι, τον καιρό που ζούσανε με τη μητέρα το ίδιο τον απασχολούσαν. Ήταν ίσως η κύρια αιτία που χωρίσανε. Αυτό, και το ότι της έκανε απιστίες. Όταν ήμουν μικρή δεν μπορούσα να καταλάβω πώς ένας άνθρωπος αγνός σαν τον πατέρα μπορούσε να κάνει απιστία. Τώρα το καταλαβαίνω. O πατέρας είναι υπάλληλος σε μια Τράπεζα. Φεύγει το πρωί και γυρίζει αργά το μεσημέρι. Οι μηχανές και τα βιβλία τον απασχολούν όλες τις ώρες της σκόλης του. Φαίνεται ότι και στο παλιό μας σπίτι, τον καιρό που ζούσανε με τη μητέρα το ίδιο τον απασχολούσαν. Ήταν ίσως η κύρια αιτία που χωρίσανε. Αυτό, και το ότι της έκανε απιστίες. Όταν ήμουν μικρή δεν μπορούσα να καταλάβω πώς ένας άνθρωπος αγνός σαν τον πατέρα μπορούσε να κάνει απιστία. Τώρα το καταλαβαίνω.

28 Μαργαρίτα Λυμ π εράκη Με τον πατέρα πηγαίναμε στη θάλασσα σχεδόν κάθε Κυριακή. Είχε ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο που 'μοιαζε με οβίδα και που το λέγαμε «Καραϊσκάκη». Έτσι το 'χε βαφτίσει ένα μορτόπαιδο καθώς περνούσαμε από έναν κεντρικό δρόμο της Αθήνας, και μεις χαρήκαμε, γιατί το αυτοκίνητο του πατέρα δεν ήταν κοινό αυτοκίνητο και του άξιζε να έχει ένα όνομα. Με τον πατέρα πηγαίναμε στη θάλασσα σχεδόν κάθε Κυριακή. Είχε ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο που 'μοιαζε με οβίδα και που το λέγαμε «Καραϊσκάκη». Έτσι το 'χε βαφτίσει ένα μορτόπαιδο καθώς περνούσαμε από έναν κεντρικό δρόμο της Αθήνας, και μεις χαρήκαμε, γιατί το αυτοκίνητο του πατέρα δεν ήταν κοινό αυτοκίνητο και του άξιζε να έχει ένα όνομα.

29 Αντώνης Σαμαράκης Όσο υπάρχουν άνθρωποι ανήσυχοι στον κόσμο μας, όσο υπάρχει ανησυχία στον κόσμο μας υπάρχει ελπίδα… Όσο υπάρχουν άνθρωποι ανήσυχοι στον κόσμο μας, όσο υπάρχει ανησυχία στον κόσμο μας υπάρχει ελπίδα… ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ “ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ” ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ “ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ”

30 Αντώνης Σαμαράκης Ο ισχυρός άνθρωπος έχει δούλους, ο πλούσιος έχει κόλακες, και ο συνετός μόνο φίλους! Ο ισχυρός άνθρωπος έχει δούλους, ο πλούσιος έχει κόλακες, και ο συνετός μόνο φίλους!

31 Γιώργος Ιωάννου Όταν ήρθε ο καιρός να πάμε κι εμείς στρατιώτες, κι εκεί που ήμασταν πια ήσυχοι, ξέσπασε στην Κορέα ο αλλόκοτος εκείνος πόλεμος. Ήταν ένα από τα πρώτα μεγάλα σκατά, που μας έβαλαν να φάμε οι απαίσιες μεγάλες δυνάμεις. Και όχι μόνο να το φάμε αλλά και να το θεωρούμε ύψιστο εθνικό καθήκον. Δυο συμμαθητές μου άφησαν τα κόκαλά τους, πολεμώντας εκεί. Και όλοι μας περάσαμε μεγάλα καρδιοχτύπια. Κρύο, πράμα, πολύ… Όταν ήρθε ο καιρός να πάμε κι εμείς στρατιώτες, κι εκεί που ήμασταν πια ήσυχοι, ξέσπασε στην Κορέα ο αλλόκοτος εκείνος πόλεμος. Ήταν ένα από τα πρώτα μεγάλα σκατά, που μας έβαλαν να φάμε οι απαίσιες μεγάλες δυνάμεις. Και όχι μόνο να το φάμε αλλά και να το θεωρούμε ύψιστο εθνικό καθήκον. Δυο συμμαθητές μου άφησαν τα κόκαλά τους, πολεμώντας εκεί. Και όλοι μας περάσαμε μεγάλα καρδιοχτύπια. Κρύο, πράμα, πολύ…

32 Γιώργος Ιωάννου Ο πατέρας μου ήταν μηχανοδηγός, οδηγούσε τραίνα. (…) Ένα βράδυ, αργά, γύρισε ιδιαίτερα φαρμακωμένος. Είχε οδηγήσει ένα τραίνο με Εβραίους μέχρι τη Νις. “Μεγάλο κακό γίνεται με τους Εβραίους”, έλεγε. “Τους πηγαίνουν με εμπορικά βαγόνια κατάκλειστα, χωρίς τροφή και νερό. Ακόμα και χωρίς αέρα. Οι Γερμανοί μας αναγκάζουν να σταματούμε το τραίνο μέσα στις ερημιές, για να γίνει το ξάφρισμα. Μέσα από τα βαγόνια κλωτσάνε και φωνάζουν. Ο πατέρας μου ήταν μηχανοδηγός, οδηγούσε τραίνα. (…) Ένα βράδυ, αργά, γύρισε ιδιαίτερα φαρμακωμένος. Είχε οδηγήσει ένα τραίνο με Εβραίους μέχρι τη Νις. “Μεγάλο κακό γίνεται με τους Εβραίους”, έλεγε. “Τους πηγαίνουν με εμπορικά βαγόνια κατάκλειστα, χωρίς τροφή και νερό. Ακόμα και χωρίς αέρα. Οι Γερμανοί μας αναγκάζουν να σταματούμε το τραίνο μέσα στις ερημιές, για να γίνει το ξάφρισμα. Μέσα από τα βαγόνια κλωτσάνε και φωνάζουν.

33 Μάριος Χάκκας Δεν είναι τίποτα το εξαιρετικό να είσαι αστέρι, αν είσαι ήδη μια διαρκώς φλεγόμενη βάτος κι επιπλέον κινούμενη Δεν είναι τίποτα το εξαιρετικό να είσαι αστέρι, αν είσαι ήδη μια διαρκώς φλεγόμενη βάτος κι επιπλέον κινούμενη

34 Μάριος Χάκκας Πόσο είναι στερεό το στερέωμα; Φρίττει όσο κι εγώ τις χειμωνιάτικες νύχτες; Πάσχει από μοναξιά κι από έλλειψη κάποιου νοήματος; Δυο πράγματα με κάνουν διαρκώς ν’ απορώ: η σύγχυση μέσα μου και το άσκοπο των αστεριών! Πόσο είναι στερεό το στερέωμα; Φρίττει όσο κι εγώ τις χειμωνιάτικες νύχτες; Πάσχει από μοναξιά κι από έλλειψη κάποιου νοήματος; Δυο πράγματα με κάνουν διαρκώς ν’ απορώ: η σύγχυση μέσα μου και το άσκοπο των αστεριών!

35 Θανάσης Βαλτινός, γεννήθηκε το 1932 στον Καράτουλα της Αρκαδίας Στον πρώτο διωγμό μας πήγαν στην Ανατολή. Στον δεύτερο μας έστειλαν στη Δύση. Ας είναι καλά, σεργιανίσαμε με το παραπάνω. «Συναξάρι του Ανδρέα Κορδοπάτη» Στον πρώτο διωγμό μας πήγαν στην Ανατολή. Στον δεύτερο μας έστειλαν στη Δύση. Ας είναι καλά, σεργιανίσαμε με το παραπάνω. «Συναξάρι του Ανδρέα Κορδοπάτη»

36 Θανάσης Βαλτινός, γεννήθηκε το 1932 στον Καράτουλα της Αρκαδίας Μια επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού τους περίμενε στο σταθμό Μπασμά Χανέ, τους παρέλαβε χοντρικά, του φόρτωσε στο ατμόπλοιο «Μαρία Τόγια» α΄πό τη σιδερόσκαλα της Πούντας και, όσο το καράβι ανοιγόταν, ο Παναγιώτης όρθιος στο ψηλότερο κατάστρωμα κοίταζε πίσω του τη στεριά που μίκραινε.

37 Ρέα Γαλανάκη, 1947 Ηράκλειο Κρήτης Πρόλαβα μόνο να σκεφτώ, ακούγοντας με ευδαιμονία την παλιά βροχή, πως είχα πολλά χρόνια αντικαταστήσει στη μνήμη μου τον έσω χώρο με τον έξω, χωρίς να έχω επίγνωση της αντικατάστασης· αγνοούσα λοιπόν εντελώς την ψυχή μου Πρόλαβα μόνο να σκεφτώ, ακούγοντας με ευδαιμονία την παλιά βροχή, πως είχα πολλά χρόνια αντικαταστήσει στη μνήμη μου τον έσω χώρο με τον έξω, χωρίς να έχω επίγνωση της αντικατάστασης· αγνοούσα λοιπόν εντελώς την ψυχή μου

38 Ρέα Γαλανάκη, 1947 Ηράκλειο Κρήτης Θα παρακαλέσω για σένα. Όχι, δεν ξέρω με ποιον τρόπο θα πεθάνεις, σου λέω μόνο πως είναι γραφτό να γίνει δύσκολα. Εσύ, να σταθείς γενναίος και να μη φοβηθείς. Γρήγορα θα συναντηθούμε. Θα παρακαλέσω για σένα. Όχι, δεν ξέρω με ποιον τρόπο θα πεθάνεις, σου λέω μόνο πως είναι γραφτό να γίνει δύσκολα. Εσύ, να σταθείς γενναίος και να μη φοβηθείς. Γρήγορα θα συναντηθούμε.


Κατέβασμα ppt "Μετα π ολεμική και σύγχρονη Λογοτεχνία. α ) Ποίηση : Πρώτη και Δεύτερη Μετα π ολεμική γενιά, Ποιητές της δεκαετίας του ΄ 70."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google